Miten pitäisi suhtautua tälläiseen: mieheni osti kalliin auton omiin nimiinsä. Vanha meni vaihdossa, miehellä oli paljon säästöjä jotka käytti autoon ja itse laitoin pienistä säästöistäni lähes kaiken auton ostoon. Lisäksi mies joutui ottamaan hiukan autolainaa. Alkuun mietitytti tuo omien säästöjeni laittaminen autoon, koska missään omistuspapereissa ei ole nimeäni, mutta koska myös ajan tuolla autolla niin suostuin.
Nyt mies alkoi ehdottamaan, että maksaisimme tuon autolainan kokonaan pois kerralla, siten että myös minun pitäisi maksaa siitä aika reippaasti, koska "kyllähän sä sillä ajatkin". Olen vihdoinkin saanut kasaan vähän reilummin extraa pahanpäivän varalle, joten ei ihan heti kiinnosta iskeä niitä pennosia kiinni MIEHEN autoon. On totta että ajan sillä, mutta maksan myös bensat (ja maksoinhan jo heti alkuunsa osan autosta) enkä ajele mitään huviajoja vaan yleensä käyn vain ruokakaupassa ja kuljetan yhteistä lastamme sillä harrastuksiin. Mitäs sitten jos vaikka jostain syystä tulisi ero? Säästöni ovat kiinni autossa, jonka omistuspapereissa ei ole nimeäni. Millä todistan että olen maksanut siitä yhtään mitään? Tuossa tapauksessa jäisin itse varattomaksi ja mies ajelisi tiehensä osaksi minun maksamalla autolla. Onko ihan kohtuutonta olla maksamatta tuota lainanlyhennystä? Miehen mielestä on. Eikä mies jostain syystä suostu siihen että vaihdettaisiin omistuspapereihin meidät molemmat omistajiksi (jolloin luonnollisesti olisin valmis ottamaan lainaa maksaakseni puolet auton hinnasta).
Autolaina hiertää
136
10017
Vastaukset
- Ei epäilystäkään
Et tietenkään maksa autosta yhtään lisää jos myös sinun nimesi ei tule papereihin! Tämä on päivänselvä asia. Tuo selkeästi miehellesi esiin, että olet jo maksanut osuutesi ja lisäksi maksat bensat kulutuksen mukaan.
Miehesi on tollo jos ei tuota ymmärrä. Vaatimus on täysin kohtuuton.- TO IO TA
et muuten sitten aja etkä ole kyydissä... tulet bussilla perässä loinen.
Akat santana on ottamassa kaiken ja luulevat revaa antamalla kuittaavansa kaiken. HAHAHHA: Horotsun kanssa on kivempaa ja sinne kaasutnakin uudella stadimaasturillani vanteen loistaen... JIHAAAAA: - makkarahousu
TO IO TA kirjoitti:
Akat santana on ottamassa kaiken ja luulevat revaa antamalla kuittaavansa kaiken. HAHAHHA: Horotsun kanssa on kivempaa ja sinne kaasutnakin uudella stadimaasturillani vanteen loistaen... JIHAAAAA:OOT PIKKASEN PIMEE! MEE HOITOON
- aikuinen--nainen
TO IO TA kirjoitti:
Akat santana on ottamassa kaiken ja luulevat revaa antamalla kuittaavansa kaiken. HAHAHHA: Horotsun kanssa on kivempaa ja sinne kaasutnakin uudella stadimaasturillani vanteen loistaen... JIHAAAAA:Päästään yhdestä kartellien pyörittäjästä eroon...jos haluut niin annan sulle bensarahat...p.s.
tuttavani kuoli siellä hortsulassa ! meni raukka hakemaan helpompaa aromipesää...ja kuules aromipesän ns. kamut odotti kämpässä ja nirri otettiin pois sekä rahat ja kaikki muu mikä irti saatiin...eli siis jopa sisuskalut myytiin eteenpäin !
Että heipparallaa vaan ja hellät tunteet....toivottavasti myyvät niitä sisuskaluja tänne suomeen kun täällä leikkausjonoissa odotetaan Maksaa, munuaisia, sydäntä, keuhkoja jne...
Kiitos sulle kun haluut auttaa sairaita ihmisiä. Pusuja ja Haleja. - Olet seurannassa
TO IO TA kirjoitti:
Akat santana on ottamassa kaiken ja luulevat revaa antamalla kuittaavansa kaiken. HAHAHHA: Horotsun kanssa on kivempaa ja sinne kaasutnakin uudella stadimaasturillani vanteen loistaen... JIHAAAAA:Liiankin hyvin viestiesi tyyli tunnetaan. Olet se alaikäinen idiootti, ( heiltä anteeksi) et omista autoa, et korttia. Kasva ensin ja opettele kirjoittamaan, "sinne kaasutnakin vanteen loistaen"...
Nyt voitkin jatkaa mäyriksesi kanssa. Älä tule enää tänne. - taidat olla tyhmä?
TO IO TA kirjoitti:
Akat santana on ottamassa kaiken ja luulevat revaa antamalla kuittaavansa kaiken. HAHAHHA: Horotsun kanssa on kivempaa ja sinne kaasutnakin uudella stadimaasturillani vanteen loistaen... JIHAAAAA:Mistä näitä ääliöitä oikein sikiää?
Ei tietenkään ole missään tapauksessa järkevää maksaa toisen nimillä olevaa tavaraa/lainaa. Joko toisenkin nimi omistuspapereihin ja jos ei niin sitten ei tipu lainanmaksuun senttiäkään.
Ja ei, kyse ei ole loisimisesta tai toisen kukkarolla elämisestä vaan puhtaasta järjestä. Maksaisitko sinä TO IO TA muka sitten puolet pois vaikka toisen 100 000€:N asuntolainasta, vaikka neliösenttiäkään et siitä senkään jälkeen omistaisi? Etkö? No sitähän minäkin. Asuntolaina ja autolaina ovat toki suuruudeltaan vähän eri luokkaa, mutta täysin sama asia kuitenkin.
Käyttökuluihin (bensat sun muut) osallistuminen on ihan ok. Mies olisi voinut kaksi kertaa miettiä ennen kuin ostaa auton, johon ei ole varaa. - peiliiliep
aikuinen--nainen kirjoitti:
Päästään yhdestä kartellien pyörittäjästä eroon...jos haluut niin annan sulle bensarahat...p.s.
tuttavani kuoli siellä hortsulassa ! meni raukka hakemaan helpompaa aromipesää...ja kuules aromipesän ns. kamut odotti kämpässä ja nirri otettiin pois sekä rahat ja kaikki muu mikä irti saatiin...eli siis jopa sisuskalut myytiin eteenpäin !
Että heipparallaa vaan ja hellät tunteet....toivottavasti myyvät niitä sisuskaluja tänne suomeen kun täällä leikkausjonoissa odotetaan Maksaa, munuaisia, sydäntä, keuhkoja jne...
Kiitos sulle kun haluut auttaa sairaita ihmisiä. Pusuja ja Haleja.Kovasti ainakin näköjään aiheuttaa kuumenemista tuollainen lausunto, että mennään huoriin ennemmin kuin suostutaan juoksemaan naisten pillin mukaan. Että nirri pitäis puhujalta pois saada ja sisukset myyntiin? Hehhee, pusuja ja haleja vaan... Samanhan vois muuten tehdä kaikille naisille, joilla on tapana kritisoida miehiä keskustelupalstoilla?
- peiliiliep
Olet seurannassa kirjoitti:
Liiankin hyvin viestiesi tyyli tunnetaan. Olet se alaikäinen idiootti, ( heiltä anteeksi) et omista autoa, et korttia. Kasva ensin ja opettele kirjoittamaan, "sinne kaasutnakin vanteen loistaen"...
Nyt voitkin jatkaa mäyriksesi kanssa. Älä tule enää tänne.Jees, kaikki alaikäiset pitäisi tappaa ja evätä pääsy keskustelupalsoilta. Eihän ne osaa ajatella vaan on jälkeenjääneitä ('idiootteja'), kun niillä ei oo autoakaan, sen näkee typoista. Varmana ne on myös jUOppoja.
- ihan sama
Jos maksat, niin tehkää kauppakirja, että omistat autosta esim 35%. Meillä minä maksan autokulut ja muija maksaa... ei mitään shoppaille vain.
- problem solved
No et tietenkään maksa pääomakuluja miehen autosta, se käyttökulujen korvaus pitää riittää. Pistä omat säästöt johonkin joka on SINUN, myös paperilla.
Oliko vanha auto myös sinun omistama/maksama? On miehen oma moka jos meni ostamaan ylikalliin auton jonka maksaminen tuottaa nyt hankaluuksia. Olisi ensinnäkin pitänyt kysyä sinun mielipidettä, ja jos haluaa yhdessä maksaa niin sinun pitäisi olla myös omistajana.- poppaloora puhuva auto3
jotka ovat asiasta samaa mieltä kanssani :) Kiitos vastauksista.
Vanha auto oli yksin miehen maksama ja se kun kattoi suurimman osan uuden auton hinnasta, niin on sitten uusikin auto miehen nimissä. - problem solved
poppaloora puhuva auto3 kirjoitti:
jotka ovat asiasta samaa mieltä kanssani :) Kiitos vastauksista.
Vanha auto oli yksin miehen maksama ja se kun kattoi suurimman osan uuden auton hinnasta, niin on sitten uusikin auto miehen nimissä.No hyvä että vanhassa ei ollut sinun rahoja kiinni, sitten toi omiin nimiin ostaminen olisi kyllä jo törkeää.
Eli kun kerran olet jo antanut rahaa niin mies voi käyttää niitä huoltoon, öljyn vaihtoihin, renkaisiin, pesussa käyttämiseen jne. Tankkailet sitten vaan autoa käytön mukaan. Muitakin kuluja tosin tulee joten yrittäkää sopia niihin joku kohtuullinen jako, mutta auto todennäköisesti miehen päivittäiskäytössä ja sinä käyt joskus kaupassa (yhteinen tarve), niin ei ole kohtuullista puolittaa kaikkia kulujakaan. - mskooho
ettei miehet osaa muuta kuin riistää eikä niitä papereita osata laittaa oikein ja naineko on aina se maksaja ;O
- pilkun...ja
problem solved kirjoitti:
No hyvä että vanhassa ei ollut sinun rahoja kiinni, sitten toi omiin nimiin ostaminen olisi kyllä jo törkeää.
Eli kun kerran olet jo antanut rahaa niin mies voi käyttää niitä huoltoon, öljyn vaihtoihin, renkaisiin, pesussa käyttämiseen jne. Tankkailet sitten vaan autoa käytön mukaan. Muitakin kuluja tosin tulee joten yrittäkää sopia niihin joku kohtuullinen jako, mutta auto todennäköisesti miehen päivittäiskäytössä ja sinä käyt joskus kaupassa (yhteinen tarve), niin ei ole kohtuullista puolittaa kaikkia kulujakaan.että ostat ns. bensat ja sillä siisti. Autossa on mm. vakuutusmaksut aivan samat seisooko se pihassa tai ajetaan 50 000km/vuosi, samoin autoverot ym. Kyllä tällaiset kulut pitää jakaa 50/50, ei ole olemassa laina-autoa, josta maksetaan vain bensat. Tämä monesti unohtuu. Samin se, että ajan niin vähän niin maksan autosta vain vähäsen. Voiko autolla ajaa jos siitä omistaa vain "renkaat". Kaikkein järkevintä on vastaavissa tilanteissa on ostaa auto reilusti puoleksi. Sitten vaikka halvempi jos ei rahat kalliimpaan riitä. Tästä kiinteät kulut puoliksi, samoin kuin joskus arvonalennukset kun autoa myydään. Vaihtuvat kulut sitten sen mukaan kuinka paljon ajaa eli huollot, varaosat, bensat ym.
Muuten olen samaa mieltä, jos on jotain rahaa siihen kiinnilaittanut niin sitten se näkyy myös paperilla. Jos taas ollaan naimisissa niin ihan sama kuka on ostanut ja maksanut. Puoleksi ne menee erotessa, jos ei ole avioehtoa. - t.l.
pilkun...ja kirjoitti:
että ostat ns. bensat ja sillä siisti. Autossa on mm. vakuutusmaksut aivan samat seisooko se pihassa tai ajetaan 50 000km/vuosi, samoin autoverot ym. Kyllä tällaiset kulut pitää jakaa 50/50, ei ole olemassa laina-autoa, josta maksetaan vain bensat. Tämä monesti unohtuu. Samin se, että ajan niin vähän niin maksan autosta vain vähäsen. Voiko autolla ajaa jos siitä omistaa vain "renkaat". Kaikkein järkevintä on vastaavissa tilanteissa on ostaa auto reilusti puoleksi. Sitten vaikka halvempi jos ei rahat kalliimpaan riitä. Tästä kiinteät kulut puoliksi, samoin kuin joskus arvonalennukset kun autoa myydään. Vaihtuvat kulut sitten sen mukaan kuinka paljon ajaa eli huollot, varaosat, bensat ym.
Muuten olen samaa mieltä, jos on jotain rahaa siihen kiinnilaittanut niin sitten se näkyy myös paperilla. Jos taas ollaan naimisissa niin ihan sama kuka on ostanut ja maksanut. Puoleksi ne menee erotessa, jos ei ole avioehtoa.Että polttoaineen maksaa ja joskus pesettää. Kokemuksen mukaan mies käyttää autoa päivittäin ja kumppani silloin, kun liikenee ja kulkee linja-autolla työssä. Onhan se mukavaa omistajalle, että toinenkin kustantaa auton omistamattomuudesta huolimatta.
terveisin "Oppinut" pilkun...ja kirjoitti:
että ostat ns. bensat ja sillä siisti. Autossa on mm. vakuutusmaksut aivan samat seisooko se pihassa tai ajetaan 50 000km/vuosi, samoin autoverot ym. Kyllä tällaiset kulut pitää jakaa 50/50, ei ole olemassa laina-autoa, josta maksetaan vain bensat. Tämä monesti unohtuu. Samin se, että ajan niin vähän niin maksan autosta vain vähäsen. Voiko autolla ajaa jos siitä omistaa vain "renkaat". Kaikkein järkevintä on vastaavissa tilanteissa on ostaa auto reilusti puoleksi. Sitten vaikka halvempi jos ei rahat kalliimpaan riitä. Tästä kiinteät kulut puoliksi, samoin kuin joskus arvonalennukset kun autoa myydään. Vaihtuvat kulut sitten sen mukaan kuinka paljon ajaa eli huollot, varaosat, bensat ym.
Muuten olen samaa mieltä, jos on jotain rahaa siihen kiinnilaittanut niin sitten se näkyy myös paperilla. Jos taas ollaan naimisissa niin ihan sama kuka on ostanut ja maksanut. Puoleksi ne menee erotessa, jos ei ole avioehtoa.Opetttele AJATTELEMAAN ennenkuin paskaa kaadat näille keskustelupalstoille !
- Omillaan toimeentuleva
rockmaukka kirjoitti:
Opetttele AJATTELEMAAN ennenkuin paskaa kaadat näille keskustelupalstoille !
Toisen rahoilla eläminen ja hyväksikäyttö on huoraamista. Asustele sinä huoran kanssa.
- kirveelle töitä
t.l. kirjoitti:
Että polttoaineen maksaa ja joskus pesettää. Kokemuksen mukaan mies käyttää autoa päivittäin ja kumppani silloin, kun liikenee ja kulkee linja-autolla työssä. Onhan se mukavaa omistajalle, että toinenkin kustantaa auton omistamattomuudesta huolimatta.
terveisin "Oppinut"Mistä näitä loisia riittää. Ei ne vakuutusmaksut ym. kulut pienene pätkääkään jos ajat vain vähäsen ja se auto ei liiku senttiäkään laillisesti, jos näitä maksuja ei makseta. Miksi ne pitäisi vain toisen maksaa?
Minäkin haluaisin autonkäyttöoikeuden bensakustannuksilla. Sellaista idioottia ei kuitenkaan ole tullut vastaan joka auton luovuttaisi pelkillä bensakuluilla. Pelkän polttoaineen kulut on alle 20% auton kokonaiskustannuksista.
http://www.elisanet.fi/puutteenpera/autoilu.html - Seihel48
kirveelle töitä kirjoitti:
Mistä näitä loisia riittää. Ei ne vakuutusmaksut ym. kulut pienene pätkääkään jos ajat vain vähäsen ja se auto ei liiku senttiäkään laillisesti, jos näitä maksuja ei makseta. Miksi ne pitäisi vain toisen maksaa?
Minäkin haluaisin autonkäyttöoikeuden bensakustannuksilla. Sellaista idioottia ei kuitenkaan ole tullut vastaan joka auton luovuttaisi pelkillä bensakuluilla. Pelkän polttoaineen kulut on alle 20% auton kokonaiskustannuksista.
http://www.elisanet.fi/puutteenpera/autoilu.htmlAutoko se on perheen ainoa yhteinen kuluerä, monesti on niin, että vaimo hoitaa ruokakulut ja myös tekee ne samoin pyykkihuolto. Lapsesta aiheutuvat kulut ovat myös monesti vaimon kustannettavia, joten en puhuisi jonkun vaivaisen vakuutusmaksun olevan mietenkään merkki loiseläjästä, Mahtaako kirveelle töitä edes huomata paljonko hänen kumppaninsa tekee asioita hänen eteensä!!! Järki käteen
- kirveelle töitä
Seihel48 kirjoitti:
Autoko se on perheen ainoa yhteinen kuluerä, monesti on niin, että vaimo hoitaa ruokakulut ja myös tekee ne samoin pyykkihuolto. Lapsesta aiheutuvat kulut ovat myös monesti vaimon kustannettavia, joten en puhuisi jonkun vaivaisen vakuutusmaksun olevan mietenkään merkki loiseläjästä, Mahtaako kirveelle töitä edes huomata paljonko hänen kumppaninsa tekee asioita hänen eteensä!!! Järki käteen
Missä on väitetty, että nainen hoitaa muut kulut? Tottakai kaikki kulut jotka tulevat hoidetaan puoleksi. Miksi ruoka ja/tai vauvanhoitokulut kuuluu naiselle? en ymmärrä.
Tuollaisilla minä hoidan ruokakulut ja toinen asuntokulut ei tule kuin riitaa aikaiseksi varsinkaan avoliitossa. Sitten kun erotaan niin toisen maksamat ruuat ovat paskana pöntössä ja toinen vie maksamansa asunnon. Onko oikein? Meillä KAIKKI laitetaan puoleksi. Tienataankin molemmat yhtäpaljon. Helppo on hoitaa asiat kun on omat tilit plus yhteinen tili, johon molemmat laittavat saman verran rahaa. Sieltä maksetaan sitten kaikki yhteiset kustannukset. - älä missään nimessä maksa enempää autosta
kirveelle töitä kirjoitti:
Mistä näitä loisia riittää. Ei ne vakuutusmaksut ym. kulut pienene pätkääkään jos ajat vain vähäsen ja se auto ei liiku senttiäkään laillisesti, jos näitä maksuja ei makseta. Miksi ne pitäisi vain toisen maksaa?
http://www.elisanet.fi/puutteenpera/autoilu.htmlolisitko valmis maksamaan MINUN autoni vakuutusmaksuista, huolloista, autoverosta ja bensoista puolet, jos antaisin sinun käyttää sitä vain kun lähdet käymään nopeasti kaupassa, josta omilla rahoillasi toisit meille molemmille ruokaa? Epäilen, että kehottaisit minua työntämään autoni sinne missä aurinko ei paista ja hoitamaan itse omat kaupassakäyntini. Ja huom. kuten ap, olisin jo kättelyssä vaatinut sinua osallistumaan tuon minun autoni hankintaan jollain summalla.
Ap:n juttu ei ole nyt ihan tuollainen "minäkin ottaisin auton käyttööni pelkillä bensakuluilla". Eihän se ole ap:n käytössä, vaan kun ap "piikoo" ruokakauppakäynnit ilmeisesti maksaen ruoat omistaan. Muutoin ap:n mies käyttää. - Voi äiti...
Omillaan toimeentuleva kirjoitti:
Toisen rahoilla eläminen ja hyväksikäyttö on huoraamista. Asustele sinä huoran kanssa.
Eli, pitäisikö myös minun näihin komentteihin viitaten, ottaa JOKAISELTA joka MINUN autoni kyytiin tulee, sovelias maksu????
Koska jokainen, joka "hyväksikäyttää" minua tulemalla MINUN autoni kyytiin maksamatta korvausta, ovat "huoria"??? Niinkö se menee???
Minä olisin aika varakas, jos perisin jokaiselta kyytiläiseltä maksun kyydistä..... Mutta sitä en kuitenkaa tee, koska auton hankkiminen on ollut MINUN päätökseni, käytän autoani työmatkoilla ja näin ollen maksan myös ITSE vakuutus ym. maksut. Minä en ole niin pihi ja pikkumainen niin kuin jotkut miehet tällä palstalla näyttää olevan...
- Autoton...
Ei ole kohtuutonto olla maksamatta, sillä miehen omistama auto se on ainakin paperilla. Ainahan mies voi myydä sen auton ja palauttaa sinulle osuuttasi vastaava arvo. Jos tulee ero, sinun osuudeksi luettaisiin auton nykyarvosta sinun osuutta vastaava arvo. Tiliotteista kyllä varmaan näkyy/selviää se mistä lähteistä rahoitus autoon on tullut, joten mies tuskin voi osoittaa, että on ostanut auton täysin omilla rahoillaan. Koska auton arvo alenee, niin sitä summaa mitä olet siihen sijoittanut et tule koskaan näkemään, kuten ei mieskään.
Autottomana en voi kuin ihmetellä miten perustelit itsellesi mukaan lähtöä niin kalliin auton hankintaan, johon kumpikin joutuu laittamaan kaikki omat säästönsä, edellisen auton myynnin rahat, ja viellä lisäksi otamaan lainaa, ja johon et saa edes omistusuhdetta paperille, ja viellä siten että toiselle näytti jäänneen epäselväksi se miten paljon tulet osallistumaan jatkossa auton rahoittamiseen...- 1+5=15
Miksi miehen pitää hankkia auto ja sitten ei sitä saa käyttää kun tarvitsee eikö nainen voisi hankkia tässätapauksessa auton tai lunastaa mieheltä sen nykyisen kokonaan niin ei tuu erimielisyyksiä tästä asiasta enää.Mitähän vittua nua pluslaskut muka toristaa kaippa joku roskaajakin osaa nua laskut.
- aikuinen--nainen
1+5=15 kirjoitti:
Miksi miehen pitää hankkia auto ja sitten ei sitä saa käyttää kun tarvitsee eikö nainen voisi hankkia tässätapauksessa auton tai lunastaa mieheltä sen nykyisen kokonaan niin ei tuu erimielisyyksiä tästä asiasta enää.Mitähän vittua nua pluslaskut muka toristaa kaippa joku roskaajakin osaa nua laskut.
Mulla kaikki meidän perheen autot nimissäni !
Eipähän tarvii valitella ja voivotella jos jotain sattu tapahtumaan ! Kyllä miehet on ovelii nois autohommis..
maksakaa vaan naiset ja itkekää sit palstoilla !
Ja taas yks tuttu : maksoi miehen kanssa asuntoa vuosikausia...mies potkas pihalle ja naiselle jäi luu käteen.
Et silleen .... järki on luotu sen vuoksi että sitä saa käyttää ! - Eroa tyhjätaskusta
Jos miehellä ei ole varaa ostaa autoa ilman lainaa, niin eihän se ole mies, vaan kerjäläinen. Mieshän ei silloin autoa omista vaan pankki.
- t.l.
1+5=15 kirjoitti:
Näin tein aikanaan ja siitäkös poru syntyi, toki laantuikin, kun en käyttänyt miehen ammattitaitoa auton huollossa vaan vein merkkikorjaamoon :))
ja tämänkin "Oppinut" - ruskeat silmät
aikuinen--nainen kirjoitti:
Mulla kaikki meidän perheen autot nimissäni !
Eipähän tarvii valitella ja voivotella jos jotain sattu tapahtumaan ! Kyllä miehet on ovelii nois autohommis..
maksakaa vaan naiset ja itkekää sit palstoilla !
Ja taas yks tuttu : maksoi miehen kanssa asuntoa vuosikausia...mies potkas pihalle ja naiselle jäi luu käteen.
Et silleen .... järki on luotu sen vuoksi että sitä saa käyttää !Naimisiin siitä jokainen, niin on turva taattu taloudellisesti. Ellet allekirjoita avioehtoa. Sekin ok, kun molemmat saavat pitää sen, mikä oli omaa ennen aviota. Yhdessä hankittu jaetaan.
Pitäisi olla tasajako kulujen maksamisissa. Jos maksat ruuat, ei jää mitään itsellesi. Pankaa kaikki kulut puoliksi.
Aina nimi papereihin, jos rahaa antaa. Muuten, mielestäni mies on hyväksikäyttäjä, ellei suostu nimeäsi omistajaksi laittamaan.
Itselläni on nyt ensimmäinen auto kokonaan nimissäni. Tosin miehen vakava sairaus johti siihen.
Älkää naiset olko niin sinisilmäisiä! Miehet helposti vedättävät omaksi edukseen, jos annatte periksi. Samalla olisi testi suhteen laadusta, kun oma osuutenne vaaditaan kirjoihin ja kansiin. Ja muistakaa säilyttää tositteet. Pankeissaon holvit, missä tärkeitä papereita kannattaa säilyttää. Eivät pääse "katoamaan".
- ..............--------------
Jos maksat, vaadi itsesi toiseksi omistajaksi.
- Jos maksut 50/50
En ymmärrä mikä ongelma miehellä siinä olisi, että auto olisi myös sinun nimilläsi, jos maksat siitä puolet? Mies selvästi haluaa pitää auton itsellään ja maksattaa vielä osan sinulla. Ei ole yhtään kohtuutonta olla maksamatta.
Auton hinta tosin yleensä putoaa kun lehmän häntä, että sinne ne pennoset muutenkin hupenee. Mahdollisen eron aikaan voi olla, että autosta ei kyllä paljoa mitään saakaan...- Autokarpaasi
Olisitte ostaneet parilla kolmella tonnilla käytetyn auton. Ihan yhtä hyvin niillä ajaa eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi.
Ehkä voisitte myydä tuo auto pois ja vaihtaa halvempaan mikä on kerralla maksettu. - varmasti hiertää
Autokarpaasi kirjoitti:
Olisitte ostaneet parilla kolmella tonnilla käytetyn auton. Ihan yhtä hyvin niillä ajaa eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi.
Ehkä voisitte myydä tuo auto pois ja vaihtaa halvempaan mikä on kerralla maksettu.tuo kuullostaa kyllä siltä,että et enää välitä miehestäsi kovinkaan paljoa,kun nyt jo kyseenalaistat miehesi motiivit ja epäilet eronkin jo kolkuttelevan ovella.
ihan sama,häviääkö jonkun lantin mahdollisen eron kohdatessa,koska tosiaan auton arvo tulee todella nopeasti alas.parin kolmen vuoden aikana on hävinnyt yli puolet auton hankinta hinnasta.nyt on parisuhde sitten koetuksella typerän(auto) asian takia.suhtautumisesi vaikuttaa todella epäilevältä,kohta ukkosi hermostuu sulle :-)
no,miehet yleensä maksavat itse autonsa,joten on kai tuokin melkoisen omituinen pyyntö äijältäsi.
en ole koskaan törmännyt tuollaiseen hihhuliin,joka maksattaisi mieleisensä auton osittain naisen kustannuksella.melkoinen turhapuro :-)
- Vaimonsa mies
En voi kyllä mitenkään ymmärtää sellaisia ihmisiä, jotka elävät parisuhteessa ja kummallakin on "omat" rahat. Hei haloo! Meillä maksetaan (ja on aina maksettu) kaikki menot sen mukaan, kummalla sattuu olemaan sillä hetkellä sopivasti rahaa tilillä tai rahapussi taskussa. Asunto on maksettu yhdessä ja autolainojakin aina sen mukaan, kun niitä on tarvittu. Eikä meidän rahatilanteemme ole sellainen, että meillä kummallakaan pankkitili pullottaisi.
Kun kerran ollaan yhdessä, niin kaikki raha-asiatkin hoidetaan yhdessä. Jos miettii miten rahat jaetaan eron sattuessa, niin kannattaa ehkä laittaa heti ne jakkarat jakoon. Säästyy ainakin turhalta voivottelulta ja miettimiseltä.- rällääjä
tehtiin niin, että kun perheen ykkösauto on pääasiassa minun käytössä, mies maksoi siitä neljänneksen. Minun nimissäni se on, mutta me ei aiotakaan erota ihan heti =) Minä huolehdin huollot, vakuutukset ja suurelta osin polttoainekulut. Miehellä on kakkosauto jolla hän kulkee lyhyemmät työmatkansa yms. yksinajelut, ja vastaa sen kuluista yksin. Kun aikatauluihin sopii, hän kulkee myös työmatkoja ykkösautollamme. Minä tarvitsen paremman auton koska ajan paljon, mutten alkanut ihan yksin rahoittaa menopeliä jota tarvitaan myös lomareissuilla ym. kun ollaan perheenä liikkeellä. Näin se toimi meillä. Ehkä teilläkin tuo 1/4- 1/3 voisi olla kohtuullinen osuus sille joka ei saa nimeään paperiin. Enempään ei ainakaan mun mielestä tarvii suostua.
- Realistinen
Mä en taas tajua miksi pitäisi olla yhteiset rahat,hei haloo !
Jos vaimo haluu ostaa jotain ittelleen niin ostakoon omilla rahoillaan ja jos vastaavasti minä haluan ostaa jotain kivaa niin maksan sen omasta pussista.
Hei HALOO !! rällääjä kirjoitti:
tehtiin niin, että kun perheen ykkösauto on pääasiassa minun käytössä, mies maksoi siitä neljänneksen. Minun nimissäni se on, mutta me ei aiotakaan erota ihan heti =) Minä huolehdin huollot, vakuutukset ja suurelta osin polttoainekulut. Miehellä on kakkosauto jolla hän kulkee lyhyemmät työmatkansa yms. yksinajelut, ja vastaa sen kuluista yksin. Kun aikatauluihin sopii, hän kulkee myös työmatkoja ykkösautollamme. Minä tarvitsen paremman auton koska ajan paljon, mutten alkanut ihan yksin rahoittaa menopeliä jota tarvitaan myös lomareissuilla ym. kun ollaan perheenä liikkeellä. Näin se toimi meillä. Ehkä teilläkin tuo 1/4- 1/3 voisi olla kohtuullinen osuus sille joka ei saa nimeään paperiin. Enempään ei ainakaan mun mielestä tarvii suostua.
Että mies ajaa "kakkos"autolla ja nainen "ykkös"autolla. Miehen pitäisi aina ajaa sillä autolla, joka on epäluotettavampi. Jos mies ei osaa yhtään korjata autoa ja pitää vain olla autona joku miljoonan maksava uusi munanjatke, ei sellainen mikään mies olekaan.
- Tulojen määrästä näköö kenenkä pussilla eletään
miehen on alistuttava ja annettava rahansa niin sitten ehkä nainenkin antaa jotain.Miksiköhän näitä naisia oikeen nimittäisi.
Vittu 17 - Analysti
M1978 kirjoitti:
Että mies ajaa "kakkos"autolla ja nainen "ykkös"autolla. Miehen pitäisi aina ajaa sillä autolla, joka on epäluotettavampi. Jos mies ei osaa yhtään korjata autoa ja pitää vain olla autona joku miljoonan maksava uusi munanjatke, ei sellainen mikään mies olekaan.
Ilmeisesti saman periaatteen mukaan se ei ole mikään nainen, joka ei osaa ruokaa laittaa ja pitää kotia siistinä.
- 15 vuotta yhteistä taloutta
Erittäin hyvin kiteytetty! Juuri näin. Vaimonkanssa yhdessä 15 vuotta. Omat pankkitlit meillä molemmilla MUTTA yhteinen talous.
- Kaikki tasan?
Jos kerran yhdessä eletään ja on yhteisiä lapsiakin, niin sama se on minne ne rahansa laittaa. Pääasia, että kukin maksaa osuutensa talouden kaikista menoista. Toinen maksaa autoa enemmän ja toinen asuntolainaa ja joskus ruokaostokset menevät eri pussista ym.
Ja jos ollaan avioliitossa, niin silloinhan koko omaisuus/lainat laitetaan puoliksi.
Meillä tilanne on tismalleen päinvastoin auton suhteen. Noh ko. auto ei ole kuin muutaman tonnin arvoinen, mutta kumminkin. Minä olen auton ostanut ja maksanut 100% itse, minä huollatan ja katsastan sekä maksan vakuutukset verot. Lisäksi minä kannan päävastuun ihan perusasioistakin eli pesut ja siivoukset, kuitenkin nainen ajaa autolla työmatkansa ja minä menen osittain bussilla... Noh, ostaa hän kyllä bensaa silloin tällöin ja silloinkin aina puolitankkia... Ja hän on se, joka lisäksi tienaa enemmän.
Mutta onhan auto minun nimissäni, edes jotakin......
Samoin kesämökki on nimissäni ja minä maksan siitä menevät kaikki kulut, koska sehän on minun. Mieluusti sinne kyllä tullaan nojatuoliin ja puutarhaan istuskelemaan, kun minä teen ja korjaan ja maksan. Noh, ostaa hän kyllä joskus ruoat sinne ja saattaa jopa kerätä marjoja pensaista.... Mutta onhan mökki nimissäni (perintönä tullut).... - Autuli
"Kun kerran ollaan yhdessä, niin kaikki raha-asiatkin hoidetaan yhdessä. Jos miettii miten rahat jaetaan eron sattuessa, niin kannattaa ehkä laittaa heti ne jakkarat jakoon. Säästyy ainakin turhalta voivottelulta ja miettimiseltä. "
Ja voi sitten jälkikäteen - hups - katkerana täällä valittaa, kun kaikki omaisuus onkin toisen nimissä. Jos on yhteiset rahat, on myös yhteinen omaisuus. Eli molempien nimet paperissa. Ja yhteinen omaisuus totta kai ostetaan yhteisesti neuvotellen. Tässä tapauksessa mies on ostanut mieleisensä (liian)kalliin auton ja nyt yrittää maksattaa siitä osan toisella, kun maksut alkaa rassata.
- ÜÜBER JOHTAJA .
Kerro vähän millainen se auto on ? Merkki , malli , uusi / vanha ?
- june_81
Moi!
Tuli vaan sellanen ajatus itsellä mieleen että kai olet pyöräyttänyt autoon menevät rahat nettipankin/pankin kautta ja viestiksi esim. rahaa auton hankintaan tai jotain muuta sellaista...
Jää ainakin sinne todisteita että olet maksanut autosta, siis jos jostakin syystä tulisi ero ja kiista auton rahoituksesta... - TOSI ON!
Itse en maksaisi, koska tuo on aivan totta -jos tulee ero, ukko ajaa autoinensa pois elämästäsi ja sinä jäät nuolemaan näppejä velkoinesi! Et tule saamaan penniäkään koska et ole omistaja. Pidä vain kuule kynä taskussa niin kauan, ennenkuin nimesi on omistuspaperissa!!!" Toki ajat autoa, mutta yhteisen hyvän nimissä (ruokakauppa, lasten harrastukset). Voithan toki sanoa miehellesi että hoitaa hän ne hommat, koska on auton omistaja..!!
- Yhteiset raqhat
En ole ihan varma, mutta eikö avioliitossa kaikki ole yhteistä omaisuutta, joka menee eron sattuessa puoliksi?
Kannattaa tarkistaa. - Kolmiseiska
Yhteiset raqhat kirjoitti:
En ole ihan varma, mutta eikö avioliitossa kaikki ole yhteistä omaisuutta, joka menee eron sattuessa puoliksi?
Kannattaa tarkistaa.Avioliiton aikana omaisuus ei maagisesti muutu yhteiseksi omaisuudeksi. Kummallakin on edelleen omat rahansa ja oma omaisuutensa. Puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiinsa, eli jos toinen ei tienaa mitään, on toisen elätettävä hänet. Käytännössä tämä tarkoittaa asuntoa ja ruokaa.
Isoa omaisuutta ei noin vain siirretä yhteiseksi. Siitä nimittäin voi verottaja kiinnostua lahjaveron muodossa. Jos lahjoittaa aviopuolisolleen rahaa tai muuta omaisuutta, on puoliso velvollinen maksamaan siitä lahjaveron. Sen takia esimerkiksi kymppitonnien arvoista autoa pidä siirtää yhteiseksi ilmaiseksi. Toisen puolison pitää ostaa oma puoliskonsa.
Se on totta, että eron sattuessa tehdään ositus, jossa omaisuus jaetaan puoliksi riippumatta siitä, kumpi sen omistaa. Avioehto muuttaa tuon.
AP:lle sanoisin, että ongelmanne on ihan jossain muualla kuin autossa. Jos luottamus on tuolla tasolla, ei liitto ole kovinkaan hyvissä kantimissa. Menkääpä siis kipinkapin vaikka avioliittoneuvontaan ratkomaan, mikä teidän oikea ongelmanne on. Jos liitto on kunnossa, ei ole mitään väliä sillä, kuka auton paperilla omistaa. Käytännössä se on yhteinen ja sillä ajaa se, kummalla on suurempi tarve.
- Otto Vaan
Arvelin tekstin perusteella että olette naimisissa. Tällöin nimellä ei ole merkitystä eron yhteydessä vaan kaikki avioliiton aikana hankittu omaisuus on yhteistä ja eron tullessa tehdään ositus.
Taas jos ette ole naimissa kannattaa olla tarkempana ja vaatia nimet papereihin. - Autokuume laskenut alilämmöksi
Auton kaltaissita hankinnoista pitää aina keskustella ja sopia perheen sisällä. Jos toinen puoliso yleisimmin vaimo ei ole auton vaihdon kannalla niin sitä ei myöskään tehdä PISTE. Eli toisen ei tarvitse laittaa henkilökohtaisia talletuksia esim. autoon vasten tahtoa.
Omassa perheessä ei ole omia pankkitilejä lainkaan joten keskustelu ja sopiminen on tullut alusta alkaen luonnolliseksi. Kovasti on autokuume lakenut minultakin vaikka olenkin mies. Kymmenen vuotta sitten oli vielä toinen auto uopo uusi ja toinen vuoden ikäinen. Nyt silloin uutena hankittu auto vieläkin käytössä. Toista autoa on vm. 1998 vaihdettu vuosina 2000, 2003 ja 2005 aina uuteen. Nyt sekin on vuosimallia 2005 eikä vaihtoa ole suunnitteilla. Joskus monen vuoden vuoden päästä kun tulee ikääntymisestä johtuvia teknisiä syitä olemme ajatelleet silloinkin vaihtaa käytettyyn edulliseen muutaman vuoden ikäiseen autoon. Lisäksi toisesta autosta saatetaan luopua joskus tulevaisuudessa. - Audiomies_69
Miestä kannattaa pitää hyvänä kaikin puolin. Koska pyykin peseminen, siivoaminen, paitojen silitys, ruoan laittaminen ovat naisen hommaa, niin miksi ei sitten se että maksaisi miehjen auton. Se on sivuseikka, jos auto menee miehen nimiin.
- nainen_29
Mikä on miehen perustelu siihen, miksei hän suostu siihen että sinut merkataan auton toiseksi omistajaksi? Et tietenkään pistä autoon senttiäkään, jollet saa nimeäsi paperiin.
Minulla oli exäni kanssa yhteinen auto (molempien nimet pantiin papereihin, kun maksettiin puoliksi). Kun erosimme sovimme suullisesti auton osituksen siten, että exä saa pitää yhteisen automme ja antaa minulle toisen edullisemman autonsa (jonka hän yksin omisti). Tehtiin luovarit vain yhteisestä autosta ja piti hoitaa asia toisen auton osalta myöhemmin - joskin sain sen heti käyttööni. Kului puolisen vuotta ja tapailin uutta miestä, exä hiiltyi tästä niin että kävi hakemassa autonsa (papereiden teko oli lykkääntynyt) takaisin. Hän tosin palautti sen minulle sitten puoli vuotta tuon jälkeen (rauhoituttuaan) ja ko. auto on nykyisellään minun nimissäni.
Mitä opin? Sen, että jos et nimeäsi paperiin vaadi, sinulla ei ole mitään turvaa. Mitä muuta? Sen että vaikka asioista pystytään keskustelemaan aikuisesti silloin kun ollaan suhteessa, kaikki kääntyy päälaelleen mahdollisen eron sattuessa! - sebu9991
Ei varmaan kannata rueta miettiin että mitä jos tulee ero ? Eikö se oo ihan sama kumpi sen omistaa ja miten te sen maksatte ? No mieti, jos auton arvo on 40.000 euroa...ja maksat puolet ja sulla on kuitti..saat sen 20.000 euroa jos eroatte...Jos taas sulla ei oo osottaa mitään papereita että oot maksanut puolet...Se lisätään 40.000 miehes varallisuuteen ja saat siitä 20.000 euroa...Eli mikä se ongelma on käytännössä ?
- aviossa ja ihanaa on
Terveessä parisuhteessa on kaikki täysin yhteistä. Ei minun eikä sinun rahoja. Viralliset omistajuudet olisi toki fiksua olla molempien nimissä mutta mitäpä noilla on merkitystä kun on aviossa ja tositarkoituksella.. kumppaniin pitää luottaa, tai sitten ei pidä lähteä lainkaan parisuhteeseen.
- Ihanaa on täälläkin
Miten te, joilla on yhteiset rahat ja yhteiset pankkitilit, voitte ikinä aidosti hemmotella toisianne? Ostaa toisillenne lahjoja? Tämä on minusta se asia, jonka kanssa minulla olisi todella vaikeaa.
Olemme mieheni kanssa olleet naimisissa kohta 10 vuotta. Meillä on omat pankkitilit ja omat luottokortit. Kaikki yhteiset kulut maksetaan puoliksi, muuten kumpikin tekee rahoillaan mitä haluaa. Jos toinen haluaa ostaa vaikka uuden kannettavan tietokoneen, niin sitten ostaa.
Jos toinen haluaa ostaa jotakin, hän voi kysyä haluaako toinenkin osallistua hankintaan. Jos haluaa, niin osallistuu. Jos ei, niin se joka tavaran haluaa, sen myös maksaa.
Juuri tuo on minusta niin ihanaa - jos haluan ostaa miehelleni lahjan, vaikka viedä hänet viikonlopuksi luksushotelliin, niin varaan huoneen itse ja maksan sen luottokortillani. Mieheni ei koskaan edes näe laskua.
Mikä lahja se sellainen on, josta saaja joutuu kuitenkin maksamaan?
Meille tämä on paras systeemi; emme ikinä haluaisi mitään muuta. Ja todellakin, terveenä parisuhteena tätä pidämme molemmat. - polyteknikko
jos toimeis .....
- rakkaudesta yhdessä
Ihanaa on täälläkin kirjoitti:
Miten te, joilla on yhteiset rahat ja yhteiset pankkitilit, voitte ikinä aidosti hemmotella toisianne? Ostaa toisillenne lahjoja? Tämä on minusta se asia, jonka kanssa minulla olisi todella vaikeaa.
Olemme mieheni kanssa olleet naimisissa kohta 10 vuotta. Meillä on omat pankkitilit ja omat luottokortit. Kaikki yhteiset kulut maksetaan puoliksi, muuten kumpikin tekee rahoillaan mitä haluaa. Jos toinen haluaa ostaa vaikka uuden kannettavan tietokoneen, niin sitten ostaa.
Jos toinen haluaa ostaa jotakin, hän voi kysyä haluaako toinenkin osallistua hankintaan. Jos haluaa, niin osallistuu. Jos ei, niin se joka tavaran haluaa, sen myös maksaa.
Juuri tuo on minusta niin ihanaa - jos haluan ostaa miehelleni lahjan, vaikka viedä hänet viikonlopuksi luksushotelliin, niin varaan huoneen itse ja maksan sen luottokortillani. Mieheni ei koskaan edes näe laskua.
Mikä lahja se sellainen on, josta saaja joutuu kuitenkin maksamaan?
Meille tämä on paras systeemi; emme ikinä haluaisi mitään muuta. Ja todellakin, terveenä parisuhteena tätä pidämme molemmat.Hemmotella voi ilman lahjontaa. Itse en välitä lahjojen ostosta, vaan arvostan enemmän läheisyyttä ja yhteistä aikaa. Meidän avioliitossa kaikki on yhteistä taloudellisesti. Jos toinen tulee väsyneenä töistä, voi vaikka hieroa kipeitä hartioita tai laittaa ihanaa ruokaa, joka on toisen lempiruokaa. Puolisoa voi huomioida muullakin tavoilla kuin vain materiaalilla eli lahjoilla. En ymmärrä teitä, jotka kuvittelevat, että vain tavaran haalaaminen kaupasta paperikääreissä olisi hemmottelua. Puolisoni keksi kerran ihanan yllärin, kun hän olikin jättänyt urheilutreenit väliin ja tuli hakemaan minut, mentiin käymään eräässä tapahtumassa ja sen jälkeen merenrantakävelylle. Arvostan sitä, että hän antaa aikaansa ja on perheensä kanssa. Kuka tahansa voi ostaa jonkun lemuavan hajuvesipullon ja raahata sen rusetti päällä kotiin, mutta en arvosta materiaa. Rahalla ei voi ostaa rakkautta ja aitoa välittämistä, mitä oman ajan antaminen toiselle ihmiselle on. Aikaa ei saa takaisin. Siksi se on kaikkein arvokkainta.
- DeMorgan_
Tällä logiikalla ei kannata naida köyhää, vaan mennä rikkaisiin naimisiin ;).
Tällä logiikalla tehdään myös niin, että mies (tai jompikumpi) maksaa auton ja asunnon omista rahoistaan ja rekisteriin merkitään molemmat omistajiksi yhtä suurella osuudella.
Minusta tuo ajattelu, että "kaikki on yhteistä" on katalaa bisnestä. Mutta kukin tekee ja ajattelee niinkuin haluaa.
- autokauppias
joo kyllä minä maksasin autovelan pois jos olisi rahat siihen,nimi paperiin molemmille,isäntä muuten vaihtaa sen vuoden päästä ja taas on velkaa korvia myöten entisen arvo laskenut monta tonnia vuodessa 30000 e ensi vuonna 22000 e, että siihen mallii rahat autoo sama kun kaivoo tiputtas.mutta ei hätää jos ylimääräistä on.
- sitä
..sanomalla, ettei enää tipu.
- galhu
Minulla sattuu olemaan suhteessamme paremmat tulot ja olen mies. En pakota puolisoani osallistumaan hankkeisiin johon hänen tulonsa menisivät kokonaan. Tasapuolisuutta on se että ottaa realiteetit huomioon.
- nainen vm. 60+
galhu kirjoitti:
Minulla sattuu olemaan suhteessamme paremmat tulot ja olen mies. En pakota puolisoani osallistumaan hankkeisiin johon hänen tulonsa menisivät kokonaan. Tasapuolisuutta on se että ottaa realiteetit huomioon.
Olet hieno mies! Noin se kuuluu ollakin. Se on sitä arjen rakkautta.
- nimiin..
Laittakaa se auto pennun nimiin, niin ei tarvitse taivastella omistuskuvioita. Kannattaa selvittää kuitenkin se, kummalle pentu jää erotilanteessa.
- jep jep
on sullakin MIES
- Esali
Suurin osa lienee samaa mieltä,eli "ei se tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa". Mulla on samantyyppinen kaveri, ts. aina on jäänyt lompakko kotiin, tai ei ole rahaa. Pummilla pääsee. Et suostu, tai osta kiusalla oma vaikka vanha auto omalla rahalla. Omat rahat ja omat autot periaate toimii ainakin meillä.
- Kerran 50% mennyt
Jos menen persaukisen naisen kanssa naimisiin ja eroamme, joudun antamaa puolet omaisuudestani naiselle vaikka kaikki olisikin ollut nimissäni.
Tietysti voisi tehdä avioehdon jolloin suojaan omaisuuteni mutta silloin useimmat naiset suuttuvat ja ottavat hatkat koska haluavat eron sattuessa kyniä miehen putipuhtaaksi ja avioehdon tehtyään jäävät nuolemaan näppejään.
Suurinosa naisista valitsee puolison aseman ja varallisuuden mukaan... - Nainen vaan
Kerran 50% mennyt kirjoitti:
Jos menen persaukisen naisen kanssa naimisiin ja eroamme, joudun antamaa puolet omaisuudestani naiselle vaikka kaikki olisikin ollut nimissäni.
Tietysti voisi tehdä avioehdon jolloin suojaan omaisuuteni mutta silloin useimmat naiset suuttuvat ja ottavat hatkat koska haluavat eron sattuessa kyniä miehen putipuhtaaksi ja avioehdon tehtyään jäävät nuolemaan näppejään.
Suurinosa naisista valitsee puolison aseman ja varallisuuden mukaan..."Tietysti voisi tehdä avioehdon jolloin suojaan omaisuuteni mutta silloin useimmat naiset suuttuvat ja ottavat hatkat koska haluavat eron sattuessa kyniä miehen putipuhtaaksi ja avioehdon tehtyään jäävät nuolemaan näppejään."
Vaikka tämä(kin) viesti on mitä suurimmalla todennäköisyydellä taas jonkin sortin provo, haluaisin vain naisena todeta, että olen täysin avioehdon kannalla, olin sitten se varakkaampi tai varattomampi osapuoli. Kyllä on minusta ihan fiksua ennen avioliittoa sopia, että tähän mennessä minulla on omaisuutta määrä X ja sinulla Y ja jos tämä kone putoaa kummatkin kävelee mukanaan omat alkuperäiset varat puolet siitä, mitä avioliiton aikana on kerääntynyt. Olisi nimittäin aika törkeää vaikka minulta vaatia ukko isyysvapaalle kun itse olisin töissä ja sitten eron yhteydessä todeta ettet sinä puolia saa kun et silloin ollut tienaamassa.
Mutta joo. Avioehtohan on fiksu ratkaisu nykyään, kun avioero ei ole enää mikään tabu. Kyllä se minusta todellisuudentajua ja hyväntahtoisuutta osoittaa, että puolisot sopivat liiton alussa pelisäännöistä paperilla ettei sitten siinä myrskyisässä erovaiheessa saada mitään "hyviä ideoita" ja tehdä puolison elämästä vaikeaa ihan vaan sen hetkisestä katkeruudesta/veemäisyydestä. Ja se puhdistaa ilmaa myös kun ei tarvitse huonoinakaan päivinä murehtia turhia; ei varakkaan sitä, että nyt tuli naitua kullankaivaja eikä varattomamman sitä, että minua pidetään onnenonkijana.
Ja alkuperäiselle kirjoittajalle vielä: jos miehesi vaatii rahojasi auton velkojen maksuun, on sinulla TÄYSI oikeus vaatia nimesi omistuspapereihin. Jos on yhteistä rahat niin sitten on autokin... :)
- ekiil
kyllä osto vaiheessa pitää sopia miten auto maksetaan ei tule turhia riitoja,eri asia jos taloudellinen tilanne muuttuu.
- tisu
minkä hintanen tämä teidän auto on,puhutaako satasen säästöistä vai tuhansien.
- salmiakkilogo
Meillä vähän hiersi autoilun kulujen jakaminen mutta ei hierrä enää. Tilanne oli sellainen että vaihdoimme molemmat automme samaan aikaan 3,5 vuotta sitten. Omani oli isompi ja ajoimme sillä lomareissut ja mökkimatkat. Kilometrejä kertyi aika lailla kun samaan aikaan rouvan autoon ei tullut kilometrejä kuin nimeksi - 3,5 vuoden aikana vain 24 tuhatta... Omani tuli vaihtoikään ja tuntui epäoikeudenmukaiselta että olisin joutunut vaihtamaan sen omista rahoistani, kun rouvan autolla olisi voinut ajaa kilometrien puolesta maailman tappiin.
Teimmekin niin että pistimme molemmat autot vaihtoon ja ostimme yhteisen 50% / 50% osuuksilla. Auto on molempien nimissä ja käytämme sitä jatkossa tilanteen mukaan. Ajan sillä mökkimatkat ja työmatkat ajan 250 cc skootterillani ja huonon sään vallitessa ja talvella bussilla. Rouva käyttää autoa työmatkoihinsa, varsinkin silloin kun täytyy käydä ruokakaupassa ja muutenkin. Joinakin päivinä hän käyttää bussia.
Systeemi tuntuu toimivalta. - audi nainen
sulla soi hälytyskellot mutta et kuuntele.
Kadut myöhemmin.
Mieheni osti minulle auton ja olen ansainut joka kilometrin autoineen päivineen. - S_guru
Miten pitäisi suhtautua tälläiseen: vaimoni teki kalliin lapsen omiin nimiinsä. Vaimolla oli säästöjä jotka käytti lapseen ja itse laitoin säästöistäni lähes kaiken lapsen kuluihin. Lisäksi vaimo joutui ottamaan hiukan lainaa. Alkuun mietitytti tuo omien säästöjeni laittaminen lapseen, mutta koska myös leikin lapsen kanssa, niin suostuin.
Nyt vaimo alkoi ehdottamaan, että maksaisimme tuon lapsilainan kokonaan pois kerralla, siten että myös minun pitäisi maksaa siitä aika reippaasti, koska "kyllähän sä sitä hoivaat". Olen vihdoinkin saanut kasaan vähän reilummin extraa pahanpäivän varalle, joten ei ihan heti kiinnosta iskeä niitä pennosia kiinni vaimon lapseen. On totta että hoidan sitä, mutta maksan myös safkat (ja maksoinhan jo heti alkuunsa osan lapsen kuluista). Mitäs sitten jos vaikka jostain syystä tulisi ero? Säästöni ovat kiinni lapsessa, jonka tapaamisoikeuden papereissa ei ole nimeäni. Millä todistan että olen maksanut siitä yhtään mitään? Tuossa tapauksessa jäisin itse varattomaksi ja vaimo ajelisi tiehensä osaksi minun maksaman lapsen kanssa. Onko ihan kohtuutonta olla maksamatta tuota lainanlyhennystä? Miehen mielestä on.- Mimmu81
... vertasitko juuri autoa lapseen???
- suhteellinen.
Kannattaa myöskin vaikka ruokakaupan kuitit säästää. Ja valvoa kumpi jääkaapista mitäkin syö. Ettet vahingossakaan omilla rahoillasi elätä miestäsi! Vihje: Parisuhteessa käytetään sanaa "meidän". Ei siis ole "sun ja mun"...
Vai ajattelitko että sinun rahasi on sinun ja miehesi rahat meidän rahaa? Loppukommentti: Kyse on herranjestas pelkästä autosta. Ruostuvaa peltiä ja käyttötavaraa se vaan on. - Audiomies_69
Miehelle se, mikä miehelle kuuluu. Jos jokin parisuhde on niin heikko, että luuserimaisesti erotaan, kärsiköön sitten nainen. Itse meinin naimisiin naisen kanssa jonka kanssa elän lopun elämääni. Ei väliä, kuka maksaa ja paperilla omistaa mitä vaan.
- richman, poorwoman
Mikä mies se sellainen on, joka vaimon kukkarolle menee? Sääiksi käy tuollaisia naisia, jotka ovat retkahtaneet luuseriin. Itsellä niin paljon rahaa, että olen saanut talot, mökit, autot omilla rahoilla, ilman että vaimon kukkarolle pitää mennä. Nainen käyttäkööt omat rahansa shoppailuun ja kauniisiiin alusvaatteisiin.
- RUAHHAHHAHAHAAAA
mulla on rahaa ja akalla ei. minä ostan mitä haluun - akka ei. nusasen välillä kun huvittaa... tai sitt ei. ihan sama siivooko... palkkasin siivoojan. kotivosu vois mernnä töihin mutt ei jaksa... antaa hanurii sitt. palkaks saa bunkata ja skruudata.. ja mä ruuvata. mulla autoja monta - akalla ei. menköön taksilla. kyll mä maksa. toivottavasti ei tuu takas. ellun kanssa kun nakuillaan ja kylvetään ja uidaan just kivasti. ja ruuvataan. akka vois mennä johkin hoitoon. tai töihin. mutt ei kiinnosta.
perintä - etenkin iso sellaanen - on ihana asia.
- väliäkö hällä
mieti, ja mieti vielä toisenkin kerran laitatko rahasi kiinni miehesi autoon, vaikka sillä ajatkin.
Minä kurja laitoin rahani kiinni asuntoon sitten tuli ero ja sinne meni. Ihan pilkka summalla mies maksoi minut ulos pesästä.
en jaksanu alkaa riitauttamaan ositusta ja kaivelemaan vanhoja..
ole varovainen. Ei ikinä kaikkia säästöjä autoon, ei vaikka ne säästöt eivät niin suuret olisikaan. Autoja saa halvallakin. Ja halvoillakin autoilla pystyy ajamaan paljon. Vastaavasti kalleuskaan ei ole mikään tae siitä, että se auto pelaa.
Auto (varsinkin uusi) on ehkä huonoin mahdollinen ajateltavissa oleva kohde tuhlata säästönsä. Tai tietysti se on takuuvarma tapa tuhlata ne, jos haluaa tuhlata. Omiaan ei saa ikinä takaisin, kun arvo laskee. Kaivoon menee rahat.- Älyä
Sinne taisi sinun säästösi mennä. Niinkuin monet ovat jo todenneet, auto on huonoin mahdollinen "sijoitus" kohde. Sinun osuutesi katosi jo kun auto ajettiin ulos kaupasta. Ihan huuhaata puhuvat, että jollain kuitilla tms. muka saisit osuutesi takaisin. Se vaatii sitten jo käräjiä ja luulen, ettei sinulla kyseistä kuittia edes ole.
Törkeää on, ettei se miehes hyväksy molempia omistajiksi, se jo kertoo mitä äijä hautoo. Auto on yksin hänen omaisuuttaan. Mietityttää sitten samalla mitä muuta on teidän "yhteis" elämässä pimittänyt vain itselleen?
Ikävä juttu, mutta toivottavasti et enää rahoita "HÄNEN" autoaan. Jos ajat sillä niin mitä sitten? Sehän on ihan normaalia yhteiselämään kuuluvaa, uskomatonta jos kaikesta yhteisestä pitäisi alkaa maksaa!!!!
Kumpi omistaa jääkaapin, pesukoneen, television? Kumpi maksaa vakuutukset, tv luvat ym.. Pitääkö kaikesta pistää lasku puolisolle jos sattuu käyttämään??!!
- poppaloora puhuva auto3
"Mikä on miehen perustelu siihen, miksei hän suostu siihen että sinut merkataan auton toiseksi omistajaksi? " Tähän en ole koskaan saanut vastausta, vaikka olen sitä usein kysynyt. Onko auto miehen egon jatke? Kivaa kun miehen kaikki sukulaisetkin puhuvat aina "pekan" autosta, vaikka käsittääkseni se kuitenkin on lähinnä meidän perheen auto.
Autolainaa ei ole kuin muutama tonni, joka ei miehen tuloilla olisi mikään ongelma maksaa pois. Sen sijaan minun tuloillani saisin kiristää vyötä ja syödä kaurapuuroa aika kauan... Ja yhteisiä rahoja ei tähän talouteen tule koskaan! Kaikki tuttavapiirissäni tapahtuneet avioerot ovat johtuneet siitä että on ollut yhteinen tili, josta toinen katsoo toisen käyttävän enemmän kuin tienaa ja siitä alkaa loputon rahariita. Toisekseen tienaan huomattavasti miestäni vähemmän, joten en todellakaan halua siipeillä miehen rahoilla, vaan maksan itse omat menoni. En halua että kukaan koskaan pääsee sanomaan minun eläneen jonkun muun rahoilla tmv. Ehkä olen jonkun mielestä kyyninen, mutta meille tämä sopii. ja emme ole naimisissa, joten eron sattuessa mikään ei mene puoliksi kuten joku ehdotti. Ehkä tuo 1/3 omistusmuoto voisi sopia, pitääkin ehdottaa. Ei tämä autolaina mitään suhdetta koettele tai kaada :) kuten joku kirjoitti. Olen vaan ehkä turhan pessimisti/realisti, että ajattelen asioita pahimman vaihtoehdonkin kautta, mitä JOS tapahtuisi näin jne... Ei se silti tarkoita että näin vähäpätöisen asian takia eroa suunniteltaisiin. - makkarahousu
Olet oikeassa,että et todellkaan tartte maksaa,jos sun nimee ei oo paperissa.
Tossa nuoruudessanni ostimme mieheni kanssa auton ja halusin sen myös mun nimiin.
Auto ol uus ja mieheni nimissä oleva auto meni vaihdossa,mut otimme autolainan yhteisiin nimiin.
Autokauppias tuumas mulle,että eihän sillä oo mitään merkitystä,kenen nimissä se on,kun on naimisissa.
Tuumasin hälle,että mulle on ja sillä ol. Tosin mieheni ol mun kaa samaamieltä. Minä tarvisin vielä sitä autoo
enemmän,mieheni ol työtön ja maksoin myös sen.............
Meille tuli ero ja jne. ÄLÄ MAKSA! - rahat meni
Sen uuden auton arvo aleni sillä hetkellä, kun auto ajettiin likkeestä ulos varmaankin sen verran mitä säästöjäsi laitoit siihen kiinni.
Kyllä isoista hankinnoista pitäs puhua, eikä toimia ominpäin. Sanomista siitä tulee ja nyt sinua kaduttaa ja tuskinpa niitä rahojasi saat takaisin millonkaan.
Mutta, onhan sillä uudella autolla kiva ajaa.... - Mörkö...
Suurin osa saamistasi vastauksista näyttää käsittelevän aihetta, että miksei sinun nimesi lue rekisteritodistuksessa omistajana. Se ei kuitenkaan ollut kirjoituksesi punainen lanka, vaan keskustelu taas kerran ajautui mies vs. nainen -linjalle. Kirjoituksesi yhdin oli, että pitäisikö sinun vielä maksaa autosta lisää jo maksetun lisäksi? Yksinkertainen vastaus tähän on, että kyllä täytyy. Pitäähän auto maksaa loppuun saakka, ei sitä voi keskenkään jättää. Se, että pitääkö auto maksaa NYT ja heti paikalla (koska miehesi niin tahtoo), niin vastaus on, että ei helvetissä. Markkinakorot ovat ennätyksellisen alhaalla, joten on jopa idioottimaista maksaa nyt lainaa nopeasti. Nyt laina on edullista, joten sitä kannattaa pitää tai jopa hankkia lisää.
Ohjeeni on, että pitäytykää alkuperäisessä maksusuunnitelmassa. Maksakaa yhteisestä autosta molemmat osanne, mutta ajallaan, eikä nyt. Jos omistajuus hiertää mieltäsi, niin ota asia puheeksi. Se tuskin miestäsi haittaa yhtään, että käyt lisäämässä nimesi omistajaksi. (tuskin on mikään pointti). Jos miehesi kuitenkin välttämättä haluaa maksaa oman osuutensa nopeammin, niin anna pojan maksaa. Tehköön rahoitusyhtiölle suuremman lyhennyserän ja sillä siisti. Jatka sinä loppulainan maksua ihan aikataulun mukaan, kuten ennenkin.- audi mies
Miehet ostakaa AUDI niin ei naiset Paljon valita
- makkarahousu
audi mies kirjoitti:
Miehet ostakaa AUDI niin ei naiset Paljon valita
JUPPI AUTO JA EI PURE MINUUN!
JOS ET SAA NAISTA ILMAN AUTOO,NIIN AIKA PAHA TILANNE
SAIN IHANAN MIEHEN,VAIKKEI HÄLLÄ OLLUT AUTOO!!!!!!
SITÄIN JOTAIN HÄLLÄ OL JA ON.............................
- eronnut mies.....
Niin on sitten kulkupeli kun tulee ero kun huomaat että auto on tärkein kaikista.Jos et usko niin tee pari tenavaa niin kohta huomaat että niitä onkin kolme jotka leikkii autolla.
- TietäjäMies
Taas on joku hyväntahtoinen vaimoke tullut höynäytettyä miehensä taholta Audin ostoon..
Kallis auto on aina peniksen jatke ja huonon itsetunnon merkki. - PS
Sellaista se on ikuisen pikkupojan kanssa, lelut vain ovat kalliimpia. Koita kestää tai ota ero, mies ei muuksi muutu.
- peiliiliep
Lohduttaisiko tämä mahdollinen ero sitten sinua tuskassasi? Lohduttaako tänne kirjoittelu? Minua ei lohduta.
- Mies itsekkin
Tuossa on kusetuksen makua. Minulla ei tulisi mieleenkään ehdotella moista. Aika härskiltä kuulostaa
ja erotilanteessa melko varmaan häviät säästösi. Pidä pääsi ja pidä säästösi pahan päivän varalle. - maake60
Jos olette naimisissa ja ei ole avioehtoa niin eron tullessa auto menee myyntiin ja saat omasi pois tai miehesi maksaa sinulle sen osan mitä maksoit autosta. Säilytä juitti rahan nostosta ja sinun olisi pitänyt ottaa jokin tosiste vaikka automyyjältä erikseen rttä ole maksanut osan autosta. Kolmanneksi tee miehesi kanssa virallinen paperi mitäkumpikin on maksanut autoa ostettaessa ja omistussuhteet paperille. Olisit vaatinut että miehesi on auton omistaja ja sinä auton haltija niin olisi nimi jossain paperissa. Lisäksi todistajat aoton omistukseen siinä suhteessa mitä kumpikin on maksanut.
- Suhhaaja
Vaikee arvioida minkä hintaluokan autosta puhutaan.
Jos kyse on esimerkiksi uudesta Audista jonka myyntihinta on luokkaa 50 t€, niin olis ollu varmaankin ihan hyvä saada oma nimi näkyviin. Toisaalta jos puhutaan taas vaikkapa uudesta Corollasta, jonka olette saaneet alle 20 t€, ei liene loppupelisssä mitään merkitystä onko se kenen nimissä, varsinkin kun vielä mainitsit että vanha auto korvasi suurimman osan uuden auton hinnasta... aika outo yhtälö sinällään... - ++++++
Se, joka omistaa, se maksaa. Yksinkertaista.
- joo ei
Mies on ottanut pääoman ja siihen kuuluvan riskin (arvon alenemisen) jo omiin nimiinsä joten en sotkeentuis koko hommaan enää. Jaettavaksi teille jää huolto- vakuutus- ja bensakulut jos aiot autoa käyttää jatkossa (tai jos sinun annetaan käyttää, autohan on nyt miehen).
Jos mulla mies ostais esim. 40 tonnin auton nimiinsä niin en todellakaan sille lahjoittais 20 donaa. Sitten mies ajelis päivittäin töihin ja mä menisin bussilla. Mieluummin pistäisin sen 20 donaa omaan pikku koslaan ja ajelisin itekin autolla töihin. - TaTsi
Jep!
Meillä on autot ja prätkät yhdessä ostettu ja maksettu, sekä molemmat omistaa ne.
Ei se sen vaikeempaa ole!
Miksi asioista pitää tehdä vaikeita? Alusta asti samoilla metodeilla on menty ja mennään vastaki.
Nyt laitat STOPPIA siihen ukkoos ja et maksa mitään maksuja, jos et samalla pääse omistajaksi myös. Mielellään ensin omistajaksi ja sitten maksat, kun tuntuu olevan vaikeaa muutoin.
Jos et halua osallistua auton maksuun, niin sitten et. Tosin saattaa jäädä vähän vähiin ne autoilut Ukon autolla, mutta saahan noita edullisia autoja pilvin pimein, joten osta oma.
T. Huru-ukko - dggrr
tottakai maksat, koska ajat sillä
- makkarahousu
tyhmä! ei se niin mee..............
- Be my honey
... jos ei halua edes nimeäsi omistuspaperiin.
Pidä vararahasi itsellä :)) Kaikkea voi tulla eteen, ja silloin tarvitset niitä (ja lapsi myös).
Terv. Kaikkea kokenut & selvinnyt, mutta vähemmälläkin olisi voinut - hyväksikäytetty
Itse henkilökohtaisesti en maksaisi ollenkaan, ennenkuin minunkin nimi olisi paperissa. Koska erotilanteessa hän ei varmaankaan maksaisi laittamaasi summaa takaisin. Mutta onhan maksamassasi summasta kuitti missä käy ilmi mihin maksoit ja paljonko. Se on ainut asia millä voit vaatia osuuttasi. Toivottavasti saatte selvitettyä asian.
T. avioliitosta kalliisti maksanut nainen - YETSKA
"Eikä mies jostain syystä suostu siihen että vaihdettaisiin omistuspapereihin meidät molemmat omistajiksi "
Ja mikähän on tämä syy? Sitä sopisi mieheltäsi kysyä! Jos ei löydy kunnon perusteita, niin et missään tapauksessa maksa yhtään mitään. Vaikkakin auton arvo laskee kuin lehmän häntä, niin miehesi vaatimus on täysin kohtuuton.- puolisoiden välinen luottamus on se tae
Meilläkin oli auto molempien nimissä mutta laitetiin vaan toisen nimiin koska helpottaa asioita jos esim halutaan vaihtaa autoa. Jos olette susipari niin pelko pehvan alla on ihan oikein. Ja jos olette onnellisesti naimisisa niin mitä tollasia turhioa edes miettimään. Elä iloisesti ja ole iloinen että teillä on yhteinen lapsikin. Auto on kosla jossa arvo laskee joka kuukausi. joskus jos tekee löydön ja on vaikka luottamusta voi sen vaihtaa helposti hiukan parempaan kun ei tarvii erikseen toisen nimee hakea. Luottamus on parisuhteen kivijalka jos sitä ei ole niinkuin voisi hiukan tekstistä päätellä niin aika heikoissa kantimissa on koko yhteistaloutennekin. Kun ollaan yhdessä kaiiki on yhteistä! Ja onnellisesta avioliitosta ei monesti erota. Hoitakaa parisuhdetta mielummin niin jää tälläiset joutavat löpinät täällä.
- kusetusta
eroa ja mahdollisesti haluaa sun maksavan auton ennen omille teille lähtöään..:D
- ------------------
Tottakai sun pitää maksaa toisten ostokset!
Menen tänään kauppaan (Kalevan Prisma Tampereella) klo. 18, ostamaan pakastinta tuletko maksamaan puolet ostoksistani? Saat sitten käyttää pakastinta, kun maksat osuutesi sähköstä! - Audi-mies muttei esko
Jos olette naimisissa eikä ole avioehtoa niin auto on esim erotilanteessa puoliksi sinun, maksat siitä osasi tai et. Jos olette avopari niin silloin pitäisin omaisuuden selkeästi erillään tai 50/50 molempien nimissä.
Meillä on niin että minä (siis mies) maksan kaiken. Talon, kaksi autoa, moottoripyörän, vaatteet, matkat jne jne... Mutta minä olenkin Audi-mies!!! Siis kunnollinen aviomies enkä mikään vaimon pennosten nyhtäjä! - joo ei
äläkä usko ohjeita että luottamusta peliin vaan, olettehan pari. Sinisilmäinen ja naiivi ei kannata olla, ja jos nyt maksat vaikka pyyntö on kohtuuton, niin se vasta luo kitkaa suhteeseenne. Suhteenne tulevaisuus voi riippua siitä miten saatte tämän asian sovittua niin että kumpaakaan ei jää suuresti harmittamaan.
Ja on kyllä aika epäilyttävää että yhtäkkiä laina pitäis maksaa kiireellä pois! Miksi ihmeessä? Miehellä olis velaton auto, ja sulla kaikki säästöt menneet. - Ihan sovussa
Kokemuksesta kerron, että meillä omistamani auton olen maksanut itse, mutta mies maksaa kilometreistä, joilla hän kulkee mukana (ei enää ajokykyinen). Ihan helppoa ja selvää, kun asiasta sopii.
Tulee mieleen, että mikähän on miehen lelu seuraavaksi, josta hän haluaa ja maksattaa osan sinulla? - ei voi mies käsittää
Olen miehenä ostanut yhteiseen huusholliimme esim. pesukoneen, enkä pyydä vaimoltani korvausta siitä, että hän saa sitä käyttää?
Auton omistaksi merkitään yhden henkilön nimi, ei siihen voi laittaa koko suvun kaikkien jäsenten nimiä. Jos parisuhteesi on kunnossa, et varmasti epäile saatko rahasi pois kodin yhteisistä tarvikkeista.- siis mitä?
"Olen miehenä ostanut yhteiseen huusholliimme esim. pesukoneen, enkä pyydä vaimoltani korvausta siitä, että hän saa sitä käyttää?"
Tarkoitatko siis että kun mies on auton ostanut yhteiseen huusholliin niin ei siitä mitään korvauksia pidä vaimolta pyytää?
Autoa harvemmin ostetaan pyykkikoneen hinnalla joten aika huono vertauskohde.
Ja olenpa melko varma että vaimosi osallistuu pyykkikoneen käyttökustannuksiin pyykkipulveria ostamalla :) - makkarahousu
älä hupaja! auton omistajaksi voi laittaa omistajia enemmänkin eli ne kaks. ei tartte koko sukuu.
myös ne yhteiset konen tarvikkeet saat itelles,jos on kuitit esittee.
mut avioliitossa ne sun kodinkoneen menee puoiks,jos teilläei oon avioehtoo............
otas selvee tiältä netistä,kun tiälä pyörit! ei aina tartte eroa ajatella,mut muista jos k....................erottaa.. kannatttaa ajatella pitemmän piäle. ITE ELÄN PÄIVÄ KERRALLANI JA LAPSELLEMME JÄÄ KAIKKI! MUUTIKIN VAIHEET ON JO ONNEKS KÄSITELTY ELI JOS ERO TULIS.........
onneks meillä omat autot!
- autovauto
Meillä molemmat maksaa ja on molempien nimi paperissa, niin ei tule sanomista kummankaan taholta. Jos ei ole sun nimeä paperissa, niin miksi sun pitäs siitä muka maksaa. Jos käytät autoa, niin maksat tietty bensat ja osallistut renkaiden ostoon yms. huoltoihin. Itse en olis suostunu maksamaan autosta penniäkään, jos ei mun nimeä paperilla olis. Jos sattuu nimittäin erotilanne, niin meidän tapauksessa jako menee puoliksi.
- 0101010101010
kun tarvitsee parisuhteessakin ajatella koko ajan mitä jos tulee ero? Voidaan mielestäni kysyä onko parisuhde vakaalla pohjalla? Itse olen mies, ja meillä menee raha-asiat niin että muija maksaa auton sekä asunnon lyhennykset, minä maksan elämisen ja lähes kaiken muun paitsi muijan röökit kun itse en polta.
Muutenkin rahat on yhteisessä käytössä, jos toisen tili on tyhjä toisen tililtä siirretään sinne rahaa.
Ei ole mitään toisen ja toisen jakoa joka asiassa, niin ja sitäpaitsi meidän auto on muijan nimissä. Meillä joko on rahaa tai ei ole rahaa. Tietenkin jos alunperin kysyjä tässä halusi neuvoa niin kannattaisi keskustella miehesi kanssa ja selvittää hänelle mikä ärsyttää. - Miksiköhän ei?
Ostettiin pari vuotta sitten uusi Audi. Ei meinannut autokauppias millään laittaa molempien nimeä omistajaksi ja reksiteriotteeseen. Piti oikein sanoa, että jos ei onnistu, ei tule kauppoja. Nyt kun autokauppa lähettelee kirjeitä, kutsuja yms. niin kaikki posti tulee vain ja ainoastaan mieheni nimellä. Että tällä tavalla Tampereella. Auto on nyt menossa vaihtoon ja se uusi ei ole Audi.
- hohotus
Miksiköhän ei? kirjoitti:
Ostettiin pari vuotta sitten uusi Audi. Ei meinannut autokauppias millään laittaa molempien nimeä omistajaksi ja reksiteriotteeseen. Piti oikein sanoa, että jos ei onnistu, ei tule kauppoja. Nyt kun autokauppa lähettelee kirjeitä, kutsuja yms. niin kaikki posti tulee vain ja ainoastaan mieheni nimellä. Että tällä tavalla Tampereella. Auto on nyt menossa vaihtoon ja se uusi ei ole Audi.
Tämä Audi-juttelu on ihan täyttä farssia. Surkuhupaisaa. Laittakaa telkkari ja nettiselain kiinni ja alkakaa ajatella itse.
- Auton .......jatko.
anna vaan sille kenkää oikeen kunnolla...
sille äijälle meinaan... - nöyränä vaan
Mitä varten nainen on? Onko muuta varten kuin miehen palvominen ja passaaminen?
- tosimiesyleis
Nainen on katkeria yleistyksiä varten. Samoin kuin mies. Kumpaakaan ei ole muuten olemassakaan.
- palanutta puusenttiäkään
erossa kaikki omaisuus, jota ei ole erikseen yhteisillä allekirjotuksilla myönnetty vain toisen omaisuudeksi, menee siitä maksamattomuudesta huolimatta jakoon. Eli vähintäänkin puoli autoa on sinulle luvassa!
- jurri
miehesi työkaveri osti jo hienomman ja paremman auton joten miehesi haluaa päästä autolainasta eroon jotta voi vaihtaa parempaan autoon että saa työkaverit vihreiksi kateudesta
- järki käteen
Älä vain ihmeessä mene enää maksamaan mitään kyseisestä kaarasta!!!
Asia on eri jos nimesii tulee myös papereihin omistajan paikalle:) - Pelastakaa Kiesi Ry
Tässähän on kyseessä klassinen juttu. Aiheen aloittaja haluaa kehua että heillä on kallis auto ja että joku kysyisi millaisen "KALLIIN" auton he nyt saavat. Joillekin 10t€ auto on kallis ja toisille ei. Oman käsitykseni mukaan yli 200t€ ajoneuvot ovat autoja ja siitä alle kulkuneuvoja.
PS: Ajan kulkuneuvolla ja olen tyytyväinen Audin omistaja- luuserit 2
tämän hetkisen järjen juoksun. eli ihan pihalla normaalista elämästä.
- autoilija-aatu
Pidä vain kiinni mielipiteestäsi!
- komppaaja
Juuri niin minunkin mielestäni.
- neitimyy
omistussuhteella ei ole merkitystä, ellei teillä ole avioehtoa...kysytty lakimieheltä..
- Ährämi
Toisilla on vain sairaalloinen autonvaihtovimma mille toisetkin nauraa.Käyttöauton pitäisi vallan riittää 3-5 vuodeksi ja vaimon omia säästöjä pitäisi kunnioittaa.
- salakkamalakka
Kuuntele itseäsi ja tee juuri sitä, mitä haluat.
Jos suostut maksamaan osan autosta, pyydä että se merkitään rekisteriin myös sinun nimeesi. Jos et halua riidellä asiasta, tee selvä tilisiirto johon kirjoitat maksun syyn ja säästät sen.
Jos et halua säästää omia rahojasi, tee se. Säästösi ovat sinun, ja vain sinun. - kärsinyt
Itsellä on säästöt mennyt ja vähä lainaakin että mies sai auton!Erottiin auto meni ja mies vaan tokaisi että sun nimeä ei näy missään!älä ikinä koskaan missään olosuhteessa maksa mitään jos ei nimeä molempien nimissä!!!koskien nyt autoa tai mitä ikinä hommaattekin!molempien nimet tai sitten vain sinun nimi!!!!
- grings77
http://www.youtube.com/watch?v=i62ac178S54
Videosta huomaa, miten voi myös käydä. - pedro22
No, miten vain, mutta ylipäätään tyhmää ostaa KALLISTA autoa, arvo alenee jatkuvasti ja ruoste syö - kyllä paikasta A pääsee paikkaan B halvemmallakin ja rahat jää johonkin parempaan!
- AUDI man
Takuun päätyttyä hommataan uusi.
- kokeneita
Avoliitossa elävät miehet monasti retostelevat ennakkoon jos/kun tulee ero, nainen saa lähteä lapsen kanssa, ukko pitää kaiken muun (autot, asunnot, kesähuvilat, veneet ynmuut).
Avioliitossa omaisuus menee puoliksi ilman avioehtoa, avoliitossa ukko pitää kaiken.- assdfggh
Erosin muutama vuosi sitten avopuolisostani, ja koska ero oli riitaisa, kävimme lakimiehen puheilla. Hänen kantansa oli seuraava: mies oli ostanut ja maksanut auton viisi vuotta aiemmin, katsoimme autolle päivän hinnan ja minun piti maksaa puolet hinnan alennuksesta (eli noin 8000 euroa) koska olin käyttänyt autoa. Jos siis teillekin tulee joskus ero, voisi miehesi vaatia takautuvasti korvausta auton käytöstä; nyt olet jo maksanut osuutesi (enempää ei kannata).
- Järjenköyhyyttä tämä
assdfggh kirjoitti:
Erosin muutama vuosi sitten avopuolisostani, ja koska ero oli riitaisa, kävimme lakimiehen puheilla. Hänen kantansa oli seuraava: mies oli ostanut ja maksanut auton viisi vuotta aiemmin, katsoimme autolle päivän hinnan ja minun piti maksaa puolet hinnan alennuksesta (eli noin 8000 euroa) koska olin käyttänyt autoa. Jos siis teillekin tulee joskus ero, voisi miehesi vaatia takautuvasti korvausta auton käytöstä; nyt olet jo maksanut osuutesi (enempää ei kannata).
sijoittaa UUTEEN KALLIISEEN AUTOON, joka ei itsessään tuota mitääm vaan päinvastoin sen arvo alenee tasaiseen tahtiin.
Kulkuneuvolla ei tehdä tyyppejä kateellisiksi muttei terveitsetuntoinen ihminen sellaista kaipaakaan. Eikä myöskään kadehdi naapureiden kiesejä/leluja vaikka ne kuinka hienoja olisivatkit.
Tyhjäpäät mälläävät PELKÄSTÄÄN materialla.
Turha persaukisen leikkiä porvaria kun ei rahat ökyleluihin vaan riitä.
Kulissien pito jne pelleily sevasta kalliiksi tulee.
Naisen on järjetöntä maksaa miehen omistamaa ja täysin miehen nimissä olevaa munanjatketta.
Kyllä miehellä täytyy olla edes sen verran munaa että itse shoppailee munanjatkeensa.
Tuskin aloittajan "mies" maksaa aloittajalle esim kalliita MEIKKEJÄ, ALUSVAATTEITA, AITOA MINKKITURKKIA tms "naishömppää" vaikka nainen niissä myös miehen(kin) mieliksi ja silmäniloksi keikistelisikin..
- Katkera totuus...
lienee se, että mies ei halua maksella lainaa kauan, koska suunnittelee jättävänsä sinut pian. Hän haluaa käyttää rahasi ennen lähtöään, eli puristaa sinusta kaiken mahdollisen hyödyn irti.
Minusta on typerää ostaa auto, jota ei ole varaa maksaa käteisellä. Lainan ottaminen on järkevää ostettaessa omaisuutta, jonka arvo kasvaa ajan myötä (talo, maa). Auton hinta romahtaa heti kaupasta ulosajon jälkeen. Miksi maksaa korkoja siihen vielä päälle? Ei ole 'miljonäärimentaliteetin' mukaista ajattelua tuo.
Älä ihmeessä maksa enää. Olit ajattelematon, kun maksoit mitään. Niistäkin, mitä jo maksoit, sinun pitäisi saada paperilla osaomistus autoon. Vaadi sitä. Mies tietysti sitten lähtee, mutta hän näyttää olevan lähtöpuuhissa joka tapauksessa. - gmögsmömlömlömölmölmlö
että teette uuden omistussopimuksen johon tulee myös sinun nimesi, siis virallinen sellainen. ottakaa selvää miten sellaisen voisi tehdä :)
muuten tosissaan tapahtuu niin, että kun miehesi jättää sinut ja mitä luultavammin jättää, koska tuollaisia ostoksia tekee ja vielä omiin nimiinsä, niin hän tosissaan saa auton etkä sinä penniäkään siitä, koska nimesi ei ole paperissa.
jos mies ei suostu, kysy syytä. jos ei sano syytä, niin sano ettet myöskään maksa sitä lainaa, koska jo nyt olet mielestäni laittanut rahaa kuin tyhjään - mies saa auton olet sitten maksanut kuinka paljon tahansa ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi. - Rakkautta vaan ei rahaa
En ymmärrä miksi parisuhteen täytyisi olla joku rahaliitto, mielestäni raha ja rakkaus kannattaa pitää erillään niin on todennäköisempää että se rakkauskin tuvassa kauemmin säilyy.
Meillä ei ole ikinä ollut rahasta riitoja, ei kertaakaan. Vaikka sen pitäisi niiden yleisimpien parisuhteen riidansyiden joukossa ollakin. Meillä on omat tulot, omat tilit, omat autot koska molemmat autoa paljon tarvitsemme. Yhteiset ostokset maksetaan puoliksi (pesukoneet, huonekalut yms. eli toinen siirtää jälkikäteen puoliskan koneen maksaneen tilille). Jos kumpi vain haluaa ostaa mitä vain, niin senkun ostaa! Ei meillä tarvitse rahankäytöstä neuvotella, ei satasen eikä tonnin.
Aloittajana en olisi laittanut toisen nimissä olevaan autoon euroakaan, enkä laittaisi myöhemminkään. Käytöstä kyllä maksaisin, sen vähän mitä sitä käytätkin. Yleensä jos bensakulut kertoo kahdella, niin ollaan aika lähellä todellisissa auton käyttökustannuksissa. Toisin sanoen jos 100km ajat, tankkaa autoon 200km edestä. Tähän olisin ainakin itse auton omistajana tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002