Parisuhteen vaiheet, onko menossa vinoon?

minna87-

Jokaisessa ihmissuhteessahan on erilaisia vaiheita ja se kasvaa ajan mukana. Olemme tapailleet vasta lyhyen aikaa ja viime viikolla heräsi pari kysymystä...

1. Aluksi parisuhteeni ovat olleet aina todella lempeitä ja "varovaisia" (mietitään ennen kuin sanotaan jne.) Nyt olen huomannut, että mies puhuu minulle yhä enemmän ja enemmän kuin hyvälle kaverille kuin naiselle. Onhan se mukavaa mutta minulla heräsi heti pelko, että hänen tunteensa ovat hiipuneet ja hän näkee minut vain kaverina. Onko siis tuo kaverillinen ote (paljon vitsejä, :D-hymiöitä) hyvä merkki vai pitäisikö säikähtää?

2. Onko parisuhteessa toisen testailu yleistä ja mitä se kertoo henkilöstä?

16

5851

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmeisesti

1. Pitemmissä suhteissa käy noin, ja se on hyvä merkki niin kauan kuin pysytään toista kunnioittavalla
      linjalla tekemisissä ja sanomisissa. Selvin päin ja kännissä.

2. Testailu ei kuulu enää parisuhteeseen. On sairauden merkki jos koko ajan testaillaan ja viritellään
      ansoja kumppanille. Kannattaa tutkituttaa pää psykiatrilla jos tuollaista harrastaa.

• Rankalla kokemuksella vakuutan

Parisuhteessa on vaiheita.

1) Ihastuminen
        1b) Testailu. Pitäähän autokin ensin koeajaa.
        2) Rakastuminen
        3) Kosiminen
        3b) Vihille vienti
        4) Muksujen teko tai ainakin ensi alkuun kova yrittäminen kummankin riemuksi.
        5) Sitten muksut kouluun, opiskeluun ja omaan leipäduuniin
        6) Sitten nainen huomaa 20 v nuoremman uroksen ja tuumailee, mitä tuolla tutulla ikäiselläni haaskalla oikein teen.
        7) Sen jälkeen se avioeron hommaaminen käräjäoikeudesta. Muksut ja elatusavut tuomitaan muijalle. Ukko ulkoruokintaan, paitsi jos se varalaskeutumispaikka eli toisen naisen peti on jo katsottu valmiiksi. Silloin onnistuu ulkoruokinnan sijasta muutakin.

• Testailu on teinarimaista
        Rankalla kokemuksella vakuutan kirjoitti:

1) Ihastuminen
        2) Rakastuminen
        3) Kosiminen
        3b) Vihille vienti
        6) Sitten nainen huomaa 20 v nuoremman uroksen ja tuumailee, mitä tuolla tutulla ikäiselläni haaskalla oikein teen.
        7) Sen jälkeen se avioeron hommaaminen käräjäoikeudesta. Muksut ja elatusavut tuomitaan muijalle. Ukko ulkoruokintaan, paitsi jos se varalaskeutumispaikka eli toisen naisen peti on jo katsottu valmiiksi. Silloin onnistuu ulkoruokinnan sijasta muutakin.

Aika kyyninen ajattelutapa, mutta kai noin joskus käy. Sulleko sit käynyt? Tuo maskuliininen versio asiasta.

Naisena taas kyynisyys erilaista. Ukko alkaa eristäytyä kaljan juontiin (ns. junttiversio), nettisurffailuun (virtuaaliversio) tai mihin muuhun addiktioon tahansa. Vaikka sit vieraisiin naisiinkin. Sit huomataan, ettei mitään muuta yhteistä olekaan kuin ne lapset. Jotka jäävät erossa äidilleen.

Alkuperäiseen kyssään: suhde muuttuu joka tapauksessa. Ilman kyynisyyttä voi todeta, että usein parempaan suuntaan, kun tunteet ja suhde syvenevät. Testailu ei kuulu ns. kypsään suhteeseen; luottamus kuuluu.

• lalalaalaaaa

1) Ihastuminen
        2) Rakastuminen
        3) Kosiminen
        3b) Vihille vienti

Omia kokemuksia?

• iowujyÖAOdjyhua

1) Ihastuminen
        2) Rakastuminen
        3) Kosiminen
        3b) Vihille vienti

Ei niistä aikuisista mukuloista mitään elatusmaksuja tarvii maksella. Ja jos nyt tarkkaan mietit niin kumpikos se useammin lähtee liitosta 20v nuoremman perään..?

• kukillo

jospa tämä kaveri on varovainen,jos hänellä on ollut aikaisemmin huonoja suhteita.
      Ja siksi on aluksi kuin kaveri

• kokemusta on

Ihastuminen, rakastuminen, tasannevaihe (voi olla vaikka 20 v.), kriisi, ehkä ero.

• HW

Suosittelen sulle lämpimästi Kaarina Määtän kirjoja, esim. RAKASTUMISEN LUMOUS ja heti perään KESTÄVÄ PARISUHDE. Kirjat ovat ihanan helppolukuisia ja Kaarina ei heittele juttuja mutu- pohjalta vaan on professorina kerännyt huisin paljon materiaalia ja faktaa. Kirjoista on ollut paljon iloa ja hyötyä sekä itselleni että läheisilleni. Kirjat ovat olleet ahkerasti kierrossa, mutta ovat vaihteeksi taas omalla yöpöydälläni. Niitä voi aina vaan lueskella uudelleen ja virkistää muistiaan kun siltä tuntuu... ja joskushan sitä itse kullakin tuntuu, että olisi taas hyvät "neuvot" tarpeen...
      Kysy ensin vaikka kirjastosta, mutta luulenpa että luettuasi ne, et haluaisikaan niistä luopua, niin sitten kirjakaupan kautta :)
      Ystävällisin terveisin, Heidi W.

• alistettu nainen joka nousi suosta ylös...

eksäni mua "testaili" koko puolivuotisen "suhteen" ajan.. sen takia en sitä halua suhteeksi kutsua kun eksäni piti mua täysin tossunsa alla.. jos olisin sanonut poikki puoleisen sanan olisin samantein saanu kerätä kimpsuni ja lähtee kävelemää herran luota..
      eikä siinä.. sen takia eksä...

mutta siis ite en millään tasolla hyväksy mitää hemmetin "testailua" parisuhteessa.. joko sitä ollaan täysillä tai sitten annetaan homman olla.. jos ei olla varmoja omista tunteista tms niin antaa olla..
      ite ainakin meen nykyää tuolla meiningillä ja eipä nykyinen kultani ole mua millään tavoin "testannu" minkään asian suhteen.. koska ei ole semmoiseen tarvetta ollut missään vaiheessa...

ja tommonen "testailu" on pelkästään naurettavaa ja kakaramaista käytöstä!!!! ei semmoiseen pidä alistua ikuna!!!!

• testimaisteri

Tosiaan, testailu ei oo tästä ajasta ja maailmasta, jotenkin vaimeita kaikuja menneisyydestä.Jotkut epävarmat pelimiehet sitä yrittää harrastaa saadakseen naisen muka koukuun ja sitten potkii pihalle. Hyvä tästä kuviosta on nuoria naisia varoitella.Testailijat ovat säälittävää looseriporukkaa, alinta kastia.

• rdysfghsgsgs

1. vedit johtopäätöksen heti vitsien ja hymiöiden käytöstä että kyse on kaverillisuudesta ja että teidän suhde on nytten hiipumassa? ei herranjestas....minkä ikäinen oikein olet?

2. mikä vitun testailu? jeesus kristus. mä toivon luoja soikoon että tällaisia amismuijia ei Suomessa ole kun pieni prosentti.

• minna87-

Olen reilusti ylipainoinen eikä aikaisempia suhteita ole ollut monia. Ikääkin löytyy jo 22 vuotta.

• meppis
        minna87- kirjoitti:

Olen reilusti ylipainoinen eikä aikaisempia suhteita ole ollut monia. Ikääkin löytyy jo 22 vuotta.

Siis ainahan suhde hieman muuttuu ajan myötä siitä alun huumasta ja polttavasta rakkauden tunteesta. Ja se o ihan normaalia. :) on meilläkin mun mieystävän kans hyvinkin kaverillinen suhde, leikitään ja vitsaillaan toisillemme ja tehdään aina pieniä jekkuja toisillemme mut niinhän sen kuuluu mennäkin. Se on ihan normaalia eikä silloin todellakaan puhuta siitä et suhde olis muuttunu kaverilliseks. :) kyl meilläki aina välillä puhutaan hyvinkin kaverillisella tasolla ja se on mulle ihan ok, siis eihän suhde voi nyt koko ajan olla vaan sitä et kyhnötetään kylki kyljessä ja toistetaan toisillemme rakastan sua monta kertaa päivässä. Ehkä alussa ihan ensimmäisinä päivinä se menikin noin mut ei enää nyttemmin. Hauskaa pidetään ja nauretaan toinen toisillemme, se on sitä meidän rakkauden tunnistamista toisillemme.

Että älä ole yhtään huolisssas, ei tuossa oo kyse mistään suhteen muuttumisesta kaverisuhteeks vaan arki astuu aina elämään ja silloin se elämä menee just noin. :)

JA se, että puhuu kuin kaverille on ihan hyvä merkki, niinhän sen kuuluu mennäkin. Pitkässä suhteessahan se ajan myöten menee myös niin et ollaan toisillemme rakastavaisten lisäks hyvät kaverit ym ym.

• Min.
        minna87- kirjoitti:

Miten se reilu ylipaino liittyy asiaan mitenkään? Olen sua 2 vuotta vanhempi, myöskin reilusti ylipainoinen (paino on kolminumeroinen, joo) nainen ja seurustelua itellä takana tässä kuussa 2 vuotta. Kihloissa oltu vuosi. Naimisiin vuoden päästä. Lapsia sitten kun oon saanu sopivasti painoa pois (-20kg jo saanut). Mehän ollaan toistemme parhaat kaverit ja jutut sen mukasia.:P Ei tosta kannata huolestua. Testailu onki sitten asia erikseen, mutta en kyllä itekään tajunnu että mitä ihmeen testailua, mitä se edes suhteessa on?

• ei ole tosissaan

Testailija asettaa itsensä sinun yläpuolelle eikä todellakaan rakasta. Älä alistu sellaiseen. Lähde. Jonain päivänä tapaat aidon ihmisen.

Itse aikanaan ihmettelin ja halusin tietää miksi muija testailee. Oli virhe jäädä ja toivoa että kaikki muuttuisi aidoksi. Hulluksi sellaisen kanssa tuli. Se oli matka helvettiin. Onneksi pääsin jaloilleni vaikka vaikeaa se oli sen jälkeen kun oli seurustellut jonkun roolihahmon kanssa ja hänen tuntemattoman lähipiirinsä kanssa.

• S_guru

Testailuvinkki heti suhteen alussa. Mies kutsuu syömään kalliiseen ravintolaan. Nainen syö tukevasti juuri ennen ravintolaan menoa, tilaa kuitenkin kalliin annoksen, kun mies tarjoaa, mutta ei sitten syö kuin pari näykkäisyä.

Miten mies reagoi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe