Systemaattinen kusetus

Final countdown

Saitit ovat pahoissa rahavaikeuksissa muutamia lukuunottamatta.
On uutisoitu että markkinointi, bonukset ja rakebackdealit ovat syöneet tuottavuuden.

No, eipä hätää! Ruuvataan lisää liikevaihtoa, rakea ja rahaa peleihin laittamalla pikkupelaajat depositautomaateiksi.
Kaavamaisuus on surkuhupaisaa.

Aina kun talletat rahaa, voitat hetken.
Aina kun siirryt uuteen käteispöytään, voitat hetken.
Lopulta kun viimeiset rahasi ovat pelissä niin voitat hieman ennen lopullista romahdusta.

Näin sinulle jää mielikuva että voittaminen on mahdollista kunhan teen taas uuden depositin ja nyt on ollut vaan huonoa tuuria ja olipas tosi lähellä etten voittanut tosi paljon ja nyt skarppaan ja kohta pamahtaa hirmuisa potti!

Vuosina 2005-2007 voitin systemaattisesti sekä turnaus että käteispeleissä. Kokonaisvoittosumma tuona aikana liikkui 20000 euron paikkeilla. 2008 jäin noin omilleni.

2009 on ollut totaali katastrofi vaikka pelini on parantunut ja koko homma on jo vahvasti selkärangassa.

Joka kerta sama kaava: Saan grindattua muutaman satasen ylöspäin... Sitten tärähtää aivan paikoilleen päiviksi. Ei voita mitään millään. Ei kertakaikkiaan millään. Mitään. Ei pääse ylöspäin ei kirveelläkään tuosta muutamasta satasesta.
Sitten aletaankin mennä alaspäin syöksylaskua ja ollaankin taaas nollan tuntumassa, sitten pikku nousu ja lopullinen tuho perään.

Tämän vuoden tappioni ovat tuhansia euroja.

Olen vuorotellen pelanut Pokerstarsilla ja Ipokerilla ja kummassakin sama laulu.
Viimeiset pelit ovat oikein korostetusti imuroineet rahani. Flopatut tripsit törmäävät suurempiin tripseihin, monsterivedot eivät osu koskaan vaan vihu vie järjettömällä kädellä riverillä saamallaan pohjaparilla, K-korkealla värillä ei tee mitäänja A-korkeat värit muuttuvat riverillä vihun täyskädeksi. Näin ei käy minun tripseilleni tai kaksille pareilleni koskaan.

Esim. tällä kädellä hävisin 200$: KK kädellä osuin KQJ floppiin korotin 4xbb, maksu, turnilla toinen Q ja minulle nutsi täyskäsi, vain akkapari menisi ohi mutta uskon että vihu olisi re-reissannut tripseillään jo flopissa peläten suoran tai värin vetoa, joten uskon vahvasti vieväni potin , potillisen korotus, maksu, turni ässä, ja tiedänkin jo tässä vaiheessa että vihulla on ässäpari taskussa mutta maksan hänen puolen potillisen korotuksen vitutuspäissäni kuitenkin.

Olen nyt viikon sisällä pelannut 0,5/1 käteispelejä sellaisen 50 sisääostoa. Noin 45 pöydässä tuplasin stäkkini ekan 15 minuutin aikana, sen jälkeen paikallaan puoli tuntia ja sitten seuraavan puolen tunnin aikana järjettömillä bad beateillä pihalle.

Vaikea uskoa edes todeksi moista härskiyttä mutta noin 4500 tunnin kokemuksella pokerista voin kertoa ettei tuollainen ole mahdollista ilman vilunkia. On kai se sitten lopetettava kokonaan turha hakkaaminen.

24

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Kerää rahat niistä paikoista, jotka noin toimivat. Helppoa, koska voitat aina laitettuasi rahaa tai vaihdettuasi pöytää.

      2. Vaihda johonkin verkkoon, joka ei toimi noin. Mikä tahansa isompi verkko toiminee.

      > Esim. tällä kädellä hävisin 200$: KK kädellä osuin KQJ floppiin korotin 4xbb, maksu, turnilla toinen Q ja
      > minulle nutsi täyskäsi, vain akkapari menisi ohi mutta uskon että vihu olisi re-reissannut tripseillään jo
      > flopissa peläten suoran tai värin vetoa, joten uskon vahvasti vieväni potin , potillisen korotus, maksu, turni
      > ässä, ja tiedänkin jo tässä vaiheessa että vihulla on ässäpari taskussa mutta maksan hänen puolen potillisen
      > korotuksen vitutuspäissäni kuitenkin.

      Täyskätesi ei ole nutsi, koska se QQ menisi ohi. Mekein nutsit, on kai virallinen termi.

      Mitään muuta outoa en jaossa havainnut. AA ja KK ovat molemmat käsiä, joilla tuossa voidaan lyödä aika surutta. Kävit sitten hidastelemaan lopussa? Minä en olisi käynyt. :)

      Ai niin, jos sinulla on 4 500 tuntia kokemusta pokerista, on sinulla varmaan ihan kivat statistiikat tukemassa vilunkiväitteitäsi. Siis ihan oikeatkin statistiikat, eikä vaan suoli24:n foorumillahuutelustatistiikat? Sittenhän ei mitään ongelmaa ole. Tutkintapyyntö poliisille ja homma on selvä.

      • lolloh

        aika härskiä sanoa että mikä tahansa isompi verkko toiminee.. ootko rotta homo vai pelkästää kusipää. pokerstarsilla on maailman suurin pokeriverkko.


      • lolloh kirjoitti:

        aika härskiä sanoa että mikä tahansa isompi verkko toiminee.. ootko rotta homo vai pelkästää kusipää. pokerstarsilla on maailman suurin pokeriverkko.

        Hetero, valitan.

        Yleensä en vaivautuisi vastaamaan, mutta omassa viestissäni on nyt vakava väärintulkinnan mahdollisuus. Siis mikä tahansa isompi verkko toiminee paikanvaihtoa ajatellen. Tuskin mikään isompi verkko toimii alkuperäisen kirjoittajan kuvaamalla, sinänsä erikoisella tavalla...


    • PLoo

      "Saitit ovat pahoissa rahavaikeuksissa muutamia lukuunottamatta.
      On uutisoitu että markkinointi, bonukset ja rakebackdealit ovat syöneet tuottavuuden."

      No se on ihan totta että rakebackit syö sitä tulosta, koska silloinhan firma antaa omista (ainoasta) tuloistaan esim. 30% takaisin pelaajille.
      Mutta onhan sellaisiakin saitteja joihin ei saa rakeback-diiliä kuten Pokerstars ja ipoker.

      "Aina kun talletat rahaa, voitat hetken.
      Aina kun siirryt uuteen käteispöytään, voitat hetken. "

      Niinkuin The Rat sanoi, jos sinulla on tuollainen varma tieto pokerisaittien toiminnasta, niin tuota hyödyntämällä sinun pitäisi olla jo miljonääri..

      "Vuosina 2005-2007 voitin systemaattisesti sekä turnaus että käteispeleissä. Kokonaisvoittosumma tuona aikana liikkui 20000 euron paikkeilla. 2008 jäin noin omilleni."

      Pelit ovat koventuneet mikroissakin ihan tajuttomasti noista ajoista. Monet ammattilaisetkin ovat sanoneet että ne pelaajat jotka noina vuosina tekivät tulosta keskittymällä pelkästään paistien rahoihin ovat nykyään kauniisti sanottuna lirissä koska eivät ole kehittäneet peliään läheskään tarpeeksi.

      "2009 on ollut totaali katastrofi vaikka pelini on parantunut ja koko homma on jo vahvasti selkärangassa."

      Se on hyvä että pelisi on parantunut, mutta ehkä pelaat liian "konemaisesti" jos kaikki tulee sieltä selkärangasta? Adjustoituminen on kuitenkin tätä nykyä se päivän sana jonka mukaan pitää pelata.

      "Olen nyt viikon sisällä pelannut 0,5/1 käteispelejä sellaisen 50 sisääostoa. Noin 45 pöydässä tuplasin stäkkini ekan 15 minuutin aikana, sen jälkeen paikallaan puoli tuntia ja sitten seuraavan puolen tunnin aikana järjettömillä bad beateillä pihalle."

      Taas sanon että pelaa vain sen verran kun sitä voittoputkea riittää. Sitten kun alkaa näyttää siltä että alkaa tulemaan tappiota, niin nostat rahat pois. Sitten uusi depo ja taas samalla kaavalla. =Miljonääri!

      • aloittaja

        "Ne jotka osaa, ne tekee mitä vaan, jotka ei, -ne ryhtyy opettamaan"
        Tuota liirunlaarumia että "nosta rahat pois kun olet voittoputkessa" saa kuulla ihan tarpeeksi.
        Käytännössä se vaan ei mene niin.
        Tappiolla olevat mikropelaajat kuten tuo edellä mainittu rotta jakelevat sinänsä ihan ok neuvoja ja tietävät miten homman pitäisi toimia teoriassa mutta käytäntö onkin sitten ihan toinen.
        Suurempana ongelmana kuin pelaajien taitotason nousemisen näen pelaajamäärien kasvamisen ja sitä myötä sen että uusilla (työttömillä) nuorisopelaajilla on järjetön hätä rikastua.
        Tämä seikka tuo maniaceja joka pöytään ja sellaisessa ympäristössä ei tieto/taitopelaaja voi enää menestyä.
        Joku aina osuu kun pöydässä on nykyisin 3-4 pähkähullua aloittelijaa.
        En sano että hulluus olisi aina huono taktiikka (vrt.Sahamies), mutta kuten sanottu, sellaisessa ympäristössä ei järkipalaaja enää menesty.
        Olen voittanut noin 20 turnausta näiden vuosien (2005-2009) aikana ja istunut finaalipöydässä noin 100 kertaa.
        Olen laskenut tilastoistani että keskimäärin turnauksissa finaalipöytään päästyäni olen siihen mennessä tehnyt 3-4 onnistunutta ohivetoa ja kärsinyt niitä vastaan keskimäärin yhden ohivedon.
        Samaten finaalipöytään päästäkseni olen joutunut tekemään sarjatyönä erittäin rohkeita ryöstöjä.
        Nuo onnenkantamoiset ja aggressiivisuustasoni eivät enää vaan nykyisin riitä kun hyperaggressiiviset jangsterit painaa päälle seiskahailla silmämunat kiiluen.
        Bluffaaminen on tuhoon tuomittu ja vetokäsien vetäminen ei kannata maniacvihujen jättibetsien jälkeen.
        Menee onnenpeliksi vähän liikaa koko hoito.
        Pitäisi varmaan kokeilla isompia tasoja ja jenkkien yöaikaan tai jotakin... Eväät käypi vähiin meikäläisellä tätä menoa. ;)


      • PLoo
        aloittaja kirjoitti:

        "Ne jotka osaa, ne tekee mitä vaan, jotka ei, -ne ryhtyy opettamaan"
        Tuota liirunlaarumia että "nosta rahat pois kun olet voittoputkessa" saa kuulla ihan tarpeeksi.
        Käytännössä se vaan ei mene niin.
        Tappiolla olevat mikropelaajat kuten tuo edellä mainittu rotta jakelevat sinänsä ihan ok neuvoja ja tietävät miten homman pitäisi toimia teoriassa mutta käytäntö onkin sitten ihan toinen.
        Suurempana ongelmana kuin pelaajien taitotason nousemisen näen pelaajamäärien kasvamisen ja sitä myötä sen että uusilla (työttömillä) nuorisopelaajilla on järjetön hätä rikastua.
        Tämä seikka tuo maniaceja joka pöytään ja sellaisessa ympäristössä ei tieto/taitopelaaja voi enää menestyä.
        Joku aina osuu kun pöydässä on nykyisin 3-4 pähkähullua aloittelijaa.
        En sano että hulluus olisi aina huono taktiikka (vrt.Sahamies), mutta kuten sanottu, sellaisessa ympäristössä ei järkipalaaja enää menesty.
        Olen voittanut noin 20 turnausta näiden vuosien (2005-2009) aikana ja istunut finaalipöydässä noin 100 kertaa.
        Olen laskenut tilastoistani että keskimäärin turnauksissa finaalipöytään päästyäni olen siihen mennessä tehnyt 3-4 onnistunutta ohivetoa ja kärsinyt niitä vastaan keskimäärin yhden ohivedon.
        Samaten finaalipöytään päästäkseni olen joutunut tekemään sarjatyönä erittäin rohkeita ryöstöjä.
        Nuo onnenkantamoiset ja aggressiivisuustasoni eivät enää vaan nykyisin riitä kun hyperaggressiiviset jangsterit painaa päälle seiskahailla silmämunat kiiluen.
        Bluffaaminen on tuhoon tuomittu ja vetokäsien vetäminen ei kannata maniacvihujen jättibetsien jälkeen.
        Menee onnenpeliksi vähän liikaa koko hoito.
        Pitäisi varmaan kokeilla isompia tasoja ja jenkkien yöaikaan tai jotakin... Eväät käypi vähiin meikäläisellä tätä menoa. ;)

        Maniacit ovat kyllä sikäli pirullisia vastustajia, koska peli menee siihen että joudut pelkästään odottamaan sitä hyvää kätää jolla sitten pelataan koko pinosta. Ymmärrän kyllä että se jonkun verran v**uttaa kun sankari vetää vielä jollain ihmekortilla sitten ohi.. :-)

        Mutta loppupelissä kyse on pelkästään adjustoitumisesta. Ei maanikkoa vastaan voi pelata "normaalia" peliä, vaan omaa peliä pitää pasivoida varsinkin ennen floppia ja pyrkiä näkemään niitä enemmän kuin normaalisti.
        Ainoastaan jollain JJ käsillä voidaan alkaa rähisemään jo ennen floppia, mutta muuten vain katsotaan että mitä flopilla näkyy ja sitten miettiä jatkoa. Kärkipari on yleensä jo nuts joilla voi maanikkoa vastaan pelata koko stäkistä.

        Turnauksista olen pitkälti samaa mieltä. Itse olen todennut että ainoa järkevä keino pärjätä on pelata todella tiukkaa ja toivoa että kortti käy. Bluffaaminen ei onnistu koska muutaman dollarin turnauksissa vihut ovat valmiita menemään poikki millä tahansa napilla. Oikeastaan vasta siinä vaiheessa kun mukana on 20 tai alle pelaajaa, voi alkaa pelaamaan agressiivisemmin, koska silloin kaikki maaanikot ovat yleensä jo hölmöyttään tippuneet, Varsinkin finaalipöydässä voi pelata jo varsin agrosti koska vihut tulevat yleensä aika pelokkaiksi siinä vaiheessa.


      • HooCeeX
        PLoo kirjoitti:

        Maniacit ovat kyllä sikäli pirullisia vastustajia, koska peli menee siihen että joudut pelkästään odottamaan sitä hyvää kätää jolla sitten pelataan koko pinosta. Ymmärrän kyllä että se jonkun verran v**uttaa kun sankari vetää vielä jollain ihmekortilla sitten ohi.. :-)

        Mutta loppupelissä kyse on pelkästään adjustoitumisesta. Ei maanikkoa vastaan voi pelata "normaalia" peliä, vaan omaa peliä pitää pasivoida varsinkin ennen floppia ja pyrkiä näkemään niitä enemmän kuin normaalisti.
        Ainoastaan jollain JJ käsillä voidaan alkaa rähisemään jo ennen floppia, mutta muuten vain katsotaan että mitä flopilla näkyy ja sitten miettiä jatkoa. Kärkipari on yleensä jo nuts joilla voi maanikkoa vastaan pelata koko stäkistä.

        Turnauksista olen pitkälti samaa mieltä. Itse olen todennut että ainoa järkevä keino pärjätä on pelata todella tiukkaa ja toivoa että kortti käy. Bluffaaminen ei onnistu koska muutaman dollarin turnauksissa vihut ovat valmiita menemään poikki millä tahansa napilla. Oikeastaan vasta siinä vaiheessa kun mukana on 20 tai alle pelaajaa, voi alkaa pelaamaan agressiivisemmin, koska silloin kaikki maaanikot ovat yleensä jo hölmöyttään tippuneet, Varsinkin finaalipöydässä voi pelata jo varsin agrosti koska vihut tulevat yleensä aika pelokkaiksi siinä vaiheessa.

        Tänään paukutin vitosen rebuy-turnauksessa itseni kolmossijalle 1,5 tunnin kohdalla (yhdellä lisäostolla). Stäkki oli 23000 chippiä kun average oli 7500 paikkeilla.
        No.. samassa pöydässä istuskeli espanjanpoika, ultimatedonkey, joka oli tehnyt ekan tunnin aikana yhtää liioittelematta vähintään 25 rebuyta, useimmiten tuplana, ja joka silti lähti toiselle tunnille pohjakassalla liikkeelle yritettyään vielä re-buy periodin lopussa nousua kaikilla mahdollisilla korteilla.

        Ensin Dude tuplasi stäkkinsä minun flopattua Q-tripsit ja hänellä oli AQ kourassaan. Turn ja River A ja A.

        Sitten tämä Donkeykong tuplasi taas stäkkinsä ensin kahdella parilla 5 ja 2, jotakin muuta vastaan. Sitten hän lähti kahden rajun korottajan matkaan kutos-kasi offareilla ja floppasi suoran ässiä ja akkoja vastaan. Nyt hänellä oli hieman minun stäkkiäni pienempi kassa ja olin itsekin jo tehnyt pienen nousun sillävälin.

        Korotin QJ herttasuittareilla 4 x bb ja ainoa joka maksoi oli tämä supermies. Floppi Q57 kahdella hertalla. Korotan potillisen koska olen varma että tämä ultrabra vetää taas jollakin nollakädellä pelkkää ryöstöyritystä ja kohta tulee tuplat minulle. (hän pelasi noin 85% kaikista käsistään)
        No... hän vetäisee all innin. Ketä muuta vaan vastaan olisin foldannut mutta en tätä.
        Sieltäpä paljastuu taskuässät ja en saa väriäkään kiinni ja minulle jää 500 chippiä...
        Nousen vielä niiden kanssa 3000 chippiin asti kunnes tämä sankari maksaa taskuysejäni vastaan all innin K7 offareillaan ja saa K:n turnilta.

        Juuri tuollaiset dorkat vetävät nykyään potteja himaan ja ei se paljoa minua lohduta että urpo putoaa kuitenkin 90% varmuudella ennen palkintosijoja.


      • ohoh....
        aloittaja kirjoitti:

        "Ne jotka osaa, ne tekee mitä vaan, jotka ei, -ne ryhtyy opettamaan"
        Tuota liirunlaarumia että "nosta rahat pois kun olet voittoputkessa" saa kuulla ihan tarpeeksi.
        Käytännössä se vaan ei mene niin.
        Tappiolla olevat mikropelaajat kuten tuo edellä mainittu rotta jakelevat sinänsä ihan ok neuvoja ja tietävät miten homman pitäisi toimia teoriassa mutta käytäntö onkin sitten ihan toinen.
        Suurempana ongelmana kuin pelaajien taitotason nousemisen näen pelaajamäärien kasvamisen ja sitä myötä sen että uusilla (työttömillä) nuorisopelaajilla on järjetön hätä rikastua.
        Tämä seikka tuo maniaceja joka pöytään ja sellaisessa ympäristössä ei tieto/taitopelaaja voi enää menestyä.
        Joku aina osuu kun pöydässä on nykyisin 3-4 pähkähullua aloittelijaa.
        En sano että hulluus olisi aina huono taktiikka (vrt.Sahamies), mutta kuten sanottu, sellaisessa ympäristössä ei järkipalaaja enää menesty.
        Olen voittanut noin 20 turnausta näiden vuosien (2005-2009) aikana ja istunut finaalipöydässä noin 100 kertaa.
        Olen laskenut tilastoistani että keskimäärin turnauksissa finaalipöytään päästyäni olen siihen mennessä tehnyt 3-4 onnistunutta ohivetoa ja kärsinyt niitä vastaan keskimäärin yhden ohivedon.
        Samaten finaalipöytään päästäkseni olen joutunut tekemään sarjatyönä erittäin rohkeita ryöstöjä.
        Nuo onnenkantamoiset ja aggressiivisuustasoni eivät enää vaan nykyisin riitä kun hyperaggressiiviset jangsterit painaa päälle seiskahailla silmämunat kiiluen.
        Bluffaaminen on tuhoon tuomittu ja vetokäsien vetäminen ei kannata maniacvihujen jättibetsien jälkeen.
        Menee onnenpeliksi vähän liikaa koko hoito.
        Pitäisi varmaan kokeilla isompia tasoja ja jenkkien yöaikaan tai jotakin... Eväät käypi vähiin meikäläisellä tätä menoa. ;)

        "Suurempana ongelmana kuin pelaajien taitotason nousemisen näen pelaajamäärien kasvamisen ja sitä myötä sen että uusilla (työttömillä) nuorisopelaajilla on järjetön hätä rikastua.
        Tämä seikka tuo maniaceja joka pöytään ja sellaisessa ympäristössä ei tieto/taitopelaaja voi enää menestyä.
        Joku aina osuu kun pöydässä on nykyisin 3-4 pähkähullua aloittelijaa.
        En sano että hulluus olisi aina huono taktiikka (vrt.Sahamies), mutta kuten sanottu, sellaisessa ympäristössä ei järkipalaaja enää menesty."


        Hahaa... On kyllä niin koomista tekstiä kuin olla ja voi....

        Voisi 99,999% varmuudella sanoa että sinä kuulut tuohon mainitsemaasi porukkaan ja taas järkipelaajaa sinusta ei taida saada tekemälläkään...


        "Bluffaaminen on tuhoon tuomittu ja vetokäsien vetäminen ei kannata maniacvihujen jättibetsien jälkeen.
        Menee onnenpeliksi vähän liikaa koko hoito.
        Pitäisi varmaan kokeilla isompia tasoja ja jenkkien yöaikaan tai jotakin... Eväät käypi vähiin meikäläisellä tätä menoa. ;)"


        Ikävä kyllä pokerissa tarvitsee usein myös ominaisuutta "kärsivällisyys". Jos bluffaus ei tuota tulosta niin järkeäkö on bluffata?

        Se on totta että turnauksissa tarvitsee paljon myös tuuria taidon lisäksi menestymiseen. Aina tulee niitä "coin flippejä" jotka on pakko voittaa... Siltikin mitä kokeneempi pelaaja niin sitä vähemmän osaa ehkäistä noita tilanteita ja ei pelaa järjettömiä bluffiyrityksiä.

        Jotenkin paistaa tekstistäsi läpi että pelaat huonoilla korteilla vahvoja bluffeja ja ihmettelet jälkeenpäin että "oho vihulla oli paremmat kortit!". Sitten tilttaat ja teet lisää tappiota...


        Kyllä järkipelaaja voittaa ne 3 maniacciakin "mennen tullen" olipa kyse texasista tai omahasta... Taidat vain itse kuulua yhteen "maniac"-kategoriaan.


      • mitä vähemmän
        ohoh.... kirjoitti:

        "Suurempana ongelmana kuin pelaajien taitotason nousemisen näen pelaajamäärien kasvamisen ja sitä myötä sen että uusilla (työttömillä) nuorisopelaajilla on järjetön hätä rikastua.
        Tämä seikka tuo maniaceja joka pöytään ja sellaisessa ympäristössä ei tieto/taitopelaaja voi enää menestyä.
        Joku aina osuu kun pöydässä on nykyisin 3-4 pähkähullua aloittelijaa.
        En sano että hulluus olisi aina huono taktiikka (vrt.Sahamies), mutta kuten sanottu, sellaisessa ympäristössä ei järkipalaaja enää menesty."


        Hahaa... On kyllä niin koomista tekstiä kuin olla ja voi....

        Voisi 99,999% varmuudella sanoa että sinä kuulut tuohon mainitsemaasi porukkaan ja taas järkipelaajaa sinusta ei taida saada tekemälläkään...


        "Bluffaaminen on tuhoon tuomittu ja vetokäsien vetäminen ei kannata maniacvihujen jättibetsien jälkeen.
        Menee onnenpeliksi vähän liikaa koko hoito.
        Pitäisi varmaan kokeilla isompia tasoja ja jenkkien yöaikaan tai jotakin... Eväät käypi vähiin meikäläisellä tätä menoa. ;)"


        Ikävä kyllä pokerissa tarvitsee usein myös ominaisuutta "kärsivällisyys". Jos bluffaus ei tuota tulosta niin järkeäkö on bluffata?

        Se on totta että turnauksissa tarvitsee paljon myös tuuria taidon lisäksi menestymiseen. Aina tulee niitä "coin flippejä" jotka on pakko voittaa... Siltikin mitä kokeneempi pelaaja niin sitä vähemmän osaa ehkäistä noita tilanteita ja ei pelaa järjettömiä bluffiyrityksiä.

        Jotenkin paistaa tekstistäsi läpi että pelaat huonoilla korteilla vahvoja bluffeja ja ihmettelet jälkeenpäin että "oho vihulla oli paremmat kortit!". Sitten tilttaat ja teet lisää tappiota...


        Kyllä järkipelaaja voittaa ne 3 maniacciakin "mennen tullen" olipa kyse texasista tai omahasta... Taidat vain itse kuulua yhteen "maniac"-kategoriaan.

        "Se on totta että turnauksissa tarvitsee paljon myös tuuria taidon lisäksi menestymiseen. Aina tulee niitä "coin flippejä" jotka on pakko voittaa... Siltikin mitä kokeneempi pelaaja niin sitä vähemmän osaa ehkäistä noita tilanteita ja ei pelaa järjettömiä bluffiyrityksiä."

        Tarkoitin siis että "sitä enemmän osaa ehkäistä" tilanteita...


      • Kokenut peluri
        ohoh.... kirjoitti:

        "Suurempana ongelmana kuin pelaajien taitotason nousemisen näen pelaajamäärien kasvamisen ja sitä myötä sen että uusilla (työttömillä) nuorisopelaajilla on järjetön hätä rikastua.
        Tämä seikka tuo maniaceja joka pöytään ja sellaisessa ympäristössä ei tieto/taitopelaaja voi enää menestyä.
        Joku aina osuu kun pöydässä on nykyisin 3-4 pähkähullua aloittelijaa.
        En sano että hulluus olisi aina huono taktiikka (vrt.Sahamies), mutta kuten sanottu, sellaisessa ympäristössä ei järkipalaaja enää menesty."


        Hahaa... On kyllä niin koomista tekstiä kuin olla ja voi....

        Voisi 99,999% varmuudella sanoa että sinä kuulut tuohon mainitsemaasi porukkaan ja taas järkipelaajaa sinusta ei taida saada tekemälläkään...


        "Bluffaaminen on tuhoon tuomittu ja vetokäsien vetäminen ei kannata maniacvihujen jättibetsien jälkeen.
        Menee onnenpeliksi vähän liikaa koko hoito.
        Pitäisi varmaan kokeilla isompia tasoja ja jenkkien yöaikaan tai jotakin... Eväät käypi vähiin meikäläisellä tätä menoa. ;)"


        Ikävä kyllä pokerissa tarvitsee usein myös ominaisuutta "kärsivällisyys". Jos bluffaus ei tuota tulosta niin järkeäkö on bluffata?

        Se on totta että turnauksissa tarvitsee paljon myös tuuria taidon lisäksi menestymiseen. Aina tulee niitä "coin flippejä" jotka on pakko voittaa... Siltikin mitä kokeneempi pelaaja niin sitä vähemmän osaa ehkäistä noita tilanteita ja ei pelaa järjettömiä bluffiyrityksiä.

        Jotenkin paistaa tekstistäsi läpi että pelaat huonoilla korteilla vahvoja bluffeja ja ihmettelet jälkeenpäin että "oho vihulla oli paremmat kortit!". Sitten tilttaat ja teet lisää tappiota...


        Kyllä järkipelaaja voittaa ne 3 maniacciakin "mennen tullen" olipa kyse texasista tai omahasta... Taidat vain itse kuulua yhteen "maniac"-kategoriaan.

        Nysväämällä voittaa vielä vähemmän kuin kärsivällisyydellä.
        Kyllä turnausten voittoon tarvitaan hulluja ja "epätavallisia" muuveja. Niitä tarvitaan paljon.
        Teoriajunioripelaajan kuten tämä nimimerkki "ohoh"-poitsun ura on ohi jo ennen alkamistaan vaikka ollaan opeteltu joku kirja ulkoa ja saatu jostakin vitun pokerstrategyvisasta 50 taalaa.
        Äitille sitten kertomaan pipuli puolijäykkänä innosta ja sitten mikropöytiin sahailemaan edestakaisin viideksi vuodeksi.
        Kavereille kerrotaan olevansa ammattipelureita ja ostetaan äitin maksamalta mallorcan matkalta rantarolexi jota esitellään hiha käärittynä jussi-annikin toyotan takapenkillä pikku-lissulle.
        Sitten kun vahinkolaukaus olet tienannut kymmeniätuhansia euroja pokerilla kuten minä niin tule elvistelemään uudestaan.
        Pitäisi antaa vähän iskän kädestä.


      • ohoh....
        Kokenut peluri kirjoitti:

        Nysväämällä voittaa vielä vähemmän kuin kärsivällisyydellä.
        Kyllä turnausten voittoon tarvitaan hulluja ja "epätavallisia" muuveja. Niitä tarvitaan paljon.
        Teoriajunioripelaajan kuten tämä nimimerkki "ohoh"-poitsun ura on ohi jo ennen alkamistaan vaikka ollaan opeteltu joku kirja ulkoa ja saatu jostakin vitun pokerstrategyvisasta 50 taalaa.
        Äitille sitten kertomaan pipuli puolijäykkänä innosta ja sitten mikropöytiin sahailemaan edestakaisin viideksi vuodeksi.
        Kavereille kerrotaan olevansa ammattipelureita ja ostetaan äitin maksamalta mallorcan matkalta rantarolexi jota esitellään hiha käärittynä jussi-annikin toyotan takapenkillä pikku-lissulle.
        Sitten kun vahinkolaukaus olet tienannut kymmeniätuhansia euroja pokerilla kuten minä niin tule elvistelemään uudestaan.
        Pitäisi antaa vähän iskän kädestä.

        Kirjoituskielestä päätellen ei järki paljon päätä pakota...!

        "Sitten kun vahinkolaukaus olet tienannut kymmeniätuhansia euroja pokerilla kuten minä niin tule elvistelemään uudestaan."

        Kukahan tuota uskoo? (uskotko itsekkään?).


        Kuullostaa vain hieman naurettavalta että häviät "huonojen pelaajien takia" ja valitat bluffeista joita eivät nämä "huonot pelaajat tajua". Jos et cash-peleistä voita näitä "maniaceja vastaan" niin kannattaa tosiaan harkita "alan vaihtoa". Tai jos rollisi ei kestä tappioitasi.

        Pitkävetopalstalta löydät kyllä näitä "hengenheimolaisia". Lienee sukulaisiasi?


      • epämikro
        ohoh.... kirjoitti:

        Kirjoituskielestä päätellen ei järki paljon päätä pakota...!

        "Sitten kun vahinkolaukaus olet tienannut kymmeniätuhansia euroja pokerilla kuten minä niin tule elvistelemään uudestaan."

        Kukahan tuota uskoo? (uskotko itsekkään?).


        Kuullostaa vain hieman naurettavalta että häviät "huonojen pelaajien takia" ja valitat bluffeista joita eivät nämä "huonot pelaajat tajua". Jos et cash-peleistä voita näitä "maniaceja vastaan" niin kannattaa tosiaan harkita "alan vaihtoa". Tai jos rollisi ei kestä tappioitasi.

        Pitkävetopalstalta löydät kyllä näitä "hengenheimolaisia". Lienee sukulaisiasi?

        Loppuiko viikkorahat vai mikäs nyt pännii? Aina voit pelailla leikkirahapelejä tai siskon kanssa kimbleä.

        Jos minua oikein lapsettaisi niin laittaisin kolmelta saitilta nikkini joilta voisit kateuksissasi tarkistaa rankingit ja tienestit.

        Nyt ei vaan satu lapsettamaan niin paljon. Lärviäsi voin leipoa sen sijaan ihan koska vaan ja ihan ilmaiseksi.


      • PLoo
        Kokenut peluri kirjoitti:

        Nysväämällä voittaa vielä vähemmän kuin kärsivällisyydellä.
        Kyllä turnausten voittoon tarvitaan hulluja ja "epätavallisia" muuveja. Niitä tarvitaan paljon.
        Teoriajunioripelaajan kuten tämä nimimerkki "ohoh"-poitsun ura on ohi jo ennen alkamistaan vaikka ollaan opeteltu joku kirja ulkoa ja saatu jostakin vitun pokerstrategyvisasta 50 taalaa.
        Äitille sitten kertomaan pipuli puolijäykkänä innosta ja sitten mikropöytiin sahailemaan edestakaisin viideksi vuodeksi.
        Kavereille kerrotaan olevansa ammattipelureita ja ostetaan äitin maksamalta mallorcan matkalta rantarolexi jota esitellään hiha käärittynä jussi-annikin toyotan takapenkillä pikku-lissulle.
        Sitten kun vahinkolaukaus olet tienannut kymmeniätuhansia euroja pokerilla kuten minä niin tule elvistelemään uudestaan.
        Pitäisi antaa vähän iskän kädestä.

        "Kyllä turnausten voittoon tarvitaan hulluja ja "epätavallisia" muuveja. Niitä tarvitaan paljon."

        Tähän vaikuttaa todella paljon se, että minkä hintaluokan turnauksissa pelataan. Kun sisäänosto nousee usemapaan kymmeneen dollariin/euroon, niin nämä liikkeet toimii paremmin ja niitä on pakkkokin tehdä koska merkit ei ole läheskään niin löysässä kuin jossain muutaman lantin turnauksissa.

        Pienen rahan turnauksissa käytännössä kaikki muuvailu voidaan unohtaa koska suurin osa pelaajista on valmis menemään poikki melko heppoisillakin käsillä. Toki niistäkin löytyy sellaisia pelaajia joita vastaan tuollainen pelaaminen kannattaa, mutta suhteellisen harvassa ne on.

        Oikeastaan vasta bubblessa ja finaalipöydässä (ja juuri ennen finaalipöytää) tuo alkaa kannattamaan, mutta sitä ennen se on oman kuopan kaivamista.


    • nlo

      Lähes samaa mieltä ollaan näistä pokerisaiteista aloittajan kanssa. Olen huomannut selvästi sen pelatessa (jo vuosia), että muutamana päivänä saatan tasaisesti voittaa sellaiset 5-10 buyin käteispeleissä. Kunnes yhtäkkiä täysi stoppi korttien osumiseen ja isot kortit ovat pelkkää roskaa kädessä kun flopit ei osu enää vahingossakaan ja jos osuu niin perässä ollaan viimeistään riverillä. Olen jo oppinut havainnoimaan kun tämä tapahtuu, koska saitilla jolla pelaan on nykyään pöydissä paljon tosi tiukkoja multitablaavia AA, KK ja setin metsästäjiä, joita on helppo bluffata koska tietää heidän foldaavan jos heillä ei ole tarpeeksi hyvää kättä tai nutsi värin suoranvetoa. yhtäkkiä nämä tiukkikset alkaa rereissailmaan minua preflop jos olen korottanut esim. KK kädellä tai vastaavasti flopilla kun olen missannut 12:nnen kerran 4betatun AK käden ja yritän viedä tiukkikselta bluffilla pottia niin kylkeen tullaan pöydän ollessa 952 ja foldattuani tiukkis tyytyväisenä ilmoittaa chattiin, että "lol i hit 3 times set in a row". Ja tuosta KK kädestä niin 95% varmuudella siellä on AA vastassa.

      Muuta selitystä en tälle keksi kuin, että pokerisaitti haluaa tasata pelaajien pelikassoja rankaisemalla niitä jotka ovat voittaneet lähiaikoina ja suosimalla esim. viimeaikaisia häviäjiä tai uusia saitille rahaa tallettajia jatkuvilla hyvillä korteilla ja uskomattomalla osumisprosentilla. Näin saadaan rahaa kiertämään ja rakea sataa kasinolle huomattavasti enemmän.

      Omat vuosien kokemukset nettipokerista on, että voittaminen on mahdollista, mutta korttien jako ei satunnaista ole.

      Jos eri saittien korttien jako olisi täysin satunnaista ja ennalta arvaamatonta en usko, että tällöin netissä olisi tuhottomasti keskusteluja tästä aiheesta niin kuin nyt.

      Harvapa kirjoittaa, että jonkun kasinon livepelien korttien jako olisi rigged.

      • PLoo

        Suurin osa näistä ihmisistä jotka valittavat että nettipokeri on rigged ovat yksinkertaisesti huonoja pelaajia jotka eivät vain pysty myöntämään sitä. Rigged-teorian todistaminenhan olisi todella helppoa. Ei siihen tarvitsisi muuta kuin pelata ensin tarpeeksi kauan (esim. muutama satatuhatta kättä) ja sitten alkaa tutkimaan mitä Poker Tracker sanoo. Kaikille pelipöydän tapahtumille voidaan laskea todennäköisyys ja träkkeristä voidaan aukottomasti tarkastaa että miten lähellä ne ovat noissa käsissä menneet.

        Vaikka todistaminen on noin äärettömän helppoa, en silti ole missään enkä koskaan törmännyt sellaiseen postaajaan joka olisi jotain tilastoja järkevällä otannalla näyttänyt. Myönnän että olen itsekkin joskus downswingissä ollut lähes varma että nettipokeri on rigged, mutta PT on tylysti kertonut että ei ole pitkällä aikavälillä tapahtunut mitään erikoista tai törkeästi todennäköisyyksien vastaista.

        Itse olen muutama vuosi sitten 40€ aloittanut enkä sen jälkeen ole laittanut omalta tililtä senttiäkään millekkään pokerisaitille, niin miksi minun kohdalle ei ole ikinä sattunut vastaavaa?
        Toki tappioputkia tulee aina ja kaikille. Ei ole todennäköisyyksien mukaistakaan että jonkun PT-käyrä näyttää tasaisesti ylöspäin vaikka olisi minkälainen guru.

        Aina kun vedotaan näihin live-peleihin, niin täytyy muistaa että miten hidas se pelirytmi on verrattuna nettiin. Jos pelaa vaikka shorttia netissä, niin käsiä tulee noin sata/tunti/pöytä. Jos pelaa vaikka neljää pöytää samaan aikaan, niin se tekee 400 kättä tunnissa. Jos pelaa vaikka kolme tuntia, niin käsiä ehtii kertymään 1200. En ole livenä kovin paljoa pelannut joten en pysty mitään faktaa laittamaan pöytään että kuinka paljon aikaa veisi tuon 1200 jaon saaminen kasaan. Mutta jos yhden jaon pelaamiseen menisi kolmekin minuuttia, niin siihen kuluisi 60 tuntia.

        Jos swingaa kolmen tunnin ja 1200 jaon aikana vaikka kolme biniä alas, niin totta kai se tuntuu melko isolta, mutta jos livenä montuttaa 60 tunnissa saman verran, niin ei se tunnu kovin pahalta. Eli vähän suhteellisuudentajua tässä tarvitaan.

        Tästä johtuu se, että kukaan ei epäile kasinolla pelaamisen rehellisyyttä. Jos kaveri osuu esim. siihen väriinsä kaksi kertaa sen 60 tunnin aikana, niin tuskin siitä kukaan mitään meteliä nostaa. Mutta jos netissä joku osuu sen kolme tunnin aikana kaksi kertaa siihen väriin, niin mellakka on jo valmis.

        Kasinoilla huijaaminen on jopa helpompaa kuin netissä. Kasinolla huijauksesta tarvitsee tietää vain jakaja ja yksi tai kaksi pelaajaa. Netissä siihen joutuisi sekaantumaan aivan liian iso määrä ohjelmoijia sekä johtajia, joten olisi täysin mahdotonta pitää se salassa.

        Lisäksi huijauksen todistaminen kasinolla on vaikeampaa, koska ei ole mitään tarkkaa kirjanpitoa siitä että kuka voittaa ja kuka osuu milloinkin. Koska niitä käsiä tulee myös huomattavasti vähemmän verrattuna nettiin, järkevän otannan saaminen huijauksen todistamiseksi kestäisi niin järjettömän kauan, että mahdolliset huijarit ovat jo aika päivää sitten vaihtaneet maisemaa.

        Netissä jos paljastuisi jollain saitilla tuollainen huijaus, se tietäisi sen firman tuhoa. Joten millään saitilla ei ole mitään syytä vaarantaa koko hyvää tulonlähdettä ekstran saamiseksi huijaamalla.

        Suoraan sanottuna olisin enemmän huolissani siitä että minua huijataan jollain kasinolla, kuin netissä..


      • nlo
        PLoo kirjoitti:

        Suurin osa näistä ihmisistä jotka valittavat että nettipokeri on rigged ovat yksinkertaisesti huonoja pelaajia jotka eivät vain pysty myöntämään sitä. Rigged-teorian todistaminenhan olisi todella helppoa. Ei siihen tarvitsisi muuta kuin pelata ensin tarpeeksi kauan (esim. muutama satatuhatta kättä) ja sitten alkaa tutkimaan mitä Poker Tracker sanoo. Kaikille pelipöydän tapahtumille voidaan laskea todennäköisyys ja träkkeristä voidaan aukottomasti tarkastaa että miten lähellä ne ovat noissa käsissä menneet.

        Vaikka todistaminen on noin äärettömän helppoa, en silti ole missään enkä koskaan törmännyt sellaiseen postaajaan joka olisi jotain tilastoja järkevällä otannalla näyttänyt. Myönnän että olen itsekkin joskus downswingissä ollut lähes varma että nettipokeri on rigged, mutta PT on tylysti kertonut että ei ole pitkällä aikavälillä tapahtunut mitään erikoista tai törkeästi todennäköisyyksien vastaista.

        Itse olen muutama vuosi sitten 40€ aloittanut enkä sen jälkeen ole laittanut omalta tililtä senttiäkään millekkään pokerisaitille, niin miksi minun kohdalle ei ole ikinä sattunut vastaavaa?
        Toki tappioputkia tulee aina ja kaikille. Ei ole todennäköisyyksien mukaistakaan että jonkun PT-käyrä näyttää tasaisesti ylöspäin vaikka olisi minkälainen guru.

        Aina kun vedotaan näihin live-peleihin, niin täytyy muistaa että miten hidas se pelirytmi on verrattuna nettiin. Jos pelaa vaikka shorttia netissä, niin käsiä tulee noin sata/tunti/pöytä. Jos pelaa vaikka neljää pöytää samaan aikaan, niin se tekee 400 kättä tunnissa. Jos pelaa vaikka kolme tuntia, niin käsiä ehtii kertymään 1200. En ole livenä kovin paljoa pelannut joten en pysty mitään faktaa laittamaan pöytään että kuinka paljon aikaa veisi tuon 1200 jaon saaminen kasaan. Mutta jos yhden jaon pelaamiseen menisi kolmekin minuuttia, niin siihen kuluisi 60 tuntia.

        Jos swingaa kolmen tunnin ja 1200 jaon aikana vaikka kolme biniä alas, niin totta kai se tuntuu melko isolta, mutta jos livenä montuttaa 60 tunnissa saman verran, niin ei se tunnu kovin pahalta. Eli vähän suhteellisuudentajua tässä tarvitaan.

        Tästä johtuu se, että kukaan ei epäile kasinolla pelaamisen rehellisyyttä. Jos kaveri osuu esim. siihen väriinsä kaksi kertaa sen 60 tunnin aikana, niin tuskin siitä kukaan mitään meteliä nostaa. Mutta jos netissä joku osuu sen kolme tunnin aikana kaksi kertaa siihen väriin, niin mellakka on jo valmis.

        Kasinoilla huijaaminen on jopa helpompaa kuin netissä. Kasinolla huijauksesta tarvitsee tietää vain jakaja ja yksi tai kaksi pelaajaa. Netissä siihen joutuisi sekaantumaan aivan liian iso määrä ohjelmoijia sekä johtajia, joten olisi täysin mahdotonta pitää se salassa.

        Lisäksi huijauksen todistaminen kasinolla on vaikeampaa, koska ei ole mitään tarkkaa kirjanpitoa siitä että kuka voittaa ja kuka osuu milloinkin. Koska niitä käsiä tulee myös huomattavasti vähemmän verrattuna nettiin, järkevän otannan saaminen huijauksen todistamiseksi kestäisi niin järjettömän kauan, että mahdolliset huijarit ovat jo aika päivää sitten vaihtaneet maisemaa.

        Netissä jos paljastuisi jollain saitilla tuollainen huijaus, se tietäisi sen firman tuhoa. Joten millään saitilla ei ole mitään syytä vaarantaa koko hyvää tulonlähdettä ekstran saamiseksi huijaamalla.

        Suoraan sanottuna olisin enemmän huolissani siitä että minua huijataan jollain kasinolla, kuin netissä..

        Lähes joka foorumilla kun näitä rigged juttuja olen lukenut niin joku mainitsee
        tämän, että totta kai niitä bad beatteja sattuu enemmän netissä kuin livenä, koska pelataan enemmän käsiä. Tuossa nyt ei ole mitään epäselvää vaan aivan normaalia, mutta eikö tällöin sitten pitäisi tulla enemmän myös ns. good beatteja kun pelataan enemmän käsiä? Eipä vaan tunnu tulevan siinä määrin kuin bad beatteja.

        Nettipokerin todistaminen riggediksi voi olla vähän vaikeaa. Ei noi saitit ainakaan oman kokemuksen pohjalta kuitenkaan aivan överiksi vedä heidän koodattua kusetus korttigeneraattoria. Ehkä jos tarpeeksi pelaajia olisi mukana tekemässä tilastoja ja tehtäisiin tilastoja tarpeeksi laaja-alaisesti ettei vain otettaisi huomioon aloituskortteja. Esim. AA kädessä kuinka usein floppi on samaa maata, kuinka usein peräkkäisiä kortteja tai kaksi samaa numeroa flopissa.

        Ainakin itselleni vuosia ja tuhottomia määriä käsiä pelanneena olen todistanut, että nettipokeri on rigged.

        Kun pelaat netissä kiinnitäppä huomiota seuraaviin:

        -Pitkän tauon jälkeen kun menet pelaamaan saitille x, runnaatko normaalia paremmin ainakin alkuvaiheessa?

        -Kun teet ensi talletuksen saitille runnaat aluksi äärettömän hyvin jonkin aikaa?

        -Rahan kotiuttamisen jälkeen voittavan session pelaaminen on yllättävän vaikeata (iskee downswingi)?

        -Turnauksissa isot stackit vetää ohi pienistä ja osuu kortteihin jatkuvalla syötöllä, all init isot stackit voittaa vs pienet lähes jatkuvasti. Viime aikoina ainakin itse kun olen turnauksia pelaillut tämä ilmiö on tullut eteen vähän liiankin usein.

        Otetaan esimerkki, että kotiutat rahaa saitilta tai olet jonkin aikaa pelannut voittavaa pokeria ja rolli on mukavasti kasvanut kunnes huomaat, että nyt kytkin kääntyi toiseen suuntaan saitilla, vihut alkaa vetelemään ohi ja setit alkaa hävitä toistuvasti yliseteille. Tätä jatkuu päivän tai parikin kunnes olet tarpeeksi hävinnyt rahaa kierrätettäväksi muille. Mutta tuona aikana koitappa pelata vaikka tietokoneella jotain pokerisimulaattoria tai simuloi tilanteita
        oikealla korttipakalla itsellesi, kunhan teet sen jollain mikä ei ole missään kytköksissä näihin pokerisaitteihin tai internettiin. Niin yllätys yllätys eipä tulekkaan enää beatteja siinä määrin mitä netissä. Ottamalla, vaikka AA vs K9o preflop allin lähtökädeksi (jonka juuri itse hävisin kun vihu veti 9 korkean suoran) niin voi olla, että saa sekoitella ja jakaa kortteja häviämättä pottia siihen saakka kunnes taas netissä jälleen napsahtaa AA käteen ja tulee otettua se turpiin.

        Olen huomannut, että kun alan runnata huonosti saitilla x ja menen pelaamaan saitille y huono tuuri jatkuu myös tällä saitilla. Siitä olen tullut päätökseen, että kaikki tai ainakin lähes kaikki saitit ovat kytköksissä toisiinsa eli jakavat pelaajien tiedot voitoista, häviöistä ja kotiutuksista keskenään jolloin saittien koodattu ohjelma määrittää miten peli kulkee.

        Jos kiinnostaa lueskella pelaajien kommentteja eri saiteista (aika yllättävästi ne kyllä ovat aika rigged painotteisia), mutta itselläni ainakin suurimman
        osan kanssa on aivan samanlaisia kokemuksia niin tuolta niitä löytyy niin micro kuin isompienkin limiittien pelaajilta.

        http://www.homepokergames.com/fulltilt.php


      • turska on kala
        nlo kirjoitti:

        Lähes joka foorumilla kun näitä rigged juttuja olen lukenut niin joku mainitsee
        tämän, että totta kai niitä bad beatteja sattuu enemmän netissä kuin livenä, koska pelataan enemmän käsiä. Tuossa nyt ei ole mitään epäselvää vaan aivan normaalia, mutta eikö tällöin sitten pitäisi tulla enemmän myös ns. good beatteja kun pelataan enemmän käsiä? Eipä vaan tunnu tulevan siinä määrin kuin bad beatteja.

        Nettipokerin todistaminen riggediksi voi olla vähän vaikeaa. Ei noi saitit ainakaan oman kokemuksen pohjalta kuitenkaan aivan överiksi vedä heidän koodattua kusetus korttigeneraattoria. Ehkä jos tarpeeksi pelaajia olisi mukana tekemässä tilastoja ja tehtäisiin tilastoja tarpeeksi laaja-alaisesti ettei vain otettaisi huomioon aloituskortteja. Esim. AA kädessä kuinka usein floppi on samaa maata, kuinka usein peräkkäisiä kortteja tai kaksi samaa numeroa flopissa.

        Ainakin itselleni vuosia ja tuhottomia määriä käsiä pelanneena olen todistanut, että nettipokeri on rigged.

        Kun pelaat netissä kiinnitäppä huomiota seuraaviin:

        -Pitkän tauon jälkeen kun menet pelaamaan saitille x, runnaatko normaalia paremmin ainakin alkuvaiheessa?

        -Kun teet ensi talletuksen saitille runnaat aluksi äärettömän hyvin jonkin aikaa?

        -Rahan kotiuttamisen jälkeen voittavan session pelaaminen on yllättävän vaikeata (iskee downswingi)?

        -Turnauksissa isot stackit vetää ohi pienistä ja osuu kortteihin jatkuvalla syötöllä, all init isot stackit voittaa vs pienet lähes jatkuvasti. Viime aikoina ainakin itse kun olen turnauksia pelaillut tämä ilmiö on tullut eteen vähän liiankin usein.

        Otetaan esimerkki, että kotiutat rahaa saitilta tai olet jonkin aikaa pelannut voittavaa pokeria ja rolli on mukavasti kasvanut kunnes huomaat, että nyt kytkin kääntyi toiseen suuntaan saitilla, vihut alkaa vetelemään ohi ja setit alkaa hävitä toistuvasti yliseteille. Tätä jatkuu päivän tai parikin kunnes olet tarpeeksi hävinnyt rahaa kierrätettäväksi muille. Mutta tuona aikana koitappa pelata vaikka tietokoneella jotain pokerisimulaattoria tai simuloi tilanteita
        oikealla korttipakalla itsellesi, kunhan teet sen jollain mikä ei ole missään kytköksissä näihin pokerisaitteihin tai internettiin. Niin yllätys yllätys eipä tulekkaan enää beatteja siinä määrin mitä netissä. Ottamalla, vaikka AA vs K9o preflop allin lähtökädeksi (jonka juuri itse hävisin kun vihu veti 9 korkean suoran) niin voi olla, että saa sekoitella ja jakaa kortteja häviämättä pottia siihen saakka kunnes taas netissä jälleen napsahtaa AA käteen ja tulee otettua se turpiin.

        Olen huomannut, että kun alan runnata huonosti saitilla x ja menen pelaamaan saitille y huono tuuri jatkuu myös tällä saitilla. Siitä olen tullut päätökseen, että kaikki tai ainakin lähes kaikki saitit ovat kytköksissä toisiinsa eli jakavat pelaajien tiedot voitoista, häviöistä ja kotiutuksista keskenään jolloin saittien koodattu ohjelma määrittää miten peli kulkee.

        Jos kiinnostaa lueskella pelaajien kommentteja eri saiteista (aika yllättävästi ne kyllä ovat aika rigged painotteisia), mutta itselläni ainakin suurimman
        osan kanssa on aivan samanlaisia kokemuksia niin tuolta niitä löytyy niin micro kuin isompienkin limiittien pelaajilta.

        http://www.homepokergames.com/fulltilt.php

        nimimerkin nlo viestissä on asiaa. Itse olen huomannut eräällä pokerisivustolla samoja ilmiöitä, aluksi menee älyttömän hyvin monta päivää ja taas tappioputki kun alkaa mitään ei ole tehtävissä, häviät joka kädellä ihan sama mitä on itsellä tai kaverilla.
        Mahdollisesti pokerisivustot käyttävät status-pisteitä eri pelaajille ja se määrittelee voittoprosentit yksi vastaan yksi tilanteissa eli toiselle pelaajalle annetaan parempi kerroin hyvien korttien saantia varten. Ohjelmaan on helppo tehdä pienet lisäykset joka huomioi pelaajan statuksen ja voi esimerkiksi poistaa jaettavasta pakasta osan korteista ja jättää pakkaan enemmän toisen pelaajan tarvitsemia kortteja.
        Itse olen törmännyt monta kertaa pienen rahan turnauksissa ongelmaan , jossa joku voittaa hullun lailla melkein kaikki tärkeät jaot, ei ole väliä kuka panostaa ja kuinka paljon, aina tulee lopuksi pöytään sopivat kortit. Itse olen tällöin jäänyt odottelemaan parempia kortteja ja pelannut varovaisesti, mutta loppujen lopuksi pudonnut heti saatuani hyvät käsikortit isopari tai ak, ag.
        Yhdellä pokerisivustolla em. sääntö, monta kertaa on ihan sama miten pelaat, voittokortteja ei vain tule.


      • PLoo
        nlo kirjoitti:

        Lähes joka foorumilla kun näitä rigged juttuja olen lukenut niin joku mainitsee
        tämän, että totta kai niitä bad beatteja sattuu enemmän netissä kuin livenä, koska pelataan enemmän käsiä. Tuossa nyt ei ole mitään epäselvää vaan aivan normaalia, mutta eikö tällöin sitten pitäisi tulla enemmän myös ns. good beatteja kun pelataan enemmän käsiä? Eipä vaan tunnu tulevan siinä määrin kuin bad beatteja.

        Nettipokerin todistaminen riggediksi voi olla vähän vaikeaa. Ei noi saitit ainakaan oman kokemuksen pohjalta kuitenkaan aivan överiksi vedä heidän koodattua kusetus korttigeneraattoria. Ehkä jos tarpeeksi pelaajia olisi mukana tekemässä tilastoja ja tehtäisiin tilastoja tarpeeksi laaja-alaisesti ettei vain otettaisi huomioon aloituskortteja. Esim. AA kädessä kuinka usein floppi on samaa maata, kuinka usein peräkkäisiä kortteja tai kaksi samaa numeroa flopissa.

        Ainakin itselleni vuosia ja tuhottomia määriä käsiä pelanneena olen todistanut, että nettipokeri on rigged.

        Kun pelaat netissä kiinnitäppä huomiota seuraaviin:

        -Pitkän tauon jälkeen kun menet pelaamaan saitille x, runnaatko normaalia paremmin ainakin alkuvaiheessa?

        -Kun teet ensi talletuksen saitille runnaat aluksi äärettömän hyvin jonkin aikaa?

        -Rahan kotiuttamisen jälkeen voittavan session pelaaminen on yllättävän vaikeata (iskee downswingi)?

        -Turnauksissa isot stackit vetää ohi pienistä ja osuu kortteihin jatkuvalla syötöllä, all init isot stackit voittaa vs pienet lähes jatkuvasti. Viime aikoina ainakin itse kun olen turnauksia pelaillut tämä ilmiö on tullut eteen vähän liiankin usein.

        Otetaan esimerkki, että kotiutat rahaa saitilta tai olet jonkin aikaa pelannut voittavaa pokeria ja rolli on mukavasti kasvanut kunnes huomaat, että nyt kytkin kääntyi toiseen suuntaan saitilla, vihut alkaa vetelemään ohi ja setit alkaa hävitä toistuvasti yliseteille. Tätä jatkuu päivän tai parikin kunnes olet tarpeeksi hävinnyt rahaa kierrätettäväksi muille. Mutta tuona aikana koitappa pelata vaikka tietokoneella jotain pokerisimulaattoria tai simuloi tilanteita
        oikealla korttipakalla itsellesi, kunhan teet sen jollain mikä ei ole missään kytköksissä näihin pokerisaitteihin tai internettiin. Niin yllätys yllätys eipä tulekkaan enää beatteja siinä määrin mitä netissä. Ottamalla, vaikka AA vs K9o preflop allin lähtökädeksi (jonka juuri itse hävisin kun vihu veti 9 korkean suoran) niin voi olla, että saa sekoitella ja jakaa kortteja häviämättä pottia siihen saakka kunnes taas netissä jälleen napsahtaa AA käteen ja tulee otettua se turpiin.

        Olen huomannut, että kun alan runnata huonosti saitilla x ja menen pelaamaan saitille y huono tuuri jatkuu myös tällä saitilla. Siitä olen tullut päätökseen, että kaikki tai ainakin lähes kaikki saitit ovat kytköksissä toisiinsa eli jakavat pelaajien tiedot voitoista, häviöistä ja kotiutuksista keskenään jolloin saittien koodattu ohjelma määrittää miten peli kulkee.

        Jos kiinnostaa lueskella pelaajien kommentteja eri saiteista (aika yllättävästi ne kyllä ovat aika rigged painotteisia), mutta itselläni ainakin suurimman
        osan kanssa on aivan samanlaisia kokemuksia niin tuolta niitä löytyy niin micro kuin isompienkin limiittien pelaajilta.

        http://www.homepokergames.com/fulltilt.php

        "Lähes joka foorumilla kun näitä rigged juttuja olen lukenut niin joku mainitsee
        tämän, että totta kai niitä bad beatteja sattuu enemmän netissä kuin livenä, koska pelataan enemmän käsiä. Tuossa nyt ei ole mitään epäselvää vaan aivan normaalia, mutta eikö tällöin sitten pitäisi tulla enemmän myös ns. good beatteja kun pelataan enemmän käsiä? Eipä vaan tunnu tulevan siinä määrin kuin bad beatteja."

        -Ei niitä ohivetoja tule sen enempää netissä kuin livenäkään kun otetaan vain sama määrä käsiä, eikä ajatella asiaa tietyn ajan puitteissa. Ns. good beatteja tulee hyville pelaajille huomattavasti vähemmän koska he laittavat rahat keskelle huomattavasti useammin johdossa ollessaan kuin takamatkalta.

        "Esim. AA kädessä kuinka usein floppi on samaa maata, kuinka usein peräkkäisiä kortteja tai kaksi samaa numeroa flopissa."

        Kannetaan oma korsi kekoon:
        AA 262 kertaa ~63 000 käden aikana. Todennäköisyys 0,45%(283/63500)
        AA:lla floppi nähty 105 kertaa
        Vähintään kaksi saman maan korttia 51 kertaa. Todennäköisyys 55%(57/105).
        Kome peräkkäistä korttia. 3 kertaa. Todennäköisyys 3,5%(4/105)
        Parillinen floppi 15 kertaa. Todennäköisyys 17%(18/105)

        Mitä muuta haluat tietää?
        Okei, täytyy toki muistaa että tällä koneella ei ole kuin tuo 63k kättä.

        "-Pitkän tauon jälkeen kun menet pelaamaan saitille x, runnaatko normaalia paremmin ainakin alkuvaiheessa?"
        -En. Itse asiassa kun tein joskus paluun Full Tiltille, hävisin ~3 biniä ensimmäisen 300-400 käden aikana..

        "Kun teet ensi talletuksen saitille runnaat aluksi äärettömän hyvin jonkin aikaa?"
        -Hyvin olen runannut lähemmäs kolme vuotta.

        "-Rahan kotiuttamisen jälkeen voittavan session pelaaminen on yllättävän vaikeata (iskee downswingi)?"
        -Tämän tutkimiseen joutuisi näkemään jo enemmän vaivaa, mutta voin siitäkin joskus ottaa pahuuttani selvää.

        "-Turnauksissa isot stackit vetää ohi pienistä ja osuu kortteihin jatkuvalla syötöllä, all init isot stackit voittaa vs pienet lähes jatkuvasti."
        -Ainakin itse näen jatkuvasti kuinka isolla stäkillä pelaavat ovat tippunnet hyvinkin lyhyessä ajassa kun ovat ilmeisesti itsekkin uskoneet tähän ja lähteneet arvontalinjalle..

        "...jälleen napsahtaa AA käteen ja tulee otettua se turpiin."
        -Oma voittoprosentti nauloilla on 95%. Jos on menty riverille asti, niin voittoprosentti on 85%, eli ei mitään outoa siinäkään. Tosin voisi olla parempikin, mutta muutaman kerran olen itse hölmöyksissäni ylipelannut.

        "Olen huomannut, että kun alan runnata huonosti saitilla x ja menen pelaamaan saitille y huono tuuri jatkuu myös tällä saitilla. Siitä olen tullut päätökseen, että kaikki tai ainakin lähes kaikki saitit ovat kytköksissä toisiinsa eli jakavat pelaajien tiedot voitoista, häviöistä ja kotiutuksista keskenään jolloin saittien koodattu ohjelma määrittää miten peli kulkee."

        -Tämä oli päivän paras! Tuossahan sinä kumoat itse tuon aikaisemman väitteesi että kun palaa takaisin jollekkin saitille, runnaa aluksi kuin Jumala..

        Pitää tiedostaa myös se, että kun runaa huonosti, se vaikuttaa moniin todella paljon psykologisesti ja silloin ei useinkaan pysty pelaamaan niin hyvin kuin osaa.

        Syy miksi niin monet väittävät nettipokerin olevan rigged, johtuu siitä että suurin osa pelaajista on häviäviä. Ymmärrän kyllä että on huomattavasti helpomaa kuvitella että pelit ovat järjestettyjä, kuin tunnustaa itselleen olevansa yksinkertaisesti huono pelaaja.

        Niinkuin sanottua, noiden apuohjelmien avulla olisi varsin helppoa todistaa nämä rigged-jutut. Noidenkin tietojen kaivamiseen mitä tähän postaukseen laitoin meni vain joitakin minuutteja. Näiltä huonoilta pelaajilta vain löytyy niitä ohjelmia melko harvoin..


      • PLoo
        PLoo kirjoitti:

        "Lähes joka foorumilla kun näitä rigged juttuja olen lukenut niin joku mainitsee
        tämän, että totta kai niitä bad beatteja sattuu enemmän netissä kuin livenä, koska pelataan enemmän käsiä. Tuossa nyt ei ole mitään epäselvää vaan aivan normaalia, mutta eikö tällöin sitten pitäisi tulla enemmän myös ns. good beatteja kun pelataan enemmän käsiä? Eipä vaan tunnu tulevan siinä määrin kuin bad beatteja."

        -Ei niitä ohivetoja tule sen enempää netissä kuin livenäkään kun otetaan vain sama määrä käsiä, eikä ajatella asiaa tietyn ajan puitteissa. Ns. good beatteja tulee hyville pelaajille huomattavasti vähemmän koska he laittavat rahat keskelle huomattavasti useammin johdossa ollessaan kuin takamatkalta.

        "Esim. AA kädessä kuinka usein floppi on samaa maata, kuinka usein peräkkäisiä kortteja tai kaksi samaa numeroa flopissa."

        Kannetaan oma korsi kekoon:
        AA 262 kertaa ~63 000 käden aikana. Todennäköisyys 0,45%(283/63500)
        AA:lla floppi nähty 105 kertaa
        Vähintään kaksi saman maan korttia 51 kertaa. Todennäköisyys 55%(57/105).
        Kome peräkkäistä korttia. 3 kertaa. Todennäköisyys 3,5%(4/105)
        Parillinen floppi 15 kertaa. Todennäköisyys 17%(18/105)

        Mitä muuta haluat tietää?
        Okei, täytyy toki muistaa että tällä koneella ei ole kuin tuo 63k kättä.

        "-Pitkän tauon jälkeen kun menet pelaamaan saitille x, runnaatko normaalia paremmin ainakin alkuvaiheessa?"
        -En. Itse asiassa kun tein joskus paluun Full Tiltille, hävisin ~3 biniä ensimmäisen 300-400 käden aikana..

        "Kun teet ensi talletuksen saitille runnaat aluksi äärettömän hyvin jonkin aikaa?"
        -Hyvin olen runannut lähemmäs kolme vuotta.

        "-Rahan kotiuttamisen jälkeen voittavan session pelaaminen on yllättävän vaikeata (iskee downswingi)?"
        -Tämän tutkimiseen joutuisi näkemään jo enemmän vaivaa, mutta voin siitäkin joskus ottaa pahuuttani selvää.

        "-Turnauksissa isot stackit vetää ohi pienistä ja osuu kortteihin jatkuvalla syötöllä, all init isot stackit voittaa vs pienet lähes jatkuvasti."
        -Ainakin itse näen jatkuvasti kuinka isolla stäkillä pelaavat ovat tippunnet hyvinkin lyhyessä ajassa kun ovat ilmeisesti itsekkin uskoneet tähän ja lähteneet arvontalinjalle..

        "...jälleen napsahtaa AA käteen ja tulee otettua se turpiin."
        -Oma voittoprosentti nauloilla on 95%. Jos on menty riverille asti, niin voittoprosentti on 85%, eli ei mitään outoa siinäkään. Tosin voisi olla parempikin, mutta muutaman kerran olen itse hölmöyksissäni ylipelannut.

        "Olen huomannut, että kun alan runnata huonosti saitilla x ja menen pelaamaan saitille y huono tuuri jatkuu myös tällä saitilla. Siitä olen tullut päätökseen, että kaikki tai ainakin lähes kaikki saitit ovat kytköksissä toisiinsa eli jakavat pelaajien tiedot voitoista, häviöistä ja kotiutuksista keskenään jolloin saittien koodattu ohjelma määrittää miten peli kulkee."

        -Tämä oli päivän paras! Tuossahan sinä kumoat itse tuon aikaisemman väitteesi että kun palaa takaisin jollekkin saitille, runnaa aluksi kuin Jumala..

        Pitää tiedostaa myös se, että kun runaa huonosti, se vaikuttaa moniin todella paljon psykologisesti ja silloin ei useinkaan pysty pelaamaan niin hyvin kuin osaa.

        Syy miksi niin monet väittävät nettipokerin olevan rigged, johtuu siitä että suurin osa pelaajista on häviäviä. Ymmärrän kyllä että on huomattavasti helpomaa kuvitella että pelit ovat järjestettyjä, kuin tunnustaa itselleen olevansa yksinkertaisesti huono pelaaja.

        Niinkuin sanottua, noiden apuohjelmien avulla olisi varsin helppoa todistaa nämä rigged-jutut. Noidenkin tietojen kaivamiseen mitä tähän postaukseen laitoin meni vain joitakin minuutteja. Näiltä huonoilta pelaajilta vain löytyy niitä ohjelmia melko harvoin..

        Sen verran pitää korjata että tuossa viestissä kysyttiin että kuinka monta kertaa floppi on ollut samaa maata AA:n ollessa kädessä.

        Floppi samaa maata 5 kertaa. Todennäköisyys 5%(5/105)


      • turska on kala
        PLoo kirjoitti:

        Sen verran pitää korjata että tuossa viestissä kysyttiin että kuinka monta kertaa floppi on ollut samaa maata AA:n ollessa kädessä.

        Floppi samaa maata 5 kertaa. Todennäköisyys 5%(5/105)

        nimimerkki Ploo ei ilmeisesti ole perillä mistään todennäköisyyslaskennasta, väittää 5%:n todennäköisyyttä em. flopille. Ootsa lukenut koskaan matikkaa?


      • kultakala666
        turska on kala kirjoitti:

        nimimerkki Ploo ei ilmeisesti ole perillä mistään todennäköisyyslaskennasta, väittää 5%:n todennäköisyyttä em. flopille. Ootsa lukenut koskaan matikkaa?

        phil gordonin little green bookin mukaan todennäköisyys on 5.20% ja samaa tukevat myös nettilähteet, googleta läpällä "holdem floppi samaa väriä todennäköisyys"


      • yllyllylly
        kultakala666 kirjoitti:

        phil gordonin little green bookin mukaan todennäköisyys on 5.20% ja samaa tukevat myös nettilähteet, googleta läpällä "holdem floppi samaa väriä todennäköisyys"

        todennäköisyyksillä ei ole mitään tekemistä itse yritin aikanaan pelata ensi sittareita sitten plo,tta ja jos katsotaan kuinka monta kertaa voitin käden selvästä johto asemasta,esim nuts suora tai väri niin yllättävän suurella prosentilla takaa tullaan ohi osuen juuri 2-4 outtiseen ja jos itse joudut tälläiseen takatilanteeseen et muuten varmasti osu kuin todella harvoin....


      • kultakala666 kirjoitti:

        phil gordonin little green bookin mukaan todennäköisyys on 5.20% ja samaa tukevat myös nettilähteet, googleta läpällä "holdem floppi samaa väriä todennäköisyys"

        Miksi googlettaa, kun laskeminen on niin perhanan paljon helpompaa, nopeampaa ja varmempaa?

        Käsikortteja ei tarvitse huomioida, joten lasku on seuraava:
        1. kortti on jotain maata todennäköisyydellä 1.
        2. kortti on samaa maata todennäköisyydellä 12/51
        3. kortti on samaa maata todennäköisyydellä 11/50
        Yhteensä: 1 * 12/51 * 11/50 = 0,051764705882352941176470588235294

        Tässä tapauksessa googletus olisi antanut aika oikean tuloksen.

        Se taas, että PLoo nimimerkki päätti ilmoittaa todennäköisyydet 100 otannan perusteella on hieman eri asia. :)


      • .
        The_Rat kirjoitti:

        Miksi googlettaa, kun laskeminen on niin perhanan paljon helpompaa, nopeampaa ja varmempaa?

        Käsikortteja ei tarvitse huomioida, joten lasku on seuraava:
        1. kortti on jotain maata todennäköisyydellä 1.
        2. kortti on samaa maata todennäköisyydellä 12/51
        3. kortti on samaa maata todennäköisyydellä 11/50
        Yhteensä: 1 * 12/51 * 11/50 = 0,051764705882352941176470588235294

        Tässä tapauksessa googletus olisi antanut aika oikean tuloksen.

        Se taas, että PLoo nimimerkki päätti ilmoittaa todennäköisyydet 100 otannan perusteella on hieman eri asia. :)

        itke.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe