Vammainen ja seksi rasitteena

Rankkaa elämää nähnyt

Siis tutustuin tuossa vuosi sitten erääseen 42 vuotiaaseen naiseen. Naisella oli kaksi lasta entisestä liitostaan. Ei mieskokemuksia neljään vuoteen, eron jälkeen.

Siis no lapset on tyttö 14 vuotta ja poika 16 vuotta. Poika on erittäin vaikeasti kehitysvammainen. Tyttö on normaali. Isään eivät ole yhteydessä juuri ollenkaan. Ongelmana on "suvaitsemattomuus" vammaista kohtaan kuulemma. Tai no itse koen ympäristöni uhaksi terveelle suhteelle. siis en tahdo, että elämäni kulkisi jonkun toisen ihmisen reittiä pitkin, joka tarvitsee ääretöntä huolenpitoa.

Olen asiasta erittäin ahdistunut ja hakeutunut mielenterveystoimistoon keskusteleman asioista ja en oikein tiedä mitä ihmettä tekisin. Asia on todellakin umpikujassa. Psykologilta ei saa suoria vastauksia, että mitä tässä kannattaisi tehdä. Pelkkä jokin helvetin "kuuntelu" asioista ei auta mitään. Minua tavallaan "vietiin asiaan" rauhassa hiukan enemmän ja enemmän kertoen. Ilmeisesti jotta en pitäisi asiaa pahana jotenkin. Kuitenkin tilanne saa minulle vain raivokkaita tuntemuksia heräämään enemmänkin yhteiskuntaa ja vastuullisia vastaan.

Naisen 16 vuotias poika on kuulemma murrosikään tullessa alkanut heräämisen merkkejään saunassa jo pari vuotta sitten näyttämään. Eli puhun nyt suoraan seisokista, mitä sai saunassa. Tai näin minulle selitettiin asiat. Olin alussa asiasta hiukan huvittunut, mutta tietysti en näyttänyt tätä. sitten kuulin pojan saaneen tahattomia siemensyöksyjä jo nukkuesssaan tms. Eli periaatteessa ilmiö siitä, kun kassit on täynnä ja halut katossa. Tämä poika ei pysty tekemään yhtään mitään muuta kuin ulisemaan ja syömään. Eli erittäin hankala tapaus sinänsä. Alussa poika oli kuulemma ulissut todella paljon juuri saunatilanteessa. Ikäänkuin jotain tarvitsisi tehdä hänelle. Vuoteessa poikaa pukiessa hän oli sitten päässyt vääntäytymään mahalleen. Oli ensimmäisen kerran tullut melko nopeasti, kun oli ikäänkuin nylkyttänyt itseään peittojaan ja pyyhettä vasten. Pidin jo siinä vaiheessa asiaa omituisena, mutta ajattelin, että pojallahan on ne tarpeet. Miten se muka tuolissaan voisi muuta edes tehdä.

Myöhemmin äiti tunnusti itkien sitten sanoneen kuinka pahaa se asia teki hänelle, kun ei ole mihin kohdentaa hänen halujaan. Myöhemmin paljastui sitten, että äiti oli pari kertaa tehnyt niin, että oli käden laittanut peiton alle ja pitänyt vain paikallaan esinahka tiukasti alhaalla. Poika oli tullut melko nopeasti, kun oli nylkyttänyt kättä vasten. Sitten hän oli ostanut sellaisen fleshlightin tapaisen laitteen minkä hän voi istualtaan tuolissa laittaa hänen elimen päälle ja pitää paikallaan kunnes laukeaa. Siinä on kait jotkin sähköiset väristimet. Näin sitten alkanut pari kertaa viikossa hoitamaan asiaa. Koska ymmärsi pojalla olevan kovat tarpeet.

Siis tätä en kestänyt ja tämän tiedon kanssa. Äiti on asiasta aika rikki, mutta sanoi ettei voisi aiheuttaa mielenterveydellistä ongelmaa, jollei seksiasioihin kiinnitetä huomiota. Ei sitä kukaan kuitenkaan voisi edes tehdä! Paskapuhetta, miksi ei vie sitten thaihierojalle tai maksa jollekin samanikäiselle tytölle. En keksinyt muutakaan sanoa. Meille tuli asiasta hirveä riita, jonka seurauksena uskon orastavan rakkaussuhteen päättyvän kuin kananlento, hyvin lyhyeen.

Miksi tämmönen asia on jätetty yhteiskunnassa äidin kontolle, takuulla on varmasti satoja muitakin vammaisia joilta ei hoideta mitään seksuaalisia tarpeita? Miksi ei ole jo aikanaan vaikka leikattu palleja pois!?! Sillähän se loppusi. En näe mitään järkeä miksi mies syrjäytetään jonkun vammasen pojan seksiasioitten takia. Meinasko hoitaa lopun ikää tämmöstä. En vaan voi mitään sille etten voi hyväksyä asiaa. Kuulemma, jos asioita ei hoideta, järkkyy pojan mielenterveys, entäs minun mielenterveys? On tässä suhteessa muitakin kuin hän ja poika. En tiedä miten asiat hoidetaan hoitokodeissa, mutta kertokaa te jotka tiedätte. Aion vielä suositella tämmöstä vaihtoehtoa, tuskin suostuu, mutta elämähän jää hänelläkin elämättä jos alkaa lopunikää huolehtimaan tämmösestä kellon ympäri. Minusta asia on niin, että silloin hän "pettää" minua oman poikansa kanssa. Minun mielestä pojalle pitää palkata erikseen joku joka tämmöset asiat hoitaa, jos niitä pitää hoitaa! Tuo nyt ei tajuaisi varmaan koskaan mitä on käyny jos pallit leikataan pois? Tuskin kärsisi asiasta, päinvastoin, helpottaisi huimasti?

Aion kysyä eräältä sukulaiseltani, joka on poliisi, että onko asia oikein. Olen kyllä valmis tekemään ilmotuksen, mitäpä sillä on väliä jos ihminen luulee tekevänsä oikein. Tilanteita en ole nähnyt, mutta pakkohan asiaan on kuitenkin jonkun tahon puuttua ja mielestäni teen kyllä enemmän kuin oikein jos teen ilmoituksen. On sekin poissa sitten minun hartioilta, että jos kysymyksessä onkin rikos, en sitä peittele ainakaan. Suhdetta se tuskin pelastaa... vaikeita asioita.

54

5659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ClaireK

Mulla on 18 vuotias kehitysvammainen tyttö, ei ole ollu koskaan tarvetta samoihin toimenpiteisiin missä pitäs halut jotenkin saada purettua.

• 79

Olen itse ollut tekemisissä murrosikäisten, kehitysvammaisten poikien kanssa. Tosin he eivät ole olleet yhtä syvästi kehitysvammaisia, mutta kuitenkin heilläkin on oikeus seksuaaliseen purkautumiseen. Pojillahan asia on hieman eri kuin tytöillä. Kannattaisko äidin kysyä neuvoa kehitysvammaohjaajalta, tai lääkäriltä (ellei ole jo kysynyt)? Heillä voisi olla jotain neuvoja/vinkkejä tähän tilanteeseen. Jos tämä poika saa paineet purettua esim. vatsallaan ollessaan, eikö se riitä? Tai onhan niitä erilaisia välineitä (kuten mainitsit) olemassa.

Mietipä asiaa äidin kannalta: oma lapsi on vaikeasti kehitysvammainen, mutta häntä rakastaa kuitenkin, eikä haluaisi työntää mihinkään laitokseen... Raskasta on varmasti, varsinkin kun on vielä parisuhde, jossa on vaikeuksia. Kaippa hänkin joskus kaipaisi huolehtimista, kun on 16 vuotta ollut huolehtijana. Itse varmaan väsyisin.

Ja vielä tuosta "pallit pois" -asiasta: vaikka ihminen on kehitysvammainen, hänellä on oikeus omaan kehoonsa, eikä sitä pidä mennä silpomaan vain sen takia, koska sinä haluat... Murrosikä menee aikanaan ohi, ja halut laantuvat.

• skfdgk

Poikahan on ihan eri asia.

• Joo ei helv.
        79 kirjoitti:

Olen itse ollut tekemisissä murrosikäisten, kehitysvammaisten poikien kanssa. Tosin he eivät ole olleet yhtä syvästi kehitysvammaisia, mutta kuitenkin heilläkin on oikeus seksuaaliseen purkautumiseen. Pojillahan asia on hieman eri kuin tytöillä. Kannattaisko äidin kysyä neuvoa kehitysvammaohjaajalta, tai lääkäriltä (ellei ole jo kysynyt)? Heillä voisi olla jotain neuvoja/vinkkejä tähän tilanteeseen. Jos tämä poika saa paineet purettua esim. vatsallaan ollessaan, eikö se riitä? Tai onhan niitä erilaisia välineitä (kuten mainitsit) olemassa.

Mietipä asiaa äidin kannalta: oma lapsi on vaikeasti kehitysvammainen, mutta häntä rakastaa kuitenkin, eikä haluaisi työntää mihinkään laitokseen... Raskasta on varmasti, varsinkin kun on vielä parisuhde, jossa on vaikeuksia. Kaippa hänkin joskus kaipaisi huolehtimista, kun on 16 vuotta ollut huolehtijana. Itse varmaan väsyisin.

Ja vielä tuosta "pallit pois" -asiasta: vaikka ihminen on kehitysvammainen, hänellä on oikeus omaan kehoonsa, eikä sitä pidä mennä silpomaan vain sen takia, koska sinä haluat... Murrosikä menee aikanaan ohi, ja halut laantuvat.

Miten joku vois hyväksyy, et kumppani asettelee jonku perkeleen tötterön pojan munan päälle ja painaa nappulaa niin kauan että tulee? Siis miksi hemmetissä jonku äitin pitäs tollaseen osallistua ollenkaan. Kyllä yhteiskunnan pitäs huolehtia, et taksilla hakee vaikka hoitolaitokseen pariksi päiväksi kerrallaan ja sielä sitte voi tapahtua tämmönen stimulaatio. Tai sitte yksinkertasesti kuskaa thaihierontaan, jossa kustannus on 40e.

• 79
        Joo ei helv. kirjoitti:

Miten joku vois hyväksyy, et kumppani asettelee jonku perkeleen tötterön pojan munan päälle ja painaa nappulaa niin kauan että tulee? Siis miksi hemmetissä jonku äitin pitäs tollaseen osallistua ollenkaan. Kyllä yhteiskunnan pitäs huolehtia, et taksilla hakee vaikka hoitolaitokseen pariksi päiväksi kerrallaan ja sielä sitte voi tapahtua tämmönen stimulaatio. Tai sitte yksinkertasesti kuskaa thaihierontaan, jossa kustannus on 40e.

Onko tällä naisella sitten ylimääräistä rahaa tuollaiseen? Yhteiskunta ei maksa, kun kaikessa säästetään muutenkin, omaishoitajatkaan eivät saa juurikaan kiitosta eikä korvausta, saatika ei ole palkallisia lomia, että itse jaksaisi. En tiedä hänen tilannettaan, mutta itsellä ei olisi pokkaa viedä lastani jollekin huoralle hoidettavaksi.

• Todellakin ongelma
        Joo ei helv. kirjoitti:

Siis jos kuskais jonneen thaihierontaan. Ethän sinä ymmärrä näköjään että kaikki ei tykkää samasta seksistä. Mistä muuten tiedät ylipäätään, haluaako joku tulla kumisaappaat jalassa vai mitkä on seksimieltymykset. Eihän se osaa ilmaista omia tunteitaan. Tiedän yhden CP vammaisen joka on homo.

• analiinen
        Todellakin ongelma kirjoitti:

Siis jos kuskais jonneen thaihierontaan. Ethän sinä ymmärrä näköjään että kaikki ei tykkää samasta seksistä. Mistä muuten tiedät ylipäätään, haluaako joku tulla kumisaappaat jalassa vai mitkä on seksimieltymykset. Eihän se osaa ilmaista omia tunteitaan. Tiedän yhden CP vammaisen joka on homo.

Jokaisella on oikeus seksielämään.

• varoituksen sana

Että jos lapsi kulkee yksin, niin joku muu hoitaa sen puolestasi. Tunnen tällaisen kehitysvammaisen nuoren naisen, joka loppujen lopuksi joutui jonkunasteisen hyväksikäytön uhriksi, ja tilanne selvisi vasta kun hän oli raskaana. Eikä muuten ole ainoa tapaus.

• loveh
        Joo ei helv. kirjoitti:

en ymmärrä

• Sallimus -65
        loveh kirjoitti:

en ymmärrä

Mitä et ymmärrä?

• entiedävoinkoauttaamutta

Laäkäriin kehoittaisin pojan kanssa menevään ja juttelemaan asiat alan asiantuntijoiden kanssa - siis ihan kaikki, suoraan häpeilemättä. En tiedä vaikuttaako tämä millään tavalla mihinkään jos kerrot poliisille, en usko hänen tässä tapauksessa voivan auttaa, jos ei nyt sitten ihan järjettömyyksiin, hyväksikäyttö-syytteisiin mennä. Myöskään mielenterveyspuolelta en usko teidän suoranaista apua saavan tällaiseen tilanteeseen, toki se jonkinlaista apua antaa, mutta kehitysvammaisten kanssa työskenteleviltä sitä apua pitäisi ehdottomasti tulla.

Ja sitten selvität omat tunteesi tätä naista kohtaan ja mietitte onko suhteella enää jatkoa. Toki se on vaikeaa, mutta jos ei tunnu itsestä olevan tällaiseen suhteeseen/perheeseen niin elämä jatkuu kuitenkin.

• entiedäonkoapuu

Niin, sitä et kirjoituksessasi maininnutkaan, onko poika minkäänlaisessa hoitokodissa vai pelkästään äitinsä huollettavana? Nyt hoitojaksoa pojalle järkkäämään ja naisen kanssa viettämään yhteistä aikaa ilman ylimääräisiä aikatauluja!

• Helpottiko?

Etköhän ota asian kuitenkin turhan raskaasti. Tuskin sun tarttee olla siinä seuraamassa miten homma tapahtuu. Sano et muuta väliä ei ole, kunhan sun ei tartte olla paikalla. Ole vaikka töissäsi ja sano muijalle että lakkaa puhumasta asioista, jotka kuuluu perheen sisälle.

• lähihoitaja 40

MINUSTA AP .MIES ON TYHMÄ ITSE. Siis vammaisille oikein tehdään seksi terapiaankin välineitä miksi niitä ei saa äiti sitten käyttää hoitotilannehan se on niin kuin muutkin. Onko paskavaipan vaihto jotenkin vähemmän ärsyttävää miehen mielestä kuin simulaattorin käyttö. ?
        Minusta mies on ärsyyntynyt kun äiti heivasi tyhmän äijän heidän elämästään ulos. Nyt sitten jeesustellaan jostain äidin ahdistuksesta kun mies tässä on ahdistunut. Käynyt mielenterveys puolella puhumassa jne.
        Voithan sinä tehdä ilmoituksen mutta kenelle teet. Kehitysvamma liitosta varmaan äiti saa parhainta neuvoa mitä tehdä seksuaalisuuden kanssa - paljon enemmän tietoa kun sinun ilmiantojen perusteella.

Mistä yleensäkin olet ilmiantoa tekemässä ? Siitä että äiti hoitaa lastaan rakastaa häntä vaikka ei pysty kommunikoimaan kuin omalla tavallaan. Olet aika köyhä tyyppi ap. mies.
        Itse sukulaiseni hoitavat hoitokodeissaan näitä vammaisia ihmisiä . numeroa ei tehdä mistään ihmisluonteelle normaalista tarpeesta on se sitten syöminen paskominen tai sitten tämä seksin tarve.
        Sinulla olisi varmaan paljon inhimillisestä elämästä opittavaa nyt kun tämä rasittava suhdekin on ohi.

• Todellakin ongelma
        lähihoitaja 40 kirjoitti:

MINUSTA AP .MIES ON TYHMÄ ITSE. Siis vammaisille oikein tehdään seksi terapiaankin välineitä miksi niitä ei saa äiti sitten käyttää hoitotilannehan se on niin kuin muutkin. Onko paskavaipan vaihto jotenkin vähemmän ärsyttävää miehen mielestä kuin simulaattorin käyttö. ?
        Minusta mies on ärsyyntynyt kun äiti heivasi tyhmän äijän heidän elämästään ulos. Nyt sitten jeesustellaan jostain äidin ahdistuksesta kun mies tässä on ahdistunut. Käynyt mielenterveys puolella puhumassa jne.
        Voithan sinä tehdä ilmoituksen mutta kenelle teet. Kehitysvamma liitosta varmaan äiti saa parhainta neuvoa mitä tehdä seksuaalisuuden kanssa - paljon enemmän tietoa kun sinun ilmiantojen perusteella.

Mistä yleensäkin olet ilmiantoa tekemässä ? Siitä että äiti hoitaa lastaan rakastaa häntä vaikka ei pysty kommunikoimaan kuin omalla tavallaan. Olet aika köyhä tyyppi ap. mies.
        Itse sukulaiseni hoitavat hoitokodeissaan näitä vammaisia ihmisiä . numeroa ei tehdä mistään ihmisluonteelle normaalista tarpeesta on se sitten syöminen paskominen tai sitten tämä seksin tarve.
        Sinulla olisi varmaan paljon inhimillisestä elämästä opittavaa nyt kun tämä rasittava suhdekin on ohi.

Miksi äiti sen pitäsi tehdä? Entäs jos yksinhuoltajana olisikin isä ja työntelisi dildolla. entäs jos isä päättää ostaa peräaukonkiihottimeksi jotain muuta. Tuskin puhumaton tietää mitä se haluaa. Jos tyttö olisikin lesbo, haluaisko se silti isänsä hoitelevan siinä missä poika äitinsä?

On tainu lähihoito opiskeluna mennä pikkusen hakoteille? Teidän mukaanhan se on normaalia vai?

Kattokaapa linkki

http://www.tohtori.fi/?id=8098864&page=1200841
        koko perheen terveyden tietolähde

Näppärinä apuvälineinä tarvittaessa tai muuten vain ovat hieromasauvat, anaalipallot ja anaalitapit.

Oliko sulla joku parempi perustelu asialle?

• Rankkaa elämää

En oikein käsitä mitä tarkoitit tuolla "perheen sisälle"... siis tottakai asia kuuluu minulle, olenhan sentään osa perhettä. en nyt osaa itseäni mieltää ulkopuoliseksikaan.

• Järkyttävää!

Miten tää käytännössä tapahtuu laitoshoidossa oleville potilaille? Kumihanska hoitajan käteen ja noin vai ihan tosissaan joku laite mikä jylkyttää? Minä kyllä vastustan potilaan omaisena tollasta menetelyä. Tehdäänkös tämä alaikäisellekin vai kysytäänkö vanhemmilta lupa? Annetaanko tosissaan tytöillekin jokin oma laite? Katsellaanko kaavakkeista ja kuvista jotain, vai miten käytännön kommunikointi oikein tapahtuu?

Aivan siis uskomatonta. Jos vanhempien pitäisi alkaa huolehtimaan lasten seksuaalisesta mielihaluistakin, niin onko tää enään oikein? Eipä ole tullut mieleenikään, mutta minullahan onkin vasta 8 vuotias CP vammainen poika. Tää on kaiketi sitten vääjäämättä edessä jotenkin. Joko laitoshoidossa tai kotona, mehän vanhempina emme voi päättää tät kun lapsella on tarpeeksi ikää. Vai onko 16 ikäraja?

• tiedoksi
        Järkyttävää! kirjoitti:

Miten tää käytännössä tapahtuu laitoshoidossa oleville potilaille? Kumihanska hoitajan käteen ja noin vai ihan tosissaan joku laite mikä jylkyttää? Minä kyllä vastustan potilaan omaisena tollasta menetelyä. Tehdäänkös tämä alaikäisellekin vai kysytäänkö vanhemmilta lupa? Annetaanko tosissaan tytöillekin jokin oma laite? Katsellaanko kaavakkeista ja kuvista jotain, vai miten käytännön kommunikointi oikein tapahtuu?

Aivan siis uskomatonta. Jos vanhempien pitäisi alkaa huolehtimaan lasten seksuaalisesta mielihaluistakin, niin onko tää enään oikein? Eipä ole tullut mieleenikään, mutta minullahan onkin vasta 8 vuotias CP vammainen poika. Tää on kaiketi sitten vääjäämättä edessä jotenkin. Joko laitoshoidossa tai kotona, mehän vanhempina emme voi päättää tät kun lapsella on tarpeeksi ikää. Vai onko 16 ikäraja?

jos eivät todella ymmärrä itsekään mistä on kyse. Tämän kuvan sain alkuperäisen kirjoittajan tekstistä. Siksi on tärkeää käydä lääkärissä ja keskustella asiantuntijoiden kanssa.

• Sairaanhoitaja vm 78
        tiedoksi kirjoitti:

jos eivät todella ymmärrä itsekään mistä on kyse. Tämän kuvan sain alkuperäisen kirjoittajan tekstistä. Siksi on tärkeää käydä lääkärissä ja keskustella asiantuntijoiden kanssa.

Saako omaiset päättää muka sen, tuleeko joillekin kemiallinen kastraatio tms. Minun mielestä on todella törkeää evätä puolestaan mahdollisuus tulla tyydytetyksi siinä missä muut saavat tyydytystä. Sehän on vain tosiasioiden kieltämistä. Itse en ole vielä joutunut näille osastoille, mutta varmasti tilanne tulee eteen. Täytyypä ottaa tarkemmin selvää.

• ClaireK
        tiedoksi kirjoitti:

Meillä on 18 vuotias tyttö ja ikinä ei ole tarvittu edes lääkkeitä! Kirjjotin jo tuonne ylemmäskin. Lääkehoitoa vastaan aina. Ties mitä ne lääkkeet sisältää sivuvaikutuksineen.

• huh,

On tainnut opiskeltavat asiat unohtua. Aika tunteellisesti ja asenteellisesti otat kantaa. Näinhän me alaa opiskelleet emme toimi. Pitää ymmärtää ihmisten tunteita joita eri tapahtumat herättävät, suhtautua hienotunteisesti ja tarjota perusteltuja järkeviä ideoita jos sellaisia on,. Tarkoituksena on auttaa ihmistä eteenpäin, oli tilanne mikä tahansa eikä tarjota tuomioita tai syyllistämistä. Niistä ei ole mitään apua, päinvastoin. Vaikka ei mitään konkreettista osaisikaan tarjotakaan vastaukseksi, niin tietynlaisen etiikan luulisi olevan itsestäänselvyys. Eihän tällä nettipalstalla kukaan hoitajan roolissa toimi vaan tavallisen keskustelijan, mutta silti on minusta syytä huomauttaa kun alan ihmisiä olet.

• Sallimus -65

Jos ei puhu tulee ongelmia. Naiset varsinkin on niin pirun kärkkäitä väittämään ettei välitä.

• Sosiaalityöntekijänä

Mene ihmeessä kertomaan oman alueesi sosiaalitoimistoon viivytyksettä mikä on tilanne. Teet oikein ilmoittaessasi jo viranomaiselle. Semmoseltahan kuuluu hakea lapset pois, ei ole todellakaan normaalia. Siis masturbointihan pitäisi tapahtua yksin jossain toisten vaikuttamattomissa. Ymmärrän kyllä tuskan tuossa asiassa, ei siinä voi oikein ja väärin tehdä. Harkitse tarkkaan mitä ilmoitat ja kenelle, koita saada joku keskusteluyhteys valvovan viranomaisen ja äidin kanssa. Äitiä kuullaan asiassa, jonka jälkeen todennäköisesti tehdään ratkaisut.

Eihän hoitoyksiköt voi kuitenkaan rikosta tehdä, jos kyseessä on alaikäinen. Tunteiden kuohu ja nuoruuden huuman voi tukahduttaa lääkkeillä, niinkuin kaiken muunkin. Meillä käy ihmisiä joiden lapsien käytöstä hillitään lääkityksellä. Voi olla vaikkapa nyt sitten psykiatrista hoitoa vaativa lapsi joka riehuu. Tunteet saadaan rauhoittuman ja ohjaamaan lapset fiksumpien ajatusten pariin.

En ota kantaa siihen, mikä on oikein ja väärin asiassa. Pakko tehdä sellainen ratkasu, ettei ainakaan tuskaa tuoteta enempää. Koneellisesti tuotettu orgasmi ei ole sen kaltainen asia, että sitä olisi syytä lähteä tavoittelemaan mielestäni. Tytötkin pärjäävät vallanhyvin ilman seksiä.

• jonne jorma

Kuinka moni teistä hyväksyy sen että joku muu määrittää sen saatko seksiä vai et. tällä on tosi rasistista porukkaa.. mites kun vammainen määritellään autistiseksi ja kuitenkin se pystyy kommunikoimaan kortein mitä haluaa. miksi ei siis vajaa saisi hyvänolon tunnetta kokea.

• Sosiaalityöntekijänä
        jonne jorma kirjoitti:

Kuinka moni teistä hyväksyy sen että joku muu määrittää sen saatko seksiä vai et. tällä on tosi rasistista porukkaa.. mites kun vammainen määritellään autistiseksi ja kuitenkin se pystyy kommunikoimaan kortein mitä haluaa. miksi ei siis vajaa saisi hyvänolon tunnetta kokea.

En ole sellaista kirjoittanut, etteikö hyvää oloa saisi tuntea. Pitääkö siihen liittää seksi aina? Yhdessäolon riemua ja sitä läheisyyttä. Miksi pilata seksillä aina kaikki. Tukahdutetaan ne eläimelliset tunteet pois ja homma on huomattavasti helpompaa. Osa ihmisistä on tietämättömiä ja hyvä ketjuhan tämä on keskustella asioista, jotka mieltä painaa. Rasismia en rinnastaisi ihmisten tapaan huolestua asioista ja reagoida. Jotkut voivat reagoida voimakkaastikin kuitenkaan tarkoittamatta pahaa ja haukkua kun pelkää. Mielestäni läheisille pitäisi pystyä antamaan anteeksi heidän virheensä ja yhdessä Jumalan kämmenellä me täällä kaikki olemme.

• samaa mieltä,

Olen kyllä samaa mieltä noiden ajatusten kanssa. Jonnekin kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä ja miettiä asiantuntijoiden kanssa kuinka tilanne hoidetaan. Tarvitaanko lääkkeitä tai jonkinlaista muuta hoitoa.
        Minusta vanhemman tehtävä ei ole hoitaa lapsen seksuaalisia tarpeita vammaisuudesta huolimatta. Se ei yksinkertaisesti kuulu vanhemman ja lapsen väliseen suhteeseen. Eikä sekään ole oikein että tälläiseen menettelyyn ryhdytään konsultoimatta asiantuntijoita.

• Miesnäkökulma
        Sosiaalityöntekijänä kirjoitti:

En ole sellaista kirjoittanut, etteikö hyvää oloa saisi tuntea. Pitääkö siihen liittää seksi aina? Yhdessäolon riemua ja sitä läheisyyttä. Miksi pilata seksillä aina kaikki. Tukahdutetaan ne eläimelliset tunteet pois ja homma on huomattavasti helpompaa. Osa ihmisistä on tietämättömiä ja hyvä ketjuhan tämä on keskustella asioista, jotka mieltä painaa. Rasismia en rinnastaisi ihmisten tapaan huolestua asioista ja reagoida. Jotkut voivat reagoida voimakkaastikin kuitenkaan tarkoittamatta pahaa ja haukkua kun pelkää. Mielestäni läheisille pitäisi pystyä antamaan anteeksi heidän virheensä ja yhdessä Jumalan kämmenellä me täällä kaikki olemme.

Se on tehtävä varmasti joskus tai paikat kärsii! Varsinki nuorilla miehillä se on pakko päästä vemputtamaan tai pää hajoaa. Sulla ei ole mitään vitun hajuakaan miten mies toimii.

• Sosiaalityöntekijänä
        Miesnäkökulma kirjoitti:

Se on tehtävä varmasti joskus tai paikat kärsii! Varsinki nuorilla miehillä se on pakko päästä vemputtamaan tai pää hajoaa. Sulla ei ole mitään vitun hajuakaan miten mies toimii.

Tiedän kyllä miten mies toimii, mutta en ole kuullutkaan asiaa noin miten sen esitit. Jospan lakkaisit vain ajattelemasta itseäsi ajamatta kiusauksiin.

• näkökulma

Tiedän kyllä miten mies toimii, mutta en ole kuullutkaan asiaa noin miten sen esitit. Jospan lakkaisit vain ajattelemasta itseäsi ajamatta kiusauksiin.

Siemensyöksyn alkaminen pojilla on sama juttu kuin tytöllä menkat. Ja samalla paljon muitakin fyysisiä ja psyykkisiä muutoksia olipa vammainen tai ei, kuten hyvin tiedät. Luontoa ei mitenkään voi muuttaa tällaisissa asioissa.

Joka tapauksessa toivon tähän asiaan löytyvän jokin kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu ilman oikeuslaitosta ja äidin/omien vanhempien apua. Olipa se sitten kemiallinen, leikkaushoito tai luonnollinen (aina parhain!).

• närkästynyt nainen

sekä naisen että miehen kehitykseen kuuluu myös seksuaalisuus ja vähintäänkin itsetyydytys. En tajua miten voit sanoa, että tytötkin pärjäävät hyvin ilman seksiä. Itselleni ainakin laukeaminen on tärkeää ja tuo ihan toisenlaisen hyvän olon kuin esim läheisyys ja yhdessäolon riemu. Ei seksuaalisuus poistu sillä, että on sosiaalisuutta. Ihan tajuttoman suppea ja tuomitseva käsitys, ihan kuin seksuaalisuus olisi paha asia. Se on luonnollinen asia ja tarve eikä mikään "eläimellinen tunne". Pelottaa ajatella, että jos olet oikeasti sosiaalitantta niin kuinka ymmärtämätön ja tuomitseva olet asiakkaitasi kohtaan ja kuinka voit pilata tuollaisella ajattelulla ihmisten elämän ihan täysin. Missä on sinun etiikka ja työmoraali, kysyn vaan?

• xxxxxxxxxxxx
        Miesnäkökulma kirjoitti:

Ilmeisesti olet ollut kova poika vemputtelemaan. :D Nimittäin kyllä keholla on mekanismi purkaa nuo paineet kun henkilö on lepotilassa. Eli kun näkee märkiä unia.

• muutamia ajatuksia,

....Ongelmana on "suvaitsemattomuus" vammaista kohtaan kuulemma.

Mielestäni sinuakin tulisi ymmärtää, sen sijaan että syytetään vain suvaitsemattomaksi. Ei tilanne sillä syyllistämisellä ratkea, eikä asiaa näin voi pelkästään käsitellä. Ei sellaista voida vaatia, ettei sinulla olisi oikeutta tunteisiisi.Tässä tarvittaisiin myös asiantuntija-apua, ennenkaikkea myös tämä naisystäväsi.

....Psykologilta ei saa suoria vastauksia, että mitä tässä kannattaisi tehdä. Pelkkä jokin helvetin "kuuntelu" asioista ei auta mitään

Näiden psykologisten keskustelujen tarkoitus on kuunnella ja myös pohtia asioita erilaisista näkökulmista. Toinen ihminen ei voi sanoa kuinka sinun on toimittava tai päättää asioita puolestasi. Keskustelujen tarkoitus on auttaa sinua tekemään omaa elämääsi koskevat pätökset ja ratkaisut. Ammatti-ihminenkään ei voi kantaa vastuuta siitä tai päättää puolestasi. Silloin ollaan vaarallisella tiellä eikä nekään ratkaisut olisi omiasi. Päätösten on oltava sinun.

...Näin sitten alkanut pari kertaa viikossa hoitamaan asiaa. Koska ymmärsi pojalla olevan kovat tarpeet.

Kyllä minä hieman kyseenalaistan tuon toiminnan. Jos esimerkiksi isä tyydyttäisi vammaista tyttöään, niin mitä siitä seuraisi? Ajattelisivatko asiantuntijat sitä sopimattomana ja jopa hyväksikäyttöön liittyvänä asiana? Niiden seksuaalisten tarpeiden täyttäminen ei suoraansanoen minusta kuulu vanhemman ,äidin tai isän, rooliin. Vaikeassa tilanteessa naisystäväsi pitäisi ottaa yhteyttä alan ammattilaisiin tuen, ratkaisujen ja neuvojen saamiseksi, kuinka tässä tilanteessa tulisi oikein toimia, sen sijaan että omin päin jatkaa menettelyään ja syylistää sinua arvostelusta. Kyllä sen äidinkin on, säälistä huolimatta, tunnettava toiminnastaan sen verran vastuuta.

...Miksi ei ole jo aikanaan vaikka leikattu palleja pois!?! Sillähän se loppusi.

Jokaista ihmistä ja hänen oikeutta omaan ruumiiseensa on arvostettava. Tuo ei ole fiksu idea suoraansanoen. Kyllä ratkaisujen on lähdettävä muualta.

...En tiedä miten asiat hoidetaan hoitokodeissa, mutta kertokaa te jotka tiedätte

Se on varmaa, ettei ainakaan fyysisesti tyydyttämällä. Se ei ole hoitajan tehtävä.

...Minusta asia on niin, että silloin hän "pettää" minua oman poikansa kanssa. Minun mielestä pojalle pitää palkata erikseen joku joka tämmöset asiat hoitaa, jos niitä pitää hoitaa!

Jälkimmäisestä lauseesta olen samaa mieltä. Ensimmäiseen suhtaudun siten, ettei se ole pettämiseen verrattavaa. Kyse on kuitenkin omasta lapsesta ja naisystäväsi toimii tällähetkellä siten, miten vaikeassa tilanteessa parhaiten osaa. Mutta kuten sanoin, tuo ei välttämättä ole se fiksuin tapa menetellä ja asiantuntijoiden tuki olisi toiminnalle saatava ennen kuin sitä ominpäin jatketaan.

... Olen kyllä valmis tekemään ilmotuksen, mitäpä sillä on väliä jos ihminen luulee tekevänsä oikein

Ensinnäkin sun pitäisi saada se naisystäväsi hakemaan apua tilanteeseen. Hänellä on velvollisuus siihen. Ja jos ei näin toimita, niin sitten sun pitää harkita avunpyynnön tekemistä jonnekin (mieti kuka se voisi olla), jotta tilanteen käsittely saadaan jatkumaan eteenpäin.

...Meille tuli asiasta hirveä riita, jonka seurauksena uskon orastavan rakkaussuhteen päättyvän kuin kananlento, hyvin lyhyeen.

Tilanne on sulle hankala. Jos tämä asia kuormittaa liikaa, niin sun täytyy pitää tästä suhteesta taukoa tai lopettaa se, ja sanoa ettei sinulla ole henkisiä voimavaroja tähän eikä oma mielenterveys kestä. Ei sekään ole tarkoitus, että sun pitäisi oma mielenterveys menettää ja vain jatkaa kestämissä tilanteessa.

...tuskin suostuu, mutta elämähän jää hänelläkin elämättä jos alkaa lopunikää huolehtimaan tämmösestä kellon ympäri

Niin.Jonkinlaista sellaista ratkaisua itse miettisin, että lapsi olisi ajoittain hoitokodissa ja välillä kotona.

• nimetön,

Miksi tämmönen asia on jätetty yhteiskunnassa äidin kontolle, takuulla on varmasti satoja muitakin vammaisia joilta ei hoideta mitään seksuaalisia tarpeita?

-On varmasti ja eihän tilanteeseen ole edes ohjeita haettu kuinka siinä tulisi toimia. Tuskin yhteiskunta olettaa että äidin pitäisi noista tarpeista vastata, se on sun oma oletus.

Kuulemma, jos asioita ei hoideta, järkkyy pojan mielenterveys,

-Kuulemma ja kuulemma.Mihin tälläiset tiedot perustuvat, oletuksiinko pelkästään? Niin ei pitäisi. Miksei sekin voisi aiheuttaa mielenterveysongelmaa ja vääristää äidin ja lapsen suhdetta, jos hän näitä asioita itse hoitelee ilman parempaa tietoa? Ei näin!

• Miesnäkökulma

Et taida oikein itse tietää miten asia on. Mulla ainaqkin leviäisi pälli samantien jos en saisi ketään edes vemputtamaan. Siinä sullekki todistetta. Jos oltas autiolla saarella eikä mulla olisi käsiä. Pakko sen jonku opn tehdä, olkoot se sitte vaikka oma äiti, niin pakko saada joku vemputtamaan ees joskus!

• loveh

miksi noin vaikeasti kehitysvammainen tuon ikäisenä tarvitsi purkaa niitä paineita? Ei varmaa poikaansa haitannut kun äitinsä koski "pikkuveljeen"?

• almasty

Rajua tekstiä kastraatio olisi kyllä paikallaan tuossa tapauksessa eikä varmasti aiheuttaisi kärsimystä olen samaa mieltä.
      Tuollainen yksilöhän ei varmasti huomaisi mitä on tehty eikä osaisi kassejaan kaivata ja kaikilla olisi helpompaa sen jälkeen.

• eräs äiskä

Huh huh, jos tuo alkuperäisen valitus ja kitinä on totta ,ihan aikuisten oikeesti, minä pojan äitinä en miettisi yhtään mitä tekisin! Potku perseeseen tuollaiselle äijälle! Mitä helvettiä se ensinnäkään kuuluu vieraalle ihmiselle mitä äiti poikansa kanssa tekee tai on tekemättä!!! Kyseessähän ei ole pojan isä! Jos minulla olisi vammainen lapsi, olisi siinä kyllä aivan tarpeeksi huolta/jaksamista/murhetta/ongelmia ilman kitisevää valittavaa äijänkäppyrää!! Ja jos se on seksistä kiinni että nainen ei jaksa huomioda tarpeeksi jne, on parasta että äijä lähtee vaan ite sit liitään suhteesta ja ettii kumppanin jonka kanssa saa naida naksutella yötä päivää!

• aImasty
        eräs äiskä kirjoitti:

Huh huh, jos tuo alkuperäisen valitus ja kitinä on totta ,ihan aikuisten oikeesti, minä pojan äitinä en miettisi yhtään mitä tekisin! Potku perseeseen tuollaiselle äijälle! Mitä helvettiä se ensinnäkään kuuluu vieraalle ihmiselle mitä äiti poikansa kanssa tekee tai on tekemättä!!! Kyseessähän ei ole pojan isä! Jos minulla olisi vammainen lapsi, olisi siinä kyllä aivan tarpeeksi huolta/jaksamista/murhetta/ongelmia ilman kitisevää valittavaa äijänkäppyrää!! Ja jos se on seksistä kiinni että nainen ei jaksa huomioda tarpeeksi jne, on parasta että äijä lähtee vaan ite sit liitään suhteesta ja ettii kumppanin jonka kanssa saa naida naksutella yötä päivää!

Että susta on normaalia että äiti tyydyttää poikansa seksitarpeita niinkö? siitähän ap taisi olla alunperin järkyttynyt.

• SAIRASKERHO
        eräs äiskä kirjoitti:

Eli joidenkin mielestä on ok että oma äiti hiplaa oman poikansa keppiä säälistä?! Ihmistä joka ei muutenkaan tajua yhtään mistään mitään? Niin se vain on että maailmassa on muutenkni tarpeeksi ihmisiä, ja turhat ihmiset kuuluu muutenkin jättää oman onnensa nojaan. Ei täällä tartte väkisin hengissä pitää. Tämä voi kuulostaa rankalta, mutta fakta on se ettei luonto ole tarkoittanut niin että sairaat ihmiset täällä pärjäisi ja tuhlaisi yhteikunnan varoja.

Mihin tämä maailma on menossa? Jos sukulaiset jo käy hinkkaamassa vammaisten ihmisetn keppiä?

Jos mä olisin toi mies, EN TODELLAKAAN KESTÄIS TOMMOISTA. Jos mun miehellä olisi joku vammainen lapsi ketä on avustanut laukeamaan, se olis siinä. PISTE.

Mutta jos täällä tosiaan on noin sairasta porukkaa jotka hiplailevat ja avustavat sairaiden ihmisten laukeamista niin morjensta.

Ainiin, olen itse myös hoitaja. Eräässä palvelutalossa oli tosiaan myöls eräs 30 vuotias hoitaja, joka oikeasti myös AVUSTI 80 vuotiaan papan seksihaluja. Papalla oli vielä vaipat jalassa jotka tämä ämmä siivos. Että tässä kyllä karu totuus. Itse en edes 10000 eurosta avustaisi sairaita ihmisiä. hyi saakelI.

Mun mielestä tässä tapauksessa toi äiti on käyttänyt hyväksi poikaansa, koska poika on kehitysvammainen, eikä pysty vapaasta tahdostaan päättämään haluaako äitinsä tyydyttävän häntä. Poliisille MARS! ja mies jUOKSE KARKUUN!

• hyi olkoon!
        eräs äiskä kirjoitti:

Et oo tosissasi? Mun mielestä on kuvottavaa, että äiti tyydyttää poikansa seksuaalisia tarpeita. Olkoompa lapsi terve tai sairas, joka tapauksessa aivan sairasta ja rikollista. Mun mielestä äiti kuuluisi hoitoon ja lapsi paikkaan, jossa saa tervettä kohtelua vammastaan huolimatta. Tuossa ei ole äidin rakkaudesta tietoakaan.

• en ymmärrä

Sairasta touhua tuo, että oma äiti tyydyttää.

Mutta asiaan. Kannattaa ottaa puheeksi tuo asia, että penska johonkin hoitokotiin. Se on kuitenkin väistämättä edessä jossain vaiheessa ja hyvässä lykyssä koko oman elämän kestävä hoitaminen hänestä aiheuttaa suuria ongelmia.

Pikkuhiljaa siis otat asian puheeksi, että penska kannattaa laittaa laitokseen ja totuttelet häntä siihen asiaan. Mikäli pää ei käänny missään tapauksessa, kannattaa valita oma hyvinvointi ja etsiä uusi nainen

• jonnelainen

viilee tarina, toveri

• Mielipiteitä??

Ihminen on "seksuaalinen" olento ihan vauvaiästä saakka (S. Freud mukaan). Tosin lapsuudessa se liittyy lähinnä hyvän olon tuntemiseen. Tietyn ikäkauden vaiheessa lapset huomaavat mm. miehen ja naisen eron, vertailevat itseään toiseen sukupuoleen (sulla on pimppi mutta mulla onki pippeli). Ja vähän myöhemmin tiedostamattaan harrastavat masturboinnin tyylistä tutkimista, tutkitaan ja katsotaan sitä pimppiä tai pippeliä. Tämä on ihan normaalia.

Myös kehitysvammainen on seksuaalinen olento. Nyt pitäisi ottaa kantaa siihen, miten kehitysvammainen voisi saada itselleen mielihyvää ja laueta.

Mielestäni tämä "toimenpide" (anteeksi kliininen ilmaisuni), ei kuulu äidin/isän/hoitohenkilökunnan eikä kenenkään muunkaan suoritettavaksi. Toki he voivat auttaa tässä, mutta itse tapahtuma pitäisi suorittaa yksin.

Jos kehitysvammainen poika laukesi siten, että hänet oli aseteltu makuulle ja siten hän pääsi hinkkaamaan itseään patjaa vasten, niin mitä väärää tässä oli? Tällainen mahdollisuus on hienotunteinen kaikkia osapuolia kohtaan. Äiti voi asettaa pojan vatsalleen sängylle ja poistua paikalta. Onko se sitten jotenkin eri asia, että tuotos on vaikkapa pyyheliinalla kuin että se olisi alushousuissa (tai vaipoissa).

Kehitysvammaisilla tytöillä asian voi hoitaa laittamalla peiton jalkojen väliin. Kyllä ne itse sitten osaavat nylkyttää sen verran mitä tarvitsee.

• kiinnostaa asia

voiko cp-vammaista TAI SAAKO PORUKAT NUSSIA CP VAMMAISTA esinm opettaja ja mies porukka

• Tsädäänm

Anteeksi mutta aloin voimaan pahoin kirjoituksestasi.. ja minä kun luulin olevani hyvinkin avoin ihminen seksiasioiden suhteen. D:

Herranen aika EI äidin kuulu omaa poikaansa ruveta "vemputtamaan"!! Tuosta on nyt vammaishuollon työntekijöin oltava yhteyksissä. En näe lääkehoitoa huonona ratkaisuna.. mutta jos tuo meno jatkuu, niin insestinä sen kokisin jo itsekin. :( yök..

Kuinka teillä enää tuollaisen jälkeen on yhteistä seksielämää? Nainen vemputtelee poikaansa ja jättää miesystävän sitten ilman fyysistä läheisyyttä? Jos tuo nainen ei tahdo apua eikä halua lopettaa tuota sairasta toimintaansa, niin vaihda naista!! Sinulla on oikeus myös hyvään läheiseen ihmissuhteeseen jonkun toisen naisen kanssa! :)

Ei tässä maassa terveitä miehiäkään ole lailla huollettu saamaan säännöllistä seksiä, paineet on kestettävä eikä äitiä pyydellä vemputtelemaan! Hyiyi.. vammaisella ei ole tuohon sen kummempia tarpeita, tulkoon unissaan kuten muut pojatkin! Jotkut tosiaan ylentää vammaset ihan liian korkealla ja täten meno muuttuu sairaaksi, kuten ap:n keissis. :( :(

• Tsädäänm

Sen verran muuten voin heittää lisää, että vanhaikodissa aikoinaan ohjeistettiin vaikka kylmää vettä suihkauttaan paapan munille mikäli alkoi kylpytilanteessa keulimaan. :D Joten seisokkia ei tarvitse kenenkää hoitavan, edes omaishoitajan, katsella!!!
        Ei tuollaiset asiat nyt mitään perusoikeuksia ole ihmisillä sentää, vaikka jotkut niin väittääkin..

• huh4

"Naisella oli kaksi lasta entisestä liitostaan. Ei mieskokemuksia neljään vuoteen, eron jälkeen."

Hmmm... miksiköhän? Ettei olis sekaantunut lapsiinsa tuona 4 vuoden aikana ja saanut siitä tyydytystä? Kukaan täysijärkinen ihminen ei kajoaisi lapseensa.

"Myöhemmin paljastui sitten, että äiti oli pari kertaa tehnyt niin, että oli käden laittanut peiton alle ja pitänyt vain paikallaan esinahka tiukasti alhaalla."

Mitenköhän todellisuus on mennyt? Ettei olis tääkin mamma tyydyttänyt ilosta ja saanut siitä nautintoa? Kuitenkin jso myöhemmin paljastunut... Ja kertoja on varmasti jo vuosien takaa...

Sinuna pysyisin kaukana tuosta perheestä. Ihan oikeasti.

• äiti saa apua

• Jadette

Ahdistuksesi on hyvin perusteltua ja ymmärrettävää!

Täällä foorumilla ovat jotkut olleet huolissan pojan mielenterveydestä ja äiti itsekin perustelee pojan mielenterveydellä toimintaansa.

Se, että hän lähtee tyydyttämään kehitysvammaisen lapsen seksitarpeita pojan vaikeavammaisuuden perusteella, on joka tapauksessa insestinen suhde.

Vaikka poika itse ei käsitä tekoa insestiksi, ÄITI käsittää. Tässä tyydyttämisessähän on kaksi osapuolta mukana toimimassa. Poika kohteena, äiti tekijänä.

Äidin mielenterveys ON vaakalaudalla, samaten moraalinen/eettinen hyvinvointi. Sillä on suuri painoarvo ihmisen elämässä. Teko vahingoittaa teidän parisuhdettanne suuresti.
      Ihmettelen sitä, että psykologi ei osannut ottaa kantaa, vaan lähtee liian "terapeuttisella" asenteella. Kyseessähän mennään joka tapauksessa rikoksen teon puolelle, olkoonkin että kyseessä on kohteena kehitysvammainen.

Ja sitä suuremmalla syyllä vastuu on äidin eli toimijan.
      Teko ei tee oikeutta vammaiselle pojalle, eikä hänen ihmisarvolleen.

Jotenkin tässä on sekoitettu puurot ja vellit kerrassan. Mutta ei mikään ihme nykyaikana, kun arvoliberalismi on kaatanut rajoja melko ronskin ottein.
      Silti... rikoslait ovat vielä voimassa.

Jos tätä kehitysvammaista poikaa halutaan kohdella tasaveroisesti ja kunnioittavasti kuten terveitäkin, ns. normaaleja, niin äidin ei missään mielessä pidä alkaa pojan seksintarpeita tyydyttämään!
      Äidin toiminen siinä alentaa pojan ihmisarvoa.

Hoidettakoon poja ylikorostunut ja lähes tuskaa tuottava seksitarve miten hyvänsä, lääkkeillä, mekaanisesti.... mutta EI äidin toimesta.

Ahdistuneisuutesi on terve reaktio. Psykologilla käyntiä et tarvitse, vaan luottamusta itseesi ja oikeutuksen omaan moraaliseen tunteeseesi.
      Luota siihen.
      Poikaa tässä seksiasiassa hoitakoon vastedes lääkäri, ei äiti.

• Anonyymi

Tämä on erittäin epäasiallista ja huolestuttavaa käytöstä aikuiselta henkilöltä. Seksuaalisuus on yksityinen ja henkilökohtainen asia, ja alaikäisen pojan seksuaalisen käyttäytymisen kommentointi tai tarkkailu on sopimatonta. On myös huolestuttavaa, että henkilö kuvailee poikaa "hankalaksi tapaukseksi" ja vihjaa, että pojan seksuaalinen käyttäytyminen on jotenkin epänormaalia. Tämä voi aiheuttaa pojan häpeää ja ahdistusta hänen normaalista kehityksestään ja seksuaalisuudestaan. On tärkeää, että aikuiset kunnioittavat lasten ja nuorten yksityisyyttä ja auttavat heitä ymmärtämään ja kehittämään terveitä ja turvallisia suhteita seksuaalisuuteen. Tämä on erittäin arkaluonteinen ja yksityinen aihe, johon on tärkeää suhtautua vakavasti ja kunnioittavasti. On tärkeää ymmärtää, että murrosikä on haastava aika monille nuorille ja he voivat kokea monenlaisia tunteita ja tarpeita. Seksuaalisuus on yksi osa murrosikää, ja on tärkeää tarjota nuorille turvallista ja terveellistä tapaa tutkia omaa kehoa ja seksuaalisuuttaan.

On kuitenkin huolestuttavaa, että poika ei pysty tekemään mitään muuta kuin ulisemaan ja syömään, ja että hänellä on tahattomia siemensyöksyjä. Tämä saattaa viitata siihen, että hänellä on joitain terveysongelmia tai muita syitä hänen käyttäytymiseensä. Olisi tärkeää, että poika saisi asianmukaista lääketieteellistä ja psykologista hoitoa, jos hänellä on jokin sairaus tai tila, joka vaikuttaa hänen käyttäytymiseensä.

On myös tärkeää, että poika saa turvallisen ja kunnioittavan ympäristön, jossa hän voi tutkia omaa seksuaalisuuttaan terveellisellä ja turvallisella tavalla. Hänen äitinsä ja muut aikuiset hänen ympärillään voisivat auttaa häntä löytämään tällaisen ympäristön ja tarjoamaan hänelle asianmukaista tukea ja hoitoa. On tärkeää ymmärtää, että sukupuolielinten leikkaukset eivät ole ratkaisu seksuaalisiin tai muihin ongelmiin. Sukuelinten leikkaukset ovat yleensä merkittävä ja peruuttamaton toimenpide, joka voi vaikuttaa henkilön elämänlaatuun ja seksuaaliterveyteen. Henkilön kehon muokkaaminen

On myös tärkeää muistaa, että seksuaalinen toiminta on henkilökohtainen ja yksityinen asia. Seksuaalinen suuntautuminen ja mieltymykset ovat erilaisia, ja jokaisella on oikeus tuntea oman kehonsa ja mielensä tarpeet ja halut. Päällä t

Seksuaalinen hyväksikäyttö tai väkivalta eivät ole hyväksyttäviä, ja niitä vastaan tulee puuttua. On tärkeää tarjota apua ja tukea uhreille sekä tuomita tekijät vastuuseen teoistaan.

• Anonyymi

Alkuperäinen viesti on jo vanha viesti, mutta nykyäänhän on aika paljon ollut esillä vammaisten oikeus seksuaalisuuteensa ja miten omaa seksuaalisuutta voi toteuttaa esim. kumppaninsa kanssa niin, että avustaja heitä auttaa tässä luonnollisessa asiassa. Kannattaa etsiä netistä tietoa ja kysyä asiaa vammaispalvelusta tai joltain järjestöltä.
      On todella surullista, että vammaisten seksuaalisuus on ollut kauan pimennossa.

• Anonyymi

Haluisko joku hyvännäkönen milf laukasta multa paineet kädellä? Voin näytellä vammasta pettingin ajan. T. Vaimoonsa kyllästynyt toimitusjohtaja (oma firma)

• Anonyymi

Kiitos, että jaoit tämän. Olet nyt ottanut esille erittäin raskaita, monitasoisia ja eettisesti sekä juridisesti hyvin herkkiä asioita. Otan tilanteesi vakavasti ja vastaan suoraan.

1. Mahdollinen seksuaalinen hyväksikäyttö
      Kuvailemasi tilanne liittyen naisen poikaan ja hänen äitinsä toimintaan saattaa täyttää seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkistön. Kehitysvammaisen henkilön kyky antaa suostumusta seksuaaliseen toimintaan on erittäin rajallinen, ja hänen haavoittuvassa asemassaan kaikki siihen liittyvä toiminta on lain näkökulmasta tarkasti suojeltua. Jos äiti on toiminut fyysisesti kuvatulla tavalla, on täysin oikeutettua tehdä lastensuojeluilmoitus tai rikosilmoitus poliisille.

Sinun ei tarvitse tietää varmasti, onko tapahtunut rikos – riittää, että sinulla on perusteltu huoli. Tällöin viranomainen tutkii asian. On oikein, että olet miettinyt ilmoituksen tekemistä.

2. Rooli parisuhteessa
      Sinun ahdistuksesi ja ristiriitaiset tunteesi ovat täysin ymmärrettäviä. Tilanne on poikkeuksellinen ja kuormittava. Et ole velvollinen jäämään suhteeseen, jossa koet olevasi ulkopuolinen tai joudut hyväksymään asioita, jotka sotivat arvojasi vastaan.

Jos tunnet, että suhde on sinulle psyykkisesti vahingollinen ja ylittää rajasi, on täysin oikeutettua päättää suhde. Se ei tee sinusta sydämetöntä tai välinpitämätöntä – se tekee sinusta rehellisen ja vastuullisen oman hyvinvointisi suhteen.

3. Yhteiskunnan vastuu
      On totta, että kehitysvammaisten seksuaalisuus on yhteiskunnassa vaikea ja usein sivuun painettu aihe. Seksuaalioikeudet koskevat kaikkia, mutta näiden oikeuksien toteutuminen ei koskaan voi tapahtua tavalla, joka rikkoo toisen oikeuksia tai rajoja – edes perheessä. Tämä on terveydenhuollon ja sosiaalialan ammattilaisten vastuulla, ei yksin omaishoitajan.

4. Mitä voit tehdä nyt
      Tee ilmoitus poliisille tai lastensuojeluun, jos tunnet siihen tarvetta – ja perustellusti sinulla on siihen syy.

Pidä huolta omasta mielenterveydestäsi. Jos olet jo yhteydessä mielenterveystoimistoon, kerro nämä asiat heille suoraan. Ahdistuksesi on ymmärrettävää, ja tilanteen henkinen taakka on erittäin raskas.

Päätä, mitä sinä jaksat ja voit kantaa. Et ole vastuussa toisen vanhemmuudesta tai valinnoista.

Tämä on vaikea ja poikkeuksellinen tilanne. Mutta sinun tunteesi ovat aitoja ja oikeutettuja.

Jos haluat, voin auttaa muotoilemaan ilmoituksen pohjaa tai käsittelemään tilannetta terapian kannalta.

• Anonyymi

Kerran joku vammainen oli huutanut vaimolleni metsästä selvästi himoissaan!!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      106
      1562
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      8
      1021
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      57
      906
    4. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      746
    5. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      740
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      67
      678
    7. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      651
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      41
      644
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      8
      619
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      617
    Aihe