Kynsien kiillotusviila....

hannah

Kuluttaako ns. kiillotusviila kynttä. Eli oheneeko kynnet joka viilauskerralla? Uskaltaako käyttää miten usein? Itselläni on sellainen 3-vaiheinen viilaa, lopputulos on upea, mut nyt rupesin pohtimaan kynnen "sietokykyä".
Kiitos vastauksestasi!

7

2081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sädetikku

Itse olen käyttänyt viilaa kerran viikossa samalla kun teen "huollon"kynsilleni.
      En ole havainnut mitää ohenemista tai muutakaan haittaa.
      Eihän kynsiä hiota ihan puhki, vaan vedellään pintaa muutamia kertoja.

• Olen minäkin viilaa käyttän...

viila ei ole muuta kuin haittaa pitkällä tähtäimellä kynsillesi. Sinähän saat kauniit sileät kynnet,on niin mukava katsella kuinka lakka vaan tasaisesti leviää kynnelle,eikä "putoa koloihin" Mutta olen jonkin verran työni ja vapaa-aikani puolesta lueskellut kaikkea ja ollut mukana tutkimuksissa. Kynsihän ei tosissaankaan kasva paksuuttaan "ylöspäin" samalla tavalla kuin pituuttaan,se kyllä kasvaa hitaasti ylöspäin,mutta TODELLA hitaalla aikavälillä. Suosittelen unohtamaan viilan,vaikka sitä hyväksi mainostettaisiinkin... :(

• Kissa

tämä kiillottaminen tekee hyvää kynnelle. Eli 1.lla viilan pinnalla hiotaan kuollut pintasolukko pois, 2.lla pinnalla tasoitetaan pinta, ja 3.lla kiillotetaan. Trend- tuotemyyjä esitteli viilan mulle näillä sanoin.

Haetaan kai samaa asiaa kuin ihonkuorinnalla.

• hannah

Eikö kynsi ole jo valmiiksi "kuollut" kun se esiin työntyy? Ja se kasvaa vaan pituutta ei paksuutta... Pohdin vaan

• Kissa
        hannah kirjoitti:

Eikö kynsi ole jo valmiiksi "kuollut" kun se esiin työntyy? Ja se kasvaa vaan pituutta ei paksuutta... Pohdin vaan

En ole alan-asiantuntija. Mutta jokatapauksessa viilalla tasoitetaan kuolleen solukon pintaa että saadaan tasainen pinta jota voidaan kiillottaa. Luulisin että kyseessä on asianhelpottaminen, eli tasaista on helpompi kiillottaa kuin epätasaista.

Jotain sellaista. En mie hei tiiä, mie vaan kiilotan :)

• Evergreen
        hannah kirjoitti:

tässä sama efekti kuin hiusten ohentamisessa..jos jatkuvasti kampaaja ohentaa ohennussaksilla hiuksiasi aina leikkauksen yhteydessä, on muutaman käyntikerran jälkeen letti suhteellisen ohut (vaikka uutta kasvaakin tilalle).
        En tiedä, tuli vain mieleen.

• neilicca

Kynnet ovat sarveisrakenteisia, orvaskeden kuolleiden solujen keratiinipitoisia jäänteitä. Eläviä soluja on vain kynnen tyvessä eli kasvualueella, kynnen "pinnan" alla ei siis ole mitään elävää kynttä vaan sitä samaa, kuollutta keratiinipitoista ainetta. Onhan kynnen alla tietenkin sormen iho, jossa kyllä on eläviä soluja, mutta se ei sitten taas näytä enää kovin kauniilta, jos niin paljon viilaat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81