Hyvää Huomenta

TaikisN

Tässä vähän aikaa sitten kyseltiin palstalaisten mielipiteitä millaisia keskusteluita tänne kaivataan. Joku toivoi hyvän huomenen toivotteluita. ( kieltäydyn tietenkinymmärtämästä sen olleen vihtuilua... ;) ) Joten tässä se nyt tulee, hyvän huomenen ketju. Toki tähän voi toivotella hyvät päivät, hyvät illat ja hyvät yötkin. Ja lätistä puuta heinääkin, kertoa vitsejä ja muita kuulumisiaan. Tappelemaan tähän ei tarvii tulla eikä narisemaan.

Millainen on tämänpäivän ohjelmasi?

86

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ei niinkään hyvää(mulla siis). Päiväohjelmassa on jääpusseja ja lisää jäätä. Korvissa humisee ja silmissä vilkkuu. Ei sit saa huutaa kovaäänisesti.....

      • Taisi olla eilen railakkaat bileet *nauraa...hiljaa*

        Mä heräsin vasta tunti sitten ja aamu mennyt moottoria käynnistellessä. Kahvia mennyt pannullinen, maustekori siivottu, jääkappi pyyhitty sisältä. Sellaista pikkuverryttelyä. Pitäisi vääntäytyä pihalle lehtiä haravoimaan, mutta vielä on niin aamukosteaa että kuivukoon pihamaa hetken.


      • TaikisN kirjoitti:

        Taisi olla eilen railakkaat bileet *nauraa...hiljaa*

        Mä heräsin vasta tunti sitten ja aamu mennyt moottoria käynnistellessä. Kahvia mennyt pannullinen, maustekori siivottu, jääkappi pyyhitty sisältä. Sellaista pikkuverryttelyä. Pitäisi vääntäytyä pihalle lehtiä haravoimaan, mutta vielä on niin aamukosteaa että kuivukoon pihamaa hetken.

        kun hiljaa naureskelet. :) mä tulin entistä kipeemmäks ku luin sun listaasi, voi kauheeta...Olis meikäläisen ollut parempi ottaa vaan virtuaalikännit. *hakee lisää jäitä* Ai niin mä heräsin tossa seittemän aikoihin ja oikeastaan heräilin pitkin yötä useaan otteeseen kamaliin painajaisiin.


    • Adria

      Hyvää huomenta.

      Menossa toinen kupillinen kahvia ja Lyric FM soi taustalla. Kohta koittaa tori- ja hallikeikka. Iltapäivällä muutamaksi tunniksi Nuuksion erämaajärville nuuskimaan syksyistä luontoa. Sitten alan laittamaan torilta ostamistani kukkakaaleista kratiinia ja avaan vinopullon. Semmosta.

      • torimummeli

        koko päivän.


      • on herkkujen herkku, ihan herahti vesi kielelle. Mä oon kans nyt syksyllä uuden sadon tultua kauppoihin tehnyt gratiinia pari kertaa. Teen aina isomman annoksen, sitä voi syödä kylmänäkin vaalean (ei valkoisen) leivän päällä, teen kanssa. Koikeiles joskus kurillasi :)

        Nuuskiossa en ole käynyt, mutta lienee ihan tyypillinen kansallispuistomaisema. Onko teillä siellä etelässä vielä puut vihreinä?


      • torimummeli kirjoitti:

        koko päivän.

        ei pitänyt tulla tappelemaan tähän ketjuun :(


      • Adria
        TaikisN kirjoitti:

        on herkkujen herkku, ihan herahti vesi kielelle. Mä oon kans nyt syksyllä uuden sadon tultua kauppoihin tehnyt gratiinia pari kertaa. Teen aina isomman annoksen, sitä voi syödä kylmänäkin vaalean (ei valkoisen) leivän päällä, teen kanssa. Koikeiles joskus kurillasi :)

        Nuuskiossa en ole käynyt, mutta lienee ihan tyypillinen kansallispuistomaisema. Onko teillä siellä etelässä vielä puut vihreinä?

        Nuuksion kansallispuisto http://www.visitespoo.fi/turistiopas/nae_ja_koe/luonto/nuuksio on kai muuten aika tyypillinen, mutta on toki pienempi kuin pohjoisen vastaavat. Parhaana puolena sen sijainti melkein tossa vieressä.

        On noi koivut yleissävyltään vielä vihreitä, toki niissä syksy jo vorkkii. Vaahterat nyt näyttäs punastuvan mun nähdessään.


      • ei taia
        torimummeli kirjoitti:

        koko päivän.

        olla työelämässä lainkaan, harrastuksista päätellen


      • Adria
        TaikisN kirjoitti:

        on herkkujen herkku, ihan herahti vesi kielelle. Mä oon kans nyt syksyllä uuden sadon tultua kauppoihin tehnyt gratiinia pari kertaa. Teen aina isomman annoksen, sitä voi syödä kylmänäkin vaalean (ei valkoisen) leivän päällä, teen kanssa. Koikeiles joskus kurillasi :)

        Nuuskiossa en ole käynyt, mutta lienee ihan tyypillinen kansallispuistomaisema. Onko teillä siellä etelässä vielä puut vihreinä?

        On ihmisellä iso onni nauttia luonnosta. Mikähän siinä perimmältään on se jokin sen perimmäisin pointti. Kauneus on katsojan silmässä, kuten sanotaan. Eli, ei luonto itse ymmärrä mitenkään erityinen olevansa. P


      • Adria kirjoitti:

        On ihmisellä iso onni nauttia luonnosta. Mikähän siinä perimmältään on se jokin sen perimmäisin pointti. Kauneus on katsojan silmässä, kuten sanotaan. Eli, ei luonto itse ymmärrä mitenkään erityinen olevansa. P

        ihmistä, kansallispuistojen koskematon luonto aitoudessaan saa ihmisen tuntemaan itsensä aika pieneksi. Jotenkin mieli nöyrtyy hiljaisuudessa ? Luonto rauhoittaa, ajatukset tuulettuvat, mittasuhteet ajatuksissa muuttuvat suuren luonnon hiljaisuuden keskellä. Stressihormoonin tuotanto vähenee ja hyvänolon hormoonien tuotanto lisääntyy. Luonto on terveellistä huumetta.


    • Joko tämä mun kone, tai sitten suomi24 takkuilee ja siitä pikkasen kitinää:-(
      Päiväohjelma saattaa muuttua saman päivän aikana ja jo edellisenäkin päivänä, tai sitä edellisempänä, joten eletään tilannekohtaisesti.
      Kaupassa ainakin käyn ja katsastamassa yhdet ulkokirppikset. Joskus iltapäivällä käy yksi ystäväni hakemassa vuorostaan matkatrollin, jota käytämme vuorotellen.
      Eilen sain siivotuksi parvekkeen, josta mahtavat pojot itselleni. Nyt sinne voisi laittaa kanervia.
      Huomista varten on valmistettava tänään yks juttu, ja siihen keskityn jossain välissä.
      Illasta en vielä tiedä, ylläreitäkin saattaa vielä ilmaantua.
      Mutta varsinainen ohjelma,,, kunhan nyt saan ne tärkeimmät tehdyksi:-
      Ai niin...ne äänet kait pitäisi laskea tuosta kisasta. Jospa tämä takkuilu häviäisi siihen mennessä.

      • Suomi24 ole tänään takkuillut. Toimiiko sun kone muilla sivuilla normaalisti?

        Niin, tuo ääntenlaskenta :) Lasketko vaan rekattujen äänet(rekattunahan pyysit äänestämään) vai miten olet ajatellut toimia? *onnellisena siitä ettei ole kosintakisan ääntenlaskijana* :)


    • pirpzuzeiccu

      Kurkku on kipee ja räkä lentää, mutta kuumetta ei ole, ainakaan vielä. En vielä tiedä, lähdenkö jossain vaiheessa käymään ostoksilla vai pysyttelenkö vaan kotona. Kämppäki tarvis siivota. Todennäköisesti vain "olen".

      • kannattaa levähdellä, kämpän ehdit siivota myöhemminkin. Toivotaan että tauti menee äkkiä ohi.


    • Onhan tässä jo kukuttu tuntikausia hereillä. Jollekin pitäis alkaa, mutta ei oikein keksi mille? Ehkä lähden pienelle kävelylenkille ja samalla puhuttelen Hirvenjahtaajat, jos sattuvat olemaan tässä lähellä pyynnissä. Illalla ois "kopukka" juoksemassa raveissa ja sinne on kait pakko mennä kattoon sen juoksu :)) Eiköhän tässä tärkeimmät tältä päivältä. Narinat jätän toiseen kertaan :)

      • Millainen aamukukkuja sä olet :) Joko se hirvenjahti on alkanut, eikö se ala vasta lokakuussa? Vai onko joskus aiemmin alkanut lokakuun ensimmäinen päivä. Muistan kun olin nuorena kaupassa töissä, lokakuun ekana päivänä oli tosi hiljainen päivä. Samoin elokuun 20 päivänä :)

        Hih, vai jätät narinat toiseen kertaan. En mä kyllä sinne tarkoittanut heittää, asiasta pitää voida kirjoittaa.


      • TaikisN kirjoitti:

        Millainen aamukukkuja sä olet :) Joko se hirvenjahti on alkanut, eikö se ala vasta lokakuussa? Vai onko joskus aiemmin alkanut lokakuun ensimmäinen päivä. Muistan kun olin nuorena kaupassa töissä, lokakuun ekana päivänä oli tosi hiljainen päivä. Samoin elokuun 20 päivänä :)

        Hih, vai jätät narinat toiseen kertaan. En mä kyllä sinne tarkoittanut heittää, asiasta pitää voida kirjoittaa.

        että aikuinen lintu ne parhaat madot nappaa :)
        Kyllä hirvijahti on alkanut jo vaikka kuinka kauan Syyskuun viimeinen viikonloppu. Meidänkin seuran hirviporukalla on melkoinen urakka, kun pitäis likemmäs sata pitkäkoipea kellistää. Tasaisella tahdilla se tietäis n. yhden hirven ampumista joka ikinen päivä. Pyyntiaikaa on jatkettu Joulukuun loppuun saakka, joten onhan tässä vielä reilusti aikaa.
        Jostain luin, että liki 200 000 metsästäjää osallistuu vuosittain Sorsastuksen aloitukseen, joten näkyyhän sellainen jo jossain, varsinkin pienemmissä paikoissa, missä on mettämiehiä vielä suhteessa enempi mitä isoissa kaupungeissa.


      • kerbiili62 kirjoitti:

        että aikuinen lintu ne parhaat madot nappaa :)
        Kyllä hirvijahti on alkanut jo vaikka kuinka kauan Syyskuun viimeinen viikonloppu. Meidänkin seuran hirviporukalla on melkoinen urakka, kun pitäis likemmäs sata pitkäkoipea kellistää. Tasaisella tahdilla se tietäis n. yhden hirven ampumista joka ikinen päivä. Pyyntiaikaa on jatkettu Joulukuun loppuun saakka, joten onhan tässä vielä reilusti aikaa.
        Jostain luin, että liki 200 000 metsästäjää osallistuu vuosittain Sorsastuksen aloitukseen, joten näkyyhän sellainen jo jossain, varsinkin pienemmissä paikoissa, missä on mettämiehiä vielä suhteessa enempi mitä isoissa kaupungeissa.

        nykyään hirvijahdin aloittamisaika.:) Minusta hirvenmetsästäjät tekevät arvokasta työtä harventamalla hirvikantaa. Tästä tietenkin joku eläintensuojelija voi olla toista mieltä.


    • Mil-laN

      ...aamukahvilta.:)

      Aioin siivota, mutta sopivasti alkoi satamaan vettä, joten riittää onneksi imurointi ja pölyjen pyyhkiminen. Karjalanpaistilihat odottavat uuniinlaittoa...että kaikenlaista hommaa tälle päivälle.

      • täällä näyttäisi tuuleskelevan puolipilvisenä, joten kohta kait pitää mennä sinne haravahommiin. Nyt keittiöstä tulee ihanat tuoksut, tein kesäkurpitsasta, sipulista ja kinkkusuikaleista piirakan uuniin. Oikaisin senverran että ostin eilen valmiin pohjan, niin homma hoituu paljon kivuttomammin. Mun piirakanteot tahtoo aina tyssätä siihen että pitäis leipoa pohja ensin. :)

        Tuleeko sun karjalanpaistiin porkkanaa ? Täälläpäin kiistellään siitä kuuluuko porkkana karjalanpaistiin vai ei :)


      • noin kevyelle linjalle *nauraa*


      • Mil-laN
        TaikisN kirjoitti:

        täällä näyttäisi tuuleskelevan puolipilvisenä, joten kohta kait pitää mennä sinne haravahommiin. Nyt keittiöstä tulee ihanat tuoksut, tein kesäkurpitsasta, sipulista ja kinkkusuikaleista piirakan uuniin. Oikaisin senverran että ostin eilen valmiin pohjan, niin homma hoituu paljon kivuttomammin. Mun piirakanteot tahtoo aina tyssätä siihen että pitäis leipoa pohja ensin. :)

        Tuleeko sun karjalanpaistiin porkkanaa ? Täälläpäin kiistellään siitä kuuluuko porkkana karjalanpaistiin vai ei :)

        ...porkkanaa karjalanpaistiin...en tiedä onko se tapa täällä. Enemmän täällä kiistellään siitä miten liha käsitellään ennen uuniinlaittoa...itse joko ruskistan ensin paistinpannulla tai sitten keitän "veret" pois, mua ainakin inhottaa paistissa verijäämät.

        Laitoitko jotain piirakan päälle, siis kermaviiliä tai jotain?


      • Mil-laN kirjoitti:

        ...porkkanaa karjalanpaistiin...en tiedä onko se tapa täällä. Enemmän täällä kiistellään siitä miten liha käsitellään ennen uuniinlaittoa...itse joko ruskistan ensin paistinpannulla tai sitten keitän "veret" pois, mua ainakin inhottaa paistissa verijäämät.

        Laitoitko jotain piirakan päälle, siis kermaviiliä tai jotain?

        kananmunaa, juustoraastetta ja mausteita (persiljaa, valkopippuria, mustapippuria, suolaa) Sekoitin nuo keskenään ja nostelin täyteaineksien päälle. Lähen ihan kohta maistelemaan, piirakka on jo jäähtymässä ja kahvi tippumassa. :)


      • Mil-laN

        ...piirakan päälle.:)

        Kokeile joskus suolakeksejä ja marmeladia, nam...tai makean keksin päälle vaikkapa ruohosipulituorejuustoa, nam.


      • Mil-laN
        TaikisN kirjoitti:

        kananmunaa, juustoraastetta ja mausteita (persiljaa, valkopippuria, mustapippuria, suolaa) Sekoitin nuo keskenään ja nostelin täyteaineksien päälle. Lähen ihan kohta maistelemaan, piirakka on jo jäähtymässä ja kahvi tippumassa. :)

        ...kielellä*:)...hitsi, tässä alkaa vatsa murista.:)


      • Mil-laN kirjoitti:

        ...kielellä*:)...hitsi, tässä alkaa vatsa murista.:)

        hyvää !!


    • paapuuri

      aamu on mennyt ruokaa uuniin laittaessa, kohta päästään syömään, laatikoita ja lohta.
      Sitten ulos puuhastelemaan ja vaikka lenkille.

      Vähemmän olen tällä palstalla käynyt, ei kuitenkaan taida olla minun paikkani, teillä on
      niin paljon tuota omaa juttua, josta en tiedä mitään.

      Mukavaa syksyä kaikille!

      • sullakin herkkuja ruokapöydässä :)

        Onhan täällä tietenkin porukkaa joka on kirjoitellut toistensa kanssa vuosia mutta jotenkin uskoisin että sinä oot niin iloinen ja pirtsakka ihminen (sellaisen kuvan oon sinusta saanut) että saattaisit kotiutua hyvinkin nopeasti tänne, jos vain mielenkiintoa riittää.
        Toki seassa on noita iänikuisia vääntöjäkin, mutta nehän voi aina pompata yli. Mä ainakin näkisin Sinut tosi mielelläni palstalla :)


      • paapuuri
        TaikisN kirjoitti:

        sullakin herkkuja ruokapöydässä :)

        Onhan täällä tietenkin porukkaa joka on kirjoitellut toistensa kanssa vuosia mutta jotenkin uskoisin että sinä oot niin iloinen ja pirtsakka ihminen (sellaisen kuvan oon sinusta saanut) että saattaisit kotiutua hyvinkin nopeasti tänne, jos vain mielenkiintoa riittää.
        Toki seassa on noita iänikuisia vääntöjäkin, mutta nehän voi aina pompata yli. Mä ainakin näkisin Sinut tosi mielelläni palstalla :)

        käyn välillä kurkkaamassa, mitä te touhuatte :)

        Kiitti vaan.


      • Dorodea

        Anteeksi kun tungen väliin, mutta haluan vain sanoa että on sinun paikka. En minäkään ymmärrä höikäsenpölläystä osista jutuista, mutta mitä siitä, silti ängen itseni sinne tänne :) Joten juttua vaan kehiin ja mukavaa syksyä sinullekin :)


      • paapuuri
        Dorodea kirjoitti:

        Anteeksi kun tungen väliin, mutta haluan vain sanoa että on sinun paikka. En minäkään ymmärrä höikäsenpölläystä osista jutuista, mutta mitä siitä, silti ängen itseni sinne tänne :) Joten juttua vaan kehiin ja mukavaa syksyä sinullekin :)

        Mikäs tae tuo nyt on jos et sinä ymmärrä kaikkea, mie voin olla vielä hölmömpi,
        tai siis tietenkin olenkin, ilman muuta.

        Normixille kirjoitin, että lähden huomenna kipasemaan Annapurnan ja K2 huipuilla,
        kyllä ne päivässä selvittää, näin ripeä ja nopea ihminen.

        Jos ja kun palaan, sitten palaan, ehkä, kenties.

        Olet sie selvänäkijä;)


      • Dorodea
        paapuuri kirjoitti:

        Mikäs tae tuo nyt on jos et sinä ymmärrä kaikkea, mie voin olla vielä hölmömpi,
        tai siis tietenkin olenkin, ilman muuta.

        Normixille kirjoitin, että lähden huomenna kipasemaan Annapurnan ja K2 huipuilla,
        kyllä ne päivässä selvittää, näin ripeä ja nopea ihminen.

        Jos ja kun palaan, sitten palaan, ehkä, kenties.

        Olet sie selvänäkijä;)

        Mahduin, oon mie ollu mustikassakin ja aika pien paikka sekin on :)
        Elä ala kehua, mie olen hölömömpi, aletaanko kilpailla? Mutta nopee sie oot jos aiot noi huiput kipasta päivässä, mulla menis ainakin kaks päivää kun mie nukun niin pitkät unet :)

        Kuulostaa epämääräiseltä tuo loppu, siis sun palaaminen ja mistä ja minne, siinäs näät, oon hölömömpi kuin sinä ja että selvänäkijä, ennemmin epäselvänäkijä :)


      • paapuuri
        Dorodea kirjoitti:

        Mahduin, oon mie ollu mustikassakin ja aika pien paikka sekin on :)
        Elä ala kehua, mie olen hölömömpi, aletaanko kilpailla? Mutta nopee sie oot jos aiot noi huiput kipasta päivässä, mulla menis ainakin kaks päivää kun mie nukun niin pitkät unet :)

        Kuulostaa epämääräiseltä tuo loppu, siis sun palaaminen ja mistä ja minne, siinäs näät, oon hölömömpi kuin sinä ja että selvänäkijä, ennemmin epäselvänäkijä :)

        kiipeämään, Veikka Gustafsson tai sijaisena varalla NorMix lähtee kantajaksi.
        Se siis kantaa minut ja Meriläisen sinne vuorelle, alas tullaan pulkalla, siks me ehditään molemmat saman päivän aikana.

        Minun kanssa ei kannata kilpailla hölmöydestä, mie voitan, minul on jo kunniakirjakin vanhoista hölmöilyistä.


      • Dorodea
        paapuuri kirjoitti:

        kiipeämään, Veikka Gustafsson tai sijaisena varalla NorMix lähtee kantajaksi.
        Se siis kantaa minut ja Meriläisen sinne vuorelle, alas tullaan pulkalla, siks me ehditään molemmat saman päivän aikana.

        Minun kanssa ei kannata kilpailla hölmöydestä, mie voitan, minul on jo kunniakirjakin vanhoista hölmöilyistä.

        Aina valmis kaikkeen kivaan, jos te ootte Meriläisen kanssa Veikan tai Normixin kainalos, niin mie voin olla reppuseläs. Ja mie mahun pulkkaankin teijän kaa, ängen vaan väliin :)

        Kyllä nyt kehut urakalla, oikein kunniakirja.. *puhisee kateellisena*.. oot kummiskin maksanu maltaita siitä, en usko että omilla ansioilla oot sen saanut.


      • paapuuri
        Dorodea kirjoitti:

        Aina valmis kaikkeen kivaan, jos te ootte Meriläisen kanssa Veikan tai Normixin kainalos, niin mie voin olla reppuseläs. Ja mie mahun pulkkaankin teijän kaa, ängen vaan väliin :)

        Kyllä nyt kehut urakalla, oikein kunniakirja.. *puhisee kateellisena*.. oot kummiskin maksanu maltaita siitä, en usko että omilla ansioilla oot sen saanut.

        porukka kasassa, mut ei olla ihan samassa kasassa, ettei hupsaheta kaikki yhtä aikaa sellaseen railoon,
        ne on kuulemma vaarallisia ja syviä.
        Siin mielessä olis hyvä olla jokaisella oman kantaja, kukahan me otettais kolmanneksi, mietitään.

        Nyt minun pitää mennä saunaan, et saan lihakset herkkään tilaan huomista varten.
        Tai voin mie tarvita niitä sitä ennenkin ;)

        Mie näytän sen kunniakirjan joskus, siinä on Johannes Virolaisen allekirjoitus.
        Ja toinen on Elimäen Osuuspankilta.


      • Dorodea
        paapuuri kirjoitti:

        porukka kasassa, mut ei olla ihan samassa kasassa, ettei hupsaheta kaikki yhtä aikaa sellaseen railoon,
        ne on kuulemma vaarallisia ja syviä.
        Siin mielessä olis hyvä olla jokaisella oman kantaja, kukahan me otettais kolmanneksi, mietitään.

        Nyt minun pitää mennä saunaan, et saan lihakset herkkään tilaan huomista varten.
        Tai voin mie tarvita niitä sitä ennenkin ;)

        Mie näytän sen kunniakirjan joskus, siinä on Johannes Virolaisen allekirjoitus.
        Ja toinen on Elimäen Osuuspankilta.

        Totta turiset, tuo Arkunkantaja vai mikä olikaan olis varmaan vahva ja jaksais kantaa, kun kerran arkkujakin raahaa.

        Mulla vasta sauna lämpii, lämmittelen sit lihakset notkeiks vaikka mihis niitä tarvii kun meillä kantajat on? Vai onko sulla taka-ajatuksia niiden suhteen? :)

        Kyllä pistää kateeks, nyt sitten leuhkii Virolaisen nimmarilla ja jotta oikein oisin katteellinen, niin Elimäen Osuuspankilla.. ei mulla tuommosii meriittejä ole, voi kehno :)


      • paapuuri
        Dorodea kirjoitti:

        Totta turiset, tuo Arkunkantaja vai mikä olikaan olis varmaan vahva ja jaksais kantaa, kun kerran arkkujakin raahaa.

        Mulla vasta sauna lämpii, lämmittelen sit lihakset notkeiks vaikka mihis niitä tarvii kun meillä kantajat on? Vai onko sulla taka-ajatuksia niiden suhteen? :)

        Kyllä pistää kateeks, nyt sitten leuhkii Virolaisen nimmarilla ja jotta oikein oisin katteellinen, niin Elimäen Osuuspankilla.. ei mulla tuommosii meriittejä ole, voi kehno :)

        mie olen niin taikauskoinen, ettei tultas kylmänä takasin tai jäätäs sinne, moni on jäänyt.
        Mutta jos ei muita löydy, pakko kai se on ottaa mukaan.
        Mutta jättäköön arkut kotiin.

        Lihaksia tarvitaan iltavoimistelussa ;))


      • Dorodea kirjoitti:

        Totta turiset, tuo Arkunkantaja vai mikä olikaan olis varmaan vahva ja jaksais kantaa, kun kerran arkkujakin raahaa.

        Mulla vasta sauna lämpii, lämmittelen sit lihakset notkeiks vaikka mihis niitä tarvii kun meillä kantajat on? Vai onko sulla taka-ajatuksia niiden suhteen? :)

        Kyllä pistää kateeks, nyt sitten leuhkii Virolaisen nimmarilla ja jotta oikein oisin katteellinen, niin Elimäen Osuuspankilla.. ei mulla tuommosii meriittejä ole, voi kehno :)

        on kuollut ja kuopattu :(( Kuulin eilen. Lapio jäi pois kuopasta :)


    • mä pikkusen saanut kuitenkin aikaan tänään. Tiskattua ja pikkusen maalattua tota eteisen seinää ja kattoa. Että voi ollakkin hankala maalattava. Ovia viis kapaletta ja kulmia siellä ja täällä, karmeista puhumattakaan jotka pitää suojata. Kohta pitää ruveta kuorimaan perunoita makkarasoppaa varten. Eihän tää ketään kiinnosta, mutta kuhan pölisen....

      • kyllä sitä suoraa seinää maalaa telalla nopeasti,mutta sitten kun tulee kaikenlaista karmia ja ikkunanpokaa joita pitää varoa, homma muuttuu ikäväksi :(

        Juu, pölinäketjuhan tää onkin, tähän voi höpistä niitä näitä, lukee kuka lukee :)


      • TaikisN kirjoitti:

        kyllä sitä suoraa seinää maalaa telalla nopeasti,mutta sitten kun tulee kaikenlaista karmia ja ikkunanpokaa joita pitää varoa, homma muuttuu ikäväksi :(

        Juu, pölinäketjuhan tää onkin, tähän voi höpistä niitä näitä, lukee kuka lukee :)

        mä olen kohta maalannut tota eteistä kaks viikkoa ja taitaa mennä viel yks viikko lisää.


      • Nittaminax kirjoitti:

        mä olen kohta maalannut tota eteistä kaks viikkoa ja taitaa mennä viel yks viikko lisää.

        ei siinä voi noin kauaa mennä millään :) Vesivärisiveltimelläkö sä maalaat ?


      • TaikisN kirjoitti:

        ei siinä voi noin kauaa mennä millään :) Vesivärisiveltimelläkö sä maalaat ?

        mutta on niin kinkkinen eteinen että suurimmaksi osaksi joutuu pensselillä maalaamaan. Sit ku ei ole sellasta tasoa minkä päällä vois kävellä sutjakkaasti, on tuoli vaan apuna ja sitä sit siirrellä edestakas ja nousta ylös ja alas. Ei meinaa kunto kestää sitä rulijanssia, pumppu pettää. Mutta olen voiton puolella :)). Niin ja katos ku kattokin pitää siinä samalla maalata.

        Onneks nyt meillä ukon kanssa roolit vaihtu silleen et se tekee ruuan ja mä maalaan :)).
        Luinkin että sä sait jo haravoitua.


      • 31

        Älä valehtele. Et ole mitään maalannut olet juopotellut..


      • 31 kirjoitti:

        Älä valehtele. Et ole mitään maalannut olet juopotellut..

        Tähän ketjuun ei pitänyt tulla tappelemaan !


    • Päivä on mennyt kotitöitä tehden ja tulipa käytyä tuossa pienessä lähikaupassakin..Piti hakea siileille ruokaa,ku eilen unohdin.

      Nyt on omaa lorvimisaikaa,joten tässäpä mä istun koneella.Ulkona on kylläki niiii ihana ilma,että sinne on mentävä vielä uudestaankin..:)

      Eipä sitä mitään kummempaa tule tehtyä muuten.Pyykitki tuli aamulla pestyä.Kämppääkin olen vähän laitellu,joten loppupäivän ja illan voin tehdä ihan mitä tykkään..

      Tuosta karjalanpaistista..En vois ees kuvitella sitä ilman porkkanaa ja lanttua..:)

      • tarjoilet siilille? Ennenaikaan siileille annettiin aina maitoa,mutta nykytietämysten mukaan se ei olisikaan hyväksi siilille.

        Mä oon samaa mielät karjalanpaistista, porkkana ainakin kuuluu siihen, lantusta nyt niinkään tiedä :) Mutta täällä joku kuppikunta väittää ettei karjalanpaistiin saa laittaa kuin lihat ja sipulit.Niin ja tietenkin mausteet.

        Mä sain haravoitua aikamoisen läntin. Uudelleenhen sen joutuu vielä haravoimaan kun ei oo kaikki lehdet tulleet alas, mutta eipähän tarvi niin paksua kerrosta enää haravoida.


      • TaikisN kirjoitti:

        tarjoilet siilille? Ennenaikaan siileille annettiin aina maitoa,mutta nykytietämysten mukaan se ei olisikaan hyväksi siilille.

        Mä oon samaa mielät karjalanpaistista, porkkana ainakin kuuluu siihen, lantusta nyt niinkään tiedä :) Mutta täällä joku kuppikunta väittää ettei karjalanpaistiin saa laittaa kuin lihat ja sipulit.Niin ja tietenkin mausteet.

        Mä sain haravoitua aikamoisen läntin. Uudelleenhen sen joutuu vielä haravoimaan kun ei oo kaikki lehdet tulleet alas, mutta eipähän tarvi niin paksua kerrosta enää haravoida.

        niille kalaruokaa ja myös kissojen ruokia,kun niitä kerran saa antaa..Juomaksi vettä..

        Äiti mut opetti aikoinaan,että laitetaan lanttua ja porkkanaa.


        Mä en ole haravoinu vielä ku kerran,ku se on nii turhaa.Ootan että tippuu kaikki maahan...


    • Meriläinen

      oli minulla 04.10 jolloin laitoin kahvit tippumaan ja sitten töihin.
      Nyt viikko pakollista lomaa josta ei makseta kun liiton kautta, että aikaa olis taas olispa rahaakin yhtä lailla.
      No lomana nautiskelen en meinaa tämän enempää pärrätä tilannetta kun se on tuttu liian monelle suomailaiselle.
      Joten hyvää viikonloppua sinulle ja kaikille muillekin.

      • on sun pakkolomasi, ota vaan lomailun kannalta :) Hirvittää niiden puolesta joilla lomautus on määrittelemättömäksi ajaksi.


    • Masse-setä

      Joko on sienestämässä tullut käytyä? Ilmeisesti ei ole tullut vielä tehtyä ruokaa ainakaan niistä sienistä.
      Varmaan mustikatkin alkaa olla kypsiä pikku hiljaa...
      Tämä onkin hyvä paikka laittaa muistisääntö, jonka olin vallan unohtaa. Tein sen eilen. Tämä onkin tavallaan kilpailu.
      Me, venumaa, Marju, Satu ja ne.
      Muistan itse tämän muistisäännön lähinnä kelaamalla alkuperäistä asiaa. Mutta kilpailukysymys kuuluukin:
      Mikä on tämä alkuperäinen asia?
      Voittopalkintona on tyhjä parin sadan tuhannen kilon muistitikku, joka toimitetaan ilmaiseksi täysperävaunulla, rahtimaksun 22% alv hinnalla annettuun osoitteeseen.

      • sienestäjä että varmasti keräisin ensimmäisenä vakoiset kärpässienet :( Joten tyydyn kaupan tarjontaan. Karvarousku on ainut jonka varmuudella tunnistan :)

        Me, venumaa, Marju, Satu ja ne ? hmmmm....ei kyllä aukea olenkaan. Mutta on tuo palkintokin niin painava että parempi olla voittamatta tätä kisaa *nauraa*


    • Dorodea

      muttei vielä iltaa eikä yötä. Kuulumisia; heräsin 11.45 tai ainakin nousin ylös, sit haahuillut kaikkee lauantai hommii, mullon karkkipäivä tänään, jeee, lähdenkin kauppaan ja ostan suklaata, nam :) Nonnii, puutaheinää suoritettu, eipä muuta kuin oikein ihanaa päivän jatkoo kaikille, aurinko paistaa ja elämä on ihanaa :)

      • maattu puolillepäivin :) Saako olla niin utelias, MOneltako oikein menit nukkumaan ?


      • Dorodea
        TaikisN kirjoitti:

        maattu puolillepäivin :) Saako olla niin utelias, MOneltako oikein menit nukkumaan ?

        Saa olla, menin 00.30 nukkumaan. Luulit varmaan että rymysin aamuyölle :) Tykkään vaan viikonloppuna nukkua pitkään, kellon ympäri hurahtaa makoisasti unia nähden. Taas oli niin vilkas yö, että kerkesin juosta karkuun hangon kanssa huitojaa ja saada adoptiolapsen ja matkustaa jonnekin lämpimään ja harrastaa julkaisukelvotonta juttua jne. Viikolla en voi harrastaa pitkään nukkumista, silloin unien näkeminenkin jää vähiin :)


    • Sain kuin sainkin seinät maalattua tänään, enään on muutaman neliön verran kattoa, mutta sen jätän ens viikolle tai huomiseksi.

      • varmaan mukava katsella kättensä työn tuloksia !


      • TaikisN kirjoitti:

        varmaan mukava katsella kättensä työn tuloksia !

        kyllä kuuluu kiitos sinulle, kun mainitsit että vesiväri pensseliläkö maalaan (olikohan se noin). No jokatapauksessa päätin että nyt tai ei koskaan. :)


      • Nittaminax kirjoitti:

        kyllä kuuluu kiitos sinulle, kun mainitsit että vesiväri pensseliläkö maalaan (olikohan se noin). No jokatapauksessa päätin että nyt tai ei koskaan. :)

        Käänteistä psykologiaa ? *nauraa* Kimpaannuit vinoilustani :)


      • tää on melkein kuin alkuperäinen, äänensävyltään. Ikinä ennen ole kuullut :O

        http://www.youtube.com/watch?v=tqa-zLL0oGY&feature=related


      • Meriläinen

        en ollut ennen Veeran laulamana kuullut mutta tanssin kyllä.
        Upeampi oli Veeran elegia kun Vesa-Matti Loirin.
        Joko kävit saunaa kuuntelemassa?
        Tän löysin äsken kun Paapun kanssa sinne vuorille ollaan menossa, niin ajattelin josko mentäis lapin kautta.
        Meinasin laittaa siihen ketjuun mutta tulkoon tähän:

        http://www.youtube.com/watch?v=HhPA8RoV6k8&feature=related


      • Meriläinen kirjoitti:

        en ollut ennen Veeran laulamana kuullut mutta tanssin kyllä.
        Upeampi oli Veeran elegia kun Vesa-Matti Loirin.
        Joko kävit saunaa kuuntelemassa?
        Tän löysin äsken kun Paapun kanssa sinne vuorille ollaan menossa, niin ajattelin josko mentäis lapin kautta.
        Meinasin laittaa siihen ketjuun mutta tulkoon tähän:

        http://www.youtube.com/watch?v=HhPA8RoV6k8&feature=related

        kuuntelemassa saunaa.
        Hiki tuli vihtoessa :)

        Sitten tämä toinen... Hahaa, hauskaa kiipeilymatkaa....ja kantajalle voimia :)


    • Päivän ohjelmasta on jostainsyystä huomattavasti helpompi kertoa illalla kuin aamulla. Nooh asioilla ja kirjastossa tuli käytyä, syksyn mahdollisesti viimeinen rullaluistelulenkki heitettyä ja parit kaljat napattua tässä palstailun lomassa! Muuta kysyttävää?

      • muuta kysyttävää tälläerää...Jos huomenna keksin jotain, niin ilimottelen sit.:)


      • TaikisN kirjoitti:

        muuta kysyttävää tälläerää...Jos huomenna keksin jotain, niin ilimottelen sit.:)

        Jaa ei kysyttävää. No mun vuoro sitten, mitkä sarjikset tapaat lukea aamun lehdestä?


      • norMix kirjoitti:

        Jaa ei kysyttävää. No mun vuoro sitten, mitkä sarjikset tapaat lukea aamun lehdestä?

        murjaisit :) Teillä taajamien ja asutuskeskusten immeisillä ei liene mitään käsitystä siitä että haja-asutusalueilla "aamun lehdet" jaetaan aikaisintaan puoliltapäivin :)) Senpä vuoksi minäkään en ole enää tilannut kuin paikallislehden.Sinä ei ole sarjakuvia laisinkaan.

        Netistä saa paljon reaaliaikaisempia uutisia. Käynkin lueskelemassa maakuntamme ja maamme asioita nettilehdistä.


      • norMix kirjoitti:

        Jaa ei kysyttävää. No mun vuoro sitten, mitkä sarjikset tapaat lukea aamun lehdestä?

        Sunnuntaihuomenta :) Unohtui tervehdys kun niin tohkeissani kirjoitin sulle vastausta.


      • TaikisN kirjoitti:

        murjaisit :) Teillä taajamien ja asutuskeskusten immeisillä ei liene mitään käsitystä siitä että haja-asutusalueilla "aamun lehdet" jaetaan aikaisintaan puoliltapäivin :)) Senpä vuoksi minäkään en ole enää tilannut kuin paikallislehden.Sinä ei ole sarjakuvia laisinkaan.

        Netistä saa paljon reaaliaikaisempia uutisia. Käynkin lueskelemassa maakuntamme ja maamme asioita nettilehdistä.

        Nyt on sitten sun vuoros murjaista jotain hauskaa! ;)

        PS Tässä lohdutukseski sinulle yks sarjis, lataaminen vähän kestää kun on pdf-muotoinen.

        http://www.sarjakuva.com/bvirtanen/virtanen90.pdf


      • norMix kirjoitti:

        Nyt on sitten sun vuoros murjaista jotain hauskaa! ;)

        PS Tässä lohdutukseski sinulle yks sarjis, lataaminen vähän kestää kun on pdf-muotoinen.

        http://www.sarjakuva.com/bvirtanen/virtanen90.pdf

        on hyvä sarjis :)

        Tässä sinulle vitsi:

        Autokorjaamon omistaja oli kuollut 35 vuotiaana ja saapui taivaan portille.
        -Oli surullista kuolla näin nuorena, hän sanoi Pietarille
        -Nuorena? Olen poiminut laskuistasi työtuntiesi määrän , janiitten mukaan sinä olet elänyt sataviisikymmentä vuotta, Pyhä Pietari virkkoi.

        Kopioitu suoraan huussikirjasta ;)


    • vienotuuli

      Kello on lyönyt jo viisi kertaa tänpäivän aikana, aamukahvit on juotu, nyt alkaa sanoalehden tutkailu, ihan paperimallia!
      Kissanäyttelyyn jokusen tunnin kuluttua, ei omaa mukana, vain harrastusta.

      • Jopa oletkin harhain herännyt. Tässä vasta aamukahvetta keittelen :)


    • Ilmoittaudun hereillä olevaksi. *vie lapasta lippaan* Aamupesu on suoritettu ja kaikki muutkin tarvittavat toiminnot. Olen valmis happihyppelylle. *vetää suomiverkkarit päälle ja niket jalkaan*
      Ensin lämmittelyä : yy kaa koo yy kaa koo.....tahdissa mars!

      • Siinäpä reippaan oloinen kansalainen. *Katselee silmät renkaina NK:n ähellystä*


      • TaikisN kirjoitti:

        Siinäpä reippaan oloinen kansalainen. *Katselee silmät renkaina NK:n ähellystä*

        häihin. (syytä olla hyvässä
        kunnossa) Kuten jo tuolla ilmoitinkin, niin ilmoitan edelleenkin varamorsiameksi itseni.
        Kristallipallosta ja kahvinporosta ynnä taroteista on nähtävissä, jotta tuo mamseli morsian ei syystä tahi toisesta pääse häihin. Palstaskandaalia välttääksemme suuniltelma häistä toki toteutuu, mutta mitänyt pikkasen morsian onkin toinen. Uskoakseni sulhasella ei tähän asiaan ole paljoa sanottavana. Varmistamma, jotta hän kykenee nyökkäämään kriittisessä pisteessä.


    • Mil-laN

      ...näyttäis pukkaavan tänään palstasulhasen odottelua.:)

      • kolmen korean neidon kanssa Luostolle Lusthin pittoon :) Ilmeisesti polttarinsa :)


      • Mil-laN
        TaikisN kirjoitti:

        kolmen korean neidon kanssa Luostolle Lusthin pittoon :) Ilmeisesti polttarinsa :)

        ...en olekaan mustasukkaista sorttia, mutta saatan kyllä hiukka naputtaa.:)


    • waikka ilta jo onkin tjn
      millaista keskustelua ?
      niin mitä kukin haluaa pitää esim järkewänä keskusteluna täällä :=)
      jos oikeesti multa kysytään niin
      1 saunomisesta :=) 2h-5h kerrallaan
      2 tähtitaiwaan tuijottelusta tjn tarwittaessa läpi yön
      3 mökin ylläpitämisestä ;=DD sitä joka wkl
      4 mopoilusta :=/
      5 auto urheilusta
      6 ruuanlaitosta
      7 ryyppäämisestä
      ja juuri tuossa järjestyksessä :=)

      • voi olla kuin kaksi minuuttia !! Suihkussa sitäkin kauemmin
        Oikein hyvää huomenta :)


      • TaikisN kirjoitti:

        voi olla kuin kaksi minuuttia !! Suihkussa sitäkin kauemmin
        Oikein hyvää huomenta :)

        Kannattaako tuon ajan takia ees saunaa lämmittää? :))


      • mii-su kirjoitti:

        Kannattaako tuon ajan takia ees saunaa lämmittää? :))

        Harvoin tulee hikoiltua saunassa, ei oikein kroppa tykkää kuumuudesta. Jos joskus joutuu puoliväksin saunaan,niin kaksi minuuttia :)


      • TaikisN kirjoitti:

        Harvoin tulee hikoiltua saunassa, ei oikein kroppa tykkää kuumuudesta. Jos joskus joutuu puoliväksin saunaan,niin kaksi minuuttia :)

        Jos ei kroppa tykkää,nii eihän sinne parane sitten mennä..:)

        Kukas sua muutes sinne väkisin raahaa? ;))


      • TaikisN kirjoitti:

        voi olla kuin kaksi minuuttia !! Suihkussa sitäkin kauemmin
        Oikein hyvää huomenta :)

        sää et ole sitten ollut hywässä saunassa :=)
        ei tietenkään putkeen waan wälillä wilwoitellen joko ulkona tai pyörien hangessa
        tai altaassa :=)


      • mii-su kirjoitti:

        Kannattaako tuon ajan takia ees saunaa lämmittää? :))

        edes sähkö sellaista :=)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe