Kertokaahan naimissa tai kihloissa olevat miehet, miksi ette pidä sormusta?
Erityisesti olen kiinnostunut niiden miesten vastauksista, joiden työ tai harrastukset eivät ole sellaisia, että ne estäisivät sormuksen pitämisen.
Miksi et pidä sormusta?
39
1091
Vastaukset
- kuten meillä
sormukset riisutaan (symbolisen) eron merkiksi?
- alkuperäinen kysyjä
Mutta sitten tässä tapauksessa kyse olisi jo useamman vuoden kestäneestä aviokriisistä. Olisiko muita syitä tuohon, että sormusta ei pidetä, vaikka sellainen onkin.
- Jazuli
et meillä miehellä on yötä päivää sormukset sormessa töissä..nukkues nikkaroides tekee se mitä vaan ja se tekee paljon käsillään eikä koskaan ota sormuksia siltikään poies minkään tekemisen tähen..nii ja ammattikin on metallipuolella jossa käsillä tehään..=o)
..mulla sitten taas ei ole sormuksia laisinkaan sormissani..=o)- ??????
ei ole?
?????? kirjoitti:
ei ole?
Naisilla on enemmän vientiä ilman sormusta ja miehillä sormuksen kanssa. ;-)
- persona-non-grata
Ratikkakuski kirjoitti:
vientiä olisi enemmän nimenomaan sormuksen kanssa, kuin ilman. Miksiköhän? :)
- Jazuli
?????? kirjoitti:
ei ole?
veikkaappa syy..??..=o)
- Jazuli
Ratikkakuski kirjoitti:
vaa eipä koskettasi mua..mua ei viiä muutekaa mihikää ukkoni luota..mun paikkani on tääl hänen kanssaan..sormuksil taikka iliman..=o)
persona-non-grata kirjoitti:
vientiä olisi enemmän nimenomaan sormuksen kanssa, kuin ilman. Miksiköhän? :)
Itse luulen sen johtuvan siitä, että ei voi olla muiden silmissä aivan kelvoton, kun on jo jollekin kelvannut. Siksi toisekseen varattu on oivallinen yhdenyönpoka, koska se tuskin huutelee perään.
....kannattaa ottaa sormukset pois. Ei oo kaunista katseltavaa, jos sormus vahingossa jää hitsin ja maan väliin. Kerran olen sellaisen sormen nähnyt.... :/
- persona-non-grata
Jazuli kirjoitti:
vaa eipä koskettasi mua..mua ei viiä muutekaa mihikää ukkoni luota..mun paikkani on tääl hänen kanssaan..sormuksil taikka iliman..=o)
aina ymmärretään väärinpäin.
Joo, en ole minäkään mihinkään mennyt, mutta jostain syystä kun on sormus sormessa, olisi enemmän vientiä, kuin ilman sitä. - persona-non-grata
Ratikkakuski kirjoitti:
Itse luulen sen johtuvan siitä, että ei voi olla muiden silmissä aivan kelvoton, kun on jo jollekin kelvannut. Siksi toisekseen varattu on oivallinen yhdenyönpoka, koska se tuskin huutelee perään.
näin.
- Jazuli
Richartti kirjoitti:
....kannattaa ottaa sormukset pois. Ei oo kaunista katseltavaa, jos sormus vahingossa jää hitsin ja maan väliin. Kerran olen sellaisen sormen nähnyt.... :/
noh ei se ota..sillä on töissä hanskat..sillon viis vuotta sitte se otti kihlasormuksen töis poies ettei jäis naarmuja..mut aika pian todettiin ettei semmosta kukaa viiti kaiken aikaa tehä... ottaa aina sormuksia poies kun tekee jotain..meillä on sileät sormukset joissa on naarmuja sen minkä on..=o)
..nii ei ole viellä käyny mitään tapaturmia sormusten kanssa..kertakos se on sitten se ekakin..nytte hänel on kaks sormusta...kihla ja vihki..
oon mäkin nähny miten mun isällä aukesi sormi kun jäi kuorma-auton lavan reunaan kii sormuksesta ja hyppäs juur lavalta ales ja jäi sormestaan kii johoki siin lavas..sormus väänty ja sormi aukes mutta jos ei oisi jalat yltäny maaha mitekä oisika sitte käyny..mut sen jälkee hää ei pitäny sormuksia enäi.. - Jazuli
aina ymmärretään väärinpäin.
Joo, en ole minäkään mihinkään mennyt, mutta jostain syystä kun on sormus sormessa, olisi enemmän vientiä, kuin ilman sitä.tuossa vaan kommentoin..=o)
..mikä ymmärretään väärinpäin..??
=o7
en mä ymmärtäny mitää vissiikää väärinpäin..=o) - alkuperäinen kysyjä
Ratikkakuski kirjoitti:
Mutta entäs se, kun mies nimenomaan ei pidä sormustaan, vaikka hänellä sellainen olisi.
Kun sitten on meitä tyhmiä naisia, jotka kuvittelevat, että sormuksettomat miehet ovat vapaita... ;) - Jazuli
alkuperäinen kysyjä kirjoitti:
Mutta entäs se, kun mies nimenomaan ei pidä sormustaan, vaikka hänellä sellainen olisi.
Kun sitten on meitä tyhmiä naisia, jotka kuvittelevat, että sormuksettomat miehet ovat vapaita... ;)et niit on yhtä tyhmiä miehiikin jotka luulee et kun naisella ei oo sormusta se on tieteski vapaa..=o)
..pielee meni...sitte niitki jotka luulee et kun jossakin lukee varattu se tarkottaa kunnes se saahaan eroamaan..xo) - persona-non-grata
Jazuli kirjoitti:
tuossa vaan kommentoin..=o)
..mikä ymmärretään väärinpäin..??
=o7
en mä ymmärtäny mitää vissiikää väärinpäin..=o)lasit, kun silmät sihtaa tämän tästä :) ... tässä uudessa suomi24:sen versiossa on välillä, kun nopeasti katsoo, vaikea nähdä, onko kommentoitu itselle vai jollekulle toiselle ...
Jazuli kirjoitti:
kuolema meidät erottaa. :) eikös sielä kirkossa tms. jotenki niin sanota.
- Jazuli
lasit, kun silmät sihtaa tämän tästä :) ... tässä uudessa suomi24:sen versiossa on välillä, kun nopeasti katsoo, vaikea nähdä, onko kommentoitu itselle vai jollekulle toiselle ...
..niin arvelinki käyneen..siks mainitsin et vastasin ratikalle..=o)
alkuperäinen kysyjä kirjoitti:
Kun sitten on meitä tyhmiä naisia, jotka kuvittelevat, että sormuksettomat miehet ovat vapaita... ;)Jotkut perustelevat sormuksettomuuttaan juuri sen riskillä jäädä kiinni johonkin ja aiheuttaa loukkaantumisriskin. Toiset vastustavat periaatteesta sitoutumisen perinteisiä merkkejä.
Noin muuten neuvoisin sinuakin selvittämään uuden tuttavuuden sitoutumisen aste keskustelemalla eikä vasenta nimetöntä tuijottamalla. ;-)- Jazuli
LaRito kirjoitti:
kuolema meidät erottaa. :) eikös sielä kirkossa tms. jotenki niin sanota.
meill ei tainnu olla semmosta mainintaa siellä..mentii maistraatissa arkipäivänä vihille..laamanni vihki..=o)
ei me ees muisteta koko lorusta mitää minkä se laamanni oli kirjottanu meitä varten..runokin siin oli..muistetaan vaan se et tarttee osata sanoa oikeassa kohassa tahdon..=o)..ja pussata..nii ja sit ennen vaihtaa sormukset..
taidettiin vähän jännittää..=o)
- zisel
oonko jo kirjottanut tästä samasta asiasta tänne mutta jos oon niin tuleepahan kertauksena.
Mä ihmettelen sitä, että moni mies puhuu että vienti vaan paranee baareissa jne kun on sormus sormessa, että miks sitten pettävät miehet ottaa sen sormuksen pois baariin mennessä...? Oon kyllä tosiaan kuullut että joku ottaa sormuksen pois baariin mennessä mutta en ikinä niin päin että sinkku laittais sormuksen jotta vienti paranis... Siis jos aatellaan että sinkku hakis vaan yhdenillan seuraa.Sormuksen taskuunsa laittavat ovat niitä hyväuskoisia hölmöjä, jotka vielä luottavat naisten korkeaan moraaliin, etteivät naiset mukamas sekaantuisi varattuihin. ;-)
- zisel
Ratikkakuski kirjoitti:
Sormuksen taskuunsa laittavat ovat niitä hyväuskoisia hölmöjä, jotka vielä luottavat naisten korkeaan moraaliin, etteivät naiset mukamas sekaantuisi varattuihin. ;-)
kukaan sinkku ei laita sormusta sormeensa huvikseen kun menee baariin? Niitä sormuksiahan saa halvallakin eikä baarissa kukaan mitään erota onko se joku vanha luokkasormus vai kihlasormus :)
zisel kirjoitti:
kukaan sinkku ei laita sormusta sormeensa huvikseen kun menee baariin? Niitä sormuksiahan saa halvallakin eikä baarissa kukaan mitään erota onko se joku vanha luokkasormus vai kihlasormus :)
Siitä lähtien, kun menin naimisiin, olen huomannut, että sormuksen kanssa vienti on parantunut huomattavasti. Olenkin leikilläni sanonut useampaan kertaan, etten taatusti ota sormusta pois, vaikka Rouva Ratikka ottaisikin hatkat. Päinvastoin viettäisin railakasta poikamieselämää ukkomiestä esittäen. ;-)
- zisel
Ratikkakuski kirjoitti:
Siitä lähtien, kun menin naimisiin, olen huomannut, että sormuksen kanssa vienti on parantunut huomattavasti. Olenkin leikilläni sanonut useampaan kertaan, etten taatusti ota sormusta pois, vaikka Rouva Ratikka ottaisikin hatkat. Päinvastoin viettäisin railakasta poikamieselämää ukkomiestä esittäen. ;-)
varmaan tehdä joku tieteellinen koe tosta. Tosin eri asia se varmaan on jos naisella on sormus kuin että miehellä. Saahan sen nykästyä irti jos näyttää siltä ettei käy flaksi :)
- ....
En pitänyt sormusta koskaan, enkä pitäisi varmaan uudessakaan liitossa. Sormukset ahdistavat ja ovat haittona töitä tehdessä. Käsittelen töissä sellaisia aineita ja materiaaleja, että pesen käsiä usein ja sormuksen alle tulee helposti ihottumaa.
Mua ärsyttäis kauheesti pitää sormusta merkkinä sitoutumisesta tms. Mä sitoudu sydämessä ja sydämellä, en sormuksella. En tarvitse sormusta muistutukseksi liitosta pysyäkseni uskollisena.- Sinkkutyttönen
Ehkä olen vanhanaikainen sinkku, mutta minulle sormus kertoo siitä, että toinen on jo parisuhteessa ja että häneen ei kannata iskumielessä tuhlata aikaa. Ihmettelen myös kovasti, miksi joilla (pääasiassa miehillä) tuntuu olevan kova hinku jättää sormus kotiin. Se kuitenkin kertoisi sinkuille, että he ovat jo varattuja.
- Jazuli
tossa tuli sekin syy miksen mä piä sormuksia..=o)
..mut myöskin juur siksikin et kihlasormus on pieni..ja vihkisormus hiukan esimerkiksi talvella väljä.. jolloin se ei pysy sormessa vaan putoaa sormikkaaseen tai maahan tms..
kesäsin menis vihkisormus mutten vaa piä..en vällää pitää..kerää likaa ja hiostaa ihon ihan rei'ille..ja kipeeks..
=o)
ja tuo loppu oli se tärkein syy miksi en ees ole kiirehtiny sormusta suurentamaan jotta saisin ne sormeeni..lainaan sulta koska oli niiku mun suustani tuo..=o)
"Mua ärsyttäis kauheesti pitää sormusta merkkinä sitoutumisesta tms. Mä sitoudu sydämessä ja sydämellä, en sormuksella. En tarvitse sormusta muistutukseksi liitosta pysyäkseni uskollisena. "
juur nii..lisäyksenä kattavaan vastauksees... ette sormuksettomuus kumoa meiänkään.. mun ja mieheni avioliittoa..=o) Sinkkutyttönen kirjoitti:
Ehkä olen vanhanaikainen sinkku, mutta minulle sormus kertoo siitä, että toinen on jo parisuhteessa ja että häneen ei kannata iskumielessä tuhlata aikaa. Ihmettelen myös kovasti, miksi joilla (pääasiassa miehillä) tuntuu olevan kova hinku jättää sormus kotiin. Se kuitenkin kertoisi sinkuille, että he ovat jo varattuja.
Omien kokemuksieni mukaan aika useat sinkut osaavat kysyä tuota siviilisäätyä, ihan ensimmäiseksi.
Omien kokemuksieni mukaan sillä mitä siihen kysymykseen vastaan, ei juurikaan ole mitään merkitystä.- Jazuli
Sinkkutyttönen kirjoitti:
kuten rikukin tuossa mainitsi useimmat osaa kysyä ja joillekkin vastauksella ei ole mitää väliä..ne yrittää silti..=o)
- Jazuli
Jazuli kirjoitti:
tossa tuli sekin syy miksen mä piä sormuksia..=o)
..mut myöskin juur siksikin et kihlasormus on pieni..ja vihkisormus hiukan esimerkiksi talvella väljä.. jolloin se ei pysy sormessa vaan putoaa sormikkaaseen tai maahan tms..
kesäsin menis vihkisormus mutten vaa piä..en vällää pitää..kerää likaa ja hiostaa ihon ihan rei'ille..ja kipeeks..
=o)
ja tuo loppu oli se tärkein syy miksi en ees ole kiirehtiny sormusta suurentamaan jotta saisin ne sormeeni..lainaan sulta koska oli niiku mun suustani tuo..=o)
"Mua ärsyttäis kauheesti pitää sormusta merkkinä sitoutumisesta tms. Mä sitoudu sydämessä ja sydämellä, en sormuksella. En tarvitse sormusta muistutukseksi liitosta pysyäkseni uskollisena. "
juur nii..lisäyksenä kattavaan vastauksees... ette sormuksettomuus kumoa meiänkään.. mun ja mieheni avioliittoa..=o)juhlissa monasti piän vihkisormusta..kihlaa en ko ei se vielkä mahu..mut taas ko menen töihi nii siellä en saa pitää..koska sormukset kerää paskaa alleen..uus asetus elokuusta 2009 jonka mukaan korut käsistä ja pitkät kynnet poies päikkäreistä..myöskin lävistykset kasvoista..
Kulttuurit jotka eivät laita noita merkityksiä sormuksille mahtavat ollenkaan pärjätä.
- Jazuli
..ei mitää ongelmaa ittelläkään..sen suhtee..=o)
- LOL-666
sitten joku muu systeemi käytössä. Sormussysteemi on harvinaisen epälooginen.
Jazuli kirjoitti:
..ei mitää ongelmaa ittelläkään..sen suhtee..=o)
Tämähän ei sinua koske, sillä olet järkevä.
Jotkut muut sensijaan osaavat kehittää itselleen kaikenlaisia ongelmia.LOL-666 kirjoitti:
Saksalaiset pitävät sitä oikeassa kädessä muutenkin (todella selkeää siis).
- Jazuli
LOL-666 kirjoitti:
joskus jutun et vasemmassa nimettömässä kulkisi suuri suoni suoraan sydämeen ja siksi kristinuskossa olevat oisivat alkaneet pitää sormusta sybolina sydämen rakkaudesta..??..totuudenperää tuolle en tiiä..
- Jazuli
buddy-love kirjoitti:
Tämähän ei sinua koske, sillä olet järkevä.
Jotkut muut sensijaan osaavat kehittää itselleen kaikenlaisia ongelmia.noh tuossa sitten vissin nii..mutta osaan mäkin ongelmia kehitellä..=o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549