Söin eilen illalla muroja (Corn flakes) ja luulin että kurkkuuni/nieluun (nielurisojen paikkeille) takertui murohiutale aiheuttaen kaihertavaa, viiltävää kipua niellessä. Yritin kakoa luulemaani muronpalasta irti tuloksetta. Menin nukkumaan ja amulla kun heräsin, oli kipu edelleen nielussa. Rupesin jo miettiin että oisko mahdollista että ne murot oliskin jotenkin raapaissut jonkun haavan? Koska tuskin siellä mitään on takertuneena, koska luulisi murojen mössööntyvän ja poistuvan siten melko nopeasti.. En näe nielussa mitään erikoista, mutta ethkä tämä haava on jossakin juuri kielen takana niin ettei sinne näe. Inhottavaa joka tapauksessa, sillä nyt varsinkin huomaa kuinka usein nieleskelee päivän aikana ihan vaan pelkkää sylkeä.
Haava nielussa?
1
8959
Vastaukset
- dallywoo
mulla on käynyt vastaavaa muutaman kerran mm silakan ja karjalanpiirakan kanssa. Olen pureksinut jotenkin hätäisesti ja nieluun on juuttunut joku pieni muru joka nopeasti nielemisyritysten mukana aiheuttaa haavan. Ihan olen joutunut yökkimään pois, ja veriklimppi tulee aina mukana..hirveä kokemus. Ikävää että tuo haava tuntuu nieleksiessä vielä n viikon, tai ainakin muutaman päivän.
En tiedä onko ihmisillä anatomisia eroja tässä, ts joillakin on esim isommat nämä lärpäkkeet kurkussa..Kyllä tuo kipu on terävä ja toisaalta nielemisrefleksiä on vaikea estää. Eli vähän sama juttu kuin yskänrefleksin kanssa.
Onneksi limakalvohaavoilla on taipumus parantua suht nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197