Söin Cerazette -pillereitä vähän neljättä kuukautta.
Sivuvaikutukset alkoivat parin viikon päästä aloituksesta; pahaolo, rinnat kipeytyi, jatkuva nälkä jne. eli samat oireet kuin raskaudessa.
Kolmen viikon kuluttua aloituksesta alkoi sitten ne "tiputteluvuodot", lakanat meni monesti pyykkiin ja ilman alushousuja suojia ei voinut edes harkita nukkuvansa :( Pahimmat päivät "istuttiin" vessassa. Kaikista suojista tuli läpi alle 10 minuutin.
Vuotoa jatkui enemmän tai vähemmän runsaina, kipuja ei ollut.
Lisää oireita; väsytti välillä aivan pirusti ja ei oikein saanut mitään aikaiseksi, rinnat olivat turvonneet kahdella kuppikoolla ja menivät kylmälle todella herkäksi, tunsin oloni lihoneeksi.
Kävin välillä neuvolassa terveydenhoitajan luona, koska en saanut lääkäriaikaa. Piti saada neljäs levy pillereitä, jotta pärjäisin lääkäriajalle saakka.Vaihtaa olisin ne tahtonut, muttei hoitaja uskaltanut "omin päin" sitä suorittaa.Kerroin tuolle hoitajalle näistä ihanista sivuvaikutuksista.
Lopulta otin sen viimeisen pillerin, vuoto teki minut hulluksi ja se ei voi oikein olla elimistöllekään terveellistä runsauden vuoksi. Verethän ne loppuu.
Mutta eipäs se vuotaminen loppunutkaan pillereiden lopetukseen. Puolitoista viikkoa jaksoin, sitten tahdoin jo lääkäriin. Vuoto ei ollut enään niin kirkkaan punaista, vaan enemmän rusehtavaa.
Lääkärissä otettiin sitten minun toivomuksesta raskaustesti ja pieni verenkuva- koe.Olin alkanut epäillä kaikesta vuotamisesta huolimatta olevani raskaana.
Hgb oli todellakin alhainen 113, joka minulla normaalisti reilusti korkeampi. Järkyttävin tulos oli positiivinen raskaustesti.Lääkäri tutki ja totesi kohdun olevan suurentunut ja vuodon olevan edelleen runsasta. HCG-arvokin oli 7500 luokkaa.Samalle päivälle, kun sain tietää olevani raskaana sain myös keskenmenon. Keskenmeno oli jo käynnissä lääkärillä ollessa. Erikoislääkäri arvioivat, että raskaus oli 7-8 viikolla.
Että tällainen oli minun kokemukseni Cerazette -pillereistä.
Näin jälkikäteen voin sanoa, että harmittaa. Olisi pitänyt kuunnella elimistöään oikeasti. Elimistö oli kertonut oireillaan minulle alusta saakka, että olisin raskaana. Cerazeten sivuvaikutuksissa on vain pahaksi onneksi samat seikat mainittu, kuin raskausoireissa.
Toivottavasti tästä on jollekin apua. Teettäkää raskaustesti heti, jos siltä tuntuu. Ja hakeutukaa vuotojen takia ennemmin lääkäriin kuin minä, jos ne ovat todellakin runsaammat.
Cerazette - Tulin raskaaksi
6
11566
Vastaukset
- S.28ya32
Olen itse syönyt Cerazetteä noin kuukauden ja noin viikon kuluttua aloittamisesta alkoi tiputella. Nyt tiputtelua on ollu todella runsaasti. Normaalisti mulla oli kuukautiset toisin sanoen "vuotiset" kun saattoi olla vuodenkin pois. Nyt on tää runsas vuotaminen alkanut todella ärsyttää ja olen alkanut epäillä tuota raskauden mahdollisuutta, koska mahakin on jotenkin outo. Joka päivä pakko nukkua päiväunet olen niin väsynyt ja tunnen välillä itseni hyvin viluiseksi ja välillä tuntuu että tukehtuu kuumuuteen. Kilpirauhasen kokeet, verikokeet ja keliakiakin otettiin, kaikki arvot hyviä. Sun tekstis vaan varmisti enemmän että hankkiudun raskaustestiin mahdollisimman nopeasti. Kiitos sinulle!!!
- Kerta riitti
Kiitos Sinulle palautteesta.
Toivottavasti pillerit ovat sinun kohdallasi toimineet oikeanlailla. Monella nuissa pillereissä tuntuu olevan sitä vuotoa, mutta raskaaksikin on tosi moni tullut :( - No Fear
Syön nyt viidettä kuukautta Cerazetteja. Muistan noin kuukauden päästä aloituksesta minulla kerran olleen päivän, jolloin nukuin lähes koko päivän. Muuten en ole oireillut aiempien kirjoitusten mukaisesti.
Nyt ovat kuitenkin menkat jo kierron 29päivässä, yleensä alkaneet jo 24päivän tienoilla tai pari päivää siitä.
Omalta osaltani olen pahoillani muiden osalta että on käynyt niin kurjasti. Itsellä kovat toiveet että kaikki olisi hyvin ja tämä säännöllinen vuotaminen olisi vain loppunut, koska viime kuulle asti tuli säännölliset menkat joka kuukausi, pariin kertaan menkkojen välissä tiputtelua, kerran ilman tiputtelua, mutta tiputtelu ei ollut millään kerralla kovin runsasta.
Mutta liittyykö siis runsas tiputtelu pillereiden aloitusten aikaan siihen, että olisi raskaana?
Toivottavasti kukaan ei nyt raivostu minulle tästä tekstistä. Toivoisin oikeasti että voisitte hyvin :/ Vaikka nyt varmasti hassulta kuulostaa.
Voiko olla että minäkin olisin kuitenkin raskaana vai menikö minulta nyt pää ihan sekaisin?
Taidan varuilta mennä viikolla terkkarille ja jutella tästä tilanteestani. - No Fear
No Fear kirjoitti:
Syön nyt viidettä kuukautta Cerazetteja. Muistan noin kuukauden päästä aloituksesta minulla kerran olleen päivän, jolloin nukuin lähes koko päivän. Muuten en ole oireillut aiempien kirjoitusten mukaisesti.
Nyt ovat kuitenkin menkat jo kierron 29päivässä, yleensä alkaneet jo 24päivän tienoilla tai pari päivää siitä.
Omalta osaltani olen pahoillani muiden osalta että on käynyt niin kurjasti. Itsellä kovat toiveet että kaikki olisi hyvin ja tämä säännöllinen vuotaminen olisi vain loppunut, koska viime kuulle asti tuli säännölliset menkat joka kuukausi, pariin kertaan menkkojen välissä tiputtelua, kerran ilman tiputtelua, mutta tiputtelu ei ollut millään kerralla kovin runsasta.
Mutta liittyykö siis runsas tiputtelu pillereiden aloitusten aikaan siihen, että olisi raskaana?
Toivottavasti kukaan ei nyt raivostu minulle tästä tekstistä. Toivoisin oikeasti että voisitte hyvin :/ Vaikka nyt varmasti hassulta kuulostaa.
Voiko olla että minäkin olisin kuitenkin raskaana vai menikö minulta nyt pää ihan sekaisin?
Taidan varuilta mennä viikolla terkkarille ja jutella tästä tilanteestani.Sanoin epäselvästi. Eli siis esim. ensimmäisen laatan aikana menkat tulivat normaalisti mutta kestivät muutaman päivän vähemmän kuin mitä luomut yleensä olivat pituudeltaan. Tämän jälkeen muutaman päivän päästä tuli tiputtelua, joka ei ollut kovin runsasta, mutta kesti suunnilleen viikon. Tämän jälkeen taas seuraavassa kuussa tuli menkat, kiertopäivä 24 eli ihan säännölliset. Tämän jälkeen ei tullut tiputtelua. Viime kuussa menkat kestivätkin lähes kaksi viikkoa, minkä jälkeen muutaman päivän päästä tuli niukkaa, rusehtavaa tiputtelua noin viisi päivää. Ja nyt ei ole kuulunut mitään :o
- Toipumaan päin
No Fear kirjoitti:
Sanoin epäselvästi. Eli siis esim. ensimmäisen laatan aikana menkat tulivat normaalisti mutta kestivät muutaman päivän vähemmän kuin mitä luomut yleensä olivat pituudeltaan. Tämän jälkeen muutaman päivän päästä tuli tiputtelua, joka ei ollut kovin runsasta, mutta kesti suunnilleen viikon. Tämän jälkeen taas seuraavassa kuussa tuli menkat, kiertopäivä 24 eli ihan säännölliset. Tämän jälkeen ei tullut tiputtelua. Viime kuussa menkat kestivätkin lähes kaksi viikkoa, minkä jälkeen muutaman päivän päästä tuli niukkaa, rusehtavaa tiputtelua noin viisi päivää. Ja nyt ei ole kuulunut mitään :o
Välivuodot ovat näissä pillereissä hyvin normaaleja.
Minun kohdallani ne vuodot olivat jotain muuta, kuin niukkaa tiputtelua. En myöskään tiennyt aloituksen jälkeen menkkojen aikatauluista, koska vouto oli jokapäiväistä.
Raskausoireet ne oli, mistä minun olisi pitänyt tietää olevani pieniin päin. Ei se vuotaminen.
Asiat oppii hyväksymään, vaikka ne tekeekin kipeätä. Ne pitää vain käsitellä.
Toki asiastasi kannattaa jutella, jos ne mieltä painaa. Tuota ensimmäistä viestiäni en ole tarkoittanut luomaan paniikkia, vaan tuomaan uskoa oman elimistön kuuntelemiseen. Se on yleensä oikeassa.
- ärsyyntynyt.
minäkin söin cerazettejä 5kk, lähes koko ajan epäilin olevani raskaana mutta en milloinkaan ollut. minä en vuotanut ollenkaan, edes kuukautisia ei ollut. väsymys, koko ajan oli kylmä, menkkakipuja oli koko ajan, alavatsalla tuntui painetta, mielialanvaihteluja.. kävin lääkärissä, kaikki ookoo. määrättiin yasminet kunhan kuukautiset alkaisivat.. odottelinkin niitä 1,5kk pillereiden lopettamisesta.. sinä aikana kivut vain pahenivat, hiuksia lähti hirvittävästi, itkin koko ajan ja minulla oli kuumia aaltoja. nyt olen syönyt yasmineja kohta 5kk ja kävin tänään lääkärissä, koska kuukautiset tulevat milloin sattuu ja kestävät 1pv-8pv ja olen koko ajan kipeä yms. nyt loppuu kuulemma pillerit kokonaan, mun hormonitoiminta on aivan sekaisin. katsotaan ehkäisyä uudestaan n. puolen vuoden päästä jos tilanne on tasoittunut. en tule enää koskaan syömään minkäänlaisa e-pillereitä. mulla on sellainen tunne, että mua on kusetettu ja pahasti??!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232