Sertraliini vie seksihalut kokonaan.

Syön sertraliinia 100 mg masennukseen ja pelkoihin. Lääke on hyvin auttanut olooni ja näen maailman toisin silmin. Olen pystynyt lisäksi opiskelemaan ja käymään töissä. Lisäksi olen myös psykoterapian avulla pystynyt käymään läpi ongelmiani. Olen tavannut mukavan miehen ja me seurustelemme. Tämä vaikuttaa sellaiselta, että oikeasti pitää minusta eikä ainakaan näin tähän asti ole käyttänyt minua hyväkseen tai kohdellut minua miten sattuu. Kuitenkin lääke on vaikuttanut seksihalukkuutteeni negatiivisesti. MInun ei tee seksiä oikein milloinkaan verrattuna siihen aikaan kun käytin Seronilia tai minulla ei ollut masennuslääkitystä lainkaan ja se on vaikeaa kun mietin vain, että miten poikaystäväni jaksaa sitä. Olen kuitenkin laittanut tärkeimmäksi päämääräkseni pitää opiskelu- ja työkykyni yllä ja mielialani on paljon parempi ollut tähän asti, joten lääkettä en suostu vaihtamaan. En oikein tiedä miten tässä käy. Pelkään, että poikaystäväni pettäisi minua kun en joka viikoloppu lomilla kun hän tulee armeijasta kykene harrastamaan seksiä.
Onko kenelläkään kokemusta tämänkaltaisesta?
2404
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Sertraliini, kuten muutkin SSRI-lääkkeet aiheuttavat seksuaalitoiminnan häiriötä, vaikka niistä ei lääkärisi/psykiatrisi kerro. Mikä pahempaa, on olemassa pieni mahdollisuus, että ne jäävät pysyviksi, ks. http://en.wikipedia.org/wiki/Post-SSRI_sexual_dysfunction.

Asiasta kannattaa keskustella lääkärin kanssa heti sekä tietenkin harkita itsenäisesti onko lääkkeen syöminen sen arvoista. Mielenterveysongelmiin määrätyt lääkkeethän vain hoitavat oireita eivätkä syitä. Terapiasta kannattaa siis pitää kiinni kynsin ja hampain!

Rukoilen puolestasi etteivät ongelmasi jää pysyviksi.

Äänestä

Joo iteltäni vei haluja ja ei seisonut kunnolla. Alkoi vituttaa koko touhu ja kalliiden potenssilääkkeiden syönti. Homma sitten kärjistyi kun yritin itsaria kun aiheutti myös itsetuhoista käyttäytymistä itsellä. Tosin oma diagnoosini kaksisuuntainenmielialahäiriö jota hoidettiin aluksi väärin. Suosittelen punnitsemaan asioita ja puhumaan avoimesti asiasta poikaystäväsi kanssa. Tsemppiä tulevaan!

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta


Minttu20v. :) kirjoitti:

Syön sertraliinia 100 mg masennukseen ja pelkoihin. Lääke on hyvin auttanut olooni ja näen maailman toisin silmin. Olen pystynyt lisäksi opiskelemaan ja käymään töissä. Lisäksi olen myös psykoterapian avulla pystynyt käymään läpi ongelmiani. Olen tavannut mukavan miehen ja me seurustelemme. Tämä vaikuttaa sellaiselta, että oikeasti pitää minusta eikä ainakaan näin tähän asti ole käyttänyt minua hyväkseen tai kohdellut minua miten sattuu. Kuitenkin lääke on vaikuttanut seksihalukkuutteeni negatiivisesti. MInun ei tee seksiä oikein milloinkaan verrattuna siihen aikaan kun käytin Seronilia tai minulla ei ollut masennuslääkitystä lainkaan ja se on vaikeaa kun mietin vain, että miten poikaystäväni jaksaa sitä. Olen kuitenkin laittanut tärkeimmäksi päämääräkseni pitää opiskelu- ja työkykyni yllä ja mielialani on paljon parempi ollut tähän asti, joten lääkettä en suostu vaihtamaan. En oikein tiedä miten tässä käy. Pelkään, että poikaystäväni pettäisi minua kun en joka viikoloppu lomilla kun hän tulee armeijasta kykene harrastamaan seksiä.
Onko kenelläkään kokemusta tämänkaltaisesta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu