En oikein tiedä mihin palstalle tää kuuluis, mutta laitoin nyt tähän. Eli ongelmana on hikka. Mulle tulee nykyään AINA hikka, kun juon alkoholia. ( 1-2krt/kk) On mulla toki hikka ollu aiemminkin,mutta nyt se on aina pelkästään kun juon. Alkuillasta ei mitään, mutta viimeistään baarissa hikka alkaa ja saattaa kestää parikin tuntia. Sitten menee hetki ettei mitään ja taas hikka palaa takaisin ja entista kovempana, oikein rintalastaan ja kurkkuun sattuu.( saattaa tulla neljäkin kertaa uudestaan illan aikana) Lopulta se menee ohi, kun meen nukkumaan. On muuten todella ärsyttävää!! ei pysty kenenkään kanssa puhumaan ja ilta menee siinä pilalle, kun sattuu niin älyttömästi.
Okei, joidenkin mielestä varmaan valitan turhasta,mutta kiinnoistais tietää, miks se tulee nykyään vain jos juon alkoholia? Ja jos joillain olis jotain muita vinkkejä,kun se että "lopeta se alkoholin juonti" Näillä keinoin olen yrittänyt ja myös saanut hikan pois, mutta lopulta sitä ei saa millään pois,kun tuntuu että se vain "yltyy" pahemmaksi. Juon pääalaspäin vettä lasin toiselta reunalta. Pidätän hengitystä, hengitän tosi hitaasti ja rauhallisesti, Seison päälläni (tätä en kyllä oo testannu baarissa :D ) Sokeripalaan etikkaa ja imeskelen sen. Nieleskelen aina kun hikka on tulossa.
Siitä huolimatta hikka pysyy. Oon kokeillu myös,etten joisi melkein ollenkaan hapollisia juomia, ( lonkeroita jne) mutta eipä ole ollut vaikutusta. Tiedän kyllä mistä hikka johtuu ja että alkoholi saattaa sen aiheuttaa, mutta miksi? Ja miten se tulee mulle joka kerta kun juon. Onko kellään mitään tietoa mistä johtuu tai muita keinoja saada hikka pois?
Kivulias hikka.
4
3020
Vastaukset
- Bla Bla
veikkaan että sinulla olisi palleatyrän vikaa tai jotain. yleensä hikkaa tulee jos juo paljon jotain hapokasta kuin kalja tai limukka. hikka saattaa availla mahaporttia jolloin sieltä tulee kurkkuun vatsahappoja jotka polttaa sitten kurkkua ja sehän sattuu.
Apteekista närästyslääkkeitä tai jotain mikä neutralisoi vatsahappoja.- Hik nik
Mulla ainakin tulee hikka kaikesta kylmästä juomasta, siis tosi kylmästä. Jos sinun alkoholilasissasi on jäitä niin se vois olla yks syy. Tosin silloin luulis tulevan kaikesta muustakin kylmästä juomisesta. Mulla ei kyllä tule esim. jääkaapista otetusta maidosta, mutta jos laitan vaikka mehun/limpparin/alkoholin sekaan jäitä niin jo alkaa nikkailu:)
- ...................
Hik nik kirjoitti:
Mulla ainakin tulee hikka kaikesta kylmästä juomasta, siis tosi kylmästä. Jos sinun alkoholilasissasi on jäitä niin se vois olla yks syy. Tosin silloin luulis tulevan kaikesta muustakin kylmästä juomisesta. Mulla ei kyllä tule esim. jääkaapista otetusta maidosta, mutta jos laitan vaikka mehun/limpparin/alkoholin sekaan jäitä niin jo alkaa nikkailu:)
puolen vuoden kuluttua asiaa ihmettelee....
Hikkahan johtuu palleasta.
- 55
Hei vaan, samassa veneessä olemme. Minulle tulee heti hikka kun maistankin yli 10 %:ta alkoholia. Hikka loppuu heti kun lopetan maistamisen. Kyllä on kurja vaiva. Minulla se alkoi kun maistoin vehnäviivaa (yli 40 %) viime syksynä. Ja silloinkin vain maistelin. Kärsin refluksivaivasta myös. Onko meitä paljonkin?
Hauskaa Vappua kaikesta huolimatt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757