Muskariohjelmistoa?

Äiti ja vauva ja rallattava perhe

Kertokaa kokemuksianne vauvamuskarien ohjelmasta, onko vauvanne viihtyneet, oletteko itse tykänneet? Itse olemme paikallisessa musiikkikoulussa muskarissa olleet nyt parisen kuukautta ja pitää todeta että tylsistymme siellä sekä vauva että äiti. Eikä hinta ole sekään ilmainen joten jotenkin osasin odottaa sieltä jotain.

Meillä täti siellä soittaa kanteletta ja laulaa hiljaisella äänellä uppo-outoja lauluja ja soittaa cd:ltä kansanlauluja joiden sanoissa ei ole järjen häivää ja niitä pitää sitten vauvan kanssa heilua jatkuvasti. Ollaan ihan pienimpien vauvojen 3-6kk ryhmässä mutta koska vauvani 6kk siellä vaan haukottelee eikä osoita kiinnostusta mihinkään olemme kysyneet pääsyä isompien ryhmään 6-12kk, mutta vastaus oli että siellä on samanlainen kantelelässynlässynmeininki. Vauvamme on kotona oppinut pienestä asti siihen että joku rallattaa jotain leikkilaulua joten lapsukainen on tainnut tottua vähän railakkaampaan menoon ja kotona nauttiikin suunnattomasti kaikenmaailman hassutteluista ja leikkilauluista. Niitä vaan ei muskarissa nyt sitten ole vaikka oma käsitykseni oli toisenlainen. Olin itse pienenä muskarissa ja muistot oli niin ihanat että vein sinne omankin vauvani.. kun on ihan selvää että tämäkin tulokas nauttii musiikin iloista.

Olenko nyt liian vaativa vai onko joku samaa mieltä että jo näille ihan pienille voisi olla jotain vähän reippaampaa kun että ne kuuntelee kanteleen soittoa äidin sylistä tai sitten polkataan äidin sylissä kansanlauluja. Eikö tämän ikäisille ole vielä tarkoitettu taputteluleikkejä je körökörökirkkoja?

2

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahden lapsen äiti

      Kävin oman lapsen kanssa vauvamuskarissa aikanaan. Aloitimme juuri ½v ja pienempien ryhmässä. Meillä oli kyllä kaikenlaisia loruja ja erilaisia lauluja siellä ja piti olla myös peitto mukana, jotta lapsen sai lattialle makaamaan. Me olemme aina tykänneet muskarista ja tyttö (5v) lopetti vasta viime kevään jälkeen muskarin siirtyen temppukouluun. Oli meilläkin joskus kantelemusiikkia, muttei aina. Näin Tampereella Ahjolalla.

    • Lehtolainen

      tiedän joitakin jotka saattaa kyllä olla vielä vaikea tajuisia sen ikäiselle lapselle kuin sinun lapsesi on mutta sanat ovat tuttuja mutta nuorimmat laulajat ovat kyllä jo 2v mm. Nuku Nuku Nurmilintu, Lumiukot, Lumiukot en tiedä että onko lapsesi tyttö ainakin Minä olen pikku tyttö aivan matalainen, Peppi pitkätossu
      Nämä kaikki välttämättä ole leikkilauluja mutta toivottavasti näistä olisi apua
      voit käydä sivuilla www.sympaali.com/anni tannit
      Heillä on kaikenlaisia lauluja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe