Kasvonaamio kotikonstein

Annika

Olisko kellään ohjeita rasvaisen ihon kasvonaamioks kotikonstein? Oon kokeillu kanamunan valkuaista mutta uudet vinkit olis tarpeen :)

125

70749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sipe

      Osta pala hiivaa ja purista muutama pisara sitruunaa ja vettä sen verran että siitä tulee sopivaa levittää. Anna vaikuttaa ja pese pois kun se alkaaa halkeilla ja kuivahtaa, n.15-20 min.
      Kirkastaa ihoa ja poistaa epäpuhtauksia.
      Toinen hyvä epäpuhtauksia poistava naamio on savinaamio. Luontaistuotekaupoista saa naamioksi tarkoitettua savea.

      • asiantuntija

        ihan vain teille neuvoja kasvonaamioista. vaikutus aika naamioille on aina 10minuuttia.. ei yhtään yli eikä aika ole sellainen kuin "hiiva alkaa kuivua iholle". naamion vaikuttavat ainekset vaativat iholla olla vain 10min. kannattaa kysellä oiskeilta kosmetologeilta nuista kasvonaamioista. ja en tarkoita että teidän pitäisi ostaa kaupasta kalliita naamioita, vaan niistäkihän voi lukea käyttö ohjeita. ja kotitekoiset naamiot voivat olla yhtä tehokkaita kuin kaupasta tai kosmetologilta ostetut. ja kosmetologeilta voi saada hyviä vinkkejä myös kotitekoisiin naamioihin.:)


      • dfghjklopö
        asiantuntija kirjoitti:

        ihan vain teille neuvoja kasvonaamioista. vaikutus aika naamioille on aina 10minuuttia.. ei yhtään yli eikä aika ole sellainen kuin "hiiva alkaa kuivua iholle". naamion vaikuttavat ainekset vaativat iholla olla vain 10min. kannattaa kysellä oiskeilta kosmetologeilta nuista kasvonaamioista. ja en tarkoita että teidän pitäisi ostaa kaupasta kalliita naamioita, vaan niistäkihän voi lukea käyttö ohjeita. ja kotitekoiset naamiot voivat olla yhtä tehokkaita kuin kaupasta tai kosmetologilta ostetut. ja kosmetologeilta voi saada hyviä vinkkejä myös kotitekoisiin naamioihin.:)

        Miksi juuri 10 minuuttia?


      • ppyh
        asiantuntija kirjoitti:

        ihan vain teille neuvoja kasvonaamioista. vaikutus aika naamioille on aina 10minuuttia.. ei yhtään yli eikä aika ole sellainen kuin "hiiva alkaa kuivua iholle". naamion vaikuttavat ainekset vaativat iholla olla vain 10min. kannattaa kysellä oiskeilta kosmetologeilta nuista kasvonaamioista. ja en tarkoita että teidän pitäisi ostaa kaupasta kalliita naamioita, vaan niistäkihän voi lukea käyttö ohjeita. ja kotitekoiset naamiot voivat olla yhtä tehokkaita kuin kaupasta tai kosmetologilta ostetut. ja kosmetologeilta voi saada hyviä vinkkejä myös kotitekoisiin naamioihin.:)

        kananmuna naamio pitää pestä pois suunnilleen sillon kun ei voi hymyillä. Kaikkien naamioiden tuskin täytyy olla just se 10 minuuttia .


      • .............
        asiantuntija kirjoitti:

        ihan vain teille neuvoja kasvonaamioista. vaikutus aika naamioille on aina 10minuuttia.. ei yhtään yli eikä aika ole sellainen kuin "hiiva alkaa kuivua iholle". naamion vaikuttavat ainekset vaativat iholla olla vain 10min. kannattaa kysellä oiskeilta kosmetologeilta nuista kasvonaamioista. ja en tarkoita että teidän pitäisi ostaa kaupasta kalliita naamioita, vaan niistäkihän voi lukea käyttö ohjeita. ja kotitekoiset naamiot voivat olla yhtä tehokkaita kuin kaupasta tai kosmetologilta ostetut. ja kosmetologeilta voi saada hyviä vinkkejä myös kotitekoisiin naamioihin.:)

        Mielestäni tuo 10 minuutin "sääntö" on ihan puppua. Jos tekee hiivasta kotitekoisen naamion, sen kannattaa antaa kuivua kasvoille. Kuivahdettuaan se takertuu hieman ihon pintaan kiinni ja sitä voi "repiä" laattoina iholta, jolloin se vie mennessään kuivaa, kuollutta ihoa.


      • Vittuuntunut-______-
        asiantuntija kirjoitti:

        ihan vain teille neuvoja kasvonaamioista. vaikutus aika naamioille on aina 10minuuttia.. ei yhtään yli eikä aika ole sellainen kuin "hiiva alkaa kuivua iholle". naamion vaikuttavat ainekset vaativat iholla olla vain 10min. kannattaa kysellä oiskeilta kosmetologeilta nuista kasvonaamioista. ja en tarkoita että teidän pitäisi ostaa kaupasta kalliita naamioita, vaan niistäkihän voi lukea käyttö ohjeita. ja kotitekoiset naamiot voivat olla yhtä tehokkaita kuin kaupasta tai kosmetologilta ostetut. ja kosmetologeilta voi saada hyviä vinkkejä myös kotitekoisiin naamioihin.:)

        Hemmetin pätijä


    • Zizzi

      Purista palaan hiivaa muutama tippa sitruunaa ja sekoita veteen niin että siitä tulee sopivaa levittää kasvoille. Anna vaikuttaa n. 15-20 min. ja pese pois sitten kun se on alkanut kuivahtaa.
      Kirkastaa ihoa ja poistaa epäpuhtauksia.

      • Et nii

        Eiks kannattais kertoo OMIA ohjeita eikä vaan kopsata muilta ja sit ottaa kunniaa KASVA AIKUISEKSI!!!


      • lolelelellellelrrroo
        Et nii kirjoitti:

        Eiks kannattais kertoo OMIA ohjeita eikä vaan kopsata muilta ja sit ottaa kunniaa KASVA AIKUISEKSI!!!

        lol kasva ite :''DDD


    • Zizzi

      Pitäisi ainakin olla hyvä naamio :)

    • tytöt tietää kaiken

      tiiän kasvonaamio reseptin se on tällänen
      kaksi kananmunaa
      jauhoja
      sokeria
      vaniliasokeria
      maitoo

      saataakullostaaa ihan joltain reseptiltä mut ei oo koska ollaan ittekin tehty ja kokeiltu. Kokeile niin sun naamasta tulee pehmee. (pitää pestä huollella)

      • emmi^^

        mut kuinka paljon jauhoja tai muita aineksia? x.X


      • tyttö tuollainen

        Eikö sun kannattais laittaa kuinka paljon pitää laittaa näitä kyseisiä aineta? mä haluisin kokeilla tota mut mä en tiiä paljonko pitää laittaa noita ''aineksia'' :D


      • Kiitos ja kumarrus

        Kokeilin tuota ja heti ekalla kerralla auttoi aivan huomattavasti .

        Laitoin silmämääräisesti niitä aineksia ja vain yhden kananmunan, kun en halunnut kovin suurta määrää.

        Mutta jos ihan tarkan määrän haluatte tietää niin :

        reilu desi jauhoja
        ruokalusikallinen vanilijasokeria
        2 ruokalusikallista sokeria
        reilut puolitoista desiä maitoa
        1 kananmuna
        1tl suolaa (omasta päästä=)

        En nyt muista oliko siinä muita aineita, mutta jokatapauksessa.


      • tyttö vaan
        tyttö tuollainen kirjoitti:

        Eikö sun kannattais laittaa kuinka paljon pitää laittaa näitä kyseisiä aineta? mä haluisin kokeilla tota mut mä en tiiä paljonko pitää laittaa noita ''aineksia'' :D

        niin mkites se meni kun vastasit toohon jutskaan tyttö tuollainen taisit näpytellä väärät kirjaimet, se muuten oli siis mun mese


      • ja voi
        Kiitos ja kumarrus kirjoitti:

        Kokeilin tuota ja heti ekalla kerralla auttoi aivan huomattavasti .

        Laitoin silmämääräisesti niitä aineksia ja vain yhden kananmunan, kun en halunnut kovin suurta määrää.

        Mutta jos ihan tarkan määrän haluatte tietää niin :

        reilu desi jauhoja
        ruokalusikallinen vanilijasokeria
        2 ruokalusikallista sokeria
        reilut puolitoista desiä maitoa
        1 kananmuna
        1tl suolaa (omasta päästä=)

        En nyt muista oliko siinä muita aineita, mutta jokatapauksessa.

        Eipä tuo liisteri vaikuttanut mun naamaan millään lailla! Ja sotkustakin puuhaa se oli.


      • EERARAR
        Kiitos ja kumarrus kirjoitti:

        Kokeilin tuota ja heti ekalla kerralla auttoi aivan huomattavasti .

        Laitoin silmämääräisesti niitä aineksia ja vain yhden kananmunan, kun en halunnut kovin suurta määrää.

        Mutta jos ihan tarkan määrän haluatte tietää niin :

        reilu desi jauhoja
        ruokalusikallinen vanilijasokeria
        2 ruokalusikallista sokeria
        reilut puolitoista desiä maitoa
        1 kananmuna
        1tl suolaa (omasta päästä=)

        En nyt muista oliko siinä muita aineita, mutta jokatapauksessa.

        Mullahan toi tepsi sillleen, että kyl se mun ihoa vähän rauhotteli :) Varmaan parin viikon jälkeen jo parempi... tai sitten ei :D katotaan nytten ;3


      • joojoo
        ja voi kirjoitti:

        Eipä tuo liisteri vaikuttanut mun naamaan millään lailla! Ja sotkustakin puuhaa se oli.

        Ei se mitään pahaakaan kyllä tee, että... :)


      • Ihmettelevä -__-

        Kuulostaa joltain leivonta reseptiltä..


    • Pälli-

      kannattaa kokeilla tuoreilla luumuilla ja laittaa sekaan hiukan banaania :) Sekoita Banaani ja Kosteahkot Luumut keskenään tehosekoittumella. Jos haluat kuorivan pinnan laita esim. sokeria hiukan tai jotain muuta karkeaa sekaan vasta sekoituksen jälkeen. Levitä pensselillä ohut ja tasainen kerros kasvoillesi. Anna vaikuttaa 15-30min ja huuhtele runsaalla vedellä pois.Olen itse kokeillut ja toimi hyvin :)) Kannattaa kokeilla.Kannattaa myös hakea netistä muita reseptejä itse löysin tuon ja ja paljon muita reseptejä netistä :))

    • siloposki

      Oliiviöljyä 1rl
      ruokasuolaa 2-3tl

      Sotke keskenään ja hiero karvoille. Anna vaikuttaa 5-10min ja pese pois huolela. Suola puhdistaa ihohuokoset ja oliiviöljy palauttaa ihan luonnollisen kosteuden. Kannattaa käyttää viikon ajan joka päivä, sitten seuraavalla viikolla joka toinen päivä ja 3 viikon jälkeen 2-3 kertaa viikossa. Finnien pitäs hävitä! Mulla hävis selästä kaikki, joten sain wanhojentansseihin selästä avonaisen puvun.

      • thanks!

        Koetin tota öljy-suolajuttua kasvoihin ja se oli aivan täydellinen!! kiitos kiitos kiitos! : D


      • ?)()=/!"¤?

        Nohei, kokeilin tota ja hyvähän se oli.
        Nauroin vaan tuolla ensimmäiselle kirjoitusvirheelle, hiero karvoille. Kauhee räkätys kaiku talossa.. :D


      • verzusiskosi_

        ei toi kyl mun karvoihi tehonnu:oo


      • suolaasuolaasuolaa
        thanks! kirjoitti:

        Koetin tota öljy-suolajuttua kasvoihin ja se oli aivan täydellinen!! kiitos kiitos kiitos! : D

        puhdistamaton merisuola on aina parempaa kauneuden- ja terveydenhoidossa.


      • hups :O

        siis pitäskö tätä laittaa karvoille ? O.o


      • ysmin

        käyks ton oliiviöljyn siast rypsiöljy?


      • joomoikka
        hups :O kirjoitti:

        siis pitäskö tätä laittaa karvoille ? O.o

        no jos sul on finnei karvois ni siitä vaa ;) luulenkyletkasvoille


      • Äidinkielen ope
        joomoikka kirjoitti:

        no jos sul on finnei karvois ni siitä vaa ;) luulenkyletkasvoille

        Etkö osaa käyttää välilyönti näppäintä?


      • muu kala nen
        Äidinkielen ope kirjoitti:

        Etkö osaa käyttää välilyönti näppäintä?

        Äidinkielenopettaja, etkö tunne yhdyssanoja?


    • sky-kosmetologi

      Heippa!
      Olen ihonhoidon ammattilainen ja neuvoisin että, kaikki mikä on tarkoitettu syötäväksi ei todellakaan imeydy ihon läpi. Iho on suoja kaikkea ulkoapäin tulevaa likaa yms.vastaan ja mikään suuri molekyylinen ruoka-aine ei siihen imeydy. Erilaisilla oliviiöljy ja muilla ruuanlaittoon tarvittavilla rasvoilla pahimmassa tapauksessa vaan tukkii ihonsa.
      Kokeilkaa Dermalogican Multivitamiini naamiota josta jenkit sanoo sen olevan "ambulanssi tuubissa" tasapainottaa ihoa on ongelma mikä tahansa. Hinnaksi tulee n.3€ per kerta.

      • kotitekoisia

        mutta kun haettiin niit kotitekosii kasvonaamioita...


      • kansalaienn

        Saatat olla oikeassa. Eihän ne ihon sisälle menekään mutta auttavat esim. tulehtuneeseen finniin/ finnien jälkeen. Voit mainostaa litkujasi muualla sillä täällä etsitään kotikonstein tehtäviä kasvonaamioita.


      • Swifty_

        Kiitos totuudesta. Olen todellakin ihmetellyt toimivatko nämä Kaulralastu-yougurtti-jauho-naamiot. Kiitti myös tosta neuvosta :) Kokeilen heti kun ppääsen taas ostoksille :)


      • siinäpä
        kansalaienn kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa. Eihän ne ihon sisälle menekään mutta auttavat esim. tulehtuneeseen finniin/ finnien jälkeen. Voit mainostaa litkujasi muualla sillä täällä etsitään kotikonstein tehtäviä kasvonaamioita.

        tässä on todella hyvä kasvonaamion resepri,auttaa rasvaista ihoa,ja poistaa epä puhtauksia:
        vettä
        suolaa
        ja siirappia. lopputuloksesta tulee sileä ja pehmeä iho. teen tämän joka sunnuntai-ilta=)


      • ärree-mummo-1919
        kansalaienn kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa. Eihän ne ihon sisälle menekään mutta auttavat esim. tulehtuneeseen finniin/ finnien jälkeen. Voit mainostaa litkujasi muualla sillä täällä etsitään kotikonstein tehtäviä kasvonaamioita.

        Mänkee kottiinne kasvammaan, vaikka lehmiä lypsämmään. Ainasta valitusta, papanat! Tämä mummo lähti navetalle.


      • lfflfllr

        No tuota... Tiiätkös täti että nyt ei etittykkää mitää mikä imeytys ihoon tai sen LÄPI. Nyt etittiin kasvonaamioita ja esim suola puhdistaa ihohuokosia (et sitäkään sanaa varmaan osaa) niin et älä tuu mainostaan maksullisia hoitoja keskusteluun jossa puhutaan KOTItekoisista hoidoista, ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?


    • Avonitar
      • ihan mahtavia

        kiitos tosta linkistä tuhannesti! :)


    • dfjdtyj

      Sekoita jauhettua vihreää teetä veteen ja sit kasvoille

      • oiyu7fiouygå0

        Toi vanilliinisokeri oli kyllä aika paha. Miusta tuntuu nyt että tämä taikinaresepti oli provo.


      • heta8
        oiyu7fiouygå0 kirjoitti:

        Toi vanilliinisokeri oli kyllä aika paha. Miusta tuntuu nyt että tämä taikinaresepti oli provo.

        komppaan! kaks munaa... maitoa... tuota naamiota tulee litra tuolla ohjeella. :'DD


    • natku77

      Kokeilee GUAM naamio rasvaiselle ja ongelma iholle.......

    • Aikuinen Nainen

      Kaura-Munanvalkuaisnaamio 2rkl kaurahiutaleita, Munanvalkuainen. Sekoita aineet ja vispaa vaahdoksi. Levitä naamio kasvoille ja kaulaan. Anna vaikuttaa 20min. Huuhtele naamio pois lämpimällä vedellä. Voit tehdä kaksi kertaa viikossa jos on erittäin rasvanen iho.

      • loput voi syödä

        kaurahiutaleita, maustamatonta jogurttia, hunajaa


      • nii ii
        loput voi syödä kirjoitti:

        kaurahiutaleita, maustamatonta jogurttia, hunajaa

        Tämä ei ole niinkään kasvonaami mutta auttaa mun ihoon.
        1. tomaatti
        1. rkl sokeria

        Leikkaa tomaatti puoliks. Laita normaali lautaselle 1 ruokalusikallinen sokeria ja "dippaa" tomaatti sokerissa. Hiero tomaattia kasvoilla js anna vaikuttaa 10 min. Huuhtele huolellisesti ja laita kosteus voidetta loppuun...

        kuulemma auttaa :)


      • hyväjuttuhiihihi

        HIENOSTI OIVALLETTU KOSMETOLOGI_97!!!!1111

        TOIMI KUIN UNELMA JA KASVOT KIVASTI SYÖPYNEET JA KAULA. (rasvaisuus=poissa)
        kiitos kun jaoit hienon vinkin!!! x)


    • lehdistä

      Kodin Kuvalehti ilmestynyt 17.6. sisältää 6 kpl naamio-ohjeita.

      • aegsdfhsr

        On myös hyvä et lisäätte jonki verran kotitekoisiin naamioihin merisuolaa, se "kuorii" ihoa mukavasti, ja ihosta tulee pehmeä (:


    • kauniit kasvot

      Kannattaa kokeilla tätä,ollaan itse tätä kavereiden kanssa kokeiltu ja sovellettu.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      2 rkl kaakaojauhetta
      1 rkl öljyä
      2 rkl sokeria
      1 dl jauhoja
      1dl piimää
      1 rkl hiivaa
      1 kananmuna
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
      IHOSTASI TULEE IHANAN PEHMEÄ JA SILEÄ !!!

      • oooomgg :D

        tää on aivan ihana !! siis kaikist paras näist ku kokeilin ainakin viittä :)) kokeilkaa muutki!! kiitos teil.


      • Ihanaaaaaa....Hoitoo

        Tää on ihan parasss!!!!!!!! Tää toimii ja finnit lähteee xDDDDDD


      • pehmeät kasvot!!!!!

        Työskentelen kosmetologina ja toimii olen kokeillut ja myös ystäni pitävät tästä = pehmeä iho :)) suosittelen kaikille :)


      • -sa||a_

        saanko tarkennusta mistä jauhoista teet ja onko hiiva kuivahiivaa vai sellasta ¨mömmöö¨ mitä on sellasissa kuutioissa? :)


      • Plyäh
        -sa||a_ kirjoitti:

        saanko tarkennusta mistä jauhoista teet ja onko hiiva kuivahiivaa vai sellasta ¨mömmöö¨ mitä on sellasissa kuutioissa? :)

        Just" parissa minuutissa kaik ympär suomea kehuivat... Tais ol yx ja samba kirjoittaja


    • Í<3Kasvonaamio

      Kanamunan valkuaista sokeria,sitruunanmehua ja kaurahiutaleita ja hunajaa. Ja tehosekottimel voi murskata kaikkia hedelmiä-luumua,appelisiiniä ja sen semmoista.

      • tyttö tuollainen

        yksinkertainen ja ihana resepti jota olen aina kokeillut ja saa tuntemaan ihon pehmeltä ja sileältä kuin vauvan pylly :) elikkäs pati tl hunajaa ja sokeria.. (sen verran että se on rakeista ja riittää siihen kertaan) toki voit sen säilöäkkin seuraavaan kertaan :) koskaan en ole pettenyt...ihanan raikas olo tulee..kuorii samalla ihon!


      • namnam!
        tyttö tuollainen kirjoitti:

        yksinkertainen ja ihana resepti jota olen aina kokeillut ja saa tuntemaan ihon pehmeltä ja sileältä kuin vauvan pylly :) elikkäs pati tl hunajaa ja sokeria.. (sen verran että se on rakeista ja riittää siihen kertaan) toki voit sen säilöäkkin seuraavaan kertaan :) koskaan en ole pettenyt...ihanan raikas olo tulee..kuorii samalla ihon!

        itse käytän toa aina, TOIMII KUIN UNELMA (: ei puhdista ehkä mutta antaa ihanan kuulauden ja kuorii hyvin, voiteet imeytyy paremmin tän jälkeen (: on myös ihanan tuoksuinen, ja voi kuoria huuletkin ku maistuu niin hyvältä


      • juoksevahunaja+porot
        tyttö tuollainen kirjoitti:

        yksinkertainen ja ihana resepti jota olen aina kokeillut ja saa tuntemaan ihon pehmeltä ja sileältä kuin vauvan pylly :) elikkäs pati tl hunajaa ja sokeria.. (sen verran että se on rakeista ja riittää siihen kertaan) toki voit sen säilöäkkin seuraavaan kertaan :) koskaan en ole pettenyt...ihanan raikas olo tulee..kuorii samalla ihon!

        Minä laitan hunajaan mieluummin kahvinporoja kuin sokeria. Porot eivät liukene ja niillä voi kauemmin hioa ihostaan kuolleen kerroksen pois.


    • mumomansikka

      Kokeilin tätä itsekkin ja auttoi tosi hyvin ihosta tuli pehmeä kuin vauvan peppu :);

      n.1-3desiä appelsiini mehua (riippuu kuinka paljon sitä tulee)
      raasta banaanin kuorta vähäsen
      mansikkaa (määrä mielen mukaan)
      3/4 dlvehnäjauhoja
      ½ dl maitoa
      1 tl suolaa
      2 tl sokeria
      >>aivan täydeliinen naamio:)

      • mumomansikka

        anteeksi unohdin laittaa vaikutusajan eli vaikutus aikahan on 10-15minuuttia!!!!!


      • mustikka*
        mumomansikka kirjoitti:

        anteeksi unohdin laittaa vaikutusajan eli vaikutus aikahan on 10-15minuuttia!!!!!

        kanelia (n.1/2 tl) ja hunajaa sekasin vaan ja anna olla kasvoilla 10min =)


    • kouluttautumassa

      Jos naamioita haluaa tehdä kotona, suosittelen kovasti kipaisemaan luontaistuotekaupassa ja ostamaan savijauhetta. Savijauheesta ja valitsemastaan nesteestä saa sekoitettua erittäin hyvän naamiopojan, johon voi tarpeidensa mukaan lisätä eri aineksia.

      Itse käytän valkosavijauhetta, mutta jos omaa ongelmarasvaisen ihon, osta suoraan kaoliinisavea jauheena. Ihon tarpeen mukaan voit sekoittaa siitä massaa. Vinkkejä ihon tarpeille:

      Rasittunut iho - sekoita savijauhetta maitoon tai jopa kermaan
      Kuiva ja/tai herkkä iho - öljyyn, HUOM! käytä pienimolekyylistä öljyä, sillä suurimolekyylisellä vain tukit ihohuokosesi. Luontaistuotekaupasta kysymällä saat suuren valikoiman iholle sopivia öljyjä. Esimerkiksi manteli-, risiini-, aloe vera- ja kookosöljy ovat erittäin hyviä iholle
      Rasvainen tai akneiho - jojoba- tai aloe vera öljy, vesi tai sitruunamehu

      Savimassaan voi sitten tarpeidensa mukaan lisätä erilaisia ainesosia. Itse suosittelen eteerisiä öljyjä, joita saa luontaistuotekaupasta. Geranium tasapainottaa ihon rasvantuotantoa, teepuu puhdistaa ja tappaa bakteerit tehokkaasti, laventeli tasapainottaa ja uudistaa jne. Kannattaa luontaistuotekaupassa vain sanoa, millaisia vaikutuksia toivoo tai millaiselle iholle tahtoo hoitavia öljyjä.

      Eteeriset kasviöljyt voivat kuulostaa huuhaalta, mutta testattu on ja erittäin tehokkaita! Muistakaa eteerisissä öljyissä se, ettei niitä koskaan saa laittaa "raakana" iholle. Aina tulee laimentaa jollain, teepuu ja laventeli ovat ainoat eteeriset öljyt, joita voi laittaa paljaaltaan iholle.

    • sannttuli!!

      muuten yksi oli semmonen että kaakaota ja jauhoa ja tavallista voidetta sekotat ne ja hierot naamaan niin tulee ihanan pehmeät posket !! teinä kannattas koska olen naaman hoitopuolella töis

    • kokkeilkaa

      TÄs ois yks minkä kuulin kaverilta ja itekki kokeilin pari kertaaja ainaki mulla toimi !
      Elikkä siihe pistetää
      1rkl luonnonjugurttia
      ½rkl hunajaa
      1tl kaakaojauhetta

      ja ku antaa olla noi 10 minuuttia ni kyl pitäis olla ainaki vähä peehmeempi iho (:

    • Hello!

      Hyviä vinkkejä kaikki! Kokeilin kavereiden kanssa monia ja suurin osa toimi! Kiitoos!!!

    • naga

      Hunajaa kuskusryynejä ripaus suolaa! Tulee pehmeetä ja puhdasta. Ei välttämättä tarvi olla kuskusia, muutkin hienojakoiset ryynit käy esim. manna. Näistä tekee sellaisen suht kiinteän tahnan niin pysyy paremmin naamalla.

      Parasta vielä jos pääsee saunaan tän naamion kanssa, itse kuorin tällä joka ilta myös kädet ja on pehmeet:)
      Tohon soppaan kun lisää vielä ratamonlehtiä niin auttaa tosi hyvin itikoiden ja paarmojen puremiin.

    • viiv-ezz

      Tehtiin tällainen kasvonaamio:

      maustamatonta jogurttia, kaurahiutaleita, hunajaa, oliiviöljyä, banaania, perunajauhoja (sitomaan).
      Noita sopivassa suhteessa. Lisäksi pistimme hiukan elintarvikeväriä ;) , ja silloin siitä tuli kivemman värinen ...

      Annettiin olla kasvoilla n. 10 min, pyyhittiin pois ja tulos oli kirkas ja pehmeä iho! Kannattaa kokeilla ehdottomasti!

      ps. "taikina" oli hyvän makuista =)

    • banaanirakas

      Kokeilin tuota viiv-ezz - lähettämää naamio-ohjetta...
      oli aivan loistava!!! Kiitos ohjeesta!

    • Öljy -Suola mömmö:D

      nyt on suola-öljy mömmöt naamassa.. saa nähdä toimiiko (: laitoin ihan vähän vettä laimentamaan öljyä kun ylempänä sanottiin että pelkälteen öljy vaan tukkii huokosia.... olinko oikeassa? :DD

      • jojoba ja vihreä tee

        Ei pelkkä öljy tuki huokosia, kyse on öljyn laadusta. Esim. jojoba- ja risiiniöljyt ovat erinomaisia ihonpuhdistuksessa. Niitä voi käyttää sellaisenaan tai sekoittaa kasvonpuhdistusaineen sekaan. Ylimääräisen öljyn voi lopuksi pyyhkäistä ihon pinnalta kasvovedellä, esim. yrttiteellä. Mä keitän mukillisen yrttiteetä ja pidän sitä jääkaapissa, niin ei tarvitse joka päivä keittää ja jäähdyttää teetä erikseen. Sitä paitsi kylmä tee tuntuu ihanan virkistävältä. Suihkupullo on kätevin säilytyspaikka.


    • stiiiiina

      Hiiva sitruunamehu tai piima ovat rasvaiselle iholle hyvia.

      Sitten voi tehda seuraavanlaisen sekoituksen:
      - koivunlehtia
      - (meri)suolaa
      - oliivioljya
      - hunajaa

      Tehosekoittimella tai sauvavatkaimella sopivan notkeaksi tahnaksi (sailyykin kauan purkissa jaakaapissa, joten voi tehda isomman satsin)

      • samma.

        Lisays: Jos on herkka tai akneiho, voi kayttaa koivunlehtien asemesta piharatamonlentia, niitahan vanha kansa kaytti haavojen ja ruhjeidenkin parantamiseen, rauhoittaa.


      • kirsikka12

        kokeilen sitä


      • kirsikka12
        kirsikka12 kirjoitti:

        kokeilen sitä

        kun käyn suihkussakäykö turvenaamio illalla juhlat


      • kirsikka12

        koitan tota


    • testaaja :D

      voiko ylimääräistä jotain hiiva piimä kasvonaamioimömmöjä' säilyttää mitenkään? :D tuli tehtyä meinaan vähän liika :DD

    • sflihgwri

      Kaiketi, mutta jaakaapissa.

    • i ♥ eggs
      • eitoimiees!

        Joo, toi vitun ohje ei auttanu yhtään!! Finnit vieläkin naamassa vaikka noudatin noita neuvoja! Älkää kokeilku!!!!!!;!!!!


    • friiky

      Pari tosi kivaa naamiota ;

      -Hunajaa ja kauraleseitä kulhoon ja mikroon että lämpenee. On vähän vetelää joten kannattaa laittaa suhteessa aika paljon leseitä. Levitä naamaan ja anna kuivua. Ei kannata huuhdella, koska kauraleseet tukkii viemärin joten ota vaikka vanulapulla isoimmat mömmöt pois ja huuhtele lämpimällä vedellä lopuksi. Ihosta tulee ihanan pehmeä ja puhdas.

      -Huulille erinomainen kuorinta on sellanen että
      1 rkl oliiviöljyä
      ½ rkl sokeria
      Laita seos huuliin huolellisesti ja anna vaikuttaa 5-10 min. Voit vaikka lopuksi nuolassa pois jos siltä tuntuu. VOI LAITTAA MYÖS KÄSIIN JA JALKOIHIN:) Kasvoihin en ole uskaltanut ainakaan vielä laittaa. Pehmeä, sileä lopputulos, ja iho kuin uudesti syntynyt;)

    • kokeilin

      joo friikyn neuvot on tosi hyvät! kokeilin eilen ja toimi! huulista tuli pehmeät enkä voinu estää koko ajan miettimästä miten pehmeät ne on!
      yks neuvo:
      mee suihkuun ja laita kulhoon oliiviöljyä ja merisuolaa. kuori tällä seoksella polvet ja kyynärpäät. HUUHTELE KUNNOLLA ja pese vielä lopuksi suihkusaippualla. pehmeääkin pehmeämpää

    • asd-

      laittakaa vaa hunajaa naamaa nii hyvää tulee (Y) !

    • asiantuntija5674

      Sekoita kaurahiutaleita, siirappia, oliiviöljyä, banaania, mansikoita, suklaata ja jogurttia.
      ihostasi tulee pehmeä ja se poistaa epäpuhtauksia.

      Kannattaa kokeilla! Itsekkin kaverin kanssa kokeilin ja toimi tosi hyvin. :)

    • rtrrrr

      1/2 dl kahvia (puruja)
      1 kananmunan valkuianen
      sotke keskenään ja laita kasvoille ja anna kuivahtaa ja pese lämpimällä vedellä.

    • ookok

      Perunajauhoja vähän kahvinpuruja ja vettä.

    • Hmmm...

      Moikka kaikki!

      Selailen netistä aina aikanikuluksi kasvonaamioita yms. Voin suositella yhtä nettisivustoa, josta saa mahtavia vinkkejä naisille kasvohoitoon, kosmetiikkoihi, hiuksiin ja oikeastaan mihin vain! Kannattaa käydä tässä osoitteessa : www.BubzBeauty.com

    • teetön

      kerran join kahvia ja se sattui kaatumaan naamalleni,kun heräsin seuraavana aamuna olin nuorentunut 20 vuotta,käytän aina kahvia sisäisesti ja ulkoisesti.

    • mizzymuuu

      Olisiko teillä mitään herkälle iholle sopivaaa naamiota?

    • Tiluliititi

      Ettisin justiisa samaa..

    • honeyhani

      Kaurahiutaleita ja hunajaa-ihanan pehmeä iho.

    • TämäToimii

      Tähän tulee vähän kaikkea 'outoa' ja haisee pahalle, mutta ihosta tulee tasainen, pehmeä, joustava.. Tämä on paras 'resepti' kasvonaamiolle mitä olen kyllä ikinä kokeillut! Voittaa kaupan kasvonaamiot ihan 100-0. :) Elikkä aineita saa sommitella niin, miten itse tykkää - mutta tässä tarvittavat:

      n. 2rkl - Kahvin puruja (mielellään jo käytettyjä, eli suodatinpussista - josta on tehty jo kahvia)

      n. 1rkl - Sitruunamehua

      n. 2rkl - Jogurttia (maustamatonta)

      n. 1½rkl Kaurahiutaleita


      Sitten vaan kasvoille! 'Vola', sopii jokaiselle ihotyypille, mutta rasvaiselle erityisesti! :)

    • pööpötipöö

      aijotaan kokeillä kamun kaa näitä ohjeitä =) kiitokset kaikille =)

    • iGiRl98

      Kaverin kanssa ollaan joskus tehty tällänen :

      sitruunan mehua (5-6 tippaa)
      herneen kokonen tippa kosteusvoidetta
      keitettyä vihreää teetä n 3 tl

      sekotat kaikki vaan tasaseks ja laitat kasvoille... teen pitää olla jäähtynyttä ennen ku sen lisää seokseen ... anna vaikuttaa 5-10 minuuttia kunnes tuntuu kireältä... huuhtele huolellisesti pois... meillä toimi ainaki tosi hyvin :D

    • 16

      Kerran kokeilimme tyttären kanssa idätettyjä vehnänjyviä mutta en musita enään mitä muuta siihen tuli mutta se oli hyvä, oikein hyvä mutta kiva resepti kun ei itse enää muista

    • Oonamoi(:

      Ei kasvo naamio mutta virkistää ihanasti ihoa!(tämä on ikään kuin kasvovesi) Tarvitset :

      Ainakin palan vesimeloonia

      Appelssiini mehua

      Kasvo vettä

      Kurkkua

      Purista vesimeloonista vedet, Kaada /Purista appelssiini mehu johonkin astiaan , Purista myös kurkusta mehut ja lisää astiaan kasvovettä.Määrän voi valita itse miten paljon sitä tekee sama vaikutus muutenkin.Sitten tee sama juttu niin kuin normaalille kasvovedelle töpötä vanulappua kasvoveteen ja pyyhi naamaan.Virkisti mukavasti ! (:

    • sk.iho

      olisko mitään kasvonaamioita rasvaiselle/sekaiholle? joka olisi myös hyvä epäpuhtauksille. ja kiitos jotain sellaistamitä varmasti löytyy jokakodista:D ettei mitään mangon siemeniä tai vastaavaa!:)

    • al.gal

      noniin! itse kokeilin tälläistä:
      TARVITSET: muutaman koivun lehden,merisuolaa,siitruunamehua(jos haluaa),kasvo voidetta,seesaminsiemeniä(jos haluaa),siirappia.

      laita noin 1 tl voietta kulhoon. revi koivun lehet palasiksi ja lisää kasaan,valuta siirappia kulhoon,lisää seesamin siemeniä tai sitruuna mehua jos tahot, ripoittelle merisuolaa.

      sekoita tahnaksi,levitä kasvoille,huuhtele haalealla vedellä pois.lopuksi iho on ihanan pehmeä ja heleä! :D nauttikaa!

    • iGiRl98

      niin tai sitte voi sekottaa appelsiinin mehua pari tippaa murskattuun avogaadoon, toimi tosi hyvin kun tossa yks ilta kokeilin, voi laittaa sekaan myös n.1 tl vissyä,poistaa epäpuhtauksia ja avaa huokoset :D mutta ei nesteitä liikaa ettei tule ihan litkua...

    • just_asking

      Millainen naamio olisi hyvä herkälle/couperoottiselle ohuelle iholle?

    • tyttö

      En itse pidä niistä kuorinnoista joissa on jotain öljyä tai hunajaa koska niissä kestää 200 vuotta että ne saa rapattua pois kasvoilta. Jos pesee kasvot niin naamio ei lähde, se pitää itse rapata kynsillä yms.

    • jewlestin

      -suola hammastahna
      -hunaja sokeri
      -reilu kerros kosteusvoidetta käytettyjä kahvinporoja

      anna vaikutta 5-10min

      levitä aina ensin nestemäinen alle ja taputtele karkea pinnalle. Pestessä hiero kevyesti sormenpäillä.

      käytä kasvovetenä jotakin näistä seuraavista:
      -Sitruunanmehu (tuore tai tiiviste (pienessä keltaisessa pullossa))
      -keitä vahvaa vihreää teetä->jäähdytä

      • lekuri:)

        Onks toi olevinaan joku läppä?
        Ois yleisesti yks pyyntö kaikille, älkää ehdottako kaikkea mitä päähänne pälkähtää, sillä moni epätoivonen teini saattaa ottaa tosissaan.


    • sumsumiii

      Mun kasvonaamio on yksinkertainen: Ihan sama mitä jogurttia, jotain vaan, laita se kasvoillesi, ja huuhdo 10-15 minuutin päästä pois. Iho tuntuu tuon jälkeen pehmeältä (:Toinen ohje: Laita hammastahnaa naamaan (pienesti) Kuihduttaa finnit, ja pian niitä ole. Huuhtele noin 10 min päästä. Hammastahnalla saat myös hoidettua ilkeät hyttysenpuremat! Sitä vaan siihen hyttysenpuremaan, ja huuhtele 10 min päästä! :) Toivottavasti vinkkini ovat tarbeeksi yksinkertaisia =P Toimii ainakin. Itse olen noita tehnyt (: && Käytä kurkkuja silmillä naamioissa!! :-D

    • läppäpöö

      hammastahnaa??? läppä???

      • Oikeestii

        Hampitahna ei ooo läppä! Auttaa kyllä


    • ddddium16v

      Itselläni suolan käyttäminen kirvelee kasvoja, etenkin jos iho on kuiva talvella. Mulla on sekaiho, joka saattaa olla tosi huonossakin kunnossa. Jos teen naamion kotikonsteilla teen näin:

      sekoitan 1 rkl sokeri, 1 rkl käytettyjä kahvinpuruja ja 3 rkl öljyä, sekoitan ne ja levitän kasvoille. Annan olla n 10 min, jonka jälkeen pesen kasvot kunnolla ja hieron ylimääräisen öljykerroksen pois. Ihosta jaa pehmeä.

      Suosittelen :)

    • perfect face

      Elikkäs olen kärsinyt koko iän finneistä ja mustäpäistä. Kunnes kosmetologini antoi minulle vinkin , kerran viikossa naamaan naamio joka valmistetaan näin: lämmintä perunamuussia sulatettua suklaata ja siihen sekoitettuna oivariinia tai keijjua sokeria ja ihon väriä kirkastamaan sinaappia ja valkosipulia /luonnon jugurttia kuulemma kumpi noista vaan käy ..itse testasin 1.9.2011 tuota ja se toimi niiin hyvin etttä finnejä eikö mustapäitä enään tunneta minun kasvoissani im happy im happy now :)))

    • facepalm69

      Hei ! täs ois yks AIVAN MAHTAVA resepti (: kokeiltiin kaverin kanssa, ja oli aivan mahtava lopputulos (: täs se nyt sitte tulis (:

      -vettä
      -hiivaa
      -hunajaa
      -suolaa
      -viinietikkaa

      ps. voi haista ehkä pahalle mutta lopputulos on tärkein, iho oli ihanan puhdas ja raikas pesun jälkeen ja tosiaan pidettävä kasvoilla ennen pesua noin 15 min. pitää pestä huolellisesti ! ((::::::

    • täs ois ny jotainn..

      ite ny tein tälläsen sekotuksen, ku ei oikee ollu sopivia "aineksia":D eli siis sekotin kahta kaupasta ostamaani kasvonaamiota, sekotin ne. ja sit vaa kaurahiutaleita ja sokerii;) ootetaan nii kauan ettet voi hymyillä. tuli aivan ihanan pehmee iho

    • Kakkinaamayäk

      tolla yhdellä sivustolla piti laittaa pissiä ja kakkia naamalle. Hais pahalta :( huomio! Olen 9 v.

    • Herkälle iholle...

      1 tl hunajaa
      2 tl oliiviöljyä
      2 rkl kahvinpuruja

      Tämä toimii ainakin mun todella kuivalle ja herkälle iholle. Hieroo tosi hellästi kasvoille, kaulalle ja vaikka käsillekkin ja antaa sitten vaikuttaa jonkin aikaa. Oliiviöljy tosin jättää vähän rasvaisen ihon, mutta kun pesee kasvot uudelleen kunnolla ennen meikkausta niin ei mitään hätää. Ja ei mulla ainakaan toi öljy ole tukkinut ihohuokosia, vaikka siitä on varoteltu. Aivan ihanan pehmeä ja tasainen iho tulee vaan ja kuivuuskin helpottaa :)

      Määrät tossa reseptissä ei niin olennaista, joten näppituntumalla vaan sellanen kunnon mömmö :) Kannattaa aloittaa kuurina vaikka joka toinen päivä ja siitä harventaa muutamaan kertaan viikosta riippuen tietenki ihotyypistä.

    • Tiltintantti

      Kahvi kuorii ja nopeuttaa aineenvaihduntaa. Suosittelen siis niitä kahviporoja laittaan joukkoon.

    • KaksTyttöä

      Ollaan kamun kaa yritetty etsiä jotain hyvää kasvonaamio-ohjetta, jossa olis n. 4 ainesosaa.. Ei meinaa löytyä hyvää.. ):

    • saunanaamio

      Mä tein just seuraavanlaisen ja toimi. En suosittele herkkäihoiselle.
      1tl inkiväärijauhetta (supistaa ihohuokosia ja lämmittää)
      1/2tl sitruunamehua (syväpuhdistaa)
      1tl himalajan vuorisuolaa tai muuta mineraalirikasta hienoa suolaa (kuorii ja ravitsee)
      reilusti kiteistä huoneenlämpöistä hunajaa (hunaja on antibakteerista ja ravitsee ihoa)

      Sekoita aineet, levitä kasvoille varoen suun ja silmien aluetta ja nauti ihanasta lämmöstä ja tuoksuista.

    • että näin..

      Hei täs nyt ois jotain..kyllä se hammastahna toimi mulla ainakin tosi hyvin! Finnit katos ,kyllä se vähän ihoa kuivatti, mutta sit vaan rasvasin naaman joka ilta ..

    • Nimimerkki.

      Mä tein ton kaurahiutaleet suola, ja iho on pehmee ku vauvan pylly ;)
      Huomenna lintsille et onnex en oo enää finninaama

    • kokeilluoon

      Yks tosi hyvä naamio on et laitat vaan:

      22 g (2 pussia) kuivahiivaa
      tulikuumaa vettä
      sitruunamehua

      Laitat sitä kuivahiivaa pieneen kulhoon ja sit sekotat siihen ton veden sillä tavalla et tulee semmosta aika jankkia :D ja sit laitat pari kolme tippaa sitruunamehua ja sekotat hyvin semmoset mömmöks. Ja sit hierot naamaan. Se hiiva sillee kohoo sun naamassa ja puhdistaa ihoo ja kuivattaa finnejä. Sit huuhtelet pois lämpimällä vedellä ku se on kuivunu siihen sun naamaan. Ja iho tuntuu ihanan pehmeeltä! Kokeillu oon ja on nytki naamassa. Helppo ja nopee ! :) Suosittelen ! :))(kuivuu noin 10-20min riippuu kuika paksusti laitat)

    • marsu11

      Nro.1: 1 levy maitosyklaata
      Sulata suklaalevy kuumassa vesihauteessa ja levitä sopivasti jäähtynyt suklaavoide ihollesi. hiero suklaa kevyesti ihollesi ja anna vaikuttaa noin 20-30 minuuttia. Huuhtele kasvosi tämän jälkeen vedellä.

      Nro. 2:

      Tarvitset näitä:

      - 2 rkl sokeria
      - 2 rkl oliiviöljyä

      Kaada sokeri kulhoon ja lisää oliiviöljy. Sekoita kunnolla ja levitä kermainen seos kasvollesi. Anna naamion vaikuttaa muutama minuutti, jonka jälkeen voit pestä kasvosi huolellisesti.

      Nro 3:
      1. Murskaa yksi kiivi pehmeäksi muusiksi esim. sauvasekoittimella.
      2 .Levitää kiivi muusi kasvoillesi.
      3 .Anna naamion vaikuttaa 10-15 minuuttia
      4. Huuhtele naamio pois ja kuivaa iho varovaisesti.

    • RENTOUTUMISTA!

      yksinäinen nainen tarvitsee sydänsuruihin apua ja haluaisin tehdä illemmalla saunan yhteydessä kasvonaamion? antakaa joku hyvä ja helppo ohje?:)

      • Emäntä

        Keitä kahvit. Suihkun jälkeen ota haaleat kahvinporosuodatin, josta levität poroja kasvoille kaulaan, rintaan, kyynärpäihin, varpaanväleihin ja koko jalkoihin hieroen. Huuhtele ja ihoon jää kevyesti kahvirasvaa ja pehmeältä ja ihanalta tuntuu.


    • jokuvaa1

      tää on tosi hyvä:
      puolikas avocado
      1 rkl oliivioljyä
      1 rkl hunajaa
      Mörssää avocado hyvin haarukalla ja lisää öljy ja hunaja. levitä iholle ja anna vaikuttaa 15-20 min.

    • seed

      poimi tähtiä taivaalta, kaiva myyrä jäisestä maasta ja ota siltä yksi viiksi sekä umpisuolipapana. Keitä vedenkeittimellä vettä ja laita sinne hiivakuutio. Yhdistä kaikki ainekset ja peitä punaisella liinalla jossa on hipsut kulmissa. Anna turvota yön yli. Levitä nassulle ja mene itseesi. Kyllä se siitä

    • Anonyymi

      Tee kermakakku ja länttää se omaan naamaasi. Siinä vanhanajan konsti naisten kasvonaamioksi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2574
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      319
      2355
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      93
      2124
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1694
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1420
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1397
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe