Seurakunta ja sen merkitys osa 3

Tämä aloitus on jatkoa edelliseen aloitukseeni.

SEURAKUNTA ON JUMALAN KOTI JA JUMALAN PERHE

Rakkaus Jeesukseen vaikuttaa rakkautta seurakuntaa kohtaan. Et voi väittää rakastavasi Jeesusta ja samanaikaisesti halveksia Hänen seurakuntaansa. Siinä olisi vakava ristiriita. Uudestisyntymisessä Pyhä Henki tulee ihmiseen. Pyhän Hengen täyteydessä Pyhä Henki saa
hallintaotteen uskovassa. Pyhä Henki hänessä rakastaa Jeesusta yli kaiken (Ef 1:6, Luuk 3:22, 2 Piet 1:17). Seurakunta on Jeesuksen ruumis ja Jeesus on sen pää (Ef 5:23, Kol 1:18). Siksi Pyhä Henki rakastaa myös Jeesuksen maanpäällistä ruumista, seurakuntaa. ”Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä” (1 Kor 12:27). Pyhä Henki siis rakastaa yksilöuskovia yksilöinä ja heistä koostuvaa uskovien yhteyttä. Emme kääntymättöminä välittäneet Jumalan laumasta kovinkaan paljon puhumattakaan siitä että olisimme rakastaneet Jumalan seurakuntaa. Rakkaus paikallista seurakuntaa kohtaan on siis Pyhän Hengen vaikutusta uudestisyntyneessä ihmisessä. ”Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt” (1 Joh 5:1). Uskovat ja seurakuntayhteys ovat Jumalasta syntyneet. Siksi uudestisyntynyt uskova rakastaa toisia uskovia. Rakkaus uskovia kohtaa vetää häntä uskon sisarten ja veljien seuraan. Rakkaus Jeesusta kohtaan on näin ollen myös rakkautta Hänen seurakuntaansa kohtaan.

Jeesus puhui jäähyväispuheessaan taivaassa olevasta Isänsä kodista. Taivaan koti on uskovan lopullinen koti. Jeesus kertoi menevänsä valmistamaan sinne sijaa omilleen.
Jeesus puhui poismenostaan profetaalisesti. Hänet otettiin taivaaseen ylösnousemuksen jälkeen. Hän lupasi tulla takaisin hakemaan opetuslapsensa tuohon taivaalliseen kotiin (Joh 14:1-3). Jeesus täyttää lupauksensa ylöstempauksessa (1 Tess 4:15-18). Ylöstempaus ei ole vielä tapahtunut, mutta me odotamme sitä.

Kun joku Jumalan lapsi lähtee tästä ajasta kuoleman kautta, hän menee paratiisiin odottamaan lopullisen taivaspaikan valmistumista ja ylöstempausta (Luuk 23:43, 2 Kor 12:4).
Paratiisi on poisnukkuneen uskovan tilapäinen koti. Ylöstempauksessa Jeesus hakee kaikki Hänen omansa taivaaseen. Silloin kaikkien uskossa Jeesukseen kuolleiden ruumiit nousevat ylös silmänräpäyksessä. Ne muuttuvat ylösnousemusruumiiksi. Sitten me elossa olevat uskovat saamme myös ylösnousemusruumiin. Me kaikki muutumme Jeesuksen
kaltaisiksi (1 Joh 3:2, 2 Tess 1:10). Sitten Herra Jeesus vie meidät kaikki yhdessä
taivaaseen (1 Kor 15:51-53).

Mutta odotellessamme ylöstempausta, me täällä maan päällä elossa olevat Jumalan lapset!? Miten meidän on? Missä on meidän tilapäinen kotimme? Onko Jumala jättänyt lapsensa kodittomiksi? Isämme (Jes 9:5, Joh 20:17, 21:5) meni taivaaseen ja jätti lapsensa orvoiksi ja kodittomiksi? Niinkö?

Jumala ei ole jättänyt Hänen rakkaita lapsiaan ilman kotia. Meillä on hengellinen koti täällä maan päällä koko tämän maanpäällisen elämämme ajan. Uudestisyntynyt ihminen on Jumalan lapsi (1 Joh 3:1-2) ja Jumalan perheen jäsen (Ef 2:19). Jumalan koti Hänen lapsilleen on Jumalan seurakunta. Raamattu kutsuu seurakuntaa Jumalan huoneeksi; ”että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus” (1 Tim 3:15).
Jumala tahtoo tuoda omat lapsensa kotiinsa. Aivan samalla tavalla kuin sinäkin tuot vastasyntyneet lapsesi kotiisi. Et jätä lastasi supermarketin parkkipaikalle tai metsään kannon
päälle "herran haltuun". Seurakunnassa on sääntöjä joita tulee noudattaa. Näin on jokaisessa perheessäkin. Raamattu kuvaa uuden testamentin kirjeissä hyvin seikkaperäisesti seurakuntaelämää ja seurakunnan sisällä olevia Jumalan asettamia sääntöjä.
Kaannattaa tutustua UT:n kirjeisiin.

Jatkuu seuraavassa jaikalin aloituksessa maanantai-iltana.

17

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

kysyä, ennenkuin mennään eteenpäin, mitä tarkoitat Jeesuksen seurakunnalla?

Kirjoitat näin:

>>>> SEURAKUNTA ON JUMALAN KOTI JA JUMALAN PERHE
      Rakkaus Jeesukseen vaikuttaa rakkautta seurakuntaa kohtaan. Et voi väittää rakastavasi Jeesusta ja samanaikaisesti halveksia Hänen seurakuntaansa. Siinä olisi vakava ristiriita. Uudestisyntymisessä Pyhä Henki tulee ihmiseen. Pyhän Hengen täyteydessä Pyhä Henki saa
      hallintaotteen uskovassa.

• Jumalan seurakunnan jäsen

Käsitän Jaikalin opetuksen niin, että Kristuksen ruumiin jäsenet ovat yhteen järjestäytyneinä Jumalan seurakunta.
        Paavalin 1. kirje Korintolaisille 12:27.
        Paavalin kirje Tiitukselle 1:5.

• minulta kysynyt, mutta vastaan kuitenkin.
        Sen verran olen sinun kirjoituksiasi lukenut, että sellaista seurakuntaa joka sinulle opillisesti kelpaisi ei ole valitettavasti vielä keksittykään.
        Yksikään seurakunta joka pitää itseään kristillisenä ei ole vielä niin harhassa, että sopisi sinulle.
        Valitettavasti.
        Joten ehdotan sinulle, että perustatte ekin kanssa ihan oman seurakuntanne. Varmasti saatte sinne ajan myötä muitakin, jotka ovat uskossaan eksyneet ja luulevat saaneensa jonkun suuren valaistuksen käsittää asiat jotenkin poikkeavalla ja oudolla tavalla.

• menevät
        Psalmi50.15 kirjoitti:

minulta kysynyt, mutta vastaan kuitenkin.
        Sen verran olen sinun kirjoituksiasi lukenut, että sellaista seurakuntaa joka sinulle opillisesti kelpaisi ei ole valitettavasti vielä keksittykään.
        Yksikään seurakunta joka pitää itseään kristillisenä ei ole vielä niin harhassa, että sopisi sinulle.
        Valitettavasti.
        Joten ehdotan sinulle, että perustatte ekin kanssa ihan oman seurakuntanne. Varmasti saatte sinne ajan myötä muitakin, jotka ovat uskossaan eksyneet ja luulevat saaneensa jonkun suuren valaistuksen käsittää asiat jotenkin poikkeavalla ja oudolla tavalla.

mukaan mielellään jehovantodistajamyönteiset.

• Yks-tämmönen
        menevät kirjoitti:

mukaan mielellään jehovantodistajamyönteiset.

olemme yksinkertaisesti me kaikki uudestisyntyneet uskovat. Raamatusta löydämme ohjeet, kuinka tämän seurakunnan tulisi järjestäytyä. Kaikenlainen "laisuus" on ulkopuolella Raamatun.

• On uudestisyntyneistä uskovista muodostuva uskovien yhteys. Seurakunta ei ole hajallaan oleva lauma. Seurakunta on koolle kokoontunut Jeesuksen ruumis. Käytännössä tästä yhteydestä on muodostunut rekisteröityjä seurakuntia.
        Jumalan Henki rakastaa näitä rekisteröityjä seurakuntia. Jumalan Hengessä oleva ihminen rakastaa myös näitä seurakuntia ja niiden uskovia seurakuntarajoista riippumatta. Jumala rakastaa seurakuntia niiden vajavaisuuksista ja jopa opillisista virheistäkin huolimatta. Jumalalla kun ei ole täydellistä seurakuntaa koska seurakunnat koostuvat virheellisistä ja vajavista ihmisistä. Jos kuitenkin sattuisit löytämään täydellisen seurakunnan, älä missään tapauksessa liity sen jäseneksi. Sillä, jos sinä liityt sen jäseneksi, se lakkaa sinä päivänä olemasta täydellinen seurakunta.

Seurakunta on ruumis joka kasvaa ja rakentuu vain totuutta noudattaen (kuuliaisuudessa Kristukselle) rakkaudessa ja keskinäisessä yhteydessä.
        Et voi hajottaa ruumiin osia ympäri maakuntaa ja väittää hajallaan olevaa joukkoa Kristuksen ruumiiksi, seurakunnaksi.

"vaan että me, TOTUUTTA NOUDATTAEN rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta KOKO RUUMIS, YHTEEN LIITETTYNÄ ja KOOSSA PYSYEN JOKAISEN JÄNTEENSÄ AVULLA, KASVAA RAKENTUAKSEEN rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on" (Kol 4:15-16).

Seurakuntayhteyttä käsittelevä koko kirjoitukseni ei vielä ole valmiiksi julkaistu. Olen pilkkonut sen palasiin sen pituuden tähden. Maanantai-iltana kirjoitukseni jatkuu. Siinä voi olla vastauksia kysymyksiisi jos jaksat odottaa.

• hirvas
        Psalmi50.15 kirjoitti:

minulta kysynyt, mutta vastaan kuitenkin.
        Valitettavasti.

keskustella asiasta, niin älä myöskään rupea arvioimaan asian vierestä. En minä ksysnyt, että ehdottakaan millainen seurakunta meidän pitäisi ekin kanssa perustaa.

Jollet pysy asiassa, niin pysy poissa.

• jaikal kirjoitti:

On uudestisyntyneistä uskovista muodostuva uskovien yhteys. Seurakunta ei ole hajallaan oleva lauma. Seurakunta on koolle kokoontunut Jeesuksen ruumis. Käytännössä tästä yhteydestä on muodostunut rekisteröityjä seurakuntia.
        Jumalan Henki rakastaa näitä rekisteröityjä seurakuntia. Jumalan Hengessä oleva ihminen rakastaa myös näitä seurakuntia ja niiden uskovia seurakuntarajoista riippumatta. Jumala rakastaa seurakuntia niiden vajavaisuuksista ja jopa opillisista virheistäkin huolimatta. Jumalalla kun ei ole täydellistä seurakuntaa koska seurakunnat koostuvat virheellisistä ja vajavista ihmisistä. Jos kuitenkin sattuisit löytämään täydellisen seurakunnan, älä missään tapauksessa liity sen jäseneksi. Sillä, jos sinä liityt sen jäseneksi, se lakkaa sinä päivänä olemasta täydellinen seurakunta.

Seurakunta on ruumis joka kasvaa ja rakentuu vain totuutta noudattaen (kuuliaisuudessa Kristukselle) rakkaudessa ja keskinäisessä yhteydessä.
        Et voi hajottaa ruumiin osia ympäri maakuntaa ja väittää hajallaan olevaa joukkoa Kristuksen ruumiiksi, seurakunnaksi.

"vaan että me, TOTUUTTA NOUDATTAEN rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta KOKO RUUMIS, YHTEEN LIITETTYNÄ ja KOOSSA PYSYEN JOKAISEN JÄNTEENSÄ AVULLA, KASVAA RAKENTUAKSEEN rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on" (Kol 4:15-16).

Seurakuntayhteyttä käsittelevä koko kirjoitukseni ei vielä ole valmiiksi julkaistu. Olen pilkkonut sen palasiin sen pituuden tähden. Maanantai-iltana kirjoitukseni jatkuu. Siinä voi olla vastauksia kysymyksiisi jos jaksat odottaa.

Anteeksi tuli pieni virhe.

Tämä Raamatun Sana on efesolaiskirjeestä eikä kolossalaiskirjeestä. Anteeksi virhe.

"vaan että me, TOTUUTTA NOUDATTAEN rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta KOKO RUUMIS, YHTEEN LIITETTYNÄ ja KOOSSA PYSYEN JOKAISEN JÄNTEENSÄ AVULLA, KASVAA RAKENTUAKSEEN rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on" (Ef 4:15-16).

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

On uudestisyntyneistä uskovista muodostuva uskovien yhteys. Seurakunta ei ole hajallaan oleva lauma. Seurakunta on koolle kokoontunut Jeesuksen ruumis. Käytännössä tästä yhteydestä on muodostunut rekisteröityjä seurakuntia.

muuta kuin mitä Jeesus opettaa..??

Kirjoitat

>>>> Jumala rakastaa seurakuntia niiden vajavaisuuksista ja jopa opillisista virheistäkin huolimatta

• Yks-tämmönen
        jaikal kirjoitti:

Joh. 10:16

Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen

• monissa eri seurakunnissa ja kokenut että rakastat siellä kokoontuvia uskovia vaikka et olekaan heidän kanssan samaa mieltä heidän oppikäsityksistään ja toimintamalleistaan?

Minä olen käynyt monissa erilaisissa seurakunnissa. Olen kokenut suurta rakkautta siellä olevia uskovia kohtaan. Olen jopa kokenut että he ovat sisariani ja veljiäni Herrassa.

Kerran tapasin erään herätysliikkeen jäsenen. Keskustelin hänen kanssaa uskon asioista. Huomasin heti että hänellä oli erilainen käsitys monista oppikysymyksistä kuin minulla. Koin kuitenkin voimakkaasti että hän on minun veljeni Herrassa. Sanoin hänelle että meissä on sama Henki ja että hän on veljeni Herrassa. Hän ei vastannut mitään, katsoi vain minua huolestuneen epäilevän kysyvästi. Tiedän että hänen porukassaan tuomitaan helluntailaiset harhaoppisiksi. Minä kuitenkin rakastin häntä Kristuksen rakkaudella. Tuo rakkaus ei siis ollut minun inhimillistä rakkautta. Se oli Pyhän Hengen vaikuttamaa rakkautta.

Tästä(kin) syystä tiedän että Jumalan Henki asuu minussa ja Hän rakastaa kaikkia uskovia. Jumalan Henki rakastaa seurakuntaa johon tuo mies kuuluu.

• Jumalan seurakunnan jäsen kirjoitti:

Käsitän Jaikalin opetuksen niin, että Kristuksen ruumiin jäsenet ovat yhteen järjestäytyneinä Jumalan seurakunta.
        Paavalin 1. kirje Korintolaisille 12:27.
        Paavalin kirje Tiitukselle 1:5.

jaikalin pienellä j:llä.

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

monissa eri seurakunnissa ja kokenut että rakastat siellä kokoontuvia uskovia vaikka et olekaan heidän kanssan samaa mieltä heidän oppikäsityksistään ja toimintamalleistaan?

Minä olen käynyt monissa erilaisissa seurakunnissa. Olen kokenut suurta rakkautta siellä olevia uskovia kohtaan. Olen jopa kokenut että he ovat sisariani ja veljiäni Herrassa.

Kerran tapasin erään herätysliikkeen jäsenen. Keskustelin hänen kanssaa uskon asioista. Huomasin heti että hänellä oli erilainen käsitys monista oppikysymyksistä kuin minulla. Koin kuitenkin voimakkaasti että hän on minun veljeni Herrassa. Sanoin hänelle että meissä on sama Henki ja että hän on veljeni Herrassa. Hän ei vastannut mitään, katsoi vain minua huolestuneen epäilevän kysyvästi. Tiedän että hänen porukassaan tuomitaan helluntailaiset harhaoppisiksi. Minä kuitenkin rakastin häntä Kristuksen rakkaudella. Tuo rakkaus ei siis ollut minun inhimillistä rakkautta. Se oli Pyhän Hengen vaikuttamaa rakkautta.

Tästä(kin) syystä tiedän että Jumalan Henki asuu minussa ja Hän rakastaa kaikkia uskovia. Jumalan Henki rakastaa seurakuntaa johon tuo mies kuuluu.

olen käynyt. Minä rakastan kaikkia lähimmäisiäni, olivatpa he uskossa tai ei.
        Jumala rakastaa ihmistä henkilökohtaisesti, koska usko on henkilökohtainen. Ei usko mene jonkun maallisen väliportaan kautta, ainoa välimies ihmisen ja Jumalan välillä on Jeesus.

Kun puhutaan seurakunnasta, niin tänäpäivänä sillä ymmärretään ihmisten perustamaa maallista organisaatiota, jolla on omat säännöt, opit, mahdollisesti kiinteistö, työntekijät, ym.
        Tietysti nykypäivä vaatii em. asioita, mutta se kokonaisuus mikä tuosta muodostuu, ei ole Jumalan seurakunta. Se on aineellisista asioista muodostuva aivan tavallinen järjestö, kuten vaikka metsästysseura. Siinä ovat vain puitteet sille toiminnalle, mitä järjestö harrastaa.

Jumalan seurakunta on hengellinen seurakunta, joka asuu ihmisten sisimmässä. Se sisin on Jumalan temppeli, jossa asuu Jumalan Henki. Se ei tarvitse mitään maallisia puitteita, vaan se on ihmisessä itsessään.

Siksipä kehoitukset liittymisestä ( maalliseen) "seurakuntaan" antavat erheellisen kuvan todellisesta Jumalan seurakunnasta. Ne ovat kaksi eri asiaa, sillä ei Jumalan seurakuntaan liitytä kuin johonkin marttakerhoon.

Liittyminen tapahtuu Jeesuksen opetuksen mukaan niin, että Jumala kutsuu (vetää) ihmistä pois syntisestä elämästä parannukseen. Kun ihminen tunnustaa syntinsa, tunnustaa suullaan uskonsa Herraamme Jeesukseen Kritukseen ja käy kasteella, hän saa Pyhän Hengen opettajakseen.

Olen kriittinen sille, että noissa eri "seurakunnissa" on poikettu Jeesuksen opetuksesta, ja tilalle on otettu turhia ihmistulkintoja, joilla "seurakunnan opettajat" ylen katsovat Jeesuksen sanaa. Koska meillä on vain yksi usko ja yksi totuus, niin ei minä halua kuulua sellaisiin "seurakuntiin", jossa on menty edemmäksi Jeesuksen sanasta. Minä uskon, mitä Jeesus itse sanoi:

Joh. 8:31
        Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te PYSYTTE MINUN SANASSANI, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;

Kysyn, miksi minun pitäisi kuulua sellaiseen "seurakuntaan", jossa minä huomaan opetettavan ihmistulkintoja ja ihmiskäskyjä, jotka eivät ole Jeesuksen SANAA? Hän kehoitti opetuslapsiaan pysymään siinä sanassa, mitä Hän itse opetti. Minä en väheksy enkä ylen katso sitä sanaa mitä Hän opetti, koska se sana tuli suoraan Isältä Jumalalta. Minä en ole silloin Jeesuksen opetuslapsi, jos minä uskon muitakin "opettajia ja heidän oppejaan".

Joh. 12:48
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Miksi minun pitäisi tehdä toisin, kuin mikä on Jumalan tahto? Vastatkaa siihen?

• WeijoLindroos
        hirvas kirjoitti:

olen käynyt. Minä rakastan kaikkia lähimmäisiäni, olivatpa he uskossa tai ei.
        Jumala rakastaa ihmistä henkilökohtaisesti, koska usko on henkilökohtainen. Ei usko mene jonkun maallisen väliportaan kautta, ainoa välimies ihmisen ja Jumalan välillä on Jeesus.

Kun puhutaan seurakunnasta, niin tänäpäivänä sillä ymmärretään ihmisten perustamaa maallista organisaatiota, jolla on omat säännöt, opit, mahdollisesti kiinteistö, työntekijät, ym.
        Tietysti nykypäivä vaatii em. asioita, mutta se kokonaisuus mikä tuosta muodostuu, ei ole Jumalan seurakunta. Se on aineellisista asioista muodostuva aivan tavallinen järjestö, kuten vaikka metsästysseura. Siinä ovat vain puitteet sille toiminnalle, mitä järjestö harrastaa.

Jumalan seurakunta on hengellinen seurakunta, joka asuu ihmisten sisimmässä. Se sisin on Jumalan temppeli, jossa asuu Jumalan Henki. Se ei tarvitse mitään maallisia puitteita, vaan se on ihmisessä itsessään.

Siksipä kehoitukset liittymisestä ( maalliseen) "seurakuntaan" antavat erheellisen kuvan todellisesta Jumalan seurakunnasta. Ne ovat kaksi eri asiaa, sillä ei Jumalan seurakuntaan liitytä kuin johonkin marttakerhoon.

Liittyminen tapahtuu Jeesuksen opetuksen mukaan niin, että Jumala kutsuu (vetää) ihmistä pois syntisestä elämästä parannukseen. Kun ihminen tunnustaa syntinsa, tunnustaa suullaan uskonsa Herraamme Jeesukseen Kritukseen ja käy kasteella, hän saa Pyhän Hengen opettajakseen.

Olen kriittinen sille, että noissa eri "seurakunnissa" on poikettu Jeesuksen opetuksesta, ja tilalle on otettu turhia ihmistulkintoja, joilla "seurakunnan opettajat" ylen katsovat Jeesuksen sanaa. Koska meillä on vain yksi usko ja yksi totuus, niin ei minä halua kuulua sellaisiin "seurakuntiin", jossa on menty edemmäksi Jeesuksen sanasta. Minä uskon, mitä Jeesus itse sanoi:

Joh. 8:31
        Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te PYSYTTE MINUN SANASSANI, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;

Kysyn, miksi minun pitäisi kuulua sellaiseen "seurakuntaan", jossa minä huomaan opetettavan ihmistulkintoja ja ihmiskäskyjä, jotka eivät ole Jeesuksen SANAA? Hän kehoitti opetuslapsiaan pysymään siinä sanassa, mitä Hän itse opetti. Minä en väheksy enkä ylen katso sitä sanaa mitä Hän opetti, koska se sana tuli suoraan Isältä Jumalalta. Minä en ole silloin Jeesuksen opetuslapsi, jos minä uskon muitakin "opettajia ja heidän oppejaan".

Joh. 12:48
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Miksi minun pitäisi tehdä toisin, kuin mikä on Jumalan tahto? Vastatkaa siihen?

Olen näkemässä, että seurakuntatotuus on aukeamassa. Jaikalin hyvät opetukset uskovien yhteydestä ja Hirvaksen opetukset seurakunnan olemuksesta yms. pitää sovittaa yhteen. Siitä tulee yhteensä raamatullinen opetus.
        Seurakuntaan liitytään liittymällä Jeesukseen. Mitään muuta seurakuntaan liittymistä ei Raamattu tunne. Tämä on varma Jumalan Totuus. Mutta...
        Seurakuntaan eli kristuksen ruumiiseen liittyneiden tulee alkaa toimia yhdessä tiedostaen seurakuntaYHTEYTEEN kuulumisensa, johon tulee selkeä seurakunnan johto- ym. virat.
        Meillä Turussa srk.aan "liittyminen" tapahtuu alkuseurakunnan opetusten mukaisesti siten, että siunaamme kastetun seurakuntayhteyteen kätten päällepanemisen kautta heti kastealtaan jälkeen. Oppi kätten päällepanemisesta on yksi Kristuksen opin alkeista. Tämä uskovien yhteyteen sitoutuminen ei edellytä jäsenkortisto-liitymistä. - Eri asia on yhteystietojen pitäminen.
        Jos uskoon tullut ei ole mukana järjestäytyneessä seurakuntatoiminnassa, on hän irtolaiskristitty. Tämä ei tarkoita, että pitäisi olla reksiteröityneessä srk.ssa. Mielestäni sellaisiin ei pidä kuulua.
        Uskoon tulleen tulee hakeutua oman paikkakuntansa seurakuntayhteyteen. Jos paikkakunnalla ei toimi Jumalan seurakuntaa Kristuksen ruumiin periaatteella, niin tulee mennä mukaan helluntaiseurakuntaan ja olla siellä siihen asti kunnes paikkakunnalla alkaa toimia raamatullinen seurakunta.

• hirvas
        WeijoLindroos kirjoitti:

Olen näkemässä, että seurakuntatotuus on aukeamassa. Jaikalin hyvät opetukset uskovien yhteydestä ja Hirvaksen opetukset seurakunnan olemuksesta yms. pitää sovittaa yhteen. Siitä tulee yhteensä raamatullinen opetus.
        Seurakuntaan liitytään liittymällä Jeesukseen. Mitään muuta seurakuntaan liittymistä ei Raamattu tunne. Tämä on varma Jumalan Totuus. Mutta...
        Seurakuntaan eli kristuksen ruumiiseen liittyneiden tulee alkaa toimia yhdessä tiedostaen seurakuntaYHTEYTEEN kuulumisensa, johon tulee selkeä seurakunnan johto- ym. virat.
        Meillä Turussa srk.aan "liittyminen" tapahtuu alkuseurakunnan opetusten mukaisesti siten, että siunaamme kastetun seurakuntayhteyteen kätten päällepanemisen kautta heti kastealtaan jälkeen. Oppi kätten päällepanemisesta on yksi Kristuksen opin alkeista. Tämä uskovien yhteyteen sitoutuminen ei edellytä jäsenkortisto-liitymistä. - Eri asia on yhteystietojen pitäminen.
        Jos uskoon tullut ei ole mukana järjestäytyneessä seurakuntatoiminnassa, on hän irtolaiskristitty. Tämä ei tarkoita, että pitäisi olla reksiteröityneessä srk.ssa. Mielestäni sellaisiin ei pidä kuulua.
        Uskoon tulleen tulee hakeutua oman paikkakuntansa seurakuntayhteyteen. Jos paikkakunnalla ei toimi Jumalan seurakuntaa Kristuksen ruumiin periaatteella, niin tulee mennä mukaan helluntaiseurakuntaan ja olla siellä siihen asti kunnes paikkakunnalla alkaa toimia raamatullinen seurakunta.

olen jo 15 vuotta ollut todellisen Jumalan seurakunnan jäsen.
        Maalliseen helluntaiseurakuntaan liittyminen ei tarkoita liittymistä Jumalan seurakuntaan, koska se oikea Jumalan seurakunta asuu jo minun sisälläni.

• olla saa, saan täällä palvella Jumalaa, ja linnut soittavat meille..

Halleluja! Kunnia Jumalalle Kaikkivaltiaalle!

• No niin nostamme myös tämän kirjoituksen päivän valoon.
      Hyvää muistutusta seurakunnan merkityksestä meille kaikille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5164
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4348
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2254
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe