D38 poistettu

catherine

Poistettiin tänään d38, eli vas. alhaalta viimeinen hammas. Juurihoidot eivät auttaneet ja viimeiseksi vaihtoehdoksi jäi hampaan poisto. Ja iso märkäpesäke siellä olikin. Suussa oleva aukko on iso ja en todellakaan halua jäädä hampaattomaksi!! Näyttää aivan kauhealta kun viimenen hammas puuttuu kokonaan.
Onko siis ainoa vaihtoehto implantti? Voiko viimeisen alatakahampaan tilalle käyttää esim. siltaa? Olisko kellnn tietoa hinnoista yms.?

7

3558

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.S.G.

Itseltä poistettu vas. ylhäältä viimeinen ja aluksi aukko tuntui isolta, mutta ei sitä kukaan huomannut jollei alkanut esittelemään ja jo parissa viikossa siihen tottui. Itsellä tosin tulee vielä yli 30-vuotiaana puhkeamatta jäänyt viisauden hammas tilalle, mutta en usko, että olisin kallista (n. 100-400€) implanttia ottanut. Muistaakseni siltaimplantti vaatii, että molemmilla puolilla on hampaat, mutta en ole varma.

• hh.

Siis sulta poistettiin viisaudenhammas. Eihän sen tilalle tartte yhtikäs mitään! Totut kyllä aika nopeasti siihen, ettei siellä ole hammasta. Tiedät varmaan, että hyvin monelta ihmiseltä viisaudenhampaat poistetaan ihan automaattisesti, jos ne puhkeaa miten sattuu yms.
      Jos nyt välttämättä haluat sinne hampaan, niin ainoat vaihtoehdot ovat implantti (reilu 2000€) tai osaproteesi (villi veikkaus 1000-1500€). Ja jos sulta ei muita hampaita ole poistettu, niin veikkaan hyvin vahvasti että yhden hampaan osaproteesi jäisi käyttämättömäksi.

• catherine

sorry, d37 oli oikea. samalla poistettiin kylläkin d38 ja d28.

• hh.
        catherine kirjoitti:

sorry, d37 oli oikea. samalla poistettiin kylläkin d38 ja d28.

No, vastaus on aika pitkälle sama siltikin. Vaihtoehdot on se implantti tai osaproteesi.
        Todennäköisesti ei purentasi pahemmin kärsi tuosta seiskan puuttumisesta. Totut kyllä varmasti, vaikkei siihen tilalle hammasta tulisikaan :)

• catherine
        hh. kirjoitti:

No, vastaus on aika pitkälle sama siltikin. Vaihtoehdot on se implantti tai osaproteesi.
        Todennäköisesti ei purentasi pahemmin kärsi tuosta seiskan puuttumisesta. Totut kyllä varmasti, vaikkei siihen tilalle hammasta tulisikaan :)

Joo, kyllä ihminen sopeutuu tilanteeseen jos toiseenkin, jos on pakko. Saa nähdä vaan kuinka paljon se mua häiritsee, että purupintaa puuttuu aika paljon ja myöskin se ettei se ole kovin kaunista kun suusta puuttuu hammas. Joten sen takia olen varmaan valmis investoimaan uuteen hampaaseen kadotetu tilalle.

• hh.
        catherine kirjoitti:

Joo, kyllä ihminen sopeutuu tilanteeseen jos toiseenkin, jos on pakko. Saa nähdä vaan kuinka paljon se mua häiritsee, että purupintaa puuttuu aika paljon ja myöskin se ettei se ole kovin kaunista kun suusta puuttuu hammas. Joten sen takia olen varmaan valmis investoimaan uuteen hampaaseen kadotetu tilalle.

Tuskin kovin moni edes huomaa, että sinulta puuttuu taaimmainen hammas. Paitsi jos kuljet kokoajan suu ammollaan ;) Vai tuijotatko toisen kanssa jutellessa tämän suuhun ja laske kuinka monta hammasta puuttuu? Usko pois, ei kukaan huomaa puuttuvan hampaan kohtaa.

• voivottelija
        catherine kirjoitti:

Olisiko kannattanut huolehtia vähän paremmin sitten hampaiden hyvinvoinnista? Turha sitä nyt on siis itkeä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2346
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe