Lyhyestä virsi kaunis :)

TaikisN

Kumpi vai kampi, miksi vai siksi:

Vasen vai oikea?

Pyöreä vai soikea?

omena vai mansikka?

Parhaat perustelut pääsevät palstahistoriaan !!

74

848

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paapuuri

      Pitikö tuohon kumpiin ja kampiin jo vastata ;))

      Olen molempikätinen, joten valinta on vaikea, mutta sanon kuitenkin oikea.

      Pyöreä, ilman muuta, siinähän on kiva pörrätä ympyrää, ei soikeakaan ruma ole.

      Omena on parempi, mutta ei mansikkakaan huono ole.

      Huomaatko, että taustalla on hiukan savolaisuutta ;)

      • sitä pelätään tehdä jyrkkiä ratkaisuja, kun pitää noin loiventaa ;)


      • paapuuri
        TaikisN kirjoitti:

        sitä pelätään tehdä jyrkkiä ratkaisuja, kun pitää noin loiventaa ;)

        kuuluu vaakaihmisen luonteeseen ;)


      • paapuuri kirjoitti:

        kuuluu vaakaihmisen luonteeseen ;)

        että se on päättämättömyyttä ...joka kuuluu myös vaakan luonteeseen *nauraa ja keikkuu nuoralla*


      • paapuuri
        TaikisN kirjoitti:

        että se on päättämättömyyttä ...joka kuuluu myös vaakan luonteeseen *nauraa ja keikkuu nuoralla*

        hiijenkö väliä tuolla on, kun nyt edes joskus kykenis jotakin päättämään ;(
        Lähenköhän mie nyt ulos, vai enks mie lähe ;(

        Elä putoa siltä nuoralta.


      • paapuuri kirjoitti:

        hiijenkö väliä tuolla on, kun nyt edes joskus kykenis jotakin päättämään ;(
        Lähenköhän mie nyt ulos, vai enks mie lähe ;(

        Elä putoa siltä nuoralta.

        yksinkertaisestakin asiasta saa tehtyä melkomoisen syherön päättämättömyydellä. Nimim. toinen vaaka. Silloin pitää antaa ensivaikutelman ratkaista :)


      • paapuuri
        TaikisN kirjoitti:

        yksinkertaisestakin asiasta saa tehtyä melkomoisen syherön päättämättömyydellä. Nimim. toinen vaaka. Silloin pitää antaa ensivaikutelman ratkaista :)

        mie lähen ulos ja heti !!!!!

        Aurinko pilkisti pilven takaa, Pelle Miljoona ajoi juuri ohi autollaan ja se ratkaisi asian ;)


      • paapuuri kirjoitti:

        mie lähen ulos ja heti !!!!!

        Aurinko pilkisti pilven takaa, Pelle Miljoona ajoi juuri ohi autollaan ja se ratkaisi asian ;)

        sä siellä julkkikisia bongaat :) Mä aion nyt huilia koneella jonkin aikaa, työpäivä pulkassa loppuaskareita lukkunottamatta, ne ehtii käydä tekemässä vähän myöhemminkin.


      • kukas tää nyt olikaan ;)
        TaikisN kirjoitti:

        sä siellä julkkikisia bongaat :) Mä aion nyt huilia koneella jonkin aikaa, työpäivä pulkassa loppuaskareita lukkunottamatta, ne ehtii käydä tekemässä vähän myöhemminkin.

        kun ihan tuosta pihan sivuitse menee, paljonkaan tartte perään kurkkia ;))

        Mukavaa päivää sinulle, jatketaan myöhemmin juttuja!


      • kukas tää nyt olikaan ;) kirjoitti:

        kun ihan tuosta pihan sivuitse menee, paljonkaan tartte perään kurkkia ;))

        Mukavaa päivää sinulle, jatketaan myöhemmin juttuja!

        Sinulle, mukavaa päivänjatkoa.


      • Masse-setä
        paapuuri kirjoitti:

        kuuluu vaakaihmisen luonteeseen ;)

        No, parempi, kuin tuppervaarakutsut.
        Onhan ne tosi hienoja tuotteita, vaikkei niiden saundi olekaan niin hieno kuin Chevroleteillä tai Ramblereillä.
        Niiden ääni tuo aina mieleen vanhan ajan Singer-ompelukoneet ja Mosset, joita ei oltu muistettu rasvata kunnolla.


      • Masse-setä kirjoitti:

        No, parempi, kuin tuppervaarakutsut.
        Onhan ne tosi hienoja tuotteita, vaikkei niiden saundi olekaan niin hieno kuin Chevroleteillä tai Ramblereillä.
        Niiden ääni tuo aina mieleen vanhan ajan Singer-ompelukoneet ja Mosset, joita ei oltu muistettu rasvata kunnolla.

        puhuit tuppervaaratuotteista ;)


    • ...sanoisin ;)

      Kummalle kampea, vai juuri miksi,tai siksi;)
      Vasemmalle ja oikealle
      olipa pyöreä tai soikea
      tisut kuin omenat,joissa nököttää mansikat

      Perskule,mä mitään osaa perustella,olisko edes tarvetta?

      • pursuaa tsektsiä...onko se aina mielessäsi, oi kikkolo *nauraa*


      • TaikisN kirjoitti:

        pursuaa tsektsiä...onko se aina mielessäsi, oi kikkolo *nauraa*

        ...Onko mun vika jos leivän nähdessään tulee nälkä? :)


      • Kadunmies kirjoitti:

        ...Onko mun vika jos leivän nähdessään tulee nälkä? :)

        ei tuossa ollut leipävaihtoehtoa *nauraa*

        Noo..mitä sulle tulee mieleen sanasta...paperi ? *koittaa keksiä mahdollisimman epäseksikkään sanan.


      • TaikisN kirjoitti:

        ei tuossa ollut leipävaihtoehtoa *nauraa*

        Noo..mitä sulle tulee mieleen sanasta...paperi ? *koittaa keksiä mahdollisimman epäseksikkään sanan.

        ...tosiaan leipää mainittu,mutta viineriin siinä viitattiin ;))
        Hmmm.."paperi"...siihenhän voi piirtää vaikka..köh... ;))


      • Kadunmies kirjoitti:

        ...tosiaan leipää mainittu,mutta viineriin siinä viitattiin ;))
        Hmmm.."paperi"...siihenhän voi piirtää vaikka..köh... ;))

        sä siellä viittauksen viineriin näit. Kyllä kuules nyt tarttee tilata aika optikolle :))

        *piilottelee soikeita omenaviinereitä ja pyöreitä masikkaleivoksia selän takana*


    • Meriläinen

      ai miksi no siksi kun se oli mosse.
      Keskitietä kuljen ei siis kumpikaan.
      Soikeasta maapallosta en ole kuulut siksi siis pyöreä, on meinaan pöydälläni.
      Tällä kertaa otan molemmat.

      Että näin :))

      • molemmat söit :(

        p.s kiireesti pois keskitieltä, jäät vielä sen mossen alle.


      • Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

        molemmat söit :(

        p.s kiireesti pois keskitieltä, jäät vielä sen mossen alle.

        mie lyllerränkin kun siili, mutta se on loppu nyt!
        Ne oli viimeset herkut.
        Ja sitä mossea mie kipasen pakoon, joskus sain sellaista työntää mäkeä ylös äidin kanssa, arvaa oliks hauskaa :((


      • Meriläinen kirjoitti:

        mie lyllerränkin kun siili, mutta se on loppu nyt!
        Ne oli viimeset herkut.
        Ja sitä mossea mie kipasen pakoon, joskus sain sellaista työntää mäkeä ylös äidin kanssa, arvaa oliks hauskaa :((

        omput ja mansikat on niitä keveimpiä herkkuja :) Jollei tee niistä hilloa.

        Mulla oli nuorna tyttönä Lada, josta katosi kerran jarrut :( Piti työntää jalka ulos etuovesta ja sillä jarruttaa loppuja, mitä ei vaihteilla saanut jarrutettua.


    • Kumpi vaan käy.

      Siksi tietysti, kun siinä piilee niksi.

      Oikea ehdottomasti, koska siinä on jotain muutakin mua itteeni, kuin kätisyys.

      Soikea mieluummin, kun pyöreänä pyörisin minne sattuu.

      Mansikka, ihan vaan makunsa vuoksi.

      • vastaus on tosi hyvä !! *katselee haltioituneena vastausta*


    • Adria

      Liru, laru, loru, moni turha poru, ratki riidaksi muuttuu.
      Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu.

      Sano lamppu, sano lamppu. Sinä olet paksu pamppu.
      Sano rauta, sano rauta. Sinä laiha oot kun lauta.

      Liru laru loru, moni turha poru ratki riidaksi muuttuu.
      Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu...

      Sano kumpi, sano kampi. Olet paljon taitavampi.
      Sano vasen, sano oikee. Olet pyöreä, taikka soikee.

      Liru laru loru, moni turha poru ratki riidaksi muuttuu.
      Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu...

      Sano omppu, sano akka. Olet kannellinen vakka.
      Sano hikka, sano kikka. Olet makea kuin mansikka.

      Liru laru loru, moni turha poru
      ratki riidaksi muuttuu.
      Löpö löpö löpö, se on ihan höpö,
      joka leikistä suuttuu...

      • tällaisen virren *nauraa* aika hyvä.


      • pilipalipeli

        Kukkuu kukkuu pikkulanttu nukkuu
        kellarin pimeässä nurkassa.
        Hiiri se tuli ja puraisi.
        Pikkulanttu naurista potkaisi.

        Nauris se parkas ja nurkkahan karkas,
        porkkana paineli perässä.
        Sipuli se itkeä pillitti,
        peruna se tilliä lohdutti.

        Kaalikin suuttui ja punaiseksi muuttui,
        punajuuri punotti vieressä.
        Retiisi ja kukkakaali kikatti,
        salaatti vain yksinänsä mökötti.

        Suut meni tukkoon, kun avain kävi lukkoon,
        tarhuri kurkisti ovesta.
        "Ollaan me ihan kiltisti",
        kasvikset yhdessä vakuutti!


      • 14+4

        mainita, ettei txt ole omaasi?


    • Kumpi voitti

      Miksi on avoimuutta elämälle
      Siksi ylen tietävyyttä

      Kun kallistun oikealle, vasen olka nousee.

      Soikean sisällä pyöreä

      Mansikanpunainen omena.

      • oikean ja vasemman liitosta...toinen vaikuttaa toiseen :)

        Hyvät oivallukset, otit molemmat vaihtoehdot, ainoastaan kampi jäi hyllylle :)


    • Masse-setä

      Sanoi iilimato, kun jokea ruopattiin.

      Kumpi vai kampi, miksi vai siksi:
      Kampi on ehdottomasti parempi, koska se on konkreettisesti käteen käyvämpi. Kumpi kuuluu paremmiin diilin.

      Vasen vai oikea?
      Sori, en kuullut. Sori en edelleenkään kuullut. Ai Nordea vai... Yes. Sorry I have to hug you before I hear your voice. Yes, not, the local peace of global statement is everywhere. Anyhow. just turn on and take the taxi beyond the taxi station.

      Pyöreä vai soikea?
      Kunnon karjalanpiirakoita saa muka Keskosa. Sanon vain tämän yhden kerran, että se ei pidä paikkaansa.

      omena vai mansikka?
      Omena tietysti ehdottoman tahdittomasti.

      Parhaat perustelut pääsevät palstahistoriaan !!
      Aika vaikea kysymys. Hemmetti. Jos joillain on vielä lenin-patsaita tai jopa stalin-patsaita tai pieniä punaisia kirjoja, niin laittakaa ne hyvin ilmastoituihin ja lämpimiin tiloihin

      • ei ollut kymysys, vaan toteamus :) Kävin kääntökoneella kääntämässä englanninkielisen viritelmäsi. Tällaista jälkeä sieltä tuli :
        Anteeksi minun halata sinua, ennen kuin kuulen äänesi. Kyllä, ei, paikallinen rauhaa kattava esitys on kaikkialla. Tapauksessa. vain päälle ja ottaa taksin ulkopuolella taksiasema. :)


      • Masse-setä
        TaikisN kirjoitti:

        ei ollut kymysys, vaan toteamus :) Kävin kääntökoneella kääntämässä englanninkielisen viritelmäsi. Tällaista jälkeä sieltä tuli :
        Anteeksi minun halata sinua, ennen kuin kuulen äänesi. Kyllä, ei, paikallinen rauhaa kattava esitys on kaikkialla. Tapauksessa. vain päälle ja ottaa taksin ulkopuolella taksiasema. :)

        Se käännös piti mennäkin.
        Ulkomainen nainen tuli kysymään, missä on Nordea. Meikä on kuuro oikeasta korvasta, joten pakkohan siinä on jotain yrittää.
        Itse asiassa, kun olin väärällä paikkakunnalla, niin eipä mennyt apuja.

        Minkälainen kääntökone sinulla on käytössä?


      • Masse-setä kirjoitti:

        Se käännös piti mennäkin.
        Ulkomainen nainen tuli kysymään, missä on Nordea. Meikä on kuuro oikeasta korvasta, joten pakkohan siinä on jotain yrittää.
        Itse asiassa, kun olin väärällä paikkakunnalla, niin eipä mennyt apuja.

        Minkälainen kääntökone sinulla on käytössä?

        http://translate.google.fi/#

        Olisiko tarjota joku parempi?


      • Napan-der
        TaikisN kirjoitti:

        http://translate.google.fi/#

        Olisiko tarjota joku parempi?

        Tuon liitin suosikkeihini siitä huolimatta, ettei siinäkään ollut hawajinkieltä. Minua on pitkään jäytänyt epätietoisuus siitä mitä tarkoittaa putti, putti, kannehana e.

        Joku iskelmänikkari on vääntänyt siitä käännöksen, että: *ja se tarkoittaa jotta rauhaton sydämeni on vuoksi sun* mutta en usko että tuo on sanatarkka käännös.


    • Siri-Inna

      Vastaanpa tälleen:

      - KUMPI, siinä on ainakin kaksi vaihtoehtoa (kampi vaatii työtä)

      - MIKSI, on mukavampi kysellä kuin perustella

      - OIKEA, koska vasemman alkuperä on syntinen (sin, sinister)

      - SOIKEA, on vähän erinäköinen eri puolilta. Soikea pallo liikkuu mielenkiintoisemmin kuin pyöreä.

      - OMENA, siin on siemenet sisällä...hmm....

      Perustelin vaikka oli vähän vaikeaa.

      • on mukavampi kysellä kuin perustella. :) Mutta, miten vasemman alkuperä on syntinen?


      • Siri-Inna''
        TaikisN kirjoitti:

        on mukavampi kysellä kuin perustella. :) Mutta, miten vasemman alkuperä on syntinen?

        Vasen on ilmeisesti aina koettu jotenkin kielteisemmäksi. Mutta sen 'syntisyys' voi perustua ihan moniin raamatun kertomuksiin. Taivaan iloon pääsevät vanhurskaat ovat tuomarin (=Kristuksen) oikealla puolella. Jeesus ristillä, katuva ryöväri on hänen oikealla puolellaan. ym.
        Oikea ja vasen liittyvät monella tavalla sodan käyntiin, naisen ja miehen asemaan. Useimmilla uskonnoilla on näistä omat uskomuksensa ja tapansa. Niin ja jopa oikean tai vasemman puoleinen liikenne.

        Ihan sanoina latinan sanasta sinister johdetaan englannin sin (synti) sana.
        Tuossa siitä, valitan, englanniksi. En löytänyt suomeksi.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Sinister

        Noita muita tietoja voi mielenkiinnolla lukea esim. opuksesta Suuri symbolikirja, Hans Biedermann (toim. Pentti Lempiäinen)

        ps. siitä minäkin nyt tarkistin :)


    • xxxyyy

      Vasen on oikea, sanoi jo aikanaan Arvo Salo.

      • tää on hyvä.


    • xxxyyy

      Soikea, maailmankaikkeudessa ei ole mitään pyöreää ennen kuin siitä liike loppuu kokonaan.

      • ovatko planeetat soikeita?


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        ovatko planeetat soikeita?

        planeetat vaan aurinkokin taitaa olla navoiltaan litistynyt. Maapallon osalta tämä todistettiin Suomeen tehdyllä tutkimusmatkalla jo 1700-luvulla.


      • xxxyyy kirjoitti:

        planeetat vaan aurinkokin taitaa olla navoiltaan litistynyt. Maapallon osalta tämä todistettiin Suomeen tehdyllä tutkimusmatkalla jo 1700-luvulla.

        mä en noin vanhoja asioita muistanut enää *nauraa*

        Ei vaan, jäänyt tähtitiede vähän heikommalle opiskelulle enkä oikeasti tiennyt että planeetat on soikeita.
        Oon aina ajatellut maapallon olevan kauniin symmetrisen pyöreän pallon.i:)


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        mä en noin vanhoja asioita muistanut enää *nauraa*

        Ei vaan, jäänyt tähtitiede vähän heikommalle opiskelulle enkä oikeasti tiennyt että planeetat on soikeita.
        Oon aina ajatellut maapallon olevan kauniin symmetrisen pyöreän pallon.i:)

        ...noista on aurinko, sillä kun on massaa paljon muita enemmän, mutta tuossa vuosi sitten oli juttua siitä että senkin litistyneisyys on saatu kunnolla mitattua. Pyörimisliikkeestä se johtuu.


    • xxxyyy

      Omena, useimpina vuosina se on mansikkaa isompi.

      • mentiin tää vaihtoehto :)


    • Dorodea

      Kumpi, että saan mietiskellä. Miksi, siksi että mullon kyselyikä.
      Oikea koska se vaan on oikein.
      Soikea on somempi.
      Omena päivässä, pitää lääkärin loitolla. Tosin en tiedä mitä mansikka pitää loitolla, vai houkutteleeko se jotain? :)

      • pitää lääkärin loitolla...ellei oo sappivaivoja :))


      • Dorodea
        TaikisN kirjoitti:

        pitää lääkärin loitolla...ellei oo sappivaivoja :))

        Tuotahan en tiennytkään, varmaan sit mul ei oo, kun rouskuttelen omppuja joka päivä eikä sapeta yhtään :)


      • TaikisN kirjoitti:

        pitää lääkärin loitolla...ellei oo sappivaivoja :))

        ..mä olen kuullut että omena pepussa pitää homon loitolla..omenasta on siis moneksin *hämmästelee*


      • Dorodea
        Kadunmies kirjoitti:

        ..mä olen kuullut että omena pepussa pitää homon loitolla..omenasta on siis moneksin *hämmästelee*

        En malta olla kysymättä, eikö ole tukala olo sen omenan kanssa? Sorii, ihan pakko oli.. :D


      • Kadunmies kirjoitti:

        ..mä olen kuullut että omena pepussa pitää homon loitolla..omenasta on siis moneksin *hämmästelee*

        kurkkuani myöten täynnä tuota vellovaa homokeskustelua. Pyydän, omenat vain ravinnoksi. :)


    • Napan-der

      vaikka valinta on minulle aina vaikea. Olen henkilö joka ei pysty tekemään päätöksiä kun toisaalta.....
      Ja takaportiksi pistän sen, että saan muuttaa mieltäni jos siltä tuntuu. Perustelen tätä vaatimustani sillä, että mikään ei ole niin varma kuin epävarma.

      Oikea = oikea on oikea. Varo halpoja jäljitelmiä.
      Pyöreä = mitäänsanomaton, ei saa mistään kiinni. Siit mie tykkään.
      Mansikka = oma maa mansikka, eikä tule ilmavaivoja.

      Kumpi vai kampi sekä miksi vai siksi eivät kai olleet kysymyksiä vaan johdanto? Jos eivät niin olen väärässä.

      • olet, johdannoksi ne olin ajatellut(ei kysymysmerkkejä perässä..), mutta ihania perusteluita niistäkin on tullut. Perusteellista porukkaa :)

        Sinun pyöreäsihän on kuin poliitkon puheet. Josta tulikin mieleeni Matti Vanhasen laudat. Mitenkähän tuokin juttu loppusiltaan päättyy. Ainakin Vanhanen on kova poika peräämään kunniaansa, joten..eiköhän tuossakin käräjille mennä.


      • ..onko pyöreä pyöreämpi kuin ympäripyöreä? *ihmettelee*

        (Pyöreä = mitäänsanomaton, ei saa mistään kiinni. Siit mie tykkään)


      • Napan-der*
        Kadunmies kirjoitti:

        ..onko pyöreä pyöreämpi kuin ympäripyöreä? *ihmettelee*

        (Pyöreä = mitäänsanomaton, ei saa mistään kiinni. Siit mie tykkään)

        Palloa ajattelin ja se lienee ympäripyöreä, joten sen teorian mukaan ei. Rengaskin voi olla pyöreä, mutta siihen on helppo tarttua. Siis pyöreä, sileä ja liukas. Niinkuin kuulalaakerin kuula. Tai jotain.


    • pirpzuzeiccu

      nää oikeasti perustella? No katotaan..

      Vasen vai oikea?
      - Oikea, olen oikeakätinen ja istun sohvan oikeassa reunassa, koska siinä on divaaniosa. :P

      Pyöreä vai soikea?
      - Valitsen tällä kertaa soikean, koska se tuo mieleen kananmuna. Rakastan keitettyjä kananmunia.

      omena vai mansikka?
      - Ottaisin omenan, koska se on hyvää, mutta olen sille todella allerginen. Siispä valitsen mansikan. Onhan sekin hyvää. Omena vaan olis isompi ja pidän isommasta enemmän, heh heh.

      • olet selvästikin arkirealistinen immeinen :)

        Harmi tuo omena-allergia, liittyykö siihen myös siitepölyallergia?


      • pirpzuzeiccu
        TaikisN kirjoitti:

        olet selvästikin arkirealistinen immeinen :)

        Harmi tuo omena-allergia, liittyykö siihen myös siitepölyallergia?

        Mulla on tosi paha siitepölyallergia myös. Elikkä tää on se ns. ristiallergiavaikutus, eiku miten se sanotaan.. Samoin päärynä, porkkana, paprika ja mitähän muuta vielä sitä olikaan..


      • pirpzuzeiccu kirjoitti:

        Mulla on tosi paha siitepölyallergia myös. Elikkä tää on se ns. ristiallergiavaikutus, eiku miten se sanotaan.. Samoin päärynä, porkkana, paprika ja mitähän muuta vielä sitä olikaan..

        on myös siitepölyallergia johon liittyy ristiallergisuus, hän ei saa siitepölyaikana syödä noita mainitsemiasi, siihen kuuluu ainakin hänellä vielä raaka peruna ja selleri. Talvella tyttö voi syödä noita lueteltuja. Kesälläkin porkkanaa kypsennettynä, mutta ei raakana.


    • Vasen tietysti,ku oon vasenkätinen eli hyvin viisas ihminen.. (mukamas)

      Pyöreän valitsen,ku se on nätimpi...Soikea näyttää siltä,että se pitäis oikasta...

      Mansikka..Ne on aina hyviä,mutta omenat voin saada turpaleuan kieroon...:)

      • tervetuloa kerhoon :)

        Ootko maistanut ulkolaisia isoja mansikoita, joita tulee kauppoihin äitienpäivien aikaan? Ne on melkein pienen omenan kokoisia, kauniita, mutta ei maistu miltää :/

        Mielenkiintoinen piirre sinussa...haluaisit oikaista soikean, järjestelmällinen ihminen??


      • TaikisN kirjoitti:

        tervetuloa kerhoon :)

        Ootko maistanut ulkolaisia isoja mansikoita, joita tulee kauppoihin äitienpäivien aikaan? Ne on melkein pienen omenan kokoisia, kauniita, mutta ei maistu miltää :/

        Mielenkiintoinen piirre sinussa...haluaisit oikaista soikean, järjestelmällinen ihminen??

        sinäkin? :)

        Keväällä söin vähän ulkolaisia mansikoita,mutta ne oli kyllä hyviä..nam..

        Järjestelmällinen ihminen...Kait mä sellanen olenkin..:)


    • Ak:n lapio

      olin noin kymmenvuotias, ja sain sukupuoliopétusta miesten saunan lauteilla, kulki vitsinä tarina, jossa kysyttiin savolaisittain tanssilavalla saatille pyydettäesssä tytöltä, että on ko sulla pyöree?? Ja tyttö vastasi, että ei ku soikee. Heko heko he

      • AnaLyyzi*

        olen sitä mieltä, että harja on hyvä keksintö. Nytkin olen kaatanut (vahingossa) aika moisen kasan lattialle. Meistä ei taida tulla paria?


      • kumautuksen paikka, mutta olkoot tämän kerran. Sun pääsi on varmaan jo entisistä ihan kuhmuilla. :)


    • Mil-laN

      ...kampi, sillä voi harrastaa vääntöä,
      siksi, koska kuulen paljon miksi ja siksi perustelen,
      oikea neljä kertaa ja yhden kerran vasen,
      pyöreä, koska siitä saa soikean,
      mansikka, oma maa mansikka, muu mustikka.

      Siinähän ne sitten.:)

      • mitä liittyy "oikea neljä kertaa ja yhden kerran vasen" lauseeseen :)


      • Mil-laN
        TaikisN kirjoitti:

        mitä liittyy "oikea neljä kertaa ja yhden kerran vasen" lauseeseen :)

        ...no kun mie menen töihin, niin käännyn neljä kertaa oikealle ja yhden kerran vasemmalle.:)


    • Kumpi vai kampi, miksi vai siksi:
      Miksi kumpikin kampi vääntyi kasiksi?

      Vasen vai oikea?
      Oikeastaan vasen!

      Pyöreä vai soikea?
      Soikeat pyörät!

      omena vai mansikka?
      OmeNaisen Tarjan mansikkaiset huulet! ....Siis salkkareitahan en oo ikänä kattonut! :)

      Parhaat perustelut pääsevät palstahistoriaan !!
      Huonoimmat perustelut tekevät laatijastaan kuolemattoman!:)

      • teit oikean sekametelisopan :)

        Oikeastaan vasen - hulvaton käänetely sanoille


    • Masse-setä

      Nuo on itse aiassa sellaisten rekrytoijayhtiöiden kysymyksiä, jotka haluaa sopivia vastauksia.
      Ja profikkaa tietysti hieman.
      Olet itse asiassa avannut koko liikeidean, joten sinua saatetaan syyttää esimerkiksi rehentelystä.

      Kampi on muuten Kumpia tasa-arvoisempi, koska Jopet-shoussa ei ole tullut perusteluja ja joudutaan perustamaan eduskunnan säätämään aakkosjärjestykseen.

      • niinkö tässä pääsi käymään.. Ei ollut taarkoitus KOKO liikeideaa paljastaa, hienovaraisesti vain kysellä suuntaviivoja tulevaan. :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe