enemmän tai vähintään yhtä paljon kuin lapsiaan?Julkisuuden henkilöt kertovat rakastavansa lapsiaan aivan äärettömästi ja puolisokin on ihan kiva -tyyliin. Rakastaako kukaan puolisoaan niin paljon, että jos pitäisi luopua puolisosta tai jostain lapsesta, niin valitsisi puolisonsa? Rakkaus omaan lapseen on yleensä pyyteetöntä, aidointa ja ehdotonta, vaikka mitään odotuksia vastarakkaudesta. Lapsi saa tehdä monenlaisia virheitä, mutta puolisolle niitä ei sallita yhtä paljon. Rakkaus puolisoon on ehdollisempaa ja monessa tapauksessa loppuukin kokonaan ennen pitkään. Avioeroja tehdään paljon, mutta lapsesta kukaan ei koskaan (normaalitapauksessa) halua erota. Rakastaako kukaan puolisoaan yhtä ehdoitta kuin lapsiaan? Vai onko rakkaus aina kahden kauppa ja ehdollisetettu? Lapsien ja aikuisten rakastaminen on toki erilaista, mutta kiinnostaisi kuulla, mitä ajattelette.
Voiko mies rakastaa naistaan
9
826
Vastaukset
- En tosiaankaan itse
Taitaa olla ´niin, että hiljaisuus on myöntymisen merkki... Elikkä olettamukseni on valitettavasti tosi, että lapsia rakastetaan tosi paikan tullen aina enempi. Jos asia olisi toisinpäin, voi olla että lapset saisivat elää onnellisimmissa perheissä eikä niin paljon erottais.
- ikuinen äiti
tule olemaan tärkeämpi kuin lapseni. Lasten isä loukkaantui aikoinaan kun luuli olevansa tärkeämpi.
- 89898
Naiiveja kysymyksiä. Mittailla nyt rakkauden määrää... Puhutaan niin eri asioista, kun lapsen rakastamisesta ja aikuisen rakastamisesta.
- En tosiaankaan itse
Luulisin kyllä, ettei ole mahdollista rakastaa ketään toista yhtä paljon kuin omia lapsiaan. Olisko se sitten niin, että lapsien isää tai äitiä, voisi rakastaa yhtä paljon kuin lapsiaan olettaen, että suhde on aina ollut hyvä? Sen verran vähän vastattu alkuperäiseen kysymykseen, että näistä vähäisistä vastauksista on turha vetää mitään johtopäätöksiä. Kysymys on huono ja liian vaikea vastattavaksi.
- Lapset ensin, aina
Luulen että omia lapsiaan rakastaa enemmän kuin ketään muuta, ja jos pitäisi esim. tulipalosta pelastaa vaimo/mies, tai sitten lapsi, niin 99 % ihmisistä antaisi sen akan tai ukon palaa sinne, kunhan saisi lapsen ulos. Kyllä vanhemman vaisto on niin vahva.
No minä ja puolisoni olemme vapaaehtoisesti lapsettomia, joten ei edes teoriassa tarvitse tuollaista koskaan miettiä.
Muuten, joskus tulee mieleen että tässä maailmassa ainoastaan lapsettomat parit voivat olla täysin varmoja siitä, että heidän puolisonsa on heidän kanssaan vain ja ainoastaan, koska haluaa olla. Niin paljon pareja, joilla on lapsia, pysyy yhdessä vain sen takia että eivät halua luopua lapsistaan (varsinkaan miehet). - ..........
Itse "pelastaisin" mieluummin mieheni, jota rakastan, kuin lapseni, jota rakastan. Kumpaakaan en tekisi mielelläni.
- .....
Kyllä mulle ainakin se on vähän et puoliso ensin. Hänet olen aikoinani elämääni valinnut. Toki jos ei olisi ollut tilaa ja rakkautta myös lapsille tarjota, en olisi heitä hankkinut. Mutta olen kuitenkin ennenkaikkea mieheni vaimo (mikä ei tarkoita että lapset heitteille jättäisin tms.) mutta toivottavasti ei koskaan tarvitse varsinaista valintaa tehdä.
- happypahh
Rakkaudella ei ole määrää, mutta rakkaudella on eri laatuja.
Ei voi rakastaa enemmän tai vähemmän, voi vain rakastaa.
Rakastaa puolisoaan, omia lapsiaan, kaikkia maailman lapsia, kesää, maanantaita, äitiä ja isää, sisaruksia....kaikkia eri tavalla.
Rakaus lapsiin ei ole vähennä rakkautta puolisoon, eikä päinvastoin. Miksi ihmeessä ne muka olisi vaihtoehtoja??? - Anonyymi
Rakkautta on kahdenlaista. Sellaista joka kohdistuu sukulaisiin, ystäviin yms. Ja sitten sellaista, että rakastaa yhtä ihmistä paljon enemmän kuin kaikkia muita. Tätä viimeksi mainittua kutsutaan romanttiseksi rakkaudeksi tai rakastumiseksi. Jotkut ovat rakastuneita kumppaniinsa, mutta eivät varmasti likikään kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503874
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342811Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262478- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 291578
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91248