Miltä Jeesus näytti?

Kiinnostunut

Onko tästä aiheesta mitään perimätietoa yms. Oliko hän pieni vai isokokoinen mies? Pitääkö pitkätukkainen ja parrakas paikkaansa? Entä kasvonpiirteet? haluan tästä aiheesta tietoutta!!

65

4040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkonäkö

Jeesus oli täydellinen ihmisenä, joten varmaan miellyttävän näköinen. Samoin lapset pitivät hänestä ja istuivat syliin kuuntelemaan häntä vapaaehtoisesti, joten hirveän epäsiisti Jeesus ei voinut olla. Samoin kuollessaan vartiat heittivät vaatteista arpaa koska eivät halunneet rikkoa saumatonta vaatetta. Eli Jeesus pukeutui myös hyvillä vaatteilla.

Todennäköisesti siisti ja hyvin hoidettu. Eli ei mikään pitkätukka. Mutta parta oli tavanomaista siihen aikaan. Mutta silti vaatimaton koska hän halusi myös opetuslastensa olevan.

• Silminnäkijä

Kristus oli kaunis, ruskea silmäinen, erittäin tumma ja kihara tukkainen, pitkähkö, komea vartaloinen, tyypillinen Palestiinassa ja Israelissa asuvan miehen näköinen, tosin täydellinen.

• Rabbi

"Jeesus oli täydellinen ihmisenä, joten varmaan miellyttävän näköinen. Samoin lapset pitivät hänestä ja istuivat syliin kuuntelemaan häntä vapaaehtoisesti, joten hirveän epäsiisti Jeesus ei voinut olla. Samoin kuollessaan vartiat heittivät vaatteista arpaa koska eivät halunneet rikkoa saumatonta vaatetta. Eli Jeesus pukeutui myös hyvillä vaatteilla.

Todennäköisesti siisti ja hyvin hoidettu. Eli ei mikään pitkätukka. Mutta parta oli tavanomaista siihen aikaan. Mutta silti vaatimaton koska hän halusi myös opetuslastensa olevan."

Ei varmaankaan ollut epäsiisti. Oletan, että vaatteet olisivat olleet silloin saamaa tasoa kuin nykyään normaalilla raksaduunarilla ovat. En usko että Hän olisi mitenkään erityisemmin halunnut kamppeillaan koreilla.

Mutta kuinka siisteys ja pitkätukkaisuus sulkevat toisensa pois? Höpö höpö! Ovatko naiset muka epäsiistejä? Sehän on vain ihmisten luoma käsitys että miehillä olisi oltava lyhyet hiukset. Alkujaan lähtöisin Rooman armeijasta, koska lyhyttukkaisen sotilaan hiuksiin ei voinut tarttua lähitaistelussa.

Käsittääkseni silloiseen maailmanaikaan pitkähköt hiukset olivat israelilaisilla aika yleiset, samoin parta.

Itsellänikin on melkoisen pitkät hiukset, mutta epäsiisti ei ole vielä päivääkään niiden vuoksi tarvinnut olla :)

Muutoin Jeesuksella oli luultavasti tavanomaiset juutalaiskasvot ja olemus. Miksi Hän olisi näyttänyt erityisen kauniilta tai upealta? Hänhän tuli ihmisenä ihmisten keskelle.

Se että hänestä pidettiin johtui ilmeisesti sisäisistä ominaisuuksista, vai kuinka ?

• näinkin
        Rabbi kirjoitti:

"Jeesus oli täydellinen ihmisenä, joten varmaan miellyttävän näköinen. Samoin lapset pitivät hänestä ja istuivat syliin kuuntelemaan häntä vapaaehtoisesti, joten hirveän epäsiisti Jeesus ei voinut olla. Samoin kuollessaan vartiat heittivät vaatteista arpaa koska eivät halunneet rikkoa saumatonta vaatetta. Eli Jeesus pukeutui myös hyvillä vaatteilla.

Todennäköisesti siisti ja hyvin hoidettu. Eli ei mikään pitkätukka. Mutta parta oli tavanomaista siihen aikaan. Mutta silti vaatimaton koska hän halusi myös opetuslastensa olevan."

Ei varmaankaan ollut epäsiisti. Oletan, että vaatteet olisivat olleet silloin saamaa tasoa kuin nykyään normaalilla raksaduunarilla ovat. En usko että Hän olisi mitenkään erityisemmin halunnut kamppeillaan koreilla.

Mutta kuinka siisteys ja pitkätukkaisuus sulkevat toisensa pois? Höpö höpö! Ovatko naiset muka epäsiistejä? Sehän on vain ihmisten luoma käsitys että miehillä olisi oltava lyhyet hiukset. Alkujaan lähtöisin Rooman armeijasta, koska lyhyttukkaisen sotilaan hiuksiin ei voinut tarttua lähitaistelussa.

Käsittääkseni silloiseen maailmanaikaan pitkähköt hiukset olivat israelilaisilla aika yleiset, samoin parta.

Itsellänikin on melkoisen pitkät hiukset, mutta epäsiisti ei ole vielä päivääkään niiden vuoksi tarvinnut olla :)

Muutoin Jeesuksella oli luultavasti tavanomaiset juutalaiskasvot ja olemus. Miksi Hän olisi näyttänyt erityisen kauniilta tai upealta? Hänhän tuli ihmisenä ihmisten keskelle.

Se että hänestä pidettiin johtui ilmeisesti sisäisistä ominaisuuksista, vai kuinka ?

Jos siteraataan sitä lähellä totuutta olevaa
        tietoa niin Hän oli; Rujo elämän runtelema mies
        jonka kasvoista loisti lempeys ja silmistä
        tulinen viisaus ja sanoista syvä uskollisuus.
        Ja Hän sulostutti sanomallaan toiset kuulijat
        sekä sanoillaan vihastutti toiset kuulijat.

• Saddu ;-)

...Michael Jackson,kö ?!?
        Lapsista pitävä kummajainen,jota suuri yleisö alkoi vieroksumaan...?!?
        Ristillisen tulkinnan mukaan tuomittava olio lienee hän,kö ?!?
        lol
        ;-)

• xxx

Johanneksen evankeliumissa kerrotaan, että Herodes vaatetti huumorimielessä Jeesuksen viimeisen päälle kun lähetti hänet takaisin Pontius Pilatukselle tuomittavaksi. Näin ollen Jeesus oli resupekka ja ristillä "arvotut" vaatteet Herodekselta kotoisin.

• varastettu
        xxx kirjoitti:

Johanneksen evankeliumissa kerrotaan, että Herodes vaatetti huumorimielessä Jeesuksen viimeisen päälle kun lähetti hänet takaisin Pontius Pilatukselle tuomittavaksi. Näin ollen Jeesus oli resupekka ja ristillä "arvotut" vaatteet Herodekselta kotoisin.

Eli soltut pelasivat arpaa pomonsa vaatteista? Mitähän pomo siihen sanoo....?

• pähkylä

Jesaja kertoo Jeesuksen ulkonäöstä jo noin 700. eKr., keskittyen hänen olemukseensa ristin tapahtumissa.

Hän käyttää Jumalan Pojasta nimitystä "Herran käsivarsi", mikä on varsin kuvaava: Kun tartut Jeesuksen käteen, tartut Jumalan käteen, sillä, kuten Jeesus sanoi, hän ja Isä ovat yhtä.

Jesaja kertoo näin:

"Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet." Jes.53:2-5

Filippiläiskirje kertoo Jeesuksesta: "Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen". Fil.2:6-7

Nii että ihan vaan ihmisen näköinen ilmeisesti, ei mitään sädekehää pään päällä :)

-------

Ylösnousemuksen jälkeen, noustuaan taivaaseen Isänsä luo, Jeesus ilmestyi Johannekselle. Hän ei ollut enää vähäisen ja heikon näköinen, vaan Johannes sai nähdä hänet siinä voimassa ja kirkkaudessa, joka Jeesuksella nyt on.

Johannes näki: "...lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan kaltaisen. Hänellä oli yllään pitkä viitta ja rinnan ympärillä kultainen vyö. Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit.

Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko." (Ilm.1:13-16)

Näky on niin pelottava, että Johanneksen jalat pettävät - hän kertoo vaipuneensa maahan kuin kuollut. Mutta Jeesus puhuu hänelle rakkaudella:

"hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." (17-18)

Hänellä on nyt kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ristillä kuollut Vapahtajamme tulee kerran kirkkaudessaan tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Job kertoo näin: "Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä. Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa." Job 19:25-27

• ateisti

Jeesus näytti luultavasti ihan tavalliselta Juutalaiselta tai lähi-idässä ylipäätään asuvalta mieheltä. Ota fotarilla turbaani pois Osama Bin Ladenin päästä ja siinä on sinulle vastaus kysymykseen miltä Jeesus saattoi näyttää.

• Dowell

Ateisti haluaa pilkata Kristusta, miksi ?
        Onko sinulla jokin tyhjentävä selitys asialle.

• Rabbi
        Dowell kirjoitti:

Pilkata? Ei kai Jeesuksen voimaa vähennä se vaikka Hän näyttäisi tismalleen Osamalta?

Minusta Hänen tapauksessaan oli kyse isommista asioista kuin ulkonäöstä...

• ateisti
        Dowell kirjoitti:

Minä pilkkaan uskovaisia ja heidän uskoaan, en Jeesusta miehenä. Kristusta pilkkaan koska tiedän voivani pilkata olematonta rauhassa. Jeesuksen ja kristuksen välinen raja kulkee ristiinanaulitsemis päivän illassa: Jeesus niminen juutalainen moraalin opettaja kuoli ristille perjantai iltana 2000 vuotta sitten, tästä alkaa uskovaisten kristus, hän nimittäin uskovaisten mielestä ilmaantui kummittelemaan sunnuntaina.

Kristinuskoa ja uskovaisia saa ja pitää pilkata, sillä uskovaiset itse sortavat niitä jotka eivät usko, ovat itse asiassa sortaneet historiansa alusta saakka.

Minä vihaan kristinuskoa syvästi ja henkilökohtaisesta syystä. Ev.lut kirkko on minulle vähintään anteeksipyynnön velkaa. Millä oikeudella kirkko kastoi ev.lut uskoon minut vauvana? Kukaan ei kysynyt tahtoani. Ja ei, en tahdo, siksi erosin kirkosta.

• Ihminen
        ateisti kirjoitti:

Minä pilkkaan uskovaisia ja heidän uskoaan, en Jeesusta miehenä. Kristusta pilkkaan koska tiedän voivani pilkata olematonta rauhassa. Jeesuksen ja kristuksen välinen raja kulkee ristiinanaulitsemis päivän illassa: Jeesus niminen juutalainen moraalin opettaja kuoli ristille perjantai iltana 2000 vuotta sitten, tästä alkaa uskovaisten kristus, hän nimittäin uskovaisten mielestä ilmaantui kummittelemaan sunnuntaina.

Kristinuskoa ja uskovaisia saa ja pitää pilkata, sillä uskovaiset itse sortavat niitä jotka eivät usko, ovat itse asiassa sortaneet historiansa alusta saakka.

Minä vihaan kristinuskoa syvästi ja henkilökohtaisesta syystä. Ev.lut kirkko on minulle vähintään anteeksipyynnön velkaa. Millä oikeudella kirkko kastoi ev.lut uskoon minut vauvana? Kukaan ei kysynyt tahtoani. Ja ei, en tahdo, siksi erosin kirkosta.

Olethan saanut vapaasti valita nyt melko aikuisena(lapsena)ihmisenä mitä aateetta /uskoa kannatat.
        Et olekkaan humaani vaan olet brutaali öykkäri, joka käy sotaa näkymätöntä vihollista vastaan ja
        samalla kuvittelee olevansa ajatteleva ihminen.
        Mutta en sääli sinua enkä sinunkaltaisia koska
        olen huomannut että teiltä puuttuu kokonaan inhimillinen tunneelämä. Ja olette kuin ilman
        sisintä vaeltavia heijastuksia menneisyydestä ja
        pelkkiä kuultokuvia tummissa pilvissä.

Kristus oli ihmisen Poika ja rakasti kaikkia lähimmäisiään tavalla joka kelpaa kaikille aidoille ihmisille esimerkiksi.Hän kelpaa minulle
        veljeksi, siareksi, äidiksi, isäksi ja hyväksi
        ystäväksi.
        Ja sen tiedän että sinua ei ole sortanut yksikään
        uskova ihminen, kuvittelet vain ja kirjoitat totuuden vastaista tekstiä (todistusta).

• sitähän
        Rabbi kirjoitti:

Pilkata? Ei kai Jeesuksen voimaa vähennä se vaikka Hän näyttäisi tismalleen Osamalta?

Minusta Hänen tapauksessaan oli kyse isommista asioista kuin ulkonäöstä...

Koska kannatat universaalia uskontoa en ota sinun
        lausuntoa vakavasti lainkaan vaan jätän sen omaan
        arvoon ja kategoriaan.
        Luota minuun, kyllä tiedän mitä teen, ja tiedän myös ilman sinun avustusta.

• ateisti
        Ihminen kirjoitti:

Olethan saanut vapaasti valita nyt melko aikuisena(lapsena)ihmisenä mitä aateetta /uskoa kannatat.
        Et olekkaan humaani vaan olet brutaali öykkäri, joka käy sotaa näkymätöntä vihollista vastaan ja
        samalla kuvittelee olevansa ajatteleva ihminen.
        Mutta en sääli sinua enkä sinunkaltaisia koska
        olen huomannut että teiltä puuttuu kokonaan inhimillinen tunneelämä. Ja olette kuin ilman
        sisintä vaeltavia heijastuksia menneisyydestä ja
        pelkkiä kuultokuvia tummissa pilvissä.

Kristus oli ihmisen Poika ja rakasti kaikkia lähimmäisiään tavalla joka kelpaa kaikille aidoille ihmisille esimerkiksi.Hän kelpaa minulle
        veljeksi, siareksi, äidiksi, isäksi ja hyväksi
        ystäväksi.
        Ja sen tiedän että sinua ei ole sortanut yksikään
        uskova ihminen, kuvittelet vain ja kirjoitat totuuden vastaista tekstiä (todistusta).

Jokainen uskovainen joka yrittää tuputtaa minulle uskontoaan sortaa ihmisoikeuksiani. Kyllä, minä taistelen näkymätöntä, mutta olemassa olevaa vihollista vastaan ja tulen taistelemaan kunnes kuolen.

Tarvitseeko minun olla humaani jos vihollinenkaan ei sitä ole? Tuleen vastaan tulella.

• todistusta
        ateisti kirjoitti:

Jokainen uskovainen joka yrittää tuputtaa minulle uskontoaan sortaa ihmisoikeuksiani. Kyllä, minä taistelen näkymätöntä, mutta olemassa olevaa vihollista vastaan ja tulen taistelemaan kunnes kuolen.

Tarvitseeko minun olla humaani jos vihollinenkaan ei sitä ole? Tuleen vastaan tulella.

Olen ennenkin törmännyt poikiin jotka leikkivät
        tulitikuilla eikä se meinaa yhtään mitään minun
        pihapiirissäni.
        Jos et kestä uskonnollisia puhujia tai puheita
        älä kuuntele äläkä lue niitä, yksinkertaista.
        Tottakai sinun pitää olla humaani, koska ethän
        tahdo, että sinua aletaan pahoinpitelemään vain sen tähden, siksi kun et ole uskonnollinen.

• ateisti
        todistusta kirjoitti:

Olen ennenkin törmännyt poikiin jotka leikkivät
        tulitikuilla eikä se meinaa yhtään mitään minun
        pihapiirissäni.
        Jos et kestä uskonnollisia puhujia tai puheita
        älä kuuntele äläkä lue niitä, yksinkertaista.
        Tottakai sinun pitää olla humaani, koska ethän
        tahdo, että sinua aletaan pahoinpitelemään vain sen tähden, siksi kun et ole uskonnollinen.

Minulle on itse asiassa tasan yksi lysti jos joku uskovainen tulee vetämään turpaan. Sitten tapellaan kunnes voittaja selviää tai kunnes minut saa lyödä laatikkoon ja viedä sinne mihin jokainen lopulta päätyy. Minä en menetä kuolemassa mitään, korkeintaan voitan. Ts. Minulla ei ole syytä elää, jokainen päivä on samanlainen ja yhtä harmaa. Herään, teen päivän työn ja menen nukkumaan, ehkä herään aamulla, ehkä en, ihan sama.

• Dowell
        ateisti kirjoitti:

Minulle on itse asiassa tasan yksi lysti jos joku uskovainen tulee vetämään turpaan. Sitten tapellaan kunnes voittaja selviää tai kunnes minut saa lyödä laatikkoon ja viedä sinne mihin jokainen lopulta päätyy. Minä en menetä kuolemassa mitään, korkeintaan voitan. Ts. Minulla ei ole syytä elää, jokainen päivä on samanlainen ja yhtä harmaa. Herään, teen päivän työn ja menen nukkumaan, ehkä herään aamulla, ehkä en, ihan sama.

Niin tekee suurin osa ihmiskuntaa joten et poikkea
        millään tavalla muista ihmisistä eduksesi.
        Nuo tekojumalat sinua on turpiin vetänyt ja siitä
        sinä tippaa väännät vieläkin. Ja uskottelet kaiken
        olevan hyvin/huonosti itsellesi, vaivaamatta tai
        kiusaamatta aivojasi sen kummemmin mutta kuitenkin
        kirjoittelet ajankuluksi kaikkea turhaa ja näin
        yrität saada jotain selitystä itsellesi.

Laula välillä laulua; jokainen päivä on liikaa
        kun kurkoitin tähtiin ja vedin viinaa.

• Rabbi
        sitähän kirjoitti:

Koska kannatat universaalia uskontoa en ota sinun
        lausuntoa vakavasti lainkaan vaan jätän sen omaan
        arvoon ja kategoriaan.
        Luota minuun, kyllä tiedän mitä teen, ja tiedän myös ilman sinun avustusta.

Hyvä. Mutta mitä universaalia uskontoa minä kannatan, jos saan luvan kysyä Sinulta, Kaikkitietävältä?

• sitäkin
        Rabbi kirjoitti:

Hyvä. Mutta mitä universaalia uskontoa minä kannatan, jos saan luvan kysyä Sinulta, Kaikkitietävältä?

Sinun mielestä kaikki uskot ja aatteet voidaan
        yhdistää aivan hyvin toisiinsa ja mitään jumalaa
        ei tarvita, menikö oikein ?

• Rabbi
        sitäkin kirjoitti:

Sinun mielestä kaikki uskot ja aatteet voidaan
        yhdistää aivan hyvin toisiinsa ja mitään jumalaa
        ei tarvita, menikö oikein ?

No ei todellakaan!

• jorgen
        Rabbi kirjoitti:

No ei todellakaan!

Etkö kykene lukemaan tekstejä mitä olet itse
        tänne kirjoittanut tai onko muistisi huono ?

• Rabbi
        jorgen kirjoitti:

Etkö kykene lukemaan tekstejä mitä olet itse
        tänne kirjoittanut tai onko muistisi huono ?

No kyllä kai. Jopa sellaisia joita muut ovat nimissäni kirjoitelleet. Etkö kykene ajattelemaan että ehkä joku muukin voi käyttää samaa nickiä?

• toiseen
        Rabbi kirjoitti:

No kyllä kai. Jopa sellaisia joita muut ovat nimissäni kirjoitelleet. Etkö kykene ajattelemaan että ehkä joku muukin voi käyttää samaa nickiä?

no eikö silloin tuo sinun nicki ole todella huonosti valittu,ja se valinta kertoo myös jotain
        sinun valinnoistasi ja asenteista.
        Toki kykenen ja ajattelen,ehkä joskus liikaakin.
        Kai kuitenkin tiedät mitä rabbi edustaa.

• ateisti45

suhteessa toisen ateistin kanssa samoilla linjoilla : tietenkin näytti juutalaiselta,oli tumma ja todennäköisesti myös lyhyehkö meidän mittapuidemme mukaan. Silloisten palestiinalaismiesten keskimitan on hautalöytöjen perusteella todettu olleen 160cm tienoilla.
        Varmaan hänen ulkonäössään ei ole erikoista ollut koska sitä tietysti olisivat vastustajat käyttäneet hyväksi.
        Osamalta ei ehkä näyttänyt koska Osama on jemeniläinen ja läheinen maantieteellinen yhteys Afrikkaan on poikinut myös geenien vaihtoa . Osama on liian tummaihoinen roomalaisajan Palestiinan juutalaiseksi.Komea parta Jeesuksellakin varmaan on ollut.

• Rabbi
        toiseen kirjoitti:

no eikö silloin tuo sinun nicki ole todella huonosti valittu,ja se valinta kertoo myös jotain
        sinun valinnoistasi ja asenteista.
        Toki kykenen ja ajattelen,ehkä joskus liikaakin.
        Kai kuitenkin tiedät mitä rabbi edustaa.

"Kai kuitenkin tiedät mitä rabbi edustaa."

Oletko todella sellainen ihminen joka kuvittelee etteivät muut tiedä mitään? Ja tarkoitit varmaan että mistä nimi on peräisin? Sehän on juutalaisen nimitys hengelliselle opettajalle.

Onko nickini huonosti valittu sen vuoksi että muut kopioivat sitä? Voihan sinunkin nickiäsi käyttää kuka hyvänsä tahtoessaan.

Valinta kertoo vain siitä, että aluksi valitsin umpimähkään yhden sanan joka tuli mieleeni kun ajattelin Jeesusta. Sana olisi voinut olla mikä hyvänsä, vaikkapa Pietari. Myöhemmin en ole tahtonut sitä vaihtaa, koska haluan että muut tietävät milloin olen taas "äänessä" Näin he voivat halutessaan seurata keskustelujani.

• Jacob
        ateisti kirjoitti:

...kirjoittaessasi seuraavaa:
        "Minulla ei ole syytä elää, jokainen päivä on samanlainen ja yhtä harmaa. Herään, teen päivän työn ja menen nukkumaan, ehkä herään aamulla, ehkä en, ihan sama."

Miten toivoisinkaan sinun kokevan sisimmässäsi sen käsittämättömän rakkauden, mikä J-H-V-H Elohim'illa on juuri sinua kohtaan !

Meillä ihmisillä on todellakin enimmäkseen harmaita ja sateisia päiviä sen lyhyen elämämme aikana, jonka vietämme täällä kuoleman varjojen maassa ja päivämme vaan harmaantuvat hiustemme ja partamme harmaantumisen myötä, sillä monenlaiset sairaudet ja fyysiset heikkoudet hyökkäävät kimppuumme kuin talon purkajatupajumit.

Mutta sisäinen ihmisemme ! Koska olen saanut tulla tuntemaan Yeshuan, rakkaan Vapahtajani jo nuoruudessa, niin enimmät ponnisteluni ja suurimmat odotukseni sekä unelmani liittyvätkin maanpäällisen elämäni jälkeiseen ikuisuuteen. Tästä syystä olen kadottanut mielenkiinnon tähän näkyvään ja katoavaan, J-H-V-H Elohim'in kiroamaan maailmaan, jonka loppu on siinä, että se kadotetaan.

Lue seuraava luku miettien ja samalla rukoilen puolestasi, että Yeshua kohtaa sinua rakkaudellaan, sillä vain Hänen rakkautensa tuntemisen kautta voimme ymmärtää Hänen hyvyyttään meitä kohtaan: (1.Kor.13)

"1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."

Lopuksi kerron lyhyesti miten Yeshua kohtasi minua eräänä elämäni harmaimmista päivistä.

BORÅS VUONNA 1979

Asuin tuolloin Ruotsissa, Borås’issa ja työskentelin eräässä automaalaamossa n. 20 km Borås’ista pohjoiseen. Työni oli likaista ja epäterveellistä. Työpaikallani ei ollut edes sisävessaa, vaan tarpeet piti mennä tekemään kuusikkoon myös talvella.

Kuuluin pieneen Borås’in vapaaseen suomenkieliseen srk:taan ja mennyt viikonloppu oli ollut kaikkea muuta kuin siunauksellista kyseisessä srk:ssa. Tehdessäni työmatkaa ainoana bussimatkustajana tuona viikonlopun jälkeisenä maanantaiaamuna olin halukas kuolemaan siltä istumalta. Oli tammikuun loppu, eikä ollut vielä lunta maassa, vaan kaikki oli synkkää ja valotonta. Vettä satoi päivittäin. Minua odotti yksi kaikkein rankimmista töistä, sillä esimieheni oli tuonut juuri perjantaina maalaamoon hiottavakseni koko pohjan pituudelta lähes puhki ruostuneen Volvo farmarin odottamaan maanantaiaamua.

Istuessani siinä bussin takapenkillä aloin sydämessäni itkeä Luojani edessä. Sanoin, etten tahdo elää tällaista elämää, vaan mieluummin kuolen. Kysyin, että miksi minun pitää kristittynä kärsiä tällaista, koska olisi olemassa satoja parempia duuneja kuin nykyinen.

Silloin tapahtui yliluonnollista. Korvani ikään kuin avattiin näkymättömään ulottuvuuteen ja aloin kuulla fantastista kuorolaulua. Se ei tullut missään tapauksessa bussin radiosta, sillä kuski oli umpiruotsalainen, eikä hän edes soittanut radiota. Tunsin ennen kuorolaulun alkamista, miten ihmeellinen armo ja rakkaus ympäröi koko olemustani. Sitten kuoro alkoi laulaa hienon ja mahtavan orkesterin säestyksellä seuraavaa laulua:

” Vain ristin tie vie onneen ja rauhaan.
        Jeesus sen meille viittonut on.
        Vain ristin tie vie riemuhun taivaan,
        Pyhien seuraan ja lepohon…”.

Olin kuullut tuon laulun erään nuorisokuoron laulamana joskus aiemmin, mutten koskaan noin suuren kuoron ja mahtavan orkesterin esittämänä ja sellaisella taidolla, jota en kykene tässä kuvailemaan.

Laulu soi koko bussimatkan ja kyyneleet vuotivat koko ajan, sillä koin ja tajusin Luojani valtavan rakkauden olevan tuon tapahtuman takana. Kun tajusin, että yhteys suoraan taivaan valtaistuimelle on auki, niin rukoilin välittömästi seuraavaa: ”Kiitos, että kohtasit minua näin ihmeellisellä tavalla ! Pyydän, anna minulle paljon nykyistä parempi työpaikka Suomesta mahdollisimman pian ! Kiitos, että kuulit rukoukseni !”

Astellessani loppumatkan työpaikalleni hiekkatietä hyppelin isojen vesilätäköitten yli ja kiljuin ilosta ja huusin täyttä kurkkua hallelujaata ! (Onneksi ei ollut yhtään ihmistä näkemässä...)

Edellä mainittu laulu soi sydämessäni koko sen päivän ja viheltelin sitä seuraavinakin päivinä. Sää ja työn likaisuus unohtuivat täysin. Itse asiassa kyseisestä synkästä ja sateisesta maanantaista tulikin yksi elämäni ihanimmista päivistä !

Sain todellakin sen anomani huippuhyvän työpaikan Suomesta noin kuukauden kuluessa siitä päivästä lukien siten, että sitä tarjottiin minulle Suomesta käsin, ilman, että minulla oli yhtäkään hakemusta vetämässä mihinkään työpaikkaan Suomessa !

Tiedän Luojani voivan tehdä mitä ikinä Hän tahtoo. Kertomukseni on tosi ja lukuisia muita ihmeitä Yeshua (nimi on hepreaa merkiten samaa kuin Jeesus) on elämässäni tehnyt. Tahdon kutsua Vapahtajaani Hänen alkuperäisellä nimellä: Yeshua.

Siunausta Yeshuassa !

• He´viletti

Nykyinen Toni Halme muoti ja yleensä lyhyt tukkaisuus esim.Hitler tyyllinen kampaus, ovat peräisin Roomalaisesta perinnöstä.Rooman armeijan sotilailla oli kyseinen Hitler malli käytössä,se leikattiin lähes kaikille Rooman sotilaille pokkeuksetta. Kun taas Raamatussa on monia kertomuksia esim.Samson, jonka voima oli hiuksissa,se että miehille vaaditaan lyhyitä hiuksia ja naiset saavat olla lyhyissä keskipitkissä tai minkälaisissa tahansa, on vähän epäreilua,siis kristillisyydessä tarkoitan.

• täsmennys

Simson oli tämä kyseinen mies

• He'viletti
        täsmennys kirjoitti:

Simson oli tämä kyseinen mies

Kiitos täsmennyksestä.

• teologi

Koska Jeesus oli puoliksi ihminen ja puoliksi jumala, niin hän näytti puoliksi ihmiseltä ja puoliksi jumalalta. Ongelmallista on, miltä itse jumala näyttää. Häntä kun ei ole nähnyt kukaan muu kuin Mooses ja Mooseskin vain selkäpuolelta. Siitä tiedämme, että jumalalla on selkä, mutta onko hänellä myös maha, siitä ei raamattu kerro. Kädet hänellä raamatun mukaan on ja silmät, niin että jumala muistuttanee jossain määrin ihmistä. Jalkoja hänellä ei tiettävästi ole.

• hycvältä

Oletkohan lukenut liikaa ja asian vierestä ?
        Kristuksen omia sanoja lainatakseni; olen vain
        ihminen,lihaa ja verta niinkuin muutkin ihmiset.

• teologi
        hycvältä kirjoitti:

Itse asiassa kukaan ei tiedä, mitä Jeesus itse sanoi. Hänen sanomisistaan ja tekemisistään on olemassa vain kymmeniä vuosia hänen kuolemansa jälkeen kirjoitettuja muistelmia. Kuten UT:stä näkyy, eri henkilöt muistavat eri tavoin, niin kuin luonnollista on.

• hyvä
        teologi kirjoitti:

Itse asiassa kukaan ei tiedä, mitä Jeesus itse sanoi. Hänen sanomisistaan ja tekemisistään on olemassa vain kymmeniä vuosia hänen kuolemansa jälkeen kirjoitettuja muistelmia. Kuten UT:stä näkyy, eri henkilöt muistavat eri tavoin, niin kuin luonnollista on.

kyllä hänen puheitaan on ollut muistissa ihmisillä
        jotka häntä kuunteli silloin aikanaan ja ne ovat
        siirtyneet sukupolvelta toiselle

• Jari

Mistä mahtanet päätellä, ettei Jumalalla ole jalkoja? Eikö Jeesus kutsunut maata Jumalan "jalkojen korokkeeksi" (Matt. 5:35)? Ja eikö Jumala itse sanonut heittävänsä kenkänsä Eedomiin (Ps 60:10; 108:10) - jos on kengät, on kai jalatkin?

• Jari
        hycvältä kirjoitti:

Kristuksen sanoja lainataksesi - mistä lainasit?

• hyvää
        Jari kirjoitti:

Kristuksen sanoja lainataksesi - mistä lainasit?

Et näe lukea,olet ilmeisesti vihan sokeuttama!

• Jacob

Jos olisit edes kerran lukenut Raamattusi ajatuksella läpi, niin ymmärtäisit seuraavasta jakeesta erään asian: (Ms.1:26a)

"Ja J-H-V-H Elohim sanoi: "Tehkäämme ihminen KUVAKSEMME, kaltaiseksemme...".

Siis jos käyttäisit edes sinapinsiemenen verran logiikkaasi, niin tajuaisit edellä olevan jakeen perusteella Luojallamme olevan myös jalat.

Sitäpaitsi Heprealaiskirjeen kirjoittaja vahvistaa asian sanoen Yeshuasta seuraavaa: (Hepr.1:3a)

"Poika on J-H-V-H Elohim'in kirkkauden säteily ja Hänen olemuksensa KUVA, ja Hän ylläpitää kaikkea sanansa voimalla...".

Siis Adon Yeshua HaMashiach'lla oli taivaallisen Isänsä ja kaikkien meidän Häneen uskovien taivaallisen Isämme ulkomuoto. Toki myös jalat, sillä Yeshuan jalatkin lävistettiin ristillenaulitsemisen yhteydessä.

Siunausta Yeshuassa !

• Jacob
        hycvältä kirjoitti:

...tai kyseessä saattaa olla myös valheellinen mooseksenuskoisten, Yeshuan kieltäneitten juutalaisten suullinen perimätieto...

Koraanista kuitenkin lienee lainauksesi: "...olen vain ihminen, lihaa ja verta niinkuin muutkin ihmiset."

Raamattu kertoo meille totuuden Yeshuan alkuperästä. Yeshua itse sanoi useaan otteeseen, että Hän on lähtenyt Isänsä luota taivaasta ja tullut maan päälle. Lisäksi Hän sanoi häntä kuunteleville ihmisille: (Joh.8:23)

"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä. Te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Tästä syystä johtuen sanoin teille, että te tulette kuolemaan synneissänne, sillä ellette usko että MINÄ OLEN (joka sanon olevani), niin te kuolette synneissänne."

Sitäpaitsi Yeshuan ristiinnaulitsemisen TODELLISENA syynä oli juuri se, että Hän sanoi olevan Israelin Pyhän Majesteetin, J-H-V-H Elohim'in eli YLISTETYN Poika. (Mark.14:60-62)

"60. Ylimmäinen pappi seisoi Yeshuan edessä ja kysyi Yeshualta: "Etkö vastaa mitään näitten syytöksiin sinua vastaan ?"
        61. Mutta Hän oli vaiti eikä vastannut. Taas ylimmäinen pappi (cohen hagadol) kysyi Häneltä: "Oletko sinä Messias, YLISTETYN Poika ?" (hepr. HaMashiach, Ben-HaM'vorakh ?)
        62. Yeshua vastasi: "MINÄ OLEN ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan VOIMAN oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä !"

- Nämä Yeshuan sanat kuultuaan ylimmäinen pappi sanoi ja sitten kuolemantuomio julistettiin seuraavin perustein: (Mark.14:63-64)

"63. Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        64. Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan."

Jakeessa 14:62 sanonta MINÄ OLEN on hepreaksi EHYED ASHER EHYED, eli suomeksi sillä on kolmekin merkitystä: MINÄ OLEN / TULEN OLEMAAN SE MIKÄ OLEN / TULEN OLEMAAN.

Jakeessa 14:62 sanana VOIMA on hepreassa käytetty sanaa HaG'vurah, joka käännettynä merkitsee: VOIMA / SANKARI.

Ylistys Adon Yeshua HaMashiach'lle, jonka alkuperä on ikuisista ajoista, ennen universumimme luomista, kuten profeetta Mikah on profetoinut sanoessaan: (Miika 5:1b)

"Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista."

Rukoilen sinulle lisää siunausta Yeshuan tuntemiseen !

• hyväkäs
        Jacob kirjoitti:

...tai kyseessä saattaa olla myös valheellinen mooseksenuskoisten, Yeshuan kieltäneitten juutalaisten suullinen perimätieto...

Koraanista kuitenkin lienee lainauksesi: "...olen vain ihminen, lihaa ja verta niinkuin muutkin ihmiset."

Raamattu kertoo meille totuuden Yeshuan alkuperästä. Yeshua itse sanoi useaan otteeseen, että Hän on lähtenyt Isänsä luota taivaasta ja tullut maan päälle. Lisäksi Hän sanoi häntä kuunteleville ihmisille: (Joh.8:23)

"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä. Te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Tästä syystä johtuen sanoin teille, että te tulette kuolemaan synneissänne, sillä ellette usko että MINÄ OLEN (joka sanon olevani), niin te kuolette synneissänne."

Sitäpaitsi Yeshuan ristiinnaulitsemisen TODELLISENA syynä oli juuri se, että Hän sanoi olevan Israelin Pyhän Majesteetin, J-H-V-H Elohim'in eli YLISTETYN Poika. (Mark.14:60-62)

"60. Ylimmäinen pappi seisoi Yeshuan edessä ja kysyi Yeshualta: "Etkö vastaa mitään näitten syytöksiin sinua vastaan ?"
        61. Mutta Hän oli vaiti eikä vastannut. Taas ylimmäinen pappi (cohen hagadol) kysyi Häneltä: "Oletko sinä Messias, YLISTETYN Poika ?" (hepr. HaMashiach, Ben-HaM'vorakh ?)
        62. Yeshua vastasi: "MINÄ OLEN ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan VOIMAN oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä !"

- Nämä Yeshuan sanat kuultuaan ylimmäinen pappi sanoi ja sitten kuolemantuomio julistettiin seuraavin perustein: (Mark.14:63-64)

"63. Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        64. Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan."

Jakeessa 14:62 sanonta MINÄ OLEN on hepreaksi EHYED ASHER EHYED, eli suomeksi sillä on kolmekin merkitystä: MINÄ OLEN / TULEN OLEMAAN SE MIKÄ OLEN / TULEN OLEMAAN.

Jakeessa 14:62 sanana VOIMA on hepreassa käytetty sanaa HaG'vurah, joka käännettynä merkitsee: VOIMA / SANKARI.

Ylistys Adon Yeshua HaMashiach'lle, jonka alkuperä on ikuisista ajoista, ennen universumimme luomista, kuten profeetta Mikah on profetoinut sanoessaan: (Miika 5:1b)

"Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista."

Rukoilen sinulle lisää siunausta Yeshuan tuntemiseen !

Voi Jacop, jos et nyt alkaisi sentään sanomaan
        mitä Kristus sanoi tai jätti sanomatta, sillä jos
        hän ei olisi ollut lihaa ja verta, niin Hän ei olisi kuollut ristille koskaan.
        Ei kannata sekaantua joka asiaan, sillä siinä saattaa tulla ikävää palautetta myöhemmin, kas kun
        et sinäkään voi siitä totuudesta muuta tietää kuin mitä olet lukenut.
        Kaikki asiat mitä kerrotaan Kristuksesta ei ole
        lähtöisin raamatusta eikä koraanista.
        Etkö usko minuun kysyi Kristus tuomakselta.

• Jari
        hyvää kirjoitti:

Et näe lukea,olet ilmeisesti vihan sokeuttama!

Häh?

• Jacob
        hyväkäs kirjoitti:

Voi Jacop, jos et nyt alkaisi sentään sanomaan
        mitä Kristus sanoi tai jätti sanomatta, sillä jos
        hän ei olisi ollut lihaa ja verta, niin Hän ei olisi kuollut ristille koskaan.
        Ei kannata sekaantua joka asiaan, sillä siinä saattaa tulla ikävää palautetta myöhemmin, kas kun
        et sinäkään voi siitä totuudesta muuta tietää kuin mitä olet lukenut.
        Kaikki asiat mitä kerrotaan Kristuksesta ei ole
        lähtöisin raamatusta eikä koraanista.
        Etkö usko minuun kysyi Kristus tuomakselta.

Huomioi, että nimimerkki "hyväcltä" kirjoitti seuraavaa:
        "...Kristuksen omia sanoja lainatakseni; olen vain
        ihminen,lihaa ja verta niinkuin muutkin ihmiset."

Tuossa tekstissä on kyseessä tarkoituksellinen Messiaamme halventaminen ainoastaan ihmiseksi, joka kuoli, haudattiin ja sen pituinen se. Siis kokonaisuutena ajatellen täyttä valhetta, koska olennaisin on tarkoituksellisesti jätetty pois !

Minä TIEDÄN Hänen nouseen kuolleista ja että Hän oli KORKEIMMAN AINUTLAATUISELLA tavalla ihmiseksi Pyhän Hengen voimasta syntynyt Esikoispoika, jonka alkuperä on ikuisuudesta, kuten profeetta Miika asian ilmaisi ja että ADON YESHUA HA-MASHIACH ELÄÄ TÄNÄÄN JA IKUISESTI. (Miika 5:1)

Oletko koskaan lukenut Yeshuan seuraavia sanoja:
        (Joh.3:13)
        "13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Lue jae tarkoin ja heti sen perään seuraava: (Snl.30:4)
        "4. Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?"

Minkä maton alle lakaiset ne sadat muut Yeshuasta todistavat VT:n kohdat, joissa selvästi osoitetaan Hänen ainutlaatuinen alkuperänsä, kuten että Hän oli jo ennen Aabrahamia ja että kuningas Daavid kutsui Häntä psalmissa omaksi Adonai'kseen ?

Toki Yeshua oli myös ihminen, joka oli lihaa ja verta kuten me koska Hänen piti kärsiä ihmisten synnit lihassa, mutta mieti edellä viittaamieni jakeiden pohjalta, että oliko Yeshua mitään muuta sen lisäksi !

Odotan vastaustasi... (Ps. Palaan asiaan ensi viikonloppuna)

Siunausta Yeshuassa !

• teologi
        Jari kirjoitti:

Mistä mahtanet päätellä, ettei Jumalalla ole jalkoja? Eikö Jeesus kutsunut maata Jumalan "jalkojen korokkeeksi" (Matt. 5:35)? Ja eikö Jumala itse sanonut heittävänsä kenkänsä Eedomiin (Ps 60:10; 108:10) - jos on kengät, on kai jalatkin?

Olet oikeassa, jalat on! Viestisi jälkeen aloin taas kerran lukea raamattua, ja siellähän se kerrottiin. Kun Aatami ja Eeva olivat syöneet "siitä puusta", he kuulivat paratiisissa Jumalan askelten äänen. Ellei hänellä olisi ollut jalkoja, ei olisi kuulunut hänen askeltensa ääntäkään.

• teologi
        Jacob kirjoitti:

Jos olisit edes kerran lukenut Raamattusi ajatuksella läpi, niin ymmärtäisit seuraavasta jakeesta erään asian: (Ms.1:26a)

"Ja J-H-V-H Elohim sanoi: "Tehkäämme ihminen KUVAKSEMME, kaltaiseksemme...".

Siis jos käyttäisit edes sinapinsiemenen verran logiikkaasi, niin tajuaisit edellä olevan jakeen perusteella Luojallamme olevan myös jalat.

Sitäpaitsi Heprealaiskirjeen kirjoittaja vahvistaa asian sanoen Yeshuasta seuraavaa: (Hepr.1:3a)

"Poika on J-H-V-H Elohim'in kirkkauden säteily ja Hänen olemuksensa KUVA, ja Hän ylläpitää kaikkea sanansa voimalla...".

Siis Adon Yeshua HaMashiach'lla oli taivaallisen Isänsä ja kaikkien meidän Häneen uskovien taivaallisen Isämme ulkomuoto. Toki myös jalat, sillä Yeshuan jalatkin lävistettiin ristillenaulitsemisen yhteydessä.

Siunausta Yeshuassa !

Jeesus oli täydellinen ihminen, mutta vain puoliksi jumala. Hän söi ja joi runsaasti viiniä. Itse isäjumala, Jahve, ei koskaan syönyt eikä juonut. Hän vain haisteli ihanaa uhrisavun tuoksua. Kun tavallinen ihminen juo runsaasti viiniä, hän humaltuu. Ja kun tavallinen ihminen juo runsaasti usein, se alkaa vaikuttaa hänen ulkonäköönsäkin. Jeesuksen ulkonäköön se ei tietenkään vaikuttanut.

• Jacob
        teologi kirjoitti:

Jeesus oli täydellinen ihminen, mutta vain puoliksi jumala. Hän söi ja joi runsaasti viiniä. Itse isäjumala, Jahve, ei koskaan syönyt eikä juonut. Hän vain haisteli ihanaa uhrisavun tuoksua. Kun tavallinen ihminen juo runsaasti viiniä, hän humaltuu. Ja kun tavallinen ihminen juo runsaasti usein, se alkaa vaikuttaa hänen ulkonäköönsäkin. Jeesuksen ulkonäköön se ei tietenkään vaikuttanut.

Flp.2:5-11

"5. Olkoon teillä se mieli, joka myös HaMashiach Yeshualla oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Elohimin muoto, katsonut saaliiksensa olla Elohimin kaltainen,
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9. Sentähden onkin Elohim hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10. niin että kaikkien polvien pitää Yeshua-nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Elohimin kunniaksi, että Yeshua HaMashiach on Adon."

Siis Yeshua riisuutui VAPAAEHTOISESTI jumaluudestaan syntyessään ihmiseksi ja tullessaan suorittamaan lunastustyön. Mielestäni Hän oli orjaksi alentuneena ja jumalallisesta asemastaan riisuutuneenakin KOKONAAN jumalallinen Henkensä ja sisäisen olemuksensa puolesta.

Siunausta Yeshuassa !

• Trubaduuri
        Jacob kirjoitti:

Huomioi, että nimimerkki "hyväcltä" kirjoitti seuraavaa:
        "...Kristuksen omia sanoja lainatakseni; olen vain
        ihminen,lihaa ja verta niinkuin muutkin ihmiset."

Tuossa tekstissä on kyseessä tarkoituksellinen Messiaamme halventaminen ainoastaan ihmiseksi, joka kuoli, haudattiin ja sen pituinen se. Siis kokonaisuutena ajatellen täyttä valhetta, koska olennaisin on tarkoituksellisesti jätetty pois !

Minä TIEDÄN Hänen nouseen kuolleista ja että Hän oli KORKEIMMAN AINUTLAATUISELLA tavalla ihmiseksi Pyhän Hengen voimasta syntynyt Esikoispoika, jonka alkuperä on ikuisuudesta, kuten profeetta Miika asian ilmaisi ja että ADON YESHUA HA-MASHIACH ELÄÄ TÄNÄÄN JA IKUISESTI. (Miika 5:1)

Oletko koskaan lukenut Yeshuan seuraavia sanoja:
        (Joh.3:13)
        "13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Lue jae tarkoin ja heti sen perään seuraava: (Snl.30:4)
        "4. Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?"

Minkä maton alle lakaiset ne sadat muut Yeshuasta todistavat VT:n kohdat, joissa selvästi osoitetaan Hänen ainutlaatuinen alkuperänsä, kuten että Hän oli jo ennen Aabrahamia ja että kuningas Daavid kutsui Häntä psalmissa omaksi Adonai'kseen ?

Toki Yeshua oli myös ihminen, joka oli lihaa ja verta kuten me koska Hänen piti kärsiä ihmisten synnit lihassa, mutta mieti edellä viittaamieni jakeiden pohjalta, että oliko Yeshua mitään muuta sen lisäksi !

Odotan vastaustasi... (Ps. Palaan asiaan ensi viikonloppuna)

Siunausta Yeshuassa !

Kristus, Ihmisen Poika sanoi olevansa tavallinen
        ihminen, jonka edessä ei tarvitse kenenkään polvistua, toisin kuin hänen Isänsä edessä joka
        hänet lähetti, ja jonka edessä on kaikkien polvien
        kyllä notkahdettava. Lihaa ja verta ja eläviä
        tunteita ja tuntemuksia Kristus oli ja on oleva.
        Mutta kummallista oli kun Kristuksen piti kyllä
        alistua Johanneksen edessä ja polvistua.
        Johannes oli varmasti suuri tekijä Isän silmissä kun hänellä oli niinkin paljon valtaa jopa Kristukseen nähden. (J = kastaja) (Isä = Luoja).

• Jacob
        Trubaduuri kirjoitti:

ihminen, jonka edessä ei tarvitse kenenkään polvistua, toisin kuin hänen Isänsä edessä joka
        Johannes oli varmasti suuri tekijä Isän silmissä kun hänellä oli niinkin paljon valtaa jopa Kristukseen nähden. (J = kastaja) (Isä = Luoja).

Kirjoitit:
        "Kristus, Ihmisen Poika sanoi olevansa tavallinen
        ihminen, jonka edessä ei tarvitse kenenkään polvistua..."

Kysynkin seuraavaa:

1) Missä Raamatun jakeissa Yeshua sanoi olevansa vain tavallinen ihminen ?

2) Missä Raamatun jakeissa Yeshua sanoi, ettei Hänen edessään kenenkään tarvitse polvistua ?

Huomioi, että löydän molempiin väittämiisi Raamatusta juuri päinvastaiset maininnat, eikä Raamattu voi, kuten Yeshua itse sanoi, raueta tyhjiin.

Siunausta Yeshuassa !

• Trubaduuri
        Jacob kirjoitti:

Kirjoitit:
        "Kristus, Ihmisen Poika sanoi olevansa tavallinen
        ihminen, jonka edessä ei tarvitse kenenkään polvistua..."

Kysynkin seuraavaa:

1) Missä Raamatun jakeissa Yeshua sanoi olevansa vain tavallinen ihminen ?

2) Missä Raamatun jakeissa Yeshua sanoi, ettei Hänen edessään kenenkään tarvitse polvistua ?

Huomioi, että löydän molempiin väittämiisi Raamatusta juuri päinvastaiset maininnat, eikä Raamattu voi, kuten Yeshua itse sanoi, raueta tyhjiin.

Siunausta Yeshuassa !

Sinä Jacop et vain hyväksy sitä tosiasiaa, että
        Kristus oli kuin kuka hyvänsä ihminen, lihaa ja verta ja tunteita. Jos tässä maailmassa joku on jotain enemmän, mitä luonnon lait sallii,
        ei ole enää elävä, joten on vain, kuva, kuvake, mielikuva, unikuva, kuvitelma, kuvaelma tai jotain muuta,mutta ei olekkaan enää elävä/tunteva
        ihminen/ihmisen poika ja se on vaarallista.

Ei se raamattu ole koko totuus, sillä se on kirja
        ja kuitenkin minä olen elävä ihminen enkä mikään
        kuollut kirjain ja kirjan sisältö, ja minä elän
        Luojan ja luonnon kanssa sopusuhtaisessa suhteessa
        ja noudatan niitä sääntöjä ja lakeja joita Luoja on ihmiselle antanut ihmisen omaksi parhaaksi ja
        näinollen olen myös tietoinen ihmisen puutteista
        ja vajavaisuuksista. Todistan siis sanoman ja Luojan puolesta, Kristuksen opetuksen mukaan.
        Ja se riittää minulle ja minun Luojalle ja silloin
        sen on riitettävä myös muille ihmisille.

• Jacob
        Trubaduuri kirjoitti:

Sinä Jacop et vain hyväksy sitä tosiasiaa, että
        Kristus oli kuin kuka hyvänsä ihminen, lihaa ja verta ja tunteita. Jos tässä maailmassa joku on jotain enemmän, mitä luonnon lait sallii,
        ei ole enää elävä, joten on vain, kuva, kuvake, mielikuva, unikuva, kuvitelma, kuvaelma tai jotain muuta,mutta ei olekkaan enää elävä/tunteva
        ihminen/ihmisen poika ja se on vaarallista.

Ei se raamattu ole koko totuus, sillä se on kirja
        ja kuitenkin minä olen elävä ihminen enkä mikään
        kuollut kirjain ja kirjan sisältö, ja minä elän
        Luojan ja luonnon kanssa sopusuhtaisessa suhteessa
        ja noudatan niitä sääntöjä ja lakeja joita Luoja on ihmiselle antanut ihmisen omaksi parhaaksi ja
        näinollen olen myös tietoinen ihmisen puutteista
        ja vajavaisuuksista. Todistan siis sanoman ja Luojan puolesta, Kristuksen opetuksen mukaan.
        Ja se riittää minulle ja minun Luojalle ja silloin
        sen on riitettävä myös muille ihmisille.

...toit esille vain omia mielipiteitäsi. Ihmismielipiteinä ne ovat ihan kuin mitkä muut tahansa, esim. ateistien mielipiteet mukaanlukien. Jotkut ihmiset 'kunnioittavat' kaikkia mielipiteitä. Minä kunnioitan vain mielipiteitä, jotka pohjautuvat Raamatun pyhissä Kirjoituksissa esitettyyn ikuisesti kestävään totuuteen.

Et oikeastaan vastannut kysymyksiini lainkaan, sillä et tuonut ainuttakaan raamatunkohtaa väitteittesi tueksi. Syy siihen on ilmeinen: Sellaisia ei ole !

Siunausta Yeshuassa !

• Trubaduuri
        Jacob kirjoitti:

...toit esille vain omia mielipiteitäsi. Ihmismielipiteinä ne ovat ihan kuin mitkä muut tahansa, esim. ateistien mielipiteet mukaanlukien. Jotkut ihmiset 'kunnioittavat' kaikkia mielipiteitä. Minä kunnioitan vain mielipiteitä, jotka pohjautuvat Raamatun pyhissä Kirjoituksissa esitettyyn ikuisesti kestävään totuuteen.

Et oikeastaan vastannut kysymyksiini lainkaan, sillä et tuonut ainuttakaan raamatunkohtaa väitteittesi tueksi. Syy siihen on ilmeinen: Sellaisia ei ole !

Siunausta Yeshuassa !

En väittele raamatun pohjalta ja näinollen olen
        omien sanojeni takana sellaisena kuin Luoja on
        minut luonut. Silloin kun maailmassa ei ollut
        ihmisillä kirjoja He kuitenkin uskoivat tähän
        samaan Luojaan kuin minäkin nyt, eli mikään ei ole maailmassa muuttunut sitten ihmisen syntymän
        eikä muutu. Jos sanani eivät merkitse mitään sinulle niin sille en voi/mahda mitään ja annan
        asian olla niin kuin se on.
        Vastasin kyllä mutta et malttanut lukea vastausta.

• Jacob
        Trubaduuri kirjoitti:

En väittele raamatun pohjalta ja näinollen olen
        omien sanojeni takana sellaisena kuin Luoja on
        minut luonut. Silloin kun maailmassa ei ollut
        ihmisillä kirjoja He kuitenkin uskoivat tähän
        samaan Luojaan kuin minäkin nyt, eli mikään ei ole maailmassa muuttunut sitten ihmisen syntymän
        eikä muutu. Jos sanani eivät merkitse mitään sinulle niin sille en voi/mahda mitään ja annan
        asian olla niin kuin se on.
        Vastasin kyllä mutta et malttanut lukea vastausta.

...siitä ei käy ilmi mitään raamatunjaetta ja juuri sellaista pyysin väitteittesi perusteluksi.

En muuten kirjoittanut, etteivät sanasi merkitse minulle mitään. Ihmisten sanat merkitsevät minulle aina jotakin. Otan esimerkiksi varteen julkijumalattoman nuhteet, mikäli ne ovat perusteltuja. Tietenkin Raamatun sana merkitsee minulle paljon enemmän kuin ihmisten sanat, koska olen saanut armon syntyä Raamatun elävän ja iäti säilyvän Sanan kautta uudeksi luomukseksi Yeshuassa jo yli 30 vuotta sitten.

Edelleen viittaus raamatunkohtiin puuttui vastauksestasi. Muistutan, että keskustelemme hengellisellä foorumilla kristillisistä asioista, joissa pääpaino ja perusta on Raamattu.

Siunausta Yeshuassa !

• tatat

Jumalan silmä tarkoittaa varmaankin jotain muuta kuin ihmisen silmää. Kuten itse hyvä -käsite voi olla Jumalan silmä tms. Koska Jumala näkee aina kaikkialle, niin silmät olis turhat, kuten selkäkin, koska selän tarkoitus on pitää ruumis (ruumis, mitä Jumalallahan ei ole) kasassa. Jos mooses näki Jumalan selän, niin näki selän, koska muuten olis voinu mennä Jumala yli hilseen moosekselta.

• teologi
        tatat kirjoitti:

Jumalan silmä tarkoittaa varmaankin jotain muuta kuin ihmisen silmää. Kuten itse hyvä -käsite voi olla Jumalan silmä tms. Koska Jumala näkee aina kaikkialle, niin silmät olis turhat, kuten selkäkin, koska selän tarkoitus on pitää ruumis (ruumis, mitä Jumalallahan ei ole) kasassa. Jos mooses näki Jumalan selän, niin näki selän, koska muuten olis voinu mennä Jumala yli hilseen moosekselta.

Jumala on täydellinen, eikö niin? En usko sinunkaan vakavasti väittävän, että hän on epätäydellinen. No, mutta eihän Jumala olisi täydellinen, ellei hänellä olisi myös ruumista. Ymmärtääkseni keskustelu koskeekin sitä, millainen ruumis Jumalalla on. Siitä taas voidaan etsiä vastausta kysymykseen, miltä näytti hänen poikansa Jeesus, joka oli isänsä puolelta jumala, äitinsä puolelta ihminen.

• Trubaduuri
        Jacob kirjoitti:

...siitä ei käy ilmi mitään raamatunjaetta ja juuri sellaista pyysin väitteittesi perusteluksi.

En muuten kirjoittanut, etteivät sanasi merkitse minulle mitään. Ihmisten sanat merkitsevät minulle aina jotakin. Otan esimerkiksi varteen julkijumalattoman nuhteet, mikäli ne ovat perusteltuja. Tietenkin Raamatun sana merkitsee minulle paljon enemmän kuin ihmisten sanat, koska olen saanut armon syntyä Raamatun elävän ja iäti säilyvän Sanan kautta uudeksi luomukseksi Yeshuassa jo yli 30 vuotta sitten.

Edelleen viittaus raamatunkohtiin puuttui vastauksestasi. Muistutan, että keskustelemme hengellisellä foorumilla kristillisistä asioista, joissa pääpaino ja perusta on Raamattu.

Siunausta Yeshuassa !

Kai kuitenkin tiedät, että Kristus ei ikinä ole
        lukenut raamattua eikä mitään raamattuun liittyvää
        oheis materiaalia ja kuitenkin hän on Kristus,
        ihmisen Poika. Ja hän ei väitellyt ihmisten kanssa
        sellaisista teksteistä mistä ihmiset eivät mitään
        tienneet. Hän ei myöskään ollut päättämässä mitä lukuja tai jakeita otetaan raamattuun mukaan ja minkäkaltainen kirja raamatusta tulee, vaan sen tekivät roomalaiset. Joten miksi väitellä kirjasta
        jonka menneisyys on hämärän peitossa osittain.
        Jos luet ilmestyskirjasta, mitä piti tapahtuman
        ennen kuin vanhanikäinen, ihmisen Pojan muotoinen
        istuu valtaistuimelle, niin sitten tiedät mitä on todella uusi taivas ja maa jos käsität sisällön ja sanoman ydinviestin.

• Jacob
        Trubaduuri kirjoitti:

Kai kuitenkin tiedät, että Kristus ei ikinä ole
        lukenut raamattua eikä mitään raamattuun liittyvää
        oheis materiaalia ja kuitenkin hän on Kristus,
        ihmisen Poika. Ja hän ei väitellyt ihmisten kanssa
        sellaisista teksteistä mistä ihmiset eivät mitään
        tienneet. Hän ei myöskään ollut päättämässä mitä lukuja tai jakeita otetaan raamattuun mukaan ja minkäkaltainen kirja raamatusta tulee, vaan sen tekivät roomalaiset. Joten miksi väitellä kirjasta
        jonka menneisyys on hämärän peitossa osittain.
        Jos luet ilmestyskirjasta, mitä piti tapahtuman
        ennen kuin vanhanikäinen, ihmisen Pojan muotoinen
        istuu valtaistuimelle, niin sitten tiedät mitä on todella uusi taivas ja maa jos käsität sisällön ja sanoman ydinviestin.

...jotka eivät perustu Raamattuun, vaan omiin tai muilta omaksumiisi mielipiteisiin Raamatusta tai yleensä uskonnoista.

Luen Raamattua joka päivä ja olen lukenut sen kolmella eri kielellä yhteensä 26 kertaa läpi kannesta kanteen ja UT:n sitäkin useammin.

Mitä tulee Yeshuaan, ei Hänen ollut tarvis - ainakaan oppiakseen - lukea Raamattua eli sen aikaista VT:ia, koska Hän oli juuri VT:ssä mainittu Vapahtaja ja kuten Johannes kirjoittaa "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme Hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä; ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta."

Raamattu mainitsee Yeshuan lukeneen synagoogassa profeetta Jesajan kirjasta juuri sen ennustuksen, joka oli kirjoitettu Hänestä juuri tuota hetkeä varten. Miten taivaallista !

Mitä yleensä taipumiseen tulee, niin mielestäni juuri sinun olisi syytä taipua antamaan pyhille Kirjoituksille niille kuuluva arvo, eikä asettaa omia mielipiteitäsi Raamatun sanoman yläpuolelle, kuten toistuvasti olet tehnyt.

Jos nyt kuitenkin edelleen toistelet väitettäsi, että Raamattu on vain roomalaisten kyhäämä kirja, johon he ovat valinneet mielivaltaisesti osia sieltä sun täältä juutlaisten pyhistä Kirjoituksista, niin meillä ei ole tämän enempää aihetta keskustella asian tiimoilta.

Kehoitan sinua kuitenkin lopuksi lukemaan koko Raamatun läpi pohdiskellen sitä, että voisiko kyseinen kirja sittenkin olla J-H-V-H Elohim'in Hengen vaikutuksesta laadittu sisältämään juuri ne kirjat, jotka siinä nyt ovat käännettyinä sadoille eri kielille ja osia sen kirjoista noin 2 000 eri kielelle !

Siunausta ja nöyrää mieltä sinulle Yeshuassa !

• Rintti
        Trubaduuri kirjoitti:

Kun sanot Jeesuksen sanoneen jotain, on sinulla oltava jokin lähde tiedollesi. Ymmärrän, että heitit tuon omasta päästäsi. Raamatun kanssa sanomasi on kovasti ristiriidassa.

"sanoi olevansa tavallinen ihminen"
        Raamattu ei juuri kuvaa Häntä ulkonaisesti. Jeesus ei sanonut olevansa "tavallinen". Kaikki Hänen tekonsa osoittivat jotain muuta. Hieman tuota muistuttava kohta on Luuk.24:39, jossa Jeesus osoitti olevansa konkreettinen. Mikään banaali Hän ei tuossakaan ollut ilmestyessään noin vain opetuslasten keskelle.

"jonka edessä ei tarvitse kenenkään polvistua"
        Noinkaan Jeesus ei sanonut. Mutta on monta kohtaa, jossa Jeesusta kerrotaan palvotun (προσκυνεω) (Matt.2:11, Matt.14:33, Matt.28:9,17, Luuk.24:52, Joh.9:38). Milloinkaan tätä ei kerrottu moittivaan sävyyn. Sen sijaan sama palvonta muille osoitettuna aiheuttaa aina ojennuksen. Mikä oli alkuseurakunnan käsitys asiasta?

Fil.2:9-11
        Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että

kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,

sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

"Kristuksen piti kyllä alistua Johanneksen edessä ja polvistua."
        Tätäkään ei ole Raamatussa. Johannes kastoi Jeesuksen - tosin estelyiden jälkeen. Johanneksella ei ollut Jeesukseen mitään valtaa. Hänhän myönsi itsekin oman vähäisyytensä Jeesuksen edessä. Ei edes kenkiä Hänen jalastaan hän kelpaisi ottamaan. Kenkien riisuminen ja jalkojen pesu kuului orjien tehtäviin.

Kohta, jossa Jeesus on saattanut olla polvillaan oli, kun Hän opetti opetuslapsiaan nöyryyteen. Siinä oleellista oli teko: Opetuslapset kinastelivat arvojärjestyksestään ― Jeesus, maailmankaikkeuden luoja ja ylläpitäjä pesee heidän jalkansa. Ei pakon edessä alistuen, vaan rakkaudesta.

• Trubaduuri
        Jacob kirjoitti:

...jotka eivät perustu Raamattuun, vaan omiin tai muilta omaksumiisi mielipiteisiin Raamatusta tai yleensä uskonnoista.

Luen Raamattua joka päivä ja olen lukenut sen kolmella eri kielellä yhteensä 26 kertaa läpi kannesta kanteen ja UT:n sitäkin useammin.

Mitä tulee Yeshuaan, ei Hänen ollut tarvis - ainakaan oppiakseen - lukea Raamattua eli sen aikaista VT:ia, koska Hän oli juuri VT:ssä mainittu Vapahtaja ja kuten Johannes kirjoittaa "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme Hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä; ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta."

Raamattu mainitsee Yeshuan lukeneen synagoogassa profeetta Jesajan kirjasta juuri sen ennustuksen, joka oli kirjoitettu Hänestä juuri tuota hetkeä varten. Miten taivaallista !

Mitä yleensä taipumiseen tulee, niin mielestäni juuri sinun olisi syytä taipua antamaan pyhille Kirjoituksille niille kuuluva arvo, eikä asettaa omia mielipiteitäsi Raamatun sanoman yläpuolelle, kuten toistuvasti olet tehnyt.

Jos nyt kuitenkin edelleen toistelet väitettäsi, että Raamattu on vain roomalaisten kyhäämä kirja, johon he ovat valinneet mielivaltaisesti osia sieltä sun täältä juutlaisten pyhistä Kirjoituksista, niin meillä ei ole tämän enempää aihetta keskustella asian tiimoilta.

Kehoitan sinua kuitenkin lopuksi lukemaan koko Raamatun läpi pohdiskellen sitä, että voisiko kyseinen kirja sittenkin olla J-H-V-H Elohim'in Hengen vaikutuksesta laadittu sisältämään juuri ne kirjat, jotka siinä nyt ovat käännettyinä sadoille eri kielille ja osia sen kirjoista noin 2 000 eri kielelle !

Siunausta ja nöyrää mieltä sinulle Yeshuassa !

Raamattu on valmistunut ja koostettu vasta kolmesataa luvulla ihmisen/ihmisten toimesta jotka
        olivat latinan kielisiä roomalaisia ja työtä johti
        Hieronymus ja hän eli vuosien 345-420 välisenä
        aikana (Sophonius Eusebius Hieronymus), Joten Kristus ei millään voinut lukea yhtään osaa tästä
        kirjasta jota raamatuksi suomenkielellä sanotaan.
        Ja jos sinun väittämäsi pitäisi paikkansa niin
        kyllähän siloin Kristus olisi jo etukäteen kertonut ihmisille tämän kirjan ilmestymisen ja
        kertonut kenen silmille ja luettavaksi se olisi tarkoitettu.
        Itselleni tämä kyseinen kirja on hyvin tuttu teos
        mutta en pidä sitä yhtään sen kummempana kirjana
        kuin muitakaan ihmisen tekemiä kirjoja.

Toki raamatussa oleva tieto on joltakin osin hyödyllistä ja tarpeellista tietää ja auttaa jäsentelemään tapahtumia ja asioita, mutta on
        myös sitä muunlaista tietoutta olemassa joka taas
        pohjautuu elävään Luojaan ja sanaan joka on ollut
        olemassa jo aikojen alusta asti ja siihen minä luotan enemmän kuin tuohon entisen suurvalta järjestelmän luomaan raamattuun.

Ja jos mennnään Kristuksen antamaan esimerkkiin
        ja opetuksiin. Hän kehoitti apostoleitä ja uskovia
        ihmisiä kuuntelemaan ja tekemään mitä hän itse
        sanoi ja opetti eikä kehoitttanut lukemaan
        talmudia/tooraa tai opettelemaan näiden kirjojen
        sisältöä ulkoa.
        Ja mitä tulee ylimalkaan ihmisopetukseen tai ihmisoppiin,niin kyllä se niin on,että ei täällä
        maan päällä voi kukaan muu opettaa,kuin ihminen
        toista ihmistä. Ja totella nimenomaan Kristusta
        joka kehoitti aposteleita menemään kaikkialle ja
        tekemään maailman kaikista ihmisistä hänen opetus-
        lapsiaan ja julistamaan Ilosanomaa kaikille korville kuultavaksi, ja tämäkö ei sinulle kelpaa
        Jacop, niinkö ?

• Trubaduuri
        Rintti kirjoitti:

Kun sanot Jeesuksen sanoneen jotain, on sinulla oltava jokin lähde tiedollesi. Ymmärrän, että heitit tuon omasta päästäsi. Raamatun kanssa sanomasi on kovasti ristiriidassa.

"sanoi olevansa tavallinen ihminen"
        Raamattu ei juuri kuvaa Häntä ulkonaisesti. Jeesus ei sanonut olevansa "tavallinen". Kaikki Hänen tekonsa osoittivat jotain muuta. Hieman tuota muistuttava kohta on Luuk.24:39, jossa Jeesus osoitti olevansa konkreettinen. Mikään banaali Hän ei tuossakaan ollut ilmestyessään noin vain opetuslasten keskelle.

"jonka edessä ei tarvitse kenenkään polvistua"
        Noinkaan Jeesus ei sanonut. Mutta on monta kohtaa, jossa Jeesusta kerrotaan palvotun (προσκυνεω) (Matt.2:11, Matt.14:33, Matt.28:9,17, Luuk.24:52, Joh.9:38). Milloinkaan tätä ei kerrottu moittivaan sävyyn. Sen sijaan sama palvonta muille osoitettuna aiheuttaa aina ojennuksen. Mikä oli alkuseurakunnan käsitys asiasta?

Fil.2:9-11
        Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että

kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,

sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

"Kristuksen piti kyllä alistua Johanneksen edessä ja polvistua."
        Tätäkään ei ole Raamatussa. Johannes kastoi Jeesuksen - tosin estelyiden jälkeen. Johanneksella ei ollut Jeesukseen mitään valtaa. Hänhän myönsi itsekin oman vähäisyytensä Jeesuksen edessä. Ei edes kenkiä Hänen jalastaan hän kelpaisi ottamaan. Kenkien riisuminen ja jalkojen pesu kuului orjien tehtäviin.

Kohta, jossa Jeesus on saattanut olla polvillaan oli, kun Hän opetti opetuslapsiaan nöyryyteen. Siinä oleellista oli teko: Opetuslapset kinastelivat arvojärjestyksestään ― Jeesus, maailmankaikkeuden luoja ja ylläpitäjä pesee heidän jalkansa. Ei pakon edessä alistuen, vaan rakkaudesta.

Niin, ja jos Hän olisi ollut jotain enemmän, kuin ihminen, Hän ei olisi kuollut, niinkuin ihminen kuolee ja tämä todistaa että Hän oli ihminen aivan
        kuten Hän itsekkin sanoi.

Yksi polvistuminen;
        Minkähän takia Kristus sitten polvistui Johanneksen edessä ja antoi Johanneksen kastaa
        itsensä vedessä ? Huvikseen varmasti, eikö !

Vitsit väliin; voit toki väittää jos haluat !
        ( Ja ala nyt väittämmään jotain muutakin hauskaa, esimerkiksi tätä, että hän "EI" viettänyt aikaa köyhien ja kurjien sekä sairaiden parissa eikä kantanut huolta näistä ihmisistä ollenkaan ja Hän
        ei julistanut ilosanomaa ja Hän ei moittinut
        kirjanoppineita eikä paastonnut erämaassa ! )ja voithan sinä väittää jotain muutakin vieläkin
        hauskempaa jos haluat, luen mielelläni hauskoja
        juttuja ja muista siteerata raamattua täsmälleen
        oikein, että ei menisi mikään ihan poskelleen.

Toinen polvistuminen;
        Kohta jossa Kristus oli polvillaan liittyy siihen
        kun valmistautui ottamaan vastaan viimeistä tuomiotaan ja ristipuuta oli, kun Hän rukoili taivaalista Isäänsä ja pyysi että tämä ottaisi
        häneltä taakan pois, mutta edellyttäen kuitenkin
        että tässä toteutuisi nimenomaan Hänen Isänsä tahto eikä Hänen tahtonsa.

Kolmas kohta jossa Hän polvistui;_
        Silloin kun Hän otti vadillisen vettä ja pyyhkeen
        Hän polvistui vuorotellen jokaisen opetuslapsen edessä ja pesi opetuslasten jalat.

Ohje väliin;
        Älä kirjoita lisää pellejuttuja minulle enää ja opettele pikkaisen enemmän asioita ja elämää, ja tule vasta sitten sanomaan kun on jotain uutta sanottavaa tai oikeasti jotain tärkeää asiaa.

Loppu sanat;
        Kohta jossa Hän saattaa olla tai ei saata olla, on sekin jonkun ihmisen todistusta Hänen,
        tai Hänen sanoituista sanoista, jotka tietysti voivat olla jonkun muunkin sanomista.

ps.maailmassa on kymmeniätuhansia jeesuksia, niin
        yleinen nimi se maailmalla on tänäänkin.

• Jacob

- "Hän kasvoi Hänen (Adonai'n) edessään niinkuin nuori istukas, niinkuin juuri kuivasta maasta. Hän ei ollut ulkonaisesti hyvin muotoutunut eikä erityisen hyvännäköinen; me näimme Hänet, mutta Hänen ulkomuotonsa ei miellyttänyt meitä." Jes.53:2

Lainattu teoksesta Complete Jewish Bible, lyh CJB, jossa teksti kuuluu seuraavasti: (Jes.53:2)

"For before him he grew up like a young plant, like a root out of dry ground. He was not well-formed or especially handsome; we saw him, but his appearance did not attract us."

Monet selittelevät, että edellä mainittu kuvaus tarkoitti Yeshuaa Hänen riippuessaan ristillä. Kuitenkin jakeen asiayhteys ei ole sen mukainen, vaan siinä tapauksessa pitäisi kuvata Hänen ulkomuotonsa huomattavasti voimakkaammin sanonnoin, koska hänet oli siinä vaiheessa veriseksi massaksi mukiloitu ja ruoskittu.

Majesteetti antoi valitulle Pojalleen ihan tarkoituksella tavallisen ihmisen ulkomuodon, että tämän tuoma sanoma saisi kaiken painoarvon ja että ihmiset valitsisivat nimenomaan tämän tuoman sanoman sen sisällön vuoksi, eikä suinkaan minkään kiiltokuvasankarin karisman vuoksi !

Mitä tulee Yeshuan ulkonäköön ristillä, oli hän englantilaisten käännösten (esim. CJB:n) mukaan niin runneltu, ettei häntä enää tunnistanut edes ihmiseksi ! - Minun rakas Yeshuani !

Siunausta Yeshuassa !

• Jacob

Mielestäni Yeshualla oli pitkät hiukset ja pitkä ajamaton parta, koska Hän oli J-H-V-H Elohim'in nasiiri äidin kohdusta asti. Nasiirilain mukaan mies ei saanut leikata hiuksiaan koko sinä aikana, kun nasiirilupaus kesti. Yeshuan koko elämä ja siitä erityisesti 3½ viimeistä vuotta, oli täysin taivaalliselle Isällemme pyhitettyä. (Partaansa nasiiri ei myöskään saanut leikata, mutta se säädös oli ja on yhä voimassa myös muille kuin nasiirilupauksensa tehneille juutalaisille.)

Hän oli mustatukkainen, lyhyehkö ja sangen hoikka paljosta paastoamisesta ja valvomisesta öisissä rukouksissaan taivasalla. Hänen jalkansa olivat haavoilla pitkistä patikkareissuista ympäri senaikaista Israelin maata. Vaikka Hänen ulkomuotonsa oli varsin tavallisen ihmisen, niin Hänen seurassaan olevat kokivat sen puhtaan rakkauden ja yliluonnollisen viisauden, joka oli ennenkokematonta ihmisten kesken. Yeshuaa on Hänen sisäisen ihmisensä puolesta mahdotonta kuvailla riittävän hyvillä adjektiiveilla.

Hän oli ja on niin suurenmoinen, Halleluyah !

Siunausta Yeshuassa !

• minä
        Jacob kirjoitti:

Mielestäni Yeshualla oli pitkät hiukset ja pitkä ajamaton parta, koska Hän oli J-H-V-H Elohim'in nasiiri äidin kohdusta asti. Nasiirilain mukaan mies ei saanut leikata hiuksiaan koko sinä aikana, kun nasiirilupaus kesti. Yeshuan koko elämä ja siitä erityisesti 3½ viimeistä vuotta, oli täysin taivaalliselle Isällemme pyhitettyä. (Partaansa nasiiri ei myöskään saanut leikata, mutta se säädös oli ja on yhä voimassa myös muille kuin nasiirilupauksensa tehneille juutalaisille.)

Hän oli mustatukkainen, lyhyehkö ja sangen hoikka paljosta paastoamisesta ja valvomisesta öisissä rukouksissaan taivasalla. Hänen jalkansa olivat haavoilla pitkistä patikkareissuista ympäri senaikaista Israelin maata. Vaikka Hänen ulkomuotonsa oli varsin tavallisen ihmisen, niin Hänen seurassaan olevat kokivat sen puhtaan rakkauden ja yliluonnollisen viisauden, joka oli ennenkokematonta ihmisten kesken. Yeshuaa on Hänen sisäisen ihmisensä puolesta mahdotonta kuvailla riittävän hyvillä adjektiiveilla.

Hän oli ja on niin suurenmoinen, Halleluyah !

Siunausta Yeshuassa !

Ei ollut mustatukkainen.

• Jacob
        minä kirjoitti:

Ei ollut mustatukkainen.

...Ellet voi todistaa, niin Hän oli ja on mustatukkainen.

Siunausta Yeshuassa !

• minä
        Jacob kirjoitti:

...Ellet voi todistaa, niin Hän oli ja on mustatukkainen.

Siunausta Yeshuassa !

Voin todistaa sen , malta muutama päivä.Laitan
        mukaan samalla lähteen ,joten voit sitten itse
        päätellä miten asia on. :)

ps.En tiedä lähteen "aitoutta", mutta asiaa paremmin tuntevat osannevat arvioida sen luettuaan.

Jeesus Kristus on Jumala.

• Tältä näytti

Jeesuksen ulkonäkö perustuu lähinnä ns. Torinon kääriliinojen antamaan kuvaan. Niihin on painautunut kuva miehen kasvoista. Tarkkaan ei tiedetä niiden alkuperästä. Jäänteet siitepölystä viittaavat siihen että liina on ollut ajanlaskun alkuaikoihin Jerusalemin tienoolla, mutta toisen tutkimuksen mukaan liinojen kudosrakenne viittaa myöhempään aikaan.

Tsekatkaa itse:

http://www.bandoli.no/images/turino_ansikt_stor.gif

• kaziggy

hei !
      Kullan-värinen, kupolin-muotoinen pää ja hopean-värinen vartalo, pituus n. 180 cm.Tämän näköisenä hän esittäytyy yhä nykyäänkin.
      kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4813
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3232
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      106
      1001
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      30
      984
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      971
    Aihe