"Eräs lestadiolaismies kertoi nähneensä yhtenä yönä valoja niin paljon, ettei nukkumaan pystynyt.
Siihen Särkelä ajatteli ufoaineiston keräämisen jättää.
"Minä menin moneksi vuodeksi lukkoon."
http://www.hs.fi/juttusarja/viikonjuttu/artikkeli/Ufot Pudasjärven yllä/1135249394552
Lestadiolaismiehen näyt Pudasjärvellä
42
1703
Vastaukset
- Ufo on pop
näitä selittämättömiä valoilmiöitä on Suomessakin nähty iät ja ajat. Ei liene siis ihme,
että myös joku vl on törmännyt ilmiöön. Itsekin olen ollut todistamassa ufon vierailua
erään toisen uskonveljen kanssa. Kristityn kannattaa toki varoa maan ulkopuolisten
yhteydenottoa (pl. enkelit), sillä koskaanhan ei voi olla varma, jos humanoidit haluavat
tarjota ilmaisen kyydin naapurigalaksille ja sieltä voi olla vaikea liftata takasin tellukselle.- Ei paluuhaluja
muka pitäisi palata takaisin Tellukselle? Voisihan sitä rauhassa yksikseen elellä sielläkin aina kuolemaansa saakka ja luottaa siihen, että kyllä JUmala omansa korjaa.
- ent.vl
nähneensä punaisen juovan syrjäseudulla. Jotkut näkevät paholaisia, jotkut enkeleitä.
- kanssa sekä
näki enkeleitä ja muita harhoja 80-luvulla. Hän oli kuuluisa juuri näistä näyistään...
- lyyleri
on tehty muutama vuosi sitten sydämen verisuonten ohitusleikkaus.., tai vastaava..Tällaiset meidän oman kehon aineen ym. vaihduntahäiriöt voivat varmaan aiheuttaa aivoissakin tietynlaisia tapahtumia ja oireita...mennee vähän "piuhat" sekasin..Näin luulen...maalaislogiikalla..koska itestä tuntuu, että jos verensokerit on korkeammalla, niin silloin on tietynlainen mieliala..
- näkijä.
lyyleri kirjoitti:
on tehty muutama vuosi sitten sydämen verisuonten ohitusleikkaus.., tai vastaava..Tällaiset meidän oman kehon aineen ym. vaihduntahäiriöt voivat varmaan aiheuttaa aivoissakin tietynlaisia tapahtumia ja oireita...mennee vähän "piuhat" sekasin..Näin luulen...maalaislogiikalla..koska itestä tuntuu, että jos verensokerit on korkeammalla, niin silloin on tietynlainen mieliala..
Ja arvostettu ilmestyskirjan ennustelija..
- siunauksellisuuteen.
Lähimmäisiin kohdistuva julmuus on oleellinen osa vl-uskontoa. Ei sitä ihan nollapromilleissa ymmärrä...
- Piri pirun kaveri loppuun asti
ja hoitokokousjäljet ovat sen mukaiset.
Ylpeänä muita halveksiva olemus. - lyyleri
Piri pirun kaveri loppuun asti kirjoitti:
Ylpeänä muita halveksiva olemus.Tunnetko läheltä Erkki Pirin ja oletko ottanut asiaasi puheeksi hänen kanssaan kahdenkesken.., kuten Jumalan Sana neuvoo. Ja toki sinäkin haluat toimia Sanan mukaisesti.
- saamia ja
lyyleri kirjoitti:
Tunnetko läheltä Erkki Pirin ja oletko ottanut asiaasi puheeksi hänen kanssaan kahdenkesken.., kuten Jumalan Sana neuvoo. Ja toki sinäkin haluat toimia Sanan mukaisesti.
erittäin siunaukselliseksi koettu työmuoto jumalan valtakunnassa. Aloitamme ne piakkoin uudelleen -entistä julmempina.
- kadu.
Ylpeänä muita halveksiva olemus.Saattaa huvikseen anteeksi uhriltaan pyytää jos uhri tulee uudelleen armoa anelemaan, mutta muuten hoitomies on täysin synnitöin.
- lähimmäisiään?
lyyleri kirjoitti:
Onko teistä haukaa laittaa sairaat lähimmäisten kimppuun?
- kuulo- ja näköharhoja
Oulun piirimielisaalaankin tuli niin paljon sairastuneita vl-ihmisiä, että vl-sairaanhoitajat joutuivat lähtemään sieltä pois häpeän vuoksi.
- etninen vl
Ylpeänä muita halveksiva olemus.panettelua. hoitokokoukset olivat yhtä helvettiä, mutta on vastenmielistä ottaa maalitauluksi erkki piri. en ole ollut vl pariinkymmeneen vuoteen mutta tunnen e. pirin. ei ole eikä ollut muita halveksiva. hauska mies, jolla on tarinankertomisen lahja!
- syrjään?
lähimmäisiään? kirjoitti:
Onko teistä haukaa laittaa sairaat lähimmäisten kimppuun?
Vaan Lyyleri ja muut johtomiehet päästävät heidät lähimmäistensä kimppuun? Tuo on jo todella sairasta!
- lyyleri
syrjään? kirjoitti:
Vaan Lyyleri ja muut johtomiehet päästävät heidät lähimmäistensä kimppuun? Tuo on jo todella sairasta!
miksi sinä haluat täällä tämmöstä riitaa haastaa?? Miksi viet pohjan keskustelulta ???
- tuiralainen
lyyleri kirjoitti:
ottaen Pirin fyysisen sairauden syyksi hänen ajatuksilleen:
¤¤Tällaiset meidän oman kehon aineen ym. vaihduntahäiriöt voivat varmaan aiheuttaa aivoissakin tietynlaisia tapahtumia ja oireita...mennee vähän "piuhat" sekasin.¤¤ - lyyleri
tuiralainen kirjoitti:
ottaen Pirin fyysisen sairauden syyksi hänen ajatuksilleen:
¤¤Tällaiset meidän oman kehon aineen ym. vaihduntahäiriöt voivat varmaan aiheuttaa aivoissakin tietynlaisia tapahtumia ja oireita...mennee vähän "piuhat" sekasin.¤¤en kyllä tarkoita pilkata...monasti myös tällaiset haitat..esim. verensokerin liiallinen mataluus voi aiheuttaa ihan harhoja väliaikaisesti varsinkin jos siihen ottaa reilusti sokeria, niin tila muistuttaa humalaa...sydämen vajaatoiminta voi sekottaa unet ja todellisuuven , joskus mun mielestä kilpirauhanenkin, joka ei anna aina kunnollista yöunta....näistä minulla kokemuksia lähipiiristä... Näkyjä näkkee moni migreenipotilaskin...ja kuulee ääniä satunnaisesti...!!
- sydänspesialisti
lyyleri kirjoitti:
en kyllä tarkoita pilkata...monasti myös tällaiset haitat..esim. verensokerin liiallinen mataluus voi aiheuttaa ihan harhoja väliaikaisesti varsinkin jos siihen ottaa reilusti sokeria, niin tila muistuttaa humalaa...sydämen vajaatoiminta voi sekottaa unet ja todellisuuven , joskus mun mielestä kilpirauhanenkin, joka ei anna aina kunnollista yöunta....näistä minulla kokemuksia lähipiiristä... Näkyjä näkkee moni migreenipotilaskin...ja kuulee ääniä satunnaisesti...!!
Entä kilpirauhashäiriöt ja verisuonisairaudet.
SUURIN SYY OLI HOITOMIESTEN SYDÄMEN VAJAATOIMINTA.
Näihän hoitokokouksissa tapahtunut hengellinen väkivalta voidaan laittaa hoitajien fyysisiksi sairauksiksi, joihin he eivät ole itse syyllisiä. Lyyleri osaa pyörittää asioita niin, ettei koskaan tarvitse nähdä vikaa itsessään. - :-)
sydänspesialisti kirjoitti:
Entä kilpirauhashäiriöt ja verisuonisairaudet.
SUURIN SYY OLI HOITOMIESTEN SYDÄMEN VAJAATOIMINTA.
Näihän hoitokokouksissa tapahtunut hengellinen väkivalta voidaan laittaa hoitajien fyysisiksi sairauksiksi, joihin he eivät ole itse syyllisiä. Lyyleri osaa pyörittää asioita niin, ettei koskaan tarvitse nähdä vikaa itsessään.ja alkaa etsiä syitä hoitokokouksille.
- sanelemista,
lyyleri kirjoitti:
miksi sinä haluat täällä tämmöstä riitaa haastaa?? Miksi viet pohjan keskustelulta ???
kuten sinä/te asian ymmärrätte.
- sillä
piriksi nimitetään myös anfetamiinia. Jo pienet annokset aiheuttaa unettomuutta useaksi vuorokaudeksi ja tekee useimmat ihmiset hyvin touhukkaaksi joksikin aikaa.
- No voi jee
edes jotain näkyjä, mutta ainoa tulos on ollut mahakumpuni selvä kasvaminen.
- eppäilen
"Raamattukin on täynnä tämmöstä ufotappausta." Näkyjä on Raamatussakin, kuten Stefanuksella ja Paavalilla.
- ent.vl
oletkos melperi nähnyt pirua?
- Okra
kuvaus Ufoista:
12. Ja ne kulkivat suoraan eteenpäin. Minne henki vaati kulkemaan, sinne ne kulkivat. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet.
13. Ja olentojen hahmo oli näöltänsä kuin tuliset hiilet, jotka paloivat tulisoihtujen näköisinä. Tulta liekehti olentojen välissä, ja tuli hohti, ja tulesta lähti salamoita.
14. Ja olennot kiitivät edestakaisin ja olivat nähdä kuin salamanleimaus.
15. Mutta kun minä katselin olentoja, niin katso: yksi pyörä oli maassa olentojen kohdalla, kunkin niiden neljän etupuolella.
16. Pyörät olivat näöltään ja teoltaan niinkuin krysoliitti, ja niillä neljällä oli sama muoto, ja ne olivat näöltään ja teoltaan, kuin olisi ollut sisäkkäin pyörä pyörässä.
17. Ne kulkivat neljään eri suuntaansa, kun kulkivat.
18. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet. Ja niiden kehät olivat korkeat ja peljättävät; ja niiden kehät olivat täynnä silmiä, yltympäri, niissä neljässä.
19. Ja kun olennot kulkivat, kulkivat pyörät niiden ohella; ja kun olennot kohosivat ylös maasta, kohosivat myös pyörät.
20. Minne henki vaati kulkemaan, sinne ne kulkivat - minne vain henki kulkemaan vaati. Ja pyörät kohosivat samalla kuin nekin, sillä olentojen henki oli pyörissä.
21. Kun olennot kulkivat, kulkivat nämäkin; kun ne seisoivat, seisoivat nämäkin; kun ne kohosivat ylös maasta, kohosivat pyörät samalla kuin nekin, sillä olentojen henki oli pyörissä.
22. Ja olentojen päitten ylle hahmottui taivaanvahvuus, niinkuin peljättävä kristalli, kaartuen ylös niiden päitten ylitse.
23. Ja taivaanvahvuuden alla oli niillä siivet suorina, toisen siipi toisen siipeä kohti. Kullakin oli kaksi, jotka sitä peittivät - kaksi, jotka peittivät sen ruumista.
24. Ja minä kuulin niiden siipien kohinan niinkuin paljojen vetten kohinan, niinkuin Kaikkivaltiaan jylinän, kun ne kulkivat; pauhinan ääni oli niinkuin sotaleirin pauhu. Kun ne seisoivat, laskivat ne siipensä alas.
25. Ja kuului ääni taivaanvahvuuden yläpuolelta, joka oli niitten pään päällä. - Kun ne seisoivat, laskivat ne siipensä alas.
26. Ja taivaanvahvuuden yläpuolella, joka oli niitten pään päällä, oli valtaistuimen muotoinen, näöltään kuin safiirikiveä. Ja valtaistuimen muotoisella istui hahmo, ihmisen näköinen, kohoten korkealle.
27. Ja minä näin ikäänkuin hehkuvaa malmia, tulen näköistä, jota ympäröi kehä ylöspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa; ja alaspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa, minä näin kuin tulen näköistä, ja sitä ympäröitsi hohde.
28. Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui. " - Taivas huokaa
Okra kirjoitti:
kuvaus Ufoista:
12. Ja ne kulkivat suoraan eteenpäin. Minne henki vaati kulkemaan, sinne ne kulkivat. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet.
13. Ja olentojen hahmo oli näöltänsä kuin tuliset hiilet, jotka paloivat tulisoihtujen näköisinä. Tulta liekehti olentojen välissä, ja tuli hohti, ja tulesta lähti salamoita.
14. Ja olennot kiitivät edestakaisin ja olivat nähdä kuin salamanleimaus.
15. Mutta kun minä katselin olentoja, niin katso: yksi pyörä oli maassa olentojen kohdalla, kunkin niiden neljän etupuolella.
16. Pyörät olivat näöltään ja teoltaan niinkuin krysoliitti, ja niillä neljällä oli sama muoto, ja ne olivat näöltään ja teoltaan, kuin olisi ollut sisäkkäin pyörä pyörässä.
17. Ne kulkivat neljään eri suuntaansa, kun kulkivat.
18. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet. Ja niiden kehät olivat korkeat ja peljättävät; ja niiden kehät olivat täynnä silmiä, yltympäri, niissä neljässä.
19. Ja kun olennot kulkivat, kulkivat pyörät niiden ohella; ja kun olennot kohosivat ylös maasta, kohosivat myös pyörät.
20. Minne henki vaati kulkemaan, sinne ne kulkivat - minne vain henki kulkemaan vaati. Ja pyörät kohosivat samalla kuin nekin, sillä olentojen henki oli pyörissä.
21. Kun olennot kulkivat, kulkivat nämäkin; kun ne seisoivat, seisoivat nämäkin; kun ne kohosivat ylös maasta, kohosivat pyörät samalla kuin nekin, sillä olentojen henki oli pyörissä.
22. Ja olentojen päitten ylle hahmottui taivaanvahvuus, niinkuin peljättävä kristalli, kaartuen ylös niiden päitten ylitse.
23. Ja taivaanvahvuuden alla oli niillä siivet suorina, toisen siipi toisen siipeä kohti. Kullakin oli kaksi, jotka sitä peittivät - kaksi, jotka peittivät sen ruumista.
24. Ja minä kuulin niiden siipien kohinan niinkuin paljojen vetten kohinan, niinkuin Kaikkivaltiaan jylinän, kun ne kulkivat; pauhinan ääni oli niinkuin sotaleirin pauhu. Kun ne seisoivat, laskivat ne siipensä alas.
25. Ja kuului ääni taivaanvahvuuden yläpuolelta, joka oli niitten pään päällä. - Kun ne seisoivat, laskivat ne siipensä alas.
26. Ja taivaanvahvuuden yläpuolella, joka oli niitten pään päällä, oli valtaistuimen muotoinen, näöltään kuin safiirikiveä. Ja valtaistuimen muotoisella istui hahmo, ihmisen näköinen, kohoten korkealle.
27. Ja minä näin ikäänkuin hehkuvaa malmia, tulen näköistä, jota ympäröi kehä ylöspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa; ja alaspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa, minä näin kuin tulen näköistä, ja sitä ympäröitsi hohde.
28. Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui. "toteutumisen tulemme aivan pian näkemään.
- roporopotti
Taivas huokaa kirjoitti:
toteutumisen tulemme aivan pian näkemään.
Sydämen ohitusleikkauksen tarve ei aiheuta minkäälaisia näkYhäiriöitä, kittiä kanssa. Eikä muutkaan aineenvaihduntasairaudet.
- Elämä on ihme
roporopotti kirjoitti:
Sydämen ohitusleikkauksen tarve ei aiheuta minkäälaisia näkYhäiriöitä, kittiä kanssa. Eikä muutkaan aineenvaihduntasairaudet.
jos jonkinlaista satelliittia ja vempainta. Jotkut niistä putoavat alas romuna ja auringonvalo voi auringonlaskun aikaan valaista tällaista kiertolaista hetkellisenä välähdyksenä. Pitää pitää vaan polla kasassa, jos näkee jotain outoa. Erikseen ovat sitten ne yliluonnolliset, joihin ei löydy tietämäämme selitystä.
Kannattaa vaan pysyä nöyränä ja tunnustaa Jumalan valtasuuruus, niin asettuu oma egokin sille kuuluvalle paikalle. Niin narsismi kuin psykopatiakin tulee päivänvaloon.
Ufot ovat nykyajan kummittelua, eivät missään nimessä mitään ulkoavaruuden vieraita.
- t-hirteen
...näin sanovat salatieteilijät, joihin myös Paavali kuului. "Me puhumme siitä salatusta viisaudesta..
t-hirteen kirjoitti:
...näin sanovat salatieteilijät, joihin myös Paavali kuului. "Me puhumme siitä salatusta viisaudesta..
Kuolleet eivät kummittele
- t-hirteeen
pystynyt, jos olisi halunnut. Eikö Hän kävellyt veden päälläkin?
- hygieenistä?
Pari viikkoa sitten näkyi taivaalla iltapimeällä merkillinen valojuova. Minäkin näin sen. Nyt on kuulemma Nasa kertonut, että se oli avaruussukkulasta tyhjennettyä virtsaa. Astronauttien parin viikon lirit ne siellä taivaalla hehkuivat.
- Twentytue
päiväksi lukkooon! Hei, hei beibi!! On olemassa noita paranormaaleja ilmiöitä.
- black sheep
Sienet ovat hyviä hallusigeenejä. Täytyy vain tuntea oikeat lajit...
- Faktaa?
Kuka kertoisi niiden vl-pappien nimiä, jotka ovat hoitokokouksia pitäneet? Eiväthän he vain ufoja olleet?
- hoitonimet esiin
Erkki Piri, Heikki Saari, Aarno Haho, Juhani Uljas, Erkki Reinikainen, Voitto Savela, Oiva Savela, Matti Lääkkö.......
jatkakaa joku tästä- hoitsu
Olavi Mäenpää, Einari Lepistö mm...
- valvon yöt
"Eräs lestadiolaismies kertoi nähneensä yhtenä yönä valoja niin paljon, ettei nukkumaan pystynyt".
Päivällä, kun varjossa vähän näkee unia. Se riittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2383314Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard312397Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3282104SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän792022Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081921Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --431793Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.321701Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue321492Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1251361Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301360