työkavereiden huonot tavat

hyvät tavat kunniaan

Millaiset työkavereiden huonot tavat teitä ärsyttää? Minua lähinnä ärsyttää se, kun nykyisessä työpaikassa on liiankin hyvät tavat verrattuna edelliseen. Mutta mitä noihin huonoihin tapoihin tulee, niin piereskely ja röyhtäily, paskan puhuminen sekä velttona esiintyminen olivat edellisessä työpaikassani selvästi esillä. Se oli vielä asiakasläheisempää kuin nykyinen työni, eli oltiin varastossa. Näitä tuli myös itseni harrastettua ja niitä kaipaankin nykyisessä työssäni. Nyt olen näyttöpäätteen äärellä konttorissa ja täällä istutaan kuin kirkossa. Tosin kerran olin pomon kanssa työmatkalla, niin hän täräytteli autossa ja tupakkitauoilla. Hetken oli tuttu olotila.

37

7811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röyhtäillä

      ja röyhtäillä mielin määrin kotona mikäli vaimo vain hyväksyy sen. Säästä työkavereita semmoiselta. Röyh......

    • Valtion virastossa

      Porukka syljeskelee oven eteen isoja räkäklimppejä. Siitä ne sitten tarttuu kenkiin ja kulkeutuu sisään tai autoon. Yksi mies torkkuu työaikana, ei siinä mitään pahaa ole mutta kun se kuorsaa. Joskus eräs mies käy naisten vessassa ja selvästi kusee lavuaariin. Hyi helvetti.

    • **koululainen...**

      itelläni ollut monissa eri työpaikoissa juurikin tuo selän takana p*skan jauhanta ja toisten aliarvioiminen päällimmäisinä ongelmina mielestäni...
      ja kuvittelin että koulussa ei olisi tuota tilannetta ku kuitenki ollaan kaikki aikuisia... no joo... siellä kaikki vasta onkin pahasti kärjistyneet juurikin tuohon p:n jauhantaa selän takana.. tiedän että mustakin puhutaa selän takana vaikka mitä shittii ja en vieläkää tiiä mitä oon tehny niille ihmisille pahaa... ei vaan mahu mun jakeluun...
      mut toisaalt... olen asennoitunu siihen et ne on vain kateellisia mulle ku oon heitä pidemmällä hommissani ja saan kehuja maikoilta et ei oo opit hukkaa menny...

      • hohohoo12343256543

        Meillä kun pomo tulee vapailta niin ensimmäiseksi menee ajastimelle ja katsoo koneelta kameranauhotukset ja sen jälkeen etsii "syylliset" puhutellakseen heitä.
        Yrittää muija vielä saada valehtelusta kiinni,että pääsis antaan varoituksen.
        Kameravalvonnan tarpeellisuutta on perusteltu turvallisuus näkökulmalla mutta ,jos on heikot johtamistaidot joutuu turvautumaan laittomuuksiin.


    • Hidas tumpelo

      Meillä töissä yhdellä osastolla on muutaman voimakastahtoisen naisen porukka, jotka jyräävät muut.
      Aremmat nyökyttelevät ja toiset ei sano mitään ja nämä naiset tulkitsevat asian niin, että kaikki ovat samaa mieltä heidän kanssaan. Pomoa haukutaan aina, uudet tulokkaat mollataan heti, vaikkei tunneta, kaikki muut työtavat, paitsi omat ovat väärin. Olen ajatellut, että ehkäpä heillä on todella heikko ja huono itsetunto.
      Positiivinen asenne ja nauraminen on kielletty. Heti jos joku asia naurattaa, luullaan, että heitä nauretaan.
      Toisten taukoja vahditaan, mutta itse käydään vähintään kerran tunnissa tupakalla. Vaaditaan työkavereita tekemään saman verran töitä kuin itse. Kaikki eivät vaan ole yhtä näppäriä ja työhön oppiminen vaatii aikansa.
      Uusilla tulokkailla ei ole todellakaan helppoa sopeutua, varsinkin jos vielä sanoo oman mielipiteensä julki.

      • on täää taas...

        Töissä jyrää femakko lauma kaikki jotka osaavat tai uskaltavat ajatella omilla aivoillaan. samoin nämä elämäänsä kyllästyneet läskit tantat puhuvat alaisistaan ja muiden osastojen esimiehistä sekä alaisista mitä uskomattominta pas..aa. Oma esimies on taas mitään saamaton nyhverö joka myötäilee näitä..


      • Voisiko työmenetelmiä kehittää
        on täää taas... kirjoitti:

        Töissä jyrää femakko lauma kaikki jotka osaavat tai uskaltavat ajatella omilla aivoillaan. samoin nämä elämäänsä kyllästyneet läskit tantat puhuvat alaisistaan ja muiden osastojen esimiehistä sekä alaisista mitä uskomattominta pas..aa. Oma esimies on taas mitään saamaton nyhverö joka myötäilee näitä..

        ....uudelle tulokkaalle oli vanhojen työkaverien suuri huvi, piti nöyryyttää uutta työntekijää ja opettaa talon tavoille. Sitten porukka ilmoitti että tehtyjä ryhmäpäätöksia piti noudattaa vaikka mitään yhteisiä päätoksiä kaikkia kuulemalla ei ollut. Sitten kun joku haluttiin tyrmätä, keskustelu vaihdettiin ruotsiksi ja kun et pystynyt kieltä ja puhuttua seuraamaan, jäit eristetyksi ja ulkopuolelle ryhmän. Takana päin ´`dementikolle`ja aivottomalle virnuiltiin ja naurettiin, tunsin monta kertaa olevani aivan yksin vaikka ryhmä- ja tiimityöstä piti olla kysymys potilashoidossa. Olihan kerran kk:ssa osastokokoukset työhön liittyvien asioiden selvittämiseksi ja tunnelmien purkamiseksi, mutta ryhmän johtaja käytti ajan tietokoneelta tulostettujen virallisen johdon tiedotusten lukemiseen, aivan kuin itse emme olisi osanneet niitä lukea sieltä. Virallisen johdon lisäksi työmaalla oli lukuisia épävirallisia´ryhmittymiä jotka pitivät tunnelmaa ja pelkoa yllä. Lisäksi osaston johtaja ilmoitti että kavereita ollaan jos hinnasta sovitaan, olisi pitänyt maksaa. En maksanut ja sain tuntea nahoissani. Useita kertoja laukkuni ja rahapussini tyhjennettiin ja henk.kohtaisia tavaroita katosi. En saanut lukollista kaappia pukuhuoneeseen - ilmoitettiin vain että varkaille ei lukollisia kaappeja anneta. Syvä inho jäi jäljelle 36 työvuoden jälkeen kun sairastumisen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle työstäni. Näin `alihoitohenkilökuntaa `hallittiin 70-90-luvulla. Hoitotieteilijät varmaan nimittäisi tätä hoitokärsimykseksi.


      • zzzztttppoo
        Voisiko työmenetelmiä kehittää kirjoitti:

        ....uudelle tulokkaalle oli vanhojen työkaverien suuri huvi, piti nöyryyttää uutta työntekijää ja opettaa talon tavoille. Sitten porukka ilmoitti että tehtyjä ryhmäpäätöksia piti noudattaa vaikka mitään yhteisiä päätoksiä kaikkia kuulemalla ei ollut. Sitten kun joku haluttiin tyrmätä, keskustelu vaihdettiin ruotsiksi ja kun et pystynyt kieltä ja puhuttua seuraamaan, jäit eristetyksi ja ulkopuolelle ryhmän. Takana päin ´`dementikolle`ja aivottomalle virnuiltiin ja naurettiin, tunsin monta kertaa olevani aivan yksin vaikka ryhmä- ja tiimityöstä piti olla kysymys potilashoidossa. Olihan kerran kk:ssa osastokokoukset työhön liittyvien asioiden selvittämiseksi ja tunnelmien purkamiseksi, mutta ryhmän johtaja käytti ajan tietokoneelta tulostettujen virallisen johdon tiedotusten lukemiseen, aivan kuin itse emme olisi osanneet niitä lukea sieltä. Virallisen johdon lisäksi työmaalla oli lukuisia épävirallisia´ryhmittymiä jotka pitivät tunnelmaa ja pelkoa yllä. Lisäksi osaston johtaja ilmoitti että kavereita ollaan jos hinnasta sovitaan, olisi pitänyt maksaa. En maksanut ja sain tuntea nahoissani. Useita kertoja laukkuni ja rahapussini tyhjennettiin ja henk.kohtaisia tavaroita katosi. En saanut lukollista kaappia pukuhuoneeseen - ilmoitettiin vain että varkaille ei lukollisia kaappeja anneta. Syvä inho jäi jäljelle 36 työvuoden jälkeen kun sairastumisen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle työstäni. Näin `alihoitohenkilökuntaa `hallittiin 70-90-luvulla. Hoitotieteilijät varmaan nimittäisi tätä hoitokärsimykseksi.

        Tuonlaista se on nykyäänkin,ettei olis ollu aina.
        Kummaa että kun mennään tekemään jotain duunia nii pääosa energiasta menee taisteluun "kuka" tai "mikä" on Pomo ja kuka kertoo rasvasimman vitsin ja pääsee "porukan" suosioon.Sinä et ollut vitsinheittäjä.Ei pahalla.


    • tapansa kullakin

      Se ärsyttää, kun ei osata tervehtiä aamulla(kaan). Jopa pomoja on, jotka ei osaa sanoa huomenta. Pidän niitä täysinä idiootteina, ei ne mitään muita voi olla. Ja yleinen vähättely........ kuka luulee olevansa toistansa parempi......... siis vain ne idiootit luulevat.

      • kokeroce

        Sanon aina Huomentaaa! kaikille,olkoon härra tai narri (voi päästä aikasemmin eläkkelle).
        Älä sinä alennu tuommoseen ajatteluun,yritä olla itekin ystävällinen (leikisti ja hymyä) niikun sun pomo on sulle.


      • Liian vaikeeta...ko?

        Meillä on sellanen iso päällikkö että se ei paljo tervehdi,tai silloin toki jos se tarvii kipeesti apua jossain tehtaan asiassa...myös tehtaanjohtaja on mulkku tässä suhteessa.Aamu vuoroon tultaessa hikisesti nyökkää ja heittää perään jotain pikku pikku vittuilua mutta ilta vuoroon tullessa taas ukko kävelee käsi pystyssä hymyillen vastaan ja aloittaa sen saatanan läyryämisen mikä ei kiinnosta ketään!!! ON niin saatanan kaveria että...toi jos mikä kyrpii ja paljon.Ukot on niin päällikköä että,oikein mestareita perkele...


    • Epätoivonen

      Millaiset työkavereiden huonot tavat teitä ärsyttää?

      Viisikymppinen mies
      - leikkaa kynsiä kynsileikkurilla töissä
      - sanoo asiakkaille: tällä viisii (huono tapa, nojoo ....)
      - juo pillimehua, ja siitä kuuluu sellainen INHOTTVA ääni lopuksi, kun se mehupurkki melkein tyhjä
      - ei ole huumorintajua (no ei tämäkään ole huono tapa, mutta minkäs sille voi ..)

    • walencia-

      Olin töissä päiväkodissa, ja omassa ryhmässäni oli eräs iäkkäämpi naishenkilö, lastentarhanopettaja. Alkuun kunnioitin häntä, koska hänhän oli siinä ammatissa meistä kaikista työntekijöistä pisimpään ollut ja kokenein. Seurasin hänen toimintaansa ja tapojaan ja yritin ottaa esimerkkiä ja mallia miten hän toimii milloin missäkin tilanteessa. Sitten yhteen aikaan huomasin, että kun itse jossakin tilanteessa lasten kanssa tein ja olin ihan oikein, tuli tämä lastentarhanopettaja aina minun ja lapsen väliin ja neuvomaan omalla tavallaan jotain. Vaikka niinkin yksinkertaisen asian kuin kypärämyssyn työntäminen takinkauluksen alle, jottei kaula palellu. Olin 10 vuotta hoitanut omia pieniä sisaruksiani, ja ollut sitä ennen toisessakin päiväkodissa hoitamassa puoli vuotta kuusi vuotta nuorempia lapsia, joten luulisi minun osaavan vaatettaa lapsen tarpeeksi hyvin ulos lähtiessä. Siitä kerrasta minulla todellakin meni hermot. Ihan kuin hänen ei tarvitsisi kunnioittaa minua ollenkaan koska olin pelkkä harjoittelija.
      Tämä lastentarhan opettaja lakkasi tervehtimästä minua aamulla, vaikka olisin suoraan hänen kasvojensa eteen mennyt kajauttamaan huomenet. Hän patisti minut tekemään kaikki paskahommat, suoraan sanottuna. Itse hän ei voinut liata käsiäänkään. Jos hän pyysi minua vaikka piirtämään jotain, tai järjestelemään jotain, niin monesti huomasin kuinka hän selkäni takana oli tehnyt kaiken uudestaan.
      Sitten sattui eräs hauska tilanne, jolle vieressäni ollut 6-vuotias poikakin naurahti. Istuin aikuisten pöydän ääressä, jonka päällä oleva kaitaliina oli pari senttiä vinossa. Tämä lastentarhanopettajatäti kävi pöydän ääressä suoristamassa liinan, mulkaisi minua vihaisesti ja lähti suuntaan josta oli tullutkin. Minua huvitti se, joten siirsin liinan vinoon uudestaan. Ei mennyt edes minuuttia kun opettajatäti tuli takaisin ja katsoi minua pahimmalla mahdollisella katseellaan, ja tempaisi liinan äkäisesti suoraan ja teki tiukan u-käännöksen ja käveli tiehensä. Siihen vieressäni ollut eskarilaispoika alkoi nauraa rätkättää ja niin aloin kyllä minäkin. :D
      Vaikka joka päivä jouduin tuon lastentarhanopettajan pompottelemaksi, niin onneksi meidän ryhmän kaikki eskarilapset jaksoivat piristää minua joka päivä. Vaikkapa pieni hymy ja iloiset huomenentoivotukset saivat minut jo iloiselle tuulelle. :)

    • Se entinen HIDAS

      teilataan ekana. Siis tämä on kokemukseni vanhustyöntekijänä pitkäaikaisosastolla. Selän takana jauhamisen tyyli on kuvottavaa. Jotkut osastolla ja nimen omaan "jotkut tietyt" asettuu kuppikuntaan puhumaan uuden työntekijän hitaudesta ja osaamattomuudesta - kun voisi asennoitua, kuinka kokematonta autetaan ja kuinka yhdessä toimitaan näissä työvuoroissa, joissa kokemattomia & uusia työntekijöitä on.

      Ei ihme, että sijaisten saaminen vaikeaa, kun vastaanotto on tämä. Ja ei, ei ne helevatun "hitaat ja tyhmät" sijaiset oo sokeita, ei todellakaan. Huonon vastaanoton ja selän takana jauhamisen näkee pöllömpikin.

      Terveisiä Joensuuhun, "Kotsariin"!

      • Edellinen

        tiimityöskentelykoulutus, validaatiokoulutus ja ihan normaalin sosiaalisen käyttäytymisen pelisäännöt sopis kerrata kaiken maailman muitten hienojen ja teoreettisten koulutustilaisuuksien ohella. Voisipa ehkä vaikuttaa työssä jaksamiseenkin, et ei ois pitkiä sairaslomia, jos tiimin väliset ongelmat saisi setvittyä... ;)


    • mä vaan

      Se on ärsyttävää, kun tulee uusia työkavereita ja ne luulee muutaman kk päästä osaavansa kaiken muita paremmin ja neuvovat vanhoja työntekijöitä töissään jopa asiakkaiden kuullen. Keskenään sovitaan muutoksista, joita ei edes vanhimmille talossa työskenneille kerrota. Parhaimmillaan tämä uusi on taloon kesätyöntekijäksi tullut, joka nyt jo syksyn tullen luuleen olevansa täysammattilainen ja muiden neuvoja. Porukasta ei tarvita kuin yksi kaveriksi, niin yhdessä voivat sitten päättää asioita keskenään ja muut hölmönä, en mää vaan oo kuullu. Tulee itellä tosi arvostettu olo ja ottaa aivoon, että kehtaavat jyrätä noin vain muut itseni mukaan lukien. Kait niillä on tarve päteä ja luulevat vaan yksinkertaisesti, että mitä vaan saa tehä, ku jolleki on ilmottanu asiasta. Onhan sentään edes kahdella kymmenestä työpäivän päätteeksi tehokas olo, kun ovat asioista kärryillä koko ajan. Me muut tulemme perässä kuulopuheiden perusteella ja vahingossa asiasta kuulleena, yleensä jo siinä vaiheessa, kun jotain on tilattu tai tyyliin; me päätettiin tehdä näin.

      • realisti_

        Aloittelevia työntekijöitä kehoitetaan olemaan luovia ja kehittämään uusia ideoita. Ehkäpä syy onkin siinä, että nämä untuvikot huomaavat asoita joita te "vanhukset" ette. Eikös se ole ihan oikein, että kehitystä tapahtuu? Vai pitääkö kaiken olla sitä samaa vanhaa, täh?


      • JA PLAAH

        voi olla hyviä ideoita ja erilaisia näkemyksiä, kuin pitkään samassa paikassa työskenneillä.

        Tuskin he haluavat alentaa tai nälviä pitkäaikaisia työntekijöitä. Eikö asioista voisi keskustella perustellen, ilman että tulokkaita alennetaan?

        No joo, iänkaikkinen kysymys.. Muutosvastarinta on voimakasta asiassa kuin asiassa ja uusia naamoja ei ensin hyväksytä, asioista viis,,, kiitti siis!


      • asiahanonniinettä
        realisti_ kirjoitti:

        Aloittelevia työntekijöitä kehoitetaan olemaan luovia ja kehittämään uusia ideoita. Ehkäpä syy onkin siinä, että nämä untuvikot huomaavat asoita joita te "vanhukset" ette. Eikös se ole ihan oikein, että kehitystä tapahtuu? Vai pitääkö kaiken olla sitä samaa vanhaa, täh?

        Vanhat eivät näe tarvetta kehittyä


    • Mies naisalalla

      Kaikenlaista sitä on jo nähty - noitakin, mitä edellä lukee. Ihmettelin sitä, että sofistikoituneet korkeakoulututkinnot suorittaneet ihmissuhdealan ihmiset sotkivat yhteiset sosiaalitilat aivan ruokottomiksi: ruuat jäivät mätänemään tiskipöydälle, jääkaappiin, astiat kasaantuivat käsittämättömäksi vuoreksi - aivan uskomatonta sikalameininkiä. Kaikkein ällistyttävintä oli se, että yhteisestä jääkaapista hävisi toisten eväät. Ja kaikki paikat avaimen takana... nykyisin vain miehiä työkavereina, eikä nämä pääse tuolle tasolle, vaikka kohennettavaa olisikin.

    • hilpatihippelis

      Mulla itselläni ärsyttää se, että otetaan nyt esimerkiksi taloon tulee uusi työntekijä, joka on ollut samanlaisessa työpaikassa ennekin ja sitten, kun uutta työntekijää yrittää opastaa "talon tavoille" asiallisesti, ei kuunnella pätkääkään, ko sanotaan vaan, että oon enneki tehny, et kyllä ossaan tämmöset hommat, et ei tarvi opettaa. Itse olen aina ennakkoluuloton, kun uusi työntekijä tulee, ja annan kyllä tehdä työt omalla tavalla ja tyylillä kunhan työt vain tulee tehdyksi. No sitten kun itse olettaa, että kai se sitten osaa, kun kerran niin sanoo, niin jälkeenpäin huomaa, että asiat on tehty päin p:tä. Sitten, kun asiasta menee asiallisesti huomauttamaan, niin katotaan nokan vartta pitkin, että ku ei voinu sanoa aikasemmin. Noko ei kuunnella niin tyhjä kai se on kuuroille korville puhua. Sitten tullaan työpaikalle 15 min myöhässä ja ensimmäisenä painellaan kahvikuppi kourassa lukemaan päivän lehet ja juoruamaan asiakkaiden kans.. voe taivas että pistää vihaks! onneksi tämä kyseinen työntekijä sai potkut, ennenkö minä lomalta töihin palaan.. että yhessä päivässä sain tarpeekseni siitä työntekijästä. Tässä tapauksessa ymmärrän "paskan" puhumisenki selän takana, kun työntekijä tosissaan antaa aihetta siihen ja tietää sen itsekkin, kun asiasta huomautettu hänelle useamman kerran.

      • minahe

        totesin työtoverini kysymykseen nuoren ja hämmentyneen ihmisen tuskanpuna poskillani. Naisvaltaisessa työpaikassani kokeneemmat naiset ahdistavat seksiasioissa jos muussakin. Kerroin jutelleeni muslimipojan kanssa. Jäi ilkeä olo.


      • sukkaa kutova mummu
        minahe kirjoitti:

        totesin työtoverini kysymykseen nuoren ja hämmentyneen ihmisen tuskanpuna poskillani. Naisvaltaisessa työpaikassani kokeneemmat naiset ahdistavat seksiasioissa jos muussakin. Kerroin jutelleeni muslimipojan kanssa. Jäi ilkeä olo.

        pitäisikö niihin työpaikalla ottaa kantaa. Eikö voisi olla vain pelkkä ihminen ja tehdä työnsä niin hyvin kuin pystyy? Meinaan että pelkkä työkin joskus kuormittaa ihan liian kanssa.


    • osaan juoda

      Huoneen jakavalla henkilöllä ikävä tapa juoda kahvia ylähuuli auki siten ettei varsinaista ryystämistä kuulu mutta haukottelun tapainen ilman haukkominen sitä vastoin. Jos ei kestä juoda antaisi jäähtyä!

    • jombe

      Minua ärsyttää sekä pomojen että varsinkin työntekijöiden ns. paskanjauhanta. Ihmetyttää miten "aikuiset" ihmiset käyttäytyvät kuin lastentarhassa leimattuaan sisälle työpaikalle. Eräs pikkumies naama punasena koko ajan haukkuu muita tultuaan töihin tyyliin vittu saatana perkele se vitun homo ei osaa mitään... ym ym ym. se haukkuu jopa omaa vaimoansa ja koiraansakin. Pomoni kuuluu tähän samaan sakkiin ja myötäilee tätäkin "ihmistä". Joka palaverissa keskitytään haukkumaan johtoa ja keskijohtoa, ja joskus riidellään tulisesti keskenään jos joku uskaltaa olla eri mieltä näitten noin 5-60 vuotiaitten vittu perkele - linjan miesten kanssa. Lienee näillä jäänyt kehitys apinan tasolle. Usein nämä ovatkin sitten niitä perseennuolijoita kun sattuu pomo naaman eteen. Ja ottavat nämä pirut myös silmätikuksi usein sen joka uskaltaa vastustaa niiden valtaa esim. minä. Ai niin ja röökillä ravataan 15 minuutin välein - kai se paskanen suu pestään nikotiinilla ja aivot myös ettei olisi paha olo. Voi ressukoita, menisivät kotiinsa pilaamasta ihmisten työpaikkoja.

      • lololloo

        isäntä haukkuu enemmän kuin koiransa :D


      • Xjinksa
        lololloo kirjoitti:

        isäntä haukkuu enemmän kuin koiransa :D

        Helpottaa kun ottaa välinpitämättömän asenteen, ehkä se on kyynisyyttäkin, mutta ei kaikista hölmöistä tarvitse välittää. Uskonto, politiikka ja seksi ovat asioita jotka eivät kuulu työpaikalle jos sitten ei ole kysymyksessä erotiikkabaari tai puoluetoimisto.
        Mutta voiko joulu pieriä työkaverin läsnäollessa, yäk. Työpaikolilla on niin mionenlaista menijää ja joilla kuilla ei ole muuta elämää kuin se, sitten pitää päteä siellä ja käyttää valtaa kun kotona ei voi. Surulliisa tapauksia.


      • Pierevä
        Xjinksa kirjoitti:

        Helpottaa kun ottaa välinpitämättömän asenteen, ehkä se on kyynisyyttäkin, mutta ei kaikista hölmöistä tarvitse välittää. Uskonto, politiikka ja seksi ovat asioita jotka eivät kuulu työpaikalle jos sitten ei ole kysymyksessä erotiikkabaari tai puoluetoimisto.
        Mutta voiko joulu pieriä työkaverin läsnäollessa, yäk. Työpaikolilla on niin mionenlaista menijää ja joilla kuilla ei ole muuta elämää kuin se, sitten pitää päteä siellä ja käyttää valtaa kun kotona ei voi. Surulliisa tapauksia.

        Kyllä pierrään.


    • Juuppos

      Yleiset ongelmat..

    • epäasiallistakäytöstä

      Se että vittuillaan ja ilkeilläään eikä tehdä työtä vaan kuormittaa työkavereita ja ei nähdä itsessä mitään vikaa ja sitten odotetaan kuitenkin vain positiivista palautetta omasta työstä

    • sanomyösnaamatusten

      Selän takana puhuminen ottaa päähän ja kun ihminen sitä kysyy, sanotaan että en puhu sinusta selän takana . Kuitenkin suu vaahdoksi asti jauhetaan.

    • Anonyymi

      Olen toiminut pitkään lähihoitajana. Osaan toimia yksin ja yhdessä. Kun aamuvuorossa olen toisen kollegan kanssa, niin olen usein suunnitellut työtehtävien aikatauluista, ynnä muuta asioita työparina kanssa yhdessä. Viime viikolla sattui kuitenkin että kun mietimme miten jaamme työtehtävät niin vakituinen sairaanhoitaja sanoikin että haluaa työpariksi sellaisen joka kykenee itsenäiseen työskentelyyn. Se särähti minun ja muutaman muun työkaverin korvaan ja päivä oli piloilla. Loppupäivän tämä kyseinen henkilö oli hiljaa. Sitten vielä sattui iltapäivällä että tämä kyseinen henkilö etsi kuumemittaria, satuin vahingossa kysymään kuin. Minulle vastattiin kuin olisin ollut vuoden idiootti, kun kuume tarvitsee mitata ja kuumemittari ei toimi. Meinasin sanoa että kykynevät hoitaa asian kuntoon. Sen sijaan sanoin että siinä on kaikki kuumemittarit ja jos ei toimi ei voi mitään.

    • Anonyymi

      Se että ei pestä käsiä kun käydään vessassa ennen kahvitaukoa eikä pestä käsiä. Kuulee kun vetää vessan ja ovi avautuu heti. Sitten lääpitään jääkaapit, mikrot ja keittimet.

      • Anonyymi

        Pitää meilläkin paikkansa.
        Ja ollaan kuitenkin hoito-alalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää meilläkin paikkansa.
        Ja ollaan kuitenkin hoito-alalla

        Uskokaa tai älkää se on yleistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa tai älkää se on yleistä!

        Perseennuolijoiden kupit pitääkin siirtää kun on ensin paskalla käynyt eikä ole käsiään pessyt, vasta sen jälkeen pesen kädet


    • Anonyymi

      Yksi röyhtäilee, jotkut haisevat kuin tuhkakuppi, eräs nostaa jalkansa ja kenkänsä sohvalle. Ehkä käsittämättömintä on, että tyyppi lähteen vessaan kesken kiireen. Muut joutuvat tekemään hänen työnsä sillä välin. Tyyppi voi viipyä vessareissullaan puolikin tuntia.

      Muutenkin työkulttuuriimme näyttää kuuluvan, että vessaan lähtö tulee mieleen juuri, kun työrupeaman pitäisi alkaa. On ilmeisesti niin kivaa puhua paskaa, kitata kahvia ja vetää tupakkaa, että kusi- ja kakkahätä ei tule tauolla mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe