Edellisestä tekstistä innostuneena ajattelin aloittaa aiheen "mitä on epätoivo?"
Minkälainen ihminen on "epätoivoinen" kumppania etsiessään? Moni kaipaa parisuhteeseen, kuka mistäkin syystä. Joku osaa näytellä coolia, vaikka onkin epätoivoinen. Toinen ei osaa, jolloinka hänet leimataan "epätoivoiseksi", mikä karkoittaa mahdolliset kumppaniehdokkaat. Onko vain osattava olla COOL, että pärjäisi markkinoilla? Ihmiset ovat erilaisia ja jotkut viihtyvät paremmin yksin. Jotkut jopa etsivät kumppania lähes yksinomaan järkisyihin perustuen. Eikö tällainen "järkiliiton etsiminen" ole julmaa ja hyväksikäyttöä, ja sen vuoksi tuomittavampaa kuin "epätoivoisuus" jolloin ihminen haluaa tunnetasolla toisen lähelle? Ihminen on laumaeläin ja kaikkien tehtyjen tutkimusten perusteella voi paremmin yhteisössä/parisuhteessa. Miksi pitäisi osata teeskennellä onnellista jos ei sitä ole ilman parisuhdetta?
Entä kun epätoivo muuttuu luovuttamiseksi ja "hällä väliä-asenteeksi". Onko se sitten parempi, koska se ei näy ulospäin epätoivona?
Milloin on lupa olla epätoivoinen? Silloinko jos on saanut sata kertaa siipeensä? Vai silloin kun se elämän ainoa suuri rakkaus otti eron 20v liiton jälkeen? Vai eikö milloinkaan? Täytyykö aina osata olla COOL?
Huolisitko itse "epätoivoisen" kumppaniksesi, jos hän olisi muilta osin ok?
Mitä on "epätoivo" ?
8
3264
Vastaukset
- mies vastaa
Kaipa minuakin on arveltu epätoivoiseksi, koska joskus harvoin olen tavannut naisen joka todella kiinnostaa ja olen sen myös osoittanut.
- epä-toivo
No mutta onhan epätoivoisia naisiakin! Juuri ne jotka takertuvat kaikkiin tarjolla oleviin ja joutuvat sitten kerta toisensa jälkeen toteamaan, että mies halusi vain seksiä.. Nainen aina toivoo ja luottaa että juuri tällä kerralla mies haluaisi sen parisuhteenkin ja aina uudestaan tulee pettymys.. Ja sitten ne naiset jotka hyysäävät kaikenlaisia renttuja koska eivät halua olla yksi. Tai ne naiset jotka ovat miehen kanssa vaikka eivät tätä rakasta, vain koska ei tarvitse olla yksin.
Miehillä ja naisilla on kai se ero, että epätoivoinen nainen joutuu hyväksikäytetyksi, mutta epätoivoinen mies on koko ajan yksin? - halimies_Hki
epä-toivo kirjoitti:
No mutta onhan epätoivoisia naisiakin! Juuri ne jotka takertuvat kaikkiin tarjolla oleviin ja joutuvat sitten kerta toisensa jälkeen toteamaan, että mies halusi vain seksiä.. Nainen aina toivoo ja luottaa että juuri tällä kerralla mies haluaisi sen parisuhteenkin ja aina uudestaan tulee pettymys.. Ja sitten ne naiset jotka hyysäävät kaikenlaisia renttuja koska eivät halua olla yksi. Tai ne naiset jotka ovat miehen kanssa vaikka eivät tätä rakasta, vain koska ei tarvitse olla yksin.
Miehillä ja naisilla on kai se ero, että epätoivoinen nainen joutuu hyväksikäytetyksi, mutta epätoivoinen mies on koko ajan yksin?Epätoivoisia naisia ei oikeasti ole olemassa.
Jos joku nainen väittää sellainen olevansa, niin miksi ihmeessä sitten olet sinkku, kun voisit tulla vaimokseni. En myöskään piiloudu anonyymikrjoituksen taakse ilman yhteystietoja, vaan jos joku epätoivoisia nainen oikeasti haluaa naimisiin, senkun soitat minulle, tutustut aluksi puhelimessa ja sitten sovit treffit: 044 567 0800 / Mika.
Toki, eräskin nainen jaksoi n 2 vuotta selittää puhelimessa, kuinka häntä muka "kukaan ei huoli", mutta silti itse kieltäytyi ehdottamistani treffeistä, ja nyt uusimpana ideana teeskentelee, ettei olla koskaan tunnetukaan.
Vai ei olla muka tunnettu!!!
Pitäisiköhän laittaa nettisivulle luettavaksi kokoelma (=satoja) tämän naisen minulle lähettämiä tekstiviestejä ?
Tuollainen, että ensin jahkataan 2 vuotta puhelimessa uskaltamatta tehdä treffejä, ja sitten teeskennellään, ettei olla koskaan tunnetukaan, on jo todella törkeää käytöstä.
Mutta epätoivoinen nainen on satuolento, jota ei ole oikeasti olemassa.
Jos joku nainen osoittaa väitteeni vääräksi, tervetuloa vaimokseni.
Tämä tarjous ei koske niitä naisia, joilla on kanssaan asuvia lapsia,
kuten ei myöskään sisätiloissa tupakoivia.
Jos siis poltat, tee se ulkona.
- TietäjäMies
Epätoivo on toivon puutetta. Toivo on taas jonkun pyytämistä, että joku tahdottu toteutuu. Mutta toivo ei ole vaatimista. Toivo = ei-vaativa ja Ei-Toivo = ei-ei-vaativa eli vaativa. Eli epätoivoinen on vaativa. Hän vaatii itselleen että hänen tahtomansa asia toteutuu. Siis kontrollifriikkiyttä ja itsekkyyttä.
Oikea rakkaus vaatii tahtoa, toivoa, tekoja ja tunnetta. Mutta tässä on riski että jotkut eivät osaa tulkita termejä toivo ja tahto oikein.- ei epä-toivo
Toivottomuus ja epätoivoisuus sama asia?
- Määritelmiä
Mistä repäisit nuo määritelmät?
Epätoivo ei ole todellakaan välttämättä vaatimuksia tai kontrollia vaan täydellistä kontrollin puutetta, toivon menettämistä tai siihen täydellistä takertumista.
Itse en ymmärrä yleisesti mitä vikaa epätoivossa on paitsi sen että henkilö tahtoo kenet tahansa suhteeseen.
Toisaalta ihminen voi tuntea epätoivoa yksinäisyydestään ja parisuhteen puutteesta koska kaipaa rakkautta (eikä vain täytä jotain parisuhde normia jota yhteiskunta ehkä vaatii) joten en näe mitä vikaa siinä on.
En ole epätoivoinen muttei minua epätoivoiset naiset rasita vaan enemmän ne "mä en tarvii mitään, mä oon jo onnellinen näin mutta jos näytät sirkustemppusi ja pomppaat korkeammalle kuin muut niin ehkä minulle herää toive että sussa on jotain".
En kyllä näe hirvittävästi toisaalta eroa siinä josko toivoo todella kovasti jotain tai on todella epätoivoinen. Eiköhän ihminen ole silloin kiinni liikaa siinä asiassa jota toivotaan tai josta ollaan epätoivoisia ja se on varmaan se asia mikä ihmisiä hirvittää. Se että joku takertuu toiseen kuin viimeiseen oljenkorteen tai tulee tunne että jää hylätyksi kuin lapsi.
- Joe The Scrap
Me kaikki tiedetä mitä tässä yhteydessä epätoivolla tarkoitetaan, tottakai ihminen kaipaa läheisyyttä ja rakkautta mutta harhakuvitelmien takia ei kannata vetää omanarvontuntoaan vessasta alas. Tähän on pakko laittaa tämä sama linkki, jonka jo yhteen toiseen topiciin laitoin, se on vaan niin puhdistavaa, "katharsis" kuten joku hienoilla termeillä tärkeilevä persereikä sanoisi. http://www.youtube.com/watch?v=ysXMAOgEIq4
- Etiäispesäke
Minä ainakin tarkoitan epätoivoisella seuranhakijalla sitä, että ihminen vastaa tehtailemalla ilmoituksiin netissä tai kiertää ravintolan pöydästä toiseen tuputtamassa itseään.
Yrittää siis epätoivon vimmalla iskeä jonkun. Siis IHAN KENET VAIN.
Tuo ihminen ei osaa olla yksin, eikä missään tilanteessa nauti yksinäisyydestä milloinkaan.
Siis hän haluaa jonkun, joka ottaisi pois yksinäisyyden, ihan sama kuka tai millainen, kun vaan ei tarvitsisi olla yksin.
Tällöin on vaarana se, että uudesta suhteesta tulee "hoitosuhde", eikä parisuhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995