meidänkin mamma (vaimoni) lihoi raskaana ollessaan 65-kilosta 100-kiloiseksi ja vieläkin tuntuu paino nousevan. Syyksi hän ilmoittaa, että lapsen tulo aiheuttaa painon nousun, mutta ei kai se lapsi äitiään syötä?
Miksi naiset lihoavat synnytyksen jälkeen?
5
1184
Vastaukset
- Äiti-ihminen 30v
Niin mikä se nyt synnytyksen jälkeen lihottaa? Tulee ilmeisesti vain syötyä enemmän kuin kuluttaa. Ei se imetyskään nyt kaikilla ihmeitä tee energiankulutuksen suhteen. Itse olin 60kg ja kun aloin odottamaan esikoistani ja painoa oli kaikkiaan raskauden loppussa n.90kg (tietty oli kyllä paljon turvotustakin) - kun lähdin vauvan kanssa synnytyssairaalasta kotiin, niin painoa oli 74kg ja vuoden kuluttua synntyksestä olin jälleen 60kg. Toisen lapseni raskausaikana painoin ihan loppuraskaudesta 80kg ja kun tulin kotiin vauvan kanssa, niin painoa oli 70-72kg ja nyt vuoden kuluttua on painoni 60-62kg....eli on se kyllä jossain määrin itsestäkin kiinni, miten saa ne kilot tiputettua. Pituutta mulla on 168cm.
- gfgfgh
jotkut laihtuvat. Täysin kiinni ihmisestä. Imetys yleensä laihduttaa, mutta imettäessä pitää syödä ja varsinkin juoda mahdollisimman paljon, muuten maitoa ei tule. Kyse on hormonaalisista muutoksista ja yksilöllisyydestä.
Joillekin imetyksen aikainen ruokailu vain jää "päälle" vaikka imetys loppuu ja liikunta unohtuu. Se on varma tie lihomiseen, ainakin jos on ollenkaan lihomiseen taipuvainen.- er78gea8r
joitakin on katsottu pahalla kun ovat liian laihoja raskausaikana. Minkä sille voi ettei tankiksi muutu vaikka kuin söis. Se on ne geenit vissiin.
- enää...
koska ensinnäkin imetys kuluttaa energiaa ja sen pitäis laihduttaa. Jos äiti lihoo vielä synnytyksen jälkeen, tarkoittaa se sitä että hän syö todella paljon liikaa. Suurimmalla osalla synnyttäneistä paino alkaa laskea aivan itsestään synnytyksen jälkeen.
Kyse voi olla raskaudenjälkeisestä masennuksesta, jos lihominen vaan jatkuu ja jatkuu ja äiti vaan syö ja syö. - putkimies.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841