Niin miten kauan sen hyytymän tarkkaan ottaen pitäisi pysyä paikallaan? Pelottaa kamalasti että se irtoaa ja sitten tulee ongelmia. Milloin uskaltaa alkaa syödä kiinteää ruokaa? Muita vinkkejä?
hampaanpoisto ja hyytymä
4
1106
Vastaukset
- nestemäistä
Kolmas päivä on menossa pelkästään pilliruuan varassa. Minulta poistettiin pari hammasta ja sen vuoksi olen ollut tavallista varovaisempi. Operaatiopäivänä join vain vettä pakollisen kolmen tunnin odottelun jälkeen. Yhtään särkyä ei ole ollut.
- 20-vuotias
itsellä pari vuotta sitten poistettiin hammas ja h.lääkäri ei kannustanut syömään mitään sipsejä tai muita vastaavia kovia murusia tuottavaa ruokaa pariin viikkoon, mutta muuten sai ihan normaalisti syödä. Pari-kolme tuntia aukko vuosi verta ja paljon, mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
- kaape3
eikä mitään ongelmia vaikka jatkoin syömistä ja juomista iha normaalisti. Kaksi hammasta otettiin kerralla (saman puolen ylä ja ala), hyytymästä tihkui 2-3 tuntia operaation jälkeen verta suuhun mutta sen jälkeen ei ongelmia. Kiinteää ruokaa tuli syötyä kymmenisen tunnin kuluttua operaatiosta eikä sillon huomannut muuta eroa kuin sen, että leuat oli vähän jumissa. En ole lääkäri mutta väittäisin ettei haittaa vaikka se hyytymä irtoasi koska tilalle muodostuu kuitenkin uusi hyytymä.
- catherine
Useimmiten verihyytymä pysyy siinä haavan päällä, mutta saattaa joskus kuitenkin irrota. Olisi hyvä että se pysyy siellä kuopassa sillä haava ja luu paranee sen hyytymän alla. Kun hyytymä poistuu niin se altistuu tulehdukselle. Jos se koko hyytymä tai iso osa siitä irtoaa, niin huomaat sen kyllä sillä kipu on aivan valtava. Ilmaantuu yleensä 2-3 päivää hampaanpoiston jälkeen. Silloin on mentävä takaisin hammaslääkäriin, joka huuhtelee alueen ja tamponoi sen.
Parin ekan päivän aikana kannattaa syödä viileätä ruokaa. Tavallista ruokaa voi syödä, tietenkin varoen leikkausaluetta ja oman kivun mukaan. Tietenkään ehkä mitään hirveän kovaa ei kannata syödä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295