SUURI TAISTELU ADVENTTIKULISSIEN TAKANA PALJASTUU VIHDOINKIN
1.### "Lähetystehtävämme:
Adventtikirkon lähetystehtävä on kertoa kaikille ihmisille iankaikkinen evankeliumi Ilmestyskirjan 14: 6-12 kolmen enkelin sanomien viitekehyksessä ja auttamaan heitä liittymään hänen seurakuntaansa". ### -- Adventtikirkon virallinen puolustus EGW - Suuri Taistelu -opilleen --
2.### Toisin sanoen he eivät maista "Babylonin päihdyttävää viiniä". He julistavat "kolmen enkelin sanomaa" selkeällä äänellä ja ilmentävät Jumalan luonnetta elämässään. He eivät anna itsekkyyden hallita itseään vaan seuraavat Jumalan tietä Pyhän Hengen opastuksella. Tästä Sana sanoo:
"he seuraavat Karitsaa ( Kristusta ), minne hän meneekin...valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä." (Ilm. 14:4,5) ###
["Taistelu Kulissien Takana", 2009]
3.### Pedon Merkki Tulee Pian
"Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa.
Koska sinä tiedät nyt tehdystä väärennöksestä, sinun tulee tehdä valintasi tänään. ###
[Taistelu Kulissien Takana, 2009]
4.### (Lue enemmän kirjasta "Suuri Taistelu", lyhyt laitos s. 358-368)
Kauhea Rangaistus
Raamattu paljastaa, että "pedon merkin" valitsijat tulevat saamaan kauhean rangaistuksen. He joutuvat kärsimään hirveitä tuskia "seitsemän viimeisen vitsauksen" aikana, jotka tulevat heti armonajan päätyttyä. (Ilm. 15:5-8) ### [Taistelu Kulissien Takana, 2009]
Tuossa neljässä osiossa LYHYESTI adventtikirkon pitkänpitkä selitysoppi!
Lähetystehtävä ei olekaan ikuisen evankeliumin julistus vaan sapattipakko ja sunnuntaipedonmerkki! He seuraavat Karitsaa eivätkä valhettele. (?)
Sunnuntain hyväksyminen näkyy pedonmerkkinä ei-adventisteissa ja enkeli tappaa semmoiset.
Jeesus näkee adventistien ajattelevan uskollisesti vain sapattia ja vetää heidät ylös taivaisiin.
Sunnuntaina lepäämään suostuvaiset joutuvat Jumalan kidutuksen kohteeksi
"seitsemän viimeisen vitsauksen aikana".
Nuo 7 vitsausta tosin tapahtuvat 7 viimeisen vuoden aikana, pedonaikana, mutta mitäs tuo tarkoittaa, että "tuelvat heti armonajan päätyttyä"? No niin, nyt päästiin asian ytimeen:
Tarkoituksena on että lukija ITSE toteaa armonajan päättyvän "aivan lähiaikoina", ENNENKUIN sunnuntailaki petoineen tulee. Kertaan:
### He joutuvat kärsimään hirveitä tuskia "seitsemän viimeisen vitsauksen" aikana,
jotka tulevat heti armonajan päätyttyä. (Ilm. 15:5-8) ###
[Taistelu Kulissien Takana, 2009]
Asiaa kanssanne tutki
Antti
NYKY-adventismi pähkinänkuoressa (4 lyhyttä julistusta)
12
167
Vastaukset 12
### Kolmas sanoma (=kolmannen enkelin sanoma)
"Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. *Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti*. Heille ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niille, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä, jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm.14:9-12)
**Oikeampi ajatus olisi: Tuli, joka ihmisiä kiduttaa, tekee heistä lopun ikuisesti
Jumalan Sinetti vai Pedon Merkki
"Pedon merkki" tai "Jumalan merkki" - tässä viimeisten päivien valinta. Kysymyksessä on kuuliaisuus joko Jumalaa tai ihmistä kohtaan. Jumalan sinetti on lepopäiväkäskyssä, joka kuuluu seuraavasti: ###
Tässäpä se lepopäiväkäsky - ynnä lakia pari kolme käskyä pidemmällekin, ettei minua moitittaisi irtojakeen heittäjäksi:
5. Moos. 5:12-18
12 Ota vaari lepopäivästä,
niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
13 Kuusi päivää tee työtä
ja toimita kaikki askareesi;
14 mutta seitsemäs päivä on Herran,
sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
15 Ja muista, että
itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
16 Kunnioita
isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
17 Älä tapa.
18 Älä tee huorin.
YKSI HUOMIO TUOSTA ADVENTTIKIRKON JULKILAUSUMASTA TARKEMPAAN SYYNIIN:
### Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
*Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti*.
Heille ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niille, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä, jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm.14:9-12)
**Oikeampi ajatus olisi: Tuli, joka ihmisiä kiduttaa, tekee heistä lopun ikuisesti." ###
"Oikeampi ajatus" ?!?
Adventtitotuus kääntää totuuden aivan päälaelleen !!!
Mutta emmehän me voi Jumalan ajatuksia kääntää päinvastaisiksi, emmehän, hei kamoon, kristityt!
Ikuinen rangaistus on aivan eri asia kuin että kyse onkin lopun pamauksesta . kuin armolaukauksesta!
Ja alex-8:lle huomioitavaksi - "kiduttaa". Adventistit siis uskvoat, toisin kuin heidän marionettinsa alex,
että Jumala kiduttaa helvetissä jumalattomia. Mutta siinäpä oli adventistien tulkinta kolmannen enkelin
sanomasta. Siellä ei vaan puhuttu mitään sunnuntaipakosta, mutta puhuttiin kyllä helvetin kiduttavasta
tulijärvestä.
Miksi? Miksi sanovat ympäripyöreesti vain että "Oikeampi ajatus"?
Kas kun pelkäävät sitä tuomiota, mikä tulee Ilmestyskirjan mainitsemien vitsausten poistamisesta.
Nimittäin nehän kohtaavat niitä jotka suoranaisesti kieltävät ne sanat, rangaistukset.
Antti- sDa antikristus
..jotka Suomessa kätketään ekumenian ja Lutherilaisen viitan alle?!
Tätä epärehellisyyttä tietoisesti kantavat koko nykyinen johto ja edustajat!
Siitä tuomionsa aikanaan luetaan.
SDA ON Antikristillinen liike?!- Vakaumukseni
Niin uskoisin, ainakin jso paavi on antikristus. Hehän ovat molemmat erehtymättömiä olevinaan ja Lutherin
uskonpuhdistus on pannassa kumpaisellakin. Helakanpunaisuus tarkoittaa naispuolista.
Vaikka Ellen on jo kaukana historiassa niin aivan näinä päivinä hänen oppinsa rynnivät kaikkeen maailmaan.
Lopunaika on käsillä. Ylösnousemuspäivän tilalle pyrkivät nuo Ellenin hameen heiluttajat vaatimaan lauantaipakkoa!
Oikeastaan olen melko varma että Ellen se on se väärä profeetta. Vakaumukseni kirjoitti:
Niin uskoisin, ainakin jso paavi on antikristus. Hehän ovat molemmat erehtymättömiä olevinaan ja Lutherin
uskonpuhdistus on pannassa kumpaisellakin. Helakanpunaisuus tarkoittaa naispuolista.
Vaikka Ellen on jo kaukana historiassa niin aivan näinä päivinä hänen oppinsa rynnivät kaikkeen maailmaan.
Lopunaika on käsillä. Ylösnousemuspäivän tilalle pyrkivät nuo Ellenin hameen heiluttajat vaatimaan lauantaipakkoa!
Oikeastaan olen melko varma että Ellen se on se väärä profeetta.Ilm. 19:20
Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. [Ilm. 13:13 | Jes. 30:33; Dan. 7:11]
Ilm. 20:10
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]
Väärän profeetan vaikutuksesta ihmiset ottavat merkin otsaansa. Väärä profeetta tekee ihmeitä pedon nimissä.
Sairaiden parantaminen ei vähääkään kiinnosta väärää profeettaa joka keisarin, maailmanvaltiaan nimissä
tekee suuria tunnsustekoja, joista ei ole kansalle mitään hyötyä. Ties vaikka se keksisi ikiliikujan, joka liikkuu,
muttei hyödytä ketään. On tuo ellenismi sellainen turhanpäiväinen ikiliikkuja, että hyvinkin voi joku väärä
profeetta nousta pedon suojeluksessa ja sanoa tulevansa EGHW:n profeettahengessä.- raam.k. 1933/38
AnttiVKantola kirjoitti:
Ilm. 19:20
Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. [Ilm. 13:13 | Jes. 30:33; Dan. 7:11]
Ilm. 20:10
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]
Väärän profeetan vaikutuksesta ihmiset ottavat merkin otsaansa. Väärä profeetta tekee ihmeitä pedon nimissä.
Sairaiden parantaminen ei vähääkään kiinnosta väärää profeettaa joka keisarin, maailmanvaltiaan nimissä
tekee suuria tunnsustekoja, joista ei ole kansalle mitään hyötyä. Ties vaikka se keksisi ikiliikujan, joka liikkuu,
muttei hyödytä ketään. On tuo ellenismi sellainen turhanpäiväinen ikiliikkuja, että hyvinkin voi joku väärä
profeetta nousta pedon suojeluksessa ja sanoa tulevansa EGHW:n profeettahengessä.Antti.
Sairaiden parantaminen ei vähääkään kiinnosta väärää profeettaa joka keisarin, maailmanvaltiaan nimissä tekee suuria tunnsustekoja, joista ei ole kansalle mitään hyötyä..
Ajassa monissa kristillisissä piireissä tehdään ihmeitä "Jeesuksen nimissä".
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Tuossa Matt 7.ssä luvussa ollaan viimeisellä portilla ja tuomiolla on, ei varmaankaan Jumalankieltäjät vaan Hänen tunnustajat, eikö vain?
Siinä he tunnustautuvat palvelijoiksi, aivan kristiillisen kiiltokuvan laisesti, ainakin meidän kristittyjen mielestä, tänään ennustetaan hirveästi, siellä sun täällä, ajetaan rukousalttareilla riivaajia, tehdään voimallisia tekoja ja päätös.
Minä en ole koskaan teitä tuntenut; .... menkää pois.... minun tyköäni, ketkä??????
te
laittomuuden
tekijät..... eli juuri uskovat, jotka ...... luulivat..... olleensa ..... kristillisillä asioilla....
olivat kuitenkin ..... laittomia????..
Sanan Pyhälle paikalle, ettei tapahdu, mitä Jeesus sanoo tässä aikaisemmin.... ettei pidä luulla jotakin ja sen mukaisesti opettaa!!!
Matt 5.s luku. 17-
17. Jeesus ja laki
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Ei pidä luulla lain kumoutumista evankeliumina varjolla ja näin opetus oikeus vaikka pienimpään käskyyn, vaikkapa sapatista.
Surkeaa se on silloin portilla sano, Herra Herra, .... emmekö me.... ja ovet ovat sittenkin kiinni laittomuuden ihmisille, jotka Herran nimeä tunnustivat täällä.
Oletko sinä laittomuuden, pienimmän käskysanan poistaja? Sana sinut tuomitsee, ei Ellen, eikä Antti.
Ei vapautta anna Ellen, eikä Antti.
Antinkin pitäisi opettaa Sanan mukaista oppia, ei omapään ihmiskäskyistä isien perinnäissääntöä, siinä voi käydä surkeasti ja päätyä iankaikkiseen kadotukseen, jossa mato ei kuole ja Riitta tulee Anttia kantsomaan joka sapatti, sillä erotuksella, että tekee sapatistakin parannuksen.
Sitten adventistit tulevat sapattisin katselemaan kidutusta iankaikkisesta iankaikkiseen, koska ilman Jumalaa ei ole maailmankaikkeudessa mitään ja Uuteen taivaaseen kuuluu kadotuksen takahuone.
ts. ellei kristittyjen vanhurskaus ole suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan jae 20. sitä fariseus/kirjaoppineisuuttahan se oli isien perinnäissäännöt jotka kaikui Jeesuksen aikana Hänelle, peräten sen perinnäissapattisääntö opin taaksen ei Raamatullisen sapattiopin taakse, jossa on lupa tehdä hyvää.. raam.k. 1933/38 kirjoitti:
Antti.
Sairaiden parantaminen ei vähääkään kiinnosta väärää profeettaa joka keisarin, maailmanvaltiaan nimissä tekee suuria tunnsustekoja, joista ei ole kansalle mitään hyötyä..
Ajassa monissa kristillisissä piireissä tehdään ihmeitä "Jeesuksen nimissä".
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Tuossa Matt 7.ssä luvussa ollaan viimeisellä portilla ja tuomiolla on, ei varmaankaan Jumalankieltäjät vaan Hänen tunnustajat, eikö vain?
Siinä he tunnustautuvat palvelijoiksi, aivan kristiillisen kiiltokuvan laisesti, ainakin meidän kristittyjen mielestä, tänään ennustetaan hirveästi, siellä sun täällä, ajetaan rukousalttareilla riivaajia, tehdään voimallisia tekoja ja päätös.
Minä en ole koskaan teitä tuntenut; .... menkää pois.... minun tyköäni, ketkä??????
te
laittomuuden
tekijät..... eli juuri uskovat, jotka ...... luulivat..... olleensa ..... kristillisillä asioilla....
olivat kuitenkin ..... laittomia????..
Sanan Pyhälle paikalle, ettei tapahdu, mitä Jeesus sanoo tässä aikaisemmin.... ettei pidä luulla jotakin ja sen mukaisesti opettaa!!!
Matt 5.s luku. 17-
17. Jeesus ja laki
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Ei pidä luulla lain kumoutumista evankeliumina varjolla ja näin opetus oikeus vaikka pienimpään käskyyn, vaikkapa sapatista.
Surkeaa se on silloin portilla sano, Herra Herra, .... emmekö me.... ja ovet ovat sittenkin kiinni laittomuuden ihmisille, jotka Herran nimeä tunnustivat täällä.
Oletko sinä laittomuuden, pienimmän käskysanan poistaja? Sana sinut tuomitsee, ei Ellen, eikä Antti.
Ei vapautta anna Ellen, eikä Antti.
Antinkin pitäisi opettaa Sanan mukaista oppia, ei omapään ihmiskäskyistä isien perinnäissääntöä, siinä voi käydä surkeasti ja päätyä iankaikkiseen kadotukseen, jossa mato ei kuole ja Riitta tulee Anttia kantsomaan joka sapatti, sillä erotuksella, että tekee sapatistakin parannuksen.
Sitten adventistit tulevat sapattisin katselemaan kidutusta iankaikkisesta iankaikkiseen, koska ilman Jumalaa ei ole maailmankaikkeudessa mitään ja Uuteen taivaaseen kuuluu kadotuksen takahuone.
ts. ellei kristittyjen vanhurskaus ole suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan jae 20. sitä fariseus/kirjaoppineisuuttahan se oli isien perinnäissäännöt jotka kaikui Jeesuksen aikana Hänelle, peräten sen perinnäissapattisääntö opin taaksen ei Raamatullisen sapattiopin taakse, jossa on lupa tehdä hyvää..Otsikkosi vahvistavaa tekstiä en löytänyt edes riviesi välistä. Ainakaan kristityt eivät ole laittomuuden opettajia.
Sillä kun fariseukset opettavat Moosesta - kun sanovat että erokirja pitää antaa jos vaimo tekee yhden
syrjähypyn - niin Jeesus sanoo, että MIES on tehnyt synnin jo siinä, kun katsoo naista himoiten.
Kas kun lainnoudattajamiehet näkevät vain eevojen tekevän syntiä, mutta Jeesus sitävastoin tekee miehestä
vastuullisen kaikessa. Syystä että Jumala tahtoo puhua ensin aatameille ja sitten aatamien on määrä opettaa
eevoja. Mutta kun lainnoudattaja-aatamit tahtovat vain niitä asentoja eevoilleen opettaa, omille ja vieraille.- 16
AnttiVKantola kirjoitti:
Otsikkosi vahvistavaa tekstiä en löytänyt edes riviesi välistä. Ainakaan kristityt eivät ole laittomuuden opettajia.
Sillä kun fariseukset opettavat Moosesta - kun sanovat että erokirja pitää antaa jos vaimo tekee yhden
syrjähypyn - niin Jeesus sanoo, että MIES on tehnyt synnin jo siinä, kun katsoo naista himoiten.
Kas kun lainnoudattajamiehet näkevät vain eevojen tekevän syntiä, mutta Jeesus sitävastoin tekee miehestä
vastuullisen kaikessa. Syystä että Jumala tahtoo puhua ensin aatameille ja sitten aatamien on määrä opettaa
eevoja. Mutta kun lainnoudattaja-aatamit tahtovat vain niitä asentoja eevoilleen opettaa, omille ja vieraille.Antti se ei koskaan jaksa keskittyä lukemaan muuta kuin otsikon. Sitten hyökkää kirjoittamaan puuta heinää asian vierestä.
16 kirjoitti:
Antti se ei koskaan jaksa keskittyä lukemaan muuta kuin otsikon. Sitten hyökkää kirjoittamaan puuta heinää asian vierestä.
Miksi olet puolueellinen? Se on synti siitä vakavimmasta päästä!
Mal. 2:9
Niinpä minäkin teen teidät halpana pidetyiksi ja alhaisiksi kaiken kansan edessä,
koska te ette ole pitäneet minun teitäni, vaan olette olleet puolueelliset opetuksessa.
Jumala pitää halpana sitä joka katsoo henkilöön !!!- Jumalalle kallis
AnttiVKantola kirjoitti:
Miksi olet puolueellinen? Se on synti siitä vakavimmasta päästä!
Mal. 2:9
Niinpä minäkin teen teidät halpana pidetyiksi ja alhaisiksi kaiken kansan edessä,
koska te ette ole pitäneet minun teitäni, vaan olette olleet puolueelliset opetuksessa.
Jumala pitää halpana sitä joka katsoo henkilöön !!!Mutta tuohan on niitä vanhan liiton lakeja. Malakian kirjassa eikös niistä kymmenyksistäkin ole kirjoitettu? Ei kai nuo nyt enää voimassa ole?
- Huutavan ääni
Jumalalle kallis kirjoitti:
Mutta tuohan on niitä vanhan liiton lakeja. Malakian kirjassa eikös niistä kymmenyksistäkin ole kirjoitettu? Ei kai nuo nyt enää voimassa ole?
Joka tituleeraapi ihteään lainnoudattajaksi niin onhan hän Raamatun mukaan uudessakin liitossa velvoitettu
pitämään koko lain pilkkuineen, minttuineen, tilleineen ... kaikilla mausteilla!
Mutta ei ole pakko olla laintoitottaja ... siihen nähden voi olla sitoutumatonkin.
Room. 3.
27 Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki. [1. Kor. 1:29; Ef. 2:9]
28 Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki, [Room. 9:24-26, 15:9]
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. [5. Moos. 6:4; Ap. t. 15:11; Room. 4:11,12; Gal. 3:8]
Room. 3. ja Room. 7. luvut tekee selväksi lain ja evankeliumin eron. Lain tehtävä on yksinkertaisen selkeä ...
Room. 3.
20 Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, 3:11 | Room. 4:15, 5:13, 7:7]
Siinsä näet! Adventismi todella tunnustaa olevansa ellensaapttiuskoa parhaimmillaan tai pahimmillaan.
Sapattiuskon, Ellen-sapattiuskon suuri taistelu internetissä.
Sabbathtruth.com
Suuren taistelun pdf-versio
Valitan kömpelöä automaattikäännöstä, mutta tässä ellensapattiuskon raamattu: Suuri Taistelu ...
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.sabbathtruth.com/&ei=kjbLSpqhMYrb-QaD_L3pCQ&sa=X&oi=translate&resn...
TÄRKEIMMÄT WHITEN TEOLOGIAN KOHDAT
Kaikki tärkeimmät Ellen Whiten kirjoitukset löytyy netistä:
http://www.diateam.fi/itisryhma/st.html
MP3-äänitteenä, vaikkapa muistitikkuun, jopa hepreaksi
Suuri taistelu luettuna mp3-muodossa
http://www.truthfortheendtime.com/GC1.html
Ei voi väittää etteikö Ellen G White evankelioisi maailmaa siipiensä alle!
Tässä linkissä helppohakuisesti Suuri Taistelu suomeksi (kappale kappaleelta, sivu sivulta):
http://www.diateam.fi/itisryhma/st1.html
EGW:n "Tie Kristuksen luo" tekstinä ja ÄÄNITTEENÄ (iltakuulemiseksi vaikkapa, kunhan ensin olet kuunnellut klo 21-21.30 Jukka Norvannon "Raamattu kannesta kanteen")
http://webd.savonia-amk.fi/www/kt22246/
MITEN SAAN ENKUNKIELISEN TEKSTIN SUOMEKSI?
Tässä vihje. Löysin Suuri Taistelu-lukuoppaan englanniksi. Kopioin linkin osoitteen hiirellä ja
pudotin sen Google-ikkunaan. Kun google toi esiin sivustoja ja kyseisen linkin vieressä luki:
[Käännä tämä teksti], niin SIITÄ linkistä avaamalla saa sen suomenkielisenä. Tosin automaattinen käännös on aina ontuva, ellei joku viiteliäs auta Googlea kehittämään kutakin
käännöstä paremmaksi.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.whiteestate.org/guides/GC.html&ei=oTLLSo3yIILz-QbVjrXpCQ&sa=X&oi=t...
Kun näinn helposti ja paljon suomenkielinenkin voi tutustua siihen, mitä EGW todella opetti,
niin ei ihme että suomessa on adventisteja yhä - vähemmän.
Yleisesti ottaen, kun Elleniä etsivä kirjoittaa Googleen "Suuri Taistelu", avautuu ehdotuksia
aivan äärettämään Ellen-maailmaan, tarjonta on yltäkylläistä.
Itse kuitenkin imuroin mieluummin Raamatun mp3-soittimeen ja Raamatun oppia selittäviä
tekstejä koneelleni kuin Ellenin oppia selittäviä tekstejä. Luotan välittömään ennemmin kuin
välilliseen.
Minua ei kiinnosta esimerkiksi mitä joku Timo Flink sanoo sen ja sen tohtorin sanoneen sen ja sen tohtorin arvioineen sen ja sen tohtorin kommenteista koskien Ellen G Whitea tai sunnuntaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3261434Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3461341- 1111165
- 1151045
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501018- 106940
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22817- 111802
- 106747
- 79680