Miksi nainen kiukuttelee miehelle?

En ymmärrä

Voisitko kertoa nainen miksi kiukuttelet miehelle? Onko kiukuttelun syy aina miehessä? Kerrotko todelliseen syyn vai kiukutteletko muista asioista.

Kiukutteletko miehelle jos muut ihmiset tai asiat kiukuttavat sinua? Eli vaikka mies olisi ihana, niin voitko silti kiukutella miehelle?

Miten kiukuttelusi ilmenee? Miten sen saa loppumaan?

Auttakaa nyt vähän.

28

7265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu mikä kiukuttaa

      yleensä kun asiat menevät pieleen tai joku on häjy minulle. Jos mies härnää/ häiritsee niin kyllä hänkin saa osansa. Kerron kyllä syyn mikä mättää.

      Jos mies on ihana niin en pura kiukkuani häneen.

      Puran kiukkuni yleensä työhön, siivoan vaikka, riippuu miten ärsyttävä asia on. Jos kiukutaa kovasti saatan sanoa rumastikin, tai ainakin ajatella jos ei kukaan ole kuulemassa.

      Kiukku loppuu aikanaan jos asiat korjaantuvat. Joku kiva ihminen soittaa tai tulee kylään tai kiukun aiheuttava henkilö pyytää anteeksi. Sekin riippuu siitä miten pahasti olen loukkaantunut hänen sanoistaan.

    • .

      Syy on kyllä yleensä miehessä, mutta harvoin nainen kertoo sitä oikeaa syytä, yleensä siksi, että hän pelkää vastaustasi tai aihe on liian kipeä. Esimerkiksi minä tiesin, ettei entinen poikaystäväni välittänyt minusta yhtään, mutta koska rakastin häntä, en uskaltanut ottaa sitä puheeksi, vaan kiukuttelin pikkujutuista, koska toivoin, että hänen reaktionsa niihin todistaisi, että hän sittenkin välittää. Luulen, että suurin yksittäinen syy naisen kiukuttelulle on toive saada mies osoittamaan, että välittää, tosin jos sellaista osoitusta tarvitsee, niin vastaus on jo siinä itsessään.

      "Kiukutteletko miehelle jos muut ihmiset tai asiat kiukuttavat sinua?" Kyllä joskus, mutta silloin sanoin oikean syyn ja pyysin anteeksi.

      "Eli vaikka mies olisi ihana, niin voitko silti kiukutella miehelle?" Joo, mutta tuossa tapauksessa todella harvoin.

      "Miten sen saa loppumaan?" Osoittamalla, että mies ihan aidosti kuuntelee mitä naisella on sydämellään. Mutta jos kyseessä on tuo välinpitämättömyyskiukuttelu, niin jos sinussa on miestä, niin jätä nainen etsimään joku, joka ehkä oikeasti tykkää.

    • lilla.

      Syy kiukutteluun ei ole varsinaisesti aina miehessä. Jos itsellä on hirveästi stressiä tai joku toinen hlö on pahoittanut mielen niin sitä pahaa oloa helposti purkaa "helppoon" kohteeseen, siihen läheisimpään eli mieheen. Ylläri, samahan se on toisinkinpäin.
      Olen itse kiukutellut miehelle myös silloin kun hän on ollut, no jos ei ihana niin ainakin mukava.
      esim.Aikainen herätys, suuri väsymys. Toinen tulee pirteänä kälättämään viereen, yrittää vetää kepeää hyväntuulista keskustelua. Itse on aamuäreä ja haluaisi olla vain hiljaa ja rauhassa siihen asti että "herää". Jos mies ei ota tätä kehotusta "anna mun olla" kuuleviin korviinsa niin silloin saa kuulla kitkeriä sanoja. Tuskin yllättää tämäkään. Miehet varmasti toimivat vastaavalla tavalla myös.

      Kerronko todellisen syyn pahanolon ryöppyihin? -Kyllä, siihen pyrin aina.
      Monasti asiat kärjistyvät riidanhakuisuuteen (kitkeriä sanoja, volyymi ja äänensävy) siinä vaiheessa kun tuntuu ettei toinen kuuntele, ei noteeraa jos yrittää nätisti ja asiallisesti sanoa, kertoa missä mättää ja mitä mielessä. Toinen hyvä vaihtoehto sanallisen kommunikoinnin ignooraamisen lisäksi on emotionaalinen välinpitämättömyys. Molemmista kasvaa iso musta möykky sisälle. Sitten sitä yrittää pahalla, että saisi toisen reagoimaan ja haluaa saada toisenkin tuntemaan sitä pahaa oloa mitä itse kokee. "Pistetään hyvä kiertämään", "Sitä saa mitä tilaa"...

      • mummomuori*

        että kyllä, miehet kiukuttelevat ihan samalla tavoin.

        Olen päätynyt siihen tulokseen, että kyse on taantuvasta käyttäytymisestä kun ei osaa tai jaksa enää muuta. Pikkulapset kiukuttelevat siksi. Samoin vain sille kiukutellaan johon luotetaan ja olo tunnetaan turvalliseksi, ei ole hylkäämisen pelkoa.


    • Mies 1983

      saavat narisevat, kitisevät ja saavat itkupotkuraivareita ja valitettavasti liian moni mies on alistunut naisen pillun takia.

      • nainen 42

        mutta mieskin on aikuinen ja täysin kykenevä vetämään rajat siihen, mitä sietää. Sitähän jokainen joutuu tekemään, myös ystävyyssuhteissa ja esim töissä. Ihmisen elämässä tulee tilanteita, joissa joutuu sanomaan, että hetkinen, tää ei nyt mene näin. Joskus se ei mene niin suoraan, vaan näytämme sen esim kettuilemalla kaverille samalla mitalla, mutta kyse on juuri samasta asiasta. Eli itse ne on ne rajat muille näytettävä mitä siedät. Yleensä parasta on sanoa suoraan mutta nätisti asiasta. Ts että toisen käytös loukkaa, on epäasiallista jne.

        Viime talvena sattui töissä niin, että meitä oli työpaikalla muutaman päivän vain 3 henkeä. 2 naista ja yksi mies. Ekana päivänä menin aamun kahvitunnille tän naisen kanssa sen kummemmin ajattelematta asiaa. Palattuani miespuolinen kollega sanoi hieman myöhemmin, että hänestä oli ikävää, ettemme olleet pyytäneet häntä mukaamme. Oikeasti mä hämmästyin. Ja sitten pyysin anteeksi. En ollut ollenkaan ajatellut, että hän koki ettei kehdannut liittyä seuraamme tuosta noin vain, koska muutenkin työpaikalla mennään kahville ja syömään yhdessä, ilman että kutsutaan ketään. Ymmärsin oikein hyvin hänen tunteensa, sillä meistä varmaan jokainen on joskus kokenut tulleensa syrjäytetyksi laumasta syystä tai toisesta. Mun mielestä oli todella hienoa ja rohkeaa mieheltä sanoa suoraan ja asiallisesti asiasta. Itse en vastaavissa tilanteissa ole samaan kyennyt ja tajusinkin taas tuossa tilanteessa, että jos ei itse pidä itsestään huolta ei sitä kukaan muukaan tee. Se on ihan turha yksin mökötellä huonosta kohtelusta, jollei kykene nostamaan kissaa pöydälle silloin, kun se on just ajankohtainen. Sitä voi tulla kohdelleeksi toista huonosti monestakin syystä. Se ei ole hyväksyttävää, mutta aina sitä tekoaan ei itse huomaa. Sitten on tää ihmisryhmä sekä miehissä että naisissa, joka tieten tahtoen yrittää jyrätä kaikki ihmiset. Joihinkin tehoaa kun osoitaa rajansa eikä suostu alistettavaksi, joihinkin ei tehoa mikään ja sellaisista ihmisistä lähipiirissä täytyy sitten muuten koittaa päästä eroon. Mutta pointti on se, että omaan kohteluun saa ja pitää puuttua ja vaikuttaa.


      • .

        Ja samanlaisia kiukuttelevia vauvoja ovat miehetkin. Naiset tosin alistuvat siihen rakkaudesta, eivät kullin takia.


    • -nainen--

      siksi etten koskaan saa olla yksin...

    • time after time

      Kiukuttelu mun kohdallani on oireilua pahasta olosta,ei liity muihin ihmisiin,vai liittyisikö.Lista diagnoosistani on pitkä ja Genevessä valmistellaan mun lääkkeitäni.

      • nainen jostakin

        Olen ainakin huomannut, että jos en saa huomiota mieheltäni, haleja, hyväilyä tms. rupean kiukuttelemaan, ihan tahtomattakin.
        Naiset kaipaa läheisyyttä, hellyyttä ja rakkautta ja ne kiukustuvat jos ei sitä saa.


      • ----
        nainen jostakin kirjoitti:

        Olen ainakin huomannut, että jos en saa huomiota mieheltäni, haleja, hyväilyä tms. rupean kiukuttelemaan, ihan tahtomattakin.
        Naiset kaipaa läheisyyttä, hellyyttä ja rakkautta ja ne kiukustuvat jos ei sitä saa.

        minä kiukuttelen miehelle varsinkin matkoilla ja joskus myös kotioloissa silloin, kun olen tosi nälkäinen, eikä mies millään malta lähteä syömään ("pitää vielä käydä siellä ja siellä jne., ei nyt malttais vielä syödä") tai kotioloissa jos kaapissa ei ole mitään "suureen nälkään". Onneksi tästä aiheesta on jo usean vuoden molemminpuolinen kokemus, niin nykyään mies on jo oppinut, että silloin mennään kipinkapin haukkaamaan jotain, että tulee parempi mieli.


    • meillä näin....

      En ole kyllä pitkään aikaan enää jaksanut kiukutella miehelle, koska se on ihan turhaa. Miehellä on tietyt piintyneet tapansa, jotka ärsyttävät minua, mutta hän ei luovu niistä keskustelun, kiukuttelun eikä suostuttelun voimalla.

      En siis kiukuttele enää siitä, että miehen on pakko katsoa kaikki telkkarista tuleva ohjelma, ja vasta sitten voi harkita sänkyä ja seksiä. Nykyään mies saa kaikessa rauhassa keittää kahvia vain itselleen, vaikka minäkin olen kotona, lähteä kaverinsa kanssa kaljalle, vaikka suunnitelmissa oli kahdenkeskinen illanvietto, ja kun olen ollut muutaman päivän pois kotoa, korjaan kiukuttelematta ympäri tiskipöytää lojuvat roskat pois, lajittelen ne ja vien täpötäydet roskikset pois.

    • Ja syy siihen miksi naiset kiukuttelevat (ja aiheittavat päänvaivaa miehille kun miehen logiikka ei ymmärrä miksi nainen taas repii jonkun turhan syyn riidellä) on huomionhaku, tälläiset naiset ovat huomionkipeitä ja jos keskityt vaikka liikaa (naisten mielestä siis) tv:n katsomiseen tai mihin tahansa muuhun asiaan etkä kiinnitä huomiotasi 24/7 heihin niin he alkavat kiukuttelemaan ja riitelemään saadakseen sun huomion.

      Hyvin yksinkertaista logiikka, huomionkipeitä ihmisiä ei siinä muuta. Vähän kuin pikkulapsi, jos vanhemmat eivät katso koko aikaa kun tämä lapsi leikkii tai esittelee jotain lelua niin he alkavat itkemään ja huutamaan saadakseen vanhempien huomion.

      • I need attention

        Äiti kato... kato äiti... äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti...äiti kato... kato äiti!!!


      • Anonyymi

        Todella hyvä oivallus. Tällaiset naiset ovat lopulta vain isokokoisiksi kasvaneita pikkutyttöjä. Tosin löytyy niitä lapsellisia vätyksiä miehissäkin.


    • kiukukkiukukuk

      Voisitko kertoa nainen miksi kiukuttelet miehelle? Onko kiukuttelun syy aina miehessä? Kerrotko todelliseen syyn vai kiukutteletko muista asioista.
      - Jos miehelle kiukuttelen niin kyllä syy on yleensä miehessä. Voin kertoa todellisen syyn mutta joskus kiukuttelen muuten vaan, kun haluan odottaa, että tajuaako se kysyä mikä mua oikeesti vaivaa.

      Kiukutteletko miehelle jos muut ihmiset tai asiat kiukuttavat sinua?
      - En kiukuttele jos muut jutut kiukuttavat mua. Silloin käperryn miehen syliin ja puhun kiukustani.

      Eli vaikka mies olisi ihana, niin voitko silti kiukutella miehelle?
      - Tietysti. Ei mua ainakaan kiinnosta kiukutella kenellekää sellaiselle josta en oikeasti välitä. Eli nimenomaan kiukuttelen sille omalle ihanalle miehelleni, niin ihana kuin se onki, ja niin tyhmää kuin se kiukuttelu onkin. Toivottavasti se silti jaksaa mua.

      Miten kiukuttelusi ilmenee?
      - Mökötys, itkeminen, tiuskiminen, murjotus, totisuus, hiljaisuus, hysteerisyys, itsesääli... mitähän vielä keksis :D

      Miten sen saa loppumaan?
      - Halaa, pussaa, pidä sylissä, kuiskaile korvaan, sano että rakastat. Älä päästä irti. Näillä mun kiukku loppuu ihan satavarmasti.

      • dayum

        Minä ainakin tiedän mitä todennäköisesti tekisin havaitessani selkeän, ehkä useinkin toistuvan kaavan kiukuttelulle.

        "Jos miehelle kiukuttelen niin kyllä syy on yleensä miehessä. Voin kertoa todellisen syyn mutta joskus kiukuttelen muuten vaan, kun haluan odottaa, että tajuaako se kysyä mikä mua oikeesti vaivaa."

        En ole ihan varma saanko selitettyä tämän kerralla oikein, mutta tuo yllä oleva kun on tavallaan se "seuraus", niin oletko koskaan miettinyt että MIKSI koet tarpeelliseksi kiukutella, ja MIKÄ laittaa sinut kiukuttelemaan? Älä vastaa mitään "syy on yleensä miehessä" tms. senhän jo kerroit, vaan jotta etkö keksi muita keinoja selvittää asioita kuin kiukuttelun?


    • friikkipiikki

      No mä en kyllä kiukuttele oikeestaan koskaan. Jos olen huonolla tuulella esim. töiden takia niin kerron kyllä miehelle, että olen nyt vähän huonolla tuulella, ja syyn siihen.
      Jos joudun jostain huomauttamaan miehelle, niin kyllä se vika silloin taatusti hänessä on. Esim. jos sukat lojuvat lattialla useita päiviä, mutta onko se sitten kiukuttelua ei kai?

    • matias1

      Meillä niin että Mä oon miälestäni aivan unelma ja ihana miäs naiselleni mutta vaikka teen kaikkeni parisuhteen eteen ja hemmottelen kaikella lailla niin sitte saan aina olla sijaiskärsijä kaikesta mikä mun akkaa vituttaa ja se on niin vaikia ihminen ettei sen kans voi puhua mistään että miks tai että mikä ny vituttaa ku se aina suuttuu.. itte oon liian hyväsyrämminen ja kiltinluontoinen ja rakastan mun naista ylikaiken ja yritän aina piristää kaikellalaillaku näen että sillon huonopäivä mutta sitte vaan saan vittuilua osakseni tai töykeitä sanoja! Mutta silloinku sillon hyvä päivä niin tuntuu aivan mahtavalta olla sen kans jaku se on sillon aina niin iloinen ja nauravainen etten ymmärrä mikä helvetti on..

      • Ruano Repamijäs

        Kuullostaa että naisesi kärsii psyykeongelmista.


    • hyväfiilis

      ja naisilla ei ole mitään "" pinttyneitä "" tapoja !? Lapsetkin jo niin isoja etteivät paljoa enää kiukuttele ! Käyttäytyvät paremmin kuin monet aikuiset naiset ....

    • Naiset kiukuttelevat siksi, koska ovat parisuhteiden pikkulapsia. Kiukuttelu ei kuulu aikusen ihmisen käytökseen.

      Lisäksi kiukuttelulla naiset saavat liiankin usein tahtonsa läpi, aivan kuten pilalle hemmotellut pikkulapset.

      Jos mies suostuu kuuntelemaan naisen kiukuttelua, niin hän on naisten mielestä vässykkä eikä Mies. Jos taas mies sanoo liian lujasti takaisin, niin mies on kamala naista alistava sovinisti. Mikään ei siis ole oikein.

      Miesten pitäisi heittää kiukutteleva nainen saman tien pihalle tai vaihtoehtoisesti vastata henkiseen väkivaltaan fyysisellä väkivallalla.

    • Mä e muista, et oisin kiukutellu puolisollein. E toki tiedä, oonko hänen mielest kiukutellu kuin itsellein. Yleensä silloin ku e saa sävelkulkuu menee toiveeni mukaan

    • Anonyymi

      Kiukuttelen miehelle koska naiset tykkää Facebookissa hänen kuvista. Joo olemme nelikymppisiä,mutta epäilen miehellä olevan muita naisia. Minulla oikeus kiukutella.

    • Anonyymi

      Oon lempeä kissimirri. Kuhan perustarpeetni tyydytetään. Riittävästi lepoa, hyvää syömistä , kehuja sekä seksiä. Niin en kiukuttele.

    • Anonyymi

      En mä oikeastaan ikinä kiukuttele miehelle. Jos mä joskus harvoin olen pahalla tuulella niin olen pahalla tuulella ihan tasapuolisesti kaikille ja sanonkin sen usein ihan suoraan, että mä olen tänään pahalla tuulella ja anteeksi jos kuulostan sapekkaalta.

      Toki sitä yrittää oudompien kanssa vaan jurottaa hiljaa ja läheisempi taas saattaa saada niskaansa enemmän ja helpommin. Vaan siis mun kanssa on pahalla tuulellakin ollessani helppo tulla toimeen, kun vaan antaa mun olla ja puhuu tärkeät asiat vasta myöhemmin.

      Jos mä olen pahalla tuulella, niin ei tietenkään vika ole silloin miehessä. Ei se ole oikeastaan koskaan kenenkään vika. Mun paha tuuli on yleensä lähinnä väsymystä, stressiä, ylirasitusta ja se menee suht nopsasti ohi, kun sen antaa vaan olla.

      Se, jos suutun, on tietysti sitten eri juttu. Mä en yleensä helposti suutu, vaan jaksan useamman kerran varottaa, että olis syytä lopettaa. Vaan sitten kun suutun, niin leimahdan nopeasti ja sanon silloin tasan suoraan mitä ajattelen. Jos siis ei tajua lopettaa, kun nätisti pyydetään, niin siitä saa (mieskin) syyttää ihan itseään.

    • Anonyymi

      Perkele

    • Anonyymi

      En oikeastaan ikinä kiukuttele. Voin tietenkin olla pahalla tuulella, mutta en silti kiukuttele. Kerron miehella ihan suoraan mikäli olen pahalla tuulella tai mulla on huono päivä, että ei kannata alkaa silloin selvitellä mitään tai muutenkaan ärsyttää. Arvostan sitä, että mies toimii samoin. Kaikilla on huonoja päiviä ja on se on minusta ihan ok ja sen tosiaan voi sanoa suoraa, että ei juuri nyt/tänään kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe