pervo mies ja kampaamokäynti

sivusta seurannut

Tässä sellainen aihe, mitä moni ei varmasti ole tullut miettineeksi ja varmasti kyseessä on arka aihe.

Otetaan tyypillinen esimerkki tälläisesta henkilöstä. Kampaamoon astuu n.40-50v mies, hänen tukassaan ei ole yleensä mitään leikattavaa, se on jo valmiiksi siisti, mutta silti piti päästä kampaajalle. Tämä kampaaja on yleensä nainen, ihan nätti, kuten kampaajat yleensä olevat. Tällä miehellä saataa olla vaimo ja useasti onkin ja ehkä myös lapsia. Päälle päin mies on joko sellainen että ei ikinä uskoisi mitä suusta tulee tai sitten sellainen, että tietää jomitä odottaa.

Asiat on aluksi niinkun normaalilla kampaamokäynnillä, puhutaan miten tukka laitetaan jne.
Pikkuhiljaa mies alkaa flirttailemaan, ja kyselee mitä kuuluu. Kertoo omasta suhteestaan vihjaillen, saattaa sanoa vaika, että seksi on nykyään niin huonoa, tai että vaimo ei pidä itsestään huolta jne tai ei halua enää omaa vaimoa. Rupeaa kehumaan ja lesoilemaan, kertoo esim mitä omistaa ja miten hänellä menee ja mitä aikoo ostaa ja yrittää tehdä vaikutuksen kampaajaan.

Seuraavaksi hän rupee tutkimaan kampaamon huonekaluja, kyselee oletko koskaan harrastanut seksiä siinä ja siinä ja sitä olisi kiva kokeilla. Hän saattaa lukea lehteä, arvostelee siinä olevia naisia ja kehuu kampaajan ulkonäköä. Kun tukka on valmis hän haluaa vielä kahvia. Hän haukkuu omaa vaimoaan ja puhuu kurjasta suhteestaan.

Pitäisi kai sanoa miehelle, että nyt riittää. Mutta palvelualalla asiakas on aina oikeassa ja jos asiakas tuntee olonsa huonsti kohdelluksi, niin se on yrittäjä joka kärsii. Kampaajalle se on iso riski sanoa, yleensä mies ja hänen perheensä, tuttunsa jne käyvät samalla kampaajalla ja yleensä tälläinen mies laittaa liikkeelle jotain sellaista, että kamapaajan liiiketoiminta kärsii.

Tämä esimerkki on nyt kampaamosta, mutta miettikää miten paljon tätä tapahtuu muissa palveluammateissa.

Haluaisin kuulla miestenkin mielipiteitä. Onko oikein tehdä näin vaimolleen ja onko oikein saattaa esim kampaaja sellaiseen tilanteeseen?

19

3521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojoojoojoo

      Kaikki parturit/kampaajat on... jne jne - kuinkas se menikään..

      • sivusta seurannur

        tarkoitus ei ollut yleistää, vaan saada miettimään asiaa. Kyseessä oli esimerkki ja en itse ole kyseinen kampaaja tai kampaaja ylipäätänsäkkiään. Kampaaja oli lähinnä vain esimerkki. Kyse on nyt pikemminkin siitä, että mitä miehet ja naiset puhuvat ja tekevät selän takana ja miten palveluammatissa olevan ihmisen pitäisi suhtautua tähän? Missä menee raja ja vaarantaako asian esiin ottamalla oman toimeentulonsa? Yleensä tälläinen asiakas käy jonkun aikaa ja lopettaa huomattuaan, ettei se tuota tulosta, vaimo ja loppu perhe jatkaa asiakkaana. Mutta sehän on vaan elämää ja työtä, asiakaspalveluammatissa olet ikäänkuin joka päivä eräänlaisessa roolissa ja sen kanssa on vaan elettävä mitä näkee ja kuulee?


      • Siirisoppa..
        sivusta seurannur kirjoitti:

        tarkoitus ei ollut yleistää, vaan saada miettimään asiaa. Kyseessä oli esimerkki ja en itse ole kyseinen kampaaja tai kampaaja ylipäätänsäkkiään. Kampaaja oli lähinnä vain esimerkki. Kyse on nyt pikemminkin siitä, että mitä miehet ja naiset puhuvat ja tekevät selän takana ja miten palveluammatissa olevan ihmisen pitäisi suhtautua tähän? Missä menee raja ja vaarantaako asian esiin ottamalla oman toimeentulonsa? Yleensä tälläinen asiakas käy jonkun aikaa ja lopettaa huomattuaan, ettei se tuota tulosta, vaimo ja loppu perhe jatkaa asiakkaana. Mutta sehän on vaan elämää ja työtä, asiakaspalveluammatissa olet ikäänkuin joka päivä eräänlaisessa roolissa ja sen kanssa on vaan elettävä mitä näkee ja kuulee?

        Kyllä minä sanon aina jos koen tarvetta siihen. Olen vilpitön, rehellinen ja hyvä työssäni. Kohtelen kaikkia asiakkaita samanarvoisesti mutta olen myös omille periaatteilleni ja ajatuksilleni uskollinen.
        En hyväksy rasismia enkä soivinismia itseltäni enkä asiakkailtani. Tämän sanon jos asiakas heittäytyy sovinistiseksi tai sekstistiseksi tai rasistiseksi. Sanon sen ystävällisesti.


      • pSylcu
        sivusta seurannur kirjoitti:

        tarkoitus ei ollut yleistää, vaan saada miettimään asiaa. Kyseessä oli esimerkki ja en itse ole kyseinen kampaaja tai kampaaja ylipäätänsäkkiään. Kampaaja oli lähinnä vain esimerkki. Kyse on nyt pikemminkin siitä, että mitä miehet ja naiset puhuvat ja tekevät selän takana ja miten palveluammatissa olevan ihmisen pitäisi suhtautua tähän? Missä menee raja ja vaarantaako asian esiin ottamalla oman toimeentulonsa? Yleensä tälläinen asiakas käy jonkun aikaa ja lopettaa huomattuaan, ettei se tuota tulosta, vaimo ja loppu perhe jatkaa asiakkaana. Mutta sehän on vaan elämää ja työtä, asiakaspalveluammatissa olet ikäänkuin joka päivä eräänlaisessa roolissa ja sen kanssa on vaan elettävä mitä näkee ja kuulee?

        Elikkäs siis toi sun "esimerkki" oli ihan sun omasta pervosta päästäs keksimä satu. Vastaan kysymykseesi: sulla on liikaa vapaa-aikaa ja liian vähän seksiä tai edes itsetyydytystä.


      • Anonyymi
        sivusta seurannur kirjoitti:

        tarkoitus ei ollut yleistää, vaan saada miettimään asiaa. Kyseessä oli esimerkki ja en itse ole kyseinen kampaaja tai kampaaja ylipäätänsäkkiään. Kampaaja oli lähinnä vain esimerkki. Kyse on nyt pikemminkin siitä, että mitä miehet ja naiset puhuvat ja tekevät selän takana ja miten palveluammatissa olevan ihmisen pitäisi suhtautua tähän? Missä menee raja ja vaarantaako asian esiin ottamalla oman toimeentulonsa? Yleensä tälläinen asiakas käy jonkun aikaa ja lopettaa huomattuaan, ettei se tuota tulosta, vaimo ja loppu perhe jatkaa asiakkaana. Mutta sehän on vaan elämää ja työtä, asiakaspalveluammatissa olet ikäänkuin joka päivä eräänlaisessa roolissa ja sen kanssa on vaan elettävä mitä näkee ja kuulee?

        Työpaikallani oli nainen joka lääppi ja puhui flirttailevasti jos olisin valittanut hänestä olisiko ketään kiinnostanut. Ei...


    • semppiä

      eipä ole tollaista tullu vastaan vielä ja minäkin jo elämää nähny aikapaljon

    • Ai jaa

      Ei sitä nyt työssä kai kaikkea tarvi kuunnella. Mitä seuraavaksi? Onko ihan ok jos mies vähän masturboi kampaamoviitan alla tai hän käy vessassanne vähän rakastelemassa kättää?

    • -lxnb-xn

      Olen baarimikko itse ammatiltani. Toisinaan näitä vainooajia tulee vastaan.

      Minä olen aina pienien ehdotteluitten jälkeen sanonut "suoraan" että "muuten kyllä joo ehkä, mutta kun olen jo onnelisesti naimisissa, tsori vaan, katotaan sitten seuraavassa elämässä, mutta sielläkin olet vuoronumerolla 7" tai "eipä sitä puimuria yhden korren takia käynnistetä" tai "huh, kyllä teissä miehissä on tekemistä, tällä hetkellä, kiitos vaan riittää yks" -ja aina toimii. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa että naureskellen kertoo olevansa varattu.

      Aikoinaan vielä sinkkuna pidin vielä nk. kihlasormusta sormessani, sekin toimi uskomattoman hyvin. Kyllä keinot löytyy, mutta jos tuppisuuna myötäilee näille ehdottelijoille, niin itse kyllä saa mitä tilaa. Ei tilannetta tartte päästää niin pitkälle mitä ap. kirjoitti.

      Ei asiakasta tarvitse nolata, eikä tarvitse töksäytellä. Huumori auttaa aina.

    • Suoraan sanottuna

      Minusta sinä voisit sanoa ystävällisesti mutta aivan suoraan sen, että seksijutuista ei nyt puhuta, puhutaan mieluummin vaikka autoista, säästä tai hiustenhoidosta.

      Mies luottaa juuri tuohon asiakas on aina oikeassa -kliseeseen ja rakastaa tilannetta, jossa pääsee kukkoilemaan toiselle. Hän saattaa loukkaantua suorasta kehotuksesta olla kunnolla, mutta melko varmasti hän ei palaa takaisin (et sinä juuri hänen leikkuurahastaan ole riippuvainen) ja pitää suunsa muualla supussa. Jos hän taas alkaa puhua sinusta pahaa lähipiirilleen, et välttämättä menetä suurtakaan osaa asiakaskunnastasi. Sanoit, että hänellä on siististi leikatut hiukset, joten tärkeimpään asiaan hän ei voi vaikuttaa: siihen, miltä työsi jälki näyttää.

    • siistitukkainen mies

      Miehenä haluan sanoa että tuo juttu on satua tai sitten kyseessä ei ole normaali mieshenkilö.
      Moni mies kyllä pitää hiuksensa siistinä ja parturissa käydään niin usein että ulkopuolinen ei vielä huomaa siihen edes tarvetta. Ei se ole outoa.
      Tuo juttu taitaa olla mustasukkaisen naisen kirjoittamaa jonka mies käy usein parturissa ja nainen epäilee asioiden parturissa menevän tuollaisella perverssillä tavalla kieroutuneessa mielikuvituksessaan.

      • iuiu

        Kyllä niitäkin miehiä kuule riittää, joiden käsi käy viitan alla siinä parturoitavana ollessaan. Että ihan on joka lähtöön asiakkaita, ja noita tilanteita tulee varmasti enemmän yksityisyrittäjille, jotka ovat yksin liiketilassaan töissä.
        Olen kuullut, että mm. eräs mies kävi tietystä syystä blondin parturi-kampaajan asiakkaana - sai kuulemma vetää käteen siellä liikkeessä...

        Perverssi mikä perverssi. Yrittäjän on tosiaan aina punnittava, miten iso taloudellinen riski liittyy siihen, että sanoo asiakkaalle suorat sanat.
        Jos itse olisin parturi, en todellakaan katselisi enkä kuuntelisi moista touhua. Taitaisi partaveitsi ilmestyä aika nopeasti näkyville....


      • hgyhuj
        iuiu kirjoitti:

        Kyllä niitäkin miehiä kuule riittää, joiden käsi käy viitan alla siinä parturoitavana ollessaan. Että ihan on joka lähtöön asiakkaita, ja noita tilanteita tulee varmasti enemmän yksityisyrittäjille, jotka ovat yksin liiketilassaan töissä.
        Olen kuullut, että mm. eräs mies kävi tietystä syystä blondin parturi-kampaajan asiakkaana - sai kuulemma vetää käteen siellä liikkeessä...

        Perverssi mikä perverssi. Yrittäjän on tosiaan aina punnittava, miten iso taloudellinen riski liittyy siihen, että sanoo asiakkaalle suorat sanat.
        Jos itse olisin parturi, en todellakaan katselisi enkä kuuntelisi moista touhua. Taitaisi partaveitsi ilmestyä aika nopeasti näkyville....

        Juttu ei ole mustasukkaisen naisen kirjoittama ja ei satua vaan ihan totta ja voin sanoa että tälläisiä miehiä sattuu aika ajoin tulemaan ja niistä kuulemaan, minulla on muutama hyvä kampaaja ystävä=)


    • "kytän" muija

      tulee tuolaanen asiakas niin leikkaan sen tukan ja olen kylmän asiallinen jos alkaa ahisitelemaan niin kerron että puolisoni on tulossa käymään ja sillä on musta vyö hapkidossa ja se tulee meidän koiran kanssa ja koira on saksanpaimenkoira ja mieheni on ammatiltaan poliisi.
      Oikeasti mieheni on poliisi ja harrastaa hapkidoa, mutta koiraa ei meillä vielä ole.
      Asenne useasti muuttuu ja jutut alkaa muuttumaan asialliseksi.

    • diipaduupa

      Itse opiskelen yhä parturi-kampaajaksi, mutta tänne kun on näitä ''ulkopuolisia'' asiakkaita tullut, useammiten iäkkäämpiä noin 40-50 v. miehiä, niin ovat alkaneet siellä kapan alla ''leikkimään''. Luokkatoverille sattui tälläinen mies leikkaukseen asiakkaaksi.. Mies heitettiin sitten ulos hiukset puoliksi leikattuina. Älkääkä sanoko tämän olevan turhan raakaa puuhaa, ala-ikäisiä oppilaat suurimmaksi osaksi yhä ovat.. osa vielä sakkolihaa !

      • nakkkkki

        tuli ihan mieleen että eikö kappoja voitaisi tehdä läpinäkyvästä kankaasta? saattaisi hillitä pervoilijoita.


    • -lumikukk-

      Olen tästä jutellut parin parturi-kampaajan kanssa sekä itse asiakkaana kuullut miten miehet paikan päällä yrittävät iskeä kampaajaa.

      Kuulostat vähän reppanalta tuossa tilanteessa, oletko nuori tai vasta aloittanu?.Rautaista ammattitaitoa peliin ja herkkyys taka-alalle! Voit sanoa kohteliaasti, että nyt on hieman asiatonta juttua (näin olen kuullut kampaajien sanoneen). Ota tilanne halltuun ja kerro vaikkapa vähän omasta elämästä ja onnesta miesystävän kanssa.

      Puhalla peli poikki.

      Toisaalta...Kampaajista on monella vähän sellainen käsitys, että ne ovat jotain "jakorasioita"... Korjaa se käsitys.

      • -lumikukk-

        Et siis ollutkaan itse kampaaja, vaan kiinnostunut tilanteesta muuten.......


    • Charmi Herra

      Kampaajan on tehtävä kaikki mitä asiaskas vaatiin. Ihan kaikki.

    • Explore

      Yksinkertaisesti sanot, että nyt meni jutut sellaiselle yksityiselle alueelle, josta en keskustele asiakkaiden kanssa. Myöskin nuo valitukset omasta seksielämästä: hei, mitäs jos juteltaisiin vaikka säästä, huomasitkos miten kova pakkanen... ja jos ei mies siitä älyä, ala kertoa miten sulla on ollut tosi kiva loma, mutta oli aika kurjaa kun yksi ihan tuntematon ihminen alkoi valittaa siellä kurjasta avioliitostaan, ajattele, eihän se nyt mulle kuulu eikä voisi vähempää kiinnostaa toisten seksiasiat, no mut ei puhuta siitä, luitko lehdestä...jo on ihme, jos vihje ei mene perille. Ja sitten voi sanoa ihan suoraan, että "tämä on kampaamo, ja seksijutut ja ehdottelut jätetään täällä pois. Se on tukanleikkuu, ja sitten ulos". Minä olin aikoinaan asiakaspalvelussa, kun muutama luuli olevansa suurikin casanova likkaa yrittäessään. Jotkut kommentit oli aika suorasanaisia. "Hyvät rintavarustukset", esimerkiksi. Sellaiseen vastasin että "talossa on muuten hyvät vartijat, jotka heittää mainiolla niskaperseotteella ulos, jos asiaan tulee aihetta". Loppu jutut siihen. Pidä puolesi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe