Mosse hauska auto!

moskvitsh da

7

1818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pär Pillhard

      ...ihanneautoon. Eräs toimittaja keksi 50-luvun loppupuolella ´rakentaa´ ihanneauton, johon hän valitsi ominaisuuksia eri autoista. Sisätilat Cadillacista, luotettavuus Mersusta j.n.e. Mossesta saatiin maavara ihanneautoon.

      • porsche:::!!!

        .

        koska mossessa on enemmän takajalkatilaaa!!!!!!!111111!!!

        .


    • Kapitalisti::::

      Kommunistit valehtelivat minulle (pikkupojalle) 70-luvulla, että Mossessa on paksummat ja kestävämmät pellit kun mersussa!! ja että on parempi auto. Oikea romu läjä koko mosse. Ja törkeitä valehtelijoita kommunistit.

      • Moskoviittia:::

        .

        Moskoviitti sentään nosti Suomen pyörille sodan jälkeen

        .


      • Autokauppias evp.
        Moskoviittia::: kirjoitti:

        .

        Moskoviitti sentään nosti Suomen pyörille sodan jälkeen

        .

        Ei oikein muuta saannut ostettua, kuin näitä itäautoja. Mosse oli vielä jotenkin ajettavissa, mutta monelle liian kova pala alkaa ajamaan sillä. Ensimmäiset moskut oli niitä "stalin-mosse", "selkäreppu-mosse", "piikkinokka-mosse" lempinimellä varustettuja ja sivuventtiilimoottoreilla varustettuja Opelin osista osin koottuja (joissakin osissa luki ensin Opel, kunnes ne ilmeisesti loppuivat).

        Mitkä sitten olivat ne vaihtoehdot, jos silloin auton halusi? Nimi vaan jonotuslistaan, jos mieli vaikkapa kupla-volkkaria ja sitä sai odottaa pitkään, ellei sitten ostanut suoraan joltain merimieheltä kirkuri hintaan. Merimiehet saivat kiitos Niilo Vällärin ostaa näitä autoja ja niillä tehtiin bisnestä kummakseen. kaupassa volkkari maksoi 400000mk, mutta sitä joutui odottamaan, merimiehet myivät näitä maahan tuomiaan autoja 700000mk:lla, tosin kuitin sai monasti vaan tuosta 400000mk:sta...

        Sitten tulikin tavalliselle kansalaiselle vaihtoehdokksi joku itäauto, jonka sai heti ja vielä maksuehdot olivat sopivat. Oli Ifaa, Zwiccauta (myöhemmin näistä tuli Wartburg), Pobedaa (myöhemmin Volga), Skodaa, jokunen Tatrakin tuotiin ja tietysti Mosse. Jaltaakin myytiin jossain vaiheessa, tuota todella murheellista ajoneuvoa, josta Konelan vanhat automyyjät sanoivat; "Se oli niin synkkä luku meidän historiassamme, että sitä ei pitäisi olla laisinkaan"!! Yhtä kaikki varsin epäluotettavia merkkejä, jokaisella oli tietysti kannattajansa, mutta kummasti näiden merkkien myynti laski, kun markkinoille saatiin muitakin merkkejä tuontisäännöstelyn vapauduttua 60-luvun alussa.


      • Neuvostoliitossa...

        Sattuipa joskus neukkulan kulta aikoina istumaan kaksi satunnaista kulkijaa puiston penkillä jossain Moskovan puistikon laitamilla. Kadun varrella sattui olemaan pari autoa parkissa, toinen mosse ja toinen mersu. Toinen miehistä aloitteli keskutelua kysyen toiselta; Jospa saisitte valita, kumman ottaisitte noista autoista?
        Toinen miehistä vastasi empimättä; Ottaisin tietysti tuon Moskvistin.
        -Mitä, hyvä mies, ettekö tunne autoja? toinen kysyi kauhistuneena.
        -Kyllä minä autot tunnen, mutta teitä minä en tunne, vastasi toinen...


      • OLOIHIN::::
        Neuvostoliitossa... kirjoitti:

        Sattuipa joskus neukkulan kulta aikoina istumaan kaksi satunnaista kulkijaa puiston penkillä jossain Moskovan puistikon laitamilla. Kadun varrella sattui olemaan pari autoa parkissa, toinen mosse ja toinen mersu. Toinen miehistä aloitteli keskutelua kysyen toiselta; Jospa saisitte valita, kumman ottaisitte noista autoista?
        Toinen miehistä vastasi empimättä; Ottaisin tietysti tuon Moskvistin.
        -Mitä, hyvä mies, ettekö tunne autoja? toinen kysyi kauhistuneena.
        -Kyllä minä autot tunnen, mutta teitä minä en tunne, vastasi toinen...

        .

        lähes metrin maavarallaan ja veivattavalla käynnistyskammella

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3179
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1559
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe