Ystävä matkii

vihastuttavaa

Minun bestikseni matkii kaikessa. Se suututtaa hirveästi, kun aina minä ostan jotain niin seuraavana päivänä kaverillani on sama. Joskus pienenmpänä olen tainnut vähän vihjailla siitä hänelle, mutta ei se ole loppunut. Jos ottaisin esim. huulikorun kaverillani olisi heti samanlainen. Tosi ärsyttävää. Se vielä lisä ärsyynnystä että en haluaisi muilla olevan sellaista. Mistä se johtuu? Onko kokemuksia, että tykkäät ihan sikaa jostain bändistä etkä halua kavereidesi tykkäävän samasta? Jos kaveri tykkää niin se suututtaa ihan hirveesti. Myös se lävistys juttu, ku ei ois niin kivaa jos kaverillaki ois semmonen... =

38

6957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päkä300

      -älähän hermostu! -joko sulla on ystävä mistä pitää hankkiutua eroon tai olet "trendinluoja"

      • kuubo

        Matkiminen on imartelun korkein muoto.


      • kaivoon jos lupaan tehdä sen perässäs


      • Anonyymi

        Itsellänikin on yksi kaveriporukasta joka matkii koko ajan kaikessa ja se ärsyttää koska se on mun tyyli ja kerran kun huomautin mahdollisimman hellästi siitä niin kaveri otti päähänsä ja kertoi muille kavereille siitä että mä muka oon haukkunut sitä matkijaksi ja kaverit viellä usko sen me onneks selvitettiin se mut matkiminen jatkui ja alkoi tuntua siltä että mun muut kaverit alkoi vältellä ja haukkua mua koska mä mukamas matkin sitä yhtä kaveria.
        Niin ärsyttävää😭😭😭😭😡


    • lukenut

      Humanoidit ja maanalaiset esimerkiksi varastavat henkilöllisyyksiä tuolleen!

      • lukenut

        Sitten alkaa olla tosi kyseessä, kun alkavat kantapäillä hiippailla kulkiessa!

        Tuon rikoksen nimi on assimilaatio!


      • lukenut
        lukenut kirjoitti:

        Sitten alkaa olla tosi kyseessä, kun alkavat kantapäillä hiippailla kulkiessa!

        Tuon rikoksen nimi on assimilaatio!

        Jeesus sanoi:"Yli kaiken peljätkää sellaista, jolla on valta tapettuaan helvettiin heittää!"


    • Elämänsä seppä

      että teillä olisi yhteisiä kiinnostuksen aiheita. Kaikki mitä teet tai kuuntelet, ei ole uniikkia. Samallahan sinun täytyisi olla kateellinen muillekin lävistetyille ihmisille tai saman bändin kuuntelijoille. Ymmärrän tietysti, että haluat "oman jutun" ja jollain tapaa olet niin mustasukkainen niistä "omista jutuistasi" ettet haluaisi muiden olevan jakamassa sitä mielihyvää mitä niistä tunnet. Mutta se helpottaa kyllä ajan ja iän myötä.

    • Harmonie

      Mulla oli samanlainen kaveri, se matkis ihan kaikkea mitä tein, ostin laukun, erehdyin kertomaan mistä sen ostin, niin seuraavana päivänä kaverilla oli samanlainen, siitä opin etten koskaan kertonut mistä tavarani ostin, mutta se ei häntä estänyt.
      Kaveri oli aina samaa mieltä, kaupastakin osti samat ruoat kuin minä, tosi häiritsevää, lopetin tämän kaverisuhtee, kun alkoi olla jo vähän pelottavaakin, kun matki ihan kaikkea mitä tein.

    • ystävät tärkeitä

      sun bestis selvästi ihailee sun makua, ja on epävarma omastaan. mitäs jos menisitte yhdessä ostoksille ja opastaisit bestistäsi löytämään oman tyylinsä. hän kuitenkin luottaa sun makuun ja sanaan, niin minusta voisit kannustaa häntä tuossa oman tyylinsä löytämisessä. silloin ette olis kuin kaksi marjaa, ja sinunkin olo helpottuisi. =D

    • --------

      Ystävälläni oli samanlainen ongelma työkaverinsa kanssa. Lopulta ystäväni ei enää kertonut mistä oli ostanut uuden vaatteen, tai valehteli sen olevan vanha tai ystävältä saatu. Pienen etäisyyden ottaminen auttoi.

      Itsellä oli myös ystävä joka alkoi matkimaan pukeutumistani. Kun huomautin asiasta, hän loukkaantui, koska en ottanut asiaa ihailuna. Eli hän oli ihaillut tyyliäni. Toisaalta herttaista, toisaalta ahdistavaa. Joskus viihteelläkin olimme kuin kaksoset. Se vähän hävetti. :) No, onneksi avasin suuni asiasta, koska hän vähän himmasi matkimistaan.

    • Itä-suomalainen "mummo"

      Mulla sama koko pienen ikäni (yli 60). Se johtuu siitä, että jotkut ovat niin epävarmoja, että täytyy tehdä samalla tavalla kuin ystävä, jolla on hyvä maku. Minun ystäväni jopa sisustaa kotinsa samalla tavalla. Ei auta vaikka sanoisit suoraan. Toinen naapuru yrittää myös elää samalla tavalla ja jos ostat jotain uutta tai laitat pihallesi kukkia, naapurilla on kohta samanlaiset. ÄRSYTTÄVÄÄ. Mutta se vain todistaa, että ne ovat epävarmoja eikä heillä ole omaa makua. Yritä vain kestää.

    • satanolla

      Loppu ku sanoin siitä sille päin naamaa kaveriporukassa kaikkien kuullen.:D Pieni paini perään ja ollaan taas kavereita paitsi että nyt se ei matki enää. Kokeile samaa, jos se ei sitä kestä niin ei se mikään oikea kaveri olekkaan.

      • Diipa Daapa

        "Loppu ku sanoin siitä sille päin naamaa kaveriporukassa kaikkien kuullen,"

        No oletpa sinäkin reilu kaveri. Et sitten kahdenkesken pystynyt asiasta sanomaan...


      • Satanolla
        Diipa Daapa kirjoitti:

        "Loppu ku sanoin siitä sille päin naamaa kaveriporukassa kaikkien kuullen,"

        No oletpa sinäkin reilu kaveri. Et sitten kahdenkesken pystynyt asiasta sanomaan...

        Ainakin mulla oli pokkaa selvittää se oma aloitteisesti kaikkien kuullen, enkä tullut netistä etsimään ohjeita miten elää mun elämää. Niin kerta. On se kumma jos nykyaikana on suora toista kohtaan niin heti on mulkku. Jos kaikki sanois suoraan toiselle niin kukaan ei puhuis paskaa toisesta toisen selän takana. Miettikää nyt järjellä hei oikeesti.. Kaikki on nykyään niin nössöjä, maailma on todellinen ja se metsä vastaa julmasti vaikka kuinka nätisti sinne huutaa... "Et pystyny kahdenkesken sanoon..." Kasva aikuiseks.. Miks olis pitäny? Mitä tehokkaammin asian hoitaa niin sen tehokkaampi on vaikutus. Saavat päiväkodissa puhua nätisti, mä teen just niinku haluan. Joo ja tiedän, olen kyyninen itsekäs paska. Mutta etu on mulla ku tiedän sen. Piste.


      • PPPPERSE
        Satanolla kirjoitti:

        Ainakin mulla oli pokkaa selvittää se oma aloitteisesti kaikkien kuullen, enkä tullut netistä etsimään ohjeita miten elää mun elämää. Niin kerta. On se kumma jos nykyaikana on suora toista kohtaan niin heti on mulkku. Jos kaikki sanois suoraan toiselle niin kukaan ei puhuis paskaa toisesta toisen selän takana. Miettikää nyt järjellä hei oikeesti.. Kaikki on nykyään niin nössöjä, maailma on todellinen ja se metsä vastaa julmasti vaikka kuinka nätisti sinne huutaa... "Et pystyny kahdenkesken sanoon..." Kasva aikuiseks.. Miks olis pitäny? Mitä tehokkaammin asian hoitaa niin sen tehokkaampi on vaikutus. Saavat päiväkodissa puhua nätisti, mä teen just niinku haluan. Joo ja tiedän, olen kyyninen itsekäs paska. Mutta etu on mulla ku tiedän sen. Piste.

        Ei ole etu sulla. Vaikka kuinka tahtoisit lässyttää vastaan siinä. Heheh pokkaa... POKKAA. Voi pikkukakara. Sulla oli pokkaa ainoastaan nolata ja se ei vaadi paljoa pokkaa. Vautsi, nyt varmasti säkenöit muiden silmissä. Itsekkäät motiivit oli taas ja siinähän selittelet.


    • The_Evil_Of_Silence

      Kun olin yläasteen ikäinen, meidän aasialaistaustaiset naapurintytöt olivat vihaisia ja harmistuneita siitä, kun heidän mukaansa naapurin mustat lapset pyytävät äidiltään ostamaan sellaisia tavaroita mitä tytöillä on, kuten esim. jalkapallon ja kenkiä. Se voi olla matkimista, tavaroitten tykkäämisestä tai sekä että! Näin meillekin on käynyt näin.

    • Ankka996

      On todella inhottavaa, kun tuolla tavalla joku matkii. Minunkin kaveri oli joskus vähän semmoinen, mutta keskustelin asiasta hänen kanssaan ja hän lopetti matkimisen. Yritä keskustella kaverisi kanssa, tsemppiä!

    • 124het

      Eikö se ole aika tavallista että ystävillä on samanlainen musiikkimaku?
      Silloin kun itse olin vaikkapa yläasteella niin kuunneltiin paljon yhdessä musiikkia, itse tykkäsin esimerkiksi Apulannasta ja kuuntelimme sitä hyvin paljon meillä niin kaverinikin alkoi tykkäämään ko. bändistä. :) Samoin meni ihan päinvastoin, kun olin ystävälläni ja kuunneltiin hänen lempibändejään, esim. Rammstein niin itsekin tykästyin. Ei kai se ole matkimista?
      Mutta jos et halua että kaverisi käyttää samoja vaatteita niin kannattaa vain sanoa asiasta hänelle. Tuskin hän muuten voi asiaa arvata. Ehkä hän ihailee tyyliäsi ja ottaa siitä vaikuteita, eikös se ole kohteliaisuus? :)

    • Psykosexy

      Ihan normaalia käytöstä, varsinkin jos olette nuoria.
      Kaverisi pitää sinua selvästi esikuvanaan ja voit olla siitä imarreltu ja ylpeä. Tosin jos itse menet "pahoille teille" viet luultavasti kaverisi mukana samalla.

      Oma vaimoni joskus edelleen saattaa parhaan ystävänsä kanssa ulos lähtiessään pukeutua kuten hänkin tai soisinpäin, tosin he yleensä itse jopa sopivat mitä laittavat päälle ja mallaavat rättejään tuntikausia kunnes molemmilla on about yhtenäiset asusteet.

      Tämä ilmiö on yleisempää naaraspuolisilla ihmisillä kuin uroksilla.

    • oli joskus

      sama ongelma mutta ei noin voimakas sillä se rajoittui lähinnä mielipiteiden ja omien hokemien kopioimiseen. Se loppui itsestään, se loppuu suunnilleen aina. Koita kestää vaikka se onkin hemmetin ärsyttävää ja haluaisit hirttää sen copycatin peukaloista niin se ei kannata.

      • nimi merkkinen

        laita kieli sen kaverin takaraivoon, ja jos se tekee samoin sinulle, on hänen kielensä revennyt.


      • merkki niminen
        nimi merkkinen kirjoitti:

        laita kieli sen kaverin takaraivoon, ja jos se tekee samoin sinulle, on hänen kielensä revennyt.

        heiluuko leuka jos kassit viistävät takaraivoa?


    • ABCDEGH

      Ystäväsi ihailee sua :)

    • eroon päässyt

      entinen työkaveri matki kans kaikessa.
      osti samanlaisen takin, muut vaatteet muuttuivat samantyylisiksi, alkoi pitää hiuksiaan samanlailla, töissä eväät muuttivat lajiaan minun eväiden mukaan, autolla ajotyyli muuttui samanlaiseksi..jne.
      alkoi jo oikein hävettämään hänen puolestaan.
      eikä mistään niin nuoresta ollut enää kysymys, hän kävi jo neljättäkymmenettä.

      • faktahommajoo

        Exäni istutti kuusiaidan hartaudenharjoituksena, kun kortti kuivui.
        Sitten naapurikin teki samoin.
        Kollegat istuivat samalla tavalla autossa kuin pidetty työtoveri. Yksi käytti ripsiväriä, muut menivät perässä.
        Yksi alkoi puhua liioitellun selkeästi, kaverikin alkoi puhua kuin pikkukakkosen Ransu koko ajan nyökytellen.


    • Hämäävää

      No mulla ei ole ihan tuollaista ongelmaa! Mutta mua vähän huvitti kun muutin yhteen soluasuntoon ja siellä törmäs samanlaisiin juttuihin mitä itellä. Elikä siellä oli toisella täsmälleen samanlainen imuri ja toisella samanlaiset ruokailuvälineet ku itellä. Sitten oli samanlaista hajuvettä, suihkusaippuaa, hiusfööni jne. Toisella oli just sen tyyppiset verhot, mitä ite ihaillu. Ei sitte kehdannu ostaa samanlaisia. Tosin joskus kävi niin, ehkä sattumaa, että kun ostin esim. sänkyyni helmalakanan niin viikon päästä toisellakin oli helmalakana. Tai kun ostin jotain hyvää shampoota, niin toisella oli yhtäkkiä samanlaista. Muuten kyllä meillä on ihan erilaiset tyylimme. Ymmärrän kyllä ahdistuksesi. Ehkä voisit vihjaista, että se mikä sopii sinulle, ei välttämättä pue häntä. Lähde hänen kanssaan ostoksille ja yritä löytää hänelle HÄNEN näköisiään vaatteitaan. Näin osoitat samalla hyväksyntääsi hänen yksilölliselle tyylilleen jota yritätte löytää. Se voisi vahvistaa hänen itsetuntoaan ja omaa tyyliään. Eräs työkaverini usein sanoo, miten haluaisi esim. samanlaisen paidan/hiuspannan yms kuin minulla. Hänen mielestään minulla on muka aina jotain sellaista päällä, mitä hän ihailee. Niinpä olen yrittänyt välillä pukeutua mahdollisimman neutraalisti ´ja yksinkertaisesti. En kaipaa tuon tyylistä ihailua.

      • ----------

        Ystäväni on jo löytänyt sen oman tyylin ja se ei enää ostele samanlaisia vaatteita, mutta melkein kaikkea muuta.


      • v*tuttaa
        ---------- kirjoitti:

        Ystäväni on jo löytänyt sen oman tyylin ja se ei enää ostele samanlaisia vaatteita, mutta melkein kaikkea muuta.

        Ennen ystäväni oli semmonen tavallisesti pukeutuva yms. Mutta nyt sen tyyli on muuttunu täysin ja oon huomannu että se on alkanu matkiin mua. Okei, se saa muuttua ihan rauhassa ja semmoseks kun tahtoo. Mut se et jos mä oon ostamassa joitakin kenkiä se heti seuraavana päivänä menee ostaan ne, meni viemään mun joulujuhlaan suunnitellun mekonki mun nenän eestä. Tää ärsyttää mua mutten viiti sanoo sille mitään koska ollaan kuitenki tosi hyviä ystäviä ja tiiän et se vaan suuttuis. Se on alkanu laittaan hiukset samallailla kun mä laitan, se ostaa samoja vaatteita kun mulla on ja se on alkanu käyttään sanoja jotka multa tulee luonnostaan, musta toi on jo tosi naurettavaa ja ehkä pitäis vaan sanoo sille suoraan mut se yleensä ymmärtää tosi monet asiat väärin jos sanon sille suoraan ja se saattais ymmärtää sen niin et pitäisin sitä tyyliä tavallaan vaan mun omana...Mitä teen


    • loop

      Noinhan se nuorilla menee :) . Ei se mitään vakavaa ole.

    • madmanhouse

      Sano että otit peräsuolen huuhtelun niin katso tekeekö hän samoin.

    • ElluÅÅÅÅ

      Silloin kun aloin fanittamaan yhtä bändiä ihan sikana, kerroin siitä kaverilleni ja parin viikon päästä se kirjoitti meseen ''vähänkö se on paras!'' Se on v*tuttavaa. Ja aina kun olen kaupassa ostamassa esim.takkia, tuntuu et ei voisi ostaa mitään! Jos jollakin on koulussa samanlainen takki kuin mulla, en pystyisi pitämään sitä vaikka maksaisikin se paljon! Ja jos tekisin lävistyksen, jonkun siistin jutun, ostan jotain aina joku matkii. Olen yrittänyt sanoa kaverilleni et en haluaisi et se fanittaa samaa bändiä, mut sitten se väittää että minä matkin sitä! Se tuskin on kuunnellutkaan sitä bändiä, vaikka se fanittaakin sitä. Se kirjoittaa mustekynällä sen koulupenaaliin sen bändin nimen monta kertaa ja väittää et ei hän pidä siitä, vaikka kirjoittaakin sen. Sitten sillä on se messenger kuvana ja joka paikassa. Lisäksi sanoin sille kerran, et oon ihastunut yhteen tyyppiin, mut en ole enää, niin se kirjoittaa koulussa sen puutyössä sen taululle ja se on sen mielestä huvittavaa. Se ei usko, vaikka sanon sille monta kertaa et ÄLÄ MATKI! Koitan sanoa, että et ole ainoa..

    • ellinaa

      Matkiminen on asia, johon näkyy kiinnitetyn kovin vähän huomiota, vaikka sillä on ilmeisen suuri merkitys ihmisen kehityksessä ja elämässä. Usein puhutaan apinoihin viitaten ”apinoimisesta”, vaikka ihmisellä ”apinoiminen” ei varmaankaan jää apinoista jälkeen. Opettele tuo ulkoa ja esitä se kaverillesi!! ; DDD

    • kyllästynyt_

      Ymmärrän hyvin huolesi ja vit****ksesi. Mun paras ystävä on matkinu mua jo vuosikaudet ja ennen se ei haitannut niin paljoo tai siihen kiinnittänyt huomioa yhtäpaljon, samat bändit on vielä ymmärrettävää että tahtoo olla jutussa mukana, mut mun kaveri haluaa aina samaa kun minä. Kerroin rakastavani tiettyä kaupunkeja esim Lasvegas ja että unelmoin meneväni sinne ja sen jälkeen ystäväni vouhottaa siitä myös. Tyyliä olen vaihtanut useaan kertaan ja hän aina perässä. Rasittavinta ovat hiustyylin matkimiset. On uskomatonta että hän matkii KERTA TOISENSA JÄLKEEN hiustyyliäni ja väriäni, voi luoja että se ärsyttää >:(!! Aina sama laulu ja varsinki nyt pännii eniten kun oon niin tyytyväinen omiin hiuksiini ni hän tietysti teki samanlaiset. Sama merkki tuotteissa, kerroin rakastavani esim Chanelia ja ei mennyt kauaa kun poikaystävä hankki laukun, sormuksen yms lahjaksi. On tosi rasittavaa kun ite haluaa toteuttaa itseesä ja sitten kaveri kopioi, matkii suurimman osan asioista ja näyttää melkein samalta kun sä. Mun mielestä samista asioista saa innostua, mutta rajansa kaikella kuitenkin, voi haitata ystävyyttä paljonkin. Ja itse päätin nyt olla näkemättä kaveriani kun ei kiinnosta nähä mitä muuta se n hiustyylin lisäksi ehtinyt multa vaihteeks kopioida...

      • Mua kopioidaan

        Mun kaveri matkii mua vaatteissa ja joka asiassa. Aina jos ostan jotkut esim. Housut nii sill on heti samanlaiset! Nyt viel ehdotti sillee kun ois keksiny jonkun uuden jutun leikkaavansa hiukset ihan samalla tavalla kun mulla! Ja ei siin viel mitää mut kaikki muut on sillee" hei teil on samanlaiset vaatteet!" mä oon sille et joo ku toi ostaa aina samat vaatteet. Mut en tiiä mitä teen kun en voi kieltää sitä ostamasta niitä. Ja joka päivä se onnistuu laittaa täysin samat vaatteet ku mulla vaik en ikinä kerro mitä laitan päälle!


    • Samaa paskaa täällä

      Mulla on sama homma! Ja ku se tyyppi sattuu olemaan mun paras kaveri. Se matkii mun sanontoja, usein toistelee juttuja mitä mä oon sanonu, suunnittelee ostavansa samanlaisii tavaroit ku mulla. Totta kai on kiva tietää, että ku on kuus vuotta ollu se epäsiisti nurkkanyhjääjä ni joku sen jälkeen arvostaa mun tyyliä, mutta mulla oli monesti mieli maassa koska en erottunu joukosta. Ja nyt ku mulla sitte on se oma tyyli, ni ei se ookkaa oikee mukavaa et heti joku on viemässä senki multa. Ja sit se aina joka aamu hehkuttaa kaikille miten silläki on jotaki mitä mulla on, vastaan yleensä jotaki tyyliin et ''kiinnostaa iha vitusti.'' Oon joskus sanonu et et viittis matkia kokoajan, ni vastaukseksi saan yleensä irvistyksen.

    • Ärsyyntynyt

      Mulla on koko ajan samanlainen kaveri. Ostin paidan se tuli kylään meille se kysy mistä ostit ton? Sanoin etten muista mutta fiksuna se menee ottaa sen paidan ja lukee lapusta ja huutaa: Tää on Ginasta! Kysyin kerran siltä että mitä vaatteita sä haluaisit samanlaisia kun mulla? Ajatelkaa se luetteli 10min sitä listaa!!!! AUTTAKAA! Haluisin olla erilainen kuin muut mutta se ei näköjään! Laittakaa vastauksii ongelmaan!

    • Anonyymi

      Minä kuulostan ehkä vähän ilkeältä nyt kun sanon tän, muta antaa kuulostaa.

      Minulla on yksi kaveri, joka on selvästi kateellinen minulle. Jopa meidän yhteinen kaveri/mun bestis, ja monta muuta mun kaveria on sanonut huomaavan hänen matkivan minua kaikessa.
      Eli värjäsin pari viikkoa sitten hiukseni blondeista tumman ruskeisiin, jah yllätys yllätys hänen uudet unelma hiukset ovat sitten tumman ruskeat, vaikka pari kuukautta sitten hänen unelma hiukset olivatkin vaalean blondit. Tiedän että mielipiteet muuttuu, mutta tuo ei kuulosta YHTÄÄN sattumalta. Onneksi hänen äitinsä ei anna hänen vielä värjätä hiuksiaan.
      Välillä kun kysyn että ”Jos saisit päättää kuka koulusta olisit, niin kuka olisit?” Niin tottakai hän haluaisi olla minä koska minulla on niin ”täydellinen” elämä.

      Se mun kaveri on sanonut että hänen tyyli on ”Baddie” koska hän luuli senkin olevan mun tyyli, mutaa kadun niin paljon että sanoin että mun tyyli on ”Soft Girl” koska arvatkaapa mitä, tottakai hän väittää että hänen tyylinsä on muka aina ollut myös ”Soft Girl” Like girl what the fu*k ihan ku mä en huomais et sä kopioit mua jälleen. Tää kuulostaa ehkä ihan naurettavalta mutta miksi hän tekee näin? Vai onko se ihan vaan koska hän on niin kateellinen mulle vai häh?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe