Mikä on kiinnostava julkkis?

Siis mä tiedän mitä sanalla tarkoitetaan, eli julkisuuden tyyppejä, mutta onko esim. Niinistön serkku julkkis joka kiinnostaa? Entä Kimin täti, kiinnostaako kuta? Riittääkö lööppeihin että on Mustajärven koulukaveri?

Tuli taas mieleen tää Junnun mainio biisi ´Mies joka tapasi Dingon´, kun luki iltsikkaa. Vaikka tapaus on varmasti kyseisen perheen kohdalla surullinen, niin miksi meille tarjotaan lööppi: Finlanders-muusikon vaimo kuoli hoitovirheeseen? Lisääkö tollainen lööppi lehden myyntiä?

25

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörrääjä

julkkis on hän, jonka tuotoksista olen kiinnostunut. Oon aika huono noiden seurapiirijulkkisten tuntemisessa, saa tulla kadulla vastaan, tuskin tunnen. Kyllä jonkun julkkiksen puoliso voi olla kiinnostava, jos hän on/tekee/osallistuu johonkin kiinnostavaan, mutta pelkkä sukulaisuus tai tuttavuus johonkin julkkikseen ei riitä mielenkiintooni.
      Lehdistö nyt ratsastaa ihan millä tahansa, sumeilematta. Koskakohan taittuu kannattavammaksi lopettaa moinen, siis eiköhän ihmisistä ala kohta enemmistö olla kyllästynyt moiseen lööppeilyyn. Viimesen iltapäivälehteni ostin v. 2006 toukokuussa.

• ...että noissa lööpeissä ei lopulta ole kyse niiden henkilöiden kiinnostavuudesta, vaan että tehdään puheenaiheita. Siis luodaan sellaisia puheenaiheita joita ihmiset käyttävät päivän mittaan small talkina, viitaten samalla lähteeseen, ja viitaus on lehdelle ilmainen mainos.

Sellaisten puheenaiheiden tulee sisältää kuolemaa, rikosta tai rakkautta, ja edes jotain kautta viite johonkin kaikkien tuntemaan. Ja tarina alkaa sitten usein elää omaa elämäänsä kun kukin lisää ja muistaa väärin ihan omaan tahtiin, ja kertoo versionsa eteenpäin.

"Hei ookko kuullu, sen yhden saksofonistin vaimo kuoli hoitovirheeseen?
        - Ai kenen saksofonistin?
        - No sen kun oli siinä The Joulukalenterissa se yks tonttu
        - Eiks se oo kitaristi eikä fonisti?
        - Joo , voi se ollakin. Soittaa Popedassa.
        - Voi kauhee, miks tommosta pitää sattua. Patella on ollu muutenkin jo niin vaikeeta pitkään
        - Se kuoli hoitovirheeseen, jäi sakset leikkauksessa sisään tai jotain, emmää ihan tarkkaan muista mut siitä oli iltsarissa..........

• Mulle on eräät julkisuuden henkilöt jääneet täysin vieraiksi. Kuten esimerkiksi laulaja Jippu. En tiedä yhtään hänen biisiä ja en tietenkään tunnista lehdestä hänen kuvaa.
      Muistan kerran lukeneeni hänestä iltapäivälehdestä ja taitelijanimi sai hälytyskellot soimaan päässäni koska nimi ei tuonut minulle mitään mieleen! Onkohan minulla nyt Jipun mentävä aukko sivistyksessäni.

• Tästä voi viedä ajatusta eteenpäin ja kysyä että miten suhtaudut lööppiin:

"Jipun kummi oli kuolla nielurisaleikkauksessa!" ?

• pirpzuzeiccu

että kyseinen Jippu on äärimmäisen mitäänsanomaton laulaja, joten et ole menettänyt yhtään mitään. Sama pätee siihen toiseen samantyyliseen, joku Chisu vai mikälie. Olivat kerran Tartu Mikkiin-ohjelmassa ja voin rehellisesti myöntää, että oli kaikkien aikojen huonoin jakso. Ensinnäkään eivät osaa laulaa. Eivät muistaneet sanoja ja toisekseen lauloivat hyvin paljon nuotin vierestä. Käsittämätöntä, että hekin ovat tällä hetkellä monen mielestä suosittuja.

• pirpzuzeiccu kirjoitti:

että kyseinen Jippu on äärimmäisen mitäänsanomaton laulaja, joten et ole menettänyt yhtään mitään. Sama pätee siihen toiseen samantyyliseen, joku Chisu vai mikälie. Olivat kerran Tartu Mikkiin-ohjelmassa ja voin rehellisesti myöntää, että oli kaikkien aikojen huonoin jakso. Ensinnäkään eivät osaa laulaa. Eivät muistaneet sanoja ja toisekseen lauloivat hyvin paljon nuotin vierestä. Käsittämätöntä, että hekin ovat tällä hetkellä monen mielestä suosittuja.

Minusta Chisu osaa laulaa tosi ihanasti.Mun lemppareita on just hänen laulamansa "Mun koti ei oo täällä".Ootkos muuten kuullu sitä?

Toi Chisuhan on säveltäjä ja sanoittaja..:)

• Adria

On tästä jo aikaa, mutta meinasin revetä kun hammaslääkärin odotushuoneen pöydällä oli joku naistenlehti jonka kannessa kirkui suurin kirjaimin JULKKISTEN KOIRAT. Varmaan monikin lööpin luettuaan kyseisen painotuotteen osti.

• Suomessa on 600000 koiraa ja näin ollen koira on n. miljoonan ihmisen kotona. Koirat on aivan hiton kiinnostava aihe. Mikä vois olla parempi syy äänestää jotain poliitikkoa kuin että hällä on samanlainen koira kuin itsellä, heh

• pirpzuzeiccu

lisää mielenkiintoa, jos asia kohdistuu jonkun julkisuuden henkilön sukulaiseen tai lähipiiriin. Se on nääs se psykolooginen vaikutus. Ja sitä nimenomaan mainostetaan otsikossa, joka tekee lisää myyntiä. Mutta kun juttua alkaa lukemaan, niin ei se sitten enää niin paljon kiinnostakaan. Iltalehdillä on tapana "huijata" ihmisiä ostamaan lehti näyttävällä etusivulla. Esimerkiksi joku kaamea tilanne lukee kissankorkuisilla kirjaimilla. Ja kun kotona sitten alat kyseistä lehteä lukemaan, niin juttu onkin itseasiassa tapahtunut jo vaikkapa 6 vuotta sitten. Ehkäpä sellaisissa on ollut jotain oikeudenkäyntejä, jotka on sitten lopulta saatu päätöksen ja siksi asiaa pitää vielä erikseen korostaa.

Tää nyt meni vähän enemmän nuihin lehtijuttuihin, eikä niinkään julkkiksiin.. :)

• ...että valtakunnallisissa medioissa puidaan oskari olemattomien perhetragedioita.

• pirpzuzeiccu
        Kossunen kirjoitti:

...että valtakunnallisissa medioissa puidaan oskari olemattomien perhetragedioita.

varsinaisesti ole mikään julkkisjuttu, mutta pakko äimistellä. Siis ku tapahtu se Ulvilan surmajuttu kolme vuotta sitten ja eilen sitten paljastettiin, että vaimo on pidätettynä murhaepäiltynä! Oon täysin pöyristyny!!! No, tääkin tapahtuma on tapahtunut tosiaan useampi vuosi sitten ja kun tuli uusi käänne, niin sitä paisutellaan mediassa ja näköjään paisuttelen mäkin nyt tässä. Kas, näin se toimii.. :D

• pirpzuzeiccu kirjoitti:

varsinaisesti ole mikään julkkisjuttu, mutta pakko äimistellä. Siis ku tapahtu se Ulvilan surmajuttu kolme vuotta sitten ja eilen sitten paljastettiin, että vaimo on pidätettynä murhaepäiltynä! Oon täysin pöyristyny!!! No, tääkin tapahtuma on tapahtunut tosiaan useampi vuosi sitten ja kun tuli uusi käänne, niin sitä paisutellaan mediassa ja näköjään paisuttelen mäkin nyt tässä. Kas, näin se toimii.. :D

...että tuo kertomasi kuolema on kiinnostavampi kuin että jos esim. satavuotias vanhus nukkuu pois sisätautiosastolla. Dekkarit on suosituimpia romaaneja jep.

• se myy,kun siinä on kuollu joku...

• Kuolema myy suht hyvin. Ennen siitä tienas vaan arkkukauppiaat, nykyään törkytoimittajat.

• nuuskuttelija

se, miten ihmisestä tuli julkkis.
      Siis esim. miten sinusta tuli Kossunen-Kosander ja Pörrääjästä Pörrääjä.
      Melko julkisia nää kirjoittajat kaikkialla (ne kaikki toisetkin) ovat, mutta eivät pääse kuin sisäpiirilööppeihin ja se on niiiiiin väärin. Pikkujulkkikset eivät niihinkään, ne puskat, paitsi jonain yleismainintana jota käytetään hyväkseen miten milloinkin.

Sitten asiaan. Elämäkerrat kiinnostaa, vaikka ne lööpitetään monesti vasta sen risti-ilmoituksen jälkeen.
      Onkohan kukaan tehnyt palstalaisista Kuka Kukin On kirjaa?

• pirpzuzeiccu

"Onkohan kukaan tehnyt palstalaisista Kuka Kukin On kirjaa?"

Ei ole, mutta sä voisit tehdä.. :)

• Etkö muka tiedä että raja julkkikseksi menee siinä että onko vähintään kymmenelle tuttu? Täällä näitä lukee satunnaisesti viisi ihmistä joten olemme vasta puolimatkassa kuuluisuuden kiroihin.

• Pörrääjä

Bonnie ja Clyde, mut kun Kossusen mielestä Clyde kuullostaa hiusgeeliltä, niin ei se sit tahtonu enää olla se, vaan suostu mieluummin mun kans muussiaivoks. Ei me oo päästy muuhun ku palstalehdyköihin joskus, senkin eteen on pitäny tehdä hitosti töitä. Kyllähän jatkuvasti palstoilla arvaillaan kuka kukin on, mäkin oon ollut usein joku ihan muu mitä en oo ees ite tiennyt ;)

• nuuskuttelija
        Pörrääjä kirjoitti:

Bonnie ja Clyde, mut kun Kossusen mielestä Clyde kuullostaa hiusgeeliltä, niin ei se sit tahtonu enää olla se, vaan suostu mieluummin mun kans muussiaivoks. Ei me oo päästy muuhun ku palstalehdyköihin joskus, senkin eteen on pitäny tehdä hitosti töitä. Kyllähän jatkuvasti palstoilla arvaillaan kuka kukin on, mäkin oon ollut usein joku ihan muu mitä en oo ees ite tiennyt ;)

Minä ristin teidät, tai ketä nyt silloin olittekin :), noilla nimillä.
        Tais olla vuonna sitä ja tätä ja taas täällä.
        Hianoo kuitenkin, että olette mr ja mrs. ja täällä tekin myös. :))
        Ihan oikean suurjulkkiksenkin olen ristinyt, tahattomasti, mutta hyvin kelpas.

• Pörrääjä
        nuuskuttelija kirjoitti:

silti osuin usein oikeaan ;)

Mukavaa nähdä sinunkin näppäilyjäsi, mihinkäs me täältä, täältähän meitin tarina alkoi :)

• nuuskuttelija

• nuuskuttelija kirjoitti:

Oon huomannu kaikkien itsensä suuriks nimeävien olleen ja olevan hyvin pieniä. Entä tämä tapaus?

• Vanhanen on aika kiinnostava.

• Pörrääjä

Matin laudat sai medialta huomattavasti suuremman huomion kuin välikysymys vanhustenhoidon tilasta :/

• Anonyymi
        Pörrääjä kirjoitti:

Matin laudat sai medialta huomattavasti suuremman huomion kuin välikysymys vanhustenhoidon tilasta :/

Onko Matti mallia tuppeensahattu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      6931
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4606
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2596
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      4
      1949
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1018
    6. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1001
    7. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      138
      994
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      241
      827
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      816
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      176
      736
    Aihe