Onko kukaan kokeillut tätä ehkäisymenetelmää? miten toimii ja millaiset on sivuvaikutkset? onko injektiossa sama vaikuttava aine kun e-pillereissä?
E-pillerit eivät sopineet, aiheuttivat erittäin pahasti nesteen kertymistä koppaan sekä selluliittiä, mikä katosi kun lopetin pillerit. Sitä en halua enää koskaan kokea joten pillerit ei houkuttele vai voisiko pelkkä merkin vaihto auttaa?
Ehkäisyinjektio?
3
540
Vastaukset
- xez
Yasminilla on nestettä poistava vaikutus.
- terk.
niin siinähän sitten kärvistelet 3 kk niissä sivuvaikutuksissa. Ei täällä Suomessa juurikaan noita laitella, ne on kehitettykin ihan muualle maailmaan.
Ja googlaamalla löytyy, taas kertaalleen, tietoa ja vastauksia kysymyksiisi:
Ehkäisyinjektio sisältää korkean annoksen synteettistä keltarauhashormonia, joka vastaa munasarjojen tuottamaa luonnollista keltarauhashormonia. Kun hormoni on ruiskutettu kehoon, sen ehkäisyteho kestää kolme kuukautta, mutta myös mahdolliset haittavaikutukset voivat esiintyä yhtä pitkään, joskus pidempäänkin.
Käyttö
Hormoni ruiskutetaan lihakseen, yleensä pakaraan, mutta se voidaan antaa myös reiteen tai käsivarteen. Injektion antamisen jälkeen keltarauhashormoni vapautuu asteittain verenkiertoon. Injektio täytyy annostella kolmen kuukauden välein.
Teho
Ehkäisyinjektion teho perustuu pääasiassa ovulaation estoon ja se on erittäin luotettava. Se myös muuttaa kohdunkaulan limaa siten, että siittiöiden pääsy kohtuun vaikeutuu.
Pearlin Indeksi
Luotettavuus ilmaistaan niiden raskauksien määränä, joita sattuu sataa kyseistä menetelmää käyttävää naista kohti yhden vuoden aikana. Lääkärit kutsuvat tätä Pearlin Indeksiksi. Jos ehkäisymenetelmällä on esimerkiksi Pearlin Indeksi 1, se merkitsee, että yksi nainen sadasta tulee raskaaksi käyttäessään kyseistä menetelmää ohjeiden mukaisesti yhden vuoden aikana. Tai jos asian ilmaisee toisin, on ehkäisymenetelmän luotettavuus 99 %.- ehkäisyäetsivä
olen kyllä googlettanut asiasta ja lukenut laittamasi tiedot, mutta haluaisin vielä ihmisten omia kokemua.. en asu suomessa joten siksi tämä onki tullut yhdeksi vaihtoehdokseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741254- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47876- 60846
- 47809
- 45732
- 40731
- 39688