Kaipailen vinkkejä kanssakärsijöiltä: olen raskaana ja kasvot kukkii aivan kauheesti. Ennen raskautta söin n. 10 vuotta Diane Nova -pillereitä nimenomaan aknen takia. Ennen ko. pillereitä söin tuloksetta Roaccutania, joten mistään pienestä ongelmasta ei ole koskaan ollut kyse. Nyt tarvitsen kokemusperäistä tietoa siitä, mitkä tuotteet oikeasti auttavat raskausajan akneen? Mitään lääkettä ei kai voi syödä, siis antibioottikuuria tms.? Ja mitkään Clearasilit ei tähän vaivaan valitettavasti auta! Tiedän, että voi kuulostaa turhamaiselta ongelmalta, mutta saman kärsineet tietävät, mistä tuskasta puhun. Kiitos vastauksistanne!
Raskausajan akne, apua!
2
1352
Vastaukset
- Kohtalotoveri
Valitettavasti ainakin itselläni raskausajan erittäin huonokuntoiseen ihoon auttoi vain synnytys. Mitkään aineet, moniamonia eri merkkejä, mitä kokeilin eivät auttaneet yhtään. Itselläni ainakin kaikki johtui hormoneista ja niillehän ei raskausaikana voi mitään.
Kamalaa oli, onneksi iho alkoi näyttämään paremmalta jo muutama viikko synnytyksen jälkeen. - Henni78
Itselläni esikoista odottaessa puhkesi armoton kystinen akne ja ruusufinni heti alkuraskaudesta. Sanotaan, että akne menee yleensä ohi raskauden edetessä, tai viimeistään synnytyksen jälkeen, mutta minulla sitä kidutusta kesti 2 vuotta!!! Ei auttanut synnytys tms. Kaksi tetrasykliinikuuria söin imetyksen loputtua ja toisen jälkeen akne pysyi poissa. Paitsi nyt kun olen taas raskaana rv 10 , niin johan tuo pirun paisetauti palasi. Toivotaan, ettei ihan niin pahaksi mene, kun naama on täynnä arpia edelliseltä kerralta jo. Järkyttävintä oli parin sentin levyiset ihonalaiset paiseet, jotka saattoivat viipyä poskissa useita viikkoja muiden kipeiden näppyjen lisäksi. Koko naama oli kuin perunapelto ja armottoman kipeä koko ajan.
Valitettavasti ei ole ensimmäistäkään oikeasti toimivaa lääkettä, jota saisi raskaus- tai imetysaikana käyttää. Käsikauppavoiteistakaan ei ole yhtään mihinkään. Clearasilia ei muutenkaan kannata käyttää, ellei kyse ole teiniän rasvaisesta akneihosta. Aikuisilla clearasil usein vain pahentaa oireita ja kuivattaa liikaa. Parasta on ihon huolellinen kosteutus ja pesu, esim sebamedilla. Kosmetologien hoidoilla voi olla jotain helpottavaa vaikutusta, kunhan pitää huolen, että hoidot ovat raskausaikana sallittuja. Esim ultraäänipuhdistus voisi auttaa, mutten tiedä, saako sitäkään raskaana ollessa tehdä.
Toivottavasti sinä kuulut niihin, joiden akne helpottaa raskauden edetessä. Itse pelkään pahoin, että naamani tuhoutuu kokonaan tässä käsittelyssä. Muutenkin huono itsetunto ulkonäön suhteen, ja siihen vielä tämä kipeä paisetauti, niin johan selvää tulee... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161