miten voi olla liian kiltti mies?

kiltti mies

Miksei kiltti mies kelpaa? Mulle on sanottu jo aika monesti, että oon tosi sitä ja sitä, mutta liian kiltti. Ei saisi kehua liikaa, mutta keksin heti monia hyviä puolia kiltissä miehissä.

- Heillä on usein hyvä koulutus ja työ
- Toimeentulo aikalailla turvattu
- Eivät ota elämässään isoja riskejä
- Ovat helliä, valittäväisiä, huolehtivaisia, kultaisia, halittelevia
- Eivät lyö, hakkaa, hauku, riitele
- Eivät kännää kavereiden kanssa joka perjantai ilta vaan ovat kotona
- Tulevat varmasti olemaan tunnollisia isiä

Ja monia monia muita syitä. Kiltit miehet ovat siis kunnon miehiä. Vai pelkäävätkö naiset sitä, että suhteesta tulee kiltin miehen kanssa tappavan tylsäää?

Mutta eikö mielummin vähän tylsempää kuin vaikka viinaa ja epävarmuutta?

79

31726

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komea mutta vaarallinen

Itse olen huomannut saman jutun. Kilttejä miehiä aina kusetetaan ja heitä pidetään tylsinä. Moni tällainen kaverini on joutunut huijatuksi tai on tällä hetkellä ilman naista.

Itse olen ns. renttu. Olen komea, paljon naisia takana, en kuitenkaan ole petollinen silloin kun seurustelen. Teen melkeinpä mitä haluan ja "määräilen" jonkin verran naistani (naiset haluavat pientä "kuria" väittivätpä mitä tahansa).

Se, että minulla ei olisi koulutusta tai tuloja, ei pidä paikkaansa. Olen akateeminen, tienaan mukavasti ja minulla on omia menestyneitä bisneksiä siinä sivussa (ehkä renttu uskaltaa ottaa riskin). Ajan uudella näyttävällä ja kalliilla autolla, joka myös herättää naisten huomion kuten myös arvoalueella oleva tyylikäs asuntoni.

Eli minä tarjoan naiselle kaiken sen minkä tylsäkin mutta tämän kaiken lisäksi olen jännittävä ja vaarallinen ja tästä naiset tykkää.

Yritä muuttua vähän erilaiseksi niin saat parisuhdeasiat luistamaan.

PS muista että seksissäkin pitää olla kokeilunhaluinen ja osaava sekä hieman tuhma. Tätä ne haluavat.....

• mukava mies

olet juuri sellainen nainen jollaista yritän välttää. kokemusta on ja koskaan enää ei sellaista. toivottavasti joudut itsekin kärsimään kun teit ikävästi entiselle kiltille miehellesi. opetit ainakin sen ettei kaltaiseesi typerään lehmään kannata luottaa.

• maaria80

Seurustelin vuoden juuri tuollaisen ns. kiltin miehen kanssa. Elämä oli tasapainoista ja rauhallista, mutta ikävä kyllä pidemmän päälle tylsää. Vietimme rauhallisia koti-iltoja, rahasta ei ollut puutetta ja kaikki oli ulkoisesti hyvin. Kuitenkin suhteesta puuttui "se jokin". Intohimoa ei ollut minun puoleltani juuri lainkaan, turruin suhteen tasapainoisuuteen. Kaipasin jännitystä ja seikkailua.

Jätin miehen todella julmalla tavalla, koska en halunnut hänen ajattelevan minusta enää mitään hyvää. Niin oli helpompi erota, vaikka tiesinkin satuttavani häntä ja pahasti.

Nyt olen seurustellut ns. rentun kanssa pitkään ja elämästä ei varmasti puutu jännitystä. Aina niinä iltoina kuin mieheni tulee humalassa kotiin ja huutaa, raivoaa ja saa minut itkemään, minä todellakin kaipaan tuota toista, rauhallista miestä. Kuitenkaan en vaihtaisi nykyistä miestäni mihinkään koskaan, vaikka hankalaakin on. Se tekee suhteesta vain elävämmän.

Kuitenkaan en halua moittia "kilttejä miehiä", sillä onhan olemassa naisia joka viihtyvät tasaisessa suhteessa. Halusin vain kertoa oma tarinani.

• danger

Olet juuttunut täysin nössöön suhteeseen.

Vasta sitten tiedät mitä on jännitys, kun otat mieheksesi väkivaltaisen psykopaatin. On jännittävää, kun ei illalla tiedä, tuleeko puukosta vai kirveestä.

• West Ham

Tämä tarina vahvisti uskoani siihen, etten koskaan ikimaailmassa tule ymmärtämään naisia............

• Prototyyppinössö

Voi jeesuksen ristuksen vittu!

Ei saatana taas. Toistuvasti saa kuulla ämmien veisaavan samaa vitun virttä: "...suhteesta puuttui jotain... jännitystä, seikkailua".

>>Jätin miehen todella julmalla tavalla, koska en halunnut hänen ajattelevan minusta enää mitään hyvää. Niin oli helpompi erota, vaikka tiesinkin satuttavani häntä ja pahasti.> Kuitenkaan en vaihtaisi nykyistä miestäni mihinkään koskaan, vaikka hankalaakin on. Se tekee suhteesta vain elävämmän. > Kuitenkaan en halua moittia "kilttejä miehiä", sillä onhan olemassa naisia joka viihtyvät tasaisessa suhteessa. > Halusin vain kertoa oma tarinani.

• Komea mutta vaarallinen

Eikä se tarkoita että käyttäisi sen enempää kuin nörtit. Itse käytän tilanteesta riippuen, yleensä muutaman kerran kuukaudessa jotain mietoa päihdettä.

• n27

Vastasin tuossa toisella palstalla samaa aihetta sivuavaan juttuun. Laitan sen saman tähänkin, koska ihan hyvin se vastaus pätee sinunkin viestiisi.

En suosittele heittäytymistä rentuksi, josset sitä ole. Mitä hyötyä siitä sinulle itselle olisi muuta kuin se, että saisit luultavasti enemmän naisia (ainakin baarista). Mutta sinun vain pitäisi teeskennellä jotain muuta mitä et oikeasti ole.

Tuosta kiltteydestä, se usein käsitetään nössöytenä. Silloinkin vaikka ihmisen tuntee, siis työpaikalla, koulussa ym. Monesti se, että on kohtelias työkavereita kohtaan eli sitä tavallista juttelee niitä näitä, tervehtii, hoitaa omat hommansa ja auttaa muita jos sitä kysytään. En tarkoita, että uhrautuisi tekemään toisten töitä. Koska niitäkin ihmisiä on, jotka itse yrittää päästä vähemmälle ja käyttää muita hyödyksi. Vaan neuvoo, jos joku apua kysyy.

Pointti siis oli, että tällainen tavallinen ystävällisyys tulkitaan nössöydeksi. Ainakin itse olen huomannut omassa elämässä sen, että muutamat kuvittelee, etten saa sanaa suusta jos joku käyttäisi minua hyväkseen! Se ei pidä paikkaansa, en anna muiden käyttää minua hyväkseen. Olen vain luonteeltani kohtelias ja ystävällinen - en mitenkään erityisen kohtelias. Minusta se on vain aikuismaista käytöstä käyttäytyä kohteliaasti työkavereita kohtaan. Koska minua paljonkin vanhemmat ovat käyttäytyneet joskus ihan teinien tavoin, epäasiallisesti huutamalla ja se ei todellakaan kuulu työpaikalle.

Tämän koko jutun pointti oli, että kiltteys on usein toisten mielestä synonyymi nössöydelle. Ja sehän ei ole kovin muodikasta tai ihailtavaa näin yleisestikään. Lisäksi jos on luonteeltaan vielä rauhallinen ja on pitkä pinna...niin se lisää mielikuvaa nössöydestä. Ihmisillä kun on tapana luokitella toisia paremmin tuntematta.

Lisäksi kiltti voi olla myös jännittävä - en tarkoita suhteista toiseen hyppijää, hakkaajaa, alistajaa tms epäluotettavaa. - vaan yllättää teoillaan, puheillaan. Et varmaan kiltillä tarkoittanut tasapaksua ihmistä, josta ei saa mitään irti?!

Tästä tuli vähän pitkä kirjoitus, mutta ihmisillä kun on vähän eri käsityksiä kiltteydestä.

• M 25

Itse olen täysi renttu, mutta kiltti. Olla renttu ja olla ilkeä, huonotapainen ja itsekäs ovat aivan eri asoita. Tässä keskustelussa huomaa juuri sen, että ihmisillä on aika yksipuoliset käsitykset siitä mitä kiltteys tarkoittaa... Voi olla myös positiivisella tavalla kiltti.

• Mies

Toisin kuin jotkut väittävät, kyse ei ole siitä että miehen pitäisi olla ns. renttu. Kyse on siitä että kiltteys, ainakaan yksinään, ei ole karisman ainesosa. Naiset haluavat karismaattisten miesten seuraa. Miesten jotka tietävät mitä tekevät ja mitä haluavat. Miehet jotka kulkevat omia polkujaan ja ajavat partansa Gillett Ultra Deluxe Total Annihilation leikkuuterällä ja viskaavat päälle Ultimate Fighting Spirit partavettä ja nauravat vaaralle ja kivulle, mikä partaveden heitosta parranajosta haavoittuneille kasvoille seuraa.

Sille ei voi mitään. Ns. mukavana miehenä olo ei takaa naisia. Ei ole karismaattista olla vain "mukava". Ehkä vastaava naistyyppi olisi "harmaa hiirulainen" tai "lahna" tai "frigidi". Noin niinku kuvainnollisesti.

• Frigidi harmaa hiirulainen

Veit sanat suustani. Itseään täynnä olevat "rentut" ei voisi vähempää kiinnostaa, sen sijaan mies jolla on niin hyvä itsetunto että voi nauraa itselleen ja ottaa vieläpä muut ihmiset huomioon... se vasta on karismaattista se.

Mutta mukavuus ei suinkaan poissulje kiehtovuutta.

• danger

Se vähä mitä olen tuolla chateissä pyörinyt, on opetanut minulle seuraavaa:

Järkevällä ja maltillisella kielenkäytöllä ei saa minkäänlaista kontaktia.

Sen sijaan äärimmäisillä mielipiteillä ja suoranaisilla törkeyksillä saa heti huomiota. Priva-puolella alkaa tulla uteliaita viestejä enemmän kuin ehtii vastaamaan.

Kannattaa siis omaksua jokin uusnatsi-, sovinisti- tai muuten vaan paskiaisasenne. Ja jo alkaa tapahtumaan!

• Sama havainto

Tämä on erittäin totta. Minä olen kirjoittanut keskustelupalstoille. Silloin kun olen kirjoittanut hyvin asialliseen sävyyn ja pohtinut asioita syvällisesti sekä kiihkottomasti, kukaan ei ole ikinä ottanut yhteyttä. Joskus kuitenkin hiillyin pahasti, kirjoitin rumasti ja epäasiallisesti vastaväittäjälleni, vielä typerästi mielipiteitäni kärjistäenkin. Postilaatikossa alkoi heti kolahdella, kun naiset ottivat yhteyttä. Kokemus oli erittäin avartava, vaikka hämmästyinkin tilannetta todella. Ihmettelin vain, miksi kukaan nainen on kiinnostunut miehestä, joka käyttäytyy kuin öykkäri. Nelisen vuotta olen kuitenkin jo keskustelupalstoille vaihtelevalla aktiivisuudella kirjoittanut, ja tuo hiiltymisen hetkeni on ainoa kerta, jolloin naiset ovat kiinnostusta osoittaneet.

Päteekö sama sitten myös ihan kasvokkain puhuttaessa? Enpä tiedä. Minulla on lehmän hermot, enkä juuri koskaan viitsi teeskennellä kiivasta luonnetta tai öykkärimäistä käytöstä. Omana itsenäni saan kyllä olle täysin yksin.

• danger
        Sama havainto kirjoitti:

Tämä on erittäin totta. Minä olen kirjoittanut keskustelupalstoille. Silloin kun olen kirjoittanut hyvin asialliseen sävyyn ja pohtinut asioita syvällisesti sekä kiihkottomasti, kukaan ei ole ikinä ottanut yhteyttä. Joskus kuitenkin hiillyin pahasti, kirjoitin rumasti ja epäasiallisesti vastaväittäjälleni, vielä typerästi mielipiteitäni kärjistäenkin. Postilaatikossa alkoi heti kolahdella, kun naiset ottivat yhteyttä. Kokemus oli erittäin avartava, vaikka hämmästyinkin tilannetta todella. Ihmettelin vain, miksi kukaan nainen on kiinnostunut miehestä, joka käyttäytyy kuin öykkäri. Nelisen vuotta olen kuitenkin jo keskustelupalstoille vaihtelevalla aktiivisuudella kirjoittanut, ja tuo hiiltymisen hetkeni on ainoa kerta, jolloin naiset ovat kiinnostusta osoittaneet.

Päteekö sama sitten myös ihan kasvokkain puhuttaessa? Enpä tiedä. Minulla on lehmän hermot, enkä juuri koskaan viitsi teeskennellä kiivasta luonnetta tai öykkärimäistä käytöstä. Omana itsenäni saan kyllä olle täysin yksin.

Miksi naiset viihtyvät miehiä paremmin oopperassa ja teatterissa?

Eräs teoria: siellä näkee enemmän jännittäviä, kiivaita ja vaarallisia miehiä kuin tosielämässä.

Menkää siis miehetkin oopperaan ja teatteriin. Ei nauttimaan taiteesta, vaan ottamaan opiksi.

Tosiasiahan on, että jokin itseään täynnä oleva näytelijä herättää sata kertaa enemmän tunteita naisissa kuin joku kiltti tietoliikenneinsinööri.

• kokemusta on
        danger kirjoitti:

Miksi naiset viihtyvät miehiä paremmin oopperassa ja teatterissa?

Eräs teoria: siellä näkee enemmän jännittäviä, kiivaita ja vaarallisia miehiä kuin tosielämässä.

Menkää siis miehetkin oopperaan ja teatteriin. Ei nauttimaan taiteesta, vaan ottamaan opiksi.

Tosiasiahan on, että jokin itseään täynnä oleva näytelijä herättää sata kertaa enemmän tunteita naisissa kuin joku kiltti tietoliikenneinsinööri.

Miksi ihmeessä kiltteys ja tylsyys katsotaan synonyymeiksi? Naisena voin kertoa että itseään täynnä oleva näyttelijä ei herätä tunteita sen enempää kuin tietoliikenneinsinöörikään. Luojalle kiitos että maailmassa on myös kilttejä, ihanalla hullulla elämänasenteella varustettuja miehiä. Asenne sen ratkaisee!

• danger
        kokemusta on kirjoitti:

Miksi ihmeessä kiltteys ja tylsyys katsotaan synonyymeiksi? Naisena voin kertoa että itseään täynnä oleva näyttelijä ei herätä tunteita sen enempää kuin tietoliikenneinsinöörikään. Luojalle kiitos että maailmassa on myös kilttejä, ihanalla hullulla elämänasenteella varustettuja miehiä. Asenne sen ratkaisee!

"Luojalle kiitos että maailmassa on myös kilttejä, ihanalla hullulla elämänasenteella varustettuja miehiä."

Ahaa, ei siis vaaditakaan huonoa käytöstä, vaan peräti hulluutta.

Täytynee tehdä opintomatka mielisairaalaan...

Parempi olla skitso kuin tylsä?

• kokemusta on
        danger kirjoitti:

"Luojalle kiitos että maailmassa on myös kilttejä, ihanalla hullulla elämänasenteella varustettuja miehiä."

Ahaa, ei siis vaaditakaan huonoa käytöstä, vaan peräti hulluutta.

Täytynee tehdä opintomatka mielisairaalaan...

Parempi olla skitso kuin tylsä?

juuri näin! ikävä vaan et se on synnynnäistä, sitä ei voi opetella.

• kokemusta on

...onko mies kiinnostava vai ei! Itse olen aivan heikkona mieheen, joka on kiltti, huomaavainen ja herkkä "sekopää". Mahanpohjaa vihloo enkä saa sanaa suustani kun kun kyseinen mies tulee lähietäisyydelle. Minua ei ainakaan voisi vähempää kiinostaa joku machoileva, "vaarallinen" mies.
      Niin että älkää kiltit miehet vaipuko epätoivoon, tai ainakaan yrittäkö saada naisia sikailemalla.

• Sama havainto

Mitä pahaa on siinä, että vähän sikailee tehdäkseen vaikutuksen naiseen? Vaikka puhuu rumia ja uhoaa? Ei kai siinä kukaan mitään häviä. Eiköhän se riitä, kun pari kertaa kuussa heittää ääliövaihteen päälle, ja loukkaa (lievästi) muutamia ihmisiä. Voihan niiltä ihmisiltä pyytää jälkeenpäin salaa anteeksi.

• kokemusta on
        Sama havainto kirjoitti:

Mitä pahaa on siinä, että vähän sikailee tehdäkseen vaikutuksen naiseen? Vaikka puhuu rumia ja uhoaa? Ei kai siinä kukaan mitään häviä. Eiköhän se riitä, kun pari kertaa kuussa heittää ääliövaihteen päälle, ja loukkaa (lievästi) muutamia ihmisiä. Voihan niiltä ihmisiltä pyytää jälkeenpäin salaa anteeksi.

Eihän siinä mitään pahaa olekaa, kukin hakekoon seuraa sillä tyylillä minkä parhaaksi katsoo. Kysymys onkin siitä millaiseen naiseen haluaa vaikutuksen tehdä...

• Sama havainto
        kokemusta on kirjoitti:

Eihän siinä mitään pahaa olekaa, kukin hakekoon seuraa sillä tyylillä minkä parhaaksi katsoo. Kysymys onkin siitä millaiseen naiseen haluaa vaikutuksen tehdä...

Minkälaiseen naiseen? Minä kun en ole tässä asiassa havainnut naisten välillä minkäänlaista eroa. Huomiota olen naisilta saanut vain öykkäröimällä. Eli jos muunkinlaisia kuin huonoon käytökseen mieltyneitä naisia on, ovat he taitavasti piiloutuneet.

• kokemusta on
        Sama havainto kirjoitti:

Minkälaiseen naiseen? Minä kun en ole tässä asiassa havainnut naisten välillä minkäänlaista eroa. Huomiota olen naisilta saanut vain öykkäröimällä. Eli jos muunkinlaisia kuin huonoon käytökseen mieltyneitä naisia on, ovat he taitavasti piiloutuneet.

No, täällä ainakin on yksi ja luulisi meitä olevan enemmänkin, mutta enpä ole aiheesta tehnyt empiiristä tutkimusta joten vaikea sanoa.

• Rölli

on niin että naiset haluavat itselleen viihdyttäjän ja kaipaavat muutenkin jännitystä ankeaan lähiöelämäänsä.

Kyllähän naiset vaativat mieheltä yhtä ja toista, koska itse ovat todella tylsiä, pitkästyttäviä ja naiveja.

En seurustele nykyään sen takia että tylsistyisin kuoliaaksi.

• sinkku

olet seurustellut vääränlaisten naisten kanssa. Olet käyttänyt vääränlaista seulaa. Onko sinulle kenties ulkonäköseikat olleet valinnan kriteerinä? Ympäristössäsi on varmasti vaikka kuinka monta mielenkiintoista, omilla aivoillaan ajattelevaa naista. Sääli vain sinun kannaltasi, että nämä naiset eivät ole helposti vietävissä, sillä he eivät etsi ketään täyttämään omia päiviään, sillä heillä on niin paljon sisältöä elämässään.

• Nainen 30v

Niiltä kilteiltä miehiltähän nimenomaan takkiinsa ottaa - ja kunnolla...

Kyllä sen heti alkuun näkee, jos tyyppi on oikeasti kiltti ja suloinen - ja minuunhan se uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Ja arvaa vaan kuinka sattuu, kun kerta toisensa jälkeen nämä kiltit miehet sitten ottaa ja jättää.

Kun he ovat niin rehellisiä, etteivät pettäisi. He eivät halua jatkaa puolittaista kompromissi-suhdetta, vaan kertovat suoraan etten ole sitä mitä he suhteelta kaipaavat.

Eli kyllä, mieluummin se mies, joka osaa kertoa valkoisia valheita, osaa vähän pelata, eikä lähde kävelemään kun ensimmäistä kertaa ihastuu hiukan johonkin toiseen naiseen. Hän ehkä käy vieraissa, mutta älyää myös olla siitä kertomatta. Säilyy ainakin uskollisuuden illuusio (ja kyllä se minulle riittää). Ja vaikka se suhde sitten aikanaan loppuukin, ei se satuta niin pahasti kuin sen kiltin miehen rehellinen: "mutta kun et sinä ole se minun elämäni nainen..."

• kari 36

Tunnetko minut.
        Juttusi oli kuin minun elämänkerta. Jo 13 vuotta takana.
        Söpö, sopivan kiltti,välillä vieraissa ..................

• Renttu itsekin

Insinööri-miehet ovat hyviä esimerkkejä ihmisistä, joilla on vaikeuksia löytää itselleen naisseuraa. He ovat yleensä kilttejä mutta äärimmäisen tylsiä ja kiinnostuneet fanaattisesti jostain todella oudoista asioista, joka ei käy yksiin naisten kiinnostuksen kohteiden kanssa. Jos onnistaa, insinööreillä on melkein poikkeuksetta todella rumia naisia ja heidän naiskokemuksensa on todella vähäinen.

Toinen ryhmä ovat tiettyjen alojen yliopisto-opiskelijat.

• Jere

Nyt taas yleistetään mutu:n perusteella. Kaikki insinöörit eivät ole samanlaisia, eivätkä kaikki "rentut" ole juoppoja naisenhakkaajia.

• Insinööri

Siinä taas puhuu joku joka on vaan kuullut, että insinöörit ovat tylsiä ja ainoastaan kiinnostuneet jostain yliluonnollisesta.

Itse olen insinööri ja olen kaikkea muuta kuin tylsä ja liian kiltti. Naisia on ollut liiankin kanssa ja osaan renttuilla viikonloput sen verran hyvin, että alkuviikko töissä menee hiinä ja hiinä.. Sängyssä olen parempi rakastelija varmasti kuin monet duunarit. Ja meissä hyvän koulutuksen saaneissa on se hyväpuoli, että osaamme arvostaa oikealla tavalla naiskauneutta ja olemme hyvä käytöksisiä kaiken lisäksi.

Omassa kaveriporukassa jotka myös ovat insinöörejä on kunnon tyyppejä mielestäni. Pidämme saunailtoja, eli ryyppäämme välillä oikein kunnolla, käymme salilla ja aika moni harrastaa myös itsepuolustuslajeja sekä naisia meillä on riittänyt ihan mukavasti, joten se siitä insinöörien nörtteydestä ;)

Tässä keskustelussa on se toinenkin puoli, eli kuka hakee ja ketä hakee. Siis tuskin hyvin kouluttautunut ns "rotunainen" tuskin ottaa miehekseen mitään öykkäri renttua vaan arvostaa juuri tuota eteenpäin pyrkimistä uralla. Rentut olkoon omissa porukoissaan minun puolestani!

• Kaarina
        Insinööri kirjoitti:

Siinä taas puhuu joku joka on vaan kuullut, että insinöörit ovat tylsiä ja ainoastaan kiinnostuneet jostain yliluonnollisesta.

Itse olen insinööri ja olen kaikkea muuta kuin tylsä ja liian kiltti. Naisia on ollut liiankin kanssa ja osaan renttuilla viikonloput sen verran hyvin, että alkuviikko töissä menee hiinä ja hiinä.. Sängyssä olen parempi rakastelija varmasti kuin monet duunarit. Ja meissä hyvän koulutuksen saaneissa on se hyväpuoli, että osaamme arvostaa oikealla tavalla naiskauneutta ja olemme hyvä käytöksisiä kaiken lisäksi.

Omassa kaveriporukassa jotka myös ovat insinöörejä on kunnon tyyppejä mielestäni. Pidämme saunailtoja, eli ryyppäämme välillä oikein kunnolla, käymme salilla ja aika moni harrastaa myös itsepuolustuslajeja sekä naisia meillä on riittänyt ihan mukavasti, joten se siitä insinöörien nörtteydestä ;)

Tässä keskustelussa on se toinenkin puoli, eli kuka hakee ja ketä hakee. Siis tuskin hyvin kouluttautunut ns "rotunainen" tuskin ottaa miehekseen mitään öykkäri renttua vaan arvostaa juuri tuota eteenpäin pyrkimistä uralla. Rentut olkoon omissa porukoissaan minun puolestani!

"Sängyssä olen parempi rakastelija varmasti kuin monet duunarit".

Onnittelut: olet todellinen insinööri!

Mitenkäs penis? Onko se isompi kuin duunareilla?

• Reima Ratkaisu
        Kaarina kirjoitti:

"Sängyssä olen parempi rakastelija varmasti kuin monet duunarit".

Onnittelut: olet todellinen insinööri!

Mitenkäs penis? Onko se isompi kuin duunareilla?

"Miksi insinööri ei voi ymmärtää seksiä?"

"Koska ainoa liikkuva osa seisoo."

Huba Hah

• tuula

tuhman miehen jälkeen oppii arvostamaan kilttiä miestä?

Omaani en vaihtaisi mihinkään, vaikka parin vuoden seurustelun jälkeen alkaakin tuntua tasapaksulta.

Kuitenkin vaihtoehtoja miettiessä, sinkkuelämää, tai baarissa ravaavaa miestä...ei ei, ei minusta ole sellaiseen...

• Rane

Hah hah mullapas onkin asiat hyvin:)Ennen ei saanu naisia baarista, ei sitten kirveelläkään mutta nyt rakennushommissa olen oppinut oikeaksi törkyturvaksi. Ja vähän kun heittää viinaa naamariin, ni saanti on taattu :) en tiedä johtuuko tuosta vai kasvaneista lihaksistani, kasvaneesta karismastani vaiko vain siitä että en enää puhu turhan fiksuja.

• HYVÄ

NYT osuit naulankantaan, mies joka haisee miehelle eikä milleen hajuvedelle ja on törkyturpa jokapäiväisessä elämässä on hyvä tyyppi,ja auta armias kun sitten tälläinen törkyturpa ryhdistäytyy eli laittaa pyhäpuvun päälle ja lakerkengät jalkaan niin sitä saa melkein teititellä.Minun poikani ovat oikeita törkyturpia ja työhulluja ja heidän naiset on akateemisesti koulutettuja ja jumaloivat poikiani ja rakastavat.NÄIN MEILLÄ mutta naapurissa sitten onkin sellaista kitupiikkihommaa ei uskalleta olla mitenkään kuin hissunkissun vaan.

• Nainen

Tylsyys parisuhteessa on kyllä varmasti vie viimeisetkin meut yhdessäolon mielekkyydestä. Kun puhutaan liian kiltistä ihmisestä, näen tämän sellaisena kuin saamaton, nyhverö, nössö, mammanpoika, tahdoton tohvelisankari, jolla ei ole omia mielipiteitä eikä ajatuksia. Liian kiltille käy kaikki, mitä toinen ehdottaa, hän ei itse keksi mitään, sillä hän arvelee, ettei hänen mielipiteillään ole väliä. Liian kiltillä voi myös olla huono itsetunto ja jatkuva toisen miellyttämisen tarve, joka voi johtaa siihen, että toiselta menee tällaisen ihmisen kanssa lopulta hermot, kun hänellä ei ole mitään annettavaa toiselle, ei mielipiteiden vaihtoa, ei mitään omalaatuista piristävää. Riittikö vastaukseksi?

• 2.nainen

suustani. Juuri tällaisena minäkin näen "liian kiltin". Kaikki tämä tarkoittaa sitä, että suhteesta puuttuu aito vuorovaikutus ja kun se puuttuu, suhde ei ole kehityskelpoinen. Ja uskon, että jokaisella terveellä ihmisellä on pakottava tarve kehittyä tavalla tai toisella ja erityisesti ihmisenä, henkisesti.

• sielunsympatiaa

Mikä on liika kiltti? Jos sä oot sujut ittes kans ja kiltteys suhtees on osa sua ei siinä sillon ole mitää ongelmaa.Kiltteys on toisen kunnioitusta ja tilan antamista toiselle. on se paljon parempi vaihtoehto kuin se perinteinen toisen omistaminen .....mä luulen että moni mies haluaiai olla myös kiltti ja huomaavainen naiselleen mutta perinteiset roolit ei sitä suvaitse. Ole vaan oma ittes ja sellanen kultasen kiltti..

• Reima Ratkaisu

"mä luulen että moni mies haluaiai olla myös kiltti ja huomaavainen naiselleen mutta perinteiset roolit ei sitä suvaitse."

No nyt alkaa valjeta. Miehen kuuluu siis perinteiden velvoittamana olla vittumainen ja hakata vaimoa viinapäissään turpaan?

Nyt ymmärrän mistä feministit vouhottavat - hehän ovat siis liberaaleja uudistajia, jotka haluavat vapauttaa miessukupolven tästä historiallisesta taakasta!

• nainen27

Tuossa sun listassa on pari asiaa joihin kannattaisi kiinnittää huomiota.
      Ensiksi tuo että kiltit eivät riitele. Ei varmasti ole olemassa yhtään pariskuntaa joilla ei jossain vaiheessa ole jotain erimielisyyksiä. Jos mies antaa aina näissä asioissa periksi niin se on aivan tossun alla. Täys nössö jolla ei ole minkäänlaista selkärankaa.
      Toinen on se että miksi et kävis joskus kavereiden kanssa kännäämässä. Ei se tarkoita sitä että olisit pettämässä, mutta nainen on epävarma kun ei tiedä mitä teet. Se viettää koko illan miettimässä ja huolehtimassa ja on tosi ilahtunut sitten kun kerrot että ihan kivaa oli kavereiden kanssa mutta kivempaa olis ollu kotona.

• kiltti tyttö

moikka,
        - 'kiltti mies' ei ole sanonut ettei se ikinä käy baarissa. mutta monet miehet käy JOKA vknloppu ja se on hieman tyhmää.(olen samanikäinen kuin sinä)
        - se on hyvä asiaa jos erimielisyksistä pystyy KESKUSTELLA. Ei tartte riidellä: suuttua tai huutaa tai heitellä tavaroita lattialle. en haluais kasvattaa lapset riitojen keskellä ... Joillekuille riidat ovat parisuhteen A ja O, olkoon... itse olen rauhallinen ja kiltti :)

• Yrjö.

Lueskelin ihmisten vastauksia ja...

Vähän jäi semmoinen mielikuva, että kaikki naiset ovat samanlaisia ja miehet sitten joko nössöjä tai karjuja/elostelijoita/hunsvotteja.

Itse olen aika paljonkin parjattu tietoliikenneinsinööri.

Naiset, joihin olen tutustunut ovat olleet aikalailla erilaisia jokainen. Osa ehkä voisi pitää miehissä enemmän ns.rentuista, mutta niitäkin olen tavannut, joita kiehtoo hiljaisenpuoleinen - ehkä ujokin - nörtti.

Kun miettii kyseistä ajatusta niin siinä jokin loksahtaa kohdalleen. He ovat itsekin hieman hiljaisempia yksilöitä, joilla on tosin mielipiteitä asioihin ja ajatuksille liikkumavaraa.

Ettei tässä keskustelussa nyt olisi vaan kyse taas siitä typerästä harhakuvasta, että kaikkia pitäisi pystyä miellyttämään? Höpölöpön sanon minä. Ei se ainakaan minun itsetunnolleni ota, vaikka joku kauniskin nainen tokaiseekin päin naamaa heti kättelyssä: "Jahah insinööri juu kyllä minä tiedän mitä sinäkin täältä haet, minähän en rupea sinun tutkimusalustaksi. Tuskin näet 10 vuoden päästä edes varpaitasi."
      Oikeus mielipiteeseen, voi toki. Jos ei voi kääntää toisen päätä niin käännä silloin oma pääsi.
      Vaikea kyllä uskoa, että kukaan noin sanoisi? Ehkä kyseessä olisi renttunainen. ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja kysyi: "eikö mielummin vähän tylsempää kuin vaikka viinaa tai epävarmuutta?"
      Voi eih, tuossako on vaihtoehdot?

Mitä nyt naisista tiedän, niin voit melko varmasti uskoa elämäsi rakkaudenkin hiipuvan, jos aiot valahtaa "aika kivaksi" tai "varmaksi, tylsäksi ja kiltiksi vaihtoehdoksi". Kyllä parisuhteessa pitää olla vähän särmää ja asennetta, yllätyksiä. Joku voisi lisäksi ajatella, että ei yritä mitään uutta, koska pelkää tekevänsä jotain väärin tai loukkaavansa puolisoaan. Minusta yritys ja ajatus sen takana on kuitenkin tärkein.

No kysynpä minäkin vielä lopuksi jotain. Jotkut täällä esittivät näkemyksiä, että pitäisi hankkia ns. naisten harrastuksia. Toivottavasti hän ei tarkoittanut samalla omista miehisistä harrastuksista luopumista? Ja miksei naisia rohkaista tutustumaan miehisiin harrastuksiin, miksi miesten tulisi ainoastaan tutustua "oopperaan ja teatteriin"? Eikö monia naisia kiinnosta miehessä vastakohdat heidän omiin kiinnostuksiinsa?

• Jere

Ongelma taitaa olla siinä, että tuollainen "kiltti mies" on liian väritön ja tylsä. Turvallinen ja tasainen, joka ei yllätä koskaan. Olet ilmeisesti liian tavallinen ja yllätyksetön.

Ei kiltinkään miehen tarvitse olla tylsä. Ei saa olla hiljainen tossukka, joka ei uskalla sanoa omia mielipiteitään vaan taipuu aina naisen tahtoon. Jatkuva naisen kyljessä nyhjääminenkin voi olla rasittavaa. Kyllä kavereittenkin seurassa saa ja pitääkin viettää aikaa. Tuskin se nainenkaan haluaa aina olla kotona.

Riitely on ihan tavallista lähes jokaisessa suhteesa. Silloin kun on syytä olla vihainen, sen saa myös sanoa. On todella turhauttavaa jos toinen ei uskalla puolustaa itseään.

• Akka

Tuollainenhan on ihana ukko. Mutta tosiasiahan se on, että kyllä miehessä tietty särmä pitää olla. Se voi olla jotain ihan pientä juttua, ehkä hivenen itsevarmempaa otetta tai vastaavaa. Liian imelä käytös mieheltä ärsyttää. Ei silti saa olla loukkaava :)

• Reima Ratkaisu

tämän tyyppisistä jutuista tulee aina väkisinkin mieleen että naiset eivät itsekään ihan tarkkaan ottaen tiedä mitä helvettiä elämältä ja parisuhteiltaan haluavat. Ei tietty mitään uutta auringon alla :)

Onnea nyt vaan etsintään kaikesta huolimatta :)

• kaunis nainen

HYVÄT ON RAAMIT SINUSTA,ja sinä olet sitten niiden keskellä elämässä,sain sen käsityksen että et ole vielä parisuhteessa siis et elä perheessä vaan olet sinkku.Elä kanna huolta kiltteydestäsi kyllä elämä opettaa,elämässä on täynnä vastoinkäymisiä, epäonnea ajottain sairautta,rahapulaa, sukulasiten kanssa kinaa työpaiklla kismaa,siinä kyllä kiltteys karisee.minäkin olin aikoinani kiltti mutta kun ryhdyin yrittäjäksi niin näin ihmisen raadollisuusden ja omahyväisyyden.SAMOIN ON PERHEESSÄ missä kitkuttelen ukko toisinaan piru ja toisinan enkeli ja lapset oikeita hermojarepiviä hirmuja ja toisinaan kaikki menee kuin sävellys,ja olotila kotona kuin hienoimissakin sinfoniakonsertissa.Mutta en pelkää elämää ,toivottavasti *kiltti mies* et sinäkään pelkää,ELÄMÄ ANTAA PALJON ON VAATIVA JA TIUKKA JA ON OLTAVA KOKOAJAN SKARPPINA KAIKESSA.

• morkkis

Olen käytökseltäni jopa hyvin kohtelias mies. Olen aina osallistunut kotitöihin ja lastenhoitoon, auttanut ties missä, hoitanut raha-asioita sun muita. Viime vuodet hoitanut lapset ja kodin melkein kokonaan.

Olen käynyt kavereiden kanssa kaljalla ja konserteissa, retkillä sun muilla. Samoin itsekseni.

Olen pitänyt itseni kohtalaisessa kunnossa, en ryyppää enkä polta. Sikari ehkä parissa kuukaudessa; kaljaa tai viiniä 4-6 kertaa viikossa - mutta ei paljon. Yleensä vaimon kanssa lasi pari tai olut. Joskus vähän enemmän mutta en "vedä perseitä olalle".

Vaimo on saanut mennä ulos tai lenkille tms. kun on halunnut. Ollut työpaikan kokkareilla ja ties millä kemuilla, mutta aina on halunnut tulla "ajoissa kotiin", vaikka olen joskus kehoittanutkin hippaamaan kunnolla.

Ollaan riidelty kunnolla ja riittävän usein; käsiksi ei ole käyty. Usein ne on pitkittyneet siksi kun en ole luupäänä antanut kaikkea periksi. En todellakaan myönny kaikkeen.

Olen pitänyt vaimoa hyvänä aika monin eri keinoin. Olen muistanut kehua ja kertoa rakastavani häntä. Seksissä olin useimmiten aloitteentekijä. Monenlaista kivaa tuli tehtyä ja kokeiltua. Ja monessa paikassa.

Ollaan matkusteltukin - lasten kanssa. Vaimo ei yleensä koskaan halunnut lähteä kahdestaan.

Olen teknisesti taitava, osaan vaikka mitä. Mutta myös taiteellinen ja kekseliäs, kyllästyn aika äkkiä samaan asiaan. Tässä mielessä vähän arvaamatonkin, kun pitää keksiä kaikkea kivaa.

Tulen toimeen ihmisten kanssa, ja viihdyn seurassa. Etenkin viime aikoina suuri osa ystävistäni on ollut naisia.
      Olen haluttua seuraa ystävien, kavereiden ja sukulaisten parissa "mukavan" luonteeni ja käytökseni takia.

Voi hiisi, kyllä tuli rutkasti omakehua! Mutta uskokaa vaan: en julkisesti ole ennen kehunut tai mainostanut itseäni näin.

Mikähän siinä sitten oikein oli, kun vaimo minuun kyllästyi 15 vuoden jälkeen? Kun ei toiminut minkäänlainen käytös? Varmaan sitten se, kun en ole ricky martinin näköinen - enkä sitten loppujen lopuksi kuitenkaan antanut tarpeeksi periksi... :(

• kiltti mies

En vieläkään ymmärrä miksen kiltteyden takia kelpaa. Monet naisethan haluavat mieheksi sellaisen joka on kunnollinen, lainkuulijainen, puhdas, siisti, hyvä koulutus, hyvä ammatti, hyvä asunto, ei hakkaa, ei juo liikaa, on hellä, välittävä, huomioonottava, rehellinen ja romanttinen.

En vaan voi ymmärtää miksei tommonen loppujenlopuksi riitäkään. Tossahan on jo tosi paljon hyviä syitä.

• /\/\71

Luulenpa rikkinäisen ihmisen hakevan ihan vaistomaisesti rikkinäistä kumppania itselleen.
        Ja suuri osa porukasta on aika pirstaleina nykyään, joten...

Niin.. moniko on todella selvillä perimmäisistä tarpeistaan, mitä parisuhteeseen tulee? Ehkä siitäkin on tullut vain yksi uusi todellisuuspaon muoto -- viihdettä mikä viihdettä?

• Kiltti tyttö

Hyviä syitä on kyllä, mutta kun tunteet ne ei tottele järkisyitä. Jos jonkun ihmisen kanssa ei kipinöi, sille ei voi mitään vaikka toinen olisi kuinka ihanteellinen puolisoehdokas. Eri asia tietysti jos tahtoo nimenomaan järkeen perustuvan parisuhteen... itse en moiseen usko. Kuten täällä voi havaita, sinkkuina ovat edelleen niin kiltit kuin tuhmatkin, kauniit, rumat, rentut, tietoliikenneinsinöörit jne. Kohdallasikin lienee kysymys vain siitä ettei se oikea ihminen ole osunut kohdalle. Meitä on paljon muitakin, jos se yhtään lohduttaa.

• kyllä saat,

että kaikki edellä mainittu teesi,on totta ja arvostettavaa,ilman sitä suomenkansa olis jo ihan rappiolla,kiitos vaan kun on sinulla oikea ote elämään,minulla on ainaskin maailaman kunnollisin mies ja kolme aikuista perheellistä poikaa ja yksi tyttökin kunnollinen hänkin naimisissa ja kaikki oikeita kunnonkansalaisia.Joten ole vaan se mikä olet niin mekin ollaan koko suvunvoimalla hei vaan

• m77

"Monet naisethan haluavat mieheksi sellaisen joka on..."

vastaus on et monet naiset ei halua miestä, vaan pellen/viihdyttäjän/pankin, hetkeks aikaa.

• m77

"Monet naisethan haluavat mieheksi sellaisen joka on..."

vastaus on et monet naiset ei halua miestä, vaan pellen/viihdyttäjän/pankin, hetkeks aikaa.

VITTU NÄÄ SIVUT JUMITTAA

• Tiikeri ei pääse raidoistaa...

Siksi valtaosa naisista pettää surutta esim. ruotsinlaivoilla liian kilttiä puolisoaan.

• Vanttera

Perhana!lopettakaa jo tuo paskan jauhanta.Miehen pitää olla mies ja nainen on sen kylkiluusta repästy.Käytännössä se tarkottaa sitä,että mies päästää eläimelliset himonsa ja halunsa parisuhteessa valloilleen.Minä ainakin oon työntäny pääni vaimon jalkojen väliin ja ottanu sen mitä oon halunnu.

• anne

Niin ehkä suhteen alussa voi mies olla kiltti mut ootappa ku arki astuu elämään...

• morkkis

Yks melkein tommoinen on juuri laitettu uudelle kierrokselle... :D

• toinen

toinen lähes tommoinen on juuri laitettu uudelle kierrokselle... :D

• hipsu

Olen monen monta kertaan nuoruudessani haksahtanut renttuihin ja vähemmän kiltteihin , mutta loppupelissä olen halunnut aina kiltin miehen rinnalleni.

Silloin nuorena ja aikuisiässäkin liian kiltit miehet tylsiksi, mutta näin se ei ole. Kovien ja menevien tyyppien kanssa elämä tulisi olemaan epävarmaa ja lohdutonta. Olen seurannut läheltä ja kaukaa ystävien ja vähemmän tuttujen elämää tällaisten epämääräisten tyyppien kanssa.

Nyt olen jo nelikymppinen ja tavannut sen oikean, miehen joka on kiltti ja ihana. Kiltti mies ei tarkoita, että hän olisi tylsä, päinvastoin. Eikä kiltti mies tarkoita, että hän olisi persoonaton ja tyhmä.

Kyllä kaikille löytyy joku. Bailaajatypyt eivät välttämättä halua sillä hetkellä tietokonenörttiä, joka istuu kaiket illat kotona koneensa äärellä. Mutta välttämättä taas sellainen kaveri ei halua mitään bailaajaa itselleen. Kyllä ne arvot ja elämäntyyli jotenkin pitää mennä yksiin.

Turhaan olet huolissasi.Tulet varmaan löytämään jonkun ihanan naisen itsellesi, jolla on elämän arvot kohdallaan ja on tasapainoinen. Täytyy vaan luottaa itseensä ja olla aina oma itsensä.

Mieti sellaista elvistelijää, joka saa naisen kuin naisen, niin joku päivä sillä ei ole mitään.Kukaan ei ole sellaisesta loppupelissä kiinnostunut. Tiedän tapauksia!

• Timppa

Joo voin sanoo sulle kiltti mies et ihan turhaa odotat 40 vuotiaaksi et naiset tulis järkiinsä ja ymmärtäis et olet kunnon mies.Venäjällä on erittäin kauniita naisia jotka etsivät sinunlaisia kilttejä ja ahkeria miehiä.Turhaan aikaasi täällä tuhlaat.Tsemppiä sinulle!

• hipsu
        Timppa kirjoitti:

Joo voin sanoo sulle kiltti mies et ihan turhaa odotat 40 vuotiaaksi et naiset tulis järkiinsä ja ymmärtäis et olet kunnon mies.Venäjällä on erittäin kauniita naisia jotka etsivät sinunlaisia kilttejä ja ahkeria miehiä.Turhaan aikaasi täällä tuhlaat.Tsemppiä sinulle!

Niin onkin hyvä lähteä maailmaa kiertämään, ennekuin asettuu paikoilleen, niin minäkin tein aikoinaan. Kannattaa tsekata ne venäläisetkin naiset, sittenhän tietää mitä haluaa elämältään ja elämänkumppaniltaan.

Mutta voipi olla niin, että nelikymppi jo häämöttää, kun sen oikean löytää! Rakkaus ei ole sidottu ulkonäköön eikä aikaan.

• Reima Ratkaisu
        Timppa kirjoitti:

Osuma ja upotus!
        Kannattaa tosiaan harkita kulttuurin vaihtoa - monessa muussa maassa kuin täällä Kekkoslovakiassa ihmisillä saattaa olla muutakin mielessä kuin loputonta tänne-kaikki-mulle-heti-olen-täysneuroottinen-hesalais-kosmopoliitti-paskaa.

Ajatelkaa nyt saatana. Ei ihmiset ole mitään kertakäyttöhyödykkeitä joita voi ostaa Ärrältä lisää kun puheaika loppuu.

• hacker

Kiltit miehet hillitsevät itsensä turhan hyvin. Olin nuorempana "kiltti" ja hillitsin aina itseni oikein hyvin, neuvottelin asioista jne jne. Ongelmana oli, että tunteiden näyttäminen oli vaikeaa. Riitelyiden aikana pystyin satuttamaan toisia pahastikin ja sietämään loukkauksen itselleni ulkoisesti hyvin. Sitten aloin löytää oman identiteettini enkä ole juuri katunut.

Nykyään olen impulsiivisempi, näytän tunteskaalassa myös raivon, ilon ja ihastumisen ja elämä on hieman hektisempää mutta myös antoisampaa. Tietenkin osa ihmisistä pitää minua hieman renttuna huoripukkina, mutta se on heidän asiansa. Jokaisella on mielestäni oikeus omaan elämään, enkä koskaan hauku "huonojakaan" naisia lumpuiksi, kunhan he eivät petä kumppaneitaan. Jos mies on aina hillitty, saattaa nainen luulla, ettei tämä ole kiinnostunut hänestä. Intohimon kohteena oleminen on imartelevaa molemmille sukupuolille. (Sivuhuomautuksena sanottakoon, että naiset ovat hirveän persoja kehuille, mikä on auttanut minua aika monessa paikassa )

Jos toimettu toimeentulo on mielestänne hyvä argumentti partneriksi, kannattaa miettiä vielä kertaalleen: nainen, joka on kiinnostunut moisesta, on vain kulttuurillisesti hyväksyttävä huora, joka nai rahasta. Edelleen, jos mies huolehtii raha-asioista, hänellä on paha tapa alkaa painostamaan hellävaraisesti kumppaniaan. Kiltit miehet eivät edes tuhlaa koruja naisiinsa, uhraa kukkia jumalattarelleen.

Kunnollinen isä ei useinkaan ole hyvä puoliso. Itse olen aika määräilevä ja uppiniskainen kontrolloija, jolla on pitkä pinna. Tämä auttaa lasten kasvattamisessa, mutta puolison ei tule hyväksyä holhoamista -- noh, ehkä S/M-suhteissa, mutta se on toinen tarina...

Isojen riskien välttäminen on pelkuruutta mutta älykästä. Kotiin jääminen tekee mökkihöperöksi. Matkustelu pitää mielen virkeänä.

Pieni --- mutta yllättävän tärkeä --- pointti on myös seksi: useimmiten ei-kunnollisilla miehillä on ollut useampia partnereita, joka (omasta mielestä) parantaa mahdollisuuksia tyydyttää kumppani. Kiltit miehet monesti paheksuvat seksuaalisia pervessioita, jotka kohtuudella nautittuna kuitenkin parantavat elämän laatua kummasti. Lähetyssaarnaajaa pari minuuttia peiton alla lauantaisin saunan ja kymppiuutisten jälkeen on pelottavan aikuismaista ja rauhallista.

Lisäksi kilteissä miehissä --- kuten naisissakin --- on rasittava tapa elää muiden kautta. He voivat paheksua homoja, lesboja ja muita pervoja mustia, aasialaisia jne, mutta eivät tietenkään sano sitä ääneen poliittisen korrektiuden takia kuin lähipiirilleen. Heidän mielipiteensä on massan mielipide aivan liian usein. He toimivat liian usein sääntöjen ja normien mukaan, eivätkä pysty sopeutumaan nopeasti tilanteeseen. Piintyneisyys ei ole hyve.

Viimeisenä pointtina heitettäköön: heillä on kohtuuttomia ennakko-odotuksia parisuhteella ja he uskovat Elämänsä rakkauteen, joka jonain päivänä sattuu kohdalle. Elämän Rakkaus on kaunis ajatus, mutta jos siihen yhdistyy ajatus täydellisestä rakkaudesta, se on tuhoon tuomittu.

• Drumtone

Mielestäni tämä on ymmärretty avain väärin. Kyse ei ole renttuudesta, vaan nokkimisjärjestyksen muodostamisesta. Sanalla: biologiasta!

Ei tarvitse puhua törkeyksiä, vaan olla äänessä ja tuoda itseään esille rohkeasti. Mieluummin vielä hauskasti. Tämän kuvittelen vetoavan naisiin. Itse hiljaiset naiset ovat poikkeus. Ne jotka ovat eniten äänessä, luokitellaan porukan johtajiksi, joilla on varaa valita kenen kanssa ovat. Ja valitsemalla tällainen yksilö kumppaniksi, kohoaa itsekin arvoasteikossa. Inhoan sanaa "arvoasteikko", mutta en keksi nopeasti muutakaan. Hierarkia menisi hienosteluksi.

Vanhetessaan naisella alkaa olla itsetunto ja ymmärrys kunnossa. Ymmärretään oma paikka maailmassa. Ei ole tarvetta kivuta ylemmäs, tai jokin ihmisen biologiassa loksahtaa päälle, ettei ole tarvetta enää moiseen käyttäytymiseen.

Tämä oli ehkä jonkin verran kärjistetty näkökulma asiaan. Alleviivaan vielä, pointtina on, että avainsanana ei ole renttuus.

• Prototyyppinössö

Jeh.

Puhut asiaa, juuri niin se menee. Mulla on suorastaan vastustamaton hinku huutaa rivistä kommentti yhteen sun ajatukseesi ja sitten lisäillä sen perään omiani.

>> Vanhetessaan naisella alkaa olla itsetunto ja ymmärrys kunnossa. Ymmärretään oma paikka maailmassa. Ei ole tarvetta kivuta ylemmäs, tai jokin ihmisen biologiassa loksahtaa päälle, ettei ole tarvetta enää moiseen käyttäytymiseen.

• KOHTALO

Itse olen 25v, pitkä, en polta, en juo, omasta mielestäni ihan hyvän näköinenkin, yliopisto-opiskelija. Ainoa suurempi vika, olen aivan liian kiltti, tämän takia en kenellekään kelpaa!

Ei ole kyllä fiksua nimettömänä tänne tälläistä kirjoittaa, mutta sanompa vaan että myötätuntoa ei juuri löydy naisille, jotka valittavat vaikkapa perhe väkivallasta, tai itkevät sitä että mies pettää. Se on täysin omaa syytänne! Kilttejä miehiä olisi vapaana vaikka kuinka paljon. Miehiä, jotka kohtelisivat teitä kuin prinsessaa. Eivät iki maailmassa pettäisi. Jne... Miksi ette heitä halua? Kysyn vaan?

Täytyy sanoa, että olen hyvin pettynyt naisiin. Kunnollisen naisen löytäminen on yllättävää kyllä vaikeampaa kuin miehen, uskallan väittää. Jaksan kuitenkin vielä uskoa siihen, että jostain vielä löytyisi kiltti tyttö, jonka voisin tehdä onnelliseksi.

• malla

omasta kokemuksestani tiedän,että sitä ei osaa arvostaa sellaista kilttiä miestä,jollei ole kokemusta toisenlaisesta.Minulla on ja siis tiedän mitä se on ja jaksan joka päivä mielessäni kiittää ja olen sen sanonut miehellenikin.
      En vaihtaisi mistään hinnasta.Liian nössöstä,ei pidä,mutta kyllä sieltä löytyy potentiaalia,kun antaa siihen tilaa.Edellinen nainen painoi mieheni itsetunnon alas ja arvet kestää parantua.. eli ei voi olla liian kiltti,jos löytyy omaa tahtoa ja mielipiteitä..

• helena

Joo kyllä pitää kilttiä miestä arvostaa,mun mielestä ne ovat kaikkien parhaimpia.
        Minä olin kymmenen vuotta sellaisen miehen kanssa,
        mutta hän kuoli 2 vuotta sitten ja nyt etsin miestä,mutta tuntuu että ei ole missään sellaista miestä.

• Naisiin

Mä en ainakaan ikinä ota ketään ämmää vakkariin, kun niille pitää olla niin vitun täydellinen. Haistatan paskat kaikille naisille. Ne odottaa miehiltä liikaa, vaikkei itse antais juuri mitään takasin.

• helena

Olipa pahasti sanottu naisista,on tainut miehellä
        olla tosi pahoja naisia,kun olet noin v:nut.
        Kyllä naiset käytäytyy miehiin niin kuin miehet
        käytäytyy naisia kohtaan.Enpä huolisi tollasta
        miestä vaikka maksettaisi.

• hipsu

Yleensä tällaisissa tapauksissa miehen itsetunto on niin alhaalla, että ei sitä nosta mikään. Itsetuntoa pitää itse hoitaa ja kohottaa, ei sitä kukaan muu voi tehdä puolestasi.

• Deri
        hipsu kirjoitti:

Yleensä tällaisissa tapauksissa miehen itsetunto on niin alhaalla, että ei sitä nosta mikään. Itsetuntoa pitää itse hoitaa ja kohottaa, ei sitä kukaan muu voi tehdä puolestasi.

Miten nostat itsetuntoa siis ihan käytännössä? Päivästä riippuen olen joskus hyvinkin itsevarma, suunnittelen suuria ja nauran partoihini lähes jokaiselle vastaantulijalle ja romutan toisten suunnitelmat. Toisinaan taas kavahdan, kun näen peilikuvani vaikkapa kaupan näyteikkunassa ja silloin iskee suorastaan paniikki/häpeä ja pyrin hoitamaan asiani ja vetäytymään kotiini neljän seinän sisälle, enkä käy pariin päivään missään.

• m77

joo tää on klisee kiltti/renttu, suurin osa on siltä väliltä SAATANA.

Teinipissaliisat ja tylsimykset tykkää rentuista ja kaipaa jännitystä, aikuisemmat fiksut naiset haluaa jotain muuta.

mites se kun nainen haluaa et mies osaa korjata auton tai tehdä putkiremonttia tai korjata taloa.
      Mun ajatus on miehenä et tehkön kukakin minkä parhaiten osaa, siis hyvä ammatti ja sit voi palkata putkimiestä, tai raksamiestä, kun oon rikas inssi.

• lollage

sit voi putkimies samalla tarkastaa sun muijjas röörit

• susa

Mulla on ns. kiltti mies, ja hän kelpaa mulle kyllä oikein hyvin. Ihmetyttää vaan, kun multa kysellään joskus, miksi tällainen persoonallinen ja villi nainen on sen kiltin kanssa. Kysyjät on yleensä miehiä...

• Jullikka

Oli mies sitten kiltti tai vähemmän kiltti, mutta naiset kaipaavat miehessä haastetta. He haluavat olla mieluummin saalistajia kuin saalistettavia. Älä ole liian helposti saatavissa, sillä silloin sinussa ei ole haastetta naiselle. Jos olet kiinnostunut jostain tietystä naisesta, älä lankea hänen eteensä, vaan tee juuri niin kuin itseäsi huvittaa, sillä se ärsyttää naisen saalistamaan. Tuon voi tehdä kilttikin mies ja vielä käyttäytymällä fiksusti ja kiltisti !

• Anonyymi

Just on jätetty kiltteyden takia. Voi vittu tätä..

Ihastuksen huumassa varmaan enimmäkseen oon koittanut olla kiltti ja huomaavainen sekä kohtelias.

Varmaan joku Suoli24 palstapsykoterapeutti osaa taas sanoo, et "miks oot tollanen vitun nössö"

• Anonyymi

Naisten viha kilttejä ja kunnollisia miehiä kohtaan ei todellakaan ole uusi juttu. Jo muinaiset kreikkalaise tiesivät 20v sitten antiikin aikaan kertoa, että kiltti mies on kuvottava vätys joka ei naista voi tyydyttää.

• Vanha ketjuhan tää on, mutta ei nyt sentäs antiikin aikainen. Mä oon nyt tauolla vanhainkodin kellarissa. Ja kun etsin taukopaikkaa, niin löysin vanhan työpajan ja talkkarin taukopaikan, radio oli edelleen auki, kaikki paikat pölyn peitossa ja kalenterit näytti vuotta 2006. Kaikki paikillaan, vain ihmiset kadonnu 18 vuotta sitten.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1421
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1164
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1087
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      906
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      894
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe