Ongelmanani on jo pidempään ollut alaluomeni, joissa kummassakin on sisäkulman alta alkavat juonteet, eivät ryppyjä, vaan jo lapsuusajoista lähtien olleet juonteet. Silmänaluseni ovat hieman tummat, joten käytän peiteväriä ennen meikkivoidetta tummuuden peittämiseen. Ongelma piilee siinä, että niin peiteväri kuin meikkivoidekin pakenee sekä juonteesta (olen niin koittanut olla laittamatta juonteisiin mitään kuin yrittänyt myös "täyttää" ne) kuin sen ylä- ja alapuoleltakin jättäen silmänaluset epäsiistin näköisiksi. Tämän lisäksi ilmeisesti yläripsien ripsiväri leviää alaluomille (Maybellinen vedenpitävä ripsiväri...). En siltikään menisi sanomaan, että luomeni ovat varsinaisesti erityisen rasvaiset, ehkä hieman, mutteivät erityisen.
Olen ollut käyttämättä silmänympärysvoidetta ennen meikkaamista kuin myös käyttänyt sitä, eikä kumpikaan ole vaikuttanut lopputulokseen mitenkään.
Mitä silmänalusten meikkaamiseen tulee, normaalisti käytän koko kasvoille geelimäistä meikinpohjustusvoidetta, jota myös levitän kevyesti silmien alle, myös juonteisiin (näin olen tehnyt viime kuukaudet, muistaakseni ennen sitä alaluomien meikkien pysyvyys oli vielä surkeampaa). Sitten levitän peiteainetta, joista olen kokeillut niin Maybellinen Cream Matte Mousse Concealeria kuin voidemaista peittaria, peitepuikkoa kuin nestemäisempää peitevoidettakin. Tämän jälkeen meikkivoide. Olen kokeillut meikkivoiteen levittämistä silmänalusille kuin välttänyt sen käyttöä, eikä kumpikaan auta. Lopuksi olen puuteroinut ensin kevyesti irtopuuterilla, jonka jälkeen vielä käyttänyt kivipuuteria silmänalusiini tai vaihtoehtoisesti levittänyt sormella lisää irtopuuteria. Jos joskus onnistunkin saamaan silmänaluseni meikattua siististi ja vieläpä niin, etteivät tummat alueet paista kaiken meikin läpi, ovat ne kuitenkin viimeistään muutaman tunnin päästä taas törkyisen näköiset tai vähintään juonteet ja niiden ylä-ja alapuolet ovat "kaljut" meikeistä ja on ihan sama, vaikka kuinka sormilla painelisin meikit "kiinni" ihoon.
Mitä teen väärin, toimintaideoita tai tuotevinkkejä? Kannattaisiko kuitenkin ehkä käyttää jotain (rasvaisille luomille tarkoitettua) silmämeikin pohjustusainetta alaluomille?
Alaluomen pohjustus
2
484
Vastaukset
- jotain hölinää
en ihan hahmota, onko juonne tummien alusten alapuolella vai yläpuolella... no ei tästä varmaan ole apua, mutta voisit kokeilla tummuuden peittämiseen myös jotain lohenväristä jauhemaista peittaria, tai kokeilla tosiaan silmämeikinpohjustusainetta. Jotain creme-luomiväriäkin voisi kokeilla pohjustamiseen, mutta Urban Decayn primer potion olisi varmaan niitä kehutuimpia silmämeikinpohjustajia
- Epätoivoinen meikkaa
Paljon kiitoksia vastauksestasi.
Juonne on heti silmäluomen alapuolella. Ehkä tosiaan enemmänkin alaluomessa kuin silmänalusessa. Iho menee jännästi kaksinkerroin, ja meikkaamisen jälkeen kun ihoa venyttää alaspäin, voi huomata kuinka juonteen sisään on kerääntynyt meikkivoidetta ja peiteväriä.
Jonkin hyvän silmämeikin pohjustusaineen aion nyt käsiini etsiä, saa nähdä, auttaako sekään.
Pieni alue, mutta aiheuttaa erittäin ikävän ja vaikean ongelman :p.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713