Sapatti on ihmistä varten:

Nadasja-emilia

Mark 2:27 Ja hän/JEESUS/ sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten."

Jeesus Kristus vapautti kansansa orjuuttavasta ja väärästä sapatin vietosta, mutta ei kumonnut sitä.

Sapatti tehtiin ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten!

Se tarkoittaa sitä, että Jumala loi sapatin levoksi ihmistä varten, eikä ihmistä orjuuttamaan itseään sapattin vuoksi, siihen juutalaiset olivat syyllistyneet ja osa adventisteistakin syyllistyy vielä tänäkin päivänä.

Mutta onneksi suurin osa adventisteistakin on päässyt pois jo sabatin orjuudesta, siihen iloon, mikä on Kristukseen uskoville tarkoitettu, niin että sabatti on ilon ja levon päivä, eikä orjuuden.

Alunpitäen kirjanoppineiden väärän opetuksen vuoksi sabatista oli tullut enepikin orjuuden, kuin levon päivä.

Sensijaan Jeesus ei muutanut lepopäivän pyhyyttä sununtaille.

76

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Nadasja-emilia

      • veli.vapaa
        Nadasja-emilia kirjoitti:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Seitsemas paiva

        Aika paljon näen tuossa Petri Paavolan klinkissä samaa, miten monet muutkin /ei adventistiset /sapatin viettäjät nämä asiat näkevät.

        KAIKKI lait ja sapattikäsky annettiin VAIN israelilaisille, ei koskaan pakanoille. Sen todistaa Jumalan sana, joten uskokaa siihen. Se että joku uskonnollinen järjestö väittää muuta, on eksytystä.

        3. Moos. 27:34
        Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle ISRAELILAISIA VARTEN

        2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät

        Sanoo Jumala, uskokaa Hänen sanaan.


      • ajattelehan nyt vähän
        veli.vapaa kirjoitti:

        KAIKKI lait ja sapattikäsky annettiin VAIN israelilaisille, ei koskaan pakanoille. Sen todistaa Jumalan sana, joten uskokaa siihen. Se että joku uskonnollinen järjestö väittää muuta, on eksytystä.

        3. Moos. 27:34
        Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle ISRAELILAISIA VARTEN

        2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät

        Sanoo Jumala, uskokaa Hänen sanaan.

        meidän muutkin lakimme pohjautuvat Jumalan kymmeneen käskyyn??? Odotan vastausta. voit kysyä keneltä tahansa tuomarilta niin näin se vain on. Miksi juutalaisten käskyt koskevat meitä länsimaalaisiakin siinä, miten lait laaditaan?

        Minä vastaan sinulle: Siksi, ettei tässä maailmassa löydy parempia elämänohjeita kuin ne ovat, voit sitä miettiä, VELI VAPAA!!!

        Ne muuten annettiinkin jo ihmiselle luomisen jälkeen, mitä hän muuten olisi rikkonut, kuin Jumalan käskyä vastaan. Eipä kunnioittanut vaan meni omia teitään, ja tässä suossa olemme, sinä ja minäkin

        Oletkohan silti vapaa?


      • alex-kasi

        Mikä sinua vaivaa - onko vaihdevuodet? vai mikä? Samaa halveksivaa propagandista lahkolaisuutta - ihan rehellisesti sanoen KUKA haluaisi liittyä samaan lahkoon uskova_1:den kanssa, minua ainakin jäljet hirvittää. uskova_1 joka väittää saaneensä Jumalalta "tehtävän" pilkata adventisateja ja puhua kuin pahinkin katupoika (tai tyttö tässä tapaulsessa) tuntuu olevan psykiatrin tarpeessa - vai kuka normaali ihmineN jaksaisi jauhaa samaa asiaansa VUOSIKAUDET?

        Palstan mollaaja_1 sopisi paremminkin nimimerkiksesi, kuka uskoo että Jumala antoi uskova_1:lle tehtäksi parjata ihmnisiä (ja siten tosiasiassa vetää Jumalan omiin vajavaisiin minä minä.. harhoihionsa)..

        uskova_1 on laajetanut "tehtäväänsä" ja tätä nykyä parjaa jokaista joka ei ole samalla linjalla hänen kanssaan..

        Raamatussa ON sapatti - sitä ei kai kukaan joka LUKEE Raamattua voi kieltää - se on HERRAN SAPATTI joten kovinpa panee uskova_1 Jumalaa halvalla, kun kutsuu Herran sapattia Ellen sapatiksi.

        SILLÄ jos joku viettää Herran sapattia - silloin hän viettää Herran sapattia - jo hän viettää Herran sapattia uskova_1:den mielestä väärin se ei todellakaan muuta asiaa. Sillä TOTUUS on että Raamatussa on vain Herran sapatti.

        Ush uskova_1 USH! Lopeta jo..

        alex


      • veli.vapaa
        ajattelehan nyt vähän kirjoitti:

        meidän muutkin lakimme pohjautuvat Jumalan kymmeneen käskyyn??? Odotan vastausta. voit kysyä keneltä tahansa tuomarilta niin näin se vain on. Miksi juutalaisten käskyt koskevat meitä länsimaalaisiakin siinä, miten lait laaditaan?

        Minä vastaan sinulle: Siksi, ettei tässä maailmassa löydy parempia elämänohjeita kuin ne ovat, voit sitä miettiä, VELI VAPAA!!!

        Ne muuten annettiinkin jo ihmiselle luomisen jälkeen, mitä hän muuten olisi rikkonut, kuin Jumalan käskyä vastaan. Eipä kunnioittanut vaan meni omia teitään, ja tässä suossa olemme, sinä ja minäkin

        Oletkohan silti vapaa?

        uskoa Jumalaa, joka antoi käskyt, kenelle ja miksi?

        3. Moos. 27:34
        Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle ISRAELILAISIA VARTEN.

        Jumala antoi käskynsä VAIN israelilaisia VARTEN, ja syy selviää tästä.

        1. Tim.1.

        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

        Minua kiinnostaa vain Jeesuksen opetukset, jotka Pyhä Henki minulle avaa ja opettaa. Maalliset lait ovat esivallan tekemiä, ja vaikka et rikkoisi ainuttakaan niistä, et pelastu ilman uskoa. Eikä Jumalalle kelpaa mikään uskominen johonkin lahkoon ja sen vääristelyihin. On vain YKSI usko joka vie perille, ja se usko perustuu puhtaaseen evankeliumiin, eikä ihmisten keksimiin taruihin.
        Vanhurskas elää uskosta, pyhitettynä ja vapaana kaikista vanhan liiton ja ihmisoppien ikeistä.


      • 29

        Tuliko sinulle, Uskova_1, taas kuuma aalto, jota luulit Pyhäksi Hengeksi? Ja ahdistunut olo, jonka tulkkasit niin, että Jumala haluaa sinun parjaavan adventisteja? Ja olo tuli paremmaksi?


      • advrx
        ajattelehan nyt vähän kirjoitti:

        meidän muutkin lakimme pohjautuvat Jumalan kymmeneen käskyyn??? Odotan vastausta. voit kysyä keneltä tahansa tuomarilta niin näin se vain on. Miksi juutalaisten käskyt koskevat meitä länsimaalaisiakin siinä, miten lait laaditaan?

        Minä vastaan sinulle: Siksi, ettei tässä maailmassa löydy parempia elämänohjeita kuin ne ovat, voit sitä miettiä, VELI VAPAA!!!

        Ne muuten annettiinkin jo ihmiselle luomisen jälkeen, mitä hän muuten olisi rikkonut, kuin Jumalan käskyä vastaan. Eipä kunnioittanut vaan meni omia teitään, ja tässä suossa olemme, sinä ja minäkin

        Oletkohan silti vapaa?

        Jumalan laki EI OLE käskyjä ja kieltoja!
        Jumalan laki asettaa teoille seuraamukset, mutta ei kieltäen ja käskien!
        Se näyttää olevan adventistin vaikea ymmärtää. Kyse on kahdesta täysin eri järjestelmästä.
        Kymmenen käskyä ei kata kaikkia elämään kuuluvia asioita, mutta Jumalan laki senmsijaan kattaa sekä hyvät että pahat teot. Jumalan laki toimii siten, kuin on opetettuna Jeesuksen ja Hänen apostoliensa opetuksissa.
        Jeesus sovitti ihmiset, lunastamalla heidät pois Jumalan rangaistuksen alaisuudesta itsensä, Pojan alaisuuteen .
        Näin me kristityt enmme suinkaan ole laittomuuden tilassa vaikka emme olekaan adventistien tapaan omavalintaisesti kymmenien käskyjen alaisina. Adventisteja koskevat säännöt eivät koske meitä kristittyjä, emmekä me ole adventistien pääkonfferenssin päätöksien alamaiset. Adventistien pääkonfferenssilla ei ole hyttysen vertaa oikeudellisuutta määräillä saati ohjailla muita kuin adventisteja.
        Tiedän, että adventistit kiertävät kaikki esitetyt todistelumme ja puhuvat hyvää päivää kirvesvartta tyyliin meidän kerallamme.


      • 29
        advrx kirjoitti:

        Jumalan laki EI OLE käskyjä ja kieltoja!
        Jumalan laki asettaa teoille seuraamukset, mutta ei kieltäen ja käskien!
        Se näyttää olevan adventistin vaikea ymmärtää. Kyse on kahdesta täysin eri järjestelmästä.
        Kymmenen käskyä ei kata kaikkia elämään kuuluvia asioita, mutta Jumalan laki senmsijaan kattaa sekä hyvät että pahat teot. Jumalan laki toimii siten, kuin on opetettuna Jeesuksen ja Hänen apostoliensa opetuksissa.
        Jeesus sovitti ihmiset, lunastamalla heidät pois Jumalan rangaistuksen alaisuudesta itsensä, Pojan alaisuuteen .
        Näin me kristityt enmme suinkaan ole laittomuuden tilassa vaikka emme olekaan adventistien tapaan omavalintaisesti kymmenien käskyjen alaisina. Adventisteja koskevat säännöt eivät koske meitä kristittyjä, emmekä me ole adventistien pääkonfferenssin päätöksien alamaiset. Adventistien pääkonfferenssilla ei ole hyttysen vertaa oikeudellisuutta määräillä saati ohjailla muita kuin adventisteja.
        Tiedän, että adventistit kiertävät kaikki esitetyt todistelumme ja puhuvat hyvää päivää kirvesvartta tyyliin meidän kerallamme.

        Lyhenneltynä siis: Mikä sinä, Jumala, luulet olevasi minua kieltämään ja käskemään.


      • veli.vapaa
        advrx kirjoitti:

        Jumalan laki EI OLE käskyjä ja kieltoja!
        Jumalan laki asettaa teoille seuraamukset, mutta ei kieltäen ja käskien!
        Se näyttää olevan adventistin vaikea ymmärtää. Kyse on kahdesta täysin eri järjestelmästä.
        Kymmenen käskyä ei kata kaikkia elämään kuuluvia asioita, mutta Jumalan laki senmsijaan kattaa sekä hyvät että pahat teot. Jumalan laki toimii siten, kuin on opetettuna Jeesuksen ja Hänen apostoliensa opetuksissa.
        Jeesus sovitti ihmiset, lunastamalla heidät pois Jumalan rangaistuksen alaisuudesta itsensä, Pojan alaisuuteen .
        Näin me kristityt enmme suinkaan ole laittomuuden tilassa vaikka emme olekaan adventistien tapaan omavalintaisesti kymmenien käskyjen alaisina. Adventisteja koskevat säännöt eivät koske meitä kristittyjä, emmekä me ole adventistien pääkonfferenssin päätöksien alamaiset. Adventistien pääkonfferenssilla ei ole hyttysen vertaa oikeudellisuutta määräillä saati ohjailla muita kuin adventisteja.
        Tiedän, että adventistit kiertävät kaikki esitetyt todistelumme ja puhuvat hyvää päivää kirvesvartta tyyliin meidän kerallamme.

        jotka ovat uskonsa kautta Jumala vanhurskauttanut.

        Room. 9:30
        Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta

        Lakiuskontoon luulevat tulevansa vanhurskaiksi noudattamalla ikivanhaa israelilaisille annettua lakia. Jumala vanhurskauttaa valittunsa uskosta, joka perustuu Jeesuksen opetuksiin ja Jumalan sanaan. Siksi he ovat vapaita Kristuksessa, loppumattomassa sapatinlevossa.


      • 15
        veli.vapaa kirjoitti:

        jotka ovat uskonsa kautta Jumala vanhurskauttanut.

        Room. 9:30
        Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta

        Lakiuskontoon luulevat tulevansa vanhurskaiksi noudattamalla ikivanhaa israelilaisille annettua lakia. Jumala vanhurskauttaa valittunsa uskosta, joka perustuu Jeesuksen opetuksiin ja Jumalan sanaan. Siksi he ovat vapaita Kristuksessa, loppumattomassa sapatinlevossa.

        Yhtä sapatinlepoahan se on teillä eläkeläisillä ja työttömillä. Mutta ajatteles nyt meitä, joitten täytyy leipämme eteen raataa työssä. Etkö soisi meille sitä yhden päivän sapatinlepoa viikossa, kun ei Raamattukaan sitä kiellä pitämästä.


      • kalex-
        alex-kasi kirjoitti:

        Mikä sinua vaivaa - onko vaihdevuodet? vai mikä? Samaa halveksivaa propagandista lahkolaisuutta - ihan rehellisesti sanoen KUKA haluaisi liittyä samaan lahkoon uskova_1:den kanssa, minua ainakin jäljet hirvittää. uskova_1 joka väittää saaneensä Jumalalta "tehtävän" pilkata adventisateja ja puhua kuin pahinkin katupoika (tai tyttö tässä tapaulsessa) tuntuu olevan psykiatrin tarpeessa - vai kuka normaali ihmineN jaksaisi jauhaa samaa asiaansa VUOSIKAUDET?

        Palstan mollaaja_1 sopisi paremminkin nimimerkiksesi, kuka uskoo että Jumala antoi uskova_1:lle tehtäksi parjata ihmnisiä (ja siten tosiasiassa vetää Jumalan omiin vajavaisiin minä minä.. harhoihionsa)..

        uskova_1 on laajetanut "tehtäväänsä" ja tätä nykyä parjaa jokaista joka ei ole samalla linjalla hänen kanssaan..

        Raamatussa ON sapatti - sitä ei kai kukaan joka LUKEE Raamattua voi kieltää - se on HERRAN SAPATTI joten kovinpa panee uskova_1 Jumalaa halvalla, kun kutsuu Herran sapattia Ellen sapatiksi.

        SILLÄ jos joku viettää Herran sapattia - silloin hän viettää Herran sapattia - jo hän viettää Herran sapattia uskova_1:den mielestä väärin se ei todellakaan muuta asiaa. Sillä TOTUUS on että Raamatussa on vain Herran sapatti.

        Ush uskova_1 USH! Lopeta jo..

        alex

        #vai kuka normaali ihmineN jaksaisi jauhaa samaa asiaansa VUOSIKAUDET?#


      • Kiven kovasti
        alex-kasi kirjoitti:

        Mikä sinua vaivaa - onko vaihdevuodet? vai mikä? Samaa halveksivaa propagandista lahkolaisuutta - ihan rehellisesti sanoen KUKA haluaisi liittyä samaan lahkoon uskova_1:den kanssa, minua ainakin jäljet hirvittää. uskova_1 joka väittää saaneensä Jumalalta "tehtävän" pilkata adventisateja ja puhua kuin pahinkin katupoika (tai tyttö tässä tapaulsessa) tuntuu olevan psykiatrin tarpeessa - vai kuka normaali ihmineN jaksaisi jauhaa samaa asiaansa VUOSIKAUDET?

        Palstan mollaaja_1 sopisi paremminkin nimimerkiksesi, kuka uskoo että Jumala antoi uskova_1:lle tehtäksi parjata ihmnisiä (ja siten tosiasiassa vetää Jumalan omiin vajavaisiin minä minä.. harhoihionsa)..

        uskova_1 on laajetanut "tehtäväänsä" ja tätä nykyä parjaa jokaista joka ei ole samalla linjalla hänen kanssaan..

        Raamatussa ON sapatti - sitä ei kai kukaan joka LUKEE Raamattua voi kieltää - se on HERRAN SAPATTI joten kovinpa panee uskova_1 Jumalaa halvalla, kun kutsuu Herran sapattia Ellen sapatiksi.

        SILLÄ jos joku viettää Herran sapattia - silloin hän viettää Herran sapattia - jo hän viettää Herran sapattia uskova_1:den mielestä väärin se ei todellakaan muuta asiaa. Sillä TOTUUS on että Raamatussa on vain Herran sapatti.

        Ush uskova_1 USH! Lopeta jo..

        alex

        heidän sapattinsa takana? No se on juutalaisten jahve/jumala, joka valvoo, ja ankarasti vartioitsee, että tämä laki kohta tulee noudatteua tasan tarkkaan, koska se on "sinetti" iankaikkiseen pelastukseen! On käsittämätöntä, että miten joku voi tallaiseen humpuukiin uskoa, johan nyt tavallisen maalaisjärjen luulisi sanovan, että tuollaisella sairaalla ja vähäjärkisellä oppikikkailulla ole mitään tekemistä evankeliumin eli Jeesuksen Kristuksen taivaallisen rakkauden opin kanssa, ero on kuin yöllä ja päivällä: yö on adventistien juutalaisen jahven 10-käskyn ankara ja armoton rankaisija, joka ei armoa tunne sapattilain rikkojaa kohtaan, puhumattakaan muista erehdyksistä lain suhteen.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Mikä sinua vaivaa - onko vaihdevuodet? vai mikä? Samaa halveksivaa propagandista lahkolaisuutta - ihan rehellisesti sanoen KUKA haluaisi liittyä samaan lahkoon uskova_1:den kanssa, minua ainakin jäljet hirvittää. uskova_1 joka väittää saaneensä Jumalalta "tehtävän" pilkata adventisateja ja puhua kuin pahinkin katupoika (tai tyttö tässä tapaulsessa) tuntuu olevan psykiatrin tarpeessa - vai kuka normaali ihmineN jaksaisi jauhaa samaa asiaansa VUOSIKAUDET?

        Palstan mollaaja_1 sopisi paremminkin nimimerkiksesi, kuka uskoo että Jumala antoi uskova_1:lle tehtäksi parjata ihmnisiä (ja siten tosiasiassa vetää Jumalan omiin vajavaisiin minä minä.. harhoihionsa)..

        uskova_1 on laajetanut "tehtäväänsä" ja tätä nykyä parjaa jokaista joka ei ole samalla linjalla hänen kanssaan..

        Raamatussa ON sapatti - sitä ei kai kukaan joka LUKEE Raamattua voi kieltää - se on HERRAN SAPATTI joten kovinpa panee uskova_1 Jumalaa halvalla, kun kutsuu Herran sapattia Ellen sapatiksi.

        SILLÄ jos joku viettää Herran sapattia - silloin hän viettää Herran sapattia - jo hän viettää Herran sapattia uskova_1:den mielestä väärin se ei todellakaan muuta asiaa. Sillä TOTUUS on että Raamatussa on vain Herran sapatti.

        Ush uskova_1 USH! Lopeta jo..

        alex

        Niin teillähän on ihan oma totuudellinen käsityksenne, kuka on hullu ja hoidon tarpeessa:

        ”Oletko mielisairas?
        kolme-enkeliä Käyttäjän viestit 28.1.2009 22:02
        Jos vastaat kahteen kohtaan KYLLÄ, niin olet mielenvikainen, jos kolmeen niin tuhoudut tulijärvessä:

        1. Onko advntismi mielestäsi harhaoppia?
        2. Onko sapatti kumottu
        3. Onko EGW väärä profeetta?”

        Tuon määritelmän mukaan sitten kaikki uskovat ihmiset ovatkin hulluja teidän mielestänne, koska he eivät halua eksyä Jeesustieltä teidän harhaoppeihinne.


      • 29 kirjoitti:

        Tuliko sinulle, Uskova_1, taas kuuma aalto, jota luulit Pyhäksi Hengeksi? Ja ahdistunut olo, jonka tulkkasit niin, että Jumala haluaa sinun parjaavan adventisteja? Ja olo tuli paremmaksi?

        Sinä oletkin todella nainen etkä vain huudahtele ja kirjoittele naisellisesti. Olet photoshopannut vain naamakuvasi galleriaan naisesta vaarin suuntaan. Ja kuule Alex-kasi teidän hulluksi herjaamistenne perusta on täysin epäraamatullinen:

        ”Oletko mielisairas?
        kolme-enkeliä Käyttäjän viestit 28.1.2009 22:02
        Jos vastaat kahteen kohtaan KYLLÄ, niin olet mielenvikainen, jos kolmeen niin tuhoudut tulijärvessä:

        1. Onko advntismi mielestäsi harhaoppia?
        2. Onko sapatti kumottu
        3. Onko EGW väärä profeetta?”


      • ¨¨¨¨¨¨¨¨
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin teillähän on ihan oma totuudellinen käsityksenne, kuka on hullu ja hoidon tarpeessa:

        ”Oletko mielisairas?
        kolme-enkeliä Käyttäjän viestit 28.1.2009 22:02
        Jos vastaat kahteen kohtaan KYLLÄ, niin olet mielenvikainen, jos kolmeen niin tuhoudut tulijärvessä:

        1. Onko advntismi mielestäsi harhaoppia?
        2. Onko sapatti kumottu
        3. Onko EGW väärä profeetta?”

        Tuon määritelmän mukaan sitten kaikki uskovat ihmiset ovatkin hulluja teidän mielestänne, koska he eivät halua eksyä Jeesustieltä teidän harhaoppeihinne.

        adventistit ovat todella laistaneet, ainakin järjestön auktoriteetit johtavat pastorit ja muut papin hössöttäjät, jotka eksyttävät viattomia hyvää ja oikeudenmukaista Jeesuksen Kristuksen rakkauden täyttämää evankeliumia, mutta te tarjoatten vain 10-käskyn kylmiä kiviä joilla iskette adventtioppianne rakkauden evankeliumia etsivää päin kasvoja, olen sen itse kokenut.


      • 15
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinä oletkin todella nainen etkä vain huudahtele ja kirjoittele naisellisesti. Olet photoshopannut vain naamakuvasi galleriaan naisesta vaarin suuntaan. Ja kuule Alex-kasi teidän hulluksi herjaamistenne perusta on täysin epäraamatullinen:

        ”Oletko mielisairas?
        kolme-enkeliä Käyttäjän viestit 28.1.2009 22:02
        Jos vastaat kahteen kohtaan KYLLÄ, niin olet mielenvikainen, jos kolmeen niin tuhoudut tulijärvessä:

        1. Onko advntismi mielestäsi harhaoppia?
        2. Onko sapatti kumottu
        3. Onko EGW väärä profeetta?”

        Olen todellakin nainen. Minkä ihmeen naamakuvani galleriaan? Kuka sinua on hulluksi tai mielisairaaksi sanonut? En ainakaan tässä ketjussa näe. En minä eikä alex ole kolme-enkeliä. Miksi meitä haukut jonkun toisen kirjoittaman perusteella?


      • Kiven kovasti kirjoitti:

        heidän sapattinsa takana? No se on juutalaisten jahve/jumala, joka valvoo, ja ankarasti vartioitsee, että tämä laki kohta tulee noudatteua tasan tarkkaan, koska se on "sinetti" iankaikkiseen pelastukseen! On käsittämätöntä, että miten joku voi tallaiseen humpuukiin uskoa, johan nyt tavallisen maalaisjärjen luulisi sanovan, että tuollaisella sairaalla ja vähäjärkisellä oppikikkailulla ole mitään tekemistä evankeliumin eli Jeesuksen Kristuksen taivaallisen rakkauden opin kanssa, ero on kuin yöllä ja päivällä: yö on adventistien juutalaisen jahven 10-käskyn ankara ja armoton rankaisija, joka ei armoa tunne sapattilain rikkojaa kohtaan, puhumattakaan muista erehdyksistä lain suhteen.

        Tokkopa, sillä eiväthän adventistit mitenkään noudata juutalaisen Jahven lakia - ei edes sapatinvieton osalta.


      • Nadasja-emilia kirjoitti:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Seitsemas paiva

        Aika paljon näen tuossa Petri Paavolan klinkissä samaa, miten monet muutkin /ei adventistiset /sapatin viettäjät nämä asiat näkevät.

        Sinä olet sapattisi omaksunut serkultasi adventistipapilta, adventistisisareltasi ja niiltä adventistien leireiltä ja una-fortunan adventistivaimolta anne-elinalta, etkä mistään kristillisestä lähteestä.

        Sitä paitsi mikä on Paavolankin epäraamatullisen sapattivouhotuksen tausta, hänhän on pitänyt vuosikaudet nettisivuja ellensapatista irtipääsemättömän ex-adventistin kanssa.

        Eiköhän ne kaikkien teidän tienne johda sylttytehtaalle, eli Adventtikirkon fundamentaalisiin opinkohtiin ja niiden tuojaan Ellen Whiteen ja sitäkautta eksyttäjähenkeen, tuohon demoniin, joka vuosikymmenet oli Ellen Whiten henkioppaana.

        Uskossa Jeesukseen sinäkin voisit päästä sapatin lepoon Jeesuksessa eikä sinun tarvitsisi jäädä mielistelemään adventisteja eikä orjuuttamaan itseäsi päiväsapattien alle. Kun rakensit hiekalle eli ihmisille talosi sortui (Mat 7)- aloita uusi rakentaminen Jeesus-perustalle.


      • näin se vain on
        veli.vapaa kirjoitti:

        uskoa Jumalaa, joka antoi käskyt, kenelle ja miksi?

        3. Moos. 27:34
        Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle ISRAELILAISIA VARTEN.

        Jumala antoi käskynsä VAIN israelilaisia VARTEN, ja syy selviää tästä.

        1. Tim.1.

        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

        Minua kiinnostaa vain Jeesuksen opetukset, jotka Pyhä Henki minulle avaa ja opettaa. Maalliset lait ovat esivallan tekemiä, ja vaikka et rikkoisi ainuttakaan niistä, et pelastu ilman uskoa. Eikä Jumalalle kelpaa mikään uskominen johonkin lahkoon ja sen vääristelyihin. On vain YKSI usko joka vie perille, ja se usko perustuu puhtaaseen evankeliumiin, eikä ihmisten keksimiin taruihin.
        Vanhurskas elää uskosta, pyhitettynä ja vapaana kaikista vanhan liiton ja ihmisoppien ikeistä.

        Jätän tämän tapaisen ajattelun omaan arvoonsa.
        Jos Jumala loi maailman ja tänne myös ihmiset, olemme kaikki Aadamin sukua. Jos uskot tämän, olet myös israelilainen, halusitpa tai et. Myös sinua Aadamin perillisenä koskevat Jumalan kymmenen käskyn ohjeet, halusitpa sitä tai et.
        Et voi siirtää vastuuta itseltäsi muille, olet Jumalan edessä yhtä vastuullinen kuin israelilainen, kreikkalainen, amerikkalainen, ruotsalainen tms. maan kansalainen, joka tällä pallolla asuu.
        Jos et usko Jumalaan Luojana ja Lunastajana, et sitten usko myöskään siihen, että sinulla olisi jotakin tekemistä Jumalan lain kanssa.
        Jumala vanhurskauttaa vain hänet, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoana Poikana, joka lunasti ristillä tämän maailman, myös israelilaiset ja suomalaiset. Jos tämä maailma näin lunastettiin, tällä maailmalla on myös Jumala, joka lunasti sen, ja näin ollen tällä maailmalla on myös Jumalan laki olemassa, vaikka siihen ei yksikään muu seurakunta kuin adventistit uskoisi.


      • todella ...
        näin se vain on kirjoitti:

        Jätän tämän tapaisen ajattelun omaan arvoonsa.
        Jos Jumala loi maailman ja tänne myös ihmiset, olemme kaikki Aadamin sukua. Jos uskot tämän, olet myös israelilainen, halusitpa tai et. Myös sinua Aadamin perillisenä koskevat Jumalan kymmenen käskyn ohjeet, halusitpa sitä tai et.
        Et voi siirtää vastuuta itseltäsi muille, olet Jumalan edessä yhtä vastuullinen kuin israelilainen, kreikkalainen, amerikkalainen, ruotsalainen tms. maan kansalainen, joka tällä pallolla asuu.
        Jos et usko Jumalaan Luojana ja Lunastajana, et sitten usko myöskään siihen, että sinulla olisi jotakin tekemistä Jumalan lain kanssa.
        Jumala vanhurskauttaa vain hänet, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoana Poikana, joka lunasti ristillä tämän maailman, myös israelilaiset ja suomalaiset. Jos tämä maailma näin lunastettiin, tällä maailmalla on myös Jumala, joka lunasti sen, ja näin ollen tällä maailmalla on myös Jumalan laki olemassa, vaikka siihen ei yksikään muu seurakunta kuin adventistit uskoisi.

        Et tulkitse Raamattua siten, kuin Raamattu itse meille opettaa.
        Israel, oli esikoisketjun muodostama kansa, sillä Isrtaelin patriarkat kuuluivat kukin Aadamin suvun esikoisiin. Jumalan valinta tapahtui siten, ei arpomalla, vaan syntyhistorian perusteella. Esikoiskansa valittiin siksi, että heistä tulisi Vapahtajamme pelastustyöympäristö. Esikoiskansa sai papillisen aseman kansakuntien joukossa.
        Niinkuin Israelissa Leeviläiset olivat pappisheimo, samoin on Israewl pappiskansa. Kuten Leeviläisiä koski pappeuteen liittyvät säädökset, samoin Israeliin liittyvät pappiskansaan kuuluvat säädökset.
        Israelille säädetyt asiat eivät koske "kaikkia kansoja" kuten ei Leeviläisiäkään koskevat säädökset koskeneet kaikkia israelilaisia.
        Adventismi ei ole Raamatun oikeintulkintaa, vaan pikemminkin suoraan sanottuna harhaoppi, joka kumoaa jumalan säätämyksen omilla pirullisilla pakanallisilla luuloillaan.
        Adventistit käyttäytyvät täällä ihan kuin ne, jotka on yllätetty kauheasta synninteosta tuoreeltaan. Näin he itse käytökselläänkin osoittautuvat varsin epäilyttäviksi. Adventisti ei puolusta totuutta vaan omaa itseään, ja omia sotkujaan joihin on sekaantunut. Näin me sen ymmärrämme;HYVIN!


      • advralex
        15 kirjoitti:

        Olen todellakin nainen. Minkä ihmeen naamakuvani galleriaan? Kuka sinua on hulluksi tai mielisairaaksi sanonut? En ainakaan tässä ketjussa näe. En minä eikä alex ole kolme-enkeliä. Miksi meitä haukut jonkun toisen kirjoittaman perusteella?

        Olisit heti sanonut, niin en minäkään olisi mottanut sinua alunalkaenkaan vakaasti!


      • Nadasja-emilia
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinä olet sapattisi omaksunut serkultasi adventistipapilta, adventistisisareltasi ja niiltä adventistien leireiltä ja una-fortunan adventistivaimolta anne-elinalta, etkä mistään kristillisestä lähteestä.

        Sitä paitsi mikä on Paavolankin epäraamatullisen sapattivouhotuksen tausta, hänhän on pitänyt vuosikaudet nettisivuja ellensapatista irtipääsemättömän ex-adventistin kanssa.

        Eiköhän ne kaikkien teidän tienne johda sylttytehtaalle, eli Adventtikirkon fundamentaalisiin opinkohtiin ja niiden tuojaan Ellen Whiteen ja sitäkautta eksyttäjähenkeen, tuohon demoniin, joka vuosikymmenet oli Ellen Whiten henkioppaana.

        Uskossa Jeesukseen sinäkin voisit päästä sapatin lepoon Jeesuksessa eikä sinun tarvitsisi jäädä mielistelemään adventisteja eikä orjuuttamaan itseäsi päiväsapattien alle. Kun rakensit hiekalle eli ihmisille talosi sortui (Mat 7)- aloita uusi rakentaminen Jeesus-perustalle.

        vaikka pidänkin pyhänä sen päivän minkä Jumala pyhitti ja siunasi.

        Miksi muuttaisin pyhäksi jonkun ihmisten määräämän päivän?

        Sillä enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.

        Kristus saakoon valaista meille jokaiselle Jumalan tahdon, sitä rukoilen.


      • Nadasja-emilia kirjoitti:

        vaikka pidänkin pyhänä sen päivän minkä Jumala pyhitti ja siunasi.

        Miksi muuttaisin pyhäksi jonkun ihmisten määräämän päivän?

        Sillä enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.

        Kristus saakoon valaista meille jokaiselle Jumalan tahdon, sitä rukoilen.

        Ethän sinä Jumalaa usko, vaan olet rakentanut hiekalle eli ihmisille (Mat 7:15-29). Roikut kaikenmaailmaan harhaoppisissa ihmisissä etkä Jeesuksessa.

        Jumala on sanonut sinulle: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" (Tiit 3:10)

        Enkä ole nähnyt sinun kertaakaan varoittavan harhaoppisia adventisteja saati kahdesti. Jumalan omia taas olet solvannut ja yrittänyt eksyttää harhaoppiin, adventismiin.

        Joten älä puhu mitään, että olisit muka uskossa. Olet pitkälle paatunut uskonnollisten lauseiden latelija, eksyttäjä ja uskovien parjaaja!


      • benedi=siunattu

        Ellen..." Ja Ellen siunasi ja pyhitti sen, ..ja hän lepäsi kaikesta luomistyöstänsä jonka oli tehnyt"
        Vai Ellen nimellä se Jeesuskin jo kulkee?
        No, miksei kulkisi, onhan hän " sen lahkon päämies"

        Onhan Jeesuksella toki muitakin nimiä...ehdotan mm. ehjee, Jahve, ja " M i n ä O l e n " ...enkeli Miikael, tuo enkelien ylin Johtaja, on Kivi, mutta etunimi ei ole Aleksi...
        Onhan minullakin monta nimeä...benkku, ideneb, joskin on epäilyjä että Antti kähmi sen lupaa kyselemättä, ..on benedi ja benedi = siunattu,

        Hyvällä miehellä on monta nimeä...ja tarkoitan sillä nyt Jeesusta


      • benedi=siunattu
        veli.vapaa kirjoitti:

        uskoa Jumalaa, joka antoi käskyt, kenelle ja miksi?

        3. Moos. 27:34
        Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle ISRAELILAISIA VARTEN.

        Jumala antoi käskynsä VAIN israelilaisia VARTEN, ja syy selviää tästä.

        1. Tim.1.

        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan,
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

        Minua kiinnostaa vain Jeesuksen opetukset, jotka Pyhä Henki minulle avaa ja opettaa. Maalliset lait ovat esivallan tekemiä, ja vaikka et rikkoisi ainuttakaan niistä, et pelastu ilman uskoa. Eikä Jumalalle kelpaa mikään uskominen johonkin lahkoon ja sen vääristelyihin. On vain YKSI usko joka vie perille, ja se usko perustuu puhtaaseen evankeliumiin, eikä ihmisten keksimiin taruihin.
        Vanhurskas elää uskosta, pyhitettynä ja vapaana kaikista vanhan liiton ja ihmisoppien ikeistä.

        ...sinä käsittäisit että Mooseksen lakia Mal 4: 4 ..ei tehty täydelliseksi Heb 7: 19
        Jumala teki oman lakinsa täydelliseksi ja kirjoitti sen siksi kiveen! Ps 19: 7

        5 Moos. 10:1-4 Kivitaulut oikein!!
        Mooseksen laki se komeilee puolestaan kirjassa!! 5 Moos 31: 24 ja 2 Aikak. 35: 12

        Sitähän kanniskeltiin Arkin sivulla veliseni 5 Moos 31: 26
        Ja kun Jumalan laki sai kunniapaikan , sen sisällä 5 Moos 10: 5

        Katsos, kun oikein kova myrsky tulee, niin se joka on arkin sisällä, se säilyy, ja se joka on arkin sivuilla se huuhtoutuu pois, veliseni!!

        Ai ei vai ? Kyllä, kyllä vaan , Kristushan se poisti sellaiset jotka rumensivat Arkin ulkoseiniä
        Ef 2: 15
        Ja ristillehän se jäi Kol 2: 14....Mutta Jeesus ei jäänyt sinne lakinsa kanssa,...joten se on edelleen pyhä, oikea ja hyvä Room 7: 12..kuten Jumalakin.

        Jos olisit uskossa, etkä juoksisi Askossa , niin tietäisit että " uskovainen vahvistaa tämän lain" Room 3: 31

        Mutta sinä et vahvista, koska olet onttopäinen mies, etkä kovin hengellinen kuten Jumalan laki on!! Room 7: 14


      • benedi=siunattu
        advrx kirjoitti:

        Jumalan laki EI OLE käskyjä ja kieltoja!
        Jumalan laki asettaa teoille seuraamukset, mutta ei kieltäen ja käskien!
        Se näyttää olevan adventistin vaikea ymmärtää. Kyse on kahdesta täysin eri järjestelmästä.
        Kymmenen käskyä ei kata kaikkia elämään kuuluvia asioita, mutta Jumalan laki senmsijaan kattaa sekä hyvät että pahat teot. Jumalan laki toimii siten, kuin on opetettuna Jeesuksen ja Hänen apostoliensa opetuksissa.
        Jeesus sovitti ihmiset, lunastamalla heidät pois Jumalan rangaistuksen alaisuudesta itsensä, Pojan alaisuuteen .
        Näin me kristityt enmme suinkaan ole laittomuuden tilassa vaikka emme olekaan adventistien tapaan omavalintaisesti kymmenien käskyjen alaisina. Adventisteja koskevat säännöt eivät koske meitä kristittyjä, emmekä me ole adventistien pääkonfferenssin päätöksien alamaiset. Adventistien pääkonfferenssilla ei ole hyttysen vertaa oikeudellisuutta määräillä saati ohjailla muita kuin adventisteja.
        Tiedän, että adventistit kiertävät kaikki esitetyt todistelumme ja puhuvat hyvää päivää kirvesvartta tyyliin meidän kerallamme.

        Eihän siellä kaikki ole kieltoja...onhan siellä mm. " Muista pyhittää lepopäivä....lue itse loppuun


      • näet
        benedi=siunattu kirjoitti:

        Eihän siellä kaikki ole kieltoja...onhan siellä mm. " Muista pyhittää lepopäivä....lue itse loppuun

        Et tajua mitään siitä, miten me kristityt Jumalan suunnitelman, Evankelumin ymmärrämme pelastukseen johtavana loogisena suunnitelmana. Et ymmärrä siitä tippaakaan. Ja omasi on siitä täysin poikkeavaa.
        Meillä jokainen Raamatussa oleva Jumalan ilmoitus kertoo siitä suunnitelmasta ja loppuun asti se on kerrottu apostolien opertuksissa. Nämä kaikki ovat yhtä, saunmattomasti toisiinsa liittyvää kokonaisuutta, joka on maailmalta piilossa ja piilossa adventisteilta myöskin! Teillä oleva hapatuksen huppu peittää teiltä ymmärtämästä mitään muuta mahdollisuutta kuin adventismin. Eikä adventismi toimi!


      • Liisaseni
        uskova_1 kirjoitti:

        Ethän sinä Jumalaa usko, vaan olet rakentanut hiekalle eli ihmisille (Mat 7:15-29). Roikut kaikenmaailmaan harhaoppisissa ihmisissä etkä Jeesuksessa.

        Jumala on sanonut sinulle: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" (Tiit 3:10)

        Enkä ole nähnyt sinun kertaakaan varoittavan harhaoppisia adventisteja saati kahdesti. Jumalan omia taas olet solvannut ja yrittänyt eksyttää harhaoppiin, adventismiin.

        Joten älä puhu mitään, että olisit muka uskossa. Olet pitkälle paatunut uskonnollisten lauseiden latelija, eksyttäjä ja uskovien parjaaja!

        Vaan usko Jumalan oikeudenmukaisuuteen ja armoon jokaista luotuaan kohtaan joka Hänen nimeään avuksi huutaa.


    • Juutalaisten sapatti on edelleen viikonpäivistä lauantaisin ei kai sitä kukaan ole kiistämässä.
      Minulle sunnuntai merkitsee kristittyjen lepopäivää ja sapatti juutalaisten lepopäivää.

      Mutta tosi elämässä vuorotyöläisenä en voi mitenkään nauttia teidän päivätyöläisten viikonloppu vapaista (lepopäivistä).
      Joten minulle ainakin ihan sama minä päivänä kukin lepää.
      Joten ei voi kun ihmetellä sitä, että jotku ne jaksaa jauhata yhdestä ainoasta päivästä elämän ja kuoleman kysymyksenä. Joka lepää, lepää sitten, mutta turha paukutella henkseleitä..

      • Juutalaisten sapatti on edelleen viikonpäivistä lauantaisin,
        ei kai sitä kukaan ole kiistämässä.
        Minulle sunnuntai merkitsee kristittyjen lepopäivää
        ja sapatti juutalaisten lepopäivää.

        Kaikki hyvin kun koko viikonlopulle riittää painoarvoa.
        Perajntai tietysti on hieman hankala työelämälle, kun se
        on myös normaali työpäivä.


      • Uudenliiton ihminen

      • veli.vapaa
        Uudenliiton ihminen kirjoitti:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Seitsemas paiva

        Kun Jumala loi sabatin IHMISTÄ varten, ei silloin ollut vielä mitään eri kansoja, juutalaisia sen enempää, kuin muitakaan.

        ITSE seitsemäntenä päivänä, mitään muuta käskyä Hän ei antanut hengeätäessään töistään. Sapattilaki annettiin vain israelilaisille, jote tottakai HEIDÄN tulee toimia Jumalan antaman käskyn mukaan. Pakanoille ei ole annettu yhtäkään lakia eikä käskyä, sen todistaa Jumalan sana, ja lakikin loppui Kristukseen, jokaiselle JOKA USKOO.

        Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.


      • "Käsialasta tunnet"
        veli.vapaa kirjoitti:

        ITSE seitsemäntenä päivänä, mitään muuta käskyä Hän ei antanut hengeätäessään töistään. Sapattilaki annettiin vain israelilaisille, jote tottakai HEIDÄN tulee toimia Jumalan antaman käskyn mukaan. Pakanoille ei ole annettu yhtäkään lakia eikä käskyä, sen todistaa Jumalan sana, ja lakikin loppui Kristukseen, jokaiselle JOKA USKOO.

        Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        tarkoitettu ihmiselle levoksi ja iloksi, niin että ihminen ei ole sapattia varten palvoakseen sitä päivää, vaan ihmisen tulee pavoa SAPATIN HERRAA, pitämällä pyhänä sen päivän, jonka Hän pyhitti. Minkä Jumala itse on pyhittänyt niin SE ON PYHÄ!

        Jeesus myöskin sanoi, että ihminen saa tehdä hyvää sapattinakin. Ei siis ole kiini tekemisistä, vaan arvostuksesta, siitä, että sanoo sen pyhäpäiväksi, mikä on Jumalan pyhittämä ja lepopäiväksi siunaama..

        Ottaen huomioon ne ihmismääräykset, johon juutalaisten lisäämät ankarat kiellot ja käskyt koskien sapattia olivat sen johtaneet. Kuten esim, että ei ole sopivaa kantaa kädessään edes nenäliinaa, sillä sekin oli "taakan kantamista."

        Näistä madänäisyyksistä Jeesus teki lopun ja kirkasti Jumalan antaman lepopäivän alkuperäiseen tarkoitukseensa. Levon päiväksi. Mutta näitä ei voi ymmärtää kukaan, jos ei Jumala itse kirkasta tätäkin asiaa.

        Kauan takkuillin itsekkin.

        Kun sitten yhtenä päivänä vain iski, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Miksi en pitäisi pyhänä sitä, minkä Jumala on pyhittänyt? Niin, miksi?

        Hengelliset asiat ovat hengellisiä ja lihalliset ovat lihallisia. Hengelistä ihmistä ei ymmärrä kukaan, muutakuin itse hengessä oleva.


      • Uudenliiton ihminen kirjoitti:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Seitsemas paiva

        Kun Jumala loi sabatin IHMISTÄ varten, ei silloin ollut vielä mitään eri kansoja, juutalaisia sen enempää, kuin muitakaan.

        >>Kun Jumala loi sabatin IHMISTÄ varten, ei silloin ollut vielä mitään eri kansoja, juutalaisia sen enempää, kuin muitakaan.>>

        Jopas nyt jotakin! Kenelle se sapatti ennen ihmistä luotiin kun se luotiin jo ennen ihmistä? Eläimillekö?


      • lukaisepa Raamattua
        Epiktetos kirjoitti:

        >>Kun Jumala loi sabatin IHMISTÄ varten, ei silloin ollut vielä mitään eri kansoja, juutalaisia sen enempää, kuin muitakaan.>>

        Jopas nyt jotakin! Kenelle se sapatti ennen ihmistä luotiin kun se luotiin jo ennen ihmistä? Eläimillekö?

        Oli ihminen, mutta ei eri kansoja. Adam ja Eeva eivät olleet eri kansoja keskenään.


      • Ja verrattuna
        "Käsialasta tunnet" kirjoitti:

        tarkoitettu ihmiselle levoksi ja iloksi, niin että ihminen ei ole sapattia varten palvoakseen sitä päivää, vaan ihmisen tulee pavoa SAPATIN HERRAA, pitämällä pyhänä sen päivän, jonka Hän pyhitti. Minkä Jumala itse on pyhittänyt niin SE ON PYHÄ!

        Jeesus myöskin sanoi, että ihminen saa tehdä hyvää sapattinakin. Ei siis ole kiini tekemisistä, vaan arvostuksesta, siitä, että sanoo sen pyhäpäiväksi, mikä on Jumalan pyhittämä ja lepopäiväksi siunaama..

        Ottaen huomioon ne ihmismääräykset, johon juutalaisten lisäämät ankarat kiellot ja käskyt koskien sapattia olivat sen johtaneet. Kuten esim, että ei ole sopivaa kantaa kädessään edes nenäliinaa, sillä sekin oli "taakan kantamista."

        Näistä madänäisyyksistä Jeesus teki lopun ja kirkasti Jumalan antaman lepopäivän alkuperäiseen tarkoitukseensa. Levon päiväksi. Mutta näitä ei voi ymmärtää kukaan, jos ei Jumala itse kirkasta tätäkin asiaa.

        Kauan takkuillin itsekkin.

        Kun sitten yhtenä päivänä vain iski, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Miksi en pitäisi pyhänä sitä, minkä Jumala on pyhittänyt? Niin, miksi?

        Hengelliset asiat ovat hengellisiä ja lihalliset ovat lihallisia. Hengelistä ihmistä ei ymmärrä kukaan, muutakuin itse hengessä oleva.

        Yhtähyvin voidaan sanoa, ettei ihminen ole työtä varten vaan työ on ihmistä varten.
        Miksi sinulla sana "varten" saa sapatin kohdalla eri merkityksen kuin mikä sillä on Suomenkielessä?
        Miksi teillä on adventismin sanakirja, joka poikkeaa monin kohdin virallisesta äidinkielewstä?
        Kymmenet käskyt? Voihan rähmä teitä.
        Te olette omituisia sananmuuntelijoina.
        Näyttääkin sille, ettei löydy sellaista sanankäytön aluetta, jossa adventistit olisivat pitäytyneet siihen, joka on varsinaisesti kielen oma tarkoitius ja merkitys. Jopa muiden viestien sanoille te tymppäätte toisen adventismisen merkityksen kuin jota kirjoittajat itse esittävät! Eikö tuo ole luvatonta meinikiä? -( minä vaan kysyn)


      • pyhitti ja siunasi
        veli.vapaa kirjoitti:

        ITSE seitsemäntenä päivänä, mitään muuta käskyä Hän ei antanut hengeätäessään töistään. Sapattilaki annettiin vain israelilaisille, jote tottakai HEIDÄN tulee toimia Jumalan antaman käskyn mukaan. Pakanoille ei ole annettu yhtäkään lakia eikä käskyä, sen todistaa Jumalan sana, ja lakikin loppui Kristukseen, jokaiselle JOKA USKOO.

        Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        sen lepopäiväksi ihmistä varten. Vai väitätkö Jeesusta valehtelijaksi?

        Jeesus sanoi että sapatti on ; a s e t e t t u i h m i s t ä v a r t e n!


      • että...
        pyhitti ja siunasi kirjoitti:

        sen lepopäiväksi ihmistä varten. Vai väitätkö Jeesusta valehtelijaksi?

        Jeesus sanoi että sapatti on ; a s e t e t t u i h m i s t ä v a r t e n!

        sapatti on ASETETTU ihmistä varten!

        Siis ASETETTU ! Kuka muu olisi asettanut sapatin kuin Jumala, LUOJAMME ?


      • alifariseus
        että... kirjoitti:

        sapatti on ASETETTU ihmistä varten!

        Siis ASETETTU ! Kuka muu olisi asettanut sapatin kuin Jumala, LUOJAMME ?

        oikein ihminen tapetaan 2.Moos.31:15" Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on kuoltava. "


      • näit!!!
        alifariseus kirjoitti:

        oikein ihminen tapetaan 2.Moos.31:15" Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on kuoltava. "

        On tärkeää totella Jumalan ohjeita, eikä lähteä niitä kumoamaan. Jos ihminen uskoo Raamatun sanan Jumalalta tulleeksi, niin hän myöskin tottelee sitä.

        Miksi niskuroida Jumalan hyviä ja oikeudenmukaisia ohjeita vastaan?

        Kuinkas kävikään saatanalle, kun se alkoi niskuroida? Jumala eroitti sen yhteydestään ja heitti maan päälle.


      • alifariseus
        näit!!! kirjoitti:

        On tärkeää totella Jumalan ohjeita, eikä lähteä niitä kumoamaan. Jos ihminen uskoo Raamatun sanan Jumalalta tulleeksi, niin hän myöskin tottelee sitä.

        Miksi niskuroida Jumalan hyviä ja oikeudenmukaisia ohjeita vastaan?

        Kuinkas kävikään saatanalle, kun se alkoi niskuroida? Jumala eroitti sen yhteydestään ja heitti maan päälle.

        ihmisparkojen kiusaksi? Olipa omituista, mutta niin sekin että "taivaassakaan" tuon mukaan ei ole kovin hyvät olot. Job taas esittää tämän version, saatanaa ei ollut heitetty mihinkään vaan hän pysyi juoksupoikana:"Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan.
        7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."


      • tai EI ?
        alifariseus kirjoitti:

        ihmisparkojen kiusaksi? Olipa omituista, mutta niin sekin että "taivaassakaan" tuon mukaan ei ole kovin hyvät olot. Job taas esittää tämän version, saatanaa ei ollut heitetty mihinkään vaan hän pysyi juoksupoikana:"Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan.
        7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."

        väitätkö Jeesusta valehtelijaksi?

        Jeesus sanoi että sapatti on : ASETETTU ihmistä varten!
        Lue se Markuksen evankeliumista, niin uskot!


    • huutia siulle

      Sapatti on annettu vastapainoksi työhön kiroamiseen. (1.Mooseksen kirja:
      3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." )

      Näin lepopäivälle tulee monta selventävää järjellistä merkitystä.
      Varsinkin, kun työnteko oli säädetty, Jumala tahtoi vapauttaa israelilaiset työstä sinä päivänä, jolloin heille oli säädetty Sapattiin kuuluvia asetuksia. Muutenhan Sapatti olisi ollut viikon rankin päivä.
      Adventismin tapojen noudattaminen voi ollakin viikon rankin päivä, ainakin täällä, missä muut päivät saamme tehdä työtä kotona, ja sapattisin pitäisi matkustaa pakanan pitkälle adventtikirkkoon.

      • ### Sapatti on annettu vastapainoksi työhön kiroamiseen. (1.Mooseksen kirja:
        3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, ###

        Kyllä se on siunattua että löytää työtä, ei se kirottua ole kuin vain laiskiaisille.
        Jumala tosin ilmoitti lepäävänsä seitsemännestä päivästä lähtien, sillä hän sai
        luomistyönsä loppusilaukset valmiiksi kuudentena päivänä.
        Mutta ihminen ei sapatinlevosta kerennyt nauttimaan, sillä heidät ajettiin tuosta
        sapattimaasta, paratiisista (Eurratin ja Tigrisin välissä, Irakissa) ulos ja siellä
        ulkopuolella oli sitten työtä vuorotta. Sapatti tuli sitten vasta juutalaisen lain myötä.


      • olit väärässä, taaski ;=?)
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ### Sapatti on annettu vastapainoksi työhön kiroamiseen. (1.Mooseksen kirja:
        3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, ###

        Kyllä se on siunattua että löytää työtä, ei se kirottua ole kuin vain laiskiaisille.
        Jumala tosin ilmoitti lepäävänsä seitsemännestä päivästä lähtien, sillä hän sai
        luomistyönsä loppusilaukset valmiiksi kuudentena päivänä.
        Mutta ihminen ei sapatinlevosta kerennyt nauttimaan, sillä heidät ajettiin tuosta
        sapattimaasta, paratiisista (Eurratin ja Tigrisin välissä, Irakissa) ulos ja siellä
        ulkopuolella oli sitten työtä vuorotta. Sapatti tuli sitten vasta juutalaisen lain myötä.

        Itse et ole nyt ajan tasalla!
        Ei työtä annettu ihmiselle siunauksena.

        ===>> 16. Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
        17. Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
        18. orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
        19. Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

        JA kun Israel keräsi mannaa kuutena päivänä, se katsottiin heille työksi.
        Jos tyota "työtä" teki seitsemäntenä päivänä, se oli rikos Jumalan säätämystä vastaan sillä Jumala oli nimenomaan kieltänyt keräämästä seitsemäntenä päivänä.
        Mutta ennen tuota keräämiskieltoa, edellisenä "sapattina" heillä oli kerättävänään viiriäisiä, ja silloin tuo puuha ei vielä ollut kielletty'ä! >>>> 8. Ja Mooses sanoi vielä: "Herra antaa teille tänä iltana lihaa syödäksenne ja huomenna leipää (huomenna leipää = mannaa, ensimmäinen päivä)yltäkyllin ravinnoksenne, koska Herra on kuullut teidän napinanne, kun olette napisseet häntä vastaan. Sillä mitä olemme me? Ette ole napisseet meitä vastaan, vaan Herraa vastaan."


      • uteljas
        olit väärässä, taaski ;=?) kirjoitti:

        Itse et ole nyt ajan tasalla!
        Ei työtä annettu ihmiselle siunauksena.

        ===>> 16. Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
        17. Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
        18. orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
        19. Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

        JA kun Israel keräsi mannaa kuutena päivänä, se katsottiin heille työksi.
        Jos tyota "työtä" teki seitsemäntenä päivänä, se oli rikos Jumalan säätämystä vastaan sillä Jumala oli nimenomaan kieltänyt keräämästä seitsemäntenä päivänä.
        Mutta ennen tuota keräämiskieltoa, edellisenä "sapattina" heillä oli kerättävänään viiriäisiä, ja silloin tuo puuha ei vielä ollut kielletty'ä! >>>> 8. Ja Mooses sanoi vielä: "Herra antaa teille tänä iltana lihaa syödäksenne ja huomenna leipää (huomenna leipää = mannaa, ensimmäinen päivä)yltäkyllin ravinnoksenne, koska Herra on kuullut teidän napinanne, kun olette napisseet häntä vastaan. Sillä mitä olemme me? Ette ole napisseet meitä vastaan, vaan Herraa vastaan."

        "Ei työtä annettu ihmiselle siunauksena."

        Ei ehkä ihmiselle ja adventistille siunata työtä, mutta minä maan matonen tarvitsisin työtä. On monta elätettävää.
        Olen ehkä jumalaton mutta työtä kaipaan. En osaa lekotella joutilaana tai kierrellä turistina Jumalan luomalla
        planeetalla. Gorillatkin keskiafrikassa on jo nähty.

        2. Tess. 3:10
        Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.

        Entä vanhan testamentin aikoihin ... oliko työ kirous?
        Profeetta Aamos 6.

        3 Voi teitä, jotka lykkäätte kauas pahan päivän, mutta vedätte luoksenne väkivallan, valtaistuimelle istumaan;
        4 jotka makaatte norsunluusohvilla ja venytte leposijoillanne, syötte karitsoita laumasta ja vasikoita navetasta;
        5 jotka sepustatte lauluja harpulla säestäen ja sommittelette soittimia kuin mikäkin Daavid;
        6 jotka juotte viiniä maljoista ja voitelette itsenne parhaalla öljyllä, mutta ette murehdi Joosefin sortumista!
        7 Sentähden heidän nyt täytyy mennä pakkosiirtolaisuuteen pakkosiirtolaisten etunenässä. Silloin lakkaavat venyjäin ilohuudot.


      • Eikös se nyt ole melko lyhyt matka, jonka juutalaisten sapattimääräysten mukaan saa sapattina kulkea? Eikös se ole sapatin rikkomistakin jos tallustelee tuollaisen pitemmän matkan sapatina kirkkoon. Vielä, jos ottaa taksin, niin eikö silloin ole viettelemässä taksikuskia sapattimääräysten rikkomiseen eli synnin tekoon maksamalla tälle kyydistä?


      • miten he paremmin
        Epiktetos kirjoitti:

        Eikös se nyt ole melko lyhyt matka, jonka juutalaisten sapattimääräysten mukaan saa sapattina kulkea? Eikös se ole sapatin rikkomistakin jos tallustelee tuollaisen pitemmän matkan sapatina kirkkoon. Vielä, jos ottaa taksin, niin eikö silloin ole viettelemässä taksikuskia sapattimääräysten rikkomiseen eli synnin tekoon maksamalla tälle kyydistä?

        Eihän sapattina saanut juhtaakaan työllistää, eihän taksi tahi linja-autokuskin palvelusten käyttö ole yhtään luvallisempaa. Eikä palvelijoita saanut käyttää työnteossa sapattina.
        Adcventisti on tekopyhyyden ruumiillistuma. Itse hän ei noudata, mutta syyttää muita noudattamatta jättämisestä. On parempi, jos ei lupaa noudattaa, kuin että lupaa adventistin tavoin eikä kuitenkaan täytä lupaustaan ja noudata!


    • Kas kun ei yksikään adventisti vaivautunut katsomaan ja sanomaan aamen. Ei minullakaan mitään sanottavaa ole
      "sabatista", mutta katkeran kitkerästä aloituksesta kylläkin. Jos sabatti noin myrkyttää mielen, niin parempi
      olisi kiertää kaukaa tuo saunapäivä.

      POLEMIIKKIA SIRKKA-IITAN JULISTAMASTA SAPATTIPAKOSTA

      ### Jeesus Kristus vapautti kansansa orjuuttavasta ja väärästä sapatin vietosta, mutta ei kumonnut sitä.
      Sapatti tehtiin ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten!
      ... onneksi suurin osa adventisteistakin on päässyt pois jo sabatin orjuudesta ... ###

      Kovasti heitä on koetettu orjuuttaa. "Minun ei tule hyväksyä sunnuntain pyhyyttä" - näin joutuu toteamaan
      adventtikirkon ilmestyskirjaseminaarissa ja kysehän on sapattipakosta (lauantai). Sunnuntaita EI SAA
      hyväksyä lepopäiväksi vaan ainoastaan pe klo 18 - la klo 18 on sapatti. Hyvä jos adventistit ovat tuosta
      lauantaipakosta päässeet irti.

      Alex-8 varmaankin kohta rientää nimettömänä puolustamaan Sirkka Iitan viestiä tavalla tai toisella,
      vaikkapa korostamalla, että Jeesus naulitsi ristille väärät sabattitavat ja asetti pelastuksen ehdoksi
      oikeat sabattitavat. Mutta tiedämmehän jo vuosien varrelta että alex-8:n viestit ovat sittenkin yhden
      asian viestejä - ku-olemattomuusviestejä. Lähes jokaisessa alexin viestissä on semmoinen piiloviesti,
      että helvetti oli vain muuan kaatopaikka ja että sitä kaatopaikkaa ei enää ole.

    • >>Sensijaan Jeesus ei muutanut lepopäivän pyhyyttä sununtaille.>>

      No, ei kai ns. historiallinen Jeesus muuttanutkaan, koska oli juutalainen mutta 'kristitty Jeesus' tuon näyttää muuttaneen jo pari vuosituhatta sitten.

      • 19

        Pitäisikö siis hylätä kaikki, mitä tuo "juutalainen Jeesus" sanoi ja teki?
        Missäs kohtaa tuo "kristitty Jeesus" käski muuttaa lepopäivän pyhyyden sunnuntaille?


      • 19 kirjoitti:

        Pitäisikö siis hylätä kaikki, mitä tuo "juutalainen Jeesus" sanoi ja teki?
        Missäs kohtaa tuo "kristitty Jeesus" käski muuttaa lepopäivän pyhyyden sunnuntaille?

        >>Missäs kohtaa tuo "kristitty Jeesus" käski muuttaa lepopäivän pyhyyden sunnuntaille? >>

        Ka, sillä kohtaahan tuo sen teki kun alkoi viettää sunnuntaipäivää lepopäivänä juutalaisen sapatin sijaan.


      • 19
        Epiktetos kirjoitti:

        >>Missäs kohtaa tuo "kristitty Jeesus" käski muuttaa lepopäivän pyhyyden sunnuntaille? >>

        Ka, sillä kohtaahan tuo sen teki kun alkoi viettää sunnuntaipäivää lepopäivänä juutalaisen sapatin sijaan.

        Tarkoitin, missä kohtaa Raamattua lukee sellainen asia, että Jeesus alkoi viettää sunnuntaita pyhäpäivänä sapatin sijaan ja käski meidän tehdä samoin.


      • 19 kirjoitti:

        Tarkoitin, missä kohtaa Raamattua lukee sellainen asia, että Jeesus alkoi viettää sunnuntaita pyhäpäivänä sapatin sijaan ja käski meidän tehdä samoin.

        >>Tarkoitin, missä kohtaa Raamattua lukee sellainen asia, että Jeesus alkoi viettää sunnuntaita pyhäpäivänä sapatin sijaan ja käski meidän tehdä samoin.>>

        Noo, eipä tuolla juuri kirjaimellisesti noin sanota eikä käsketä mutta Uusi Testamentti ehkä antaisi ymmärtää, ettei Jeesus senjälkeen kun hän oli 'kuollut ja kuopattu' ja myös ylösnousut, ollut kovinkaan sidoksissa juutalaisten lakiin. Eipähän tuota edes missään mainita hänen käyneen ylösnousemuksensa jälkeen edes sapattina synagoogassa vaikka maisen vaelluksensa aikana niin tapasi tehdäkin. - Sunnuntaisin lepopäivää viettävät kristityt taitavat mieltää enemmän itsensä tuon ylösnousseen palvelijoiksi kuin ennen Golgatan tapahtumia eläneen Jeesuksen.


      • Epiktetos kirjoitti:

        >>Tarkoitin, missä kohtaa Raamattua lukee sellainen asia, että Jeesus alkoi viettää sunnuntaita pyhäpäivänä sapatin sijaan ja käski meidän tehdä samoin.>>

        Noo, eipä tuolla juuri kirjaimellisesti noin sanota eikä käsketä mutta Uusi Testamentti ehkä antaisi ymmärtää, ettei Jeesus senjälkeen kun hän oli 'kuollut ja kuopattu' ja myös ylösnousut, ollut kovinkaan sidoksissa juutalaisten lakiin. Eipähän tuota edes missään mainita hänen käyneen ylösnousemuksensa jälkeen edes sapattina synagoogassa vaikka maisen vaelluksensa aikana niin tapasi tehdäkin. - Sunnuntaisin lepopäivää viettävät kristityt taitavat mieltää enemmän itsensä tuon ylösnousseen palvelijoiksi kuin ennen Golgatan tapahtumia eläneen Jeesuksen.

        >>Sunnuntaisin lepopäivää viettävät kristityt taitavat mieltää enemmän itsensä tuon ylösnousseen palvelijoiksi kuin ennen Golgatan tapahtumia eläneen Jeesuksen. >>

        Kerroit aika paljon ! Huomaako kukaan? Ylösnousseen Jeesuksen palvelijoita. Jotku nojaa ikäänkuin kaikki olisi käskyissä tai laissa, eivätkä tästä näe alex-adventistinenäänsä pidemälle.

        Kristitty ei voi elää kahdessa liitossa. Uusi liitto jonka Jeesus perusti siinäpä sitä kristityt lepää.
        Jeesus julisti uuden liiton ja tuli tämän takaajaksi. Voimme luottavaisesti astua tähän liittoon, joka kestää.
        Ei tarvitse kuunnella adventistien vesityksiä, ovat kristinuskon vesittäjiä omilla höpötulkinnoillaan.


      • R.A.Pula
        19 kirjoitti:

        Pitäisikö siis hylätä kaikki, mitä tuo "juutalainen Jeesus" sanoi ja teki?
        Missäs kohtaa tuo "kristitty Jeesus" käski muuttaa lepopäivän pyhyyden sunnuntaille?

        Eihän kristittyjen lepopäivää voinut muuttaakaan, kun sellaista ei oltu määrättykään!
        Sinulta pyuuttuu ymmärrys siihen, mistä täällä muut puhuvat!
        TE väännätte kieroon Raamatun lisäksi myös kaiken, mitä vastapuolenne teille kertovat. Meidän kertomamme asiat eivät palaa teidän suustanne takaisin sellaisen merkityksen nkanssa, kuin mikä niillä on meitä lähtiessään.


      • benedi=siunattu

        " En minä muuta sitä, mikä minun huuliltani on lähtenyt"!!
        Kenenkäs huulilta se IV.s käsky on loppujen lopuksi lähtenyt?

        Jumalan eli Jeesuksen puhumahan se on 5 Moos 4: 12, 13


      • benedi=siunattu kirjoitti:

        " En minä muuta sitä, mikä minun huuliltani on lähtenyt"!!
        Kenenkäs huulilta se IV.s käsky on loppujen lopuksi lähtenyt?

        Jumalan eli Jeesuksen puhumahan se on 5 Moos 4: 12, 13

        >> " En minä muuta sitä, mikä minun huuliltani on lähtenyt"!!
        Kenenkäs huulilta se IV.s käsky on loppujen lopuksi lähtenyt?

        Jumalan eli Jeesuksen puhumahan se on 5 Moos 4: 12, 13 >>

        Täytyi oikein katsoa tuo mainitsemasi raamatunpaikka 5.Ms.4:12,13. - Ei siinä Jeesuksesta mitään mainita. Ei sinä aikana, johon Mooseksen kirjat viittaavat ollut juutalaisuudessa sen paremmin kuin muuallakaan mitään tietoa kristillisen kolminaisuus-jumaluuden toisesta persoonasta eli Jeesuksesta.


    • Tarkk'ampuja

      "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia ..."

      Miksi ihmeessä koetat tunkea ihmistä lauantaimuottiin jos kerran lepopäivä on ihmistä varten, eikä ihminen
      ole tarkoitettu lepopäivän orjaksi?

      Ihmisen, sinunkin, on mahdotonta muuttua, kun näin kauan olet eksyssä horrossaarnannut. Vaikka näkisit
      olevasi väärässä. Mutta juuri sitä vartenhan Jeesus tuli.

    • Liian pyhä ihmiselle

      Ihminen ei saa pilata Jumalan pyhää sapatinpäivää. Pois tieltä ihminen.

      • köyhä elämä

        Mistähän laeista ?,

        Jeesus puhuu Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        12:8. Sillä Ihmisen Poika on sapatin Herra.

        Evankeliumi Markuksen mukaan 2:27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
        7:9. Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        15:4. Sillä Jumala on sanonut: `Kunnioita isääsi ja äitiäsi`, ja `Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman`.
        Tuossa kerrotaan, että: `Jumala on sanonut`, ja puhutaan kymmenen käskyn yhdestä käskystä, että tuohon olisi voitu myös valita käsky: Jumala on sanonut: `Muista pyhittää lepopäivä,..seitsemäs päivä...`

        15:8. `Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; 9. mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä`.

        Kyllä Uuden Testamentin puolella nojaudutaan yhä Vanhan Testamentin käskyihin, että tätä asiaa ei mitenkään voi katsoa toisin.


      • otsikko (ei pakollin
        köyhä elämä kirjoitti:

        Mistähän laeista ?,

        Jeesus puhuu Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        12:8. Sillä Ihmisen Poika on sapatin Herra.

        Evankeliumi Markuksen mukaan 2:27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
        7:9. Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        15:4. Sillä Jumala on sanonut: `Kunnioita isääsi ja äitiäsi`, ja `Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman`.
        Tuossa kerrotaan, että: `Jumala on sanonut`, ja puhutaan kymmenen käskyn yhdestä käskystä, että tuohon olisi voitu myös valita käsky: Jumala on sanonut: `Muista pyhittää lepopäivä,..seitsemäs päivä...`

        15:8. `Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; 9. mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä`.

        Kyllä Uuden Testamentin puolella nojaudutaan yhä Vanhan Testamentin käskyihin, että tätä asiaa ei mitenkään voi katsoa toisin.

        Sinun esittämäsi tulkitatapa on punnittu ja todettu Raamatun itsensä Sanan vastaiseksi.
        Eikä se muutu hyväksi toistoja lisäämällä .
        Kukaan ei käänny adventismiin tuolla tavalla, eikä olisi oikeaa kääntymistä, mikäli tuon asian takia kääntyisi. Todellinen uskoontulo on vieras asia adventismissa.


      • köyhä elämä
        otsikko (ei pakollin kirjoitti:

        Sinun esittämäsi tulkitatapa on punnittu ja todettu Raamatun itsensä Sanan vastaiseksi.
        Eikä se muutu hyväksi toistoja lisäämällä .
        Kukaan ei käänny adventismiin tuolla tavalla, eikä olisi oikeaa kääntymistä, mikäli tuon asian takia kääntyisi. Todellinen uskoontulo on vieras asia adventismissa.

        No, kyllä se ei minulle ole vieras asia, että kyllä ihminen on uskoon tullessaan synnintuntoinen, ja meidän omasta sydämestähän lähtee kaikki jutut, että me olemme itse vastuussa uskomisestamme.

        En ole käännyttämässä, kun täällä näyttääkin vain liikkuvan parjaajien porukat, että kyllä täältä hyvin vähän löytyy perinjuurin puhdasta sydämenuskoa, että keitä he ovat, jotka tänne viestejään lähettävät ?


    • On loppujen lopuksi aika yllättävää, keitä tai minkälaisia ihmisiä Jeesuksen sapattimeininki närkästytti ...

      Joh. 5:15-19

      15 Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
      16 Ja sentähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina.
      17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
      18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
      19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

      Tämä oli varmaankin ihan uutta tietoa Sirkka-Iitalle ja kestää aikansa sulatella sitä. Voipi joutua nielemään
      sellaisenaan ja useasti jälkeenpäin antaa sen tulla ylös sisimmästä, märehdittäväksi eli pureskeltavaksi.
      Mutta voin taata että tämän Jeesuksen sanan käsittäminen vapauttaa todelliseen sapatinlepoon koko
      olemuksen: hengen ja sielun ja ruumiin.

      Luuk. 13:14
      Mutta synagoogan esimies, joka närkästyi siitä, että Jeesus paransi sapattina, rupesi puhumaan ja sanoi kansalle: "Kuusi päivää on, joina tulee työtä tehdä; tulkaa siis niinä päivinä parannuttamaan itseänne, älkääkä sapatinpäivänä".

      • Melk. adv.

        Vanhemman raamatun käännöksen sanamuoto oli siis, että Jeesus RIKKOI sapatille asetettuja sääntöjä, ei siis KUMONNUT koko sapattia:

        Raamatun kääntäjän moka, että tämä asia tulee näin väärinymmärretyksi.

        Senhän taas jokainen uskova ihminen tietää että Jeesus oli ja on Jumalan Poika.

        18. "Sentähden etsivät Juudalaiset häntä vielä enemmin tappaaksensa, ettei hän ainoastaan sabbatia _rikkonut,_ mutta myös sanoi Jumalan isäksensä, ja teki itsensä Jumalan kaltaiseksi."


        18 "Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan _kumonnut_ sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi."

        Näin sinun adventti seurakuntasikin asian ymmärtää, kysy vaikka Kailta tai Timolta?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      136
      1583
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1180
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      80
      1064
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      882
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      772
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      762
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      694
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      135
      657
    Aihe