Tsekintuonti -riski

Aika pommi

Just tulli/katsastus paljasti tuontimaasturihuijauksen: 30 tonnin (ilman veroja) auto oli ostettu Tsekeistä ihan OK papereilla -reksiteröity Tsekkiin. Suomessa paljastui että tyyppikilpi oli väärennetty -auto oli alunperin viety ilmesesti Dubaihin (tai joku muu arabimaa) josta se oli uitettu Tsekkeihin. Auto ei täyttänyt alkujaan EU tyyppihyväksyntää, mutta tyyppikilpi väärentämällä se saatiin rekisterötyä Tsekkiin. Sieltä hyväuskoinen suomalainen osti sen ja täällä karu totuus paljastui: Auto ei saa suomen rekisteriin koska se ei ole EU tyyppiä...

Ja rikos on tapahtunut Tsekeissä, joten ei muuta kuin paikallisten mafiosojen kanssa raastupaan.

Mitenkähähän tommoset huijaukset voi välttää? Itse olen tuonut 3 autoa ja en ole törmännyt moiseen.

Paitsi että Dubaista ei kannata tuoda muuta kuin peltoautoja Suomeen.

7

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaan tuonnin kannattaja

      tapauksen yksityiskohtia voihan sen kilpiin saada täyttämällä EU vaatimukset. Voi tosin maksaa hirmusti mutta ainakin teoriassa mahdollista. Voi sitä yrittää vaikka venäjälle tms. myydä missä ei ole niin tarkkaa.

      Huijauksia on käytännössä mahdoton välttää, tuntuuhan niitä mittarinpyörittäjiä olevan suomessakin.

      Käytetyn auton ostaminen on aina riski, osti se sitten Suomesta tai ulkomailta. Suurempi riski on ulkomailta ja itse olen 4 kertaa tuon riskin ottanut ja on kannattanut.

      Olisi kyllä mielenkiintoinen tietää mikä asia on blokannut tuon tuonnin, jos se on samaa saivartelua mitä esim. USA autojen kanssa niin silloin kyllä on taas yksi todellinen byrokratian uhri kyseessä

      • olli43

        tyyppikilvet eli varastettu todennäköisesti ja jos saavat selville mistä se palautetaan omistajalle ja ostaja häviää koko summan.


      • sepi sipilä
        olli43 kirjoitti:

        tyyppikilvet eli varastettu todennäköisesti ja jos saavat selville mistä se palautetaan omistajalle ja ostaja häviää koko summan.

        voi voi ,tyyppikilvessä on auton valmistenumero , varasta sitten kilpi samannumeroisesta autost. sen lisäksi on paljon muuta mitä paljastaa auton
        rekisteröintimahdollisuudet. hyvä että pelimarkat menee opiskeluun vaikka
        ei mitään opi,valittaminen jatkuu,oma moka


    • kajrunar

      oppirahat joutuu maksammaan kun ei osaa asioita.kyllä ammattilainen olisi
      tunnistanut autun versiota ja jättänyt sinne.ongelma on että monet eu-maat antavat
      irivavpauden,Suomi ei.kannattaisi käyttää ammattiapua niin itkut säästyy.
      ajoneuvon pystyy selvästi tunnistamaan monesta yksityiskohdasta.
      minulle se on hyvää että näitä mestareita riittää,riittä töitä minullekin.
      muutama 100 autoa tuonneena ja kaikki olikein.
      lycka till kaj r

    • freexi

      Kyyyyl nyt on suomessakin auton rekisteröintikatsastus helppoa ei tarvitse enää
      muutostöitä tehdä, että saa kilpiin. 4 vuotta sitten oli täyttä tuskaa, että sai suomeen rekisteöityä, voi sitä valojen muutosta, ym. paperisotaa, huh, huh. Nyt puhutaan siis EU.n ulkopulelta tuonneista. Tammikuussa toin jenkki chryslerin, hain asiantuntijalausunnon, ainut minkä asensin, oli takasumuvalo, muuten meni sellaisenaa kilpiin. Täälläkin siis hitaasti, mutta varmasti edetään autoilun saralla.
      Helpointa on vissiin edelleen ostaa se harmaa toyota corolla, manuaali ei ilmastointia,
      kangaspenkit vakiona.

      • hjgfhgfh

        Niin ja saahan niitä slyslereitäkin ostaa täältä ihan kotisuomesta niin halutessaan.Kunhan on vaan pinkkaa mistä ottaa.


    • kokokokokojjj

      oliko linkkiä autokauppoihin sinne meinasin lähteä hakemaa auton sieltä kun on niin halbaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe