hampaanpoisto ja hyytymä

viisaudenhamppi

Niin miten kauan sen hyytymän tarkkaan ottaen pitäisi pysyä paikallaan? Pelottaa kamalasti että se irtoaa ja sitten tulee ongelmia. Milloin uskaltaa alkaa syödä kiinteää ruokaa? Muita vinkkejä?

4

1106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nestemäistä

Kolmas päivä on menossa pelkästään pilliruuan varassa. Minulta poistettiin pari hammasta ja sen vuoksi olen ollut tavallista varovaisempi. Operaatiopäivänä join vain vettä pakollisen kolmen tunnin odottelun jälkeen. Yhtään särkyä ei ole ollut.

• 20-vuotias

itsellä pari vuotta sitten poistettiin hammas ja h.lääkäri ei kannustanut syömään mitään sipsejä tai muita vastaavia kovia murusia tuottavaa ruokaa pariin viikkoon, mutta muuten sai ihan normaalisti syödä. Pari-kolme tuntia aukko vuosi verta ja paljon, mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

• kaape3

eikä mitään ongelmia vaikka jatkoin syömistä ja juomista iha normaalisti. Kaksi hammasta otettiin kerralla (saman puolen ylä ja ala), hyytymästä tihkui 2-3 tuntia operaation jälkeen verta suuhun mutta sen jälkeen ei ongelmia. Kiinteää ruokaa tuli syötyä kymmenisen tunnin kuluttua operaatiosta eikä sillon huomannut muuta eroa kuin sen, että leuat oli vähän jumissa. En ole lääkäri mutta väittäisin ettei haittaa vaikka se hyytymä irtoasi koska tilalle muodostuu kuitenkin uusi hyytymä.

• catherine

Useimmiten verihyytymä pysyy siinä haavan päällä, mutta saattaa joskus kuitenkin irrota. Olisi hyvä että se pysyy siellä kuopassa sillä haava ja luu paranee sen hyytymän alla. Kun hyytymä poistuu niin se altistuu tulehdukselle. Jos se koko hyytymä tai iso osa siitä irtoaa, niin huomaat sen kyllä sillä kipu on aivan valtava. Ilmaantuu yleensä 2-3 päivää hampaanpoiston jälkeen. Silloin on mentävä takaisin hammaslääkäriin, joka huuhtelee alueen ja tamponoi sen.
        Parin ekan päivän aikana kannattaa syödä viileätä ruokaa. Tavallista ruokaa voi syödä, tietenkin varoen leikkausaluetta ja oman kivun mukaan. Tietenkään ehkä mitään hirveän kovaa ei kannata syödä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe