Olen joskus miettinyt jos hakisi Vr;lle töihin. Mutta millainen firma se on ja mikä sen tulevaisuus on työllistäjänä? Ilmeisesti sillä tulee hyvin vapaapäiviä kun vuorolisät tulee aikahyvityksenä kuten olen ymmärtänyt, ja kerkeää harrastelemaan ja jää muutakin elämää kuin työ, eikö vain?
Vr;n tulevaisuus?
57
2724
Vastaukset
- tyco one
Niin, vapaita tulee nimellisesti enemmän kuin tavallisessa päivätyössä. Mutta käytännössä työ haittaa kuitenkin sosiaalista elämää enemmän kuin tavallinen työ. Osa vr:läisistä viettää "vapaa-aikaa" myös vieraalla paikkakunnalla, ilman palkkaa, 2000-luvulla. Vr ei maksa palkkaa menetetystä (koti)vapaa-ajasta, vaan ainoastaan työnteosta. Vr-työ ei sovi perheelliselle, eikä sosiaalista elämää omaavalle. Mikäs siinä, jos asuu yksin ja harrastaa vaikkapa moottoripyöräilyä, ja mitään säännöllistä elämää ei ole, tällöin vr-työ sopii varsin hyvin. Palkkaus on varsin kohtalainen, ehkä jopa hyväkin. Ilmapiiri ja työtoverit ovat hyviä, jos ei kovin filosofiseksi tai akateemiseksi heittäydy, vaan pysyy äijälinjalla puheenaiheissa ja viljelee tarpeeksi kirosanoja. Joillekin sopii, joillekin ei, kannattaa harkita tarkkaan.
- outoa tyylii
suhteilla siis. muut määräaikaset vähennetään.riippuu missä töissä.
- rahtia kovaa........
sama asia se on rekka-hommissakin. Et sinä palkkaa saa vaikka laki pakottaa nukkumaa väh. 9 tuntia vuorokautta kohti siellä tienposkessa p-paikalla. Yksikään firma ei siitä nukkumisesta vieraalla paikkakunnalla maksa paitsi päivärahat toki saat.....että ei ole vr ainoa
- Ulkoistetaan
Kiihtyvällä vaudillä, vapaat vaan lisääntyy
- pääseehän sieltä aina toki pois
Jos haluat elämältäsi muutakin kuin sen paritonnia käteen ja istua vapaat eronneena vuorotöiden katkeroittamana elämänhaluttomana mörököllinä sohvalla vetämässä kaljaa ja ainoa harrastus on sitä kun menet partsille röökille, niin älä mene Vr;lle töihin, vaan etsi ihmismäinen työ ja työajat ennenkaikkea.
Siellä kytätään työntekijän inhimillisiä väsymyksestäkin johtuvia virheitä aina perskärpäsen tapaan pyörien selän takana. Turhat esimiehet (joutais saada monoa) ovat myyneet ja pilanneet elämänsä niiden typerien päällikkötitteleiden sokaistamana kun etsivät työ suorittajien sanomisista ja tekemisistä vikoja jatkuvalla kyttäämisellään. Ihan vainoharhaisia ne esimiehet ja itse täysiä vätyksiä jotka tulisi ensimmäisissä säästötoimenpiteissä potkia pois turhilta vagansseiltaan ja vaganssit lakkauttaa kokonaan! Miksi esimiehet eivät hakeneet poliisiksi kun tuollaisia kontrollifriikkejä ovat? - Ei tannut älli riittää muuta kuin sukulaissuhtein saatuun turhaan vaganssiin!- utuyrrh
Noh nooh, Karkon Valittaja!
- oisihjodho
Kaikkien ei tarvitse olla niin surkeitä elämänsä hallinnassa kuin sinä.
Sitäpaitsi vakanssi kirjoitetaan koolla, tyhmä. - ansioiden mukaan
oisihjodho kirjoitti:
Kaikkien ei tarvitse olla niin surkeitä elämänsä hallinnassa kuin sinä.
Sitäpaitsi vakanssi kirjoitetaan koolla, tyhmä.yksi kerrallaan
- Veeärräläinen
Tulevaisuus on huono, koska nykyisin se ei ole selainen sukusiittola suojatyöpaikka, ja siellä joutuu tekemään töitäkin ja monoa tulee jos ei homma suju. Tai siis on sukusiittola, mutta vähenevissä määrin. Nyt uudet tulokkaat eivät monetkaan ole ns. rautatieläissukua. Muutama vuosi sitten, eli n. 5-6 vuotta takaperin, VR pestasi vain sukulaisia ja jotakin naapurinpoikia korkeintaan. Moni maalaismoukka, joka ei olisi muualle kelvannut töihin, pääsi VR;lle töihin suojatyöhön suhteilla, ja nyt ne on muka jotakin pikkuherroja ja pyrkyreitä siellä. Ne kait sen homman kaataa kun lirppovat pomojen perseitä ja puukottelevat muita selkiin ja leikkivät muka jotain johtajaa siellä rahankiilto silmissä, kun on kaikenlaista munanjatketta velkarahalla hankittu ja toiselta viedään vaikka paita päältä. Porukkahenki siis kärsi tosi paljon ja moni vanhempi katkeroitui kun kyvyttömät pyrkyrit menivät kyynärpäätekniikalla ohi suhteita hyödyntäen.
Työajat on menossa päin persettä entisestään, koska luottamusmiehet ja muut joilla velvollisuus ajaa työntekijän etua ajavat omaansa ja firman etua eikä liitolle maksavan työntekijän etua, kuten velvollisuuksiin kuuluu. - kiskonpätkä
Työajat ihan sairaita.
- quitduh
Oikeesti jätkät. Jos vuorotyö ei nappaa niin älkää ainakaan veeärrälle hakeko. Eikä taksi eikä rekkahommiin. Vuorotyöstä täytyy tykätä että siinä viihtyy. Arkivapaat on hienoja ja monena aamuna saa nukkua pitkään.
Mutta jos työ ei maistu kannattaa katsella joku sellainen ala missä tarvi paljon töitä tehdä. Veeärrällä tehdään nykyään töitä eikä pelkästään nojailla kahvipöytään ja tää tuntuu rassaavan joitain paikalleen juurtuneita vanhuksia. - Veeärräläinen
quitduh kirjoitti:
Oikeesti jätkät. Jos vuorotyö ei nappaa niin älkää ainakaan veeärrälle hakeko. Eikä taksi eikä rekkahommiin. Vuorotyöstä täytyy tykätä että siinä viihtyy. Arkivapaat on hienoja ja monena aamuna saa nukkua pitkään.
Mutta jos työ ei maistu kannattaa katsella joku sellainen ala missä tarvi paljon töitä tehdä. Veeärrällä tehdään nykyään töitä eikä pelkästään nojailla kahvipöytään ja tää tuntuu rassaavan joitain paikalleen juurtuneita vanhuksia.No ei kai se nykyinen työtahti veeärrällä ketään nykyihmistä tapa, me nuoremmat kun ollaan tunnollisia ja ahkeria työntekijöitä ja hoidetaan hommat hyvin ja kitisemättä oli kiire tai ei. on vain todella surkeata kun siellä on niitä ihme tsaarinaikuisia keksintöjä niiltä lorvailuajoilta kun töissä käytiin suunnilleen nukkumassa, kuten nyt nämä heittovuorot, katkotunnit, lyhyet työvuorot. Aina pitää olla töissä ja yöstä pääsee vapaille ja aikaiseen aamuun pitää tulla. Halutaan sitoa työntekijää ja tuhota vapaa-aika ja yksityisyys, jotta voidaan sitten kiristää töihin tekemään tunnintasauksia. Missä välissä ihminen palautuu raskaista vuorotöistä? Ja luottamusmiehet ovat "luottamusmiehiä" vain kun haluavat oman selustansa turvata, kun eläkkeellekin niin vähän aikaa. Mutta ei ne nuorten mahdollisesti taloon jääävien asioita aja. Monessa aspassa se "luottamusmies" on justiinsa pahin selkäänpuukottaja joka kulkee siellä tomistolla kielimässä työkavereita ja ajavat vain työnantajapuolen etua.
Kyllä niiden kannattaisi vähän työntekijääkin ajatella. Eli pitemmät vuorot, heittovuorot pois ja enempi vapaa-aikaa. Lopputulos olisi sama ja kaikki olisi tyytyväisiä. Ja muutamia pieniä hienosäätöjä näihin työaikoihin, niin mikäs siellä olisi olla töissä. Mutta näillä vuoroilla ei jaksa kukaan pidemmänpäälle!
Niin tosiaan nuoremmat ovat tottuneet vaihtamaan työpaikkaa, niin ei niitä veeärrässäkään mikään pitele, kun ei se todellakaan ole kultakaivos ja työkään ei ole toimenkuvaltaan mitään unelmatyötä todellakaan.
Saataisiin nyt joku järki tähän touhuun vaan, niin ei tarvitisi nurten vaihtaa työpaikkaa ja veeärrän etsiä ja työntekijöitä.
- Mä oon niin onnellin
herroilla. Niillä pikkuhitlereillä, jotka kyttäävät toista ja keksivät juonia työolojen hankaloittamiseksi. Joskus kun firmaan tuli "sukurasitteen" kautta muutamia äljäkkeitä muka ratapihapäälliköiksi sun muuta. Ja nyt kun niille ei ole oikeaa tekemistä, tais siis tiedetään että turhia ukkoja, niin nyt ne sitten kyttäävät toisia ja vasikoivat pitääkseen työpaikkansa. Mutta heikosti niille tuntuu käyvän. Kunhan eivät vain laittaisi mihinkään eläkeputkeen, vaan laittaisivat työttömyyskortiston kautta oikeisiin töihin. Työmiehille kyllä töitä riittää, jos ei ole kovin nirso mitä töitä ja millaisin sitoutumisin. Kaikille turhille kuuhareille vaan monoa persuuksiin, niin säästyy rahaa!
- Veeärräläinen
Sieltä toimistolta niitä vainoharhaisia kyyliä vain pois työntekoa haittaamasta!
- insinööri
Ei kannata hakea ikäviä kokemuksia ko. lafkasta. Opiskeluaikana eksyin työskentelemään ko. lafkaan, paljon lupailtiin jopa vakiduunia kun valmistun, no se koetti vuoden vaihteessa 2009. Edeltävänä kesänä (2008) olivat (esimiehet) taputelleet olalle ja lupailleet töitä.
No mitä kävikään ei töitä, lisäksi entinen esimies soitti ja haukkui "häiritseväksi" uhkasi ettei ole mitään asiaa ko. lafkaan (syksyllä 2008). Yhteen haastatteluun pääsin, tosin sielläkin v*tt**l*v*t, että oli liian ylikoulutettu ko. tehtävään.
Lisäksi tuntuu, että lafkaan pääsee vakitöihin vain suhteilla, erityisesti jos satut tuntemaan tai olemaan jonkin firman toimihenkilön tuttava/sukulainen. Näitäkin tapauksia näki opiskeluaikaisina kesinä.
Että näin, mutta töissä ollaan onnellisesti toisen työnatajan palveluksessa.- naiputinai
Yhhyhhyyy, taas joku katkera paskahousu täällä märisee, kun ei ole päässyt "lafkaan" töihin. Ei taida olla pääsyt mihinkään muuallekaan "lafkaan". Voi voi voi kun on elämä kovaa, kun rahaa pitäisi saada mutta työ ei kelpaa. Voi voi voi, kun pullamössöpoju ei saakaan taulutelkkaria, jos ei isi tai äiti osta, voi voi voi!!!
- Sen voin kertoo
naiputinai kirjoitti:
Yhhyhhyyy, taas joku katkera paskahousu täällä märisee, kun ei ole päässyt "lafkaan" töihin. Ei taida olla pääsyt mihinkään muuallekaan "lafkaan". Voi voi voi kun on elämä kovaa, kun rahaa pitäisi saada mutta työ ei kelpaa. Voi voi voi, kun pullamössöpoju ei saakaan taulutelkkaria, jos ei isi tai äiti osta, voi voi voi!!!
Kun on vain sellainen märisevä mikkihiiri joka leikkii muka äijjää ja kusettaa joka asiaan puolet liikaa, niin pääsee Vr;lle salettiin! No on tänne nyt viimevuodet ollut se (kuulemma vaativa) psykologinen testi siellä Psyconissa. Mutta siinäkin pääasia ja iso plussa hakijalla on kun kertoo haastattelussa olevansa pahoin velkaantunut ja joustava työntekijä ja kova perseennuuolijakin kun osoittaa olevansa ja sellainen joka kykenee heittovuoroihin, kun ei ole muuta elämää kuin se kulissien pystyssä pitäminen ja velkojenmaksu, niin täydet pinnat tulee haastatteluosuudesta. Kannattaa myöskin haastattelussa sanoa että tykkää ja osaa nukkua vapaa-ajat jotta jaksaa taas olla töissä tekemässä heitossa katkovuoroja. On siis kiva atulla töihin kolmekin kertaa vuorokaudessa ja olemaan se neljä tuntia. Myöskin kannattaa sanoa että on ihanaa kun ei voi suunnitella omaa elämäänsä vähääkään työvuorosuunnittelun vittumaisuuden takia, vaan työnantaja määrää elämänkulun.
Ennen ei ollut edes sitä psykologista, siis silloin sukusiiton kulta-aikaan muutamia vuosia takaperin kun sukulaispoikia ja naapurinpoikia pestattiin ja kotoa saakka töihin laiskoja kerjättiin. silloin pääsi kuulkaa suhteilla helpolla sisään.
Tuli ehkä sanottua vähän turhan karkeasti. Hyvä paikka tämä on töissä olla, siis töiden puolesta. Työajat on kyllä niin tehty hankalaksi ja epäinhimilliseksi. Muutama vuosi ja tulee kova lasku maksuun rautateille, kun alkaa tulla porukalle uupumisia. Toisaalta täällä on sellainen oma viidakonlaki taustalla, että uupumiseen ei saa sairaslomaa, vaan se on heti mt-ongelma, ja se on peruste potkia pellolle. Karua mutta totta! Ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että porukka uupuu, potkitaan ne pellolle tai ei. Tapahtuu siis se, että rahalla koulutettua työväkeä poistuu. Firmahan siinä on maksajana loppukädessä! Kannattaisi siis vähän laskeskella onko kannattavaa polttaa porukkaa loppuun työajoilla, kun siinä säästää nyt ehkä euron ja häviää tulevaisuudessa 100 euroa.
Työkaverit tosi hyviä, mutta muutama todellinen mätäpaskakin mukana. Nämä sukusiitetyt tietenkin on sitten oma lukunsa "takki auki" liikenteessä ja paukuttelevat henkseleitä vähän niin kuin niiden firmassa olisi muut niille töissä:) Lantapaakut kun kuvittelee liikoja niistä suhteistaan. Esimiehet on umpikieroja ja niihin ei kannata luottaa vähääkään.
Ja luottamus mies jooo. kenenhän luottamusmies sekin sitten on? Ei ainakaan työntekijöiden asialla. - infra romuttuu
Sen voin kertoo kirjoitti:
Kun on vain sellainen märisevä mikkihiiri joka leikkii muka äijjää ja kusettaa joka asiaan puolet liikaa, niin pääsee Vr;lle salettiin! No on tänne nyt viimevuodet ollut se (kuulemma vaativa) psykologinen testi siellä Psyconissa. Mutta siinäkin pääasia ja iso plussa hakijalla on kun kertoo haastattelussa olevansa pahoin velkaantunut ja joustava työntekijä ja kova perseennuuolijakin kun osoittaa olevansa ja sellainen joka kykenee heittovuoroihin, kun ei ole muuta elämää kuin se kulissien pystyssä pitäminen ja velkojenmaksu, niin täydet pinnat tulee haastatteluosuudesta. Kannattaa myöskin haastattelussa sanoa että tykkää ja osaa nukkua vapaa-ajat jotta jaksaa taas olla töissä tekemässä heitossa katkovuoroja. On siis kiva atulla töihin kolmekin kertaa vuorokaudessa ja olemaan se neljä tuntia. Myöskin kannattaa sanoa että on ihanaa kun ei voi suunnitella omaa elämäänsä vähääkään työvuorosuunnittelun vittumaisuuden takia, vaan työnantaja määrää elämänkulun.
Ennen ei ollut edes sitä psykologista, siis silloin sukusiiton kulta-aikaan muutamia vuosia takaperin kun sukulaispoikia ja naapurinpoikia pestattiin ja kotoa saakka töihin laiskoja kerjättiin. silloin pääsi kuulkaa suhteilla helpolla sisään.
Tuli ehkä sanottua vähän turhan karkeasti. Hyvä paikka tämä on töissä olla, siis töiden puolesta. Työajat on kyllä niin tehty hankalaksi ja epäinhimilliseksi. Muutama vuosi ja tulee kova lasku maksuun rautateille, kun alkaa tulla porukalle uupumisia. Toisaalta täällä on sellainen oma viidakonlaki taustalla, että uupumiseen ei saa sairaslomaa, vaan se on heti mt-ongelma, ja se on peruste potkia pellolle. Karua mutta totta! Ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että porukka uupuu, potkitaan ne pellolle tai ei. Tapahtuu siis se, että rahalla koulutettua työväkeä poistuu. Firmahan siinä on maksajana loppukädessä! Kannattaisi siis vähän laskeskella onko kannattavaa polttaa porukkaa loppuun työajoilla, kun siinä säästää nyt ehkä euron ja häviää tulevaisuudessa 100 euroa.
Työkaverit tosi hyviä, mutta muutama todellinen mätäpaskakin mukana. Nämä sukusiitetyt tietenkin on sitten oma lukunsa "takki auki" liikenteessä ja paukuttelevat henkseleitä vähän niin kuin niiden firmassa olisi muut niille töissä:) Lantapaakut kun kuvittelee liikoja niistä suhteistaan. Esimiehet on umpikieroja ja niihin ei kannata luottaa vähääkään.
Ja luottamus mies jooo. kenenhän luottamusmies sekin sitten on? Ei ainakaan työntekijöiden asialla.Vr yhtiöt lähtee valovuoden takamatkalla kaikkeen kilpailuun. Yksityiselle annetaan eteen ja huonoa työjälkeä lasketaan läpi. Kenenkähän etu, ei ainakaan veronmaksajan. Tekniset valvojat juuri koulun ylioppilaspohjalta valmistuneita kokemattomia insinööreja tai merkantteja. Ei mitään käsitystä työn vaatimuksista.
- vituttaa jonniiverra
infra romuttuu kirjoitti:
Vr yhtiöt lähtee valovuoden takamatkalla kaikkeen kilpailuun. Yksityiselle annetaan eteen ja huonoa työjälkeä lasketaan läpi. Kenenkähän etu, ei ainakaan veronmaksajan. Tekniset valvojat juuri koulun ylioppilaspohjalta valmistuneita kokemattomia insinööreja tai merkantteja. Ei mitään käsitystä työn vaatimuksista.
On ammattikoulun apuluokka pohjalta. Intissä aukki kun muut ei ole hakeneet sinne ja se on siinä mitä ne vaatii. Jälki sen mukaista.
- Kyllästynyt duunari
vituttaa jonniiverra kirjoitti:
On ammattikoulun apuluokka pohjalta. Intissä aukki kun muut ei ole hakeneet sinne ja se on siinä mitä ne vaatii. Jälki sen mukaista.
Vr.n on nykyisin tosi huono työnantaja.Työvuorot jaetaan heitossa päivä kerrallaan,soita iltapäivällä mitä huomenna. Luottamusmiehet ei viis veisaa kuhan oma vuoro säilyy niin hyvä.Palkkaus ok koulutukseen nähden ja työn määrään.Pikku herrat ainaskin kyseisellä paikkakunnalla ovat tosi syvältä.Jos haluat perhe elämän sekaisin tule vr: heitto sakkin ja suunittele elämääsi päivä kerrallaan.En voi suositella firmaa kellekkään jos muita mahdollisuuksia.
Nimim.Kokemusta 25 vuotta. - B.Eng
naiputinai kirjoitti:
Yhhyhhyyy, taas joku katkera paskahousu täällä märisee, kun ei ole päässyt "lafkaan" töihin. Ei taida olla pääsyt mihinkään muuallekaan "lafkaan". Voi voi voi kun on elämä kovaa, kun rahaa pitäisi saada mutta työ ei kelpaa. Voi voi voi, kun pullamössöpoju ei saakaan taulutelkkaria, jos ei isi tai äiti osta, voi voi voi!!!
naiputinai onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia tyyppi on kertomansa mukaan töissä toisen työantajan palveluksessa.
- küllemyyra
Vr on ihan hyvä firma, jossa on helppo työ, ja palkka tulee kuin manulle illallinen. Mutta ne esimiehet. Ne ovat ns akuankkatyylillä ylentyneitä entisiä työntekijöitä. Ei siis mitään esimieskoulutusta käyneitä, vaan YLENTYNEITÄ isolla Y:llä. Ja se näkyy esimiesten ja alaisten välillä. Esimieskuri on kuin suoraan 70-luvulta, eli tärkeintä on saada työntekijä tuntemaan huonoa omaatuntoa ja alistaa hänet moninaisilla keinoilla sätkynukeksi, jota voi sairasloman sattuessakin kiristää tulemaan sairaana töihin, tai muuten. Kun on YLENTYNYT työntekijästä esimieheksi, niin oma historia unohtuu, ja se että alaiset ovat entisiä työkave...tovereita. Huonolla esimiesjohtamisella, firma luultavasti saa enemmän rahallista tappiota, kuin mitä se saisi ulkopuolelta palkatuilla koulutetuilla esimiehillä. Mutta perinteistähän ei luovuta...
- Veturivilhelmi
VR:lle ei ole enää helppo päästä, vaatimukset ovat kohtuullisen kovaa tasoa konduktööripuolellakin ja samoin veturinkuljettajaksi aikovilla. Hakijoita on todella paljon koska VR tunnetaan kaikesta tästä suoli24-dissaamisesta huolimatta jämttinä palkanmaksajana, jossa ei ole koskaan aiemmin jouduttu edes keskustelemaan lomautuksista. Mutta jos idän transitoliikenne seisoo ja paperitehtaita suljetaan niin näkyyhän se kuljetuksissa, ja sille ei VR voi mitään.
Kunnossapidossa ja veturinkuljettajapuolella ei näitä pikkupomo-ongelmia ole. Päällikön rooliin vaaditaan sopivuutta ja ammattitaitoa ja jämäkät liitot pitävät hommat ruodussa. Jos sitten cargolla jossain pikkupaikoilla joku pikkupomo ei hommaansa sovellu, ei se pilaa koko VR:ää mutta tietysti sen paikkakunnan työt kuitenkin.
Ja se heittosakki, yksityisillä töitä joko on tai ei ole ja liksa maksetaan tehdyistä tunneista ja lopuille kalenteripäiville saa jälkikäteen hakea työkkäristä päivärahaa. VR:llä kun olet kirjoilla niin kk-palkka juoksee, olitpa heitossa tai vakivuorossa ja olipa töitä tai ei. Ellei jälkimmäinen miellytä, on parempi että pysyt siellä yksityisellä pätkätöissä vaan.
VR on lopettanut uuden väen palkkaamisen joksikin aikaa mutta kohta alkaa taas koulutukset pyöriä. Veturinkuljettajia ja konduktöörejä ei ole ehditty vielä kouluttaa kuin jonkun verran ja varmaan 3000 tai 5000 tarvitaan seuraavan kymmenen vuoden aikana palkata uusia, kun vanhat poistuvat eläkkeille. VR:n perustyöt eivät ole loppumassa, junia kulkee tulevaisuudessakin paljon. Että on niitä työpaikkoja aukeamassa jatkossakin vaikka välillä saattaa tuntua vaikealta päästä sisään (veturinkuljettajapuolelle sisään pääsee 2 tai 4 % hakijoista, konduktööripuolelle ja ratapihalla sentään vähän enemmän). - kirjaa miten monta
Veturivilhelmi kirjoitti:
VR:lle ei ole enää helppo päästä, vaatimukset ovat kohtuullisen kovaa tasoa konduktööripuolellakin ja samoin veturinkuljettajaksi aikovilla. Hakijoita on todella paljon koska VR tunnetaan kaikesta tästä suoli24-dissaamisesta huolimatta jämttinä palkanmaksajana, jossa ei ole koskaan aiemmin jouduttu edes keskustelemaan lomautuksista. Mutta jos idän transitoliikenne seisoo ja paperitehtaita suljetaan niin näkyyhän se kuljetuksissa, ja sille ei VR voi mitään.
Kunnossapidossa ja veturinkuljettajapuolella ei näitä pikkupomo-ongelmia ole. Päällikön rooliin vaaditaan sopivuutta ja ammattitaitoa ja jämäkät liitot pitävät hommat ruodussa. Jos sitten cargolla jossain pikkupaikoilla joku pikkupomo ei hommaansa sovellu, ei se pilaa koko VR:ää mutta tietysti sen paikkakunnan työt kuitenkin.
Ja se heittosakki, yksityisillä töitä joko on tai ei ole ja liksa maksetaan tehdyistä tunneista ja lopuille kalenteripäiville saa jälkikäteen hakea työkkäristä päivärahaa. VR:llä kun olet kirjoilla niin kk-palkka juoksee, olitpa heitossa tai vakivuorossa ja olipa töitä tai ei. Ellei jälkimmäinen miellytä, on parempi että pysyt siellä yksityisellä pätkätöissä vaan.
VR on lopettanut uuden väen palkkaamisen joksikin aikaa mutta kohta alkaa taas koulutukset pyöriä. Veturinkuljettajia ja konduktöörejä ei ole ehditty vielä kouluttaa kuin jonkun verran ja varmaan 3000 tai 5000 tarvitaan seuraavan kymmenen vuoden aikana palkata uusia, kun vanhat poistuvat eläkkeille. VR:n perustyöt eivät ole loppumassa, junia kulkee tulevaisuudessakin paljon. Että on niitä työpaikkoja aukeamassa jatkossakin vaikka välillä saattaa tuntua vaikealta päästä sisään (veturinkuljettajapuolelle sisään pääsee 2 tai 4 % hakijoista, konduktööripuolelle ja ratapihalla sentään vähän enemmän).meneekö hyvin
- Veturivilhelmi
kirjaa miten monta kirjoitti:
meneekö hyvin
Meinaatko ihan oikeasti että myöhästely tappaa VR:n?
Jos jokunen juna myöhästelee niin ei se kuljetuksia lopeta. Kuinka moni bussi oli myöhässä kun oli lumipyry, kuinka moni taksi jätti tulematta?
Kuljetukset eivät lopu. - Vapaat lyhenee
Veturivilhelmi kirjoitti:
Meinaatko ihan oikeasti että myöhästely tappaa VR:n?
Jos jokunen juna myöhästelee niin ei se kuljetuksia lopeta. Kuinka moni bussi oli myöhässä kun oli lumipyry, kuinka moni taksi jätti tulematta?
Kuljetukset eivät lopu.ja se tekee tulokseen loven, niin kerta! Vr;n tulevaisuus on huono, koska sen henkilökunta on niin vittuuntunut siihen firmaan ja niiden esimiesten mielivaltaiseen tapaan suunnitella työvuorot ja työt, että motivaatio on sen mukainen. Saisivat hieman ajatella ihmisten jaksamista!
Mikään ei pitele nuoria Vr;llä kun ja jos tästä taantumasta päästään, koska eläkeikä on 65 ja päälle teki miten teki, eli miksi ei vaihtaisi työpaikkaa jos aletaan hankaliksi? Siinä menee sitten kalliit koulutukset hukkaan. Ei ne hommat ja palkat niin rapoisia ole että siellä jaksaa monikaan olla jos aletaan vielä vittuilemaan ja hankaloittamaan toisten yksityiselämää ja vapaita hitlerismillä. Toivottavasti Yt-neuvottelut karsii ne turhat hitlerit pois, koska ne käytnnöntaidottomat maksaa jos joku. Ne kun ovat vain töitä tekevinään keksiessään järjettömyyksiä ahkerien ihmisten päänmenoksi. - Veturivilhelmi
Vapaat lyhenee kirjoitti:
ja se tekee tulokseen loven, niin kerta! Vr;n tulevaisuus on huono, koska sen henkilökunta on niin vittuuntunut siihen firmaan ja niiden esimiesten mielivaltaiseen tapaan suunnitella työvuorot ja työt, että motivaatio on sen mukainen. Saisivat hieman ajatella ihmisten jaksamista!
Mikään ei pitele nuoria Vr;llä kun ja jos tästä taantumasta päästään, koska eläkeikä on 65 ja päälle teki miten teki, eli miksi ei vaihtaisi työpaikkaa jos aletaan hankaliksi? Siinä menee sitten kalliit koulutukset hukkaan. Ei ne hommat ja palkat niin rapoisia ole että siellä jaksaa monikaan olla jos aletaan vielä vittuilemaan ja hankaloittamaan toisten yksityiselämää ja vapaita hitlerismillä. Toivottavasti Yt-neuvottelut karsii ne turhat hitlerit pois, koska ne käytnnöntaidottomat maksaa jos joku. Ne kun ovat vain töitä tekevinään keksiessään järjettömyyksiä ahkerien ihmisten päänmenoksi.Mitä se VR myöhästymisistä maksaa? PALAUTTAA lipun hinnasta pienen osan, tarjoaa vettä pitkään junassa istuneille. Ihan nappikauppaa eikä näy tuloksessa.
Ja myöhästymisiä ei, kaikesta ihmettelystä huolimatta, ole kovin paljon. Tavallisena, ei-pakkas ei-lumipyry ei-ukkosmyrskypäivänä junista 90-95% on kohdepaikallaan perillä 5 min sisällä aikatauluajasta ja tuo on kova suoritus.
Huonoissa keliolosuhteissa junaliikenteestä on tullut haavoittuvaista, kun on haluttu VR:ltä ihmiset pois ja automatiikka tilalle. - lennokasssss
Veturivilhelmi kirjoitti:
Mitä se VR myöhästymisistä maksaa? PALAUTTAA lipun hinnasta pienen osan, tarjoaa vettä pitkään junassa istuneille. Ihan nappikauppaa eikä näy tuloksessa.
Ja myöhästymisiä ei, kaikesta ihmettelystä huolimatta, ole kovin paljon. Tavallisena, ei-pakkas ei-lumipyry ei-ukkosmyrskypäivänä junista 90-95% on kohdepaikallaan perillä 5 min sisällä aikatauluajasta ja tuo on kova suoritus.
Huonoissa keliolosuhteissa junaliikenteestä on tullut haavoittuvaista, kun on haluttu VR:ltä ihmiset pois ja automatiikka tilalle.On siinäkin vihreä firma, kun junalippu maksaa enempi kuin lentolippu. Vittu minä lennän ennemmin lentokoneella kuin kökötän junassa kuuntelemassa konnareiden ärinää.
- kokemus 25v
lennokasssss kirjoitti:
On siinäkin vihreä firma, kun junalippu maksaa enempi kuin lentolippu. Vittu minä lennän ennemmin lentokoneella kuin kökötän junassa kuuntelemassa konnareiden ärinää.
Elä sie karkon herroista puhu mitään kun et tiedä. Karkolla teet 115 tuntia joka jaksoon ja tiedät päivä kerrallaan työsi.Kuskit ovat aina olleet suoja työssä vr:llä. Nykyisin veturimiestenliitto menettää otetaan aika pahasti.Jostain lisä hommasta ollaan naukumassa aina rahaa muuten ei tehdä. Aivan yli arvostettua sakkia. Onneksi tulevat kaukoohjattavat veturit päivystykseen niin saa konnarikin sanoa olevansa "veturinkuljettaja"
- ketjun taso ja laatu
kokemus 25v kirjoitti:
Elä sie karkon herroista puhu mitään kun et tiedä. Karkolla teet 115 tuntia joka jaksoon ja tiedät päivä kerrallaan työsi.Kuskit ovat aina olleet suoja työssä vr:llä. Nykyisin veturimiestenliitto menettää otetaan aika pahasti.Jostain lisä hommasta ollaan naukumassa aina rahaa muuten ei tehdä. Aivan yli arvostettua sakkia. Onneksi tulevat kaukoohjattavat veturit päivystykseen niin saa konnarikin sanoa olevansa "veturinkuljettaja"
Ja tavaraliikenne vähintään kaksinkertaistaa kaikki minuutit
- Hyvät joulut!
kokemus 25v kirjoitti:
Elä sie karkon herroista puhu mitään kun et tiedä. Karkolla teet 115 tuntia joka jaksoon ja tiedät päivä kerrallaan työsi.Kuskit ovat aina olleet suoja työssä vr:llä. Nykyisin veturimiestenliitto menettää otetaan aika pahasti.Jostain lisä hommasta ollaan naukumassa aina rahaa muuten ei tehdä. Aivan yli arvostettua sakkia. Onneksi tulevat kaukoohjattavat veturit päivystykseen niin saa konnarikin sanoa olevansa "veturinkuljettaja"
ei minua ne kuskejen hommat kateeksi käy. Vielä hankalammat työajat kuin karkolla, vaikka työ onkin siistimpää. Ei sitä turhasta makseta palkkaa niille kun itsensä ennen aikojaan tapattavat hankaloilla työajoilla. Vapaat menee maatessa josakin kaukana kotoa. Mutta sama se on karkolla, on työajat niin mahdollisimmat hankaliksi suunniteltu.
- jaani34
Hyvät joulut! kirjoitti:
ei minua ne kuskejen hommat kateeksi käy. Vielä hankalammat työajat kuin karkolla, vaikka työ onkin siistimpää. Ei sitä turhasta makseta palkkaa niille kun itsensä ennen aikojaan tapattavat hankaloilla työajoilla. Vapaat menee maatessa josakin kaukana kotoa. Mutta sama se on karkolla, on työajat niin mahdollisimmat hankaliksi suunniteltu.
Olet oikeassa karko on vr:n paskin työpiste.
- B.Eng
Ns. "vaunuvarikon" puolella useita työnjohtajia, jos toinen määrään asentajan töihin niin toinen hyväkäs määrää jonkinajan päästä asentajan toiseen työhön. Kun ylemmältä tasolta annetaan ylityölupia nämä työnjohtajat kahmivat ne itselleen. Ei kysytä yhdeltäkään asentajalta onko ylityöhaluja. Kuulemma vaunuvarikon työnjohtajilla ennätykset ylityötunneissa.
Lähijunapuolella osa toimihenkilöistä asentajan pohjilta keinotelleet itsensä ylöspäin, eräs ent. asentaja nyk. toimihenkilö määrää otettavaksi puuttuvan komponentin toisesta junasta. Lopulta käy ilmi ettei komponentti sovi koska on peräisin ns "esisarjan" junasta. Juna voi seistä jopa kuukauden päivät, kun asentajaa joka työvaiheen esim. lasinvaihto (matalattiajunat) hallitsee odotetaan lomalta. Työnjohtaja viikonloppuna tuuraamaan tullut toimihenkilö, jätti monia vikaantuneita junia (maavuoto) ulos sateeseen kastumaan tästä sitten aiheutui seuraava päivänä maanantai monia junavuorojen peruuntumisia/myöhästymisiä.
Rekrytointi varikko unelmoi siitä, että uusi mies löydetään ennen kuin vanha tekijä jää pois (mentorointi) tämä ei kuitenkaan toimi pahimmillaan rekrytoinnin kestään n. 3 - 6 kk. Tässä ajassa vanha tekijä on ehtinyt siirtyä pois. Kyseinen varikko haki lähiliikeennepuolen elektroniikkahuollon työnjohtajaa n. 5 kk. VR Maksaa kenties huonosti, kun useimmat haastatteluihin kutsutut hakijat kääntyivät pois, kun kuulivat palkan.
Työilmapiiri huono, hyvät ideat torjutaan työkavereiden toimesta. Viimeistään hyvä aloitekin hylätään aloitekäsittelijöiden toimesta. Ainoat läpimenneet aloitteet tulevat VR Engineeringin suunnalta. Tuotannonsuunnittelusta pienestäkin pilkun tai pisteen puutteesta excel-taulukossa tullaan tuomitsemaan. Varikon johtoon kuuluva(t) henkilö(t) käy vapaa-aikanaan kyttäilemässä asentajien työskentelyä. Esim. tyhjä taukohuonen auki unohtunut televisio. Syyllistetään asentajia mm. laiskottelusta ym. Lisäksi varikolla liikkuu toimihenkilö joka tietää kaikesta kaiken, sekä on esittämässä oma parempaa ehdotusta ideaa asiaan kuin asiaan vaikkei ko. asiasta tiedä mitään. Vaunu- ja pendolinopuolella varikon alhaisimmat koulutusluvut, noin 2-vuotta sitten suunniteltiin koulutus, josta hyvissä ajoin toimitettiin tarkat osallistujalistat työnjohdolle/tuotannonsuunnitteluun. Kuitenkin kävi niin, että koulutuksessa vaunu- ja pendolinopuolen asentajat loistivat poissaolollaan. Työnjohto ei ollut toimittanut asianomaisille aseentajille tietoa koulutuksessta.
Työajan seuranta varsinkin osalla toimihenkilöistä on tarpeita muokata itselleen paremmat saldot liukumiin tullaan aikaisin töihin jopa klo 5 aamulla. Tämän jälkeen muokataan työajanaseuranta järjestelmään tunnit alkamaan klo 5. Perjantaina noin klo 12. jälkeen.- Ei kellokortille!
On myöskin turhia esimiehiä. Heti saisi karsia pois ratapihapäälliköt ja määräysesimiehet! Hommat saa hoidettua nykyisin etänäkin etäjohtamisella. Niillä kun ei ole muuta virkaa kuin tehdä kärpäsistä härkäsiä. Ratapihapäälliköt skitsoavat, koska eivät luota itseensä, ja keksivät työtä hankalaoittavia mielestään merkityksellisiä asioita jotta olisi edes jokun näyttö miksi muka olisivat tarpeellisia ja saisivat paikkansa pitää eläkkeelle saakka. Määräysesimiehet taas työaikoja hankaloittavilla toimillaan vain syövät työntekijän motivaatiota ja katkeroittavat ajan kuluessa hakemaan uutta työtä. Ilmeisesti se on mulkulla kiva kun saa työntekijän yksityiselämää rajoittaa mahdollisimman paljon ja keksiä sellaisia työaikoja että ei varmasti ehdi työntekijä palautua missään vaiheessa säännöllisen epäsekavan vuorotyön rasituksista. Niitä on niin helppo keksiä siellä toimistossa kaikenlaista paskaa toisten päänmenoksi, kun tuntuu sitä mulkun vikaa olevan ja halua tehdä kaikki toisille hankalaksi.
Toivottavasti nyt uudistusten aikana potkitaan nämä turhuudet pihalle ja heidänkin palkkarahallaan parannetaan työntekijöiden työaikoja ja työturvallisuutta sekä välineistöä. Maksetaan ennemmin vaikka työntekijälle se yksi tai kaksikin tuntia vaikka kotiin, jos kerta on valmis tekeään työnsä turvallisesti urakalla jotta pääsee lepäämään aikaisemmin valmistaakseen itsensä seuraavaan työvuoroon.
En ole koskan ymmärtänyt sitä, miksi työstä pitää tehdä sitovaa, jos saman lopputuloksen saa rennommallakin meiningillä?
Vastatkaa hitlerit? - kaikki kelpaa
Ei kellokortille! kirjoitti:
On myöskin turhia esimiehiä. Heti saisi karsia pois ratapihapäälliköt ja määräysesimiehet! Hommat saa hoidettua nykyisin etänäkin etäjohtamisella. Niillä kun ei ole muuta virkaa kuin tehdä kärpäsistä härkäsiä. Ratapihapäälliköt skitsoavat, koska eivät luota itseensä, ja keksivät työtä hankalaoittavia mielestään merkityksellisiä asioita jotta olisi edes jokun näyttö miksi muka olisivat tarpeellisia ja saisivat paikkansa pitää eläkkeelle saakka. Määräysesimiehet taas työaikoja hankaloittavilla toimillaan vain syövät työntekijän motivaatiota ja katkeroittavat ajan kuluessa hakemaan uutta työtä. Ilmeisesti se on mulkulla kiva kun saa työntekijän yksityiselämää rajoittaa mahdollisimman paljon ja keksiä sellaisia työaikoja että ei varmasti ehdi työntekijä palautua missään vaiheessa säännöllisen epäsekavan vuorotyön rasituksista. Niitä on niin helppo keksiä siellä toimistossa kaikenlaista paskaa toisten päänmenoksi, kun tuntuu sitä mulkun vikaa olevan ja halua tehdä kaikki toisille hankalaksi.
Toivottavasti nyt uudistusten aikana potkitaan nämä turhuudet pihalle ja heidänkin palkkarahallaan parannetaan työntekijöiden työaikoja ja työturvallisuutta sekä välineistöä. Maksetaan ennemmin vaikka työntekijälle se yksi tai kaksikin tuntia vaikka kotiin, jos kerta on valmis tekeään työnsä turvallisesti urakalla jotta pääsee lepäämään aikaisemmin valmistaakseen itsensä seuraavaan työvuoroon.
En ole koskan ymmärtänyt sitä, miksi työstä pitää tehdä sitovaa, jos saman lopputuloksen saa rennommallakin meiningillä?
Vastatkaa hitlerit?aktiisia uusia jäseniä kaivataan, kaikki kelpaa jotka eivät kysele ja ovat lojaaleja johdolle
- B.Eng
kaikki kelpaa kirjoitti:
aktiisia uusia jäseniä kaivataan, kaikki kelpaa jotka eivät kysele ja ovat lojaaleja johdolle
Sähköinsinööriliitolla (SIL ry) paljon enemmän toimintaa kuin edeltävällä (www.vrsty.fi) yhdistyksellä.
- Amatööri mies
Ei kellokortille! kirjoitti:
On myöskin turhia esimiehiä. Heti saisi karsia pois ratapihapäälliköt ja määräysesimiehet! Hommat saa hoidettua nykyisin etänäkin etäjohtamisella. Niillä kun ei ole muuta virkaa kuin tehdä kärpäsistä härkäsiä. Ratapihapäälliköt skitsoavat, koska eivät luota itseensä, ja keksivät työtä hankalaoittavia mielestään merkityksellisiä asioita jotta olisi edes jokun näyttö miksi muka olisivat tarpeellisia ja saisivat paikkansa pitää eläkkeelle saakka. Määräysesimiehet taas työaikoja hankaloittavilla toimillaan vain syövät työntekijän motivaatiota ja katkeroittavat ajan kuluessa hakemaan uutta työtä. Ilmeisesti se on mulkulla kiva kun saa työntekijän yksityiselämää rajoittaa mahdollisimman paljon ja keksiä sellaisia työaikoja että ei varmasti ehdi työntekijä palautua missään vaiheessa säännöllisen epäsekavan vuorotyön rasituksista. Niitä on niin helppo keksiä siellä toimistossa kaikenlaista paskaa toisten päänmenoksi, kun tuntuu sitä mulkun vikaa olevan ja halua tehdä kaikki toisille hankalaksi.
Toivottavasti nyt uudistusten aikana potkitaan nämä turhuudet pihalle ja heidänkin palkkarahallaan parannetaan työntekijöiden työaikoja ja työturvallisuutta sekä välineistöä. Maksetaan ennemmin vaikka työntekijälle se yksi tai kaksikin tuntia vaikka kotiin, jos kerta on valmis tekeään työnsä turvallisesti urakalla jotta pääsee lepäämään aikaisemmin valmistaakseen itsensä seuraavaan työvuoroon.
En ole koskan ymmärtänyt sitä, miksi työstä pitää tehdä sitovaa, jos saman lopputuloksen saa rennommallakin meiningillä?
Vastatkaa hitlerit?Karkon herrat on tosi perseestä. Määräysesimies viellä enemmän jakaa työt persettä nuolemalla.Vähänkin jos protestoit tulee paska vuoroja. Itä-suomessa eräällä paikkakunnalla on menty tosi syvälle määräysesimies toiminnassa.Milloinhan isommat herrat tajuavat että työntekijät eivät jaksa pitkään tällästä hommaa.
- neuvvo sinulle
Työajat sairastuttaa
- pämmy hellänä
Se on aika karu kommaripulju! Teettää paskamaistakin paskamaisempia työaikoja, vaikka se ei olisi edes pakko edes taloudellisessa mielessä. Sitten kun saat diapeteksen tehtyäsi vittumaisia epäsäännöllisiä lyhkäisiä työvuoroja niin luokat tippuvat ja saat monoa. Ihme hitlerifirma! Vr Cargo on irvikuva siitä miten vuorotöitä tulisi teettää. Siellä osataan vuorotyö tehdä hankalaksi karsimalla vuorotyön parhaat puolet pois ja lisäämällä roppakaupalla huonoja puolia. Karkolla tehdään vuorotöitä, mutta pitkiä vapaita ei ole koskaan jotta saisi huilia.
- Loparit otan tässä!
Siinä pytingissä tulee kato käymään työntekijöistä, koska eläkeikä nostettiin ja kaikki vain menee huonompaan suuntaan, etenkin työajat. Ei ole olemassa mitään syytä miksi sitä helvettiä kannattaisi sietää, ellei sitten ole jotakin verisidoksia rautateille.
- ärköles
VR:n henkilöliikenteen tulevaisuus on hyvä. Töitä riittää konnareille, junaemännille ja kuljettajille sillä matkustajiahan riittää. Mun pisin vapaa on mennyt kutakuinkin näin: 1 viikko vapaata -> 1 työreissu -> 1,5 viikkoa vapaata. Eli yhteensä 2,5 viikkoa putkeen (ellei tuota yhtä työreissua oteta huomioon). Ja joo, tunnit tuli kutakuinkin täyteen sillä tuo vapaaputki sattui ensimmäisen jakson loppuun ja toisen alkuun. Ton pitkän vapaan päälle tiesti tuli vielä ihan normaalit vapaat.
Aikahyvitystä saa 20min jokaista tehtyä yötuntia kohden. Eli kun teet 3h yötöitä niin saat yhden ylimääräisen työtunnin kaupanpäälle. Siitä kun nopeasti laskee niin ei tartte paljoakaan tehdä yötöitä kun jakson 115h on täynnä jonka jälkeen mennäänkin ylitöiden puolelle. Joku tekee ylitöitä, toinen taas ei. Ite oon parhaimmillaan tehnyt 145h jaksoon töitä, lisätkin oli sitten sen mukaiset. Vähän hymyilytti maksupäivänä :) En käsitä miten paljon ihmisen pitää tienata että on tyytyväinen. Mulle jäi joulukuussa käteen yli 3000e ja se riittää vallan mainiosti.
Kuten melkein kaikissa vuorotöissä, mitään säännöllistä harrastusta ei oikeen pysty harrastamaan. Kaikki tämmönen ohjattu ryhmätoiminta esim. itsepuolustus, salibandy jne. missä on joku tietty päivä ja kellonaika reenaamiseen ei onnistu ainakaan konduktööriltä. Kaikki sellaiset harrastukset joista itse vastaat niin käy kyllä. Sali, musiikki, öö no vaikka se moottoripyöräily jne jne.
Älä kuuntele noita kaiken maailman pullamössö-humanistipellejä jotka valittaa "VR on kommarifirma", "työajat perseestä", "kaikki on alkoholisteja", "pomot on mulkkuja". Itellä ei oo kenenkään kans mitään ongelmia. Kolleegat ja muut työkaverit (lippuvirkailijat, toimistotyöntekijät jne) on hyvää sakkia ja niiden kans pärjää hienosti kun vaan on itse kohtelias. Lähin esimies on rento ja fiksu tyyppi. Voin ihan jopa sanoa että pirun mukava tyyppi. JA EI, MÄ EN NUOLE KENENKÄÄN PERSETTÄ. Pomon kans voi tulla toimeen ilman että nuolee persettä.
Ite tykkään konduktöörin työstä, jopa rakastan. En oo missään viihtyny koskaan näin hyvin kuin konnarin töissä. Työ on itsenäistä eikä edes VR:n suurin pamppu määrää sua junassa. Kun juna liikkuu niin määräysvalta on sulla (jotku sanoo että kuljettaja on junan suurin herra, ite oon sitä mieltä että kuljettajaa ja konnaria ei pysty vertaamaan sillä työn kuva on ihan erilainen, yhteistuumin mennään. Kummatki olennaisen tärkeitä junan liikkumisen kannalta).- Niäminenn.
Näin on. Laivassa on hotellipuolen kaverit ja merenkulkupuolen jätkät erikseen. Lentokoneessa on lentäjät, jotka eivät osallistu mitenkään kabiinissa tapahtuviin asioihin ja lentoemot/stuertit huolehtivat matkustajien turvallisuudesta ja viihtymisestäkin.
Aivan samoin on junassa. Kuljettaja ei tarkasta lippuja eikä selvitä matkustajien ongelmia eikä konduktööri aja junaa eikä asioi junaturvallisuusasioissa liikenteenohjauksen kanssa. Kumpaakin tarvitaan, jotta matkustajajuna liikkuisi. - nollakasi
"Ite tykkään konduktöörin työstä, jopa rakastan"
Oikeen rakastat työtä? No huhhuh! :) Onhan työajoissa eroja paikkakuntien välillä ja työpisteissä. Ainakin Oulussa on tosi hankalat työajat. Kuunnellut tuossa paria kaveria jotka siellä töissä ja ei niillä kyllä muuta elämää ole kuin se työ ja vapaat menee palautumiseen. Ne on Cargolla töissä. Yksi tuttu on sitten matkustajajunassa konnarina ja se on aina vapailla kun pitkiä keikkoja heittää. Eihän kaikkea paskaa kannata sietää ja työpaikkaa voi vaihtaa jos siellä ei työntekijää arvosteta ja ihmisen jaksamista ajatella yhtään. Ihmetyttää vain etteikö siellä luottamusmiehet ja työsuojeluporukka hoida hommiaan jos porukka uupuu? Ei ainakaan paranna työpanosta kun hankaloitetaan tahallisesti toisten elämää teettämällä mahdolllisimman hankalia työaikoja, kun ne samat työt pystyy takuuvarmasti tekemään ihmisystävällisempäänkin aikaan ilman lisäkustannuksia ja jopa säästämään. Vaikka TES antaa millaiset mahdollisuudet teettää vuorotyöt hankalasti ja uuvuttavasti, niin kannattaisi ainakin ajatella pomojenkin että olisiko se työ mahdollista tehdä helpommaksi tekijälleen.
Tietenkin sekin on ongelmallista jos toisten elämä on siinä kantimissa että riittää kun saa rahaa ja makaa vapaat turtana kun niin hankalat työajat ja toiset taas haluaisivat viettää laadukasta virkkua elämää, mutta eivät kykene siihen kuitenkaan kun työ vie kaikki mehut
Joka tapauksessa ajattelin kuitenkin Vr;lle hakeutua. Kyllä niihin työaikoihin joku järki tulee kun uupumustapauksia ilmaantuu. - miten myöhästymiset
nollakasi kirjoitti:
"Ite tykkään konduktöörin työstä, jopa rakastan"
Oikeen rakastat työtä? No huhhuh! :) Onhan työajoissa eroja paikkakuntien välillä ja työpisteissä. Ainakin Oulussa on tosi hankalat työajat. Kuunnellut tuossa paria kaveria jotka siellä töissä ja ei niillä kyllä muuta elämää ole kuin se työ ja vapaat menee palautumiseen. Ne on Cargolla töissä. Yksi tuttu on sitten matkustajajunassa konnarina ja se on aina vapailla kun pitkiä keikkoja heittää. Eihän kaikkea paskaa kannata sietää ja työpaikkaa voi vaihtaa jos siellä ei työntekijää arvosteta ja ihmisen jaksamista ajatella yhtään. Ihmetyttää vain etteikö siellä luottamusmiehet ja työsuojeluporukka hoida hommiaan jos porukka uupuu? Ei ainakaan paranna työpanosta kun hankaloitetaan tahallisesti toisten elämää teettämällä mahdolllisimman hankalia työaikoja, kun ne samat työt pystyy takuuvarmasti tekemään ihmisystävällisempäänkin aikaan ilman lisäkustannuksia ja jopa säästämään. Vaikka TES antaa millaiset mahdollisuudet teettää vuorotyöt hankalasti ja uuvuttavasti, niin kannattaisi ainakin ajatella pomojenkin että olisiko se työ mahdollista tehdä helpommaksi tekijälleen.
Tietenkin sekin on ongelmallista jos toisten elämä on siinä kantimissa että riittää kun saa rahaa ja makaa vapaat turtana kun niin hankalat työajat ja toiset taas haluaisivat viettää laadukasta virkkua elämää, mutta eivät kykene siihen kuitenkaan kun työ vie kaikki mehut
Joka tapauksessa ajattelin kuitenkin Vr;lle hakeutua. Kyllä niihin työaikoihin joku järki tulee kun uupumustapauksia ilmaantuu.Tosiasiat esiin eikä kaunistella. Alle 90 meni kuitenkin.
- o se wissi
miten myöhästymiset kirjoitti:
Tosiasiat esiin eikä kaunistella. Alle 90 meni kuitenkin.
eniten se on myöhässä ihmisen työssäjaksamisen edistämisessä.
- niäminenn
nollakasi kirjoitti:
"Ite tykkään konduktöörin työstä, jopa rakastan"
Oikeen rakastat työtä? No huhhuh! :) Onhan työajoissa eroja paikkakuntien välillä ja työpisteissä. Ainakin Oulussa on tosi hankalat työajat. Kuunnellut tuossa paria kaveria jotka siellä töissä ja ei niillä kyllä muuta elämää ole kuin se työ ja vapaat menee palautumiseen. Ne on Cargolla töissä. Yksi tuttu on sitten matkustajajunassa konnarina ja se on aina vapailla kun pitkiä keikkoja heittää. Eihän kaikkea paskaa kannata sietää ja työpaikkaa voi vaihtaa jos siellä ei työntekijää arvosteta ja ihmisen jaksamista ajatella yhtään. Ihmetyttää vain etteikö siellä luottamusmiehet ja työsuojeluporukka hoida hommiaan jos porukka uupuu? Ei ainakaan paranna työpanosta kun hankaloitetaan tahallisesti toisten elämää teettämällä mahdolllisimman hankalia työaikoja, kun ne samat työt pystyy takuuvarmasti tekemään ihmisystävällisempäänkin aikaan ilman lisäkustannuksia ja jopa säästämään. Vaikka TES antaa millaiset mahdollisuudet teettää vuorotyöt hankalasti ja uuvuttavasti, niin kannattaisi ainakin ajatella pomojenkin että olisiko se työ mahdollista tehdä helpommaksi tekijälleen.
Tietenkin sekin on ongelmallista jos toisten elämä on siinä kantimissa että riittää kun saa rahaa ja makaa vapaat turtana kun niin hankalat työajat ja toiset taas haluaisivat viettää laadukasta virkkua elämää, mutta eivät kykene siihen kuitenkaan kun työ vie kaikki mehut
Joka tapauksessa ajattelin kuitenkin Vr;lle hakeutua. Kyllä niihin työaikoihin joku järki tulee kun uupumustapauksia ilmaantuu.Uupumistapauksia VR:llä varmasti on. Työtätekevät vanhenevat ja vuorotyö jatkuu, jatkuu ja jatkuu. Firmassa ei ole päivätöitä tekevää porukkaa kuin pieni konttori- ja hallintoväki ja sinne ei voida sijoittaa kaikkia vanhenevia ja väsyviä työntekijöitä.
Ennen vanhaan työtahti monissa työpisteissä oli sen verran leppoisa, että vanhatkin jaksoivat. Ja kuluttavimmissa hommissa, joihin liittyi uran mittainen vuorotyö, oli eläkeikä alempi työn kuluttavuuden vuoksi. Mutta nämä ajat ovat mennyttä, eläkeäikä on kaikille 65 ja nykyään siellä tehdään töitä ja firmalle tulosta eikä ihmetellä.
Yleisesti ottaen VR huolehtii työntekijöistään hyvin. Mutta aina mahtuu joukkoon paikallisia pikkupomoja, joiden kanssa ei kerta kaikkiaan voi tulla toimeen. Firman työpisteissä toimii aktiivinen ay-liikkeen edustus, jonka tehtäviin kuuluu myös herättää työnantaja karsimaan tällaiset tapaukset ja tasoittamaan ylilyönnit. - kyrpä otsassa
Meillä karkolla on eläkeikä noussut kuten muuallakin veeärällä, mutta työolot huononevat ja ennen kaikkea työajat. Vanhat käpyset nyt jaksavat painaa sinne viiskasiin saakka sitä vuorotyötä. Se eläkeikä niillä on ollutkin se motivaattori, ei mikään muu! Ei ne muuten olisi jaksaneet paskaisten junanvaunujen ja vaihteiden parissa työuraansa tehdä, koska ihan fiksua porukkaa ja olisi nisitä ollut muuhunkin!
Meillä nuoremmilla asia on hieman toisin. Heti ensimmäisistä päivistä alkaen on saanut huomata että työajat menevät vain entisestäänkin huonompaan suuntaan. Jotkut vuorot alkavat keskellä yötä tai aikaisin aamulla ja silti tehdään täysillä iltaa ja yötä välissä. Mitään rytmiä ei ole! Sitten on heittovuorokin vielä. MIKSI TYÖNTEKO PITÄÄ YEHDÄ NIIN MAHDOTTOMAKSI TOISILLE ?
Ja todellakin, jos työaikoihin väsyy, niin se on lopputili! Tosin meillä nuoremmilla se on ihan sama, koska ei tuolla ole edes sitä alhaista eläkeikää enää mikä auttaisi jaksamaan ja eihän tuollaisilla työajoilla kannata itseään tapattaa. Ja vaikka kuinka olisi alhainen eläkeikä, niin näillä nykypäivän työajoilla sitä eläkeikää harva näkee. Sanoisin että ainakaan karko ei pysty pitämään kouluttamiaan nuoria osaajia työssä ellei työnantajan asenne muutu! Eli työajat paremmiksi, ro-veturista sellainen korvaus jolla sitä kannattaa alkaa ajaa ja se turha kyttääminen pois ja helvettiin se minuutin nipistäminen sieltä ja toisen täältä! Vuorotyöstä maksetaan vuorotyökorvaukset, eli haittalisät, jotka tulevat onneksi Vr;llä aikahyvinä, ja ne pitää kaiken järjen mukaan mennä työntekijän eduksi ja siihen että raskaasta vuorotyöstä palaudutaan niiden lisien ansiostakin. Mutta eipä menekkään niin karkolla ainakaan, vaan siellä ihan niillä töin oleva kyttääjä saatana lyhentelee työntekijän yötööistä hankkimilla yöaikahyvillä joitakin vuoroja sitten muutamaan tuntiin.
IHME TOIMINTAA JA OLISI AIKA TARKISTAA VUOROSUUNNITTELIJAN LÄÄKITYS JA ELÄMÄNARVOT JOSSAKIN LATAUKSESSA! JOS NÄIN VÄHÄN ARVOSTAA KANSSAIHMISIÄ ETTÄ KEHTAA KEKSIÄ NÄITÄ HERMOJA RAASTAVIA JA IHMISEN YKSITYISELÄMÄÄNKIN VAIKUTTAVIA TYÖAIKOJA, VAIKKA HOMMAT VOISI TEHDÄ HELPOMMINKIN, NIIN SUOSITTELEN HAKEUTUMAAN JONNEKIN TERAPIAAN KESKUSTELEMAAN MITÄ SE MORAALI JA TOISTEN HUOMIOONOTTAMINEN OIKEIN ON!
Jos karko meinaa pitää nuoret isolla rahalla kouluttamansa palveluksessaan, niin työaikoja pidemmiksi ja yöhyvät työntekijän eduksi eikä firmalle! Ja se turha kyttääminen pois. Vuorotyöstä pitää pystyä palautumaan, ja se tapahtuu VAPAILLA! Työajat siis sellaisiksi että ihminen jaksaa sitä luonnonvastaista työrytmiä. Mielellään pitkiä työvuoroja siis, niin jää sitä vapaata. Junat kulkee miten kulkee, mutta ihmisen on saatava vähintään 8 tunnin palkka joka kerta kun töihin vaivautuu! Niin se menee muuallakin! - Kyyllästynyt nuori
kyrpä otsassa kirjoitti:
Meillä karkolla on eläkeikä noussut kuten muuallakin veeärällä, mutta työolot huononevat ja ennen kaikkea työajat. Vanhat käpyset nyt jaksavat painaa sinne viiskasiin saakka sitä vuorotyötä. Se eläkeikä niillä on ollutkin se motivaattori, ei mikään muu! Ei ne muuten olisi jaksaneet paskaisten junanvaunujen ja vaihteiden parissa työuraansa tehdä, koska ihan fiksua porukkaa ja olisi nisitä ollut muuhunkin!
Meillä nuoremmilla asia on hieman toisin. Heti ensimmäisistä päivistä alkaen on saanut huomata että työajat menevät vain entisestäänkin huonompaan suuntaan. Jotkut vuorot alkavat keskellä yötä tai aikaisin aamulla ja silti tehdään täysillä iltaa ja yötä välissä. Mitään rytmiä ei ole! Sitten on heittovuorokin vielä. MIKSI TYÖNTEKO PITÄÄ YEHDÄ NIIN MAHDOTTOMAKSI TOISILLE ?
Ja todellakin, jos työaikoihin väsyy, niin se on lopputili! Tosin meillä nuoremmilla se on ihan sama, koska ei tuolla ole edes sitä alhaista eläkeikää enää mikä auttaisi jaksamaan ja eihän tuollaisilla työajoilla kannata itseään tapattaa. Ja vaikka kuinka olisi alhainen eläkeikä, niin näillä nykypäivän työajoilla sitä eläkeikää harva näkee. Sanoisin että ainakaan karko ei pysty pitämään kouluttamiaan nuoria osaajia työssä ellei työnantajan asenne muutu! Eli työajat paremmiksi, ro-veturista sellainen korvaus jolla sitä kannattaa alkaa ajaa ja se turha kyttääminen pois ja helvettiin se minuutin nipistäminen sieltä ja toisen täältä! Vuorotyöstä maksetaan vuorotyökorvaukset, eli haittalisät, jotka tulevat onneksi Vr;llä aikahyvinä, ja ne pitää kaiken järjen mukaan mennä työntekijän eduksi ja siihen että raskaasta vuorotyöstä palaudutaan niiden lisien ansiostakin. Mutta eipä menekkään niin karkolla ainakaan, vaan siellä ihan niillä töin oleva kyttääjä saatana lyhentelee työntekijän yötööistä hankkimilla yöaikahyvillä joitakin vuoroja sitten muutamaan tuntiin.
IHME TOIMINTAA JA OLISI AIKA TARKISTAA VUOROSUUNNITTELIJAN LÄÄKITYS JA ELÄMÄNARVOT JOSSAKIN LATAUKSESSA! JOS NÄIN VÄHÄN ARVOSTAA KANSSAIHMISIÄ ETTÄ KEHTAA KEKSIÄ NÄITÄ HERMOJA RAASTAVIA JA IHMISEN YKSITYISELÄMÄÄNKIN VAIKUTTAVIA TYÖAIKOJA, VAIKKA HOMMAT VOISI TEHDÄ HELPOMMINKIN, NIIN SUOSITTELEN HAKEUTUMAAN JONNEKIN TERAPIAAN KESKUSTELEMAAN MITÄ SE MORAALI JA TOISTEN HUOMIOONOTTAMINEN OIKEIN ON!
Jos karko meinaa pitää nuoret isolla rahalla kouluttamansa palveluksessaan, niin työaikoja pidemmiksi ja yöhyvät työntekijän eduksi eikä firmalle! Ja se turha kyttääminen pois. Vuorotyöstä pitää pystyä palautumaan, ja se tapahtuu VAPAILLA! Työajat siis sellaisiksi että ihminen jaksaa sitä luonnonvastaista työrytmiä. Mielellään pitkiä työvuoroja siis, niin jää sitä vapaata. Junat kulkee miten kulkee, mutta ihmisen on saatava vähintään 8 tunnin palkka joka kerta kun töihin vaivautuu! Niin se menee muuallakin!Voiko olla niin syvältä mitään kuin työvuoroja panttaileva esimies.Hymeksii vain että elä vaan suunnittele elämääsi päivää pitemmälle........... Vaikka tietää viikon hommat eteenpäin.
- itkeä vaiko nauraa?
Kyyllästynyt nuori kirjoitti:
Voiko olla niin syvältä mitään kuin työvuoroja panttaileva esimies.Hymeksii vain että elä vaan suunnittele elämääsi päivää pitemmälle........... Vaikka tietää viikon hommat eteenpäin.
Ei jumalauta, pimeetä! Ilmoittakaa se pulju jonnekin vitun haagin ihmisoikeustuomioistuimeen orjuuden harjoittamisesta. Pientä rajaa!
- Kulujeettaja
Itse olen samaa mieltä... Kenenkään persettä en ole nuollut ja välit pomoihin on silti hyvät! Itse olen eitossa ja nautin työstä paljon! Hyvä talo olla töissä,mahtavat työkaverit ja hyvät vapaat verrattuna palkkaan (x
- VR-Cargo
Kulujeettaja kirjoitti:
Itse olen samaa mieltä... Kenenkään persettä en ole nuollut ja välit pomoihin on silti hyvät! Itse olen eitossa ja nautin työstä paljon! Hyvä talo olla töissä,mahtavat työkaverit ja hyvät vapaat verrattuna palkkaan (x
Lueskelin viime viikolla Rautatieläistä. Siinä oli tilastoa sairaspoissaolojen valtakunnallisesti kehityksestä sun muuta propagandaa mikä ei mielestäni pidä välttämättä paikkaansa. Meillä ainakin on paljon porukka sairaslomilla. Jossakin siis pahasti vikaa, koska valtakunnallisesti sairaspoissaolot olivat muka laskeneet. Mutta ainakin meillä työtahti on kiihtynyt ja porukka väsyy ja urakoi ihan vain jotta kerkeää vuorojen välissä edes vähäsen elpyä. Työajat pahin väsymystä aiheuttava työturvallisuusriski ja iso ongelma. Työaikoihin tulisi työsuojelullisesti ajateltuna puuttua ainakin meillä, vaikka se uusi paljon puhuttu parannuksia työaikoihin tuova TES on taas todennäkäöisesti sellaista perseenpyyhintään soveltuvaa matskua, joka kannattaisi painaa wc-paperiversiona, jotta ei mene ahteri ruvelle siihen pyyhkiessä! Onko siis paikkakuntakohtaisia eroja?
Samaten tämä työntekijätyytyväisyyspalaute: Muka ihmiset viihtyvät töissä VR:llä. Joopa joo! Tai siis varmasti siellä jotkut onnettomat viihtyvät ja tykkäävät vietellä aikaa töissä, mutta kukaan normaali ihminen ei jaksa sitä lässytystä, vaan tekee työnsä ja nostaa kytkintä. Jokainen meillä annettu palaute mikä annettiin oli todellakin negtiivistä, ainakin antajansa kertoman mukaan. Takinkääntäjiä toki on ja kaksinaamoja, se on tiedossa, mutta silti ihmetyttää tuo tulos.
Todellakin ihmetyttää nämä tulokset mitä ko. "propaganda-lehdessä(kö?)" julkaistiin. Vai onko paikkakuntakohtaiset erot siis näin rajuja ja voiko yksi häikäilemätön henkilö vuorotoimistossa pilata kaikkien työnteon toimillaan. Vuorotoimistohan tässä niitä juonia punoo!? Vai punotaanko ne mistä käsin nykyisin? Ei varmasti tule olemaan pitkä loru jos ei työntekijää opita ajattelemaan ja työajat eivät muutu!
- Pakosta vielä Vr:llä
Menee nurin koko pytinki jos eivät opi ajattelemaan duunareidensa jaksamista. Meistä nuroemmista moni lähtee jos homma ei muutu! Kouluttakaa sitten uudet tyypit tilalle kalliilla rahalla, jos se niin kannattavaa on.
Toinen vaihtoehto on että työajat paraneva ja työolosuhteet! Pikkuherrat kilometritehtaalle, ne on niitä kalliita turhantoimittajia nämä vuorotoimistot ja ratapihapäälliköt!- Liiton orja
Ainakin täällä paikkakunnalla niin pikkuherraa ja ihmis vihaaja porukkaa koko toimisto herrat että keljuttaa.
- Jatkakaa nuolentaa!!
Liiton orja kirjoitti:
Ainakin täällä paikkakunnalla niin pikkuherraa ja ihmis vihaaja porukkaa koko toimisto herrat että keljuttaa.
on pikkuherroja ja niiden penikoita tai naapureita pahimmat mätämunat.
- pyh
Hohhoijjaa.. 3 vuotta vr:llä pomot mukavia ja asiallisia.. työvuorot ovat mitä ovat kuljetusala nyt vaan on sellaista kuin on... Suurimmaksi osaksi mukava työ-yhteisö mutta näitä itkijöitä sinne sekaan mahtuu. Suosittelisin koittamaan muita kuljetusalan ammatteja ennen kuin tulee tänne cargon töistä itkemään... miten olisi vaikka irtoperäkuski 14h tai enemmän päivä 6pv viikko ei ylityökorvauksia, ei MITÄÄN etuja ja lainrikkomiseen pakotettu kuljettaja maksaa omasta pussistaan sakot jos kärähtää... voihan tätä kelkkaa siihenkin suuntaan kääntää?
- Anonyymi
Kyllä VRllä on aika paljon vapaata...
- Anonyymi
Olen ollut VRn varikolla sähköasentajan apulaisena 1kkn.En jaksanut enempää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389