Entisaikaan riitti kylille lähtiessä kun otti hieman rahaa taskuun ja kotiavaimen, ellei sattunut asumaan paikassa missä riiti luuta pönkäksi ovelle.
Nykyään pitää ovella tarkastaa onko mukana avaimet, lompakko, känny, kamera, muistitikku, miniläppäri, huulirasva, pari buranaa, sateenvarjo,tärkeimmät mainitakseni.
Jos jokin edellämainituista unohtuu, niin ihan varmasti sitä olisi tarvinnut, no unohtuneesta avaimesta selviää kun maksaa talkkarille 50,-.
Jos känny unohtuu päiväksi kotiin, niin jo on siihen soittanut 10 ihmistä 10 kertaa, kun eivät voi tajuta miksen vastaa. Kamera on hyvä olla aina mukana, niin pystyy näyttämään kamullekin jos on nähnyt jotain kiinnostavaa matkalla. Läppäri tarvitaan opastamaan oikeaan osoitteeseen (mulla ei oo navigaattoria, eikä tuu), se on myös oiva väline tsekata aukioloaikoja ja puhelinnumeroita. Muistitikku jos unohtuu, niin ihan varmasti tapaa jonkun, jolla olisi jotain kivaa annettavaa, kuvia tai musaa. Huulirasvaa tarttee kun auton ilmastointi kuivattaa huulia ja joskus otsaakin, käy se silloinkin ensiavuksi. Burana ja sateenvarjo on ikäänkuin vakuutuksia, jos ne muistaa mukaan niin ei tule sadetta eikä päänsärkyä.
Mitens teillä muilla, mitkä kamat on välttämättömiä kylille lähtiessä?
Tärkeät tavarat
13
254
Vastaukset
- Adria
Lukulasit jos unohtuu olen kusessa.
- Pörrääjä
ilman niitä, jos on jotain alle puolen metrin etäisyydeltä nähtävä. Mulla roikkuu lasit aina kaulanyörissä paitsi nukkuessa ja saunassa, silleen ne löytyy helposti.
Kun on Visa ja kampa niin niillä pärjää aika pitkälle ;)
- Pörrääjä
Kossunen kirjoitti:
Lisätään komu ja Leatherman.
eikä siinäkään vielä kaikki ;)
Aina mukana kulkee känny,avainnippu ja lompsa. Heti on tyhjä olo jos niistä joku puuttuu. Mulle on vielä tärkeää missä taskussa pidän vermeitä. Avaimet aina oikeassa taskussa, ja känny vasemmassa. Jos jostain syystä olen laittanut ne eri taskuihin, huomaan vaistomaisesti kokeilevani onko ne tallella.
- Pörrääjä
kans paikat, mut ku eri vaatteissa on taskut eri paikoissa, no suurin osa kamoista kulkee laukussa.
- Adria
Mulla on aina tärkeet thinksit vasemmassa pun..taskussa. Dee dee.
- pirpzuzeiccu
Avaimet, kännykkä, lompakko, vesipullo ja ns. lääkitysjutut. :P Niin ja mulla kans on välillä miniläppäri mukana, jos lähtee vieraaseen kaupunkiin esim ostoksille, niin pystyy kattoon ajo-ohjeita ja aukioloaikoja. Navigaattoria ei ole mullakaan, enkä myöskään hanki.
- Pörrääjä
läppäri mukana, niin voi kätevästi tsekata meilitkin muutaman kerran päivässä vaikka jossain kahvilassa ja olla hyvin tärkeän näköinen ;)
jonka sisällä rahapussi kortteineen, kännykkä ja avaimet. Nää on pakolliset. Lisäksi vapaaehtoisvarusteina huulikiilto, kampa, peili, kurkkupastilleja. :)
on aina kaikki tarpeellinen.Lompakko,kännykkä,puuteri sun muuta naiskamaa..:))
- Pörrääjä
mä en kehtaa kertoa muuta kun että siellä on paljon tavaraa, todella paljon ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest355440Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul884823Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden3083799Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1243177Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma472709- 252048
Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1061922Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri101877- 2481832
Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell761757