Olen meidän pienen firman ainoa lomautettu toistaiseksi ilmoituksella,
nyt kuulin että työnantajan sukulainen joka on tehnyt silloin tällöin ja loman tuurauksia
olisi tulossa töihin erääseen toiseen pisteeseen kokoaikaiseksi. Minulta ei ole kysytty
asiasta mitään että olisinko halukas siirtymään tähän toiseen työhön joka on
aivan samanlaista kuin nykyinen työkin ennen lomauttamista.
Onkohan tämä nyt ihan laillista?
Vajaan vuoden olen ollut töissä ed. firmassa. Olen toiseksi viimeisenä tullut meille
töihin ja toistaiseksi työsopimuksella.
Lomautus ja uusi työntekijä
2
996
Vastaukset
- ei uutta
Käsitykseni kyllä on, että sinulle olisi kuulunut sitä paikkaa tarjota.
Kuinka suuri firma on? Mikäli työntekijöitä on 30 tai yli, olisi pitänyt käydä yt-neuvottelut.
Jos kuulut liittoon, ota yhteyttä luottamusmieheen. Mikäli et kuulu, ota yhteyttä työsuojelupiiriin. Osaavat ainakin vastatata kysymykseesi.- AP
Meitä on n. 10-15 työntekijää, en ole ihan varma asiasta.
Olenkin ottanut yhteyttä työsuojelupiiriin lomautukseni muista koskevista asioista,
työsyrjinnästä kun olen raskaana. Selvityspyyntö on lähetetty työnantajalle.
Mutta tämä ns. "osa-aikaisen sukulaisen" kokoaikaistaminen tuli nyt vasta tietoon hyvien lähteiden kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161