Jeesus sanoo jäähyväispuheessaan opetuslapsille näin: " Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä."
Mestarin kehotus on aivan selvä; opetuslasten on pysyttävä Kristuksessa Jeesuksessa. Joh. 15:4
Jeesus vertaa tuossa puheessa itseään viinipuuhun ja hänessä pysyviä opetuslapsia viinipuun oksiin.
Taivaallinen Isä on viinitarhuri ja Hän puhdistaa jokaisen oksan (opetuslapsen), joka kantaa hedelmää.
Jokaisen oksan, joka ei kanna hedelmää, Hän karsii pois ja ne heitetään kuivettuneina pois, tuleen.
Kun nimim. Jaikal eräässä aloituksessa kategorisesti ja itsestään selvänä asiana kuuluttaa uskovien
olevan Kristuksessa, hän tekee sen (tietoisesti..?) vastoin meidän Herramme ja Vapahtajamme sanoja.
Eikö Jaikal halua lainkaan huomioida kolmea (3) asiaa kuuluttaessaan uskovien olevan Kristuksessa:
1) Jeesuksen vertauksessa viinipuun oksien oli oltava tuoreita - niiden oli tuotettava hedelmää.
2) Isä, viinitarhuri, puhdistaa tuoreita oksia, että ne kantaisivat vielä enemmän hedelmää.
3) kuivat oksat, jotka ajattelevat/luulevat olevansa viinipuussa, heitetään pois ja ne palavat.
On vaarallista jubileerata itseään ja toisia sillä harhaluulolla, että pelkästään intohimoinen
lahjavanhurskaudella mantraaminen riittäisi takaamaan kenenkään pysymistä Kristuksessa tai
että mikään muukaan "slogan huulilla" antaisi kenellekään iankaikkista elämää.
En löydä Raamatusta tukea sille, että puolisydäminen hengailu uskonnollisilla termeillä turvaisi
meidän tiemme pelastukseen ja iankaikkiseen elämään. Toivottavasti Jaikal ja muutkin haluavat
ymmärtää, etten tässä aseta maalitauluksi sen enempää itseäni kuin muitakaan kilvoittelijoita.
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan,
vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt. 7:21
Kuka on viinipuussa, Kristuksessa?
85
365
Vastaukset
- -tomumaja-
Jeesuksessa ehkä, tunnen silti pelkoa, myöskin epävarmuutta. Semper oletko samainen kuin RuusutJaRisut nimimerkillä esiintynyt?
kuuluu ihmiselämään. Raamatussa meitä kehotetaan pelkäämään Jumalaa ja karttamaan pahaa.
En ole kirjoittanut nimimerkillä RuusutjaRisut. Muistan kyllä joskus nähneeni ko. nimimerkin tekstiä.
Kuka on viinipuussa?
Viinipuussa ovat kaikki ne, jotka ovat ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen vapahtajanaan.
Viinipuussa oleminen on juuri sitä, että me hyväksymme Jeesuksen täytetyn työn (lahjavanhurskauden) omakohtaisesti ja koemme myös sitä tarvitsevamme.
Kun sitten olemme tuossa viinipuussa, me tietenkin nautimme puun runkon elämää tuovasta voimasta ja alamme kantaamaan sitä hedelmää, mitä viinipuu tuottaa. Koska me emme itse pysty oksina itseämme hoitamaan on viinitarhurin (Jumalan) huolehdittava meistä, ettei mikään meissä estä hedelmän muodostumista.
Pyhityksessä meidän tulee hyväksyä se, että Jumala tekee työtä meissä ja taivuttava Hänen tahtoonsa.
Ehkä taivaallisen viinitarhurin sakset käyvät joskus niilläkin alueilla meidän elämässämme, jotka ovat meille tärkeitä, tai kipeitä. Tästä paljolti johtuu tämä pyhityksessä kasvamisen tuska. Hedelmän tuottaminen ja rungossa pysyminen ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Rungossa pysymisellä me saavutamme pelastuksen ja hedelmän tuottamisesta meille maksetaan palkka taivaassa.
Mitä tulee sitten niihin oksiin, jotka leikattiin pois, ja jotka kuivuivat. Eiköhän tuo ole aika selvä asia.
Ne oksat eivät nauttineet runkon(Jeesuksen) tuomasta ravinnosta. Oksat olivat siis omillaan.
Meidänkin on mahdotonta omilla voimillamme tai töillämme pyrkiä sisään pelastukseen, tai edes pysyä siinä. Meidän tulee kaikessa katsoa Jeesukseen ja kaikessa luottaa Häneltä tulevaan voimaan, apuun ja täytettyyn työhön. Edes pyhitys ei ole meidän omaa työtämme, vaan pikemminkin Jumalan ja meidän yhteistyötä. Kaikki meidän ponnistelumme ja työmme liittyvät läheisesti siihen, että me vastaanotamme, taivumme ja hyväksymme. Tässä kolme sanaa, joita kannattaa miettiä, kun tutkii omaa osuttaan pelastukseen ja pyhitykseen.
Hyväksy, vastaanota, ja taivu siihen, mitä Jumalan Henki sinussa tahtoo tehdä.Mutta tämä kohta vaatii tarkennusta:
>>Hedelmän tuottaminen ja rungossa pysyminen ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Rungossa pysymisellä
me saavutamme pelastuksen ja hedelmän tuottamisesta meille maksetaan palkka taivaassa.Kysyä ajoissa että mikä saa oxa pysymään viinipuussa? Ettei sua leikkattais irti siitä? Lässytystä emme tarvi ! Tä ajan hengellistä lässytystä saa ihmiset tuuditettu uneen joka tappaa ikuisesti !!
Semper.Fidelis kirjoitti:
Mutta tämä kohta vaatii tarkennusta:
>>Hedelmän tuottaminen ja rungossa pysyminen ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Rungossa pysymisellä
me saavutamme pelastuksen ja hedelmän tuottamisesta meille maksetaan palkka taivaassa.Galatalaiskirje 5
22 "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys,
itsensä hillitseminen."
Kuulin joskus 1960-luvulla eräiden arvostettujen saarnamiesten opettavan, että tässä on kysymys vain yhdestä hedelmästä, Jumalan pojasta, Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan rakkaus, jonka laatuominaisuuksia nuo muut ovat. Kuulin heidän opettavan, että nuo kaksi viimeistä kuuluu yhteen ja samaan; "sävyisään itsensä hillitsemiseen", ja hedelmän laatu sisältää nuo seitsemän jumalallista ominaisuutta. Päätelköön jokainen mielessään, onko tuo tulkinta oikea vai väärä, minusta se vaikuttaa loogisesti järkevältä.
En nyt malta kuitenkaan olla muistuttamatta, että kun joskus alkuvuodesta eräät yrittivät minua provosoida, he antoivat sitten käytökselleni tunnustusta ikään kuin J-todistajien kautta, että olen mukamas malttini säilyttävä, niin kuin J-todistajat ovat. En tunne tarkemmin ketään J-todistajaa, mutta ehkä tuon kirjoittaja on nähnyt jossain J-todistajassa Hengen hedelmää hänen itsensä hillitsemisessä!Semper.Fidelis kirjoitti:
Mutta tämä kohta vaatii tarkennusta:
me saavutamme pelastuksen ja hedelmän tuottamisesta meille maksetaan palkka taivaassa.puutarhuri joutuu joskus karsimaan osia poiskin. Tämä on totta, mutta mikä on tuo todellinen syy tälle pois karsimiselle. Sekö, että ei näy hedelmää? Eikö viinitarhuri tee kaikkensa, että hän saisi oksan kantamaan hedelmää ja eikö hän odota loppuun saakka nähdäkseen tuottaako hänen työnsä tulosta tuossa oksassa?
Todellinen syy siihen, että emme tuota hedelmää on tietenkin se, että olemme irtautuneet Kristuksesta.
Oksa joka ei tuota hedelmää ei saa ravintoa puun rungosta ja tämä on se syy miksi se ei tuota hedelmää. Tästä syystä se karsitaan pois. Kaikki työ tuon ja vaivannäkö tuon oksan eteen on silloin turhaa, koska siinä ei ole enään elämää.
Et sinä kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.savonarola kirjoitti:
Kysyä ajoissa että mikä saa oxa pysymään viinipuussa? Ettei sua leikkattais irti siitä? Lässytystä emme tarvi ! Tä ajan hengellistä lässytystä saa ihmiset tuuditettu uneen joka tappaa ikuisesti !!
kyllä tosi hyvä kysymys ja haluan myös vastata siihen lyhyesti.
Minut ainkin saa pysymään Kristuksessa Hänen rakkautensa ja armonsa.
Raamattu sanoo, että Jumalan hyvyys johtaa meitä parannukseen. Ei laki ja Raamatulla päähän paukuttaminen, tai jatkuva pelottelu helvetillä tms..
Jumalan hyvyys saa minut pysymään rungossa, eli Kristuksessa. Hän on minut kurjan pelastanut ja nostanut. Jokapäivä saan vaeltaa hänen armossaan ja tuntea kuinka Hän minua pyyteettömällä rakkaudella rakastaa.
Enkö minä sitten itse antaisi hänelle kaikkeani ja pysyisi Hänessä, kun hän on niin hyvä minua kohtaan.Psalmi50.15 kirjoitti:
Raamattu sanoo, että Jumalan hyvyys johtaa meitä parannukseen. Ei laki ja Raamatulla päähän paukuttaminen, tai jatkuva pelottelu helvetillä tms..
Jumalan hyvyys saa minut pysymään rungossa, eli Kristuksessa. Hän on minut kurjan pelastanut ja nostanut. Jokapäivä saan vaeltaa hänen armossaan ja tuntea kuinka Hän minua pyyteettömällä rakkaudella rakastaa.
Enkö minä sitten itse antaisi hänelle kaikkeani ja pysyisi Hänessä, kun hän on niin hyvä minua kohtaan.Sun teko että antaisit Hänelle kaiken saa sua ikinä pysymään Hänessä !! Sorry vaan !!
Jos ei olis ihan ansaitsematon lahja ---> pelastus niin,,,, et sinä, eikä minäkään,,, koskaan olis mahdollista sinne Taivaaseen hänen luo Päästä.
Kyllä pitä näköjään padam tulla Raamatusta,, sun päähän vielä kovemmin,, että syntyy synnintunto ja pelko,,,, ja siitä kautta pelastus sulle !!savonarola kirjoitti:
Sun teko että antaisit Hänelle kaiken saa sua ikinä pysymään Hänessä !! Sorry vaan !!
Jos ei olis ihan ansaitsematon lahja ---> pelastus niin,,,, et sinä, eikä minäkään,,, koskaan olis mahdollista sinne Taivaaseen hänen luo Päästä.
Kyllä pitä näköjään padam tulla Raamatusta,, sun päähän vielä kovemmin,, että syntyy synnintunto ja pelko,,,, ja siitä kautta pelastus sulle !!oikein selvää tuosta sinun kirjoituksestasi.
Tarkoitin omalla kirjoituksellani sitä, että Jumalan Rakkaus ja armo vetävät meitä pelastukseen ja parannukseen. Tämä on ihan Raamatullinen totuus.savonarola kirjoitti:
Sun teko että antaisit Hänelle kaiken saa sua ikinä pysymään Hänessä !! Sorry vaan !!
Kyllä pitä näköjään padam tulla Raamatusta,, sun päähän vielä kovemmin,, että syntyy synnintunto ja pelko,,,, ja siitä kautta pelastus sulle !!Sinulle ja meille kaikille Jeesuksen opetus. "Älä vaadi lähimmäisiltäsi yhtään enempi kuin mitä itseltäsi"!
Luukas 14
31 "Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."- benedi=siunattu
Psalmi50.15 kirjoitti:
Enkö minä sitten itse antaisi hänelle kaikkeani ja pysyisi Hänessä, kun hän on niin hyvä minua kohtaan.tee niin, saat elää!
Rakkaus Jumalaa kohtaan on se , että pidämme Hänen käskynsä, ja ne eivät ole raskaat!
Rakkaus on oikea vaikutin, Jumalan käskyjen pitämiseeen!
Kun rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistään niin kuin itseään, niin käskyjen pitäminen ei ole raskasta!
Ulkonainen käskyjen pänttääminen on hyvää, kunhan se kiitoksella nautitaan, mutta niiden täytyy tulla kirjoitutetuksi sydämen tauluun, sillä siellä kaikki on hengellistä!
Ihminen on lihallinen, mutta kaikki mikä Jumalan suusta tulee ulos, se on hengellistä!
Hengellinen on myös järjellistä! Psalmi50.15 kirjoitti:
puutarhuri joutuu joskus karsimaan osia poiskin. Tämä on totta, mutta mikä on tuo todellinen syy tälle pois karsimiselle. Sekö, että ei näy hedelmää? Eikö viinitarhuri tee kaikkensa, että hän saisi oksan kantamaan hedelmää ja eikö hän odota loppuun saakka nähdäkseen tuottaako hänen työnsä tulosta tuossa oksassa?
Todellinen syy siihen, että emme tuota hedelmää on tietenkin se, että olemme irtautuneet Kristuksesta.
Oksa joka ei tuota hedelmää ei saa ravintoa puun rungosta ja tämä on se syy miksi se ei tuota hedelmää. Tästä syystä se karsitaan pois. Kaikki työ tuon ja vaivannäkö tuon oksan eteen on silloin turhaa, koska siinä ei ole enään elämää.
Et sinä kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.>>>>Todellinen syy siihen, että emme tuota hedelmää on tietenkin se, että olemme irtautuneet Kristuksesta.>>>
Kristuksesta irtautuminen, miten se voi tapahtua?
Galatian uskovien keskuuteen oli tullut lain opettajia. Nämä opettivat että pelkkä usko ei riitä pelastukseen. Täytyy myös tehdä lain vaatimia tekoja. Paavali joutui puuttumaan asiaan.
Paavali kirjoitti galatian uskoville. He olivat tulleet uskoon ja pelastunet ja saaneet Pyhän Hengen yksin uskosta ja yksin armosta. lain opettajien tähden he eivät enään luottaneetkaan yksin Jumalan armoon. He alkoivat tavoittelemaan vanhurskautta lain kautta. Näin galatalaiset kääntyivät pois armosta ja pois Kristuksesta. Paavali kirjoittaa heille kovat sanat:
"Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta" (Gal 5:4). Eikö ole selvää tekstiä?
Ei kukaan saavuta lain kautta Jumalan hyväksymistä ja Jumalan vanhurskautta. Se on mahdottomuus. Vanhurskaus ja Jumalan hyväksyminen saavutetaan ainoastaan uskon kautta. Uskova on tullut sisälle Jumalan armoon ja pelastukseen henkilökohtaisen uskonsa kautta Jeesukseen. Silloin hän on myös Jeesuksessa. Koska uskova on saavuttanut Jumalan hyväksymisen ja vanhurskauden yksin uskosta ja yksin armosta, hänen tulee myös jatkaa elämään yksin Jumalan armosta Jumalan armossa. Uskovan tulee luottaa yksinomaan Jumalan armoon. Silloin hänen kerskauksensa ei ole hänen omat ansiot. Hänen kerskauksensa on yksin Jeesus Kristus ja Hänen vanhurskautensa. Näin teki Paavali. Hän kerskasi Kristuksesta. Omat hyvät teot eivät saa tulla ansioiksi. Jos näin kuitenkin käy, uskova on langennut pois armosta. Tämä siksi koska silloin hyvien tekojen perusta on oma(hyvyys)vanhurskaus. Armosta pois lankeaminen on sama asia kuin joutua pois Kristuksesta. Hän on joutunut pois Kristus kalliolta ainoalta oikealta hyvien tekojen perustalta. Jos uskova lankeaa pois armosta, hän ei voi tuottaa hedelmää koska silloin oksa on erossa viinipuusta. Tämä on hyvin luonnollista. Jumalan armo on hedelmää tuottavan uskovan voimaravinto. "...on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta" (Heb 13:9). Hyvät teot ovat kyllä tarpeellisia mutta ne eivät voi olla eikä ne saa tulla Jumalan hyväksymisen ja/tai pelastuksemme perustaksi. Hyvät teot Paavalissa vaikutti Jumalan armo koska Hän oli ja hän eli armosta armossa. Silloin Jumala saa niistä kunnian. Jos me käännymme pois armosta,vetoamme ja luotamme omiin tekoihimme, uskomme Jeesukseen ei hyödytä meitä ollenkaan. Tämä on vakavaa!
"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain" (Gal 5:1-3).
Lainaan loppukanetiksi Psalmi50:15:n sanoja. Perustelen vielä armosta luopumisen seurausta hänen sanoillaan:
>>>Oksa joka ei tuota hedelmää ei saa ravintoa puun rungosta ja tämä on se syy miksi se ei tuota hedelmää. Tästä syystä se karsitaan pois. Kaikki työ tuon ja vaivannäkö tuon oksan eteen on silloin turhaa, koska siinä ei ole enään elämää.Psalmi50.15 kirjoitti:
oikein selvää tuosta sinun kirjoituksestasi.
Tarkoitin omalla kirjoituksellani sitä, että Jumalan Rakkaus ja armo vetävät meitä pelastukseen ja parannukseen. Tämä on ihan Raamatullinen totuus.Raamatun totuus sinussa! Jumala sano sinulle jos et te parannus sinun on kuoltava! Mitä siihen vastat Jumalalle?
Ei Jumala lepertele ja mielistää sua yhtään. Niinkuin sinä teet kun kohdat Uskovia.
Tieätkö mix Jumala vertailee itseä Kallioxi? Jos et niin voin kertoa sulle pikkusen Jumalan Viha syntiä Kohtaan ?
Kyllä se niin on että kirjoitettu Sana päde vielä tänä päivänä vaikka karisma yrittää muutta uskovaisen profiilli vääntää ja kääntää Sana omaxi eduxi !! Ei karisma tee uskovaisen sisäinen elämä vapaaxi tekemään syntiä !!ekivaari kirjoitti:
Sinulle ja meille kaikille Jeesuksen opetus. "Älä vaadi lähimmäisiltäsi yhtään enempi kuin mitä itseltäsi"!
Luukas 14
31 "Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."Niin tuo oli kyllä huippu! Mistäs sä tiedät mitä minä vaadin itseltäs? Sama minä vaadin toisilta !!
savonarola kirjoitti:
Niin tuo oli kyllä huippu! Mistäs sä tiedät mitä minä vaadin itseltäs? Sama minä vaadin toisilta !!
kuin katkeruuden laaksosta. Siionin vuoren huipulta kyllä näkee ja tunnistaa, kuka niitä vaatimuksia vaatimusten perään vaatii!
Psalmi50.15 kirjoitti:
puutarhuri joutuu joskus karsimaan osia poiskin. Tämä on totta, mutta mikä on tuo todellinen syy tälle pois karsimiselle. Sekö, että ei näy hedelmää? Eikö viinitarhuri tee kaikkensa, että hän saisi oksan kantamaan hedelmää ja eikö hän odota loppuun saakka nähdäkseen tuottaako hänen työnsä tulosta tuossa oksassa?
Et sinä kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.sen tosiasian, että Kristuksessa oleminen merkitsee samalla sitä, että oksa on elävä ja tuottaa hedelmää.
Kristus-rungossa ei todellakaan voi pysyä sellaisia oksia, jotka eivät tuota hedelmää; ne karsitaan pois.
Vielä edellisessä viestissäsi väitit, että 'hedelmän tuottaminen ja rungossa pysyminen ovat kaksi eri asiaa'.
Niin, Jumalan sanan edessä on oltava nöyrä ja peräännyttävä Sanan vastaisista väitteistä, siinä teit viisaasti.
Kirjoitat: >>Oksa joka ei tuota hedelmää ei saa ravintoa puun rungosta ja tämä
on se syy miksi se ei tuota hedelmää. Tästä syystä se karsitaan pois.Semper.Fidelis kirjoitti:
sen tosiasian, että Kristuksessa oleminen merkitsee samalla sitä, että oksa on elävä ja tuottaa hedelmää.
Kristus-rungossa ei todellakaan voi pysyä sellaisia oksia, jotka eivät tuota hedelmää; ne karsitaan pois.
Vielä edellisessä viestissäsi väitit, että 'hedelmän tuottaminen ja rungossa pysyminen ovat kaksi eri asiaa'.
Niin, Jumalan sanan edessä on oltava nöyrä ja peräännyttävä Sanan vastaisista väitteistä, siinä teit viisaasti.
on se syy miksi se ei tuota hedelmää. Tästä syystä se karsitaan pois.Hyväksyn tietenkin sen, että rungossa pysyminen merkitsee elämää ja sitä kautta hedelmää, mutta juuri tässä järjestyksessä. Jos lähdetään tarkastelemaan asiaa vain hedelmästä käsin voidaan tulla siihen johtopäätökseen, että meidän on tehtävä itse tuota hedelmää ja ellemme tee meidät leikataan irti rungosta. Tuo katsanta kanta on mielestäni aika ahdistava, eikä tosiaankaan anna oikeaa kuvaa. Hengen hedelmä on Hengen hedelmää. Se ei ole Villen, eikä Matin hedelmää, sen paremmin kuin Kaisan tai Päivinkään hedelmää.
Me teemme tuota hedelmää yhdessä Jumalan kanssa. Siihen tarvitaan meidän ojentautumista, mutta onko vaikeaa ojentautua tekemään jotain sellaista, jota sydän jo haluaakin tehdä. Jumala Henki auttaa meitä voimallisesti tuon hedelmän tekemisessä ja se on varsin luonnollinen asia jokaiselle uskovaiselle. Se ei ole minkään puristuksen tulos, vaan kasvaa yleensä varsin huomaamatta.
Joten: relax!savonarola kirjoitti:
Raamatun totuus sinussa! Jumala sano sinulle jos et te parannus sinun on kuoltava! Mitä siihen vastat Jumalalle?
Ei Jumala lepertele ja mielistää sua yhtään. Niinkuin sinä teet kun kohdat Uskovia.
Tieätkö mix Jumala vertailee itseä Kallioxi? Jos et niin voin kertoa sulle pikkusen Jumalan Viha syntiä Kohtaan ?
Kyllä se niin on että kirjoitettu Sana päde vielä tänä päivänä vaikka karisma yrittää muutta uskovaisen profiilli vääntää ja kääntää Sana omaxi eduxi !! Ei karisma tee uskovaisen sisäinen elämä vapaaxi tekemään syntiä !!Yksi hengellisen kasvun merkki on se, että on oppinut tuntemaan Jumalan.
Synti kysymykset ja muut perusasiat kuuluvat hengelliseen lapsuuteen ja ne ovat itsestään selviä asioita.
Kun noita sinun kirjoituksiasi lukee, niin väistämättä tulee ajatelleeksi, että sinä olet jäänyt kasvussasi lapsen tasolle. Kirjoitat aina synnistä ja parannuksen tekemisestä. Kirjoituksesi ovat julmia, eikä niistä ole nähtävissä minkään asteista Jumalan tuntemista. Ei hitustakaan rakkautta, eikä armoa. Sinun Jumalasi on julma ja armoton tuomari, joka uhkaa aina kuolemalla ja kadotuksella.ekivaari kirjoitti:
kuin katkeruuden laaksosta. Siionin vuoren huipulta kyllä näkee ja tunnistaa, kuka niitä vaatimuksia vaatimusten perään vaatii!
Minä vaadin puhtauutta ja puhdistus !! Näin on kirjoitettu Sana sullekin vaatimassa ! Lulis että kun on noin huippuun päässyt niin olis parempi kattoa? Mutta onko vanhuus tehnyt sua sokeaxi? Silloin ei edes kiikari ole avuxi !!
sen tosiasian, että Kristuksessa oleminen merkitsee samalla sitä, että oksa on elävä ja tuottaa hedelmää.
on se syy miksi se ei tuota hedelmää. Tästä syystä se karsitaan pois.Semper.Fidelis kirjoitti:
>>>Tuollaisia hedelmää tuottamattomia 'uskovia' on pilvin pimein ja lienet kanssani samaa mieltä, että he
mielellään antavat edelleen kutsua itseään uskoviksi. HE, jos ketkä, luottavat lahjavanhurskauteen.
Siinä on aivan varmasti runsaslukuisin ryhmä niistä 'uskovista', joiden palstatoverimme Jaikal ilmoittaa
olevan Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen täytyy siis tarkoittaa, että he OVAT oksia Kristus-viinipuussa.
Siinä näet sen ristiriidan, joka vallitsee helluntaiherätyksen ja aivan yleisesti muunkin kristillisyyden
piirissä. Lahjavanhurskaudella juhlitaan pappien ja maallikoiden yllyttämänä oikein olan takaa, vaikka
hedelmiä tuotettaisiin koko ajan voimallisesti aivan muille isännille kuin Taivaalliselle Viinitarhurille.Psalmi50.15 kirjoitti:
Yksi hengellisen kasvun merkki on se, että on oppinut tuntemaan Jumalan.
Synti kysymykset ja muut perusasiat kuuluvat hengelliseen lapsuuteen ja ne ovat itsestään selviä asioita.
Kun noita sinun kirjoituksiasi lukee, niin väistämättä tulee ajatelleeksi, että sinä olet jäänyt kasvussasi lapsen tasolle. Kirjoitat aina synnistä ja parannuksen tekemisestä. Kirjoituksesi ovat julmia, eikä niistä ole nähtävissä minkään asteista Jumalan tuntemista. Ei hitustakaan rakkautta, eikä armoa. Sinun Jumalasi on julma ja armoton tuomari, joka uhkaa aina kuolemalla ja kadotuksella.Vastasit tyhjentävästi minulle missä sun karismaattisuus taso on !! Ja se ei päivänvalossa edes ole kestävä saatikka sitten kun Jumalan valo sua scannaa !!
Tämän päivän uskovaiset eivät näköjään kestä että peräänkuulutetaan tekoja jotka jokainen hedelmäpuu tekevät jotka ovat uskossa ja siinä ei ole syntiä niissä teoissa !!Psalmi50.15 kirjoitti:
Hyväksyn tietenkin sen, että rungossa pysyminen merkitsee elämää ja sitä kautta hedelmää, mutta juuri tässä järjestyksessä. Jos lähdetään tarkastelemaan asiaa vain hedelmästä käsin voidaan tulla siihen johtopäätökseen, että meidän on tehtävä itse tuota hedelmää ja ellemme tee meidät leikataan irti rungosta. Tuo katsanta kanta on mielestäni aika ahdistava, eikä tosiaankaan anna oikeaa kuvaa. Hengen hedelmä on Hengen hedelmää. Se ei ole Villen, eikä Matin hedelmää, sen paremmin kuin Kaisan tai Päivinkään hedelmää.
Me teemme tuota hedelmää yhdessä Jumalan kanssa. Siihen tarvitaan meidän ojentautumista, mutta onko vaikeaa ojentautua tekemään jotain sellaista, jota sydän jo haluaakin tehdä. Jumala Henki auttaa meitä voimallisesti tuon hedelmän tekemisessä ja se on varsin luonnollinen asia jokaiselle uskovaiselle. Se ei ole minkään puristuksen tulos, vaan kasvaa yleensä varsin huomaamatta.
Joten: relax!Kiitos miellyttävästä viestistäsi, Psalmi50.15!
Olen todella vapaa ja rentoutunut todistaessani sen uskon puolesta, jonka Jumala on minulle antanut.
"Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille
yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja
kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka
kerta kaikkiaan on pyhille annettu." Juudaan kirje 1:3
Sinullahan on aivan yllättäviä resursseja (!) rakentavaan keskusteluun - olen positiivisesti yllättynyt.
Tämä tuorein Hengen hedelmiä puolustava viestisi on sellainen, että voisin panna nimeni siihen alle.jaikal kirjoitti:
>>>Tuollaisia hedelmää tuottamattomia 'uskovia' on pilvin pimein ja lienet kanssani samaa mieltä, että he
mielellään antavat edelleen kutsua itseään uskoviksi. HE, jos ketkä, luottavat lahjavanhurskauteen.
Siinä on aivan varmasti runsaslukuisin ryhmä niistä 'uskovista', joiden palstatoverimme Jaikal ilmoittaa
olevan Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen täytyy siis tarkoittaa, että he OVAT oksia Kristus-viinipuussa.
Siinä näet sen ristiriidan, joka vallitsee helluntaiherätyksen ja aivan yleisesti muunkin kristillisyyden
piirissä. Lahjavanhurskaudella juhlitaan pappien ja maallikoiden yllyttämänä oikein olan takaa, vaikka
hedelmiä tuotettaisiin koko ajan voimallisesti aivan muille isännille kuin Taivaalliselle Viinitarhurille.Sovitaanko, että minä olen jonkin asteinen tosikko uskon elämässäni ja kilvoittelussani - sopii?
Okei, sopimukseen sisällyttäisin sitten myös toisen osion; nimittäin sellaisen, että sinä myönnät
olevasi hyväuskoinen höl.. siis naivisti, joka ei ole kuullutkaan, että 'uskova' voisi elää muualla
kuin Kristuksessa hedelmää kantaen ja voitollista uskon elämää lahjavanhurskaudessaan viettäen.
No, et ehkä sittenkään suostunut tähän tasapeliin:)
Tähän taitaa jäädä pahaksi ongelmaksi se, että minun pitää jättää sinut uskonnollis-ruusuisten
päiväuniesi valtaan jubileeraamaan parin miljardin kristityn suvereenia lahjavanhurskautta.
(Viite/wikipedia: "MAAILMAN USKONNOT VUONNA 2007" kristittyjä 2 195,5 milj.)
Palataan asiaan myöhemmin - tai vaikka heti, kun karu todellisuus alkaa kolkuttaa tietoisuuttasi...
Rauhaisaa ja levollista päivän jatkoa sinulle, Herra olkoon kanssasi!savonarola kirjoitti:
Vastasit tyhjentävästi minulle missä sun karismaattisuus taso on !! Ja se ei päivänvalossa edes ole kestävä saatikka sitten kun Jumalan valo sua scannaa !!
Tämän päivän uskovaiset eivät näköjään kestä että peräänkuulutetaan tekoja jotka jokainen hedelmäpuu tekevät jotka ovat uskossa ja siinä ei ole syntiä niissä teoissa !!varmaa tietoa keskustelukumppaniesi hedelmien laadusta? Ovatko ne Hengen hedelmiä vaiko lihan tekoja? Kirjoitustesi läpi ainakin paistaa sellaiset lihan teot kuin "vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eri seurat, lahkot j.n.e!
Galatalaiskirje 5
19 "Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eri seurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut sen kaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niin kuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensä hillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.savonarola kirjoitti:
Minä vaadin puhtauutta ja puhdistus !! Näin on kirjoitettu Sana sullekin vaatimassa ! Lulis että kun on noin huippuun päässyt niin olis parempi kattoa? Mutta onko vanhuus tehnyt sua sokeaxi? Silloin ei edes kiikari ole avuxi !!
jätän Herrani Jeesuksen Kristuksen arvioitavaksi ja hoidettavaksi. Lihallisten silmieni näkökyky on molemmissa silmissä kauas 1 ja lähelle 2,75. Näillä arvoilla sain viideksi vuodeksi uuden ajokortin, jossa ei ole vaatimusta silmälasien käytöstä ajon aikana. Olet kiitettävän ahkera etsimään ja kaivelemaan lähimmäistesi virheitä ja heikkouksia, savonarola! Ihmettelen vain, miten täydellinen sinä itse mahdat olla?!
P.S.
Tämä nyt meni vähän molemminpuoliseksi naljailuksi, mutta alan kyllästyä sinun täydellisyyteesi!ekivaari kirjoitti:
varmaa tietoa keskustelukumppaniesi hedelmien laadusta? Ovatko ne Hengen hedelmiä vaiko lihan tekoja? Kirjoitustesi läpi ainakin paistaa sellaiset lihan teot kuin "vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eri seurat, lahkot j.n.e!
Galatalaiskirje 5
19 "Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eri seurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut sen kaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niin kuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensä hillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.no liha tulis kuolla ennenkuin kuolet kertoo Sana sulle ! Ota tai jätä !!
- ml213.
savonarola kirjoitti:
no liha tulis kuolla ennenkuin kuolet kertoo Sana sulle ! Ota tai jätä !!
Ymmärrätköhän todella mitä kirjoitat ihmisen lihallisuudesta ja lihallisesta mielestä.
ekivaari kirjoitti:
jätän Herrani Jeesuksen Kristuksen arvioitavaksi ja hoidettavaksi. Lihallisten silmieni näkökyky on molemmissa silmissä kauas 1 ja lähelle 2,75. Näillä arvoilla sain viideksi vuodeksi uuden ajokortin, jossa ei ole vaatimusta silmälasien käytöstä ajon aikana. Olet kiitettävän ahkera etsimään ja kaivelemaan lähimmäistesi virheitä ja heikkouksia, savonarola! Ihmettelen vain, miten täydellinen sinä itse mahdat olla?!
P.S.
Tämä nyt meni vähän molemminpuoliseksi naljailuksi, mutta alan kyllästyä sinun täydellisyyteesi!Kuules itestä vaan. Koska huomaan pientä hapuilemista ja epäröinnistä sun textissä kun alat tutkailla ympäri miten mahtaa olla toisten käveleminen ja verrata se omaan !! ei kyllä nyt on syytä laitta oma tiesi tutkan edessä ja antaa hänen scanna sen jolla Valta ON !! ----> Ps. 139:24
Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.ml213. kirjoitti:
Ymmärrätköhän todella mitä kirjoitat ihmisen lihallisuudesta ja lihallisesta mielestä.
Hyvin,,,,,,,,, ja sen takia olen huolissaan susta kun noin leikkit vakavien asioitten ja sielujen kanssa !! Ja vieläpä omasi!
- Yks-tämmönen
eräälle ystävälleni tästä asiasta.
Jumala ei suinkaan karsi ketään pois Kristusrungosta. Jumalan rakkaus ei ole hylkäävää.
Jumala hylkäsi ristillä hetkeksi oman Poikansa, että meidän ei tarvisi koskaan tulla hylätyksi.
Jos Jumala hylkäisi meidät, niin Jumalan pitäisi hylätä oma Poikansa ja jopa itsensä, jos Hän hylkäisi meidät.
Tuo Joh. 15 kohta voidaan alkukielestä kääntää jotenkin näin;
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, Isä nostaa ja kantaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
Mutta sitten on tietysti jos oksa ei halua pysyä Kristusrungossa, vaan itse irrottautuu siitä ja kääntää selkänsä Jumalalle, niin tälläiset itse irrottautuneet oksat kuivuvat ja ne heitetään tuleen ja ne palavat, mutta Jumala ei meitä irrota Kristusrungosta, vaan me itse irrottaudumme.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, HÄN KARSII pois;" Joh. 15:2
Karsii -sanan kohdalla alkukielessä on kreikan verbimuoto 'airei', joka tarkoittaa 'ottaa pois'.
Tuskinpa hyödytät enempää itseäsi kuin muitakaan tökeröillä käännöshuijauksilla :(
En leikkisi tuon kaltaisia leikkejä Jumalan sanan ollessa kyseessä, Yks-tämmönen!- Yks-tämmönen
lisäyksenä, että alkukielen mukaan Jumala ei todellakaan karsi ketään pois Kristusrungosta, vaan Hän nostaa ja kantaa ja puhdistaa ylimääräisistä versoista, jotta kantaisimme enemmän hedelmää Jumalalle.
Tuo kohta kokonaisuudessaan voisi kuulua jotakuinkin näin;
Joh. 15:2
Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, Isä nostaa ja kantaa ja hän karsii pois oksasta kaikki versot jotka eivät kanna hedelmää ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Yks-tämmönen kirjoitti:
lisäyksenä, että alkukielen mukaan Jumala ei todellakaan karsi ketään pois Kristusrungosta, vaan Hän nostaa ja kantaa ja puhdistaa ylimääräisistä versoista, jotta kantaisimme enemmän hedelmää Jumalalle.
Tuo kohta kokonaisuudessaan voisi kuulua jotakuinkin näin;
Joh. 15:2
Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, Isä nostaa ja kantaa ja hän karsii pois oksasta kaikki versot jotka eivät kanna hedelmää ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.mistä tuollainen 'käännös' on peräisin!
Onko kyseessä kenties jostain löytämäsi mustan raamatun uusi sovellus..
Ihan oikeasti, ethän vakavissasi tarjoa tuollaista sekasotkua lukijoille?
Novumin mukaan (sanasta sanaan alkukielestä):
'Jokaisen oksan minussa ei kantavan hedelmää poistaa sen, ja jokaisen
hedelmää kantavan puhdistaa sen, jotta enemmän hedelmää kantaisi'
Kreikaksi:
Joh. 15:2 "παν κλημα εν εμοι μη φερον καρπον αιρει αυτο και
παν το καρπον φερον καθαιρει αυτο ινα πλειονα καρπον φερη"
Nyt tekisit Yks-tämmönen viisaasti, jos kertoisit viivyttelemättä 'tietojesi' lähteen.
Jumalan Sanan ilmoituksen mielivaltainen keikauttelu ylösalaisin 'käännösten' varjolla
on vaarallista puuhaa - varsinkin, jos sitä harrastaa harkiten ja tietoisesti.
Tarkoitan vaarallisuudella sitä, että meidän tehtäväksemme ei ole annettu Totuuden
muokkaaminen mieleiseksemme, VAAN Totuuden noudattaminen pelastukseksemme.
rakentavalle keskustelulle, Semper.Fidelis,! Kuka on viinipuussa, Kristuksessa?
Tämä on yksi sellainen asia, jossa tämän kuolevaisen ihmisen ei pitäisi osoitella sormella toista "uskovaista" ja tuomita suoralta kädeltä, että "sinä et ole viinipuun oksa, mutta minä olen"! Ei kenenkään kuolevainen keho kuulu Kristuksen elävään ruumiiseen, elävään viinipuuhun, koska se ei voi uskoa eikä ottaa vastaan sitä, mikä Jumalan hengen on, (Vertaa Joh.11:25,26; 1.Kor. 2:14). Sillä jos se voisi, ei se milloinkaan kuolisi.
Jumalan puheen kuulee vain Jumalasta syntynyt, salattu ja näkymätön hengellinen ihminen;
Johannes 6
46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän."
Johannes 8
47 "Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sen tähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
1. Korinttolaiskirje 2
12 "Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;"
Johannes 8
31 "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;"
1. Johanneksen kirje 4
12 "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
4:16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."Ekivaari: >>Tämä on yksi sellainen asia, jossa tämän kuolevaisen ihmisen ei pitäisi osoitella sormella
toista "uskovaista" ja tuomita suoralta kädeltä, että "sinä et ole viinipuun oksa, mutta minä olen"!sopii sun teoloogille joka olet rakentanut !! Näin Sana sanoo !!
11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
Siinä oli paljon puhuttu pysymisestä !! Niin se vaan On !!! Varo ekivaari rakas,,, että jos sulla ei ole tekoja,, niin sutkin voi leikata irti ja heittää ikuisen tulen,,, joka palaa inhottavasti,,,,,, sun exytyxtä ja väärä toivosta huolimatta,,, koska Jumala On ankara tuomari joka tahto että Rakastat Häntä sitä huolimatta mitä Hän tekee !!savonarola kirjoitti:
sopii sun teoloogille joka olet rakentanut !! Näin Sana sanoo !!
11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
Siinä oli paljon puhuttu pysymisestä !! Niin se vaan On !!! Varo ekivaari rakas,,, että jos sulla ei ole tekoja,, niin sutkin voi leikata irti ja heittää ikuisen tulen,,, joka palaa inhottavasti,,,,,, sun exytyxtä ja väärä toivosta huolimatta,,, koska Jumala On ankara tuomari joka tahto että Rakastat Häntä sitä huolimatta mitä Hän tekee !!milloin lihani kautta pääsee tekemään jotakin pahaa, "sen tekijä en ole minä, vaan synti, joka lihassani asuu"
[Room. 7:17]
Samalla tavalla, jos ja kun Jumalan vanhurskaus saa tehdä jotakin hyvää sisimmän olemukseni kautta sanassa tai teoissa, niin sekään ei ole minun tekoni, vaan Jumalan;
"Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt«".
[Joh.6:29 ]ekivaari kirjoitti:
milloin lihani kautta pääsee tekemään jotakin pahaa, "sen tekijä en ole minä, vaan synti, joka lihassani asuu"
[Room. 7:17]
Samalla tavalla, jos ja kun Jumalan vanhurskaus saa tehdä jotakin hyvää sisimmän olemukseni kautta sanassa tai teoissa, niin sekään ei ole minun tekoni, vaan Jumalan;
"Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt«".
[Joh.6:29 ]Niin Aadam myös kätki itseäs pusikossa ja oman lihan takana puolustaxeen mitä hän oli tehnyt ! hänhän kertoi että oli vaimo ja saatana joka oli tehnyt ! ja sinä sanot että se on liha! Puolistuxellisia puppua sanon minä !!!
savonarola kirjoitti:
Niin Aadam myös kätki itseäs pusikossa ja oman lihan takana puolustaxeen mitä hän oli tehnyt ! hänhän kertoi että oli vaimo ja saatana joka oli tehnyt ! ja sinä sanot että se on liha! Puolistuxellisia puppua sanon minä !!!
kyllä niin minunkin kuin sinunkin kaikki ajatukset ja teot, joten minun ei tarvitse itseäni puolustella. Minulla on puolustajana Jumalan sana, Jeesus Kristus ja Jumalan Pyhä henki, joka on minulle annettu merkiksi hänen omaisuutensa lunastukseksi.
Roomalaiskirje 2
14 "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-"ekivaari kirjoitti:
kyllä niin minunkin kuin sinunkin kaikki ajatukset ja teot, joten minun ei tarvitse itseäni puolustella. Minulla on puolustajana Jumalan sana, Jeesus Kristus ja Jumalan Pyhä henki, joka on minulle annettu merkiksi hänen omaisuutensa lunastukseksi.
Roomalaiskirje 2
14 "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-"Jumala tuntee meidän ajatuxet ja se juuri on pelottava !! Ja sen takia pitä Jeesuxen ristityö meitä puolustaa ! Mitä on tapahtunut sun elämässä ettet ole pystynyt antaa Jumalalle anteex, onko joku kuollut ja mennyt helvettiin? Tämä kuolemako on rikkonut sun välit Jumalan kanssa niin että olet mennyt takaisin ateistiystävien luo ??
savonarola kirjoitti:
Jumala tuntee meidän ajatuxet ja se juuri on pelottava !! Ja sen takia pitä Jeesuxen ristityö meitä puolustaa ! Mitä on tapahtunut sun elämässä ettet ole pystynyt antaa Jumalalle anteex, onko joku kuollut ja mennyt helvettiin? Tämä kuolemako on rikkonut sun välit Jumalan kanssa niin että olet mennyt takaisin ateistiystävien luo ??
kaikkia ateisteja! Minulla on ihan hyvät välit Jumalan kanssa, hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Useimmat ateistit osaavat sentään käyttäytyä toisia ihmisiä kohtaan sinua säädyllisemmin ja ystävällisemmin. Olet helvetin tulen lietsoja, joka sinne polttoainetta hiililapiolla mättää hiki hatussa ja jos joku ihminen osuu lähellesi, tönäiset mielelläsi sinne hänetkin hiilien mukana!
ekivaari kirjoitti:
kaikkia ateisteja! Minulla on ihan hyvät välit Jumalan kanssa, hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Useimmat ateistit osaavat sentään käyttäytyä toisia ihmisiä kohtaan sinua säädyllisemmin ja ystävällisemmin. Olet helvetin tulen lietsoja, joka sinne polttoainetta hiililapiolla mättää hiki hatussa ja jos joku ihminen osuu lähellesi, tönäiset mielelläsi sinne hänetkin hiilien mukana!
Että se joka varoittaa,, älä synnin kanssa leikki,,, on työntäjä helvettiin ? Se joka sanoo,,,,,,, Tule pois Helvetin kidasta vielä kun on aika ,,,,,,, on työntäjä sun mielestä! No nyt sä kieroilet,, ihan kun ateistisivuilla on tapana mua rököttää, kun jä sanottamaxi !!
savonarola kirjoitti:
Että se joka varoittaa,, älä synnin kanssa leikki,,, on työntäjä helvettiin ? Se joka sanoo,,,,,,, Tule pois Helvetin kidasta vielä kun on aika ,,,,,,, on työntäjä sun mielestä! No nyt sä kieroilet,, ihan kun ateistisivuilla on tapana mua rököttää, kun jä sanottamaxi !!
ihan sinulle tuntemattomia henkilöitä itsesi kaltaisiksi, jotka ovat aina joko pahantekoon menemässä tai sieltä tulemassa, sillä sinä peilaat heitä itseesi ja omatuntosi todistaa sinun olevan helvetin kidassa ja luulet kaikkien muidenkin kuin sinun siellä olevan. Olet Mohikaanin kanssa samanlainen sukulaissielu keskenänne!
- eräs lukija
ekivaari kirjoitti:
ihan sinulle tuntemattomia henkilöitä itsesi kaltaisiksi, jotka ovat aina joko pahantekoon menemässä tai sieltä tulemassa, sillä sinä peilaat heitä itseesi ja omatuntosi todistaa sinun olevan helvetin kidassa ja luulet kaikkien muidenkin kuin sinun siellä olevan. Olet Mohikaanin kanssa samanlainen sukulaissielu keskenänne!
poikkeaa täysin palstan aiheesta!
ekivaari kirjoitti:
avoin kirja. Et ole vielä kertonut mitä sai sua pettymään Jumalaan niin,, että kehittelit Universalismin kaltaisen oppiin tukemaan sun surullisen ja kauhean elämän?
Näytänkö epäilevän sua pahantekijän joukkoon? No se johtuu siitä että mielistät kaikkia Jumalattomia ja syntisiä ja hyvä ettet pussa ateistit ! Mutta Ps 1. Sanoo ----> älä istu siinä missä pilkkajat istuu !!
Raamattu kertoo että hankiutukaa Visaitten seuraan niin sulle käy hyvin !!savonarola kirjoitti:
avoin kirja. Et ole vielä kertonut mitä sai sua pettymään Jumalaan niin,, että kehittelit Universalismin kaltaisen oppiin tukemaan sun surullisen ja kauhean elämän?
Näytänkö epäilevän sua pahantekijän joukkoon? No se johtuu siitä että mielistät kaikkia Jumalattomia ja syntisiä ja hyvä ettet pussa ateistit ! Mutta Ps 1. Sanoo ----> älä istu siinä missä pilkkajat istuu !!
Raamattu kertoo että hankiutukaa Visaitten seuraan niin sulle käy hyvin !!mielistelyä kun olen kirjoittanut että "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS." [Ap. t. 17:30]
Enkä ole kirjoittanut omia oletuksiani että JUMALA TAHTOO KAIKKIEN IHMISTEN PELASTUVAN JA TOTUUDEN TUNTEMISEEN TULEVAN" [1.Tim.2:4].
Sinä opetat että ihmiset saavat tehdä loputtomasti mitä tahtovat, mutta minä kirjoitan että Jumala panee jokaisen elämässä kerran stopin, ja sinunkin, Savonarola, on taivuttava Jumalan tahtoon;
Psalmit 115
3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; MITÄ IKINÄ HÄN TAHTOO, SEN HÄN TEKEE."
Psalmit 135
6 "KAIKEN MITÄ HERRA TAHTOO, HÄN TEKEE, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"
Eikä tämäkään ole omia oletuksiani että kaikkien ihmisten kaikkialla on tultava Jumalan valtaistuimen eteen ja Jeesuksen Kristuksen nimessä polvistuttava, vannottava uskollisuuden vala, ja tunnustettava Jeesus Kristus Herrakseen, [Jes.45:23,24; Fil.2:10,11]
Minä voin puolustaa kirjoittamani asiat Jumalan sanalla, mutta sinä et löydä näkökannoillesi puolustusta Jumalan sanasta ja sekös sinua kiukuttaa ja panee sinut herjailemaan!
- Vastaus.
Eikös se yleensä ole Sakkeus, joka on puussa?
- ei muuta
utta.
Kiitämme kaikki Jumala Semper Fidelixestä !!!!!! : )
Ei uskovat tänä päivänä uskalla sanoa että sulla on automaattisti rakkauden tekoja jos olet Uksossa todella >>>>UskossaHeb. 12:14
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;"
Jumalan sanan mukaan ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Kun haluamme pyhittää ja erottaa elämämme Herralle, koko sydämestämme,
silloin me saamme ylhäältä voiman kulkea niissä hyvissä teoissa, jotka
"Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme". Ef. 2:10
Tehkäämme siis tämä ja kehottakaamme yhä toisiakin tekemään samoin:
"pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti,
joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä
edessämme olevassa kilvoituksessa," Heb. 12:1
- benedi=siunattu
..pidämme Hänen avullaan käskyt? Kaikki ne 10?..pesemme jalat ehtoollisella,?
...emme syö hiiriä, rottia emmekä sianlihaa?
..hiljennymme Jeesuksen tavan mukaan sapattina, Jumalan eteen?
...jne. Antoiko Jeesus palvelijoilleen liikaa ohjeita? - cybo-ceronimo-cabriel-61
Tässäkin kertomuksessa on selvästi nähtävissä kertojan mieltymys vertauskuviin, kuvakieleen[ Raamatussa niitä on n.30 000].
Yksi-tasoiselta kantilta viinipuu ja sen hetelmät voidaan mieltää korkeaan hengellisen johtajaan ja hänen oppilaisiinsa, sillä viinipuu oli esoteerisen juutalais-kristillisyyden keskeinen symboli.
Kuitenkin tämän rinnalla kulkee tulkintoja, joiden pohjana viinipuu ja sen hedelmät viittavat suoraan lihalliseen ihmiseen, sanathan voivat edustaa montaa eri asiaa/tasoa ja ajatusta esim. "kuusi"-->kello voi olla 'kuusi'/ulkona voi kasvaa 'kuusi'/pihalla voi olla poikia 'kuusi' jne.
'Gan'/'parastiisi' sanaa käytetään myöskin
k o k o ihmisestä
ja tässä yksi avain paratiisikertomuksen lisäksi tähän geissiiin.
'Gan' on siis ihminen ja kun 'Eden' sana merkitsee intohimoa, nautintoa ja paratiisi-kertomuksessa ’elämän puu’ kääntyy myös ’elämän sauva’ ja kun se
s e i s o i
’keskellä paratiisia’ eli ’intohimon kaivoa’/'lähdettä', tai 'puutarhaa' ja kasvoi rypäleen muodossa ’hedelmiä’ /vastaavuus viittaa myös heprean sanaan 'ashka' [kives], niinpä ei ole vaikea ajatella, mitä vertaus-kuvastolla on tarkoitettu.
Siis paratiisi-hedelmän ’syöminen’ eli ’viinin’ eli "kivesmehun" nauttiminen symboloi miehen ja naisen yhtymistä paratiisissa[myös seuraavan suuren "viinitarhurin" Nooan viinitarhassa joka on Edenin toisinto].
Viinirypäleen nimi on hepreaksi 'bni' eli 'onab' ['onab'/Onan, joka vuodatti oman 'rypälemehunsa' kedolle/"onanoi"], joka vokalisoituna 'eneb' merkitsee myös viinirypäleterttua, jota vastaa myös synonyymi 'eshkol lksa', josta puolestaan tulee maskuliinista ’terttua’ eli miehen
k i v e k s i ä vastaavasta sanasta 'ashka', hepreassa viinirypäleterttu ja kives palautuvat etymologiassa siis samaan sanaan.
Viinirypäle onkin muodoltaan kuin miehen kives ja molemmista saadaan "juovuttavaa elämän nestettä", ja tuosta nesteestä syntyy uusi sukupolvi, kuten ihmisen uudestisynnyttävässä ehtoollis-symbolissa[antiikissa kohtu-malja ja viini olivat morsiushuoneeseen ja raskaana olemiseen liittyvä symboli]--> ehtoollisviinistä tehdystä käymis-prosessoidusta rypäle-mehusta ja joka symboloi uutta liittoa ihmisen ja Jumalan välillä ["Tämä on uusi liitto minun veressäni"...].
Johanneksen 15 luvun kuvaelmassa voi olla kyse siis siitä lihallisesta jatkumosta, jossa Jeesuksen dynastia [John Matthews: ” The Grail. Quest for the eternal] jatkuu Jeesuksen lihallisen jälkeläisen, eli Raamatun Jeesus Justuksen, Marian kohdun hedemän kautta läpi historian?- Onko näin?
Kun olemme yhtä Jeesuksen kanssa,niin Jumalan hyvät teot pääsevät kauttamme esiin
ja ne ovat niitä hedelmiä.Itsessämme emme mitään voi tehdä,mutta Pyhä Henki tekee
meidän kauttamme.Kaikki on lähtöisin armosta ja siitä asemasta,joka meillä Hänessä on
ei meidän omista teoistamme.Rakkaudesta Häneen me taivumme Hänen tahtoonsa,niin
että teemme sitä,mikä Hänen tahtonsa on,eli olemme kuuliaisia sille,minkä tiedämme
Hänen tahdokseen ja Hänen tahtonsa me löydämme Raamatusta;Hänen sanastaan Onko näin? kirjoitti:
Kun olemme yhtä Jeesuksen kanssa,niin Jumalan hyvät teot pääsevät kauttamme esiin
ja ne ovat niitä hedelmiä.Itsessämme emme mitään voi tehdä,mutta Pyhä Henki tekee
meidän kauttamme.Kaikki on lähtöisin armosta ja siitä asemasta,joka meillä Hänessä on
että teemme sitä,mikä Hänen tahtonsa on,eli olemme kuuliaisia sille,minkä tiedämme
Hänen tahdokseen ja Hänen tahtonsa me löydämme Raamatusta;Hänen sanastaanJuuri siitä on kysymys - Paavali sanoo asian näin:
"Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa
hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut,
että me niissä vaeltaisimme." Efesolaiskirje 2:10- cybo-ceronimo-cabriel-61
Onko näin? kirjoitti:
Hänen tahdokseen ja Hänen tahtonsa me löydämme Raamatusta;Hänen sanastaanMistä teot yleensäkin on "kotoisin"?
Mistä lähteestä tulee pahat tai hyvät teot?
Jos "pahat teot" tulee vaikkapa ylpistymisestä koska ylpistyminen on pahaa, niin "paha tulee täten pahasta", tai "hyvät teot" nousee rakkaudesta ja rakkaus on "hyvää" niin se nousee hyvästä.
Tässä on otettava esiin kysymys ihmisen vapaasta tahdosta.
Vapaa tahto ei sinänsä ole hyvä eikä paha, siinä ei ole ominaisuuksia se on itse ominaisuus.
Onko ihmisellä tässä vapaata tahtoa? Ominaisuus, eli vapaa tahto antaa mahdollisuuden kääntyä suuntaan tahi toiseen se ON sen ominaisuus, joka ominaisuus itsessään ei siis voi merkitä "pahaa tai hyvää", sen sijaan kontekstissa jossa tuo ominaisuus voi vaikuttaa eli--> mahdollisuudet, ideat ja rajoitukset jne. ne määrittää kaiken tekijä.
Ihmisen tahto ei siis ole vapaa suhteessa hyvään tahi pahaan, taivaaseen tai helvettiin, koska hänelle on annettu vain kaksi vaihtoehtoa.
Todella vapaa tahto voisi vapaasti valita äärettömästä määrästä erilaisia vaihtoehtoja.
Lisäksi vaihtoehdot--> mm. helvetin kauhut ja taivaan ilot eivät ole tasa-arvoisia vaihto-ehtoja.
Miksi muuten kaikki ei valitse ihanuutta, siksikö koska toiset ovat pahoja ja paatuvat?
Miksi ovat pahoja ja paatuvat?
Koska ovat peri-syntisiä?
Ovatko he valinneet vapaasti peri-syntisyytensä?
Eivätkö?
No mutta,,, jokuhan kuitenkin v a l i t s i armon!
Eikö hän ollutkaan yhtä perisyntinen?
Eivätkö ihmiset syntyessään perisyntisiksi olekaan yhtä perisyntisiä?
Miksi toinen syntyyy pahempana kuin toinen?
Huomaako kukaan muu tässä loogista ongelmaa premissin--> "Jumala on rakkaus ja siksi Jumala on oikeudenmukainen" kautta?
>>>>Jeesus sanoo jäähyväispuheessaan opetuslapsille näin: " Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä."
Mestarin kehotus on aivan selvä; opetuslasten on pysyttävä Kristuksessa Jeesuksessa. Joh. 15:4kuolleita oksia elävistä oksista ja väärennät sillä evankeliumin sanoman - siitä on lähinnä kysymys, Jaikal.
Sinulle on aivan ylenpalttisten vanhurskausvuodatustesi ylitse ilmeisen vaikea - ellei peräti mahdoton -
tehtävä nähdä, että uskovan 'nimen' kantaminen ei ole sama asia kuin Kristuksessa Jeesuksessa oleminen.
Olet vaipumassa likimain ekstaasin lumoihin - teksteistäsi päätellen - kuvaillessasi lahjavanhurskauden
kaiken- ja kaikki-kattavaa ihanuutta. Kenen evankeliumia luulet sillä tarjoavasi? Et ainakaan Kristuksen!
Sen, joka seuraa Jeesusta on luovuttava kaikesta omasta. Lihan tahto on vietävä ristille - vähempi ei riitä.
Olisiko sinun jo aika siirtyä todistamaan raamatullisen evankeliumin puolesta ja hylättävä falski väärennös.
- ml213.
Jos/kun ihminen on oksastettu viinipuuhun ja on tuore, niin hän tuotaa hedelmää ja hedelnmä on kuuliaisuudesta Isälle tuleva käyttäytyminen/elämä.Siis aivan sama asia, miten Jeesus Jumalan Poikana teroitti itsessään ja opetuksessaan.Isä on taivaassa ja Pojan,- joka näytti tässä tien ihmiselle oli KAIKESSA kuuliainen Isälleen,- joka on taivaassa.
Siis taivaallisen Isän tahdon tekeminen ja siihen kasvaminen armossa on tuoreus oksassa,- jota oksaa ei karsita pois.Oksat viinipuussa, jotka tuottavat hedelmää eritasoisesti.
" Mutta, mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelän ja TEKEE SEN , mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä".ml213:
>>Siis taivaallisen Isän tahdon tekeminen ja siihen kasvaminen armossa on tuoreus oksassa,-
jota oksaa ei karsita pois.Oksat viinipuussa, jotka tuottavat hedelmää eritasoisesti.
>>>>En löydä Raamatusta tukea sille, että puolisydäminen hengailu uskonnollisilla termeillä turvaisi
meidän tiemme pelastukseen ja iankaikkiseen elämään. Toivottavasti Jaikal ja muutkin haluavat
ymmärtää, etten tässä aseta maalitauluksi sen enempää itseäni kuin muitakaan kilvoittelijoita.- Yksin armosta
kun luin Semperin kirjoituksen,samoin sitäkin,miksi ottaa kirjoitukselleen esimerkiksi toinen uskova?!
Jaikal,sinun kirjoituksesi on Pyhän Hengen vaikuttamaa ja aiheesi on edelleenkin tarpeellista uskoville!
Se ei vain sovi omavanhurskaille,jotka itsessään ja omissa teoissaan olettavat olevansa jotakin.
(Tämä oli oma toteamukseni,enkä sitä kohdistanut kehenkään henkilöön)! ja uskovan kuuliaisen vaelluksen väheksymisesi, täysin vastoin Raamatun kirkasta opetusta
Kristuksessa olemisesta ja hedelmän tuottamisesta omalla elämällään Jeesuksen opetuslapsena,
vaatii totuuden tuomista voimakkaalla tavalla esiin. Ojennan sinua kuitenkin rakkaudella.
Olisit voinut kestää sen paremminkin :)
Verukkeena käytit pitkään sitä, että olen väärässä aloituksessa; sinun aiheesi oli toinen jne.
Sinulla näyttää sama välttelevä ja väistelevä tyyli jatkuvan, vaikka tämän piti olla minun oma
aloitukseni, jolle sinä itse tarjosit aiheenkin. Tämän siitä nyt sitten sait :)
Mukavaa päivän jatkoa - ja muistetaan, että uskon tien kilvoittelu ei ole pelkkää päivänpaistetta!
Näin Sana MEITÄ kaikkia kilvoittelijoita muistuttaa:
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille:
"Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän
sinua nuhtelee;" Heb. 12:4,5Semper.Fidelis kirjoitti:
ja uskovan kuuliaisen vaelluksen väheksymisesi, täysin vastoin Raamatun kirkasta opetusta
Kristuksessa olemisesta ja hedelmän tuottamisesta omalla elämällään Jeesuksen opetuslapsena,
vaatii totuuden tuomista voimakkaalla tavalla esiin. Ojennan sinua kuitenkin rakkaudella.
Verukkeena käytit pitkään sitä, että olen väärässä aloituksessa; sinun aiheesi oli toinen jne.
Sinulla näyttää sama välttelevä ja väistelevä tyyli jatkuvan, vaikka tämän piti olla minun oma
Mukavaa päivän jatkoa - ja muistetaan, että uskon tien kilvoittelu ei ole pelkkää päivänpaistetta!
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
sinua nuhtelee;" Heb. 12:4,5todistaa etten ole yksipuolisesti kirjoittanut vain uskonvanhurskaudesta.
Olen kirjoittanut myös uskovan kuuliaisesta vaelluksesta.
Lue Semper ja tutki oletko itse kuuliainen Jumalalle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6726706
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6731044
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6735624jaikal kirjoitti:
todistaa etten ole yksipuolisesti kirjoittanut vain uskonvanhurskaudesta.
Olen kirjoittanut myös uskovan kuuliaisesta vaelluksesta.
Lue Semper ja tutki oletko itse kuuliainen Jumalalle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6726706
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6731044
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6735624http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8468347/39965656
Eiköhän tämä tullut jo puitua, tällä kertaa.
Nyt on aika mennä uudelleen nauttimaan kauniista syyspäivästä.Semper.Fidelis kirjoitti:
ja uskovan kuuliaisen vaelluksen väheksymisesi, täysin vastoin Raamatun kirkasta opetusta
sinua nuhtelee;" Heb. 12:4,5"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,..."
---
--Jeesus sanoo: »Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut»(Joh. 15:3).
Kuitenkin hän sanoo, että niitä oksia, jotka ovat hänessä ja jotka ovat puhtaat ja kantavat hedelmää, täytyy puhdistaa, että ne kantaisivat runsaamman hedelmän (Joh.15:2).
-- Kristus sanoo toisaalla:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Jalat ovat epäpuhtaat vielä pesemisen jälkeenkin.
Vaikka synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt.22:16), se ("lihan saasta") jää kuitenkin olemaan (1. Piet.3:21).
Läpi elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
"Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.
Uskon kautta meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
Emme kuitenkaan omassa itsessämme tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta, jota tulee perkata pois.
Juuri tätä Kristus tarkoittaa jalkojen pesulla ja viinipuun hedelmää kantavien oksien puhdistamisella.
-
Niinpä kristityt rukoilevatkin yhdessä ja yksikseen Jeesuksen opettamaa rukousta:
"...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).Tapio522 kirjoitti:
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,..."
---
--Jeesus sanoo: »Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut»(Joh. 15:3).
Kuitenkin hän sanoo, että niitä oksia, jotka ovat hänessä ja jotka ovat puhtaat ja kantavat hedelmää, täytyy puhdistaa, että ne kantaisivat runsaamman hedelmän (Joh.15:2).
-- Kristus sanoo toisaalla:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
Jalat ovat epäpuhtaat vielä pesemisen jälkeenkin.
Vaikka synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt.22:16), se ("lihan saasta") jää kuitenkin olemaan (1. Piet.3:21).
Läpi elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
"Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.
Uskon kautta meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
Emme kuitenkaan omassa itsessämme tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta, jota tulee perkata pois.
Juuri tätä Kristus tarkoittaa jalkojen pesulla ja viinipuun hedelmää kantavien oksien puhdistamisella.
-
Niinpä kristityt rukoilevatkin yhdessä ja yksikseen Jeesuksen opettamaa rukousta:
"...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).pesot ovat esikuvia lihallisen mielemme kuolemasta, [Room. 6:3]. Kaste ilman parannuksen tekemistä ei ketään pelasta, sillä "Jumala on antanut parannuksen elämäksi" niin juutalaisille kuin pakanoillekin! [Ap.t. 11:18] .
Parannuksen tekeminen tarkoittaa mielen muutosta; siirtymistä pois lihan mielestä Hengen mielenlaatuun,[Luuk.1:17]. Se on turmeltuneen mielen hylkäämistä ja Jumalalta saadun turmeltumattoman ja neitseellisen mielen vastaanottamista;
2. Timoteuskirje 2
25 "hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden"
- autuas Kristuksessa
Jos sinulle ei kelpaa Kristuksen lahjoittama vanhurskaus pelastukseksi, niin sinä olet tekopyhä ja kadotuksen tiellä.
Gal. 3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Gal. 3:4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
Gal. 3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne,
- saako hän sen aikaan lain tekojen
- vai uskossa kuulemisen kautta,
Gal. 3:6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
Gal. 3:7 Tietäkää siis, ...
*) ... että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
---------
Room. 4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo?
"Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Room. 4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
Room. 4:6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
--
Toistan: "Autuas se mies, jolle Herra EI LUE SYNTIÄ".
Jotkut taas opettavat (kuten jaikal):
"Autuas se mies, jolla EI OLE SYNTIÄ!"
--
Alla lainaus jaikalin viestistä.
(http://keskustelu.suomi24.fi/node/8438407/flat)
>>>Kristus asuu vain syntisissä- eräs lukija
Tapio522 kirjoitti:
Toit hyvän sananpaikan esiin:
Room. 4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
--
--
>>>Kristus asuu vain syntisissätuosta linkistä ei löytynyt sitä,mitä väitit Jaikalin opettaneen!
Niin, kaikella kunnioituksella, ystävä hyvä - tiedätkö, että vääriä asioita on niin monenlaisia?
Yksi väärä asia, tai ainakin HYVIN vaarallinen asia, on korostaa yksipuolisesi jotain Raamatun kohtaa.
Sinä olet juuri sellaisen väärän asian kanssa tekemisissä ylistäessäsi (!) itseäsi autuaaksi Kristuksessa
ja samalla syyttäessäsi lähimmäistäsi siitä, että hän todistaa rakkaan Mestarimme ja Vapahtajamme
opetusta Jeesuksesta viinipuuna ja meistä opetuslapsista Hänen, tuon Viinipuun, elävinä oksina.
Mieti, sotiiko sinun todistuksesi näitä Jeesuksen omia sanoja vastaan:
Joh. 15:2 "Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois;"
Ethän halua itsesi tai kenenkään muunkaan tulla karsituksi pois Kristuksesta, meidän Pelastuksestamme?
Sinun kannattaa 'autuudessasi' pysähtyä myös näiden vakavien sanojen (Jaak. 2:14,18) edessä:
"Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon,
mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä
minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon."
Suosittelen sinulle joka tapauksessa sopivaa viileyttä ja tarkastelukulman laajentamista ennen kuin
lähdet hosumaan toisia kadotuksen tielle. Ei Jumalan Henki sinua sellaiseen hosumiseen kehota.
Rauhallista ja rakkaudellista päivän jatkoa!eräs lukija kirjoitti:
tuosta linkistä ei löytynyt sitä,mitä väitit Jaikalin opettaneen!
jaikal opettaa:
"Näin ei Jumalan rakkaus ja elämä voi asua syntisessä ihmisessä".
--
Oletko hänen kanssaan samaa mieltä, että Kristus asuu vain synnittömissä ihmisissä?- ml213.
Tapio522 kirjoitti:
jaikal opettaa:
--
Oletko hänen kanssaan samaa mieltä, että Kristus asuu vain synnittömissä ihmisissä?No, en ole tavannut vielä yhtään ihmistä,- uskovaistakaan, joka olisi synnitön.Valitettavasti ihminen lankeaa syntiin arjen keskellä.Taas synnissä eläminen on jo toinen asia.
PS:
Kaikkein ongelmallisimpia ihmisiä lienee ne ihmiset ihmissuhteessa, jotka kuvittelevat olevansa synnittömiä.Huomoitsetunto/synittömyyden tila aiheuttaa toisen ihmisen tuomitsemista. - vanhurskas Kristuksessa
Tapio522 kirjoitti:
Toit hyvän sananpaikan esiin:
Room. 4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
--
--
>>>Kristus asuu vain syntisissäEt tunne Jumalaa, jos sinä tuntisit Jumalan, niin sinä tuntisit myös syntisyytesi hänen edessään.
>Aiheetta enempään! - Jaakobin kirje
Niin, kaikella kunnioituksella, ystävä hyvä - tiedätkö, että vääriä asioita on niin monenlaisia?
Yksi väärä asia, tai ainakin HYVIN vaarallinen asia, on korostaa yksipuolisesi jotain Raamatun kohtaa.
Sinä olet juuri sellaisen väärän asian kanssa tekemisissä ylistäessäsi (!) itseäsi autuaaksi Kristuksessa
ja samalla syyttäessäsi lähimmäistäsi siitä, että hän todistaa rakkaan Mestarimme ja Vapahtajamme
opetusta Jeesuksesta viinipuuna ja meistä opetuslapsista Hänen, tuon Viinipuun, elävinä oksina.
Ethän halua itsesi tai kenenkään muunkaan tulla karsituksi pois Kristuksesta, meidän Pelastuksestamme?
Sinun kannattaa 'autuudessasi' pysähtyä myös näiden vakavien sanojen (Jaak. 2:14,18) edessä:
Suosittelen sinulle joka tapauksessa sopivaa viileyttä ja tarkastelukulman laajentamista ennen kuin
lähdet hosumaan toisia kadotuksen tielle. Ei Jumalan Henki sinua sellaiseen hosumiseen kehota.
Rauhallista ja rakkaudellista päivän jatkoa!Jaak.2:14-20 selitystä:Kuolleen uskon hyödyttömyys-jakeet 14-16:
Mitä hyötyä on siitä,jos "joku sanoo itsellään olevan uskon,mutta
hänellä ei ole tekoja"?
Voiko sellainen uskopelasta hänet?
Jaakob taistelee tässä sitä juutalaista--ja kristittyjenkin keskuuteen
levinnyttä--suuntausta vastaan,jossa teoreettinen lain tuntemus
syrjäytti käytännön hurskauden,ikäänkuin sillä keinoin olisi voinut
tulla vanhurskaaksi Jumalan edessä (Room.2:3,13-23)
Kuolleen uskon hyödyttömyyttä kuvataan esimerkillä puutteenalaisesta
uskovasta lähimmäisestä.Uskova on velvollinen auttamaan erityisesti
uskonveljiään ja-sisariaan,mutta tässä esimerkissä hän auttamisen
sijasta väistää vstuutaan.
Uskoa ja tekoja ei saa erottaa-jakeet 17-20:
Jaakob saboo kuolleeksi sellaista uskoa,joka ei ilmene tekoina.
Hän haluaa osoittaa,että usko ja teot ovat erottamattomia.
Hän ei suinkaan kiistä sitä,että usko on ainoa tie pelastukseen
mutta sen hän kiistää jyrkästi,että pelastavaa uskoa voisi olla
ilman tekoja,sillä juuri teot todistavat uskon olemassaolon.
Teoista irrotetun uskon tarjoaminen Jumalalle on tuskin parempaa
kuin riivaajien usko.Niiden Jaakob saboo uskovan ja vapisevan,mutta
sellaisesta uskosta ei ole seurauksena "parannuksen soveliaita hedelmiä"
tai hyviä tekoja. - vanhurskas Kristuksessa
Tapio522 kirjoitti:
jaikal opettaa:
--
Oletko hänen kanssaan samaa mieltä, että Kristus asuu vain synnittömissä ihmisissä?Luulin sinun opettavan tuota huuhaata synnittömästä ihmisestä. Olen pahoillani.
Kerroitkin jaikalista, hänhän on selkeästi farisealainen hereetikko, jolla ei ole hajuakaan lain hengellisestä sisällöstä!
Ihmiset joilla on pinnallinen syntikäsitys ja umpivalheellinen tekopyhä kuva omasta pyhyydestään, ovat koko kristikunnan historian ajan olleet kristikunnan syöpä.
Tällainen pelleily näyttää vaarattomalta, mutta sitä se ei ole! Jos tällaista valhetta aletaan syöttämään jo synnin unesta heränneille ihmisille, niin se voi johtaa millaisiin hyvänsä seurauksiin ja epätoivoon.
Vain hengellisesti umpisokea laista heräämätön narsisti ihminen voi elää tuollaisessa harhassa omasta synnittömyydestään. - vanhurskas Kristuksessa
ml213. kirjoitti:
No, en ole tavannut vielä yhtään ihmistä,- uskovaistakaan, joka olisi synnitön.Valitettavasti ihminen lankeaa syntiin arjen keskellä.Taas synnissä eläminen on jo toinen asia.
PS:
Kaikkein ongelmallisimpia ihmisiä lienee ne ihmiset ihmissuhteessa, jotka kuvittelevat olevansa synnittömiä.Huomoitsetunto/synittömyyden tila aiheuttaa toisen ihmisen tuomitsemista.Synti on lihassamme asuva Jumalan tahdon vastainen voima. Se ei poistu kenestäkään kuin vasta luonnollisen kehon kuolemassa. Se että me teemme sellaisia tekoja jotka ovat syntiä, johtuu pelkästään kehossamme ASUVASTA Jumalan vastavoimasta, joka tuli ihmiskuntaan syntiinlankeemuksessa. Yksikään solu meissä ei ole ilman syntiä, eivät tunteet ei tahto eivät mieliteot, ei ajatukset, eivät sanat eivätkä teot. Joka vastoin tätä totuutta opettaa hän on valehtelija.
Kokonaan eri asia on sitten se, ettei kristitty tahdo tehdä ehdonvallan alueeseen kuuluvia syntejä, kuten varastaa, valehdella, tehdä huorin, tappaa, tehdä väkivaltaa toiselle, etc, mutta tämä seikka ei poista eikä yhtään vähennä sitä tosiasiaa, että synnin voima asuu meissä aiheuttaen valtavan ristiriidan sisikunnassamme asuvan Jumalan Hengen mielen kanssa.
Jolla ei tällaista ristiriitaa ole sisimmässään tunnettavana, hän nukkuu vielä syvää synnin unta noudattaen himojaan, vaikka näyttäisi päältä päin tarkastellen itse pyhimykseltä.
Eihän piru omiansa kiusaa. Ja aina perempi vain viholliselle, jos uhri on langennut USKONNOLLISUUDEN pauloihin, silloin vihollisen nakki on kaikista varmin. Lihan synneissä elävä voi joskus herätä, hengen eksytyksestä on vaikeata, ellei mahdoton herätä, koska vihollinen on silloin tehnyt uhristaan parhaan kristityn. Jaakobin kirje kirjoitti:
Jaak.2:14-20 selitystä:Kuolleen uskon hyödyttömyys-jakeet 14-16:
hänellä ei ole tekoja"?
tai hyviä tekoja.poikansa Iisakin uhrialttarille, se ei ollut Aabrahamin teko, vaan Jumalan teko, koska Jumala käski Aabrahamia viemään poikansa uhrattavaksi.
Johannes 6
29 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt«".- autuas Kristuksessa
Rauhallista ja rakkaudellista päivän jatkoa!Aiheetta enempään, - eihän sokea voi nähdä, velikulta.
Ihminen joka ei tunne sisikunnassaan voimakkaana vellovaa ristiriitaa lihan ja Hengen tahdon välillä, on hengellisesti kuollut ihminen. Sellaiselle ihmiselle kuuluu Jumalan ankara laki, niin että hän heräisi tuntemaan syntinsä ja tulisi tarve parannukseen, eli Jumalan armon vastaanottamiseen. - vanhurskas Kristuksessa
Jaakobin kirje kirjoitti:
Jaak.2:14-20 selitystä:Kuolleen uskon hyödyttömyys-jakeet 14-16:
hänellä ei ole tekoja"?
tai hyviä tekoja.Älä sinä sotke asioita.
Nythän oli puhe siitä, tuleeko syntinen liha pyhäksi!! Ja oikea vastaus on, ei tule!
Pyhää lihaa ei yksinkertaisesti ole olemassa, Jeesus jonka liha AIMOANA IHMISENÄ oli pyhä, on kärsinyt kuollut ja kuolleista ylösnoussut. Hän istuu Jumalan oikealla kädella ja tulee sieltä tuomitsemaan aikanaan eläviä ja kuolleita. vanhurskas Kristuksessa kirjoitti:
Älä sinä sotke asioita.
Nythän oli puhe siitä, tuleeko syntinen liha pyhäksi!! Ja oikea vastaus on, ei tule!
Pyhää lihaa ei yksinkertaisesti ole olemassa, Jeesus jonka liha AIMOANA IHMISENÄ oli pyhä, on kärsinyt kuollut ja kuolleista ylösnoussut. Hän istuu Jumalan oikealla kädella ja tulee sieltä tuomitsemaan aikanaan eläviä ja kuolleita.tai syntisyydestä ei Raamattu sano, oliko se pyhää vai ei,:
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin KUOLETETTIIN LIHASSA, mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ
19 JOSSA HÄN MYÖS MENI POIS ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
Jos Jesaja 7:14-16 sana tarkoittaa Jeesusta, niin hänen lihansa täysi synnittömyys ei pidä paikkaansa, koska niissä kahteen kertaan mainitaan, että "hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän".
Mutta sehän on aivan sama asia kaikkien parannuksen tehneiden ihmisten kohdalla. Jumala ei muista pysyvän parannuksen tehneiden syntejä.
Jeremia 31
34 "Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. [Hes. 33:16; Hepr. 8:12; 10:17]autuas Kristuksessa kirjoitti:
Aiheetta enempään, - eihän sokea voi nähdä, velikulta.
Ihminen joka ei tunne sisikunnassaan voimakkaana vellovaa ristiriitaa lihan ja Hengen tahdon välillä, on hengellisesti kuollut ihminen. Sellaiselle ihmiselle kuuluu Jumalan ankara laki, niin että hän heräisi tuntemaan syntinsä ja tulisi tarve parannukseen, eli Jumalan armon vastaanottamiseen.Kirjoitat:
>>Ihminen joka ei tunne sisikunnassaan voimakkaana vellovaa ristiriitaa lihan ja
Hengen tahdon välillä, on hengellisesti kuollut ihminen.ekivaari kirjoitti:
tai syntisyydestä ei Raamattu sano, oliko se pyhää vai ei,:
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin KUOLETETTIIN LIHASSA, mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ
19 JOSSA HÄN MYÖS MENI POIS ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
Jos Jesaja 7:14-16 sana tarkoittaa Jeesusta, niin hänen lihansa täysi synnittömyys ei pidä paikkaansa, koska niissä kahteen kertaan mainitaan, että "hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän".
Mutta sehän on aivan sama asia kaikkien parannuksen tehneiden ihmisten kohdalla. Jumala ei muista pysyvän parannuksen tehneiden syntejä.
Jeremia 31
34 "Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. [Hes. 33:16; Hepr. 8:12; 10:17]Mikään ei Raamatussa millään tavalla viittaa siihen, että Jeesus olisi tehnyt yhtäkään syntiä.
"Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka
ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on
ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin,
kuitenkin ILMAN SYNTIÄ." Hebrealaiskirje 4:15
Päinvastoin jo yllä oleva kohta todistaa sen, mitä jokainen Hengestä syntynyt tuntee sydämessään.
Meillä on puhdas ja viaton "suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika".
Heb. 4:14
Ellei tähän usko, ei ole vielä päässyt lainkaan sisälle pelastuksen sanomaan, Jumalan evankeliumiin.
Semper.Fidelis:
1) Jeesuksen vertauksessa viinipuun oksien oli oltava tuoreita - niiden oli tuotettava hedelmää.
2) Isä, viinitarhuri, puhdistaa tuoreita oksia, että ne kantaisivat vielä enemmän hedelmää.
3) kuivat oksat, jotka ajattelevat/luulevat olevansa viinipuussa, heitetään pois ja ne palavat.
---
Minulla on kasvihuoneessani pari viiniköynnöstä.
Viime kesänä ne tuottivat runsaan sadon.
Olen joutunut leikkaamaan sitä rajusti.Viiniköynnöksen hoidossa on tärkeätä ylimääräisten oksien leikkaaminen.
Jos viiniköynnös kasvaa "villisti", se ei tuota satoa.
Ylimääräiset, satoa tuottamattomat oksat, ovat haitaksi satoa tuottaville oksille.
Jeesus puhuu viinipuusta ja sen oksien karsimisesta:
"Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän" (Joh. 15:2).
--
Jeesuksen jäähyväispuheeseen (Joh. 13-15.luvut), jonka yhteydessä Hän lopuksi puhuu viinipuusta, liittyi alussa opetuslasten jalkojen pesu.
”Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat ;...” (Joh.13:10).
Joh. 15:3 ”Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut”.
Uskova tarvitsee yhä uusiutuvaa jalkojen pesemistä, hedelmää kantavien oksien puhdistamista (Joh. 15:2).
Ainakin kuusi ensimmäistä opetuslasta (ehkä kaikki?) olivat Johanneksen kasteella kastetut ja sittemmin täydellisemmällä tavalla uskossa omistetulla Jeesuksen Sanalla puhdistetut.
Tämä ei kuitenkaan tee tarpeettomaksi yhä uudistuvaa puhdistumista siitä synnistä, joka heihin (tai meihin) elämän tiellä tarttuu (Joh.15:2)..
--
"Teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen" (Ef. 4:22-24).-
Paavali kehoittaa Efeson kristittyjä päivittäiseen uudistumiseen.
Uskoontultuaankin synti edelleenkin vaikuttaa meissä. Se ei lopullisesti ole poissa elämästämme (Room. 7:17).
Mutta uusi elämä Kristuksen kanssa merkitsee sodanjulistusta vanhalla ihmiselle.
Näyttää siltä etteivät kristityt, joille Paavali kirjoittaa, olleet päässeet pyhityselämässään kovinkaan pitkälle.
He valehtelevat, varastavat, he kiroilevat, rähisevät ja sättivät toisiaan (Ef.4:28,29).
Miten on meidän laitamme?
--
”Sinä tahdot puhtautta, Pyhä pyydät pyhyyttä,
vihaat synnin saastaisuutta, vilppiä ja vääryyttä.
Pyhitä siis mieleni, sydämeni, sieluni,
puhdista se majaksesi sinun siinä ollaksesi”
(Virsi 117:6)."muuttukaa mielenne UUDISTUKSEN kautta, tutkiaksenne, mikä on
Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room. 12:2
"Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, PUHDISTAA itsensä,
niinkuin hän on puhdas." 1.Joh. 3:3
Ef. 5:14 "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
Kun Jumala haluaa meitä uudistaa ja puhdistaa, meidän tulee suostua heräämään unestamme ja
nousemaan ylös siitä epäpuhtaudesta, jossa me vielä elämme. Epäpuhtautta, siis puhdistettavaa,
löytyy jokaisesta uskovasta. Sen ei tarvitse olla tietoinen synti, vaan se voi olla pinttynyt, meille
luontainen tapa toimia. Emme ole ehkä edes ymmärtäneet sen olevan vastoin Jumalan tahtoa, mutta
kun Kristuksen valo sen meissä paljastaa synniksi ja epäpuhtaudeksi, silloin se on pantava pois.
En osaa sanoa, onko 'jalkojen pesu' tuota uudistumista/puhdistumista. Jeesuksen vertauksessa on
kuitenkin merkillepantavaa se, että oksien puhdistamisen suorittaa Viinitarhuri, Taivaallinen Isä.
Meidän osuutemme on siinä, että suostumme omassatunnossamme heräämään, kun Pyhä Henki
meitä herättää ja nousemaan ylös kuolleista teoistamme palvellaksemme elävää Jumalaa. Heb. 9:14
On tärkeää huomata, että edellä EI ole kysymys tietoisista synneistä. Nehän meidän tulee panna pois
joka tapauksessa - muuten vaellamme lihan mukaan.
Kyse ON edellä siitä, että puhdistumiseen meitä johtaa Pyhä Henki, joka kirkastaa Kristusta ja Hänen
seuraamistaan, Isän Jumalan tahdon tekemistä kaikessa.
Apostoli Johannes tarkoittaa samaa asiaa kirjoittaessaan: "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." Meissä siis on, meissä asuu syntiä, joka tulee valoon vasta
kuuliaisen ja Herralle pyhitetyn vaelluksen kautta. Siitä synnistä meitä puhdistaa Taivaallinen Viinitarhuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697