Kuluttaako ns. kiillotusviila kynttä. Eli oheneeko kynnet joka viilauskerralla? Uskaltaako käyttää miten usein? Itselläni on sellainen 3-vaiheinen viilaa, lopputulos on upea, mut nyt rupesin pohtimaan kynnen "sietokykyä".
Kiitos vastauksestasi!
Kynsien kiillotusviila....
7
2072
Vastaukset
- sädetikku
Itse olen käyttänyt viilaa kerran viikossa samalla kun teen "huollon"kynsilleni.
En ole havainnut mitää ohenemista tai muutakaan haittaa.
Eihän kynsiä hiota ihan puhki, vaan vedellään pintaa muutamia kertoja.- Olen minäkin viilaa käyttän...
viila ei ole muuta kuin haittaa pitkällä tähtäimellä kynsillesi. Sinähän saat kauniit sileät kynnet,on niin mukava katsella kuinka lakka vaan tasaisesti leviää kynnelle,eikä "putoa koloihin" Mutta olen jonkin verran työni ja vapaa-aikani puolesta lueskellut kaikkea ja ollut mukana tutkimuksissa. Kynsihän ei tosissaankaan kasva paksuuttaan "ylöspäin" samalla tavalla kuin pituuttaan,se kyllä kasvaa hitaasti ylöspäin,mutta TODELLA hitaalla aikavälillä. Suosittelen unohtamaan viilan,vaikka sitä hyväksi mainostettaisiinkin... :(
- Kissa
tämä kiillottaminen tekee hyvää kynnelle. Eli 1.lla viilan pinnalla hiotaan kuollut pintasolukko pois, 2.lla pinnalla tasoitetaan pinta, ja 3.lla kiillotetaan. Trend- tuotemyyjä esitteli viilan mulle näillä sanoin.
Haetaan kai samaa asiaa kuin ihonkuorinnalla.- hannah
Eikö kynsi ole jo valmiiksi "kuollut" kun se esiin työntyy? Ja se kasvaa vaan pituutta ei paksuutta... Pohdin vaan
- Kissa
hannah kirjoitti:
Eikö kynsi ole jo valmiiksi "kuollut" kun se esiin työntyy? Ja se kasvaa vaan pituutta ei paksuutta... Pohdin vaan
En ole alan-asiantuntija. Mutta jokatapauksessa viilalla tasoitetaan kuolleen solukon pintaa että saadaan tasainen pinta jota voidaan kiillottaa. Luulisin että kyseessä on asianhelpottaminen, eli tasaista on helpompi kiillottaa kuin epätasaista.
Jotain sellaista. En mie hei tiiä, mie vaan kiilotan :) - Evergreen
hannah kirjoitti:
tässä sama efekti kuin hiusten ohentamisessa..jos jatkuvasti kampaaja ohentaa ohennussaksilla hiuksiasi aina leikkauksen yhteydessä, on muutaman käyntikerran jälkeen letti suhteellisen ohut (vaikka uutta kasvaakin tilalle).
En tiedä, tuli vain mieleen.
- neilicca
Kynnet ovat sarveisrakenteisia, orvaskeden kuolleiden solujen keratiinipitoisia jäänteitä. Eläviä soluja on vain kynnen tyvessä eli kasvualueella, kynnen "pinnan" alla ei siis ole mitään elävää kynttä vaan sitä samaa, kuollutta keratiinipitoista ainetta. Onhan kynnen alla tietenkin sormen iho, jossa kyllä on eläviä soluja, mutta se ei sitten taas näytä enää kovin kauniilta, jos niin paljon viilaat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693