TreSemme vs. Syoss

hairDo

Kumpi tuotesarja on parempi?
Molemmat on markkinoitu ns. kampaamotuotteina edulliseen markettihintaan.
Olen erityisen kiinnostunut kuivien ja rasittuneiden hiusten sarjoista.
Kirjoittakaa käyrrökokemuksistanne, kiitos.

88

17607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietipä tätä

Kannattaa mielummin ostaa jotain laadukasta tavaraa eikä mitään paskaa, joka on kuorutettu harhaanjohtavilla mainoslauseilla. Se, että mainoksessa sanotaan "salonkilaatua" ei tarkoita sitä, että tuotteet olisivat oikeasti peseviä, hoitavia ja hyväksi hiuksille. Se, että tukka näyttää hyvältä pesun jälkeen, ei tarkoita, että se myös voi hyvin. Oletko vain yksi onneton mainoksen uhri, johon tehoaa kauniit kuvat ja halvat mainoslauseet?

• hairDo

mutta ei sinullakaan taida pahemmin käyttökokemuksia aineista olla..?
        Onko järkevää dissata tuotteet, vaikka ei ole niistä mitään kokemuksia.

Itselläni on käytössä ollut puolisen vuotta melko hintavat ja laadukkaana pidetyt Tigin hiustuotteet, eikä kyseisen tuotesarjan shampoot ja hoitoaineet ole tehneet ainakaan minuun minkäänlaista vaikutusta.
        Hinta ei ole aina yhtäkuin laatu.

• mietipä tätä
        hairDo kirjoitti:

Itselläni on käytössä ollut puolisen vuotta melko hintavat ja laadukkaana pidetyt Tigin hiustuotteet, eikä kyseisen tuotesarjan shampoot ja hoitoaineet ole tehneet ainakaan minuun minkäänlaista vaikutusta.

No miksiköhän minä kokeilisin tuotteita, jotka tiedän INCIen perusteella täydeksi paskaksi? Ei minun tarvitse käytännössä kokeilla, kun näen suoraan ainesluettelosta, mitä nuo aineet tekisivät hiukselle.

ps. Olenko väittänyt, että Tigiä sinun pitäisi käyttää. Laatu ei myöskään ole sama kuin Tigi. Siinäkin sarjassa on monia huonoja tuotteita.

• ktäwekrw

Olen samaa mieltä. Silikonimössöjä molemmat eivätkä taatusti tee mitä mainokset lupaavat. Osta laatua muualta, älä harhakuvia!

• ebee
        ktäwekrw kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Silikonimössöjä molemmat eivätkä taatusti tee mitä mainokset lupaavat. Osta laatua muualta, älä harhakuvia!

Syoss aiheutti ihon lähtöä kasvoista ja korvien alta. Itse en ole muutenkaan allerginen millekkään, mutta shampoo tai hoitoaine vei ihot mennessään.

• tigiä...
        hairDo kirjoitti:

tigi onkin hyvä brändi, kivat, hauskat pullot ja hassut nimet... siihen onkin sitten tainnu tuotteitten kanssa rahat loppua. sisältö on päässyt unohtumaan...

• >:(
        tigiä... kirjoitti:

tigi onkin hyvä brändi, kivat, hauskat pullot ja hassut nimet... siihen onkin sitten tainnu tuotteitten kanssa rahat loppua. sisältö on päässyt unohtumaan...

saatana ne mitään "silikonimössöä" sisältää!

• uuteeliaaas
        mietipä tätä kirjoitti:

No miksiköhän minä kokeilisin tuotteita, jotka tiedän INCIen perusteella täydeksi paskaksi? Ei minun tarvitse käytännössä kokeilla, kun näen suoraan ainesluettelosta, mitä nuo aineet tekisivät hiukselle.

ps. Olenko väittänyt, että Tigiä sinun pitäisi käyttää. Laatu ei myöskään ole sama kuin Tigi. Siinäkin sarjassa on monia huonoja tuotteita.

Mitä niissä Tresemmeen ja Syossin shampoissa ja hoitiksissa on sellasta incin perusteella ettei kannata käyttää ? Mitkä ainesosat ?

• Anonyymi
        hairDo kirjoitti:

Totta! En kokenut tigiä hyväksi. Päinvastoin.

• Jennnnnna

Kokeilin TreSemmen kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta. Shampoota en saanut millään vaahtoamaan ja se jätti tukan likaiseksi, mikä oli todella pettymys... Hoitoainekaan ei ollut mikään kummoinen. Voi tietysti olla, että ne olivat liian hoitavia mun hiuksille vaikka värjäänkin ja suoristan tukkaani... Mut petyin kuitenkin. Sekä shampoosta ja hoitoaineesta jäi halvanoloinen fiilis vaikka itseasiassa halvemmalla tuotteella saa parempaa jälkeä. ;) Tota Syossia meinaan kokeilla seuraavaksi.

• I suppose

..vain vastine sille kun hiustenhoitotuotteiden myynti romahtanut marketeissa. Kaikkihan juoksee nykyään oikeiden kampaamotuotteiden kaupoissa.

• ei kannata

Miksi edes haluat tuhlata rahasi? Tietysti ihan oma asiasi, mutta ihan samanlaista roskaa löytyy myös Syossin pulloista. Ja tuon huonon pesevyyden olisit saanut selville ihan vain katsomalla mitä TreSemmé sisältää. Ei kannata tuhlata rahoja kumpiinkaan sarjoihin. Liian hoitavia eivät kumpikaan ole, päinvastoin.

Laita mielummin rahat vaikka johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen. Saat sentään jotain vastinetta rahoille.

• hemu|i
        ei kannata kirjoitti:

Miksi edes haluat tuhlata rahasi? Tietysti ihan oma asiasi, mutta ihan samanlaista roskaa löytyy myös Syossin pulloista. Ja tuon huonon pesevyyden olisit saanut selville ihan vain katsomalla mitä TreSemmé sisältää. Ei kannata tuhlata rahoja kumpiinkaan sarjoihin. Liian hoitavia eivät kumpikaan ole, päinvastoin.

Laita mielummin rahat vaikka johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen. Saat sentään jotain vastinetta rahoille.

menkää valittaan jonnekki muualle.. en jaksa kuunnella tollast shittii enää... ku hairDo tuli kysymään onko kokemuksia eikä sitä että mikä on hiuksille huono tai mikä hyvä shamppoo etc... :P

• ???!!!
        hemu|i kirjoitti:

menkää valittaan jonnekki muualle.. en jaksa kuunnella tollast shittii enää... ku hairDo tuli kysymään onko kokemuksia eikä sitä että mikä on hiuksille huono tai mikä hyvä shamppoo etc... :P

Onko sulla sitten joku ongelma sen kanssa, että joku vapaaehtoisesti kertoo kyseessä olevan HUONO TUOTE, jota ei kannata hankkia ollenkaan? Miksi kukaan ehdoin tahdoin haluaa ostaa huonoja tuotteita? Voisi pistää rahansa johonkin parempaan tuotteeseen tai sitten vaikka sinne hyväntekeväisyyteen.

Kenelläkään ei kannata olla kokemuksia, mutta esimerkiksi googlettamalla niitä löytää kyllä. Sieltä voi ihan rauhassa lueskella sitten miten huonolaatuisista tuotteista on todellisuudessa kyse.

En tajua, miksi pitää alkaa vittuilemaan jostain ystävällisestä huomautuksesta.

• 0o0o0o0o0o
        ???!!! kirjoitti:

Onko sulla sitten joku ongelma sen kanssa, että joku vapaaehtoisesti kertoo kyseessä olevan HUONO TUOTE, jota ei kannata hankkia ollenkaan? Miksi kukaan ehdoin tahdoin haluaa ostaa huonoja tuotteita? Voisi pistää rahansa johonkin parempaan tuotteeseen tai sitten vaikka sinne hyväntekeväisyyteen.

Kenelläkään ei kannata olla kokemuksia, mutta esimerkiksi googlettamalla niitä löytää kyllä. Sieltä voi ihan rauhassa lueskella sitten miten huonolaatuisista tuotteista on todellisuudessa kyse.

Aloittajalle:
        Suosittelisin sinulle sellaista sarjaa, kuin kerastase. Se on aika hintava, mutta tietääkseni sarjan kaikki tuotteet ovat todella hoitavia. Eräs kampaaja kerran sanoikin, että kyseinen sarja on nimenomaan "hoitosarja" hiusongelmista kärsiville.
        Minä käytin päälle parikymppiseksi pelkästään marketin tuotteita. Vakkarishampooni tekeminen lopetettiin ja vaihdoin toiseen saman sarjan tuotteeseen. Hiukseni menivät aivan järkyttävään kuntoon. Sain uudesta shampoosta hilsettä, hiukseni likastuivat hetkessä ja suorastaan haisivat, ne olisi pitänyt pestä aamuin ja illoin (normaalisti pesen joka toinen päivä) ja lisäksi hiuksia lähti älyttömästi. Parin viikon välein suihkun viemäri oli tukossa hiuksistani. Kampaaja myös ihmetteli, kun hiuksia lähti niin älyttömästi värjäyksen yhteydessä, enkä edes värjää kuin 4-6 kuukauden välein enkä käytä muotoilutuotteitakaan paljoa.
        Ostin sitten kerastasen värjättyjen hiusten shampoon ja hoitoaineen, ja hiusten kunto parani mielettömästi. Vaihdoin sen jälkeen tigiin, koska pidemmän päälle kerastase on todella hoitava ja omat hiukseni lätsäytti aika pahasti. Mutta jos hiusongelmia vielä tulee, tiedän minne hyllylle suunnistan kampaamossa.

• Elovenat
        0o0o0o0o0o kirjoitti:

Aloittajalle:
        Suosittelisin sinulle sellaista sarjaa, kuin kerastase. Se on aika hintava, mutta tietääkseni sarjan kaikki tuotteet ovat todella hoitavia. Eräs kampaaja kerran sanoikin, että kyseinen sarja on nimenomaan "hoitosarja" hiusongelmista kärsiville.
        Minä käytin päälle parikymppiseksi pelkästään marketin tuotteita. Vakkarishampooni tekeminen lopetettiin ja vaihdoin toiseen saman sarjan tuotteeseen. Hiukseni menivät aivan järkyttävään kuntoon. Sain uudesta shampoosta hilsettä, hiukseni likastuivat hetkessä ja suorastaan haisivat, ne olisi pitänyt pestä aamuin ja illoin (normaalisti pesen joka toinen päivä) ja lisäksi hiuksia lähti älyttömästi. Parin viikon välein suihkun viemäri oli tukossa hiuksistani. Kampaaja myös ihmetteli, kun hiuksia lähti niin älyttömästi värjäyksen yhteydessä, enkä edes värjää kuin 4-6 kuukauden välein enkä käytä muotoilutuotteitakaan paljoa.
        Ostin sitten kerastasen värjättyjen hiusten shampoon ja hoitoaineen, ja hiusten kunto parani mielettömästi. Vaihdoin sen jälkeen tigiin, koska pidemmän päälle kerastase on todella hoitava ja omat hiukseni lätsäytti aika pahasti. Mutta jos hiusongelmia vielä tulee, tiedän minne hyllylle suunnistan kampaamossa.

vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkät shampoot ja hoidot.

• ...
        I suppose kirjoitti:

..vain vastine sille kun hiustenhoitotuotteiden myynti romahtanut marketeissa. Kaikkihan juoksee nykyään oikeiden kampaamotuotteiden kaupoissa.

itseasiassa kampaamoissa myytävien tuotteiden myyntimäärät on romahtanu, koska "lama-aikana" ihmiset tinkii vääristä asioista. kampaamotuotteet on kalliita, mutta niitä tarttee usein käyttää paaaaaaljon pienempiä määriä, kuin marketeitten vedellä ohennettuja.

• on ainoa

Minäkin kokeilin Tresemmen kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta ja ihastuin suuresti. Yleensä kosteuttavat shampoot tekevät hiukseni sellaisiksi, kuin niissä olisi litrakaupalla vettä ja (ehkä sen johdosta) hiukset vaativat kohtuuttoman paljon aikaa kuivuakseen. Mutta Tresemmellä pestyt hiukset kuivuvat nopeasti ja mikä parasta, hiuksistani tulee pehmeät ja keveät. Minun hiukseni ovat vaaleat ja lasimaiset.

Olen kokeillut elämäni aikana varmaan satoja shampoita, mutta harvoin olen ollut näin tyytyväinen. Hiuksiani on kehuttu poikkeuksellisen paljon viime aikoina.

• Laura11111111111

Oletko vertaillut hintaa/l ? itseasiassa TreSemmeä saa halvempaan hintaan kuin vaikkapa VO5 shampoota! :)

• m
        ???!!! kirjoitti:

Ihme asenneongelmaa, pitää niin negatiivisesti joka asiaan puuttua. Jos ihmiset haluaa kaupan tuotteita käyttää, niin mikä niitä estämään ja ne jotka käyttää kampaamo tuotteita niin käyttäkööt. Sitä ite tietää mitä haluaa ja jotkut huolehtivat enemmän kuin toiset mitä puskevat tukkaansa. Maailmassa on niin paljon näitä vannoutuneita silikonin vastustajia.. en itse ole niin vahvasti puoleen kuin toiseenkaan.

• kyllä varmaan

osaa käyttää samphoota

• .
        kyllä varmaan kirjoitti:

osaa käyttää samphoota

"samphoota" XDDD

• asölkj
        0o0o0o0o0o kirjoitti:

Aloittajalle:

Hei pahvi. Shampoota pitää vaihtaa noin kerran viikossa. Muuten käy niin kuin sulle kävi.

• Shamppookokeilija

Uskoin aluksi itsekkin että kyseiset sarjat on aivan samaa markettipaskaa kuin kaikki muutkin, mutta ostin kokeiluna tuon TreSemme sarjan värjättyjen hiusten shamppoon. Olen käyttänyt vain ja ainoastaan kampaamotuotteita todella pitkään ja olin hyvin positiivisesti yllättynyt. Vaahtoutuu todella hyvin, tuoksu on "kampaamotuotemainen" ja ainakin oma pitkä vaalennettu hiukseni näyttää todella hyvältä ja puhtaalta. Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa ja aion käyttää jatkossakin, myönnän kuitenkin että en niin ymmärrä mitä tuote varsinaisesti sisältää ja onko se hiuksille yhtään parempaa kuin muut markettishamppoot. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan :).

• Jormashka

Kannattaa varoa aina näillä sivuilla yritysten, kuten TreSemmen ja Syossin omia agentteja, jotka esiintyvät käyttäjinä ja mainostavat tuotteitaan hyvinä. En sano, että heitä olisi täällä, mutta miettikääpä sitä, kun luette ensin haukkuvan kirjoituksen ja heti perään päinvastaista kehuvaa kommentointia. Itse kyllä usein kehun tuotteita, jos löydän sellaista mistä pidän.. ja usein myös haukun jos en pidä, mikäli motivaatiota riittää ilmaista ärtymykseni tai tulee hyvä mahdollisuus haukkua. Joten herättää hieman ihmetystä, jos kaksi eri henkilöä kirjoittaa päinvastaista. Sen voin sanoa, että itse olen käyttänyt hiusten muotoiluun markettikamaa monta vuotta ja äskettäin päätin ostaa kalliimman hiusvahan kampaamosta. Sen voin omasta kokemuksesta sanoa, että kyllä tuo kampaamolta ostettu hiusvaha, mikä nyt sattui olemaan L'oreal professional homme - Scuplte, oli positiivinen yllätys, vaikka maksaakin markettikamaan verrattuna n. tuplat. Mistä tietää, etten minä sitten ole L'orealin agentti? Ette tiedäkään, mutta tämä mainitsemani tuote oli varmasti vain esimerkki. Tuote olisi todennäköisesti voinut olla vaikka mikä muukin ja olisin hyvin mahdollisesti kehunut myös sitä. Pointti oli se, että vaihto markettikamasta kampaamotuotteeseen oli positiivinen yllätys. Älkää kiinnittäkö liikaa huomiota mainitsemaani merkkiin.

• Hairlover
        Jormashka kirjoitti:

Kannattaa varoa aina näillä sivuilla yritysten, kuten TreSemmen ja Syossin omia agentteja, jotka esiintyvät käyttäjinä ja mainostavat tuotteitaan hyvinä. En sano, että heitä olisi täällä, mutta miettikääpä sitä, kun luette ensin haukkuvan kirjoituksen ja heti perään päinvastaista kehuvaa kommentointia. Itse kyllä usein kehun tuotteita, jos löydän sellaista mistä pidän.. ja usein myös haukun jos en pidä, mikäli motivaatiota riittää ilmaista ärtymykseni tai tulee hyvä mahdollisuus haukkua. Joten herättää hieman ihmetystä, jos kaksi eri henkilöä kirjoittaa päinvastaista. Sen voin sanoa, että itse olen käyttänyt hiusten muotoiluun markettikamaa monta vuotta ja äskettäin päätin ostaa kalliimman hiusvahan kampaamosta. Sen voin omasta kokemuksesta sanoa, että kyllä tuo kampaamolta ostettu hiusvaha, mikä nyt sattui olemaan L'oreal professional homme - Scuplte, oli positiivinen yllätys, vaikka maksaakin markettikamaan verrattuna n. tuplat. Mistä tietää, etten minä sitten ole L'orealin agentti? Ette tiedäkään, mutta tämä mainitsemani tuote oli varmasti vain esimerkki. Tuote olisi todennäköisesti voinut olla vaikka mikä muukin ja olisin hyvin mahdollisesti kehunut myös sitä. Pointti oli se, että vaihto markettikamasta kampaamotuotteeseen oli positiivinen yllätys. Älkää kiinnittäkö liikaa huomiota mainitsemaani merkkiin.

No siis sehän on täysin henkilökohtaista että millä tavalla tuollainen shampoo käyttäytyy missäkin hiuslaadussa. Eli siis siitä on monenlaista mielipidettä, joten ei kannata ottaa ennakkoluuloja näistä haukuista mitä tuotteet ovat saaneet tässä keskustelussa. Tuolla on varmasti monia ihmisiä, joilla on paljon hyvääkin sanottavaa tuotteista. Se, että mitä sinä ajattelet tuotteista, selviää ihan vain kokeilemalla, eikä siihen sitten vaikuta muiden sanomiset. Jos itse tykkäät, niin kannattaa sitten varmaan jatkossakin käyttää. Ja sinänsä mullahan ei ole mielipidettä koko tuotesarjasta, koska en ole sitä kokeillut.

• tresemmé kokemus
        Jormashka kirjoitti:

Itse en ole angentti :DDD Mutta voin kehua tuotetta kyllä. Ihan perushyvä shampoo ja hoitoaine, ei mitenkään erikoinen, mutta hiukset kyllä jäivät puhtaiksi. Parempiakin tosin on olemassa... Mutta ostan tuotetta koska olen varsinkin hoitoaineen suurkuluttaja ja pullot ovat edullisia ja suuria.

• Nipinapina
        Jormashka kirjoitti:

Voisikos erilaiset arvostelut johtua siitä, että eri ihmisten päänahat, hiukset ja tarpeet ovat erilaiset? Toiselle sopii kosteuttava täydellisesti, toisen tukan se saa näyttämään paskaiselta rätiltä ja kolmas ei huomaa eroa muihin käyttämiinsä tuotteisiin. Kaverilleni tuote X sopii täydellisesti, mutta minulle se aiheuttaa ihottumaa/kutinaa/rasvoittumista/lässähtämistä.. Oli kyse sitten ihon- tai hiustenhoidosta, niin käyttäjien välillä tarpeet vaihtelevat pirusti.

En ole kokeillut Tresemmeltä kuin jotain korjaavaa tehonaamiota, ja tyytyväinen olen hinta-laatu-suhteesen, vaikka silikoneja sisältääkin. Käytän jonkin verran kuumuuteen perustuvia muotoilulaitteita, ja silikoni on silloin aika must ainakin lämpösuojatuotteessa, mutta ei ole pahitteeksi kerran viikossa käytettävälle tehohoidollekaan.. Mutta shampoita en edes lähde testailemaan, sillä huomaan oman päänahkani ärtyvän jostain perusshampoiden ainesosasta, oli sitten "tasokas" kampaamotuote tai markettitavara. Jotenkin ounastelen parabeeneja ärsytyksen syyksi (vaikka miljoona muutakin ainetta voi olla syypäänä) ja nykyään käytänkin 100% luomushampoota x, joka ei sisällä "keinotekoisia" säilöntäaineita tms. Mutta toisaalta taas, silloin tällöin käytettynä markettishampoot/tigit/mikavain ei tee mitään kovin pahaa hiuksilleni.

Mjoo.. Mutta aika jännä, miten joka aiheesta saa täällä aikaan kunnon veetuilurähinän ja "v*ttu mä tiedän kaiken kaikesta"-sävyisen keskustelun.. Jos tosiaan arvon ingredientti-tietäjä kertoisi, mitkä ainesoat ovat niin paskaa? Kuten olen todennut, niin eri ihmisillä eri tarpeet, jollekulle silikoni/parabeenit ei aiheuta mitään ongelmaa, toinen taas ei koskaan värjää hiuksia/yms muita rasittavia asioita tee hiuksilleen, joten ei silikonituotteita edes tarvitse ja kolmas taas joutuu karttamaan niitä.

Mikä toimii toisella, ei toimi yhdellä.

• Blondi91

Olen kokeillut vain TreSemmeä, ja pidin todella paljon! Aikaisemmin tukkani oli tosi pitkä, blondattu (plus paljon tyvikasvua) sekä latvoissa päällekäin sata väriä, kuiva ja hamppumainen ja tosi paksu. Tein pienen muodonmuutoksen ja leikkasin yli 10 senttiä latvoista ja laitoin raitoja tyveen. Olen sen jälkeen käyttänyt "kalliita" tuotteita HairStoresta mm. Swartzkopf, Cutrin, Goldwell kunnes sain lehden mukana TreSemmen näytteen jota kokeilin. Omat hiukseni eivät ole koskaan olleet niin hyväkuntoiset, kiiltävät, sileät ja helposti harjattavat! Oma TreSemme shampoo ja hoitoaine on huonokuntoisille ja kuiville. Eli kannattaa kokeilla ja valita tietysti oikea "sarja" TreSemmeistä, varmasti jotain eroa.
      Lisäksi, mitä ihmeen tyyppejä kirjottelee tommosia tökeröitä viestejä? Keskustelun kysymys oli alunperin kumpi sarja on parempi, ei mikä sarja on paras. Selkeästi siis kiinnostusta on näitä tuotteita kohtaan, ei muita. Ei tässä mitään mainosten uhreja olla, kun kerran otetaan asioiden todellisuus ensin selville muiden kokemusten avulla. Itsekään en BTW tykkää kalliista merkeistä erityisemmin koska monissa merkeissä maksaa juuri se merkki ja hienot pullot ja ns. ammattimaisuus. Sisällön lukeminen on aika turhaa sillä kuolleita hiuksia hoidetaan nimenomaan kemikaaleilla. Kokeilemalla paras!

• haloo hei!

Jepjep. Ja näytettä kokeilemalla pystyit päättelemään, että nyt on hyväkuntoiset hiukset? Yhden näytteen kokeilu ei kyllä siinä auta.

Tottakai nuo tuotteet tekevät hiuksista hyvännäköiset ja -tuntuiset. Eihän siitä olekaan ollut kyse. Ongelma on siinä, että tuotteet sisältävät silikonia, joka voi kerääntyä hiukseen niinkin pahasti, että tukka muuttuu yhdeksi silikonipesäksi. Sen jälkeen tukka ei enää peseydy kunnolla, hiusten värjäys voi olla ongelmallinen, kun hiuksia peittää silikoni. Silikoneilla saattaa olla jopa osansa syöpäriskin lisääntymisessä. Mutta jos se on niin tärkeää käyttää näitä vedellä ohennettuja silikonipommeja, niin ihan vapaasti. Jokainen omalla vastuullaan.

Todellisuutta ei saa selville pelkästään muiden kokemuksista, jos niitä kokemuksia jakavat ihmiset, jotka ovat vaan tyytyväisiä siihen, et "siiz kun mun tugga näyttää niin ihkulta ja se on ziiz niiin sileeeee!!!!1" Se ei kerro yhtään mitään siitä, mitä tuo tuote todellisuudessa tekee päänahalle ja tukalle. Sisällön lukeminen turhaa??? No tuskinpa vaan, mutta sille ei voi mitään, jos ei kykene ymmärtämään sen sisällön merkitystä ja vaikutuksia.

Jos kysytään kumpi sarja on parempi, voi vastaus olla "ei kumpikaan". Jos kahdesta myrkystä pitää valita toinen, niin, miten kukaan voisi suositella kumpaakaan?

• =D
        haloo hei! kirjoitti:

Jepjep. Ja näytettä kokeilemalla pystyit päättelemään, että nyt on hyväkuntoiset hiukset? Yhden näytteen kokeilu ei kyllä siinä auta.

Tottakai nuo tuotteet tekevät hiuksista hyvännäköiset ja -tuntuiset. Eihän siitä olekaan ollut kyse. Ongelma on siinä, että tuotteet sisältävät silikonia, joka voi kerääntyä hiukseen niinkin pahasti, että tukka muuttuu yhdeksi silikonipesäksi. Sen jälkeen tukka ei enää peseydy kunnolla, hiusten värjäys voi olla ongelmallinen, kun hiuksia peittää silikoni. Silikoneilla saattaa olla jopa osansa syöpäriskin lisääntymisessä. Mutta jos se on niin tärkeää käyttää näitä vedellä ohennettuja silikonipommeja, niin ihan vapaasti. Jokainen omalla vastuullaan.

Todellisuutta ei saa selville pelkästään muiden kokemuksista, jos niitä kokemuksia jakavat ihmiset, jotka ovat vaan tyytyväisiä siihen, et "siiz kun mun tugga näyttää niin ihkulta ja se on ziiz niiin sileeeee!!!!1" Se ei kerro yhtään mitään siitä, mitä tuo tuote todellisuudessa tekee päänahalle ja tukalle. Sisällön lukeminen turhaa??? No tuskinpa vaan, mutta sille ei voi mitään, jos ei kykene ymmärtämään sen sisällön merkitystä ja vaikutuksia.

Jos kysytään kumpi sarja on parempi, voi vastaus olla "ei kumpikaan". Jos kahdesta myrkystä pitää valita toinen, niin, miten kukaan voisi suositella kumpaakaan?

LOL

• Kampaaja, Helsinki
        haloo hei! kirjoitti:

TreSemmé - tuotteet eivät ainakaan sisällä silikonia ja veden määrä prosentteina on pienempi kuin monissa muissa tuotesarjoissa. Tarkistathan faktat ensin kuntoon ennen kuin kailotat mielipiteesi täällä! Lisäksi silikoni ei heikennä hiuksen värinimuastetta. Päänahkaan toivottavasti kukaan ei näitä aineita työnnäkään! =D Syöpää silikoni ei myöskään aiheuta. Eli kaikki vain kokeilemaan, ette kuole! =D

• joöioulik
        Kampaaja, Helsinki kirjoitti:

TreSemmé - tuotteet eivät ainakaan sisällä silikonia ja veden määrä prosentteina on pienempi kuin monissa muissa tuotesarjoissa. Tarkistathan faktat ensin kuntoon ennen kuin kailotat mielipiteesi täällä! Lisäksi silikoni ei heikennä hiuksen värinimuastetta. Päänahkaan toivottavasti kukaan ei näitä aineita työnnäkään! =D Syöpää silikoni ei myöskään aiheuta. Eli kaikki vain kokeilemaan, ette kuole! =D

Tiedätköhän itse? Näyttää vähän siltä, ettei sinulla ole aavistustakaan mistä puhut. Voisit itse tarkistaa niitä faktoja.

Mitenpä ajattelit pestä hiukset ja päänahan työntämättä shampoota päänahkaan? Kerropa se oi "kampaaja".

• oi kampaaja
        joöioulik kirjoitti:

Tiedätköhän itse? Näyttää vähän siltä, ettei sinulla ole aavistustakaan mistä puhut. Voisit itse tarkistaa niitä faktoja.

Mitenpä ajattelit pestä hiukset ja päänahan työntämättä shampoota päänahkaan? Kerropa se oi "kampaaja".

Kuule kyllä tiedän mistä itse puhun. Tämä keskustelu on nyt mennyt kyllä ihan väärään suuntaan! =D Päänahkaan tarkoitan tietenkin niin, että shampoon sisältämät ainesosat ehtisivät esim. kuivattaa päänahkaa, kyllä luulisi ymmärtävän että päänahka juuri täytyy vähintäänkin pestä, sehän likaantuu ja rasvoittuu. Toivottavasti sinä peset! =DD

• AWRD
        oi kampaaja kirjoitti:

Kuule kyllä tiedän mistä itse puhun. Tämä keskustelu on nyt mennyt kyllä ihan väärään suuntaan! =D Päänahkaan tarkoitan tietenkin niin, että shampoon sisältämät ainesosat ehtisivät esim. kuivattaa päänahkaa, kyllä luulisi ymmärtävän että päänahka juuri täytyy vähintäänkin pestä, sehän likaantuu ja rasvoittuu. Toivottavasti sinä peset! =DD

Tietenkin pesen ja taidan älytä asiasta hieman enemmän kuin sinä "kampaaja", joka toivot, ettei kukaan työnnä näitä tuotteita päänahkaansa. Toivottavasti teet työtä paremmin kuin ilmaiset itseäsi kirjallisesti. Eihän tuosta saanut mitään selvää. Niin paitsi, että sehän taisi olla pelkkä vitsi se "kampaaja".

• Kampaaja opiskelija
        haloo hei! kirjoitti:

Hohhoh, tosiaan voisi faktoista ottaa selvää. Silikonit kosteuttavat ja hoitavat hiusta, eivätkä vaikuta värjäykseen.

• åplgyu6ty7ui
        Kampaaja opiskelija kirjoitti:

Hohhoh, tosiaan voisi faktoista ottaa selvää. Silikonit kosteuttavat ja hoitavat hiusta, eivätkä vaikuta värjäykseen.

Se on hyvä, että kampaaja opiskelijat osoittaa tällaista tietämystä asiasta.

1. Kampaajaopiskelija on yhdyssana.
        2. Silikonien toiminnasta sinulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä, mikä on huono asia, mikäli kampaajaksi aiot.

Silikonit eivät todellakaan kosteuta, saati sitten hoida hiusta. Pahimmillaan ne kertyvät hiusten pintaan ja niiden poissaaminen on työn ja tuskan takana. Kun päässä on enemmän silikonia kun laki sallii, ei tukkaa yksinketaisesti pysty pesemään ja hoitamaan niin kuin on tarkoitettu. Mitenkä se värikään tukkaan tarttuisi, kun hiuksen pinnassa on kerros silikonia? Nämä vaikutukset eivät tule kerrasta tai sadasta silikonishampoolla tai -hoitoaineella pesusta, mutta käytäpä niitä vuosia paremman tiedon puutteessa. Katellaan sitten myöhemmällä iällä miten se tukka pysyy päässä ja missä kunnossa se on.

Silikoneja on kiva lisätä hiustenhoitotuotteisiin, koska ne saavat hiukset näyttämään ja tuntumaan silkkisen pehmeiltä ja "ihanilta". Ihan samoin kasvotkin näyttävät hyvältä, kun niiden pintaan iskee kerroksen meikkiä. Ei se silti tarkoita, että kannattaa jatkuvasti kulkea meikki naamassa, koskaan sitä pois pesemättä. Eipä sitä tukkaakaan kannata tukkia silikoneilla jatkuvasti. Siinä käy vielä joku päivä huonosti ja sitten on myöhäistä enää ajatella, että "olisipa se kampaaja opiskelija silloin kertonut totuuden eikä jauhanut paskaa paremman tiedon puutteessa".

Oppia ikä kaikki. Ottakaa selvää ennen kuin teette tyhmiä asioita tiedon puutteessanne.

• LoudAndClear
        åplgyu6ty7ui kirjoitti:

Se on hyvä, että kampaaja opiskelijat osoittaa tällaista tietämystä asiasta.

1. Kampaajaopiskelija on yhdyssana.
        2. Silikonien toiminnasta sinulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä, mikä on huono asia, mikäli kampaajaksi aiot.

Silikonit eivät todellakaan kosteuta, saati sitten hoida hiusta. Pahimmillaan ne kertyvät hiusten pintaan ja niiden poissaaminen on työn ja tuskan takana. Kun päässä on enemmän silikonia kun laki sallii, ei tukkaa yksinketaisesti pysty pesemään ja hoitamaan niin kuin on tarkoitettu. Mitenkä se värikään tukkaan tarttuisi, kun hiuksen pinnassa on kerros silikonia? Nämä vaikutukset eivät tule kerrasta tai sadasta silikonishampoolla tai -hoitoaineella pesusta, mutta käytäpä niitä vuosia paremman tiedon puutteessa. Katellaan sitten myöhemmällä iällä miten se tukka pysyy päässä ja missä kunnossa se on.

Silikoneja on kiva lisätä hiustenhoitotuotteisiin, koska ne saavat hiukset näyttämään ja tuntumaan silkkisen pehmeiltä ja "ihanilta". Ihan samoin kasvotkin näyttävät hyvältä, kun niiden pintaan iskee kerroksen meikkiä. Ei se silti tarkoita, että kannattaa jatkuvasti kulkea meikki naamassa, koskaan sitä pois pesemättä. Eipä sitä tukkaakaan kannata tukkia silikoneilla jatkuvasti. Siinä käy vielä joku päivä huonosti ja sitten on myöhäistä enää ajatella, että "olisipa se kampaaja opiskelija silloin kertonut totuuden eikä jauhanut paskaa paremman tiedon puutteessa".

Oppia ikä kaikki. Ottakaa selvää ennen kuin teette tyhmiä asioita tiedon puutteessanne.

Oikeasti. Jos teillä muijilla täällä palstalla on joku ongelma, voisitteko mielummin mennä pätemään siitä vaikka ihan sinne hiustuotteiden valmistajille tai muille, ketä kiinnostaa. Ei siinä mitään, on kiva kuulla tietenkin mitä mieltä SINÄ olet asiasta, mutta miksi pitää ilmaista oma mielipide niin helvetin vihaisesti? Jos joku on sanonut, että haluaa käyttää silikonivalmisteista hiushoitosarjaa, niin siihen on erittäin rasittava lukea vastausta ''NIIN KÄYTÄ SINÄ VAAN SELLAISTA JOS HALUAT PILATA HIUKSESI..'' kolme kappaletta huteria faktoja joita olet googlettanut ilmaistaksesi viisautesi.

Jos joku haluaa käyttää markettituotteita, antaa hänen käyttää.
        Jos joku haluaa käyttää kampaamotuotteita, antaa hänen käyttää.
        Jos joku haluaa käyttää luonnontuotteita, antaa hänen käyttää.

Näihin asioihin ei ole olemassa yhtä ja ainoaa vastausta, se ja se tuotemerkki on paras ja piste. Älkää riidelkö mielipideasioista. Sillä ei ole mitään väliä, vaikka pesisit hiuksiasi itsevalmistamallasi mäntykäpyoliiviöljypaprika-aineella, silti joku löytäisi siitä jotain NS. tieteellisiä ja kemiallisia vikoja.

Kasvakaa aikuisiksi, kiitos.
        Ps. Puhukaa patoutumistanne terapeuteillenne, emme jaksa kuunnella täällä avautumisianne, haluamme vain tietää kumman itse ostaisit/olet ostanut, TreSemmen vai Syoss:en.

• jeps jops
        LoudAndClear kirjoitti:

Oikeasti. Jos teillä muijilla täällä palstalla on joku ongelma, voisitteko mielummin mennä pätemään siitä vaikka ihan sinne hiustuotteiden valmistajille tai muille, ketä kiinnostaa. Ei siinä mitään, on kiva kuulla tietenkin mitä mieltä SINÄ olet asiasta, mutta miksi pitää ilmaista oma mielipide niin helvetin vihaisesti? Jos joku on sanonut, että haluaa käyttää silikonivalmisteista hiushoitosarjaa, niin siihen on erittäin rasittava lukea vastausta ''NIIN KÄYTÄ SINÄ VAAN SELLAISTA JOS HALUAT PILATA HIUKSESI..'' kolme kappaletta huteria faktoja joita olet googlettanut ilmaistaksesi viisautesi.

Jos joku haluaa käyttää markettituotteita, antaa hänen käyttää.
        Jos joku haluaa käyttää kampaamotuotteita, antaa hänen käyttää.
        Jos joku haluaa käyttää luonnontuotteita, antaa hänen käyttää.

Näihin asioihin ei ole olemassa yhtä ja ainoaa vastausta, se ja se tuotemerkki on paras ja piste. Älkää riidelkö mielipideasioista. Sillä ei ole mitään väliä, vaikka pesisit hiuksiasi itsevalmistamallasi mäntykäpyoliiviöljypaprika-aineella, silti joku löytäisi siitä jotain NS. tieteellisiä ja kemiallisia vikoja.

Kasvakaa aikuisiksi, kiitos.
        Ps. Puhukaa patoutumistanne terapeuteillenne, emme jaksa kuunnella täällä avautumisianne, haluamme vain tietää kumman itse ostaisit/olet ostanut, TreSemmen vai Syoss:en.

En ostais kumpaakaan. Paskaa kahdessa eri leimalla varustetussa purkissa. Muut saa ihan vapaasti laittaa päähänsä mitä haluavat, itse en laittaisi näistä tuotteista kumpaakaan.

Ihme juttu ettei tällä palstalla saa kertoa mitä mieltä on asiasta. Heti ollaan haukkumassa ja määräilemässä mitä saa ja mitä ei saa sanoa. Aikuistuminen olisi varmaankin ihan hyvä vähän yhdelle jos toisellekin.

• anet11129
        jeps jops kirjoitti:

En ostais kumpaakaan. Paskaa kahdessa eri leimalla varustetussa purkissa. Muut saa ihan vapaasti laittaa päähänsä mitä haluavat, itse en laittaisi näistä tuotteista kumpaakaan.

Ihme juttu ettei tällä palstalla saa kertoa mitä mieltä on asiasta. Heti ollaan haukkumassa ja määräilemässä mitä saa ja mitä ei saa sanoa. Aikuistuminen olisi varmaankin ihan hyvä vähän yhdelle jos toisellekin.

Kuten ylläolevasta vastauksesta huomaat, alkuperäinen kirjoittaja on kehottanut ilmaisemaan mielipiteen, mutta olematta haukkumatta toisten kirjoituksia. Huom, KEHOTTANUT. Ei täällä kukaan taida määräillä, jännässä maailmassa elät.

Onnea sinulle. :)

• Kröhöm...

Hius on kuollutta kudosta...eli kaikki hiukset on kuolleita

• Tuoteseloste
        Kampaaja, Helsinki kirjoitti:

Muun muassa jos tuoteselosteessa lukee Dimethycone, niin tuote sisältää silloin silikonia. Tätä ainetta on ainakin joissakin Tesemmen muotoilutuotteissa, ei kaikissa kuitenkaan.

Tukkeaako silikoni sitten hiusnystyjä, estääkö hiusten kasvua tai aiheuttaako aknea on sitten eri juttu. Elimistölle sinänsä vaarallinen aine silikoni ei ole. Voidaanhan sitä käyttää silikonirinnoissakin, jotka usein vuotavat silikonia elimistöön.

• MimmuliMyy

Minä olen käyttänyt pari kuukautta TreSemmen värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota ja hoitoainetta enkä voisi olla tyytyväisempi. Minun hiuksilleni ainakin sopivat todella hyvin, ovat sopivan hoitavia ts. eivät tee hiuksista lättänöitä.

• voi tsiisus

Ainaki ne värjätyille hiuksille olevat tuotteet sopii mun hiuksille hyvin, ei ne mitenkää erikoisia oo, mutta ei todellakaa huonojakaan.

• tsirppaa
        voi tsiisus kirjoitti:

Ainaki ne värjätyille hiuksille olevat tuotteet sopii mun hiuksille hyvin, ei ne mitenkää erikoisia oo, mutta ei todellakaa huonojakaan.

Minulle taas ei sovi kuin Loreal elvital :D Ja minulla on paksut ja hyvät pitkät hiukset ja kun ihmiset kysyvät "millä peset noi" niin kun vastaan "marketin lorealilla" se on jotenkin nii shokki!!?? :D

Kuten jo sanottu, ihmisten hiukset on erilaiset ja tuskin ohuita hiuksia saa shampoilla paksummiksi ja kuolleita eloisiksi. Tätä mieltä minä olen..

• :)

mä olen käyttäny syossin shampoota ja hoitoainetta nyt jonkun aikaa, ja tyytyväinen olen. Ennen hiukset oli todella kuivat ja hamppumaiset mutta nyt tosi sileät ja terveen näköset. suosittelen muillekkin. :) ja itsehän en tiedä paskaakaan noista silikoni jutuista, mutta mun hiukset näyttää hyvältä oli siinä shampoossa silikonia tai ei.

• juubix
        :) kirjoitti:

mä olen käyttäny syossin shampoota ja hoitoainetta nyt jonkun aikaa, ja tyytyväinen olen. Ennen hiukset oli todella kuivat ja hamppumaiset mutta nyt tosi sileät ja terveen näköset. suosittelen muillekkin. :) ja itsehän en tiedä paskaakaan noista silikoni jutuista, mutta mun hiukset näyttää hyvältä oli siinä shampoossa silikonia tai ei.

Kyllä hiusten kunto lähtee ennenkaikkea ravinnosta. Kun syö oikeanlaista ravintoa, niin hiuksetkin voi hyvin. Silloin ei tarvitse pesuun kalliita kampaamotuotteita, jotka nekin pursuaa kemikaaleja. Valitsen mieluiten mahdollisimman luonnonmukaisen shampoon, esim. Elokuun.

• aqwrfasfsg

hei, kerropas sinä, joka puhuit täällä silikonin vaarallisuudesta, että onko silikonipitoisista hoitoaineista haittaa pidennyshiuksille? nehän ovat vain irtolisäke, joiden halutaan näyttävän luonnollisen pehmeiltä ja kiiltäviltä, minkä silikonituotteet saavat ns. valheellisesti aikaan. jos käyttäisi tosiaan jotain silikonihoitsikkaa ihan vaan latvoihin ja pituuksiin, itse silikonia ei pääse päänahkaan ja itsehän en pidennyksiä värjäile, niin se värjäytyvyyden huononeminenkaan ei haittaisi. tavoitteena olisi siis vain se IHANAN SILEÄ tukka. :D
      lisäksi luin jostain sivulta, että joku oikeen suositteli silikonitippoja pidennyksiin... mitähän nuo silikonitipat ovat, kun ikinä ole sellaisista kuullutkaan...

• Maarit=)

Trsemme on toiminut tosi hyvin Swartzkopf suihkutettavalla hiuksiin jätettävällä värinsuoja hoitoaineella (vaaleanpunainen pullo) ja sillä saa hyvin kiiltävät ja hyväntuoksuset hiukset! muutenkin hiukset näyttää voivan hyvin ainakin mun kohalla :) En oo vielä kokeillu Syoss-tuotteita, enkä ehkä tule kokeilemaankaan koska tuo Tresemme on ollut niin hyvää ja sitä on niin riittoisasti purkissa toisinkuin muissa kalliissa kampaamontuotteissa! kannattaa kokeilla =)

• Ymmm

oletko kokeillut TREsemmé hiusnaamiota? Jos oot nii kertokaapa mitä mieltä olitte.. ?

• testannut
        Ymmm kirjoitti:

oletko kokeillut TREsemmé hiusnaamiota? Jos oot nii kertokaapa mitä mieltä olitte.. ?

olen käyttänyt ja ollut tyytyväinen. Hiusnaamion ohjeessa sanotaan että pidetään 5 minuuttia päässä ja huuhdellaan huolellisesti pois mutta joskus silloin tällöin tarpeen vaatiessa annan olla sen jopa puoli tuntia päässä.

Olen pessyt TREsemmén kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta ja ei ole pahaa sanottavaa.

Syossia en ole vielä ehtinyt kokeilemaan. Jossain vaiheessa kuitenkin kokeilen.

• <33

Niin että oikeastaan tresemme ei ole perus marketti kamaa, koska ennen sitä sai ostettua vain kampaamoista. Suomessa taiettiin myydä viimeks 90 luvulla, kampaamoissa, ja sit ei myyty ja ny tulee takas myyntiin mutta marketteihin.
      Ett mainos ei ole harhaanjohtava (=valehteleva) kun sanoo että kampaamotuote.. vai mite siin telkuss sanotaan, en muista.

• opop

jos nyt on ns. pakko käyttää markettituotteita, niin suosittelen Nivean sarjaa...siinä on erihiuslaaduille omansa.

• hfjkhksff
        opop kirjoitti:

jos nyt on ns. pakko käyttää markettituotteita, niin suosittelen Nivean sarjaa...siinä on erihiuslaaduille omansa.

itse taas en suosittelis niveaa D:
        ostin kerran hmm varmaan kuiville hiuksilel tarkoitetun nivean shampoon ja huuhdottavan hoitoaineen ja tuntui kyllä kun oliisn ennemminkin jotain nivean vartaloemulsiota hiuksiin ajanut. lopputulos ainakin näytti siltä.

• Sohvie

Biozellin Theapeutic -hiustenhoitosarjasta löytyy monenlaisia shampoita ja hoitoaineita hiusongelmien hoitoon. Siellä on mm. Kuivien ja värikäsiteltyjen hiusten shampoo. Sitten löytyy hyvä Öljyhoito ja Kosteuttava hoitoaine. Suosittelen lämpimästi! Näitä tuotteita löytyy ainakin isoista Prismoista, jonkun verran myös Anttiloista ja Cittareista. Nämä ovat TreSemmen tapaan kampaamolaatua markettihintaan. Tuotteet maksavat n. 7,50 €.

• lättäpää'ääää

Ostin Tresemmetä ja en ole oikein tyytyväinen.. Hiukseni ovat suorat ja hyväkuntoiset, mutta ohuet. Tresemme on liian hoitava ja hiukseni rasvoittuvat nyt herkemmin ja ovat aivan liian sileät ja liukkaat, nää ei pysy missään muodossa.

Taas täytyy kokeilla uutta shampoota.. Hairstorella oli ihana sarja joka lopetettiin ja siitä lähtien on ollut shampoomerkki haussa. Täytyy kokeilla kampaamon Wellaa seuraavaksi.:)

• anti-silari

Mutta kerran sain TreSemmeä näytepakkauksissa ja tietenkin sitten menin koklaamaan. Tukasta tuli liukas, raskas ja lehmännuoleman näköinen. Ja eikö siellä pakkauksen INCI-luettelossa ollut dimethicone!!!! Ällöä silikonimössöä siis. Nyt olen päättänyt jättää silarimössöt kauppaan. Ostan vastedes vain XZ- tai Herbina-shampoita. Ovat silikonittomia ja vieläpä kotimaisia! :-) Esim. XZ:n ravitseva öljyhoitoshampoo 2 in 1 tekee hiuksista pehmeät, puhtaat, ilmavat ja luonnollisen kiiltävät, ei lasimaisen kiiltävät kuten silaripaskalla tulee. Hoitoainetta ei välttämättä tarvitse. Saatan ehkä kokeilla myös sitä Fructiksen uutta silikonitonta ja tuuheuttavaa shampoota (tummanvihr.pullo).

Silikonista ei ole mitään hyötyä, se vain kuorruttaa hiukset (tulee mukamas terveen näköiset ja kiiltävät hiukset, mutta totuus silarikuoren alla voipi olla toinen), tekee ne älyttömän liukkaiksi ja huonontaa hiusvärin tarttuvuutta. Eikä hoidotkaan pääse niin helposti hiukseen, kun vuosien silaritökötit on sen kuorruttanut.

En siis suosittele TreSemmeä. Siitä tuli minulle lisäksi kauheaa kutinaa! :(

• Jaadajaadajaa

oikeesti kaikille. Ei ketään kiinnosta nää jutu, eikä kukaan jaksa lukee vastauksia! LOL

• VAAN

ETTÄ DIMETHICONE EI OLE SILIKONI VAAN SILICONE

• wsedrftg
        VAAN kirjoitti:

Ja väärin meni. Kosmetiikassa käytettäviä silikoneja on monia eri nimisiä. Dimethicone on niistä yleisimmin esiintyvä. Silicone on myös silikoni, samoin muita silikoneja löytyy. Jännästi taas jaetaan sitä omaa tietoutta, mikä ei sitten ole millään tavalla faktaa.

• LLLLLLLLL
        VAAN kirjoitti:

TIEDOKSI VAAN ETTÄ -CONE LOPPUISET OVAT SILIKONEJA!

• 2040

vali vali ja seli seli seli

• iluvme

Ostin Syossi tuuheuttavan shampoon ja treSemmen tuuheuttavan hoitoaineen joita oon nyt käyttäny muutaman kerran ja olen tosi tyytyväinen. Shampoo on silikoniton ja pesevä, hoitoaine jättää hiukset sileiksi, mulla on ollu yleensä tosi karheet hiukset -.- Ja ei mua ainakaa haittaa että se hoitoaine on "ällöttävää silikoni mössöä" koska se jättää hiukset juuri sellaisiksi kuin haluan ja voin sitten välillä pestä syväpuhdistavalla jotta saan kamalan silikonin pois hiuksistani enkä kaljuunnu!... mua ärsyttää toi silikonista vouhottaminen, musta tuntuu et joillai on vakavia mielenterveysongelmia kun pitää semmoisesta asiasta vaahdota ja riidellä, huhhuh...

seuraavaksi ostan sen kehutun tresemmen lämpösuojan.

Ja Niin, ja esim. tresemmen shampoo värjätyille hiuksille on täysin silikoniton, vaikka joku väitti että tuotteissa ei paljon muuta olisikaan. Mä suosittelen tresemmen ja syossin tuotteita kaikille, mutta pitää osata valita niistä se itselle sopiva vaihtoehto!

• h3i

Yhdyn edelliseen, täällä jauhetaan paskaa riittämiin... Itse olen käyttänyt kampaamo tuotteita aina ja kun yllättäen pääsi äkisti loppumaan omat tuotteeni niin turvauduin mieheni käyttämiin shampoisiin ja hoitoaineisiin ja hän käyttää TreSemmen tuotteita niin HELVETTI ihan hyvin pesi ja hoisi minun tukkani ja edelleen on sileä ja paksu ja hyvinvoipa! kuitenkin jouduin "halppis tuotteiden armoille" JOPA yli kahdeksi viikoksi! Se on vaan asenteesta kiinni... joillekkin ei kelpaa kuin merkki tavara... joten sitä mukaa myös asenne... kokeilla voi ja sitten todeta paskaksi!! Mutta ikävä kyllä trendisettereitä löytyy

• käyttäny
        h3i kirjoitti:

Yhdyn edelliseen, täällä jauhetaan paskaa riittämiin... Itse olen käyttänyt kampaamo tuotteita aina ja kun yllättäen pääsi äkisti loppumaan omat tuotteeni niin turvauduin mieheni käyttämiin shampoisiin ja hoitoaineisiin ja hän käyttää TreSemmen tuotteita niin HELVETTI ihan hyvin pesi ja hoisi minun tukkani ja edelleen on sileä ja paksu ja hyvinvoipa! kuitenkin jouduin "halppis tuotteiden armoille" JOPA yli kahdeksi viikoksi! Se on vaan asenteesta kiinni... joillekkin ei kelpaa kuin merkki tavara... joten sitä mukaa myös asenne... kokeilla voi ja sitten todeta paskaksi!! Mutta ikävä kyllä trendisettereitä löytyy

TRESemmeä aika kauan jo ja ihan hyvin on toiminu. Tekee hiukset sileiks ja helposti kammattaviks.

• riitely
        käyttäny kirjoitti:

TRESemmeä aika kauan jo ja ihan hyvin on toiminu. Tekee hiukset sileiks ja helposti kammattaviks.

Jotkut NIVEA shampoot ovat hyviä. Itse olen blondi ja käytän siis blondeille tarkoitettua shampoota, jonka pitäisi kosteuttaa ja antaa kiiltoa. Shampoo vaahtoutuu hyvin, on hyvän tuoksuista ja jo levittäessä on hieman rasvaisen tuntuista (ei siis huonossa mielessä). Tuotteet ovat myöskin silikonittomia ja hiukseni tuntuvat todellakin pehmeämmiltä ja kiiltävät enemmän kuin ennen. En ole kokeillut tresemmeä tai tuota toista, mutta ehkä täytyisi testata joskus :)

• kerrann
        riitely kirjoitti:

Jotkut NIVEA shampoot ovat hyviä. Itse olen blondi ja käytän siis blondeille tarkoitettua shampoota, jonka pitäisi kosteuttaa ja antaa kiiltoa. Shampoo vaahtoutuu hyvin, on hyvän tuoksuista ja jo levittäessä on hieman rasvaisen tuntuista (ei siis huonossa mielessä). Tuotteet ovat myöskin silikonittomia ja hiukseni tuntuvat todellakin pehmeämmiltä ja kiiltävät enemmän kuin ennen. En ole kokeillut tresemmeä tai tuota toista, mutta ehkä täytyisi testata joskus :)

NIVEAn volume sensation sarjan shampoon ja hoitoaineen eikä tuuheuttanut.

• Mä vaan
        kerrann kirjoitti:

NIVEAn volume sensation sarjan shampoon ja hoitoaineen eikä tuuheuttanut.

Miulle ja äidille Tuli Tresemmestä hilsettä. Koskaan ei ole ennen kummalakaan ollut ja siitä tuli. Kun lopetti käytön hilse hävisi.

• Joohoih
        käyttäny kirjoitti:

En tiedä mitä kaupassa maksavat, mutta firman kaupasta 900mml hoitoainetta pullo 3,5 euroa. Ja tuntuu hyvältä. Töissä saa noita ilman kaupan katetta, joten hinta/ laatu on mahtava. Kampaamotuotteissa taitaa kaupan hinnat olla muutenkin hurjia. Kaupan 12,90 hiusväri onkin 4,58 ennen kuin se siirtyy varastosta kaupan hyllyyn.

• Gandalf the Ghey

Ostin myös TRESemmen shampoota värjätyille hiuksille ja se ei sisällä silikonia, naamio kuiville hiuksille saattaa tosin sisältää silikonia, mutta sitä ei tarvi päänahkaan hieroa. Itelläni on hennot ja tummanruskeiksi värjätyt hiukset, jotka rasvottuvat helposti ja likaantuu n. päivän jälkeen. TRESemmellä aika piteni kahdeksi päiväksi, joten olen siihen tyytyväinen. Olen käyttänyt sitä jo yli vuoden, ja hiusväri tarttuu ihan yhtä hyvin.

Tapaan vaihdella shampoota välillä ja koin myös, että Head and Shouldersin Citrus Fresh pesi todella puhtaaksi. Ei ole hilsettä ja shampoo taitaa olla suht voimakas, joten käytän sitä kuurina kun tarve vaatii tai halutessani vaihdella shampoota, ettei hiukset totu liikaa samaan.

Fructiksella on shampoo, joka ei sisällä silikonia, parabeeneja ja väriaineita. Ostin kokeillaakseni sitä voimistavaa shampoota ja hoitoainetta, kiva tuoksu muttei pessyt yhtä hyvin kuin ylläm. Ehkä sitä voisi käyttää kesällä, kun aurinko muutenkin rasittaa hiuksia ja ne saattavat muutenkin olla puhtaammat, kerta kylmä talvi ei kiusaa tukkaa tai hiuspohjaa. Jos joku on tätä teoriaa vastaan, niin kertokaa ihmeessä miksi. Oppia ikä kaikki.

Nämä ovat omia käyttökokemuksiani, ihan maalaisjärkeä pyrkinyt käyttämään ja viisastun joka kokemuksen jälkeen. Muutkin kokemuksenjakajat voisivat edellisten lisäksi mainita millaisia hiuksia teillä on (suorat, kiharat, paksut, ohkaset..) ja miten niitä on käsitelty (värjäys, permanentti yms.) niin saamme paremmin osviittaa.

Joku kirjoitti TRESemmen antaneen jonkinlaista iho-oireilua ja itseasiassa miullakin joitakin näppyjä lisääntynyt. Koitan vaihtaa pois joiksikin kuukausiksi, ehkä kesän ajaksi ja palaan asiaan.

• kalakalakutta

Ostin nyt ekaa kertaa Tresemme shampoota, pikkupakkona koska markettine herkällekkin päänahalle tarkoitetut tuotteet aiheuttavat kutinaa, kirvelyä ja hilsettä. Kerran vasta testasin, eka shamppoo mikä ei kirvellyt lainkaan! Eikä pesun jälkeen syyhytä yhtään vaikka hiukset ovat vielä märät. Yleensä alkaa armoton syyhytys kun hiukset ovat kosteat. Toivotaan toivotaan...

• XZ

suomalainen xz-sarja,ei sisällä silikoonia ja toimii loistavasti :)

• afdfdf

Olen kokeillut molempia shampoita ja hoitoaineita, mielestäni molemmat ovat melko samanlaisia! Sähköisyys häviää ja hiukset pysyvät puhtaana pitkään. Itselläni on ollut joskus Tresemmen shampoo ja Syosin hoitoaine, ja ei mitään erilaista vaikutusta! Joten periaatteessa ihan sama kumpia ostat, molemmat hyviä ja muistaakseni ainakin samanhintaisia !:)

• sontaaaa

molemmat täyttä sontaa...

• VAROITUS TRESEMMESTÄ

Tresemme tekee hiukset erittäin hyvän tuntuisiksi, mutta aiheuttaa myös voimakasta ihottumaa minulle. Saan myös joka kerta hilsettä päänahkaani kun pesen Tresemmellä. Todella ikävää, koska pidin hiusten tunnusta kyllä Tresemmen käytön jälkeen.
      Valitettavasti käytin Tresemmeä liian kauan ennen kuin tajusin että nimenomaan SE aiheuttaa jatkuvaa ihon kihelmöintiä ja punoitusta ja ikäviä näppyä otsalle ja poskiin ja iho-oireeni kroonistuivat.

En suosittele Tresemmen tuotteita todellakaan kenellekään.

• kutkapää

Minulla myös samanlaisia kokemuksia eli hiukset tykkää Tre semmesistä, mutta päänahka ja varsinkin yläselkä kutisee ihan armottomasti. Pakko oli jättää pois käytöstä kun talvella kutisi päänahka niin, että raavin sen verille ja meni ihan paksuille paakuille. Tajusin yhteyden merkkiin kun oireet lisääntyivät vaihtaessani hoitoaineen lisäksi myös shampoon tähän merkkiin. Oireet katosivat heti kun molemmat vaihdettu muihin merkkeihin.

• Syoss

Heippa, olen kokeillut jo muutaman kerran Syoss kestohiusväriä. Ei ole pysynyt kyllä kauaa!! Nyt olen ostanut dark brown nimisen ja siitä tuli alussa vähän violettimainen ja punertava ?! Noh, kävin uimassa ja sitten se katosi aika paljonkin!
      Siitä ei pitänyt tulla niin tumma.. Nyt se on jo parempi:)

• NiiSe

Minusta on niin huvittavaa että tällä palstalla kun joku kehuu jotain tai haukkuu niin se on heti joku agentti :DD Ihan ku ihmiset ei vois oikeasti tykätä tai inhota joitain tuotteita! Heti on muka firman agentteja mainostamassa tms :D Kyllä minä oon ainaki tresemmestä tykänny. Syoss oli minusta hieman "kevyemmän" tuntoista. Ei jättänyt hiuksiin niiin hoidettua tunnetta.

• nayuta

TreSemmesin joku body-sarjan shampoo ja hoitis mulla on ollut käytössä pitkään. Pitkälle ja värjätylle tukalle ihan perus-OK. Ei nyt mitään ihastuksen huokailuja herätä, mutta toimii. Shampoo pesee yhdellä vaahdotuksella, mutta tukka ei silti tunnu kuivalle. Hoitis tekee helposti kammattavaksi, tukka ei takkuunnu tai katkeile, mutta ei myöskään ole liian liukas että vaikeuttaisi kampausten tekoa.

• pandapandapanda

Ite kans ostan Tresemmen, ihan vain sen takia että hieman paremmat kuin kaupan perusshampoot, ei kuitenkaan kampaamolaatua, mutta normille tukalle käy. Oveni edessä ei seiso tuhat paparazzia ottamassa kuvia minusta niin en näe syytä tuhlata omaisuutta kampaamotuotteisiin kuin hiukset muutenkin näyttää terveiltä ja kiiltäviltä.
      Kuin blondasin hiuksiani yritin käyttää kampaamon shampoita yms. mutta jos hiukset on pilalla niin ne sitten on pilalla ja ne voi vain leikata pois, kalliit shampoot vain tekee niistä hyvän näköiset, samoin kuin silikonihiusnaamiot ja öljyt.

• boonus_terä

Päätin koklata Syossia nyt kun saa kahden tuotteen mukaan naistenlehden (cosmo, menaiset, iiris, gloria...) ja ei valittamista näissä tosin ei vielä ehkä tresemmen vakikääntäjää käännytetä, mutta ainakin sain lehden! ( :) täältä sai lehden siis facebook.com/syoss.suomi)

• sanpala

Kylläs suosittelisin ostamaan kampaamosta, itse ainakin löysin sieltä todella hyvät tuotteet. 80 euroa maksoi, kun ostin jättipullon shampoota ja jättipullon hoitoainetta (ei tarvitse käyttää niin suurta määrä kerralla), ja vaahtoaa ihan hyvin. Kampaamo täti sanoi, että näissä tuotteissa ei ole sitä huonoa silikonia :) lisäksi ostin syväpuhdistavan shampoon, jota käytän kerran parissa viikossa. Todella huomaa sen jälkeen eron :) Ja tuohon rahaan sisältyi myös lämpösuoja/muotoiluneste, sekä erittäin hyvä bonacuren hiusöljy. Nuo shampoot riittävät noin puoleksi vuodeksi, riippuen tietenkin kuinka usein pesee, itse pesen joka toinen päivä. Lixäksi vinkkinä, hoitoaine kannattaa aina laittaa pyyhekuiviin hiuksiin, jotta se pääsee imeytymään syvälle asti, jos hiukset ovat märät jää hoitoaine vain pintaan. Ja nämä tuotteet olivat Goldwellin. En siis sinäänsä vastannut kysymykseesi, ajattelin antaa omien kokemusten pohjalta hyviä vinkkejä :) Olen testannut vaikka mitä kauppojen hiustuotteita, mutta tästä lähin pysyn kyllä edellä mainituissa :) Kyllä niihin kannatta vähän rahaakin laittaa, eikä tuo loppujen lopuksi edes kalliiksi tule, kun kestää isot pullot pidempää. Kyllä hiusten hoidossa kannattaa laatuun panostaa :)

• MALVIINA__

EHOTTTOMASTI TRESEMME EI SYOSSIA PLZ. perustelu::
      ostin tresemmeen iha sen takii ku se on iso pönttö nii ei lopu mulle iha heti ku oon suurkulutta pitkän oranssin tukan kans:D mie alkoin sit ihmettelee et mite mun tukka on näi hyväs kunnos vaikka olin tehny kaikemaailman väripoistoi jnejne. sit tajusin et ehkä se tresemmee vaikuttaa sit mie vaa unohin koko asian sit ku se tresemmee loppu nii ostin syossia ku ei ollu tresemmeetä kaupassa mut hiuksista tule sellaset latteet päätä myöten tuoksuoli kyll hyvä mut ei vaikutta hiusten laatuunkaa paljoo ja hoitsitkaaki piti laittaa kouralline hiuksii et sai ees vähä selväks enne huuhteluu. nyt oon ostanu sitä tresemmeen uutta split end repair nii se on iha ihme aine, hiukset selviää jo shampoon kans ja hiukset tuntuu tosi paksulta ja sileeltä!!! tossa siitä tuote esittely:)---> http://news.cision.com/fi/star-pr-group-finland/r/tresemme-esittelee-uuden-split-end-repair--hiustenhoitosarjan,c9247104 niijoo ja frankprovostiaki oon joskus kokeillu mut meni samaan ryhmään syossin kans. tresemme paras

• Hiuksista

Mä olen löytänyt XZ sarjan tuuheuttavan shamppoon joka oikeasti tuuheuttaa. Se pesee tehokkaasti ja jättää sellasen pöyheän ilmavan lookin. Erittäin tyytyväinen oon ollu siihen ja tosiaan äitin varastoista sen bongasin, kun saunoin kerran porukoilla. Mun latvoissa on blondaamisen takia kärsinyttä ja kuivunutta hiusta, johon ei auta mikään muu kun silikonimössö, siihen saakka siis kun on tukka vähän kasvanu ja saa ton kuivan leikattua pois, oon käyttäny erittäin silottavaa Lumenen Greenism nimistä hoitoainetta. Lumenen Kauklahden tehtaanmyymälästä saa sen putelin eurolla, ja XZ joka siis on täysin silokoniton markettisarja maksaa sen 2-3 euroa. Näillä on hyvin pärjätty. Toki fleda aina välillä tottuu siihen shampooseen, rasvottuu nopeemmin jne. niin että välillä on hyvä pestä jollaan toisella. Toi silikoniton Syoss Volyme Lift on vakavassa harkinnassa shamppooks.

Oon aiemmin pessyt myös sellasella luonnonkosmetiikan palasaippualla, jota saa Anttilasta parilla eurolla, vaalean ruskeat kääreet jollaan kiiltokuvaetiketillä. Se oli tosi hyvä mutta noi värjätyt latvat ei seitänyt sitä, ja piti vaihtaa teollisempiin koktaileihin. Luonnonkosmetiikan kanssa ei voi oikeen käyttää näitä teollisia aineita sisältäviä, eli esim, hoitoainetta siinä seurana kun muuten hiuksista tulee semmoset mömmöset. Ehkäpä vielä kun saa värjätyn kasvatettua pois, palaan siihen, se nimittäin tuuheuttu ja jämäköittti tätä liukasta ohutta hiusta kanssa mahtavasti. Ja fleda pysy puhtaana helposti neljä viis päivää. Noita shamppoita voi ymmärtääkseni tehdä myös itse. Yks kikka mitä teen tuuheuttaakseni, on nuttura pään päälle, joko yöks tai kotona hääriessä, sen kun ottaa pois on "tyvikohotus".

Ylipäätään parasta on uskaltaa kokeilla että mikä se omalle päälle sopii, sillä kaikki reagoi eri aineisiin vähän eri tavalla. Värjätty hius kuivuu ja katkeilee ohuessa tukassa helpommin jos sitä ei silota sillä silikonilla. Hoitoainetta ei muuten koskaan saa hieroa päänahkaan, jos ei halua sitä päänmyötästä sileää lookkia. Tuuheuttavat shamppoot sisältää yleensä sellasia aineita, jotka sitä hiusta ei ihan niin tehokkaasti silota, eli silikoni tuuheuttavassa on yleensä vähän huono merkki. Semmonen kokemus mulla myös on että oman värjäämättömän tukan voi helposti pestä ilman hoitoaineita ja se tykkää, ja pysyy sileänä ja hyväkuntoisena. Tota värjättyä latvaa sen sijan ei, se on shamppoopesun jälkeeän aina hirveän karhea ja melkeen rastoilla. Mulla on perus maantienharmaa tää oma väri talvisin, mikä aikanaan yökötti ja oli pakko värjätä, mutta nyt kun vuosi on menny ilman hiusväriä alkaa näyttää aika kivalta. Blondin kontrastina juurikasvu oli semmonen synkkä ja ällöttävä, mutta kun kesällä aurinko vaalensi sitä jo pidemmällä venähtänyttä juurikasvua, eroa oli oikeasti tosi vaikea erottaa. Mä melkeen suosittelen kaikille, jotka vaan uskaltaa, että kasvattais sen oman tukan takasin. Mulla on vuosien värjäyskierteen päätyttyä myös tukan tuuheus tuplaantunu, ja tää juurikasvu joka yltää jo korvien alapuolelle, on itseasiassa erittäin mahgee, kesäsin aurinkoraidat ja se vaaleneminen saa tästä semmosen kivan surffitukan. Ja hiukset kasvaa pituutta paremmin. Talvella tää on sävyltään vähän tälläinen http://cdn.buzznet.com/assets/users16/chelseajadey/default/abbey-lee-natural-hair-colour--large-msg-134495580746.jpg , mutta vähän lähempänä väritöntä maantietä. Oisko keskiruskea, kesällä vaalenee osittain ihan blondiksi. Vähän mainospuhetta värjäämisen lopettamiseks :D mutta usein kuulee että ei omaa väriä voi kasvattaa takas kun se on niin ruma ja kiilloton ja blaa blaa.. Samaa mäkin kelasin mutta nyt kun oon uskaltanu ja tää projekti on näin pitkällä oon erittäin tyytyväinen. Jos tuntuu oikeesti siltä että se oma väri on kamala, kannattaa seuraa vähän nuorten alakouluikästen tyttöjen hiusvärejä, nekun ei vielä värjää. Yhtään kamalaa sävyä en oo nähny, kamalia on vaa ne luonnottoman keltablondit kuivat käkkärät tai musta, josta kasvaa vaalee juurikasvu.

• mimi-3

Syoss silikoniton hoitoaine aiheutti mulle hirveän punoituksen ja kutinan päänahkaan ja kasvojen iholle, lisäksi se haisi tosi voimakkaasti, EN SUOSITTELE!

• SYOSS

Syoss on mun mielestä parempaa, toiminu mulla, käyttäny 3 eri tuotetta : ) mun hiuksista ainakin tuli pehmeet ja ihanat : ) shampoo oli oleo intense thermo care in-depth care oil-shampoo, oranssin läpinäkyvä purkki, ja hoitoaine samanlainen purkki, mutta valkonen ja sama sarja : ) 3. tuote oli jotain picknpaysta ostettua tehohoitoo ja toimi ; )

• Ai että

No niin vähän vanha ketju mutta niin paljon paskaa täällä että pitää korjata. Ensinnäkin silikonit eivät ole pahasta hiuksissa. Joillekin silikonilliset tuotteet sopivat paremmin kuin silikonittomat mutta jos tuotteissa on ei vesi liukoisia silikoneja niin silloin pitää käyttää oikeanlaista shampoota että ne huuhtoutuvat pois. Yleinen harhaluulo silikonien haitallisuudesta tulee siitä että käytetään väärää hoitoaine ja shampoo yhdistelmää jolloin silikonit todellakin kertyvät hiuksiin.

Itselleni sopii hyvin tresemmen split end repair sarja, mutta en sitä voi todellakaan perus suomalaisille hiuksille suositella.

Marketti kamasta voin dovea suositella huoletta kaikille mutta paksummile hiuksille trsemmen split endiä.

• TästEdesVainLuomua

Ihmiset ovat valmiita, laittamaan myrkkyjä hiuksiinsa ja vesistöihin, kun vain mainostetaan ?

Pitäisi ensin ottaa selvää, mitä tuote sisältää, onko se terveydelle vaarallinen, jos on, niin se on sitä myös vesistöihin laitettuna, eli tulee kierrossa takaisin juomavetenä hanasta.

Erehdyin ostamaan minipullon hoitoainetta, sen laittaminen hiuksiin, luomukauden jälkeen, tuntui todella arveluttavalta, tehokkuus on vaarallista, joten nyt kaduttaa, että ostin. Hiukset ehkä hoidetummat, mutta myrkyt hiuksissa, lähellä päänahkaa, eivät rauhoita ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      139
      4329
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2079
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2051
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      66
      1795
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1502
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      140
      1491
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      104
      1375
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1276
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1221
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1090
    Aihe