Kokemuksia espanjalaista?

Bianca_

Haluaisin kuulla kokemuksia espanjalaisista, onko mañana täyttä totta vai onko se legenda?
Tarkoittavatko he todella asioita, joita sanovat ja me suomalaiset otamme ne kirjaimellisesti? Onko espanjassa tapana deittailla useampaa yhtä aikaa?
Ymmärrän toki, ettei asioita voi näin yleistää, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia etenkin maassa asuvilta suomalaisilta, jotka ovat onnistuneet suhteessa espanjalaisen kanssa.

7

450

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

ja deittailin toista muutaman kuukauden - täällä Suomessa. Mulla on myös muutenkin paljon sen maan kansalaisia kavereina. Se jonka kanssa seurustelin vuoden oli aika "suomalaisen" oloinen kaveri. Yleisesti ottaen espanjaiset miehet ovat aika käsiä esim. kotitöissä, mutta tämä teki itse kaikenlaista. Tosin mä luulen, että siihen vaikutti hänen kotitaustansa. Äiti ei ollut paaponut pilalle, niin kuin monet muut. En myöskään usko, että hän tapaili muita naisia. Hänellä oli aika tarkat näkemykset parisuhteesta ja "yksiavioisuudesta". Suhde loppui lähinnä luonne-eroihin.
      Toisen kanssa suhde oli lähinnä seksisuhde ja tästä kaverista täytyy sanoa, etten kuvitellutkaan olevani hänen ainoansa. Hän panisi taatusti jokaista vähänkään hyvännäköistä mimmiä. Hän sanoi, että pisin hänen seurustelusuhteensa oli ollut 3 kk ja loppunut siihen, ettei hän voi tyytyä vain yhteen naiseen.
      Siinäpä kaksi ääripäätä, mutta enpä tiedä johtuiko kummankaan luonne espanjalaisuudesta.

• Fian77

Espanjalaiset miehet ei huolehdi hygieniastaan, raapivat muniaan jatkuvasti. Ehkä syy on siinä, että käyvät kerran viikossa pesulla jos silloinkaan.
      Kokemusta on!

• ...

Ei tuo nyt mikään yleispätevä fakta ole. Minun tuntemani espanjalaiset lutrasivat päivittäin ja joskus useasti, varsinkin kun oli kuumat ilmat.

• Espanjassa viihtyvä

ei pidä kommenttisi paikkaansa ainakaan minun kohdalla. olen pitänyt yhtä espanjalaisen kanssa n.15 v joista n.13 asuttu yhdessä. meillä mies käy suihkussa 1-3 krt/pvässä ja joka ison hädän jälkeen pesee bideessä alapäänsä, niin että elä yleistä kun et tiedä asioista! Deittailusta en osaa sanoa, mun mies on ns.yhden naisen mies, ja on suhteen alussa puhuttu selväksi että petetä ei, jos suhde ei miellytä/toimi niin kummallakin on vapaa mahdollisuus se lopettaa. Mies osallistuu kiitettävästi kotitöihin ja lapsen hoitoon, eikä aseta rajoituksia jos haluan mennä esim.syömään naisystävieni kanssa. Rakastamisen lisáksi kunnioitan miestäni, eikä tulisi mieleenikáän käyttää väärin hänen osoittamaa luottamusta minua kohtaan, sama pátee myös toisinpäin. Mutta yleisesti espanjalaiset káyttävät hellittelysanoja suomalaisia paljon helpommin, joten jokaiseen "minä rakastan sinua" ei ehkä kannata suhtautua niin vakavasti, tosin riippuu tietysti myös kuka sanoo ja minkälaiset suhteet ovat. Eiköhän loppuviimein kuitenkin ole kyse ennemminkin ihmisistä ja heidän välisistä kemioista kuin kansalaisuuksista, uskoisin. Mukavaa jatkoa toivottaen

• Bianca_
        Espanjassa viihtyvä kirjoitti:

ei pidä kommenttisi paikkaansa ainakaan minun kohdalla. olen pitänyt yhtä espanjalaisen kanssa n.15 v joista n.13 asuttu yhdessä. meillä mies käy suihkussa 1-3 krt/pvässä ja joka ison hädän jälkeen pesee bideessä alapäänsä, niin että elä yleistä kun et tiedä asioista! Deittailusta en osaa sanoa, mun mies on ns.yhden naisen mies, ja on suhteen alussa puhuttu selväksi että petetä ei, jos suhde ei miellytä/toimi niin kummallakin on vapaa mahdollisuus se lopettaa. Mies osallistuu kiitettävästi kotitöihin ja lapsen hoitoon, eikä aseta rajoituksia jos haluan mennä esim.syömään naisystävieni kanssa. Rakastamisen lisáksi kunnioitan miestäni, eikä tulisi mieleenikáän käyttää väärin hänen osoittamaa luottamusta minua kohtaan, sama pátee myös toisinpäin. Mutta yleisesti espanjalaiset káyttävät hellittelysanoja suomalaisia paljon helpommin, joten jokaiseen "minä rakastan sinua" ei ehkä kannata suhtautua niin vakavasti, tosin riippuu tietysti myös kuka sanoo ja minkälaiset suhteet ovat. Eiköhän loppuviimein kuitenkin ole kyse ennemminkin ihmisistä ja heidän välisistä kemioista kuin kansalaisuuksista, uskoisin. Mukavaa jatkoa toivottaen

Itse olen vain hieman hämmentynyt muun muassa siitä, että espanjalainen ystäväni haluaa ilmiselvästi pitää yhteyttä kanssani, koska kertoo itse, että haluaa soittaa minulle, mutta usein kun sanoo soittavansa, ei soittoa kuulu. Sitten muutamien viikkojen/kuukausien päästä taas ottaa yhteyttä. Minä ainakin otan kirjaimellisesti, jos sanotaan, että soitetaan tai ollaan yhteydessä huomenna, se oikesti tarkoittaa sitä. Kai nimenomaan tämä on näitä kulttuurien eroavaisuuksia...Olen sekaisin ristiriitaisista viesteistä.

• amigos intimos
        Bianca_ kirjoitti:

Itse olen vain hieman hämmentynyt muun muassa siitä, että espanjalainen ystäväni haluaa ilmiselvästi pitää yhteyttä kanssani, koska kertoo itse, että haluaa soittaa minulle, mutta usein kun sanoo soittavansa, ei soittoa kuulu. Sitten muutamien viikkojen/kuukausien päästä taas ottaa yhteyttä. Minä ainakin otan kirjaimellisesti, jos sanotaan, että soitetaan tai ollaan yhteydessä huomenna, se oikesti tarkoittaa sitä. Kai nimenomaan tämä on näitä kulttuurien eroavaisuuksia...Olen sekaisin ristiriitaisista viesteistä.

"Sitten muutamien viikkojen/kuukausien päästä taas ottaa yhteyttä"

No ette ole "amigos intimos", siis ystäviä. Ettekä "pareja". Eikä missään nimessä enamorados, saatikka novios. Olette ehkä vain amigos (siis tuttuja), johon luokkaan lasketaan siis kaikki joiden kanssa on tullut juteltua joskus. Jos suhteessa on seksuaalista kanssakäymistä ollut, olet vain hätävara.

Tunnen paremmin etelä-amerikkalaisia, mikä ei tietenkään sano mitään espanjalaisista, vaikka kieli on sama, nehän ovat kuin eri mantereelta (heh-heh)...mutta siellä päin maailmaa kuuluu normaaliin kohteliaisuuteen sanoa että soitetaan, tai nähdään, vaikei sitä erityisesti tarkoitetakaan.

• Bianca_
        amigos intimos kirjoitti:

"Sitten muutamien viikkojen/kuukausien päästä taas ottaa yhteyttä"

No ette ole "amigos intimos", siis ystäviä. Ettekä "pareja". Eikä missään nimessä enamorados, saatikka novios. Olette ehkä vain amigos (siis tuttuja), johon luokkaan lasketaan siis kaikki joiden kanssa on tullut juteltua joskus. Jos suhteessa on seksuaalista kanssakäymistä ollut, olet vain hätävara.

Tunnen paremmin etelä-amerikkalaisia, mikä ei tietenkään sano mitään espanjalaisista, vaikka kieli on sama, nehän ovat kuin eri mantereelta (heh-heh)...mutta siellä päin maailmaa kuuluu normaaliin kohteliaisuuteen sanoa että soitetaan, tai nähdään, vaikei sitä erityisesti tarkoitetakaan.

suhteellisen pitkä historia ja ongelmallinen "suhde", joten sinänsä itsekin yritän kovasti päästä irti tilanteesta. Tilanne ei ole niin yksinkertainen. Eri asia on mitä uskon kaikesta mitä hän sanoo/on sanonut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe