Tässä on viime aikoina ollut niin, että jonkinlainen räkätauti on iskenyt minuun kuukauden välein (heinäkuun lopulta lähtien). Esimerkiksi talvella sairastelin myös usein, mutta kun lisäsin hygieniaa (mm. käsien peseminen aina kun mahdollista) ja hedelmien/vihannesten syönti, pääsin vaivoista eroon. Nyt siitä huolimatta on tällainen kierre iskemässä.
Olen yrittänyt miettiä mahdollisia syitä. Viime aikoina liikuntamääräni on kasvanut, esim. jääkiekkoa/kaukalopalloa käyn n. 4 kertaa pelaamassa viikon aikana. Tämän lisäksi harrastan 3-4 kertaa viikossa punttisalilla käymistä ja vielä pyöräilyä lenkkeilyä. Onko mahdollisesti lisääntynyt liikuntmäärä saanut aikaan ylirasituksen, jolloin kehon vastustuskyky on heikentynyt? Voisiko joitain muita syitä olla sairasteluun? Mainittakoon vielä, että tupakanpoltto on vähentynyt päivittäisestä polttamisesta pariin kertaan viikossa.
Räkätauti kuukausittain
5
335
Vastaukset
- D325OH
D on tärkein vastustuskyvyn parantamisessa.150µg päivässä,niin kyllä kunto kohenee.Öljypohjaiset imeytyvät paremmin.
- tuimas
Kaikki vitamiinit ovat tärkeitä terveydelle, ja hedelmät esim. isot mehukkaat mandariinit!!!
- röhä
Uskoisin että liikunnasta vastustuskyky pitäis parantuu. Mutta voisko olla allergista flunssaa? Itsellä on kaiken maailman pölyistä. Tai jos on, jossain tilassa altistunut homeelle. Itselläni on jotain flunssaa ollut lähemmäs kolme kuukautta jatkuvasti, eikä loppua näy. Eikä siitepölynkää pitäis enää vaivata. Joten kyllähän tuo hieman on alkanut kummastuttaa.
- Mannariini kyykyssä
Moi,
Tästä on aikaa suunnilleen 3vikkoa kk kun minulla flunssa kesti 3viikkoa. No nyt sitten alkoikin tässä alkuviikolla nenä hieman vuotamaan. Voi vee, että veetuttaa kun nenän alus on ihan punainen, koska olen niistänyt koko päivän, vaikka ihan vähän limaa tulee.
Joo, kausiflunssani on joka vuosi, joka alkaa yleensä syyskuun lopussa ja jatkunee joko lokakuun loppupuolelle tai jopa joululuhun asti. Vitamiinella ei ole mitään tekemistä mun kausiflunssaan.
Äh, väsyttää niin että järki seisoo. Hyvää Yötä ! jne.- Mannaryyni kyykyssä
Siis tästä on aikaa suunnilleen 3 viikkoa kun kausiflunssa kesti minulla 3 viikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289