Monissa treffi-ilmoituksissa törmää lauseeseen "ei sohvaperunoille". Pohdoskelin tuossa, että mikä tekee mihestä (tai naisesta) sohvaperunan. Miten se määritellään, missä menee raja? :o)
Ja itse kun en osaa tähän vastata, pyytäisinkin hieman yleisön mielipidettä
Sohvaperuna?
66
5748
Vastaukset
- kjhgf
luin tuossa aikaisempia keskusteluja, ja ilmeisesti se tarkoittaa "ei sporttista" ja "ei menevää" naista.
Harmi sikäli, kun itse tykkään paljon leffojen katsomisesta ja lukemisesta ym. asioista joissa ei tarvitse liikkua kamalasti. En voi sietää fyysistä rasitusta ja hengästymistä ja siksi jäänkin usein kotiin hemmottelemaan itseäni. Jos en kenellekään kelpaa, niin eipä siitä haittaakaan ole. Olen onnellinen näin.- Petze
Kun on onnellinen, on asiat mallillaan ;o)
Enpä itsekään ole mikään sporttihirmu, mutta tulee sitä kohtalaisesti liikuttua, pelattua mailapelejä yms.
Välillä vaan tuntuu että sekään ei taida ylittää sohvaperunan rimaa :D
Hemmottelu ja nautiskelu rules! Se on vaan niin ettet ole löytänyt liikunnana riemua. Itsekki n katson elokuvia mutta jos ei kolmeen päivään tee mitää missä kunnolla hiki lentää niin rupean hyppiin seinille ja kroppa tulee kipeäksi ja menee jumiin koska ihmisen kroppa on tehty liikkumaan ja sitten kun olet 50v ja et pysty vaikka coopperin testissa pääse kun kilometrin niin sydänkohtausen vaára ja kakki muut iän tuomat riskit kasvaa. Henkilön tulisi minimissää liikku 3- kertaa viikossa ja jos haluaa hyvän kunnon niin kertävyysurheilua 3-5 kertaa ja lihakuntoa 2-4 kertaa viikossa niin pysyy kunnossa. Itse 48v ja pystyn helposti vaikka pyöräilemaa 30-70 km kunnon tenpolla. Ihminen sairastuukin paljon helpommin kun on huonossa kunnossa.
- Sähköjänis<
"en voi sietää fyysistä rasitusta ja hengästymistä" Mitä ihmeen elämää se sellainen on,ihminen on luotu liikkumaan..Ihminenhän lihoo ja sairastuu ilman riittävää liikuntaa,sydän rappeutuu ja lihakset ja nivelet.
- Kuuseen!
Noiden spammies kans!
Petze kirjoitti:
Enpä itsekään ole mikään sporttihirmu, mutta tulee sitä kohtalaisesti liikuttua, pelattua mailapelejä yms.
Hemmottelu ja nautiskelu rules!- Jahhhhhhhhhas
Make60 kirjoitti:
Se on vaan niin ettet ole löytänyt liikunnana riemua. Itsekki n katson elokuvia mutta jos ei kolmeen päivään tee mitää missä kunnolla hiki lentää niin rupean hyppiin seinille ja kroppa tulee kipeäksi ja menee jumiin koska ihmisen kroppa on tehty liikkumaan ja sitten kun olet 50v ja et pysty vaikka coopperin testissa pääse kun kilometrin niin sydänkohtausen vaára ja kakki muut iän tuomat riskit kasvaa. Henkilön tulisi minimissää liikku 3- kertaa viikossa ja jos haluaa hyvän kunnon niin kertävyysurheilua 3-5 kertaa ja lihakuntoa 2-4 kertaa viikossa niin pysyy kunnossa. Itse 48v ja pystyn helposti vaikka pyöräilemaa 30-70 km kunnon tenpolla. Ihminen sairastuukin paljon helpommin kun on huonossa kunnossa.
No sulla nyt näköjää onkin joku ADHD kun et pysty edes kirjottamiseen keskittyyn kunnolla... Yrittäkää nyt edes........ ._.
Jahhhhhhhhhas kirjoitti:
No sulla nyt näköjää onkin joku ADHD kun et pysty edes kirjottamiseen keskittyyn kunnolla... Yrittäkää nyt edes........ ._.
Ei ole mitään väliä kirjoittaako oikein vai miten kun asia tulee ymmärretyksi. Kun ajatus juoksee ja pitää kirkoittaa samalla niin ei niillä kirjoitusvirheillä ole mitään merkitystä ja itse pilkun nussija.
- Sohvamuusi isolla nakilla.
Petze kirjoitti:
Hemmottelu ja nautiskelu rules!laman jälkimainingeissa ja tästä olen pitänyt kiinni. Ei ole parempaa, ei terveellisempää kuin sohvalla oleminen. Kauan sitten minimoin turhan rehkimisen eli energian kuluttamisen joutaviin kuten liikuntaan. Olen terve, hyväkuntoinen, normaalipituinen ja painoinen. Työhaastatteluissa sanon olevani täysi raakki ja vain kotioloissa maannut epäluotettava työläinen. Niin ei tarvitse ottaa vastaan töitäkään. Parasta on tämä täydellinen lomailu yhteiskunnan velvollisuutena se maksaa. Maksoin kuitenkin veroja ja eläkemaksuja tarpeeksi kauan, että nyt nautin edelleen työni tuloksista. Jos yhteiskunta on tuhlannut rahat jotka sille tienasin, se ei ole minun vika vaan yhteiskunnan vika. No niin menkääpä siellä ahkerasti töihinne, ettei elintasoni laske. Sohvaperunana on kiva elää. Henkisesti ja fyysisesti rikasta.
- Söpönen82
Sohvamuusi isolla nakilla. kirjoitti:
laman jälkimainingeissa ja tästä olen pitänyt kiinni. Ei ole parempaa, ei terveellisempää kuin sohvalla oleminen. Kauan sitten minimoin turhan rehkimisen eli energian kuluttamisen joutaviin kuten liikuntaan. Olen terve, hyväkuntoinen, normaalipituinen ja painoinen. Työhaastatteluissa sanon olevani täysi raakki ja vain kotioloissa maannut epäluotettava työläinen. Niin ei tarvitse ottaa vastaan töitäkään. Parasta on tämä täydellinen lomailu yhteiskunnan velvollisuutena se maksaa. Maksoin kuitenkin veroja ja eläkemaksuja tarpeeksi kauan, että nyt nautin edelleen työni tuloksista. Jos yhteiskunta on tuhlannut rahat jotka sille tienasin, se ei ole minun vika vaan yhteiskunnan vika. No niin menkääpä siellä ahkerasti töihinne, ettei elintasoni laske. Sohvaperunana on kiva elää. Henkisesti ja fyysisesti rikasta.
Asenteesi on ihailtava! Nimim. Kustannan pottuilusi, joten nauti! :)
- koooooossu
laman jälkimainingeissa ja tästä olen pitänyt kiinni. Ei ole parempaa, ei terveellisempää kuin sohvalla oleminen. Kauan sitten minimoin turhan rehkimisen eli energian kuluttamisen joutaviin kuten liikuntaan. Olen terve, hyväkuntoinen, normaalipituinen ja painoinen. Työhaastatteluissa sanon olevani täysi raakki ja vain kotioloissa maannut epäluotettava työläinen. Niin ei tarvitse ottaa vastaan töitäkään. Parasta on tämä täydellinen lomailu yhteiskunnan velvollisuutena se maksaa. Maksoin kuitenkin veroja ja eläkemaksuja tarpeeksi kauan, että nyt nautin edelleen työni tuloksista. Jos yhteiskunta on tuhlannut rahat jotka sille tienasin, se ei ole minun vika vaan yhteiskunnan vika. No niin menkääpä siellä ahkerasti töihinne, ettei elintasoni laske. Sohvaperunana on kiva elää. Henkisesti ja fyysisesti rikasta.
mieleen onko vielä jotain mtä vielä sulta puuttuu? Kyllä nämä nyky herrat ovat tosi päteviä törsäämään
meidän yhteiset varat ja itselleen etuuuuuuuuisuuksia kahmimaan, se pieni minkä saat jos se riittää
sulle niin nauti siitä. - resoriville
Make60 kirjoitti:
Se on vaan niin ettet ole löytänyt liikunnana riemua. Itsekki n katson elokuvia mutta jos ei kolmeen päivään tee mitää missä kunnolla hiki lentää niin rupean hyppiin seinille ja kroppa tulee kipeäksi ja menee jumiin koska ihmisen kroppa on tehty liikkumaan ja sitten kun olet 50v ja et pysty vaikka coopperin testissa pääse kun kilometrin niin sydänkohtausen vaára ja kakki muut iän tuomat riskit kasvaa. Henkilön tulisi minimissää liikku 3- kertaa viikossa ja jos haluaa hyvän kunnon niin kertävyysurheilua 3-5 kertaa ja lihakuntoa 2-4 kertaa viikossa niin pysyy kunnossa. Itse 48v ja pystyn helposti vaikka pyöräilemaa 30-70 km kunnon tenpolla. Ihminen sairastuukin paljon helpommin kun on huonossa kunnossa.
Liikunnan riemun löytäneet ihmiset ovat innokkaita jakamaan iloaan varsinkin antamalla ohjeita, siis miten minä teen ja miten sinunkin pitää tehdä. Huippua alalla oli se kun töissä mentiin kuntotestiin. Mukana oli myös kaveri, josta näki että on kova liikkumaan ja testissä sai huipputulokset. Tästähän liikunnanohjaaja innostui ja neuvoi miestä, että kun tuossa teet noin ja noin , niin saat vieläkin paremman tuloksen. Miksi? Säälitti sekä ohjaaja että mies. Vieressä hikoili muutamia runsaasti ylipainoiisia rouvia. He niitä neuvoja olisivat tarvinneet.
- Kööllötellään
..ja lisäisin vielä ,että kun herrat törsii veronmaksajien rahat,on paras nauttia nyt ja köllötellä kotisohvalla.Sitten kun joutuu vanhuuttaan hoitokotiin,sielläpä sitten kärvistelet vaipat märkänä sängyn pohjalla, nälissään ja janoisena ,etteivät tarvitse vaippoja vaihtaa turhan usein, niinkauan kuin annetaan nappi suuhun ja siitä vain ikuiseen uneen.
- hiljavainen
Make60 kirjoitti:
Eikö tuo liikkuminenkin tule aika kalliiksi kun tulee niin pajon pyykinpesuakin?
- mariia---
Make60 kirjoitti:
Ei ole mitään väliä kirjoittaako oikein vai miten kun asia tulee ymmärretyksi. Kun ajatus juoksee ja pitää kirkoittaa samalla niin ei niillä kirjoitusvirheillä ole mitään merkitystä ja itse pilkun nussija.
pilkunnussija on yhdyssana
- Juoksunsa juossut
mariia--- kirjoitti:
pilkunnussija on yhdyssana
Joutaahan tuo juoksemaan, menis vaan jo.
Emme kaipaa. - ......................
Sähköjänis< kirjoitti:
"en voi sietää fyysistä rasitusta ja hengästymistä" Mitä ihmeen elämää se sellainen on,ihminen on luotu liikkumaan..Ihminenhän lihoo ja sairastuu ilman riittävää liikuntaa,sydän rappeutuu ja lihakset ja nivelet.
Samaa mietin mäkin...
- ...
kai se tarkoittaa sitä että osallistuu kotitöihin ja käy ulkona harrastuksissa tms. eikä jämähdä sohvan nurkkaan kaljapullo kädessä joka ilta töistä tullessa.
- nyrkkierkki
Sellainen joka ei halua koskaan rasittaa itseään ulkoilemalla vaan istuu mieluummin telkkarin edessä. Ei saa kotihommia tehtyä, sadan metrin kauppareissukin hoidetaan autolla. Ei pysy työkalut kädessä ja muutenkin saamaton reppana. Sellainen keskiverto toimistotyöntekijä.
- poppigirl
Ex-mieheni oli sohvaperuna.Eli vietti kaiken vapaa-aikansa sohvalla televisiota katsoen.Tai istui tietokoneen ääärellä. Lenkille tai muihin aktiiviteetteihin oli turha häntä pyytää, ei kuulemma jaksa tai viitsi. eli laiskuus tekee miehestä sohvaperunan.
- pässi2
ookko nyt sit löytänyt sen haaveidesi prinssin?? on se kumma kun nyky naisten mielestä miesten pitäisi seisoa koko ajan asennossa heidän edessään. kohta ei seiso mikään muu kuin älli.
- MR
KELVOTON MUIJA TEKEE MIEHESTÄ SOHVAPOTUN.
- sehän on...
sohvaperuna on ihminen, joka töitten jälkeen himaan päästyään lössähtää sohvalle telkkarin ääreen ja on siinä koko illan.
Vaikka kuinka katselisi urheilua ja toimintaelokuvia, niin ei auta....sohvaperuna mikä sohvaperuna.
Toisin sanoen täysin "tekemätön" tyyppi, jolla tavallaan ei omaa elämää ollenkaan.- sohvis____
Juu..kuulostaa tutulta. Tuollainen minä olen. Jos joudun johonkin lähtemään, oikein vituttaa. Ja sitten lähden, joko autolla tai jos oikein tunnen itseni reippaaksi, pyörällä. Mutta niin pian kuin mahdollista, palaan kotiin lepäilemään ja keräämään voimia.....
- Masse-setä
Sohvaperuna on sohvan ja perunan risteytys eli ihminen.
Tämä aiemmin tuntematon olio löi joskus jurakauden puolivälissä päänsä kiveen ja hänelle alkoikin Altsheimerin kehitysteorian mukaan kehittyä aivokset. Tämä on aika pitkä juttu... - eri tavoin
No luulen, että kun se oikein mainitaan niin ehkä treffi-ilmoituksen laittanut on itse erityisen sporttinen (eli liikkuu paljon) ja/tai on muuten aktiivinen ja menevä (harrastukset ei välttämättä tarvitse olla liikunnallisia) ja haluaa saman henkisen ihmisen kumppanikseen. Ehkä kyse on ulkonäöstäkin, ei halua ehkä laittaa, että ei kaljamahainen vetelys... Toisaalta "sohvaperuna" voi viitata myös siihen, että tekeekö kotona kotihommia vai makaako vaan sohvalla. Ehkä ilmoituksen laittajan edellinen kumppani on sohvaperuna ja ei halua samanlaista.
Omasta mielestäni sohvaperuna löhöää suurimman osan ajasta sohvalla. Ehkä kittaa kaljaakin, vetelee sipsiä, suklaata ym. epäterveellistä ja töllöttää telkkua. Ei käy välttämättä töissäkään. Ei harrasta mitään, ei tee mitään kotitöitä. On laiska vetelys. Mutta joidenkin mielestä sohvaperuna voi olla vähän tuota aktiivisempikin ihminen. Ja raja ei kaikilla siis ole sama.
P.s. protestoin kyllä tuota "keskiverto toimistotyöntekijä"! Moni työkaverini ja itsekin emme ole mitään sohvaperunoita!- peruna on perusruokaa
"kun se oikein mainitaan niin ehkä treffi-ilmoituksen laittanut on itse erityisen sporttinen (eli liikkuu paljon) ja/tai on muuten aktiivinen ja menevä (harrastukset ei välttämättä tarvitse olla liikunnallisia) ja haluaa saman henkisen ihmisen kumppanikseen"
Heeehheheheheee, niin varmasti. Jos sitä itse on oikein menevä, niin johan toki niitä samanhenkisiä pitääkin etsiä lehti-ilmoituksilla. Vittu KETÄ KIINNOSTAA hikiset ikijumppaajat tai ravata ämmän kanssa jossain hepin oopperassa kun samaa paskaa saa 12 kanavalta paljon helpommin. Tai jos se luulee sieltä jotain muuta saavansa niin sitten se on joka tapauksessa liian tyhmä. Erä striptease-shakkia tietokoneen kanssa on kuitenkin älyllisesti ja eroottisesti antoisampaa kuin moinen lehti-ilmoituksilla saalistava hämähäkki. Mikä vika niissä on kun eivät ole kenellekään kelvanneet?
- syysesikko
Mun käsityksen mukaan se on semmonen tapaus joka mössöttää aikansa kuluksi sohvalla tuijottaen telkkaria kun lähtee esim ulos "vähän" reippailemaan....Itse olin jokin aika sitten tuollainen ja sian siitä kuulla juuri kyseisenä nimityksenä...Mutta enpä ole enää :)
- Koti on kiva paikka
Minä ja mieheni olemme varmaan tyyppiesimerkki sohvaperunoista! Kun tulemme illalla kotiin töistä siinä klo 18.30 niin ei tulisi mieleenkään lähteä enää mihinkään. Kaikkein ihaninta on syödä sohvalla katsoen samalla jotain hyvää sarjaa (lähinnä DVD:ltä, meillä on aika valikoiva maku emmekä todellakaan tuijota telkkaria illat pitkät!). Sitten myöhemmin illalla luetaan, nettaillaan molemmat omalta koneelta, jutellaan..
Emme ikinä käy ns. bilettämässä tai baarissa istumassa. Alkoholia otamme kun käymme perjantai-iltaisin syömässä ravintolassa, siinä pari kertaa kuukaudessa. Muuten ei ollenkaan.
Viikonloppuisin käymme päivällä elokuvissa, taidenäyttelyissä yms. mutta illat olemme silloinkin pääsääntöisesti kotona. Joskus käydään illalla teatterissa. Sunnuntaisin koko päivä menee yleensä kotona, yhtä juhlaa! (Jaa no yleensä tehdään tunnin parin kävelylenkki, mutta siinä kaikki).
Liikuntaharrastukset meillä hoituu lounastunnilla, kumpikaan ei syö lounasta vaan käy päivisin esim. salilla tai pelaamassa.
Mutta siis luulisin että sohvaperunalla monet tarkoittavat sellaista joka ei ns. biletä. :-)Kannatta syödä se kunnon lounas ja sitten kun tulee kotiin töistä niin tunnin rauhoittumisaika ja sen jälkeen harrastamaan liikuntaa oman lajin parissa. Itse olen umpiaamu-uninen ja työni alkaa klo 7.00 mutta töiden jälkeen otan lepohetken ja monesti klo 20.00 lähden kuntosalille ja kunnon treeni tekee hyvää kropalle ja koska ei nukuta enne klo23.00 niin joskus töissä väsymys painaa muuta ruokatunnin voi myös käyttää nukkumiseen. Itse en pärjäisi jos en 3-6 kertaa viikossa harrastaisi kunnon hikiliikuntaa missään muodossa.
Paras liikuntamuoto on polttopuiden teko mökillä ja sitä kun välillä innostuu niin 6 tunnin jälkeen on kivä mennä saunaan ja uimaan ottaa kunnon saunaolut ja se vasta hyvää tekee.- Tällai vaan
kun nyt ootte vaan tollai. Sohvallakin voi olla, ihan totta. Se on akrobatiaa ja kuntoilua. Voi jättää yhden kävelymutkan väliin.
- Blop
Onko teillä kuinka pitkä lounastauko...? Meillä on vaan 25 min ja siinä ajassa ehtii juuri mennä lähimmälle salille ja ehkä vaihtaa vaatteet.
- ihmettelenpä vaaan
Make60 kirjoitti:
Kannatta syödä se kunnon lounas ja sitten kun tulee kotiin töistä niin tunnin rauhoittumisaika ja sen jälkeen harrastamaan liikuntaa oman lajin parissa. Itse olen umpiaamu-uninen ja työni alkaa klo 7.00 mutta töiden jälkeen otan lepohetken ja monesti klo 20.00 lähden kuntosalille ja kunnon treeni tekee hyvää kropalle ja koska ei nukuta enne klo23.00 niin joskus töissä väsymys painaa muuta ruokatunnin voi myös käyttää nukkumiseen. Itse en pärjäisi jos en 3-6 kertaa viikossa harrastaisi kunnon hikiliikuntaa missään muodossa.
Paras liikuntamuoto on polttopuiden teko mökillä ja sitä kun välillä innostuu niin 6 tunnin jälkeen on kivä mennä saunaan ja uimaan ottaa kunnon saunaolut ja se vasta hyvää tekee.kaikilla ei vaan tuommonen elämän tapa toimi!! ja se on kyl ihan ihmis kohtaista kuinka paljon kukakin sitä liikuntaa tarvii.. tiedän monia tapauksia jotka eivät harrasta liikuntaa missään muodossa,töiden päälle rentoutuvat joko sohvalla telkkaria katsellen tai tietokoneella istuen. siitä huolimatta ovat hoikkia ja hyvä kuntoisia eivätkä kummoisemmin sairasta,syövät kermakastikkeita ym mut suht säännölliset ruokailu ajat kuitenki. ei ole kolesterolia eikä muitakaan elimellisiä sairauksia tms. kuten sanottua täysin ihmiskohtaista. mikäs siinä jos itse tykkään harrastaa hikitreenejä 3-6x viikossa mutta älä siitä muille saarnaa ja tuputa,kyllä jokainen kuka haluaa ni harrastaa sitä mitä haluaa oli se hikistä tahi ei.
itselläni ei esim töiden lisäksi juuri ole aikaa harrastaa mitään sen kummempia hiki treenejä ja rentoudunkin ennemmin sitten telkkaria katsellen kun saisin harmaita hiuksia siitä mihin väliin saan minkäkin urheilusuorituksen tungettua. työssäni saan kuiten olla parhaimmillaan 11h jalkojen päällä jos ei vessa taukoja lasketa. useasti menen töihin vähän ennen 11 ja pääsen 21.30 tienoilla.. ei siihen aikaan juurikaan enää mihinkään esim salille tms muualle mennä urheilemaan. toki siinä olisi joskus aamupvällä aikaa mut koti hommiakin on tehtävä ja asioita hoidettava. ja kun se vapaa pvä koittaa ni ennemmin teen jotai HYVIN rentouttavaa kuin jotai fyysisesti raskasta. toki jos on useampi vapaa ni sitten mutta ei yhdellä tai kahdella vapaalla. kunhan kotihommat on hoidossa.
ja kyllä,olen ylipainoinen, johtuen sairaudestani sekä siitä että olen herkkuperse mutta olen tyytyväinen elämääni ja eikö se ole pääasia? en mittaa hyvää oloani sillä pystynkö juoksemaan cooperin 50v ikäisenä 2-3km vai vaan kävelemään max 1km enkä yksinkertaisesti pysty ymmärtämään miten hyvinvoinnin voi laskea sillä miten hyvin cooperin mahd juoksee 50 vuotiaana. vanhempani ovat hyvän ruoan ja viinin ystäviä,ylipainoisia,ei liikunnallisia ihmisiä mutta terveitä, hyvin voivia ja onnellisia elämäänsä. heistä otan itsekin mallia.
joten eikö se pääasia jokaisen kohdalla ole se että tietää miten omakohtaisesti osaa rentoutua ja rentoutuu siten sitten toisinaan?? olkoonkin se sitten vain sohvalla istumista telkkarin tai kirjan parissa!
alkuperäiseen aiheeseen palatakseni,sohvaperuna on mielestäni joku kuka oikeasti ei edes viiti olla aktiivinen työnhaussa,siis työtön ja ennemmin istuu sohvalla,yksin kaksin tms.. eikä viitsi edes kodin hoidosta huolehtia oli sitten mies tai nainen. ja aktiivisella työnhakijalla EN morkkaa työttömiä vaan oikeasti niiitä ketkä ennemmin elää sosiaalituella ja työttömyysavustuksilla kun tekisi töitä. niitäkin olen tavannut ja yhden kanssa jopa asunut.
- niin se vaan on
nalkuttava vaimo, kun mitaan ei saa tehda kotona niin on vaan istuttava hiljaa soffalla ja telkkariakaan ei saa katsoa. siina sitten odotellaan etta kello tulee 8 ja voi menna nukkumaan, onneksi paasee edes toihin aamulla, ja siella tuleekin oltua sitten niin pitkaan kuin vaan mieli tekee ettei tartte tulla kotiin.
- llllll
Aihe on siis treffi-aiheesta, ei avioparista.
- Kalsarikännäri
On sellainen savolainen yliaktiivinen "vitness-muija".
- soffamötkylä
...on mielestäni ihminen jolla ei ole kodin ulkopuolisia harrastuksia.
Ihminen joka viihtyy kotona ja oleillen.
Ei siis harrasta liiemmalti liikuntaa tai muitakaan harrasteita kodin ulkopuolella.
Ei tuo välltämättä haittaa,sillä osa ihmisistä on ns perusterveitä,eikä heillä ole tarvetta liikkua esim lihomista välttääkseen.
Itsekkin olen sohvaperuna,mutta osasyynä on polven sairaus,joka estää enimmän liikunnan.
Pitäisi liikkua enemmän tai sitten jättää syöminen minimiin.
Kiloja on nääs karttunut,olen saamaton.
Tunnustan.
Ja jotkut ihmiset haluavat vierelleen touhukkaan ihmisen,jonka voi houkutella eri aktiviteetteihin.
Oli se sitten leffa tai jumppa,kimppa tai skumppa..... - latinax
homo cubile potatis
- Joe The Scrap
Gruppo Potato
- miau 6
Jos ei reagoi kaaada piimäää korvaaan.
- mun mielestä
syy on ettei omista omaa Tankkia jolla voi kilpailuttaa itseään toisia vastaan.Ajattele miten paljon maailman resulsseja menisi jos kaikilla olisi oma panssarivaunu.
- BööPöö
SuomiPeruna, ku se istuu niin syvällä paikoissa kansan, jotka on luovutettu vallale vanhasten ja tielle kamraattien siunaus sanoi: Amen halo..saksa ja sitähän se oli aikoinaan, mut ku ei saa puhuu :(
Suomi Ja Saksa ja väli-aikaista kaikki on vain kamraatit ? - jukkamattioskar
Eihän se mikään synti ole olla sohvaperuna. "Syyllistyn" siihen välillä talvisin itsekin. Parempi sekin kuin paheita tekemässä.
Mun sohvaperunointiin kuuluu TV, lukeminen, kitaran näppäily jne. Enkä sittenkään harrasta erityisemmin liikuntaa kun en sohvaperunoi. Käyn toli fillaroimassa mutta ajankuluksi.
Keväällä ja syksyllä kalastelen ja kesäisin puuhastelen ulkona. Mutten lähde merta edemmäs kalaa, eikä sekään ole mikään intohimo.
Syitä sohvaprunailmioon on turha kaivella. Niitä on varmaan niin paljon kuin on perunoita. Niitäkkään ei varmaan ole kahta samanlaista.
Pitäis perustaa sohvaperuna perinneyhdistys tai clubi, ja hioa vielä tätä olomuotoa. Jäseniä ja puolestapuhujia varmaan löytyis.
Mitä sen parempaa kun voi tehdä sitä mistä pitää. - Me
Ihan on kiinnostava kysymys. Luulen että pahimman laatuinen sohvis on juuri se joka ei oikeesti ole kiinnostunut mistään muusta kuin sohvalla istumisesta, kaukosäätimestä ja sixpackistä joka ilta töiden jälkeen ja viikonloppuisin. (yäk)
Jos joku etsii kumppania niin ei kai kannata tuhlata aikaansa tuollaisten kanssa, eipä siitä pitemmän päälle voi mitään syntyä. Sohvaperunat voi pariutua samanlaisten kanssa niin tulee 2 onnellista tähän maailmaan.
Aktiivisuutta on varmaan aika monenlaista, siitähän voi keskustella sen treffikumppaninsa kanssa mikä kumpaakin kiinnostaa, onko yhteisiä kiinnostuksen kohteita olemassa. Ite esim. en pidä bilettämistä edes harrastuksena, mutta kaikenlaista muuta kyllä, meitä on niin kovin monenlaisia.
Toivottavasti löydät jonkun kivan ja sopivan ihmisen itsellesi ;) - Tsipsi
No, sohvapenua johtuu laiskuudesta.
Poistakaa sohva tai laiskuus niin maapallo pelastuu. - EnterHandman
Sohvaperuna voi olla joko hyvällä tavalla tai huonolla. Hyvä on jos makoilee sohvalla ja miettii syntyjä syviä ja mietiskelyiden pohjalta sitten joskus myöhemmin vaikka kirjottaa kirjan tai säveltää biisin tai jotain. Huono on jos vaan tuijottaa aivot narikassa jotain BigBrotheria.
- perunasohva
en tiedä mitään parempaa kuin istua sohvalla ja syödä perunoita
- JJ85
olen sohvaperuna ja silti on mallin vartalo hahaa.. no joo ei kyl jaksa hirveästi reissata..
- todellinen,
Tässä todellinen sohvaperuna:
http://www.youtube.com/watch?v=gleMujtt67I&feature=related - sohvis__
Itse olen aina melkein kotona. En viitsi tuhlata rahaa. Enkä ole kovinkaan liikunnallinen. Tykkään kovasti olla kotona kaikessa rauhassa. Mieluiten vielä siten etten joudu puhumaan kenenkään kanssa, ainakaan puhelimessa. Olen sitten kait sohvaperuna. Mutta tykkään olla näin.
- Molempi parempi
Ihmetyttää ääripäät. Minä ainakin olen joinakin päivinä sohvaperuna ja joinakin aktiivinen liikkuja. Käyn monta kertaa viikossa kuntoilemassa ja reippailemassa, mutta joinakin iltoina lysähdän töiden jälkeen telkkarin tai tietokoneen ääreen rentoutumaan. Kyllä kaikki tietävät että kovasta treenistäkin pitää silloin tällöin pitää viikon tai parin mittaisia täydellisiä lepotaukojakin. Molempia tarvitaan, miksi olla vain joko tai?
Minua ei kiinnosta niin tahdottomat ja mitään harrastamattomat/yrittämättömät laiskimukset, kun ei myöskään tunnolliset ylisuorittajat jotka ruoskivat itseään ja muita jos meinaa tulla yhtään rentouttavaa hetkeä. Molemmilla ääripäillä tuntuu olevan vähän vikaa yläpäässä, täydelliset sohvaperunat kärsivät huonosta itsetunnosta ja ehkä myös fysiologisista pulmista (esim. hormonihäiriöt voivat passivoida) kun taas ylisuorittajat yrittivät lapsuudessaan voittaa vanhempiensa rakkauden yrittämällä olla kaikessa täydellisiä, ja heille on jäänyt sama vaihde päälle. Molemmat tarvitsevat monesti lanttumaakarin tai oikeidenkin lääkäreiden apua.- Jarmoparmo
Jaa. Toiset tykkää liikunnasta toiset ei. Minusta on ihan kiva välillä käydä pelaamassa tennistä tai snookeria tai käydä keilaamassa. Silti tykkään varsin paljon kotona oleilusta. Emännän kanssa telkkarin katsomista yms. Varsin rentouttavaa puuhaa. En ymmärrä, että mikä pakko on väkisin lähteä lenkkeilemään ja kuntosalille. Suurin osahan käy kuntosalillakin vain ulkoisen olemuksen parantamisen takia. Minulla ei ole mitään ulkonäkö paineita joten voin ihan hyvillä mielin istua kotonakin. Onneksi emäntäkään ei tykkää lenkkeilystä yms. niin asiasta ei tarvitse kinata. Lenkkeily muuten on maailman tylsintä touhua. Töissä saa liikkua ja nostella tarpeeksi joten kotona mielummin lepään ja vain olen. Kaljaa en kittaa viikolla ja painokin on normaali. Viikonloppuisin kyllä tykkään sitten käydä ulkona.
Ulkomaillakin ollessa tykkään ihan riippumatto/ranta elämästä. Ei välttämättä tarvitse olla koko ajan jotain aktiviteettia. - yypooioo
Jarmoparmo kirjoitti:
Jaa. Toiset tykkää liikunnasta toiset ei. Minusta on ihan kiva välillä käydä pelaamassa tennistä tai snookeria tai käydä keilaamassa. Silti tykkään varsin paljon kotona oleilusta. Emännän kanssa telkkarin katsomista yms. Varsin rentouttavaa puuhaa. En ymmärrä, että mikä pakko on väkisin lähteä lenkkeilemään ja kuntosalille. Suurin osahan käy kuntosalillakin vain ulkoisen olemuksen parantamisen takia. Minulla ei ole mitään ulkonäkö paineita joten voin ihan hyvillä mielin istua kotonakin. Onneksi emäntäkään ei tykkää lenkkeilystä yms. niin asiasta ei tarvitse kinata. Lenkkeily muuten on maailman tylsintä touhua. Töissä saa liikkua ja nostella tarpeeksi joten kotona mielummin lepään ja vain olen. Kaljaa en kittaa viikolla ja painokin on normaali. Viikonloppuisin kyllä tykkään sitten käydä ulkona.
Ulkomaillakin ollessa tykkään ihan riippumatto/ranta elämästä. Ei välttämättä tarvitse olla koko ajan jotain aktiviteettia.Enemmän on keksitty ihmiskunnan suurista keksinnöistä lepotilassa kuin punttisaleilla tai lenkkipoluilla.
- Petze
itsekin ajattelen.
Viihdyn mainiosti kotosalla, mutta se ei mielestäni tee minusta vielä sohvaperunaa. Kotityöt hoidan hyvin, asunto on siisti ja viihtyisä. Ja olen muuten toimistötyöläinen ;o)
Joskus on nautiskelua olla sohvalla ja katsoa sitä televisiota, joskus taas on nautinnollista nostaa syke 180:een lenkkipolulla. Kunhan nauttii elämästään monipuolisesti, ilman stressiä, niin silloin menee jo aika mukavasti.
Mielenkiintoisia vastauksia ja näkökulmia, hyvä hyvä :o)
Kun vielä löytäisi sen samanhenkisen kumppanin... - TheMarquis
Jarmoparmo kirjoitti:
Ulkomaillakin ollessa tykkään ihan riippumatto/ranta elämästä. Ei välttämättä tarvitse olla koko ajan jotain aktiviteettia.Jaa, minä taas en ulkomaanmatkoilla tykkää vaan maata jossain rannalla nukkumassa. Nukkua voi kotonakin, lomalla pitää olla jotain muutakin aktiviteettia!!
- ..
..
- määrittelen,
Sohvaperunan elämäntapa:
-Ei harrasta liikuntaa, eikä muitakaan harrastuksia.
-Elämä kuluu lähinnä kotona makoillessa ja pyöriessä. Ei ole pahemmin kiinnostusta eikä aktiivisuutta mihinkään.
-Ei tee muuta kuin välttämättömän esim työn, jos sitä on. Muun ajan käyttää netissä, tv:n äärellä yms. ajankulussa joka ei kehitä. On laiska ja parisuhteessa hankala saada toisen mukaan mihinkään:lenkille, harrastuksiin ym. Vetämätön, ei ole kiinnostusta muuhun kuin arjen välttämättömiin rutiineihin. Ei innostu mistään.
Mun kaverin entinen poikaystävä oli sohvaperuna. Tyttö olis halunnut käydä joskus matkoilla, joskus baarissa, harrastaa liikuntaa muutaman kerran viikossa, saada poikaystävän opiskelemaan tai johonkin kehittävään harrastukseen ym. Mikään ei huvittanut. Tapaamiset olivat sitä että istuttiin kotona tv:n ja pitsalaatikon ääressä. Muu ei kiinnostanut.- sohvis___
Tuo on just kivaa! Tykkään olla kotona ja tehdä vain ihan välttämättömimmän, jos sitäkään! Olen laiska, ja paikallaan pysyvä ihminen. Myönnän sen. Olen itseeni tyytyväinen tällaisena, sohvaperunana.
- tarkoitus?
Sohvaperuna on yksi kulttuurievoluution luoma ihmiselämän muoto, jossa operatiivisesti pätevät persoonallisuudet kykenevät operoimaan ja organisoimaan elämänsä sängynpohjalta käsin siten, että elintarvikkeita säilytävä kylmäkaappi ja niitä lämmittävä mikroaalto uuni ovat mahdollisesti sijoitettu mukavasti sohvan tai vuoteen nurkille tai seutuville? Pakolliset nousemiset elintarvikkeiden hakumatkoille voivat tapahtua esim. heräämisen yhteydessä klo 18:00.
Laajemmassa kulttuurisessa kontekstissa sohvaperuna edustaa passiivista radikalismia, jolla pyritään vastustamaan niitä yhteisöjen autoritaarisia piirteitä, jotka eivät perustu tieteellisen tiedon ymmärtämiseen ja sen analysoimiseen. Voidaankin sanoa, että perinteinen ajattelu, elämänmuoto ja hiljainen tieto, sekä kyvykkyys käyttää järkeä ja älykkyyttä ongelmien ratkaisuksi asuu sohvien pohjilla, peitonmutkissa kiepeillä ja uunin pankoilla.
Tosin heikentynyt tv:n ohjelmatarjonta epäilemättä muuttaa perinteistä "sohvaperuna radikalismia" yhä kansainvälistyvämpään suuntaan, jossa kyseisen elämämuodon itselleen valinneet verkottuvat internetin ja kautta ja lisäävät asioiden ja kulttuurisenn tietämyksensä kenttää laajentamalla näkökantansa koskemaan sitä tietoa ja niitä viihdesarjoaja, sekä niiden kertauksia, mitä nykyisen tietoverkon avulla on mahdollista seurata.
Siitä syystä voidaankin sanoa, että "turhan huiskijat" eivät tule pärjäämään pitkällä tähtäyksellä kunnon sohvaperunaliikkeen jäseniä vastaan kamppailtaessa. Koska teknologian ja kulttuuristen arvostusten muuttumisen ja uusiutumisen tahti epärealistisen omien luulojen ja mielipiteiden maailmassa ei voi tarjota siiinä mukana roikkuvalle kuin sirpaleisen maailmankuvan ja tiedon faktuaalisen käsittelykyvyn heikkenemisen. - ...................
Sohva?
- pottuiluun pottuuntunut
Jos ei halua sohvapottua tarkoittaa että :
ei löysälihaista ihmistä jota ei saa mihinkään mukaan.
Sohvaperuna istuu sohvalla, tuijottaa illat pitkät telkkua.
Jos itse haluaa tehdä muutakin ei sitä jaksa katella toista joka vaan valuu sohvalla.
Sohvaperunalla on väärä ruokavalio, tiedän minä entinen sohvaperuna.
Tein raskasta ruumiillista työtä. Kotiin tultua söin hiilihydraattipitoisia rasvasia ruokia jotka alkoi väsyttämään; perunaa kastikkeessa, leipää jossa on vehnäjauhoja. Sitten pitkin iltaa pullaa, vaaleeta leipää jne. Eipä siinä jaksanut lapsen kanssa leikkiä, ilta meni sohvalla pilkkiessä nukkumaanmenoa ootellessa.
Kun jätin perunan,valkean riisin, vehnäjauhot ja mässyt pois väsymys väistyi ja sohvapottuilu jäi siihen.
Energiaa riittää, jaksan olla lapsen kanssa aivan erilailla ja käydä illalla lenkillä tms.- pottuna
Perunan syönti johtaa siihen että ihminen muuttuu sohvaperunaksi.
Sohvaperunat muistuttavatkin ulkonäöltänsä perunaa. Katsokaapa sohvaperunistin reisiä, kuin kuoppainen perunan pinta ovat muhkuraiset, sohvalla makoilun levittämät perät. Sohvaperunisti sohvallaan löysässä säkkimäisessä golitsihuppariunivermussaan on kuin mokkulainen pottusäkki. Kuin pottupelto on hänen röllykkävatsansa. - svining
pottuna kirjoitti:
Perunan syönti johtaa siihen että ihminen muuttuu sohvaperunaksi.
Sohvaperunat muistuttavatkin ulkonäöltänsä perunaa. Katsokaapa sohvaperunistin reisiä, kuin kuoppainen perunan pinta ovat muhkuraiset, sohvalla makoilun levittämät perät. Sohvaperunisti sohvallaan löysässä säkkimäisessä golitsihuppariunivermussaan on kuin mokkulainen pottusäkki. Kuin pottupelto on hänen röllykkävatsansa.Sohvaperuna voi olla masentunut ihminen joka ei jaksa tehdä muuta kuin istua sohvalla ja liikuttaa sormeaan kaukosäätimellä. Tai sitten ihminen joka ei osaa elää itse vaan seuraa toisten elämää tv- sarjoista. Mulla on yks työkaveri joka katsoo illat telkusta vaan sarjoja. Hänellä ei ole juuri koskaan mitään kerrottavaa mitä hän ois miehensä kanssa tehnyt. Liitto on kuivunut pelkäksi yhdessä asumiseksi. Ne vaan elää illat siinä laatikossa ja kahtoo sitä toosaa. Sit töihin tultuaan se kyselee toisilta onko ne kahtoneet mitäkin sarjaa edellisiltana ja sitten jos joku on, siitä tulee jotain keskustelua.
Mietin vaan mitä tällanen jatkuva saippuasarjojen kieroilun katsominen tekee ihmiselle?
Ainakin tää täti osaa puhua tosi ilkeesti toisista selän takana. Myrkyllinen vihree peruna. - MarkiisiDeFuckingÅmÅl
svining kirjoitti:
Sohvaperuna voi olla masentunut ihminen joka ei jaksa tehdä muuta kuin istua sohvalla ja liikuttaa sormeaan kaukosäätimellä. Tai sitten ihminen joka ei osaa elää itse vaan seuraa toisten elämää tv- sarjoista. Mulla on yks työkaveri joka katsoo illat telkusta vaan sarjoja. Hänellä ei ole juuri koskaan mitään kerrottavaa mitä hän ois miehensä kanssa tehnyt. Liitto on kuivunut pelkäksi yhdessä asumiseksi. Ne vaan elää illat siinä laatikossa ja kahtoo sitä toosaa. Sit töihin tultuaan se kyselee toisilta onko ne kahtoneet mitäkin sarjaa edellisiltana ja sitten jos joku on, siitä tulee jotain keskustelua.
Mietin vaan mitä tällanen jatkuva saippuasarjojen kieroilun katsominen tekee ihmiselle?
Ainakin tää täti osaa puhua tosi ilkeesti toisista selän takana. Myrkyllinen vihree peruna.Surullista, svining. Itse hankkiuduin koko tv:stä eroon, kun tyttökaveri halus kaiket illat vaan tuijottaa jotain bigbrothereja tai huippumalleja haussa, ynnä muuta kakkaa. Pistin ehdoksi seurustelun jatkumiselle, että jos hän tulee minun luokseni käymään, niin minulla ei ole eikä tule olemaan tv:tä. Minun luonani kuunnellaan musiikkia tai pelataan shakkia tai kokataan tai naidaan, tehdään kaikkea muuta paitsi katsotaan tv:tä. Leffojakin voidaan katsoa dvd:ltä tai blu-ray:ltä, mutta ei vitun tv:stä suoltuvaa p*skaa.
Seurustelemme silti edelleen.
- Temex
http://www.travian.fi/?uc=fi2_15 tuossa linkki.. todella koukuttava nettiselainpeli, joka saa kyllä kenet tahansa sohvaperunaksi :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002