piercing.fi, crazy-factory, kokemuksia?

Kertokaa mulle

kokemuksia piercing.fi lävistyskorukaupasta ja crazy-factorystä, kumpi on parempi laadun suhteen ja onko kumpikin luotettavia paikkoja?

24

4366

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monica-

      Molemmat on luotettavia tai ainakin mun kohdalla on ollut eikä korujen laadusta ei ole mitään valittamista ollut. Se on ihmisestä kiinni kumpaa pitää parempilaatusena tai luotettavampana..

      piercing.fi on nopeampi toimitusten suhteen ja crazy-factory on halvempi (tuotteiden tulossa kestää n.2vko)

    • iinis

      piercing.fi on ainaki ihan hyvä.. sieltä olen ite tilannut aika paljon ja sitten trendikorusta.. ihan hyviä korut ovat olleet :)

      • vi-tu-tt-aa!

        kuin toi tilaus sit onnistuu: mulla meni rahat eikä mitään kuulunu. ekaks kysely, sit tuli (vittumainen) "info" nii et tunsit ittes ääliöks. sit kerron et oon uhannu jollain kuluttaja-?, tai viranomaisilla. lopuks tuli kamat jotka piti olla "allergiatestattuja" ja joita eb voinu käyttää,et sellanen kokemus!


      • VI-TUT-TAA2
        vi-tu-tt-aa! kirjoitti:

        kuin toi tilaus sit onnistuu: mulla meni rahat eikä mitään kuulunu. ekaks kysely, sit tuli (vittumainen) "info" nii et tunsit ittes ääliöks. sit kerron et oon uhannu jollain kuluttaja-?, tai viranomaisilla. lopuks tuli kamat jotka piti olla "allergiatestattuja" ja joita eb voinu käyttää,et sellanen kokemus!

        Sama juttu täällä. Ne muutamat viestit, mitä heiltä sain (www.piercing.fi webstore) olivat lähinnä tosiaan vittuilua. Itse uhkasin lopulta myös kuluttaja-asiamiehellä, mutta tämäkään ei nettifirmaa hetkauta. Omat rahani ovat olleet kyseisen firman tilillä yli 2kk, mutta kukahan maksaa näistä rahoista korot?
        Oma asiani on siis viety jo kuluttaja-asiamiehelle.
        Sydämestäni kehoitan muita hyväuskoisia välttämään kyseistä firmaa!!!!
        PALVELU ON TODELLA EPÄASIALLISTA JA JOPA SELKEETÄ KUSETUSTA! MIELEENI ON JOPA TULLUT TAHALLINEN KIUSAN TEKO HEIDÄN SUUNNALTA!
        Olkaa siis varovaisia! Uskon, että löytyy varmasti vastaavia nettifirmoja, joissa asiat myös toimivat.


      • Asiakkaiden kusetusta?
        VI-TUT-TAA2 kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Ne muutamat viestit, mitä heiltä sain (www.piercing.fi webstore) olivat lähinnä tosiaan vittuilua. Itse uhkasin lopulta myös kuluttaja-asiamiehellä, mutta tämäkään ei nettifirmaa hetkauta. Omat rahani ovat olleet kyseisen firman tilillä yli 2kk, mutta kukahan maksaa näistä rahoista korot?
        Oma asiani on siis viety jo kuluttaja-asiamiehelle.
        Sydämestäni kehoitan muita hyväuskoisia välttämään kyseistä firmaa!!!!
        PALVELU ON TODELLA EPÄASIALLISTA JA JOPA SELKEETÄ KUSETUSTA! MIELEENI ON JOPA TULLUT TAHALLINEN KIUSAN TEKO HEIDÄN SUUNNALTA!
        Olkaa siis varovaisia! Uskon, että löytyy varmasti vastaavia nettifirmoja, joissa asiat myös toimivat.

        En missään tapauksessa suosi firmaa: www.piercing.fi!!!
        Myöskään minä en ole saanut rahojani takaisin, kun palautin korun.
        Eivät vastaa asiakaspalvelun kautta lähettämiini tukipyyntöihin ja lopulta poistivat asiakkuuteni
        ja samalla tietysti tilaushistoriani. Nyt siis näyttäisi heidän sivujen kautta, kuin en olisi koskaan
        tilausta tehnytkään.
        Jouduin laittamaan asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi....
        Ja nyt odotan kiltisti päätöstä.
        En siis todellakaan suosittele kyseistä firmaa kenellekään!!!


      • Oikeus voitti!
        Asiakkaiden kusetusta? kirjoitti:

        En missään tapauksessa suosi firmaa: www.piercing.fi!!!
        Myöskään minä en ole saanut rahojani takaisin, kun palautin korun.
        Eivät vastaa asiakaspalvelun kautta lähettämiini tukipyyntöihin ja lopulta poistivat asiakkuuteni
        ja samalla tietysti tilaushistoriani. Nyt siis näyttäisi heidän sivujen kautta, kuin en olisi koskaan
        tilausta tehnytkään.
        Jouduin laittamaan asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi....
        Ja nyt odotan kiltisti päätöstä.
        En siis todellakaan suosittele kyseistä firmaa kenellekään!!!

        Hei! Pakko oli laittaa kaikille tiedoksi tämäkin kyseisestä firmasta: www.piercing.fi = Best Brands Europe Oy. Tilasin korun 7/2013, mikä ei lopulta vastannut odotustani. Palautettuani korun, jäi rahat tulematta, eikä lukuisiin asiakaspyyntöihini koskaan vastattu. Jouduin lopulta ottamaan siis yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka jatkoi yritystä ottaa firmaan yhteyttä ja selvittää asia. Koskaan hänenkään soittoihin / s.posteihin ei vastattu. Sain siis neuvon viedä asia kuluttajariitalautakunnalle. Vihdoin 2/2014 sain päätöksen, jossa yritys tuomittiin maksamaan minulle korun hinta korkojen kera.
        Eli kaikille, joilla vain on samantapaista ongelmaa kyseisen firman kanssa, kehoitan viemään asian eteenpäin, jotta saatte omanne takaisin. Kuluttaja-asiamies neuvoi jopa tekemään yrityksestä rikosilmoituksen, jos voi todistaa, että kyseisellä firmalla olisi vastaavanlaisia tilanteita ollut muidenkin kanssa. Jos rikosilmoituksia tulee riittävästi, niin yritys voidaan poliisin toimesta jopa lopettaa. Tsemppiä kaikille, älkää luopuko toivosta! Olen elävä esimerkki, että oikeus voitti lopulta! :)


    • Väsähtänyt

      Itse en voi missään nimessä suositella piercin.fi nettikauppaa. Varmasti ihan ok, jos saat oikean tuotteen. Jos joudut reklamoimaan tuotteesta, reklamoinnin ja asiakaspalautteen jättäminen todella vaikeaa sivujen kautta. Kyseisellä putiikilla pelkkä sähköpostiosoite (ainakin vuonna 2009), josta eivät vastaa viesteihin. Todella paska asiakaspalvelu reklamaatiotapauksissa, yhtään liioittelematta. Jos esim. reklamoit saaneesi väärän korun, niin kun vastaavat jonkun kuukauden kuluttua, niin vastauksessaan kysyvät, että oletko nyt ihan varma, että olet saanut väärän korun. Olen todella pettynyt kyseiseen liikkeeseen, enkä taatusti tilaa sieltä ikinä enää mitään, enkä suosittele muillekaan. Itse tilaan paljon nettikaupoista tuotteita, mutta näin huonoon asiakaspalveluun en ole törmännyt ikinä missään. En edes ulkomaisissa yrityksissä.

      • !!!!!!!!!!!

        Sama homma. Laitoin sähköpostia asiakaspalveluun ja sain todella törkeän viestin takaisin. en suosittele.


    • Aape50

      Piercinbg.fi todella vaikeat sivut vaikka firma toimii nähdäkseni suomessa.Tilasin cracy-faktorystä kun en onnistunut piercingistä ja homma toimi tosi hyvin vaikka firma toimii Thaimaassa.Tavara oli sitä mitä tilasin ja laatukin asiallinen ja hinnat tosi kilpailukykyiset.

    • pöpspöps

      Itse olen tilannut paljon piercingistä ja aina on tullut oikea tuote! crazy-factory on toooooodella paljon halvempi, mutta tosiaan kestää sen parisen viikkoa saada tuotteet, eivätkä sivutkaan ole kokonaan suomeksi.

      • Japegre

        Piercing.fi asiakaspalvelu on todella huonoa. Sekä sivut todella vaikeat käyttää. EN SUOSITTELE!


    • A-illusion

      crazy-factor on ihan ok. kauppa, mutta toimituksessa kestää todella pitkään, mutta on halpa. piercing.fi sivustoa en suosittele todellakaan! itse olen tilannut sieltä kerran ja kun tein jotain väärin omistajalta tuli aivan suora v*ttuilu viesti sähköpostiin jossa jotain lässyttää että mikä ohjeissa on niin vaikea ymmärtää ja päläpäläpälä! OMA SUOSIKKINI ON EHDOTTOMASTI A-ILLUSION!!!

      • huijattu

        Olisinpa lukenut nämä ennen kuin kyseistä palvelua käytin.. Pari kertaa olen aiemmin piercing.fi :stä tilannut ja kaikki ok , mutta nyt ovat tuotteeni jääneet saamatta eikä myyjää todellakaan kiinnosta tämä asia ollenkaan vaan hän epäilee antamaani osoitetta vääräksi ja sanoi että MINUN pitää selvittää postin kanssa jos postin jakelussa on ongelmia.. Olen maksanut jo tuotteet kaikenlisäksi etukäteen.. Otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan joka sanoi että piercing.fi on vastuussa joko toimittamaan minulle tuotteet tai palauttamaan rahat. Tämän viestin välitin piercing. fi:lle ja tämän jälkeen en olekaan saanut mitään vastausta mihinkään ja ovat poistaneet käyttäjätunnuksenikin sivustolta etten pääse katsomaan asiakastietojani enää enkä tilaushistoriaa.ONNEKSI olen tallentanut ja tulostanut kaiken ja aion kyllä tehdä firmasta tutkintapyynnön jos he eivät ala toimia jo näiden teidän edellistenkin kommenttien perusteella.


      • Plus
        huijattu kirjoitti:

        Olisinpa lukenut nämä ennen kuin kyseistä palvelua käytin.. Pari kertaa olen aiemmin piercing.fi :stä tilannut ja kaikki ok , mutta nyt ovat tuotteeni jääneet saamatta eikä myyjää todellakaan kiinnosta tämä asia ollenkaan vaan hän epäilee antamaani osoitetta vääräksi ja sanoi että MINUN pitää selvittää postin kanssa jos postin jakelussa on ongelmia.. Olen maksanut jo tuotteet kaikenlisäksi etukäteen.. Otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan joka sanoi että piercing.fi on vastuussa joko toimittamaan minulle tuotteet tai palauttamaan rahat. Tämän viestin välitin piercing. fi:lle ja tämän jälkeen en olekaan saanut mitään vastausta mihinkään ja ovat poistaneet käyttäjätunnuksenikin sivustolta etten pääse katsomaan asiakastietojani enää enkä tilaushistoriaa.ONNEKSI olen tallentanut ja tulostanut kaiken ja aion kyllä tehdä firmasta tutkintapyynnön jos he eivät ala toimia jo näiden teidän edellistenkin kommenttien perusteella.

        Speak of the devil... Juuri luin tuskastuneena tätä ketjua ja toivoin samaa kuin "huijattu": Kunpa olisin googlettanut kokemuksia ennen tilaamista. Tilasin erehdyksessä väärän kokoisen kielitapin, ja laitoin 10 minuuttia toimitustekstarin vastaanottamisesta heille vaihtopyynnön netin kautta. Lähetys oli siis juuri postitettu, mutta totta kai sen seuraavana päivänä vastaanotettuani jätin kuoren avaamatta, jotta ei olisi ainakaan hygienian suhteen epäilyn varaa. Toimintaohjeet vaihdon/palautuksen suhteen ovat suhteellisen epäselvät, mutta antoivat ymmärtää, että viimeistään kolmessa päivässä pitäisi vastaus tulla.

        Kun vastausta ei kuulunut, laitoin heille meiliä kahdesti sekä vielä helpdeskinkin kautta menemään viestiä, joissa jokaisessa selitin tilanteen uudelleen ja uudelleen, sekä asiallisesti pyysin heitä ottamaan minuun yhteyttä mitä pikimmin. Aikaa tilauksen tekemisestä ja ensimmäisestä yhteydenotostani viimeisimpään viestiini kului 9 päivää (minusta kohtuuton aika olla ottamatta mitään yhteyttä: "Hei, olemme vastaanottaneet viestisi. Juuri nyt meillä on kuun vaihteen vuoksi kiireistä, mutta käsittelemme pyyntösi mahdollisimman pian" tms.?)

        Juuri kun aloin "huijatun" tavoin ottamaan printscreenejä talteen ja lajittelemaan asiaan liittyneet meilit jemmaan, pompsahti inboksiini viesti heiltä, jossa pahoittelevat minun joutuneen odottamaan ja postittavat minulle veloituksetta uuden korun; väärän kokoisenkin saan pitää. Nyt siis odotan vielä pieni epäilys persiissäni, päättyykö todella kaikki hyvin. Summa summarum: En voi suositella piercing.fitä, vaikka toimitus on todella nopea. Putiikki, jolla ei ole asiakaspalvelua varten minkäänlaista puhelinnumeroa vaan vain sähköpostiosoite, on melko epämääräinen putiikki.


      • Huijattu
        Plus kirjoitti:

        Speak of the devil... Juuri luin tuskastuneena tätä ketjua ja toivoin samaa kuin "huijattu": Kunpa olisin googlettanut kokemuksia ennen tilaamista. Tilasin erehdyksessä väärän kokoisen kielitapin, ja laitoin 10 minuuttia toimitustekstarin vastaanottamisesta heille vaihtopyynnön netin kautta. Lähetys oli siis juuri postitettu, mutta totta kai sen seuraavana päivänä vastaanotettuani jätin kuoren avaamatta, jotta ei olisi ainakaan hygienian suhteen epäilyn varaa. Toimintaohjeet vaihdon/palautuksen suhteen ovat suhteellisen epäselvät, mutta antoivat ymmärtää, että viimeistään kolmessa päivässä pitäisi vastaus tulla.

        Kun vastausta ei kuulunut, laitoin heille meiliä kahdesti sekä vielä helpdeskinkin kautta menemään viestiä, joissa jokaisessa selitin tilanteen uudelleen ja uudelleen, sekä asiallisesti pyysin heitä ottamaan minuun yhteyttä mitä pikimmin. Aikaa tilauksen tekemisestä ja ensimmäisestä yhteydenotostani viimeisimpään viestiini kului 9 päivää (minusta kohtuuton aika olla ottamatta mitään yhteyttä: "Hei, olemme vastaanottaneet viestisi. Juuri nyt meillä on kuun vaihteen vuoksi kiireistä, mutta käsittelemme pyyntösi mahdollisimman pian" tms.?)

        Juuri kun aloin "huijatun" tavoin ottamaan printscreenejä talteen ja lajittelemaan asiaan liittyneet meilit jemmaan, pompsahti inboksiini viesti heiltä, jossa pahoittelevat minun joutuneen odottamaan ja postittavat minulle veloituksetta uuden korun; väärän kokoisenkin saan pitää. Nyt siis odotan vielä pieni epäilys persiissäni, päättyykö todella kaikki hyvin. Summa summarum: En voi suositella piercing.fitä, vaikka toimitus on todella nopea. Putiikki, jolla ei ole asiakaspalvelua varten minkäänlaista puhelinnumeroa vaan vain sähköpostiosoite, on melko epämääräinen putiikki.

        Plus: tee ihmeessä nettikaupasta rikosilmoitus. Minä nimittäin tein ja tällä hetkellä poliisi ei voi ko kauppaa vielä tutkia, koska ilmoituksia ei ole tullut kuin vain minulta. Minun tapauksessani luottoyhtiöni alkaa selvittämään tapausta, koska joudun nyt kinuamaan rahani takaisin luotto yhtiötä. Minun tilauksestani on siis nyt aikaa jo yli kuukausi eikä yhteydenottoihini kaupan kautta ole vastattu koko tänä aikana enää. Epäilen siis vahvasti, että et tule saamaan oikean kokoista koruasi :(


      • Plus
        Huijattu kirjoitti:

        Plus: tee ihmeessä nettikaupasta rikosilmoitus. Minä nimittäin tein ja tällä hetkellä poliisi ei voi ko kauppaa vielä tutkia, koska ilmoituksia ei ole tullut kuin vain minulta. Minun tapauksessani luottoyhtiöni alkaa selvittämään tapausta, koska joudun nyt kinuamaan rahani takaisin luotto yhtiötä. Minun tilauksestani on siis nyt aikaa jo yli kuukausi eikä yhteydenottoihini kaupan kautta ole vastattu koko tänä aikana enää. Epäilen siis vahvasti, että et tule saamaan oikean kokoista koruasi :(

        Harmillista kuulla vastoinkäymisistäsi, Huijattu. Minulla tosiaan oli onnea loppuun saakka, ja sain kuin sainkin pidemmän tapin, joten rikosilmoitukselle ei ole syytä. Muutoin olisin voinut harkitakin, sillä selkeästi heidän toimintatapansa tuntuu sisältävän muuta kuin vain harvinaisia poikkeuksia näiden epämääräisyyksien osalta.

        Ehkä suurin osa ei jaksa nähdä vaivaa ja siksi jättää viemättä asiat pidemmälle. Verrattain pienistä rahasummista kuitenkin on kyse, vaikka tämänhän pitäisi olla periaatekysymys - eli että vaikka euronkin perään lähdettäisiin.

        Toivottavasti vielä saat rahasi takaisin, vaikka vaiva onkin joka tapauksessa jo tässä vaiheessa kohtuuton.


    • us-ko-ma-ton-ta

      Oli ihan pakko etsiä netistä muiden kokemuksia kyseisestä puljusta! Asia on nimenomaan näin, mitä yllä oleva kommentoija totresi: "Palvelu toimii siihen asti kunnes jokin asia menee pieleen."

      Viime tilaukseni ei tullut perille ikinä ja ainut vastaus, mitä asiakas"palvelusta" sain oli, että he sanoivat, ettei ole heidän ongelmansa vaan kysy postilta! Oma mielipiteeni sekä se mitä myös laki sanoo on, että nettikaupan vastuu ei todellakaan pääty siihen, että tuote on saatu postilaatikkoon, vaan siihen, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen ja on siihen tyytyväinen.

      Näki melko räikeästi asiakaspalvelun eron, kun Itella suostui hyvittämään minulle kadonneet korut, vaikka se olisi kuluttajasuojalain mukaan kuulunut piercing.fi-sivustolle. Harmittaa, kun en sitten ikinä saanut koruja, mutta en kyllä halua alkaa uusiakaan tilaamaan!! Ja ihmettelin todella samaa, että onko nettikaupalla todella varaa käyttäytyä noin asiakkaitaan kohtaan, ilmeisesti sitten on..

    • .

      Heips,itse voin ainakin suositella Grazy Factorya ,tilaukseni sieltä tuli eilenja olen kyllä tyytyväinen ,tuli alle viikossa ja oli hyvin pakattu yms :))
      Eikä ollut mitään ongelmia ja tuolla on super halvat hinnat :)!

    • lgkfdkgfdg

      Hei! miten ootte saanu maksettua noi crazy factorin tilaukset? Itselläni on visa electron, enkä ymmärrä noita maksuvaihtoehtoja.... visa electron näyttäisi käyvän vain docdata maksutavassa, mutta kyseisessä kohdassa puhutaan luottokortista (minulla siis ei ole luottokorttia). Lisäksi docdatan sivu on englannin kielinen ja mielestäni epäluotettavan oloinen.... Apuja anyone?

      • maak

        Minullakin on visa electron ja olen hankkinut useasi crazy factoryltä sillä;)))


    • grazygrazykannattaa!

      Ite maksan grazy facoryn korut aina pankkisiirrolla.. Menee ehkä hieman pitempään toimituksessa mut on mulle helpoin ja luotettavin tapa maksaa.. Eli se on se bankfraster vai miten se ny kirjotetaankaa :D Siitä sit saa tilinumeron johon laittaa maksu ja viestiosioon se tilauksen tunnus että osaavat yhdistää oikeaan tilaukseen maksun, se tilausnumero siis toimii tavallaan viitteenä..

      Maksun näkymiseen niille kestää ehkä kolmesta päivästä viikkoon, eli ulkomaanmaksujen viralliset ajat mitä nyt yleensäki kestää.. Mulla on yleensä aika isoja tilauksia tullu, 40-60 euroon joten riippuen siitä meneekö niistä joku valmistuksen kautta jos ei ole varastossa niin tilauksen saapumiseen menee noin 2-4 vko, tuotteet on aina ollut oikeat ja laatu hyvää..Kerran oli pallojen kierteissä valmistusvirhe, asiakaspalveluun laitoin siitä viestiä niin viikossa tuli uudet pallot tilalle ilman lisämaksuja.. Joskus on paketti tullu 2 viikon kuluessa tilauksesta, eli tosi nopea kun tilaan aina samalla maksutavalla jossa kestää aina muutamia pankkipäiviä..

      Eli äärettömän hyvä ja suht nopea palvelu kun miettii et thaimaasta lähetetään tehtaalta.. Nettisivuja on pikkuhiljaa käännetty myös suomeksi mutta on tosi selkeä englanniksikin.. Ei oo ollu mitää valittamista kyseisestä puljusta :)

      Piercing.fi on liike josta en aio ikinä tilata yhtään mitään, hinta-laatu suhde on kuuleman mukaan surkea ja as.palvelu ei toimi ollenkaa..

    • LAURRAAAAA

      Kun tilasin Crazy factorylta, sieltä saa varmaan 5x enemmän koruja piercingin 1 korun hinnalla. Kannatan. Toimitukset kesti n. 2-3 päivää. Samat korut, Crazyssa vaan halvemmalla, ja ku tilaa 20e edestä, ilmaiset postitukset. :)

    • hmphhh

      minulla on hyviä kokemuksia CF:stä tilasin sieltä labretteja aika suuren erän varmaan jonkun 30 euron edestä ja olivat kyllä tosi laadukkaita ja kierteet toimi eikä olleet rikki. pakettikin saapui jo 5 päivässä perille on tuo kyllä uskomattoman nopea toimitus kun korut tulee kumminki thaimaasta asti ja saksan kautta vieläpä:)

    • Neesuli

      ÄLKÄÄ IHMEESSÄ TILATKO PIERCING.FI:STÄ MITÄÄN! EI TOIMITUSTA, EI VASTAUKSIA SÄHKÖPOSTEIHIN, EI VASTAUKSIA HELPDESKIIN, EI VASTATA PUHELIMEEN. TEEN RIKOSILMOITUKSEN JA KULUTTAJASUOJAVIRANOMAISELLE ILMOITUKSEN!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe