Kamala ongelma..

Mun pitäis päästä eroon yhdestä paheestani,mutta ensiksi mun pitäis oikeesti haluta päästä siitä eroon..Miten mä voin tahtoa siitä eroon,ku se maistuu nii hyvälle...Ihan mahoton juttu...Meenki tästä terassille vetämään hönkäykset sen takia..:P

35

374

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elikkä ollakko vai eikö olla :) Kaikista paheista on vaikea päästä eroon ja vaatii erityistä luonteenlujuutta, mutta sitähän sie mii-su omistat. Joten päätät nyt sitten, että et käy siellä terassilla sauhuttelemassa tai se on vihon viimeinen kerta :)) Näin sua neuvoo toinen nikotinisti :))

      Huh, täällä on muuten maa valkeana :( Tuli melkoinen ryöppy rakeita ja lämpötilakin on jo alle viis astetta :( Täytyy vetää välihousut jalkaan, ettei kylmä kangista :))

      • pirpzuzeiccu

        luvattiinkin sinne suuntaan jotain lumea muistuttavaa. Täällä satelee vaan pelkkää vettä.


      • pirpzuzeiccu kirjoitti:

        luvattiinkin sinne suuntaan jotain lumea muistuttavaa. Täällä satelee vaan pelkkää vettä.

        Meteorlogit tämän kylmänrintaman saapumisen, kun viikko sitten jo höpisivät tämänkaltaisista säistä. Täytyy tästä lähtä aitanvintiltä kaivaan sukset esille ja voidella ne aamuksi valmiiksi, josko kävis huomenissa hiukan lylyä lykkimässä :))


      • kun mä en pysty sanomaan ihan noin vaan,että ny lopetan..:( Toi myrkkykääre on mulle liian rakas..tai miksi sitä ny sanoiskaa..Meillä on vakava suhde keskenämme...;)

        Sielläkös jo lunta?!?Voi hitsi..toivottavasti tänne ei tuu koko talvena..:P


    • pirpzuzeiccu

      mitään ongelmaa. Lopetat vaan se polttamisen ja sillä selvä. Niin minäkin tein. :P

      • yhtäkkiä ku jätit? Eiks siitä tullu hirveitä oireita,ku et enää sit polttanukkaa?


    • Adria

      Lähesty tota sun 'ongelmaa' kiertotietä ja päätä ihan vain huvikses päästä paheestas eroon. Kysy kropaltas kumpi sitä vie, sinä itse vai röökit, päätä sitten mitä teet. Niin minä tein ja otin röökinpolton käsittelyyn. Kun oikein teki savuja mieli ja potutti, tarkastelin omia tuntojani ja pyörittelin röökintuskaa mielessäni ajatellen, että tällekö tämä nyt sitten tuntuu ja nauroin päälle. Vajaa rasia oli aina tossa esillä ja näytin sille ohikulkeissani keskisormea. Ajattelin nikotiiniriippuvuutta ja yritin ymmärtää kuinka se kropassani toimii. Jossain vaiheessa otin röökistä niskalenkin, enkä enää olis antanu itse itseäni sillä kusettaa. Silti lakossa tässä vielä ollaan vaikka pari vuotta jo/vasta on edellisistä savuista. Nautin tuskastani ilman pikku hiljaa vähentämistä, purkkaa tai laastareita. Jos kissalta häntä tarvii katkaista, niin kerralla, eikä parin sentin pätkissä.

      Silti kunnon savut tuntu hienolle, enkä yritä mitenkään moralisoida enkä paheksua sitä tapaa. Sitäpaitsi tupakoivat ihmiset eivät niuhota siihen malliin muistakaan asioista, kuten savuttomat. Dee dee.

      • tein yhden ohjeen mukaan kysyin tupakalta,että tarvitaanko me toisiamme?Ei se paljoo puhunu,mut mä sanoin sille,että mä tarvin kyllä sua..Ei siis auttanu mua tuo konsti..:(

        Mä oon yrittäny nyt alkaa tsemppaamaan itteeni ekaks henkisesti,että siitä vois päästä eroon..
        Mahtavaa,että säpääsit siitä eroon..Viel ilman mitään tukijuttuja.. :)

        Tänks Adrian tosta jutusta..Ehkä mäkin onnistun..ainaski joskus...


      • ei enää täällä
        mii-su kirjoitti:

        tein yhden ohjeen mukaan kysyin tupakalta,että tarvitaanko me toisiamme?Ei se paljoo puhunu,mut mä sanoin sille,että mä tarvin kyllä sua..Ei siis auttanu mua tuo konsti..:(

        Mä oon yrittäny nyt alkaa tsemppaamaan itteeni ekaks henkisesti,että siitä vois päästä eroon..
        Mahtavaa,että säpääsit siitä eroon..Viel ilman mitään tukijuttuja.. :)

        Tänks Adrian tosta jutusta..Ehkä mäkin onnistun..ainaski joskus...

        Käyt varmaan ulkona tupakalla? Älä polta sitä kokonaan, tee jämä ja polta seuraavalla reissulla se loppuosa.
        Mä teen niin jo senkin takia, etten mä tarkene olla siel ulkona enää niin kauan, et kokonaisen polttaisin. Mut ei kyl taas tee mieli yhtään sen enempää kuin jos oisin polttanut kokonaisen. Eli tv-mainoskatkolla puolikas ja toisella se toinen puolikas.


      • ei enää täällä kirjoitti:

        Käyt varmaan ulkona tupakalla? Älä polta sitä kokonaan, tee jämä ja polta seuraavalla reissulla se loppuosa.
        Mä teen niin jo senkin takia, etten mä tarkene olla siel ulkona enää niin kauan, et kokonaisen polttaisin. Mut ei kyl taas tee mieli yhtään sen enempää kuin jos oisin polttanut kokonaisen. Eli tv-mainoskatkolla puolikas ja toisella se toinen puolikas.

        mä poltan ulkona..Aattelin kerran tota jämäjuttua,mut eikös seissy jämä maistu kamalan pahalta? :P


      • etelline
        mii-su kirjoitti:

        mä poltan ulkona..Aattelin kerran tota jämäjuttua,mut eikös seissy jämä maistu kamalan pahalta? :P

        tottuu tosi äkkiä. Mä kävin just taas jämän vetämäs, en jaksanu pukee päälle ja tuntu et sinne jäätyy jo senkin aikana. Ei tee mieli nyt taas vähään aikaan ulos. :)


      • Meriläinen

        sitten täytyy alkaa niuhottamaan kun en oo ikinä polttanut mutten kauheesti muistanu niuhookaan.
        Helkutti viidenkymmenen vuoden niuhoomiset kertaa ainaski kaks ja jos ei elä sata vuotiaaks nii tuli lisää.
        Mistäs sitä nyt alkais????????

        Hei jelpatkaa en tiiä mistä alkais niuhoomaan!!!!!!


      • etelline kirjoitti:

        tottuu tosi äkkiä. Mä kävin just taas jämän vetämäs, en jaksanu pukee päälle ja tuntu et sinne jäätyy jo senkin aikana. Ei tee mieli nyt taas vähään aikaan ulos. :)

        onkin hyvät konstit..Eka poltat jämän ja samalla palellutat ittees ..:DD


    • Yxitypy

      miten itse pääsin eroon tupakasta.

      Viime talvena ollessamme Kanarialla, tuli poltettua puolet enemmän kuin kotona. Kotona poltin noin 3 savuketta päivässä, kun lomalla alkoi mennä 6 päivässä.
      Noh..Mulle tuli sitten Kanarialla tupakkayskä, joka vaivasi enemmän yöllä. Viikon verran yskin, kunnes yks yö istahdin sängyn reunalle, ja suutuin tosissaan itselleni sanoen isoon ääneen: " On se helvettiä. Olenko tosiaan niin raukka, etten yhdestä myrkystä pääse eroon"
      Sen yön jälkeen en ole polttanut yhtään savuketta, enkä aio polttaa. Viimeisestä tupakasta on nyt 8 kuukautta.

      Eli siitä täytyy tosiaankin oikeesti haluta päästä eroon.
      Talvihan on hyvää aikaa yrittää päästä tupakasta eroon, kun ei ole kovin kiva värjötellä ulkona :=))

      • sä sisukas..:) Munkin pitäis varmasti kärähtää kunnolla..

        Mä oon muutes käyny ulkona tupakalla,vaikka on ollu kolkyt astetta pakkasta..Käpälät siinä meinaa jäätyä.On se kyllä pöhölöä touhua...


      • ei kukaan enää

        mul on astma. Yöllä ei saa hengitetyks, eniten se vaivaa sillon kun käy pitkälleen ja yrittää saada unta. Yskittää, vaikkei tällein istualleen yskittäis yhtään. Mut ku maate menee, niin se alkaa taas. :( Eikä saa happee ilman kaikenmailman lääkkeitä, eikä niien kanssakaan! Kunpa pystyiski lopettamaan tupakoinnin ihan kokonaan! Kohta se lopettaa minut, oon polttanut jo melkein 30v.


      • vienotuuli
        ei kukaan enää kirjoitti:

        mul on astma. Yöllä ei saa hengitetyks, eniten se vaivaa sillon kun käy pitkälleen ja yrittää saada unta. Yskittää, vaikkei tällein istualleen yskittäis yhtään. Mut ku maate menee, niin se alkaa taas. :( Eikä saa happee ilman kaikenmailman lääkkeitä, eikä niien kanssakaan! Kunpa pystyiski lopettamaan tupakoinnin ihan kokonaan! Kohta se lopettaa minut, oon polttanut jo melkein 30v.

        Meitä kun on moneenlähtöön, joten jos et saa lopetettua yritä edes vähentää sillai pikkuhiljaa. Ja kun meet tutumaan lataa tyynyjä enemmän pääsi alle, nukut niinku puoli-istuvassa asennossa, se helppaa yskintää.
        Tupakan kiroissa olen itekkin, ja enpä ole ajatellut lopettaa enää. Olin vuositolkulla polttamata, vaan aikanaan avioero sai sen uudelleen tavaksi, kuitenkin vain jokusia nykyisin vetäisen päiväni aikana, joskus meni aski.
        Polta vaikka vain aina puolikas, sa itelles kuin monta päivässä, ...ei se heti onnistu, vaan usko mua, se vähenee pikkuhiljaa. Haleja sulle, ja rakasta sinun omaa elämääsi, se on sinun. :)


      • etelline
        vienotuuli kirjoitti:

        Meitä kun on moneenlähtöön, joten jos et saa lopetettua yritä edes vähentää sillai pikkuhiljaa. Ja kun meet tutumaan lataa tyynyjä enemmän pääsi alle, nukut niinku puoli-istuvassa asennossa, se helppaa yskintää.
        Tupakan kiroissa olen itekkin, ja enpä ole ajatellut lopettaa enää. Olin vuositolkulla polttamata, vaan aikanaan avioero sai sen uudelleen tavaksi, kuitenkin vain jokusia nykyisin vetäisen päiväni aikana, joskus meni aski.
        Polta vaikka vain aina puolikas, sa itelles kuin monta päivässä, ...ei se heti onnistu, vaan usko mua, se vähenee pikkuhiljaa. Haleja sulle, ja rakasta sinun omaa elämääsi, se on sinun. :)

        kyl mä vähentää täs oon yrittänykki. :)

        ps. miten nää sivut on menneet näin kamalan vaikeeks tajuta nykyään tääl suomi24´lla?


    • Yhteenlaskun.tulos

      Raitis ilma se on minunkin addiktini. En tyytynyt terassiin vaan piti tehdä oikein parin tunnin lenkki ulkona.

      Tupakoinnin lopettamista en ole kokeillut kun en vielä aloittamistakaan. Mutta joillekin se on helppoa, toisille taas mahdotonta. Kai se motivaatio ja itsekuri siinä ratkaisee.

      • ettet ole tuota myrkkyä suuhus laittanu..On siitä nii vaikeeta päästä sit eroon.Minäkin yhden ystävän kanssa 17 vuotiaana väkisin opettelin..Ois toi touhu saanu jäädä..


    • Putkivalo

      Jos otat sen asian silleen rennosti? Päätä ettet nyt lopeta kokonaan, mutta pidät kuukauden tauon. Sinä aikana kroppa puhdistuu jo varmasti sen verran että alat huomaamaan kaikki hyvät puolet savuttomuudessa. Ehkä sä et haluakaan hönkytellä kuukauden jälkeen? Tai sitten huijaat itteäs että ähäkutti, sen tupakan saikin vetää vasta 2 kk:n jälkeen =)

      Tai voi tehdä niinkuin minä. Toilotin kovaan ääneen kaikille että NYT lopetan! Ja MULLAHAN on selkärankaa!!! Ja jatkoin polttamista salaa ;) Siinä ne duunikaverit jäi hymyilemään merkitsevästi selkäni taakse kun lähdin salaa sauhulle. Sitten alkoi oma selkärangattamuus ottaa niin päähän, että päätin lopettaa ihan oikeasti.

      • En mä kuukautta voi olla ilman..:)) Mä aattelin,että vähentämällä lopetan.Kaikki kyl töissä sanoo,ettei se ikinä onnistu.Mää aattelin näyttää niille..;)


        Toivottavasti mä onnistun..Paketoin itteni vaikka nikotiinilaastariin ja vedän purkkaa menemään..


      • ei kukaan enää
        mii-su kirjoitti:

        En mä kuukautta voi olla ilman..:)) Mä aattelin,että vähentämällä lopetan.Kaikki kyl töissä sanoo,ettei se ikinä onnistu.Mää aattelin näyttää niille..;)


        Toivottavasti mä onnistun..Paketoin itteni vaikka nikotiinilaastariin ja vedän purkkaa menemään..

        sen verran sellasta tekemistä, missä sulla ei ole mahdollisuuttakaan päästä tupakalle tuntiin tai pariin. Uus harrastus, uinti vaikka? Ja joka päivä...
        Onnee yritykselle, mä en siihen pystyis monistakaan syistä, mut sul on edellytykset siihen, uskoisin niin. :)


    • Ongelma on sitten yhteinen. Pitäisi- sana pitäisi muuttaa sanaksi voida..nääs se pirulainen siellä toisellla olkapäällä menee ihan äimäksi kun ei saa inttää vastaan, joten se hyväkäs siellä toisella olkapäällä saisi vallan.
      No joo..;D

      Eräs mun läheinen aikoinaan sanoi että menen sauhuille siksi että otan siinä samalla oma aikaa. Kolahti. Oli oikeassa. Nyt tietty samaa rataa, mutta rinnalle on tullut väsymys ja vihtutus momentti ja tupakkaa kuluu :o
      Olenko aivoton lapamato?

      • omn aina tuntunu,että se tupakkatauko on mun omaa aikaa ja vaan mulle kuuluva asia...Oon sitä vaan miettiny,että miten voin nousta aamulla ylös,jos en voi mennä tupakalle kahvin jälkeen..Herrajee..joudunko mä jättään kahvinki,ku sen jälkeen se rööki vasta maistuuki..:(


      • ei kukaan enäää
        mii-su kirjoitti:

        omn aina tuntunu,että se tupakkatauko on mun omaa aikaa ja vaan mulle kuuluva asia...Oon sitä vaan miettiny,että miten voin nousta aamulla ylös,jos en voi mennä tupakalle kahvin jälkeen..Herrajee..joudunko mä jättään kahvinki,ku sen jälkeen se rööki vasta maistuuki..:(

        sen kahvin päälle pala salmiakkia tai lakritsaa, niin ei taatusti tee mieli tupakkaa enää. (kas kun sen nyt vast tajusin...)?!


      • vienotuuli
        ei kukaan enäää kirjoitti:

        sen kahvin päälle pala salmiakkia tai lakritsaa, niin ei taatusti tee mieli tupakkaa enää. (kas kun sen nyt vast tajusin...)?!

        Mitä on kahvi ilman savuketta? En tarvi kahvileipää, keksejä tai makusia....Kyllä sitä nyt muutaman ´kääryleen´voi piuhautella, kuollaan täältä kuitenkin. Mut kohtuus se on sitten eri jutska.
        Tuo liiallinen vouhotus sairastuttaa enempi kun todellinen sairaus, ei tieten ole järkee tuprutella, mut muutama savuke päivänmittaan ei ole sen kummempaa kuin ne kakunpalat ja muut äklöt hiilaripommit.
        Pikkuhiljaa vain vähentämällä, ..ja onhan sit purkkaa, laastareita ym. jos kertaheitolla haluaa lopettaa.


      • ei kukaan enäää kirjoitti:

        sen kahvin päälle pala salmiakkia tai lakritsaa, niin ei taatusti tee mieli tupakkaa enää. (kas kun sen nyt vast tajusin...)?!

        että se vie tupakanhalut?Täytyypä kokeilla..Tänks..:)


      • etelline
        vienotuuli kirjoitti:

        Mitä on kahvi ilman savuketta? En tarvi kahvileipää, keksejä tai makusia....Kyllä sitä nyt muutaman ´kääryleen´voi piuhautella, kuollaan täältä kuitenkin. Mut kohtuus se on sitten eri jutska.
        Tuo liiallinen vouhotus sairastuttaa enempi kun todellinen sairaus, ei tieten ole järkee tuprutella, mut muutama savuke päivänmittaan ei ole sen kummempaa kuin ne kakunpalat ja muut äklöt hiilaripommit.
        Pikkuhiljaa vain vähentämällä, ..ja onhan sit purkkaa, laastareita ym. jos kertaheitolla haluaa lopettaa.

        tupakkaan, vaikka ois koko ikänsä tuprutelleet, mut kunto siinä heikkenee ja keuhkot, siitä ei pääse mihkään et hengästyy helpommin. Niihin tupakka-lääkkeisiin ja jonkun muun lääkkeen yhdistelmään kuoli se yks tosi nuori idols-kokelas, ei tee enää mieli alkaa kokeilla siis sellasia lääkkeitä, ei kiitos. Poltan tai jätän polttamatta mieluummin.


      • etelline
        mii-su kirjoitti:

        että se vie tupakanhalut?Täytyypä kokeilla..Tänks..:)

        ei kyl tupakka maistu. oon kokeillut. :)


    • Mil-laN

      ...onkin sellainen ongelma, että vedän ruoan jälkeen sauhut, otan unoset ja mietin ehkä sitten miten en menisi hönkäyksille.:)

      • Juuh..Tätä täytyy kyllä miettiä oikeen kunnon savujen kera..:)))


      • ei enää kukaan
        mii-su kirjoitti:

        Juuh..Tätä täytyy kyllä miettiä oikeen kunnon savujen kera..:)))

        vähän välii parilla savulla. Tee jämä, et polta kokonaista, tulee halvemmaksikin. :)


      • ei enää kukaan kirjoitti:

        vähän välii parilla savulla. Tee jämä, et polta kokonaista, tulee halvemmaksikin. :)

        menoa tupakat kyllä kestäiski kauan..:D


    • BööPöö

      Ne oikeat paheet pitää säilyttää ja niitä pitää vaalia päivittäin ihkapa ihan harrastuksen vuoksi ja muutenkin !! Jase jälkimaku täyteläinen... vähän niinkuse kielletty hedelmä.. omppu :)
      Ne hyvät "paheet" voi jättää pois, niistähän onjo makukin mennyt :)

      Ja ihka vain tiedon vuoksi, ettei kaikkia haluja haluna voi saada... poiskaan :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe