Hyvät palstan naiset, toi termi "vahva nainen" on aina ollut pienoinen mysteeri, se kun tuntuu tarkoittavan vähän mitä sattuu riippuen aina mistä asiasta puhutaan joten haluaisinkin nyt kuulla teidän naisten omat mielipiteet siitä mitä tarkoittaa "vahva nainen". Mulla on oma mielipiteeni tästä, mutta haluan nyt kuulla teidän mielipiteet, sillä tuota termia tungetaan vähän joka paikkaan yleensä argumenttina jollekkin väitökselle mihin ei muuta osata vastata.
Kertokaas siis konkreettisia esimerkkejä siitä millainen on "vahva nainen" ja miten tälläinen nainen toimii. Miten hän elää ja miten hän käyttäytyy jne.
Enemmänkin haluan nähdä sen, että onko tuo sellainen ympäripyöreä termi mihin jokaisella naisella on oma näkökantansa joka poikkeaa toisten naisten kanssa kuin yö ja päivä vai onko teillä naisilla jokin yksi tietty näkökanta millaisena suurinosa teistä näkee "vahvan naisen".
Please discuss.
Mitä tarkoittaa "Vahva nainen"?
9
1084
Vastaukset
- asaCZv:
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
Ei voi muuta sanoa kuin, että.. Kysy hippinaiselta henkilökohtaisesti mitä tarkoittaa vahva nainen, häneltä tulee normaali määritelmä.
Jos kysyt joltain aivopestyltä naiselta vastauksen tuon tyyppiseen kysymykseen, niin saattaa tulla tiukka paikka. - justice for all
Ei tietenkään ole mitään kiveenhakattua määritelmää! Uskoisin, että nykynaiset ovat kukin _tavallaan_ vahvoja. Vanhemmista sukupolvista puhumattakaan, niin "nuoremmillakin" naisilla (hatusta vm 50-80 -lukulaiset) on nyky-yhteiskunnassa sellaiset treenit, että henkinen habitus nousee melkein itsestään. Nuoremmat naiset ovatkin mielestäni ihailtavan "valmiita" jo parikymppisinä. Ehkä yhtenä syynä on kilpailukultturi, jossa on pakko yrittää tsempata.
Vahvuudessa kaikki lähtee mielestäni vastuusta: ekaksi opitaan vastaamaan itsestään ja sitä kautta toisista. Siitä tulee vahvuus, että joutuu hoitamaan asioitaan ja arvioimaan tekojaan myös yhteisen hyvän kannalta. Liittäisin vahvuuteen myös rohkeuden mennä omia polkujaan, jos se tuntuu itsestä oikealta.
"Oikeanlaista" vahvuutta on myös se, että puolustaa heikompiaan. Eli tietyt moraaliarvot pistäisin myös vahvan naisen harteille.
Käyttäytyminen: luulenpa, että ei ne ronskit puheet vaan teot ovat tässäkin se, missä rohkeus punnitaan. Ettei kaadu ihan ensimmäisestä tuulesta, jos toisestakaan. En usko, että todellista vahvuutta näkee ulkoisista merkeistä, vaikka ihmiset sitä yrittävätkin kovasti tuoda esille (tatuoinnit, lävistykset, vaatetus yms). Enemminkin vahvuuden näkee niistä teoista, mitä ihminen on tehnyt, ja missä olosuhteissa. - Miesmetsolla
niin kuin muutkin samantyyliset määritelmät. Minulle vahva nainen tarkoittaa naista, joka on sinut itsensä kanssa. Hän kunnioittaa itseään ja toisia kanssaeläjiä. Hän on tunteellinen ja järkevä, joskin nämä asiat usein erotetaan toisistaaan ja yleensä "tunneihmiset" tekevät näin. Vahva nainen kestää epäonnistumisia eikä kuvittele itsestään liikaa. Hänen ei tarvitse esittää mitään eikä pelata ihmissuhde pelejä.
- Ei niin vahva
Minä ajattelen että vähva nainen /mies uskaltaa olla oma heikko itsensä. Eihän kukaan oikeasti ole vahva vaan esittää mukamas vahvaa. Tämä näkyy ylenmääräisenä suorittamisena ja itseriittoisuutena.
Naiset antavat ymmärtää että miestä ei tarvita missään ja sitten he pitävät itseään vahvana.
Jotkut "vahvat" kestävät erot ja vastoinkäymiset niin että mikään ei tunnu missään tai ainakaan sitä ei näytetä kennellekkään jos tuntuu. Kovettuminen ei ole vahvuutta.
Oikea vahvuus on mielestäni omien tunteidensa näkemistä ja tunnustamista.
Olemista omana itsenään kaikkinen virheineen ja toisten ihmisten hyväksymistä sellaisina kuin he ovat.
Vahva nainen katsoo silmii, kuuntelee ja on valmis oppimaan uutta kaikesta ja kaikista. - Että silleen ;-D
joka päättää asioita silloin kun mies ei siihen pysty. Hän ei unelmoi pilvilinnoista Ruususen unelmia vaan elää arkipäivässä ja tekee työt ajallaan, jotka muuten jäisivät tekemättä. Pitää talouden kunnossa.
En nyt ihan tarkoita Justiina Puupäätäkään, mutta vähän sinnepäin. Tosimies on samaa sarjaa, voi merkata eri ihmisille aivan päinvastaisia juttuja.
Mulle vahva nainen (tai ylipäätään ihminen) on sellainen oman tiensä kulkija, omilla aivoillaan ajatteleva joka uskaltaa sanoa mielipiteensä ääneen eikä myötäile muita siksi että pelkäisi kasvojensa menettämistä.Sellainen itselleen rehellinen tyyppi. Vahva ihminen kunnioittaa ja kuuntelee muita, pystyy myöntämään virheensä ja ottamaan opikseen. Vahvuuteen kuuluu myös sellainen positiivisen avoin perusvire. Vastakohta tälle ovat sellaiset pienet ihmiset jotka saavat käyttövoimansa vihasta, muiden ivaamisesta jne. Vahvassa ihmisessä on viisautta, rauhaa ja suoraselkäisyyttä. Vahva ihminen on "cool".- mummomuori*
ja luulen että saat hyvin erilaisia vastauksia.
Sana ”vahvuus” kun merkitsee niin montaa juttua, riippuen aina siitä mihin se yhdistetään.
Henkinen vahvuus, voisi tarkoittaa ihmistä, ei siis pelkkää naista, että on kyky koota itsensä kriisien, traumojen tai vastoinkäymisten jälkeen. Vahvuus ei siis merkitse sitä etteikö voisi sairastua vaikka masennukseen, vaan sitä, että nousee ylös siitä.
Samoin se voi olla sitä, että kykenee ottamaan myös negatiivisen palautteen vastaan. Ei niin että ei ole moksiskaan, vaan ehkä suuttuu, loukkaantuu tmv. mutta pystyy sanomaan, olit oikeassa, minä erehdyin. Myöntää omat virheensä, osaa antaa myös anteeksi. Vahvalla ihmisellä ei ole menetettävää siinä mielessä.
Vahvuus on myös kyky antaa itselleen anteeksi. Saa tehdä virheitä tai olla hölmö, kunhan ottaa niistä opiksi.
Vahvuus on myös sitä, että ottaa kokonaisvastuun silloinkin kun ei sitä oikeastaan haluaisi. Se voi olla lastenkasvatus, rahatalous, kodin kunnossapito, puolison sairastuminen jne.
Vahva nainen on oman elämänsä tekijä. Häntä ei kaada miehen mielipiteet tai ”oikuttelut”. Hän kouluttautuu ja hankki sellaisen ammatin ja työn, mistä itse pitää. Hän voi haluta jäädä vaikka kotiäidiksi, mutta hän tekee sen vain omista tarpeistaan lähtien. Hän pystyy ottamaan miehen mielipiteen huomioon, mutta osaa myös pitää puoliaan.
Vahva nainen kykenee näkemään senkin, milloin pitää antaa periksi. Hänellä on varaa myöntyä niihin miehen vaatimuksiin, jotka hän kokee oikeudenmukaisiksi. Epäoikeudenmukaisuuteen, nöyryyttämiseen ja alistamiseen hän vastaa lujasti ei.
Vahva nainen siis tuntee itsensä ja tarpeensa, eikä pidä itseään sen kummempana kuin miestäkään. Se myös näkyy seksuaalisessa käyttäytymisessä. Vahva nainen haluaa monipuolista seksiä, hän ei välttämättä innostu perinteisistä rooleista. Hän uskaltaa kokeilla, opetella ja ottaa tarvitsemansa.
Vahva nainen antaa miehelle omaa tilaa. Hän ei horju vaikka mies horjuisi. Eikä hänen maailmansa mene sekaisin, vaikka mies tekisikin jotain mikä naisesta ei olisi oikein. Koska hän on hyväksynyt omat vikansa ja heikkoutensa, hän myös pystyy hyväksymään ne miehessään. Miehen ei siis tarvitse aina miellyttää naista.
On myös olemassa näennäis-vahvuus, ja se on sitä että uskoo (tai haluaa uskoa) pystyvänsä melkein mihin tahansa. Jopa puolisostaan voi ottaa henkisen vastuun niin, että huolehtii hänestä kuin vaikka lapsestaan. Kantaa sellaistakin vastuuta jota ei tarvitsisi ottaa. Vaarana on että sairastuu marttyyriuteen.
Tämä näennäisvahvuus voi ilmetä niin, että nainen on määräilynhaluinen, manipuloija ja aggressiivinen. Hän pyrkii kontrolloimaan puolisoaan haluten tietää kaiken mahdollisen. Nainen siis tuntee saavansa voimaa siitä, että hallitsee toista ihmistä, vaikka ei edes hallitse itseään.
Niin kauan kun puoliso tekee naisen määräämällä tavalla, hänen turvallisuutensa säilyy, mutta kun mies tekeekin toisin, hänen maailmansa romahtaa. Mies vaikka kieltäytyy pukeutumasta entiseen tapaan, voi saada naisen raivoihinsa. Se voi näkyä jopa nurinkurin, kuten kun mies lakkaa juomasta, nainen ei kestäkään miehen muuttumista paremmaksi.
No, tässä aluksi… - ,
Taitaa olla aika väljä termi toi "vahva nainen", itse pidän isoäitiäni vahvana naisena: hän on elänyt vaikeat ajat, jäänyt yksin lapsikatraan kanssa kun aviomies on kuollut, raha tehnyt tiukkaa mutta on vääntänyt sapuskat pöytään melkein tyhjästä, tehnyt raskasta työtä niin että terveys on kärsinyt, ja auttanut vielä meitä lapsenlapsiakin monella tapaa. Ei ole silti elämälle katkeroitunut vaan huumori on tallella vieläkin, ja muistelee menneitä pääasiassa hyvällä. On kieltämättä vähän itsepäinen jäärä, mutta semmoiseksi on ollut vissiin pakko kasvaa että on selviytynyt elämässä.
Nykyaikana ei monenkaan tarvitse ihan tuommoista selviytymistarinaa elää, mutta omat haasteensa on nykypäivän elämässäkin: vahva ihminen säilyttää inhimillisyyden kiireessä ja stressissäkin, ja jaksaa vielä huomioida läheisiään ja muita ihmisiä.- mummomuori*
entisajan naiset joutuvat olemaan vahvoja. Mummosi oli hyvä esimerkki.
Näin on moni muukin suomalainen nainen elänyt. He olivat tarpeellisia miehilleen ja perheilleen. eikä heiltä odotettu mitään seksin hekumaa tai "naisellisuutta". He olivat vahvasti naisia.
Nykyaika vain ei enää arvosta tällaista. Se tuntuu minusta surulliselta ja siltä, että nuoret naiset ovat katkaisseet tietoisuuden siitä mitä on vahva suomalainen nainen. Kuten kai nuoret miehetkin. Liinamoni ottaa oppia tästä amerikkalaisesta mallista, joka historiallisesti on vieras meille.
Itse olen kiitollinen niille vanhoille naiselle jotka aikoinaan opettivat minua ja kertoivat ehkä kirjoittamatonta historiaansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815