Oikomishoito / laminaatit samasta paikasta???

hur

Onko Tampereella (tai Helsingissä tai Seinäjoella) yksityistä hammaslääkäriä, jossa tehdään sekä oikomishoitoa että laminaatteja?

Olen kärvistellyt eteen työntyvien yläkakkosten kanssa jo pitkään ja asialle pitäisi tehdä jotain. Aikaisemmin olen miettinyt, että laittaisin laminaatit.. kävin tänään kaupungin suuhygienistillä ja hän suositteli oikomishoitoa, koska hampaani ovat kuitenkin niin hyvässä kunnossa ettei niitä kannata "pilata" laminaateilla.

Olen yrittänyt googlettaa nyt sellaista hammaslääkäriasemaa, jossa voisin käydä hampaideni kanssa ja jossa he voivat ns. puolueettomasti kertoa minulle kummankin hoidon hinnat, edut, haitat ja hoidon keston. Ei vaan ole tullut vastaan, tuntuu että missään ei tarjota kumpaakin hoitomenetelmää. Onko jolloin tietoa löytyisikö tälläistä hammaslääkäriasemaa edes jostain päin Suomea?

Muutenkin haluaisin kuulla oikomishoidon ja laminaattien hintoja... vaihtelavatko kauheasti kaupungista riippuen? Jos jollain on tiedossa hyvä (ja edullinen) paikka missä hampaansa korjauttaa niin mainostusta kiitos! :)

19

5672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari92

ainakin tekee molempia. Oikomiseenkin löytyy monta vaihtoehtoa.

• hur

Oikein paljon kiitoksia tiedosta! :D Meinasin jo menettää toivoni.. Tuohan näytti asialliselta paikalta! :) Pitääpä soittaa sinne heti huomenna.

Varsinkin tuo Inman Aligner -vaihtoehto kuulostaisi mahtavalta, jos se minulle toimisi! :D Osaatko sanoa millainen hammaslääkäri(asema) on kyseessä? Googlettamalla ei löytynyt kuin 1 Ylen tekemä haastattelu, josta ei nyt saanut oikein minkäänlaista kuvaa.. paitsi että hampaiden korjailu on kallista puuhaa, mutta sehän oli jo tiedossa.. :/ Taitaa olla positiivista, että yhdelläkään foorumilla ei ole Itä-Pasilan Hammaslääkäreitä mainittu.

• Fiumi
        hur kirjoitti:

Oikein paljon kiitoksia tiedosta! :D Meinasin jo menettää toivoni.. Tuohan näytti asialliselta paikalta! :) Pitääpä soittaa sinne heti huomenna.

Varsinkin tuo Inman Aligner -vaihtoehto kuulostaisi mahtavalta, jos se minulle toimisi! :D Osaatko sanoa millainen hammaslääkäri(asema) on kyseessä? Googlettamalla ei löytynyt kuin 1 Ylen tekemä haastattelu, josta ei nyt saanut oikein minkäänlaista kuvaa.. paitsi että hampaiden korjailu on kallista puuhaa, mutta sehän oli jo tiedossa.. :/ Taitaa olla positiivista, että yhdelläkään foorumilla ei ole Itä-Pasilan Hammaslääkäreitä mainittu.

Kävitkö Itä-Pasilan hammaslääkäreillä? Etsin hyvää esteettisen hammashoidon taitavaa hammaslääkäriä Helsingistä ja kuulisin mielelläni kokemuksistasi.

• hurr
        Fiumi kirjoitti:

Kävitkö Itä-Pasilan hammaslääkäreillä? Etsin hyvää esteettisen hammashoidon taitavaa hammaslääkäriä Helsingistä ja kuulisin mielelläni kokemuksistasi.

Kävin Itä-Pasilan hammaslääkäreillä ja voin ehdottomasti suositella!!! :) Hammaslääkäri oli huippu ja muukin henkilökunta tosi ystävällistä! :)

Mulla oli tuo Inman Aligner, sain sen pois muutama viikko sitten ja en voi uskoa kuinka hampaat on suoristunu!! :D Nyt kehtaa hymyillä! Mulla meni hoidossa n. 5,5 kk, mutta välissä oli kuukauden jakso jolloin en kojetta pitänyt kauheasti..eli nopeampaakin ne olis saanut pois.

Hoidon kulusta sen verran, että ensiksi otettiin muotit hampaista ja muutaman viikon päästä sain kojeen. Hampaisiin lisättiin pienet hampaan väriset tapit, jotka piti raudat oikealla kohdalla. Tarkastuskäynnit oli n. kuukauden välein jolloin niitä tappien paikkaa vaihdettiin tarvittaessa..kojetta muokattiin hieman kerran tai pari. Toiseksi viimeisellä kerralla hampaista otettiin uudet muotit ja viimeisellä kerralla hampaiden taakse laitettiin retentiokaari, joka estää hampaita vinoutumasta uudestaan.

Hoito ei ollut onneksi kivuliasta. Toki se hieman tuntui kun hampaat liikkuivat, mutta ei siihen tarvinnut särkylääkkeitä tms. ottaa. Tappien poisto hampaista sattui jonkun verran, mutta sekin kesti vain vähän aikaa!

Hinnaksi hoidolle vajaa 1600 euroa. Ekat muotit muistaakseni n. 60 euroa ja koje hammaslääkärikäynnit n.1500 euroa. Eli kun sen oli kerran maksanut niin käynneistä ei tarvinnut enää erikseen maksaa, mikä oli mun mielestä iso plussa! Ite maksoin laskun 3 erässä.

Suosittelen palvelun, hinnan ja lopputuloksen perusteella! :)

• Joujouuu
        hurr kirjoitti:

Kävin Itä-Pasilan hammaslääkäreillä ja voin ehdottomasti suositella!!! :) Hammaslääkäri oli huippu ja muukin henkilökunta tosi ystävällistä! :)

Mulla oli tuo Inman Aligner, sain sen pois muutama viikko sitten ja en voi uskoa kuinka hampaat on suoristunu!! :D Nyt kehtaa hymyillä! Mulla meni hoidossa n. 5,5 kk, mutta välissä oli kuukauden jakso jolloin en kojetta pitänyt kauheasti..eli nopeampaakin ne olis saanut pois.

Hoidon kulusta sen verran, että ensiksi otettiin muotit hampaista ja muutaman viikon päästä sain kojeen. Hampaisiin lisättiin pienet hampaan väriset tapit, jotka piti raudat oikealla kohdalla. Tarkastuskäynnit oli n. kuukauden välein jolloin niitä tappien paikkaa vaihdettiin tarvittaessa..kojetta muokattiin hieman kerran tai pari. Toiseksi viimeisellä kerralla hampaista otettiin uudet muotit ja viimeisellä kerralla hampaiden taakse laitettiin retentiokaari, joka estää hampaita vinoutumasta uudestaan.

Hoito ei ollut onneksi kivuliasta. Toki se hieman tuntui kun hampaat liikkuivat, mutta ei siihen tarvinnut särkylääkkeitä tms. ottaa. Tappien poisto hampaista sattui jonkun verran, mutta sekin kesti vain vähän aikaa!

Hinnaksi hoidolle vajaa 1600 euroa. Ekat muotit muistaakseni n. 60 euroa ja koje hammaslääkärikäynnit n.1500 euroa. Eli kun sen oli kerran maksanut niin käynneistä ei tarvinnut enää erikseen maksaa, mikä oli mun mielestä iso plussa! Ite maksoin laskun 3 erässä.

Suosittelen palvelun, hinnan ja lopputuloksen perusteella! :)

Wau, mahtava kuulla!

Hei oliko nuo hampaisiin lisättävät pienet tapit etu vai takapuolella, näkyivätkö kuinka häiritsevästi? Ja osaatko sanoa, kuinka monessa erässä on mahdollista maksaa ja millaisella korolla?

Olisin todella todella kiinnostunut ja vaikka onkin jo yli vuosi siitä, kun tänne olet kirjoitellut, olisi ihanaa jos vielä vastaisit!

• hurr

Ensiksi haluan sanoa, että hampaat on edelleenkin suorat!!! (laite otettu pois vajaa 1,5 vuotta sitten). Monet meinaan epäili, että hampaat palautuu takas, mutta eipä ole palautuneet! :)

Ne tapit oli etupuolella, kyllä ne näkyi muttei nyt kovin häiritsevästi, koska olivat hampaan väriset. Jos nyt oikein muistan niin edestä katsottaessa niitä ei erottanut, mutta sivuprofiilista ne näkyi. Oliskohan ne ollut joku pari milliä korkeat. En ite pitänyt niitä niin pahana, koska se oli kuitenkin todella lyhyt aika sitä varten, että saa loppuelämäksi suorat hampaat. Ja olin tottunut muutenkin peittelemään hampaita nauraessa yms. Nyt ei onneksi enää tarvi!

Maksoin ite silloin kolmessa erässä, en osaa sanoa voiko maksaa vielä useammassakin. Silloin ei ainakaan tullut mitään korkoa. Nyt suunnittelen alahampaiden laittoa, ja näyttäis että niillä olis hinnat vähän noussu.

On se kuitenkin sen arvoista. On ihan käsittämätöntä kuinka niinkin pieni asia kuin hampaat voi muuttaa ihmisen kokonaiskuvaa niin paljon! :)

• prrrrrr

Moiks! Vanha ketju, mutta kommentoinpa silti. Itse olen juuri aloittamassa inman hoitoa toisessa paikassa. soitin myös itä pasilaan eli tuonne smile designiin. Kiinnitin huomiota hintaan. Sinulle hurrr hinta oli vain 1600? Minulle sanoivat kiinteäksi hinnaksi per leuka 2300 e. Huikea hinnan korotus!! Itse maksan 2400 e. Mietin vielä viitsinkö mennä tuonne satasen takia, onhan se rahaa sekin, mutta kun kyselin, niin konsultaatio oli jotain päälle 60 e ja siihen lisätään sitten tuo 2300 e. mulla konsultaatio oli ilmainen et aika samoissa on. mitä olen aikaisemmin lueskellut, olin varautunut maks. 2500 euroon. oisihan sitä jostain voinut saada halvemmalla. vuonna 2010 ilmeisesti ollut vielä niin uusi laite suomessa etteivät vielä osanneet sillä kunnolla rahastaa..

• aligner

Tottakai hinnat nousevat ajan kanssa niin kuin kaikessa muussakin!

Hintaero eri henkilöiden välillä voi johtua myös siitä, kuinka monta oikomiskiskoa tarvitaan. Toisilla on hampaiden siirtelyä enemmän ja näin ollen tarvitaan useampi laite. Tämäntyyppinen aligneri-hoito (Inman aligner, Invisalign) on kalliimpaa kuin oikominen kiinteillä raudoilla, koska täytyy aina tehdä uusi oikomislaite. Kiinteissä kojeissa kiinnikkeet ovat samat ja vain kaarilankaa vaihdetaan (toki usein tarvitaan muitakin virityksiä).

• hurrrr

On kyllä hinta näyttänyt nousevan aika reippaasti kolmessa vuodessa. Aloitin oikomishoidon joulukuussa 2009 ja tuo laite oli tosiaan silloin melko uusi tuttavuus Suomessa, eikä esim. kaupungin hammaslääkärit tienneet tuollaisesta oikomishoidosta ollenkaan..sanoivat etteivät usko, että tuolla tavalla pystytään hampaita oikomaan. No onneksi pystyi! :)

Tuossa hoidossa tarvitaan (tai ainakin mulla oli) vain 1 laite, jota aina vähän muokattiin hoitokäynneillä n. kuukauden välein. Silloin 3 vuotta sitten tämä oli n. 1000-1500 euroa halvempi kuin perinteisillä menetelmillä oikominen, syynä lähinnä se että hoidon kesto on paljon lyhyempi (joten hammaslääkärikäyntejä ei tarvita niin paljon). Onkohan muiden oikomishoitojen hinta noussut samalla tavalla??

• lääkärinvertailija

Aika hyvin listattuna ainakin Helsingin hammaslääkäreitä löytyy www.dentlist.net sivuilta, yleiseen hintatasoon näkee vertailua heti alussa.

• Hei,

Turussa voit kääntyä vaikka minun puoleeni. Teen etualueen oikomisia Inman Alignerilla ja protetiikasta on 15 vuoden ja tuhansien yksiköiden kokemus.
      HIntamme ovat myös varsin kilpailukykyiset. Meillä on myös mahdollisuus ilmaiseen 15 min. konsultaatioon koskien Inman tai proteettisia hoitoja.

Yst. terv.
      Pauli Kossila, hml
      Aboadent, Turku

• Nainen1962

Minä välttäisin Itä Pasilan hammaslääkäri ä. Palvelu oli tosi töykeää ja pahimpana täydellinen epäonnistuminen oikomisessa. Ei mitään tuloksia, mutta piti kuitenkin maksaa yli 2000€

• ngdhstr

onko hyvää paikkaa löytynyt

• potilas3

Itsekin mietin Itä-Pasilaa, paljon on kehuttu.

• harvahammas

Missä tätä paikkaa on kehuttu? Entä millaista hoitoa mietit?

• Jermu86

Minä olen kuullut huonoja kokemuksia itäpasilasta

• Tsoko
    • sipo3

Itä-Pasilan hammaslääkäreiden Kaj Kunnas ja Hannu Vartiainen ovat alansa huippuja. Heiltä löydät avun kaikkeen esteettiseen hoitoon. Itse varasin ajan Kajlle täältä:

https://www.tohtorille.fi/smile-design,-ita-pasilan-hammaslaakarit/1799/

• Reetta75

En voi suositella itä-pasilaa. Tosi kallis ja lopputulos ei miellyttänyt. Megaklinikka hoiti kuntoon ja huomattavasti halvemmalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3266
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2131
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      45
      2003
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1941
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1461
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1231
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1193
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      385
      1075
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      993
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      42
      827
    Aihe