Miten on....

TaikisN

elätkö elämäsi ajan tätä päivää, eilistä vai huomista :)

109

1115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...elää tässä hetkessä,kohta se on viety ja ehkä siinä oli tilaisuuteni..

• koskaan tulevaa?

• TaikisN kirjoitti:

koskaan tulevaa?

...huominen tulee,tahdoin tai en! Tulevaisuuteen tähtään kuin kiekonheittäjä, sektoriviivojen sisälle pitää osua

• Kadunmies kirjoitti:

...huominen tulee,tahdoin tai en! Tulevaisuuteen tähtään kuin kiekonheittäjä, sektoriviivojen sisälle pitää osua

yrität saada osuman mahdollisimman pitkälle eteenpäin ? Tuo laajeneva sektori on todella mielenkiintoinen tapa suhtautua tulevaan, tie avartuu eteenpäinmennessä, mahdollisuudet jopa pieniin mutkiin ilman että sektorin reunat ylittyvät.

• pirpzuzeiccu

tätä päivää ja mietin samalla huomista.

• joskus muistelet menneitä ?

• pirpzuzeiccu
        TaikisN kirjoitti:

joskus muistelet menneitä ?

muistelen. Silti on ihan hyvä elää tässä päivässä.

• pirpzuzeiccu kirjoitti:

muistelen. Silti on ihan hyvä elää tässä päivässä.

menneessä eläen elämä jää oikeastaan elämättä ? Kyky nähdä eteenpäin on ihmiselle aika tärkeä, koska aika ei kulje taaksepäin.

• TaikisN kirjoitti:

joskus muistelet menneitä ?

kun muistoja on enemmän kuin haaveita.

• LaardiBee kirjoitti:

kun muistoja on enemmän kuin haaveita.

ei kauas liippaa totuudesta. Nuorikin ihminen voi olla vanha, ja vanha nuori.

• Miten sen nyt ottaa. Yhtäkään päivää en vaihtaisi pois, muutaman yön kylläkin..

• että eiliset ovat sinulle hyvin tärkeitä?

• TaikisN kirjoitti:

että eiliset ovat sinulle hyvin tärkeitä?

Eilisen muistot on aina tallettamisen arvoisia. Mun sisäinen kovalevy on sellainen ettei sieltä mitään häviä tahtomattani.

• Adria
        Waffe kirjoitti:

Eilisen muistot on aina tallettamisen arvoisia. Mun sisäinen kovalevy on sellainen ettei sieltä mitään häviä tahtomattani.

Tietty sieltä häviää tahdoit tai et. Muisti on sellainen vekotin, et siin ei oo ainoastaan out taikka in. Se yllättää ja hämmästyttää tahdosta riippumatta. Ainakin minua.

• Adria kirjoitti:

Tietty sieltä häviää tahdoit tai et. Muisti on sellainen vekotin, et siin ei oo ainoastaan out taikka in. Se yllättää ja hämmästyttää tahdosta riippumatta. Ainakin minua.

Tietysti sieltä häviää jotain, mutta onnekseni en muista mitä sieltä on kadonnu.

• Waffe kirjoitti:

kunhan korvantauksesi kuivuvat. Rupee katoamaan nimet, päivämäärät, vuosiluvut. Tahdoit tai et :)

Täällä palstoillakin huomaa että toiset elävän menneissä, toiset nykyisessä.

Suunnitteletko sä tulevaisuuttasi?

• TaikisN kirjoitti:

kunhan korvantauksesi kuivuvat. Rupee katoamaan nimet, päivämäärät, vuosiluvut. Tahdoit tai et :)

Täällä palstoillakin huomaa että toiset elävän menneissä, toiset nykyisessä.

Suunnitteletko sä tulevaisuuttasi?

Tottakai suunnittelen, eihän tämä mun elämä vielä valmis ole. Suunnitelmia on vaikka kuinka, mutta osa jää auttamatta haaveiksi. Joskus on hyvä jättää joku juttu hautumaan vaikka pidemmäksikin aikaa. Sitten kun palaa aikojenpäästä aiheeseen, sitä voi katsella tavallaan uusilla silmillä ja löytää uusia näkökohtia. Tulevaisuuden työstäminen on ikuisuus projekti joka ei kai valmistu koskaan.

• Waffe kirjoitti:

Tottakai suunnittelen, eihän tämä mun elämä vielä valmis ole. Suunnitelmia on vaikka kuinka, mutta osa jää auttamatta haaveiksi. Joskus on hyvä jättää joku juttu hautumaan vaikka pidemmäksikin aikaa. Sitten kun palaa aikojenpäästä aiheeseen, sitä voi katsella tavallaan uusilla silmillä ja löytää uusia näkökohtia. Tulevaisuuden työstäminen on ikuisuus projekti joka ei kai valmistu koskaan.

onkin :) Tunnustaudun tämän päivän eläjäksi huomista miettien. Kuitenkaan en tee kovin pitkän tähtäimen suunnitelmia, enemmänkin hahmotelmia :) Usein toimin hyvin spontaanistikin.

Töissä on pakko "nähdä" ainakin vuosi eteenpäin, hahmottaa jonkinlainen runko tulevalle.

• Adria

Elän tätä elämää oikein hyvin eilen rakentamani perustan turvin. Tästä on kiva katsoa tulevaisuuteen hyvillä mielin.

• mahtumaan kaikki kolme aikamäärettä tuohon :))
        Suunniitteletko tulevaisuuttasi pitkällekin eteenpäin ?

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

mahtumaan kaikki kolme aikamäärettä tuohon :))
        Suunniitteletko tulevaisuuttasi pitkällekin eteenpäin ?

Suunnittelen jatkuvasti. Koko elämäni on oikeastaan ollu suunnittelemista ja pähkäilyä 'miljoonien' vaihtoehtojen välillä. Hienoa suunnitella asioita ja mielessään nukkumaan mennessään niitä 'toteuttaa'.

Eipä ihan kaikki ole haaveeksi jäänyt.

• Adria kirjoitti:

Suunnittelen jatkuvasti. Koko elämäni on oikeastaan ollu suunnittelemista ja pähkäilyä 'miljoonien' vaihtoehtojen välillä. Hienoa suunnitella asioita ja mielessään nukkumaan mennessään niitä 'toteuttaa'.

Eipä ihan kaikki ole haaveeksi jäänyt.

ihka uuden piirteen itsestäsi. Arvaa, mä olen samanlainen, usein nukkumaan mennessäni "toteutan" suunnitelmiani ja haaveitani. Ehkä silloin on kaikkein rauhallisin aika miettiä asioita ja jopa jättää mietintämyssy unen ajaksi päähän, yöllähän nukkuessa aivot järjestelevät kansioitamme :)

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

ihka uuden piirteen itsestäsi. Arvaa, mä olen samanlainen, usein nukkumaan mennessäni "toteutan" suunnitelmiani ja haaveitani. Ehkä silloin on kaikkein rauhallisin aika miettiä asioita ja jopa jättää mietintämyssy unen ajaksi päähän, yöllähän nukkuessa aivot järjestelevät kansioitamme :)

Mutta tiedätkö mitä. Haaveillessani mulla on jotenkin jalat maassa. En osaa äijähaaveilla Ferrareista tai huvipursista. Haaveilen sellaisista jutuista jotka on jotenkin mahdollista jollain aikavälillä toteuttaa.

• Adria kirjoitti:

Mutta tiedätkö mitä. Haaveillessani mulla on jotenkin jalat maassa. En osaa äijähaaveilla Ferrareista tai huvipursista. Haaveilen sellaisista jutuista jotka on jotenkin mahdollista jollain aikavälillä toteuttaa.

aivan sama täällä. Tuntuu kiusalliselta kompata, mutta mä kans suunnittelen vain mahdollisuuksieni rajoissa olevia juttuja. Pilvilinnat ei kiehdo vaan realismiin perustuvat asiat. Pidän haasteista, etenkin jos ne ovat sen kokoisia että "venymällä" mahdollisia toteuttaa. :)

• Masse setä

Radiosta kyllä sanottiin tänään, että tutkimuksien mukaan kaikista onnellisin ihminen on vanhainkodissa oleva vanhus, jota ei ole kahlittu sänkyyn, vaan hänelle syötetään ruokaa.
      Tutkimusta ollaan aloittelemassa juuri lähiaikoina, jos vain saadaan kasaiseksi riittävästi tukea valtiolta ja tukijoilta.

• Siis tutkimuksen tulos on julkistettu ennenkuin tutkimus alkaa :) Mahtaakohan tuolla idealla löytyä tutkimukselle tukijoita.

Mutta asiaan, elätkö eilistä, tätäpäivää vai tulevaa :)

• Masse Setä
        TaikisN kirjoitti:

Siis tutkimuksen tulos on julkistettu ennenkuin tutkimus alkaa :) Mahtaakohan tuolla idealla löytyä tutkimukselle tukijoita.

Mutta asiaan, elätkö eilistä, tätäpäivää vai tulevaa :)

Aika hyvä kysynys.
        Lainatakseni vanhaa - lähes 30-vuotiaana kuollutta ajattelijaa, von Rebergiä sanoisin, että parempi on ratkaista tämä riista komiteassa, joka jättää mietinnön aina virka-aikoina ala-aulaan.

• Masse Setä kirjoitti:

Aika hyvä kysynys.
        Lainatakseni vanhaa - lähes 30-vuotiaana kuollutta ajattelijaa, von Rebergiä sanoisin, että parempi on ratkaista tämä riista komiteassa, joka jättää mietinnön aina virka-aikoina ala-aulaan.

kunnallispolitikon uraa? :)

• Masse Setä
        TaikisN kirjoitti:

kunnallispolitikon uraa? :)

Itse asiassa kehittelin uraa juuri toisaalla ja tämä tuli aika yllättäen.
        Ihme kyllä, olen aina haaveillut kunnanjohtajan urasta.

• Masse Setä kirjoitti:

Itse asiassa kehittelin uraa juuri toisaalla ja tämä tuli aika yllättäen.
        Ihme kyllä, olen aina haaveillut kunnanjohtajan urasta.

näinä tuulisina aikoina kovinkaan mukava posti. Tosin palkka voi olla pikkuisen isompi kuin tavallisella duunarilla,ja sais syödä kokouspäivällisiä mutta firmat (kunnat) alkavat olla niin retuperällä, että johtajana joutuisit hikiseen paikkaan :)

• Masse Setä
        TaikisN kirjoitti:

näinä tuulisina aikoina kovinkaan mukava posti. Tosin palkka voi olla pikkuisen isompi kuin tavallisella duunarilla,ja sais syödä kokouspäivällisiä mutta firmat (kunnat) alkavat olla niin retuperällä, että johtajana joutuisit hikiseen paikkaan :)

Kuulostaakin oikein hyvältä paikalta. Ei tarvitse sitten töiden jälkeen juosta niin montaa kilometriä.
        Jää aikaa sitten vaikka laatuajalle,

• Masse Setä
        Masse Setä kirjoitti:

Kuulostaakin oikein hyvältä paikalta. Ei tarvitse sitten töiden jälkeen juosta niin montaa kilometriä.
        Jää aikaa sitten vaikka laatuajalle,

Jos tunne vielä tästä tihenee, niin soita numeroon 11... tai 002 tai 888 009.
        Mutta älä kokeile tätä kotona.

• Masse Setä kirjoitti:

Jos tunne vielä tästä tihenee, niin soita numeroon 11... tai 002 tai 888 009.
        Mutta älä kokeile tätä kotona.

saat nauramaan :)

• paapuuri

on sanonut "eilistä ei enää ole, huomisesta et tiedä, elä siis tänään".

Pari vuotta sitten elin hetken menneessä, ei hyvä ;(

• miten vierailusi menneessä toteutui?

• paapuuri
        TaikisN kirjoitti:

miten vierailusi menneessä toteutui?

En taatusti halua kertoa, älä luulekaan ;))

• TaikisN
        paapuuri kirjoitti:

En taatusti halua kertoa, älä luulekaan ;))

jätäppä kertomatta sitten.
        *kuvittelee vaikka mitä...* :))

Et ilmeisesti sitten kuitenkaan ole eilisessä eläjä luonteeltasi ?

• paapuuri
        TaikisN kirjoitti:

jätäppä kertomatta sitten.
        *kuvittelee vaikka mitä...* :))

Et ilmeisesti sitten kuitenkaan ole eilisessä eläjä luonteeltasi ?

Kuvittele mitä haluat, totuus on tarua ihmeellisempi ;))

En elä eilisessä, mutta joskus voi muistella menneitä aikoja, silleen kaihomielellä.

Mutta en elä huomisessakaan, mistä sitä tietää, tuleeko se edes.

• paapuuri kirjoitti:

Kuvittele mitä haluat, totuus on tarua ihmeellisempi ;))

En elä eilisessä, mutta joskus voi muistella menneitä aikoja, silleen kaihomielellä.

Mutta en elä huomisessakaan, mistä sitä tietää, tuleeko se edes.

hyvät muistot kannattavat meitä elämässä eteenpäin. Sensijaan jos menneisyydessä on jäänyt selvittämättömiä asioita, silloin menneisyys ei jätä rauhaan vaan siihen palaa uudelleen ja uudelleen.

• Judge evk

jotta viime vuosisataa. Itte väitän jotta nyt.

• vai niin väittävät. Kenties nuoriso :)) Olisiko aika hitusen uudistaa ajatuksiaan ja tulla tälle vuosisadalle :)

• Yhteenlaskun.tulos

jotka kehoittavat elämään vain tätä päivää tai hetkeä eivät oikein ole minua varten. Muistan menneitä mutta suunnittelen tulevaa, olen tottunut elämään suunnitelmallisesti.

• mielestäni kuuluu hyveisiin ei paheisiin :)

Voisin kuvitella että vain tätä päivää elämällä elää jatkuvassa pienessä kaaoksessa ja ajelehtii elämässä vailla minkäänlaista ankkuripaikkaa. Itsellenikään ei ole luontaista elää vain tässä ja nyt, vaikka viimeisen pilkun päälle en suunnittelekaan tulevaisuuttani. Senverran kuitenkin olen jo kaavaillut, että kunhan joskus eläköidyn, ostan rivitalopätkän keskustasta, niin läheltä palveluita etten tarvitse enää autoa.

• Yhteenlaskun.tulos
        TaikisN kirjoitti:

mielestäni kuuluu hyveisiin ei paheisiin :)

Voisin kuvitella että vain tätä päivää elämällä elää jatkuvassa pienessä kaaoksessa ja ajelehtii elämässä vailla minkäänlaista ankkuripaikkaa. Itsellenikään ei ole luontaista elää vain tässä ja nyt, vaikka viimeisen pilkun päälle en suunnittelekaan tulevaisuuttani. Senverran kuitenkin olen jo kaavaillut, että kunhan joskus eläköidyn, ostan rivitalopätkän keskustasta, niin läheltä palveluita etten tarvitse enää autoa.

sopii joko sikarikkaille tai rutiköyhille, joita ei kahlitse työ tai huoli erilaisten sitoumustensa täyttämisestä. Kyllä tässä täytyy jonkin verran skarpata jos aikoo joskus itsekin ottaa vähän huolettomammin.

• kaupunkikuvassa törmää joskus menneisyyden vankeihin, keski-ikäisiin ja siitäkin vanhempiin ihmisiin joilla on teinikuteet yllään.

Pelkoa kohdata oma ikänsä??

• Masse Setä

Olen juuri törmännytkin tähän kaupunkikuvaan. Esimerkiksi Joensuussa pari vuotta sitten olin näkevinäni ison D:n.
        Tosin se ei ollutkaan iso D, vaan pikku Myy., tai Gee? Vai oliko se Joutsenossa?

• Masse Setä kirjoitti:

Olen juuri törmännytkin tähän kaupunkikuvaan. Esimerkiksi Joensuussa pari vuotta sitten olin näkevinäni ison D:n.
        Tosin se ei ollutkaan iso D, vaan pikku Myy., tai Gee? Vai oliko se Joutsenossa?

ollut havaitsevinani hienoista epävarmuutta vastauksestasi. Tai muistin heikkenemistä, mitä menneisyyteen tulee. Et siis eläne eilisessä ainakaan :)

• Teyze

tässä on "pakko" vaan elää. Eilisestä opin jotain; kaikista eilisistä. Huominen olkoon seikkailu ja salaisuus.

• Muistan virren: päivä vain ja hetki kerrallansa. Se sopii aika harvoin nykypäivän ihmisille..tiiä, mutta sopii miettiä mikä sanonnan takana oikein on.

• anteeksi, jostain syystä tää sun ja ADONIsnikin viestit on jääneet minulta huomaamatta :( Ei ollut tarkoiotus ohittaa, tapaan vaistata kaikille avaukseeni kommenteineille. Tuolla alempana olikin puhetta, eilisestä oppimisesta. Sä olit sen näkökulman tänne jo kirjoittanutkin. :)

• potkia poispäin :=)
      eletään tänään ja murehditaan huomenna tjn
      jos on jotain murehdittawaa :=)

• eilisen kahlita askeliasi :)

Tuossa on sanomaa, asioita ei kannata murehtia etukäteen, murehtii vasta sitten jos on oikeasti tarvis murehtia :)

• TaikisN kirjoitti:

eilisen kahlita askeliasi :)

Tuossa on sanomaa, asioita ei kannata murehtia etukäteen, murehtii vasta sitten jos on oikeasti tarvis murehtia :)

muutenhan sitä jämähtää paikoilleen ja siit ei tuu mittää :=)
        pyöri siin sit paikoillas tjn

• Masse setä

Elämän tarkoituskin on jäänyt hieman himmeäksi, mutta onneksi olen edes tavannut nauravan kanttorin. Hän oli tosin kaunis ja fiksu nainen, jotenka syntini ei liene kovin suuri?

• Laulava ja naurava kaunis fiksu nainen, kukapa sellaiseen ei lankeasi :)

• Masse Setä
        TaikisN kirjoitti:

Laulava ja naurava kaunis fiksu nainen, kukapa sellaiseen ei lankeasi :)

Kaikki vuokrasopimukset pitää kirjoittaa ensn. Mitäs sitten tehdään esimeriksi, jos meikäläinen rupeaa kunnanjohtajaksi?

• yleensä eilistä,tätä päivää ja tulevaisuutta yhtä aikaa..Ei ihme,että on nuppi sekasin..;)

Eilisen kyllä toivon unohtuvan..ihan varmasti.Oli nii kaamee päivä heti aamusta.Töissä meni kaikki persielleen.Kotiin tullessanui meinasin laittaa pyykkikoneen pääkle,mut koneen kansi jäi käteen..Siinä minä seisoin hölmistyneenä ja monttu auki. :O

No,sit tulin tähän tietsikalle.Juuri kun olin kirjautunut näille sivuille,keskusyksikkö alkoi meluamaan ja näyttökin pimeni..Herrajee..mä varmaan valahdin ihan valkoseks ku tajusin,et kaikki mihin mä kosken,nii menee rikki.. Kävi mielessä,että mut on yön aikana varmaanki kirottu.. :O

No onneks kone alkoi sit kummiski toimimaan,mut sydärin uhka oli lähellä.Meinasin painua makkariinkin ja vetää peiton korville ja jäädä sinne...:(
      Tuon päivän haluaisin tosiaankin unohtaa,vaikka varmaanki jää takuulla vuosiks eteenpäin mieleen..:)

• No mutta, ei niin synkkää ettei jotain valoisaakin. Se päivä on mennyt, takana, eikä ikinä enää palaa :) Meneekä pyykkikone uusiin puihin, vai saako kannen korjattua?

Kiva nähdä nikkisi täällä !!

• TaikisN kirjoitti:

No mutta, ei niin synkkää ettei jotain valoisaakin. Se päivä on mennyt, takana, eikä ikinä enää palaa :) Meneekä pyykkikone uusiin puihin, vai saako kannen korjattua?

Kiva nähdä nikkisi täällä !!

onneks palaa..:))

Toi pyykkikone on ostettu viime vuoden puolella,joten ei ole mikään vanha vielä.Täs on vaa se juttu,että vakuutus ei välttämättä korvaa tuota kannen korjausta, vaikka takuu on viel voimassa..Ihan paskajuttu...
        Sen korjaus maksaa kuulemma päälle kahdensadan euron,joten täytyy miettiä kantsiiko korjata..Aattele,siitä meni vaa poikki yks muoviosa..eipäs ku kaks.Toisen löysin lattialta ja toinen katos nii,etten ole vieläkää löytäny..:)

Niin........Mää tulin taas...;))

• mii-su kirjoitti:

onneks palaa..:))

Toi pyykkikone on ostettu viime vuoden puolella,joten ei ole mikään vanha vielä.Täs on vaa se juttu,että vakuutus ei välttämättä korvaa tuota kannen korjausta, vaikka takuu on viel voimassa..Ihan paskajuttu...
        Sen korjaus maksaa kuulemma päälle kahdensadan euron,joten täytyy miettiä kantsiiko korjata..Aattele,siitä meni vaa poikki yks muoviosa..eipäs ku kaks.Toisen löysin lattialta ja toinen katos nii,etten ole vieläkää löytäny..:)

Niin........Mää tulin taas...;))

korjauttaminen, uusia koneitahan saa jo neljällä sadalla.

• Masse Setä

Niin olisi aika hienoa kuolla, kun tietokoneesta tulisi viesti: "Huomenna olet saavuttanut yli 40 prosenttia tienesteitäsi, jos et ole kansanedustaja tai vastaava, pahoittelemme tilannetta. Siirrämme teidät terveyskeskukseen välittömästi kahden kuukauden kuluessa!".
        No, ei mitään hätää. Mustaan Afrikkaan tai Indo-Kiinaan ja taas doing grate.

• TaikisN kirjoitti:

korjauttaminen, uusia koneitahan saa jo neljällä sadalla.

kone maksoi vähän vajaa viissataa..Ei kyl huvittais laittaa enää minkäänlaisia summia tohon..Ihan hyviä koneita kun saa viel halvemmallaki..Onneks sil pystyy ny kuiteski pesemään,ku pistää remmin ympäri..:DD

• mii-su kirjoitti:

kone maksoi vähän vajaa viissataa..Ei kyl huvittais laittaa enää minkäänlaisia summia tohon..Ihan hyviä koneita kun saa viel halvemmallaki..Onneks sil pystyy ny kuiteski pesemään,ku pistää remmin ympäri..:DD

uuden muodin, pyykkikone jonka lisävarusteisiin kuuluu kiiltonahkavyö :)

• TaikisN kirjoitti:

uuden muodin, pyykkikone jonka lisävarusteisiin kuuluu kiiltonahkavyö :)

vois tulla vuosisadan hitti...Pyykinkonetta ku mainostetaan,nii siinä olis sit aina mukana joku trendikäs vyö..:))

Hitto,ku on massu kipee..Mä söin banaanin,vaikka mun massu inhoo niitä..Tuli ahneella kakkane loppu..:(

• QuietPlace

että elämässään pitää hyödyntää sitä mikä on mennyt, tekemään tulevasta parempaa...ja kuitenkin, hetkessä eläminenon sitä täyteläisintä...jos sen osaa?

• ottaa oppia eilisestä :) Kumpa sitä osaisikin poimia eilisestä (menneestä) sen ettei toistaisi tekemiään virheitä.Löytäisi ikäänkuin huomisen evitä eilisestä. Itsestäni ainakin huomaan etten aina osaa toimia noin.

• QuietPlace
        TaikisN kirjoitti:

ottaa oppia eilisestä :) Kumpa sitä osaisikin poimia eilisestä (menneestä) sen ettei toistaisi tekemiään virheitä.Löytäisi ikäänkuin huomisen evitä eilisestä. Itsestäni ainakin huomaan etten aina osaa toimia noin.

riittänyt kun kerran päänsä lyö seinään ;)
        toista kertaa ei tartte.
        Mutta menneisys ...sen pitäs olla nykyisyyden rikkaus...mitä hyötyä siitä muuten olis?

• Meriläinen

on paras hetki elää.
      Koko elämääni en kyllä ole tätä hetkeä elänyt kun tämä ei ole joka hetki.
      Huomistakin elän sen verran että huomenna alkaa taas vapaat kun jaksaa vielä ens yön tehdä duunia.
      Vois keksii jotain kivaa.

• enää yksi työvuoro ja sitten pääsee pariksi päiväksi vapaalle. Ihanaa.
        Oikeastaan olen jo elänyt huomisessa ja viikonlopussa, kävin ruokaostoksilla ja ostin jo viikonlopun eväät :)

• Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

enää yksi työvuoro ja sitten pääsee pariksi päiväksi vapaalle. Ihanaa.
        Oikeastaan olen jo elänyt huomisessa ja viikonlopussa, kävin ruokaostoksilla ja ostin jo viikonlopun eväät :)

jos viimeinkin tekis sitä kaalilaatikkoa, pitkän siis tosi pitkän kaavan mukaan. Jooh:)

• Meriläinen kirjoitti:

jos viimeinkin tekis sitä kaalilaatikkoa, pitkän siis tosi pitkän kaavan mukaan. Jooh:)

siinäkin voidaan painaa peukkuja :) Kaali jakaa mielipiteet varmaan yhtä paljon kuin valkosipuli ja homejuusto :) Keittäessä kaali haisee ihan hirvittävälle, hävettää jos vieraita joskus pistää ovesta sisään kun on kaalikeitto porisemassa. Ihankuin emännällä olis ilmavaivoja :))))

Miten tapahtuu kaalilaatikon valmistaminen pitkän kaavan mukaan.Täälläkin möllöttää kaali jääkaapissa, meinasin lauantaina keiton tehdä mutta kuunnellaas nyt vastauksesi ekana, jos vaikka laatikon minäkin sitten.....

• TaikisN kirjoitti:

siinäkin voidaan painaa peukkuja :) Kaali jakaa mielipiteet varmaan yhtä paljon kuin valkosipuli ja homejuusto :) Keittäessä kaali haisee ihan hirvittävälle, hävettää jos vieraita joskus pistää ovesta sisään kun on kaalikeitto porisemassa. Ihankuin emännällä olis ilmavaivoja :))))

Miten tapahtuu kaalilaatikon valmistaminen pitkän kaavan mukaan.Täälläkin möllöttää kaali jääkaapissa, meinasin lauantaina keiton tehdä mutta kuunnellaas nyt vastauksesi ekana, jos vaikka laatikon minäkin sitten.....

ilmavaivat on sit siitä lievemmästä päästä,jos voit verrata kaalisoppaan..:DDD Ai...hitto,nyt ei sais nauraa,ku kouristaa massua...:DD

• QuietPlace
        TaikisN kirjoitti:

Meriläinen hauduttaa laatikkonsa yön yli ;)
        Minul on ollut tapana keittää kaali ja riisi yhdessä, lisätä siihen raaka jauheliha ja siirappi, suola ja muskotti, pippuria pikkasen
        ja laittaa hautumaan KUNNOLLA ;)
        Niinkuin kalakukkokin, yön yli...

• Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

sen jo edellisenä päivänä jolloin keitän kunnon ison riisipuuron, se on sen päivän herkku.
        Loput puurosta menee kaalilaatikkoon.
        Kaalit paahdan hitaasti hellalla ja voissa. Tää ei siis ole mikään terveyslaatikko.
        Sitten tietysti jauhelihan paisto sitä maustetaan ja laitan sekaan sipulia. Kaikki sekaisin kaali, puuro ja jauheliha. sekaan hunajaa ja maitoa käytän liemenä, siihenkin lisään suolaa.
        Ja kauan ja hitaasti uunissa, välillä saa lisätä lienta.
        Muutama tunti mulla menee, mutta kyllä se sitten vie kielen mennässään, enkä vielä ole koskaan saanut yksin syödä vaikka yksin asun.
        Kas kylään tulijoita piisaa silloin kun ihmiset tietää mun kaalilaatikkoa tehneen :)

• QuietPlace
        Meriläinen kirjoitti:

sen jo edellisenä päivänä jolloin keitän kunnon ison riisipuuron, se on sen päivän herkku.
        Kaalit paahdan hitaasti hellalla ja voissa. Tää ei siis ole mikään terveyslaatikko.
        Sitten tietysti jauhelihan paisto sitä maustetaan ja laitan sekaan sipulia. Kaikki sekaisin kaali, puuro ja jauheliha. sekaan hunajaa ja maitoa käytän liemenä, siihenkin lisään suolaa.
        Muutama tunti mulla menee, mutta kyllä se sitten vie kielen mennässään, enkä vielä ole koskaan saanut yksin syödä vaikka yksin asun.
        Kas kylään tulijoita piisaa silloin kun ihmiset tietää mun kaalilaatikkoa tehneen :)

kokeilla.
        Unohdin omastani sipulin, sitä ilman muuta ;)
        Mulla on enemmän keittopohjainen? Vaikka siihen laitan kyl voita sitten kun syön, ja makeaa puolukkahilloa...

• Meriläinen kirjoitti:

kaalilaatikon liemeksi. Tuotapa en oo ikinä kokeillut, ees kuullutkaan. :)

• Meriläinen
        QuietPlace kirjoitti:

kokeilla.
        Unohdin omastani sipulin, sitä ilman muuta ;)
        Mulla on enemmän keittopohjainen? Vaikka siihen laitan kyl voita sitten kun syön, ja makeaa puolukkahilloa...

otin äidiltä, paitsi että siirapin tilalle laitoin hunajan, kun sitä käytän muutenkin kaikenlaisena makeutusaineena, ja mieluummin paikallista hunajaa.
        Nyt au revoir ja kunnes jälleen tapaamme eli näkemisiin tai kirjoittamisiin tai ihan miten vaan :))

• Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

kaalilaatikon liemeksi. Tuotapa en oo ikinä kokeillut, ees kuullutkaan. :)

äidin opit on todella hyviä, ainakin miusta. :)) Ja ainakin jotkut, siis ei todellakaan kaikki :))

• tätä päivää en kyllä elä kun tänään. Eilen elin eilistä ja huomenna tulen elämään huomista! Muuta kysyttävää?

• QuietPlace

viisastelija...tämä oli SYVÄLLINEN KYSYMYS....

• paljonko leipä painaa kun se painaa kilon ja puolet leivän painosta ? :)

• TaikisN kirjoitti:

paljonko leipä painaa kun se painaa kilon ja puolet leivän painosta ? :)

Klassikkokysymykseen klassikkovastaus kaks kiloo!

No mun vuoro kysyä. Taikis meni omppuvarkaisiin pimeellä naapurin puutarhaan. Nooh, saalista kotona tsiikatessaan hän teki ikäviä havaintoja:
        - Kakskolmasosaa oli matosia
        - Puolet oli rupisia
        - Neljännes oli sekä matosia että rupisia
        - Vain yksi oli syömäkelpoinen
        Montaks omppua Taikis oli kaikenkaikkiaan pöllinyt?

• QuietPlace kirjoitti:

viisastelija...tämä oli SYVÄLLINEN KYSYMYS....

Syvällinen vastaus: Elän kuin viimeistä päivää! :)

• Masse Setä
        norMix kirjoitti:

No mun vuoro kysyä. Taikis meni omppuvarkaisiin pimeellä naapurin puutarhaan. Nooh, saalista kotona tsiikatessaan hän teki ikäviä havaintoja:
        - Puolet oli rupisia

yhtään. Taikis kerkesi laittamaan omppupiirakan ja lahjoittamaan sen heikot-hevoset-yhdistykselle. Näin ollen vastaus on kaikkiin kysymyksiin nolla!
        Jos yksi omppu on syömäkelpoinen, niin asia pitää tutkia.
        Suuressa lautakunnassa julistetaan parlamentaarinen tulos noin 2 vuoden kuluessa tai hieman myöhemmin.

• QuietPlace
        norMix kirjoitti:

Syvällinen vastaus: Elän kuin viimeistä päivää! :)

olisitkos taas hiukan liioitellu ;)
        Ja enemmän ajatusta...pliis...pinnistä vielä?

• norMix kirjoitti:

- Puolet oli rupisia

vastaukseen, koska nyt en jaksa siirrellä matoisia omppuja edestakaisin :))

Enkä muista tuon klassikon vastausta ulkoa :)

• TaikisN kirjoitti:

vastaukseen, koska nyt en jaksa siirrellä matoisia omppuja edestakaisin :))

Enkä muista tuon klassikon vastausta ulkoa :)

nyt niin vaativa tehtävä päättelijämestarille ole! ;)) Muutta vaikka huomenna uudestaan, eikä sitten luntata!

Alkuperäiseen kysymykseen vielä palaan. Periaatteessa minulla on pyrkimys elää tätä päivää ja tehdä joka päivästä elämisen arvoinen. Silti on aika inhimiillistä välillä märehtiä menneitä ratkaisuja ja elää tulevaisuutta etukäteen. Yritän toki parhaani mukaan välttää sitten kun asennetta.

• Masse Setä kirjoitti:

yhtään. Taikis kerkesi laittamaan omppupiirakan ja lahjoittamaan sen heikot-hevoset-yhdistykselle. Näin ollen vastaus on kaikkiin kysymyksiin nolla!
        Jos yksi omppu on syömäkelpoinen, niin asia pitää tutkia.
        Suuressa lautakunnassa julistetaan parlamentaarinen tulos noin 2 vuoden kuluessa tai hieman myöhemmin.

lahjoittaa ämpärillinen rupisia ja matosia omppuja heikot hevoset yhdistykselle. Tosin yhdistys saattaa joutua ennenpitkää vaihtamaan nimensä Kuolleitten hevosien seuraksi.

• QuietPlace kirjoitti:

olisitkos taas hiukan liioitellu ;)
        Ja enemmän ajatusta...pliis...pinnistä vielä?

ja Taikikselle pajatsoni tyhjensin!

• norMix kirjoitti:

- Puolet oli rupisia

Aika karun näköinen oli saaliskori :(
        Sen siitä saa kun lähtee pimeällä varkaisiin.

Omppuja löytyi kaikkiaan kaksitoista. Viisi pelkästään matoista, joista nyt kuitenkin saa sosetta keitettyä kun kaivan madot pois. kolme pelkästään rupista...nekin voi käyttää kun kuorii kunolla. Kolme sekä matoista että rupista, ne näyttivät niin surkeilta että tein niistä piirakan jonka lahjoitin heikot hevoset Rylle.

Arvaas millä mä tässä nyt herkuttelen :))

• TaikisN kirjoitti:

Aika karun näköinen oli saaliskori :(
        Sen siitä saa kun lähtee pimeällä varkaisiin.

Omppuja löytyi kaikkiaan kaksitoista. Viisi pelkästään matoista, joista nyt kuitenkin saa sosetta keitettyä kun kaivan madot pois. kolme pelkästään rupista...nekin voi käyttää kun kuorii kunolla. Kolme sekä matoista että rupista, ne näyttivät niin surkeilta että tein niistä piirakan jonka lahjoitin heikot hevoset Rylle.

Arvaas millä mä tässä nyt herkuttelen :))

Pikkasen kesti, mutta tulihan se sieltä. Ihan oikein! :)

Mutta, mutta! Menikö sä nyt heti sen soseen syömään ja mihin se ainoa kelvollinen omppu katos? :) *ihmettelee*

• Mil-laN

...elän kaikkea tuota, viikottain...eilisestä muistan edesmenneitä rakkaitani ja erilaisia tapahtumia, muistoja, tätä päivää eletään ehkä jonkun suunnitelman mukaan tai ei, ja huomisesta on jo tiedossa tietyt asiat...en siis voi sanoa, että eläisin vain jotain noista antamistasi vaihtoehdoista.:)

• Taikis ei ehi kirj.

Noinhan se taitaa itsekullakin kuitenkin mennä. Aikakaudet limittyvät toisiinsa, kietoutuvat vyyhdiksi jota kutsutaan elämäksi :)

Jahas, paljonko on 1 2 :))))

• Taikis ei ehi kirj. kirjoitti:

Noinhan se taitaa itsekullakin kuitenkin mennä. Aikakaudet limittyvät toisiinsa, kietoutuvat vyyhdiksi jota kutsutaan elämäksi :)

Jahas, paljonko on 1 2 :))))

hakeen taskulaskimen? ;)

• mii-su kirjoitti:

hakeen taskulaskimen? ;)

on hakemassa matosia ja rupisia omppuja ratkastakseen mun päättelytehtävän! :DD

• norMix kirjoitti:

Meni siis pöllimään niitä naapuriin..;))

• mii-su kirjoitti:

voisi päätellä! ;))

• norMix kirjoitti:

voisi päätellä! ;))

Kuvittelin jo Taikun hiipimässä naapurin pensaiden takana ämpäri kädessä..;)))

• norMix kirjoitti:

kiireinen nainen, siirtelen huonekaluja paikasta a paikkaan b, saman katon alla. Nyt piti tulla huilaamaan hetkeksi, hauiksia pakottaa :(( Aivot ei toimi ollenkaan kun kaikki veri on hauiksissa :) Omenat odottakoot toistaiseksi.

• mii-su kirjoitti:

niin, mun ompuissahan ei olekaan yhtään rupista eikä matosta, sellaiset pitää hakea naapurista :))))))

• TaikisN kirjoitti:

niin, mun ompuissahan ei olekaan yhtään rupista eikä matosta, sellaiset pitää hakea naapurista :))))))

omppupuussa ei ole ees yhtä rupista omenaa...:))

• nautin tästä päivästä, haaveilen huomisesta,muistelen lämmöllä eilistä.

• huomannut karskin kuoresi alla asuvan romantikon :)
        On hienoa, että eilistä voi muistella lämmöllä !!

• Tuotas joo....menneisyytemme elää meissä ja tuleivaisuutemme muodostuu osittaisesti ajattelumme ja tunteidemme kautta. Jos eläisimme täysin tässä hetkessä, niin emme muistaisi mitään eilisestä ja huomista ei tavallaan olisi edes olemassa. Toisaalta saatamme muuntaa historiaamme syvemmän ymmärryksen kautta ja vaikuttaa tulevaisuuteemme paljon enemmän, kuin voimme kuvitella.

• vaan meidän valintamme, ratkaisumme, vaikuttavat lastemme tulevaisuuteen. Myös ekologinen ajattelu on huomisessa elämistä. Jalanjälkemme piirtyvät ihmiskunnan huomiseen.

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe