Alaselän ja -vatsan kipu

Markus23

Kivut alkoivat noin reilu viikko sitten. Kivut ovat jokapäiväisiä ja selkään saattuu välillä paljon. Vatsan kivut on enemmänkin polttelua ja pistelyä, mutta esiintyvät harvemmin kuin selkäkivut. Voiko näillä olla jotain yhteyttä toisiinsa?

Olen seisomatyössä ja muuten terve mies. Ei ikinä todettu mitään..

13

2154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.a.t.z.a.a

Itselläni saman tapaisia oireita ja menin tänään lääkäriin ja siellä totesivat virtsanäytteen perusteella, että on virtsarakon tulehdus.

• Markus23

Aijjaa. Ajattelin joka tapauksessa mennä huomenna heti aamusta työterveyslääkäriin kyselemään. Mutta kiitos tiedosta. Kauanko testin tuloksessa kestää?

• k.a.t.z.a.a
        Markus23 kirjoitti:

Aijjaa. Ajattelin joka tapauksessa mennä huomenna heti aamusta työterveyslääkäriin kyselemään. Mutta kiitos tiedosta. Kauanko testin tuloksessa kestää?

Mä sain tulokset samana päivänä kun testi otettiinki. Muutama tunti kesti.

• Dr.house

Kipuhan on aina hälytysmerkki jostain.. Selkäkivuissa enemmin tai myöhemmin muu elimistö/vatsa
      alkaa ottamaan ns.tukea muualta elimistössä. Toiminta häiriöt vatsassa ovat hyvin yleisiä
      tällaisissa tapauksissa. Ilmeisesti selkääsi ei ole koskaan kuvattu? Pelkkä röngenkuva ei anna
      todellista syytä kiputiloihin, vaan MRI eli magneettikuva. Suosittelen laboratorio tutkimuksia ensi-
      tilassa, ennen kuvien ottamista.

• Markus23

Okei. Kävin tunti sitten antamassa veri- ja virtsanäytteet, jolla sitten katotaan tulehdusarvot ja munuaisista jtn, vissiin? Huomenna kuulen testin tulokset.. Toivottavasti ei löydy mtn ihmeellistä. Tulehduskipulääkkeitä olen pari päivää syöny, mutta ei ne niin hirveesti mulla ainakaan auta..

• Markus23
        Markus23 kirjoitti:

Okei. Kävin tunti sitten antamassa veri- ja virtsanäytteet, jolla sitten katotaan tulehdusarvot ja munuaisista jtn, vissiin? Huomenna kuulen testin tulokset.. Toivottavasti ei löydy mtn ihmeellistä. Tulehduskipulääkkeitä olen pari päivää syöny, mutta ei ne niin hirveesti mulla ainakaan auta..

Näytteistä ei löytynyt mitään. Mutta tänään kävin uudestaan, virtsa-, uloste-, verinäytteet. Sekä erillinen virtsanäyte klamydian toteamiseen. Kumma homma. Olen seurustellut neljä vuotta ja enkä ole käynyt vieraissa.. Ei kai emäntäkään.

• k.a.t.z.a.a
        Markus23 kirjoitti:

Näytteistä ei löytynyt mitään. Mutta tänään kävin uudestaan, virtsa-, uloste-, verinäytteet. Sekä erillinen virtsanäyte klamydian toteamiseen. Kumma homma. Olen seurustellut neljä vuotta ja enkä ole käynyt vieraissa.. Ei kai emäntäkään.

Selvä, toivottavasti löytävät että mikä vaivaa. Itseäni ainakin vaivasi enemmän epätietoisuus, että mikä on vialla.

• Markus23
        k.a.t.z.a.a kirjoitti:

Selvä, toivottavasti löytävät että mikä vaivaa. Itseäni ainakin vaivasi enemmän epätietoisuus, että mikä on vialla.

Niinpä. Tää epätietoisuus on rasittavaa. Eilisistäkään näytteistä ei mtn löytynyt. Toki ei siinä kaikki vielä ollu. Mielestäni kipu on pahentunut alavatsan puolella, jos tarkkoja ollaan niin vasemman nivusen yläpuolella..

• k.a.t.z.a.a
        Markus23 kirjoitti:

Niinpä. Tää epätietoisuus on rasittavaa. Eilisistäkään näytteistä ei mtn löytynyt. Toki ei siinä kaikki vielä ollu. Mielestäni kipu on pahentunut alavatsan puolella, jos tarkkoja ollaan niin vasemman nivusen yläpuolella..

Aijaa, noh toivottavasti kivun syy vielä selviäisi..

• ~Janni~
        k.a.t.z.a.a kirjoitti:

Aijaa, noh toivottavasti kivun syy vielä selviäisi..

Mulla alkoi selkä krakaamaan viime syksynä, löytyi nikamasiirtymä (natiivi-kuvissa). Mulla ainakin vatsa- ja selkäkivut on yhteydessä toisiinsa: alaselkä kipeänä niin silloin on myös alavatsa. Ja kun sillon syksyllä olin jo vähän aikaa potenut selkää, niin aloin saada omituisia vatsakipuja ja -jomotusta-->alavatsan uä-->normi löydös. Epäilynä ärsyyntynyt paksusuoli. Sen sit kai laukaisi stressi tuosta selästä..

• Markus23
        ~Janni~ kirjoitti:

Mulla alkoi selkä krakaamaan viime syksynä, löytyi nikamasiirtymä (natiivi-kuvissa). Mulla ainakin vatsa- ja selkäkivut on yhteydessä toisiinsa: alaselkä kipeänä niin silloin on myös alavatsa. Ja kun sillon syksyllä olin jo vähän aikaa potenut selkää, niin aloin saada omituisia vatsakipuja ja -jomotusta-->alavatsan uä-->normi löydös. Epäilynä ärsyyntynyt paksusuoli. Sen sit kai laukaisi stressi tuosta selästä..

Siis vieläkään ei mtn uutta, kuitenkin olen normaali virtsa- ja veritesteissä käyny nyt pari viikkoa eikä mtn. Huomenna pitäisi lääkärin soittaa tuloksista lisää, meinaavat lähettää vatsan ultraäänitutkimukseen.. ja jos siellä ei mtn niin sitten kaiketi röntgeniin. Magneettikuvista ei puhuttu mtn.

Kivut ovat jatkuneet sekä alaselän että alavatsan puolella. Välillä tuntuu, että koko selkää särkee..

• k.a.t.z.a.a
        Markus23 kirjoitti:

Siis vieläkään ei mtn uutta, kuitenkin olen normaali virtsa- ja veritesteissä käyny nyt pari viikkoa eikä mtn. Huomenna pitäisi lääkärin soittaa tuloksista lisää, meinaavat lähettää vatsan ultraäänitutkimukseen.. ja jos siellä ei mtn niin sitten kaiketi röntgeniin. Magneettikuvista ei puhuttu mtn.

Kivut ovat jatkuneet sekä alaselän että alavatsan puolella. Välillä tuntuu, että koko selkää särkee..

Selvä, itselläkin kivut ovat tulleet takaisin.. vhähän harmittaa kun juuri oli normaali olokin. Mutta tänään lääkärissä taas kävin ja tuloksia odotellessa...

• Markus1986
        k.a.t.z.a.a kirjoitti:

Selvä, itselläkin kivut ovat tulleet takaisin.. vhähän harmittaa kun juuri oli normaali olokin. Mutta tänään lääkärissä taas kävin ja tuloksia odotellessa...

Nyt ollaan juostu vatsatautien erikoislääkärillä sekä röntgenissä, mutta mitään mainittavaa ei ole löytynyt. Kai se alaselkä on sitten vaan niin jäykkänä. Kipeytyy kyllä kumarassa. Onneks en ole omia rahojani ole tähän tuhlannut sitten:D että näin.

Niin ja tää sikainfluenssa on pienoinen pettymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16