Miten tällaisesta voi selvitä??

Painajainen

Mies petti, ja jätti toisen naisen takia. Nyt ajatukset vain pyörii siinä, kun kuvittelen miten he ovat yhdessä, mitä tekevät... katselevat varmaan rakastuneina toisiaan silmiin, juttelevat... tuntevat voimakasta ihastumista/rakastumista toista kohtaan. Puhumattakaan sängyssä olemisesta.

Heräilen yöllä, ja nämä ajatukset valtaavat mielen. Ajatukset tulevat uniinkin, näin viimekin yönä painajaisen jossa mieheni (exähän hän nykyisin on) suuteli naisensa kanssa jossain paikassa, itse seisoin portailla vähän matkan päässä ja huusin täyttä kurkkua tuskaani, mutta suustani ei lähtenyt ääntä vaikka huusin kaikin voimin...

Miten tällaisesta voi selvitä? rakastin/ja rakastan vieläkin miestä.

135

16786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annaliini

      tälläisissä tilanteissa yhtään ajatus että pääset siitä paskasta eroon ja ettei hän ollut sinun arvoisesi. Vaikka tietenkin pettymys on valtava.
      Paljon tsemppiä! Paremmat ajat tulevat aivan varmasti! Tulet taatusti onnellisemmaksi kuin se petturi!

      • löysin tosi rakkaude

        Toivoa sopii että jokainen löytää sen TOSI rakkauden.
        Ehkä oli vain niin että sulle on tarkoitettu joku toinen ja varmasti sopivampi kuin edellinen miehesi. Näin saattoi käydä myös ex-miehellesikin, löysi nyt sen oikean.
        Tulet olemaan vielä voimissasi.
        Paljon voimia sinulle nimim. "painajainen"


      • me...

        ei voida etukäteen tietää,tuleeko aloittaja onnellisemmaksi,kuin hänen entinen miehensä? Mutta ajanmittaan tunnekuohut tasaantuu ja olo tasapainottuu. On tyhmää mollata toista osapuolta,kun ei voida tietää mikä johti eroon? Yhtälailla eron syynä voi olla aloittaja,hän on voinut olla todella ärsyttävä ihminen?


      • sitä luulee saavansa paremman mut toisin voi käyrä jos lähtee sutta pakkoo tulee karhu vastaa mullekii tarkotettu nii monta vaa josson jottai muuttunu paremmaks ni ainekii lohruttaa et toisil on alamäki alkanu vahinilo on paras ilo ite on hianoo vettää perluisii pulkkamäjes kon sen jo ossoo

        PIKKUJOULU TEEMAT

        Minkä teeman sinä valitsisit?

        Nils Gustafsson -pikkujoulu:
        Et muista mitään, mutta teltta ei näytä kuitenkaan enää olevan
        pystyssä.

        Taru Sormusten Herrasta -pikkujoulu:
        Muistat eronneesi ystävistäsi, tavanneesi kääpiöitä, tapelleesi
        kauheasti, puhuneesi puille, kävelleesi aivan helvetin pitkiä matkoja
        ja hävitit sormuksesikin heittämällä sen Tuomiokapitulin takana
        viemäriin.

        Nils Holgersson -pikkujoulu:
        Huomaat lentäneesi etelään jonkun hanhen kanssa.

        Kristoffer Kolumbus -pikkujoulut:
        Et tiedä mihin olit menossa, etkä perille päästyäsi tiedä missä mahdat
        olla, mutta koko reissu menee valtion piikkiin.

        Tuhkimo-pikkujoulut:
        Tulet kotiin ilman toista(kin) kenkää ja haiset epämääräisesti
        kurpitsalle.

        Prinsessa Ruusunen-pikkujoulut:
        Sammut sadaksi vuodeksi. Saatat herätä, kun joku suutelee sinua, mutta
        prinssi se ei takuuvarmasti ole.

        Pieni Merenneito -pikkujoulut:
        Jalat eivät aamulla irtoa toisistaan ja haisevat silakalle.
        Peilistä sinua
        tuijottaa eilisillan Arielin sijasta tämän aamun Ursula-merennoita.

        Lumikki-pikkujoulut:
        Heräät aamulla seitsemän miehen keskeltä.

        Punahilkka-pikkujoulut:
        Heräät isoäidin kanssa samasta vuoteesta. Lisäpojoja, jos kyseessä on
        jonkun toisen isoäiti.

        Keisarin uudet vaatteet -pikkujoulut:
        Heräät aamulla alasti kadulla, koska kukaan ei ole illalla
        uskaltanut/viitsinyt/kehdannut mainita sinulle, ettei sinulla ole
        vaatteita päällä. Ohitsesi päiväkotiin kulkeva pikkulapsi taas pitää
        asiaa erittäin huvittavana ja ilmoittaa äidilleen kovaan ääneen, että
        "sedän pili on ihan sininen".

        Ruma ankanpoikanen -pikkujoulut:
        Aamulla vieressäsi on väärät munat.

        Nalle Puh -pikkujoulut:
        Aamukankeudessa et saa sormia varpaisiin ja hampaissa on plakkia kuin
        olisit pessyt ne hunajalla. Tilannetta pahentaa ylipirteä kaverisi,
        joka on herännyt täysin ilman krapulaa ja pomppii nyt maanisesti ympäri
        asuntoasi.

        Roope Ankka -pikkujoulut:
        Olet hommannut ison kasan rahaa ilman housuja. Äänesi on muuttunut
        kummalliseksi vaakkumiseksi, ja jostain kummasta syystä sinulle on
        iskostunut skottilaisaksentti.

        Mikki Hiiri -pikkujoulut:
        Korvasi ovat turvonnet palloiksi ja käsissäsi on valkoiset käsineet,
        mutta frakista ei ole tietoakaan.

        Iso Paha Susi -pikkujoulut:
        Henki haisee niin pahalle, että voit puhaltamalla kaataa ladon.
        Ympärillesi laonneet ihmiset eivät siis ole sammuneita vaan...

        Hannu ja Kerttu -pikkujoulut:
        Aamulla voit kätevästi suunnistaa vessaan yöllä laatoitettua vanaa
        seuraillen.

        Peppi Pitkätossu -pikkujoulut:
        Heräät aamulla hevosen ja apinan välistä.

        Kultakutri-pikkujoulut:
        Heräät partnerisi "Kuka on nukkunut minun sängyssäni?"-kysymykseen.

        Joona ja valas -pikkujoulut:
        Jokin hakkaa sisuskalujasi ja tahtoo ulos.

        Perinteinen Suomalainen pikkujoulu:
        Lompakko on tyhjä, kännykkä on hukassa, päässä soi tango delirium etkä
        uskalla edes vilkaista kuka vieressäsi kuorsaa.


      • Se olin nimenomaan MINÄ, joka sitä tunnepeliä pelasi, mutta olen myös ottanut opikseni siitä.


    • Suhde joka alkaa salaamisella ja pettämisellä ei useinkaan kestä. Se joka pettää noin härskisti todennäköisesti jatkaa samaa nykyisessä suhteessaan.

      • KaikkiHyvinNyt

        Viisi vuotta sitten jätin miehen "paremman" takia seuraavista syistä: a) emme kolmen vuoden seurutelusuhteen aikana harrastaneet kertaakaan seksiä (ei ollut kyllä minusta kiinni!) ja b) mies kohteli minua alistavasti. Kärsin siinä suhteessa valtavasti eikä mies antanut minun erota hänestä ja uhkaili minua, jos edes mietin asiaa. Ja hän ei sitten lainkaan ymmärtänyt, miksi jätin hänet!

        Tämä "parempi" mies auttoi minut pois suhteesta ja olen nyt onnellinen hänen kanssaan. Ennen kuin alatte syyllistämään ihmisiä liikaa, muistakaa, että erossa voi olla monenlaisia syitä!


      • jaapa
        KaikkiHyvinNyt kirjoitti:

        Viisi vuotta sitten jätin miehen "paremman" takia seuraavista syistä: a) emme kolmen vuoden seurutelusuhteen aikana harrastaneet kertaakaan seksiä (ei ollut kyllä minusta kiinni!) ja b) mies kohteli minua alistavasti. Kärsin siinä suhteessa valtavasti eikä mies antanut minun erota hänestä ja uhkaili minua, jos edes mietin asiaa. Ja hän ei sitten lainkaan ymmärtänyt, miksi jätin hänet!

        Tämä "parempi" mies auttoi minut pois suhteesta ja olen nyt onnellinen hänen kanssaan. Ennen kuin alatte syyllistämään ihmisiä liikaa, muistakaa, että erossa voi olla monenlaisia syitä!

        Kyllä pitäisi silti osata itse jättää toinen ja tehdä se avoimesti, niin ettei siihen tarvitse auttavaksi isäksi tai äidiksi jotain kolmatta osapuolta, jonka kanssa ensin petetään ja sitten aletaan seurustella. Sellainen on kaikissa tilanteissa kuitenkin aika hiton epäkypsää ja epäoikeudenmukaista toimintaa, jota ei oikein voi selittelyillä oikeuttaa. Jos ero on vaikeaa toisen uhkailujen takia, niin sitten otetaan ystävät tai viranomaiset apuun, eikä jotain kolmatta pyörää säätämään mukaan, eikös joo?


      • -91
        KaikkiHyvinNyt kirjoitti:

        Viisi vuotta sitten jätin miehen "paremman" takia seuraavista syistä: a) emme kolmen vuoden seurutelusuhteen aikana harrastaneet kertaakaan seksiä (ei ollut kyllä minusta kiinni!) ja b) mies kohteli minua alistavasti. Kärsin siinä suhteessa valtavasti eikä mies antanut minun erota hänestä ja uhkaili minua, jos edes mietin asiaa. Ja hän ei sitten lainkaan ymmärtänyt, miksi jätin hänet!

        Tämä "parempi" mies auttoi minut pois suhteesta ja olen nyt onnellinen hänen kanssaan. Ennen kuin alatte syyllistämään ihmisiä liikaa, muistakaa, että erossa voi olla monenlaisia syitä!

        Miten ensimmäinen peruste (tai peruste ylipäätään) kumppanin vaihtamiseen voi olla, ettei 3v aikana ole harrastettu seksiä? Melko kummalliselta kuulostaa. Muuten kyllä ymmärrän syysi, mutta tuo seksi-osa hieman hämäsi. Eikös se rakkaus kuitenkin ole tärkeintä ja sen voi ilmaista monilla muillakin tavoilla kuin seksillä...


      • en petä

        Sannalle76
        Kyllä suhteessa on täytynyt olla paljon pielessä jos rakastuu toiseen. En ymmärrä "härskisti pettämistä" seon vain katkeran vääristelmä asiasta.
        Me luotamme toisiimme , vaikka toinen oli suhteessa tavatessamme. Löytyi todillinen Rakkaus.


      • Täh????
        -91 kirjoitti:

        Miten ensimmäinen peruste (tai peruste ylipäätään) kumppanin vaihtamiseen voi olla, ettei 3v aikana ole harrastettu seksiä? Melko kummalliselta kuulostaa. Muuten kyllä ymmärrän syysi, mutta tuo seksi-osa hieman hämäsi. Eikös se rakkaus kuitenkin ole tärkeintä ja sen voi ilmaista monilla muillakin tavoilla kuin seksillä...

        ...ei pelkan seksin puutteen takia voi toista jättää! Seksiä harrastetaan kun tehdään mukoloita jos silloinkaan. Seksi on ihan limaista ja sotkuista, kuka sellaista nyt vapaa ehtoisesti rupeaa tekemään.


      • Kysyn vain ?? (M)
        Täh???? kirjoitti:

        ...ei pelkan seksin puutteen takia voi toista jättää! Seksiä harrastetaan kun tehdään mukoloita jos silloinkaan. Seksi on ihan limaista ja sotkuista, kuka sellaista nyt vapaa ehtoisesti rupeaa tekemään.

        Kumpi on loppujen lopuksi parempi, erota kun ei sen toisen kanssa voinut elää vai erota jonkin toisen vuoksi, jota todella rakastaa, enemmän, ylikaiken. Vaikka se toisen mukaan lähteminen enkä tuntuukin pahalta, vielä pahemmalta minusta ainakin tuntuisi, jos kumppani lähtisi ja sanoisi että ei minun kanssani voi elää.


      • mummikki25vuotta

        minun mies halusi pettää edellsitä, mutta minu aei petä ikinä. enkäminä häntä. harrastamme sen sijaan ryhmäseksiä silloin tällöin. niin ei tarvitse pettää eikä kärsiä tylsyydestä.


      • -91 kirjoitti:

        Miten ensimmäinen peruste (tai peruste ylipäätään) kumppanin vaihtamiseen voi olla, ettei 3v aikana ole harrastettu seksiä? Melko kummalliselta kuulostaa. Muuten kyllä ymmärrän syysi, mutta tuo seksi-osa hieman hämäsi. Eikös se rakkaus kuitenkin ole tärkeintä ja sen voi ilmaista monilla muillakin tavoilla kuin seksillä...

        Hyvinkin, mutta siinä voi seksiäkin, jos molemmat haluavat/tuntevat niin.


      • myyyy
        KaikkiHyvinNyt kirjoitti:

        Viisi vuotta sitten jätin miehen "paremman" takia seuraavista syistä: a) emme kolmen vuoden seurutelusuhteen aikana harrastaneet kertaakaan seksiä (ei ollut kyllä minusta kiinni!) ja b) mies kohteli minua alistavasti. Kärsin siinä suhteessa valtavasti eikä mies antanut minun erota hänestä ja uhkaili minua, jos edes mietin asiaa. Ja hän ei sitten lainkaan ymmärtänyt, miksi jätin hänet!

        Tämä "parempi" mies auttoi minut pois suhteesta ja olen nyt onnellinen hänen kanssaan. Ennen kuin alatte syyllistämään ihmisiä liikaa, muistakaa, että erossa voi olla monenlaisia syitä!

        alan nyt itsekkin jo epäillä että joku nainen on jo löytynyt sinulle. no en voi mitään jos niin on käynyt.


    • allihuuppar

      tiedän tunteen koska koin ihan saman...erosta on jo 6v ja nyt jo hiukka parempi olla .Alussa meni 2v sumussa ja kestämisessä. Vaikka ei mies lähtenyt naisen kanssa vaan tuli muuten ero ...ja nyt miehellä uusi vaimo jonka kanssa juttelen koska ei tiiä millainen mies on. Raskasta aikaa se on mutta joskus se helpottaa vuosien päästä mutta arvet jää ja pelko enää suhteessa olla ja kaikki kaatuu aina pelkoon.

      • mimmi 30vuotta

        koe itse koko tuska

        kaikilla on oikeus onneen, ei vain jätetyillä. olisi parempi keksittyä omiin asioihin, kuin toivoa exille ja heidän nykyisilleen pahoja


      • MissEvilX

        Miksi helvetissä sä sen uuden vaimon kanssa juttelet? Mies kertokoon itse millainen on (jos on minkäänlainen). Vai haluutko vaan tahallasi roikkua siinä kolmantena pyöränä.


    • Autot_N

      Ajattele vaikka niin, että hän ei ollut sinulle se oikea, vaikka siltä tuntuisikin. Itselleni on käynyt samallalailla kuin sinulle. Minua auttoi asian yli "pääsemään" se, että piirsin sen naisen paperille, leikkelin sitä ja poltin ja joskus puhe ulkopuolisen kanssa auttaa, esim jos täältä netistä löytyisi kohtalotoveri :) . Ja toivoin että hän kokisi sen saman tuskan kuin minä. Kyllä se oikea vielä kävelee vastaan, vaikka se tuntuukin mahdottomalta. Tsemppiä paljon!

    • M.O.I

      Sama kävi siis minullekkin.Silmiin katsottiin ja valehdeltiin.Eka kuukausi meni asian ymmärtämiseen ja olin valmis ottaan miehen takas.Puuttui VIHA miestä kohtaan.Kliseenä aika parantaa,mikä on totta,mutta tuleen ei saa jäädä makaamaan.Päätin sitten harrastaa seksiä vieraan miehen kanssa.Johan meni asiat eri järjestykseen!Suosittelen.

    • usko pois

      Varmasti kirvelee mieltä kun tulee petetyksi/jätetyksi ja ennen kuin siitä yli pääsee.
      Mutta jos tässä asiassa on mitään positiivista niin se että tulipa ilmi ennen kuin ehti sitovia asioita elämäänne tulla esim. lapset.
      Pettäjä/jättäjä löytään edestään sen minkä on taakseen jättänyt, jollain tapaa joutuu asiaa käsittelemään tai asian kohtaamaan tulevaisuudessa.
      Aika rohkea on myös se nainen joka miehesi "otti/sai", kun tälläiset tavat/tyyli miehellä jo alkuunsa.. saa itseään syyttää jos/kun sama toistuu, "vanha koira" ei yleensä uusille tavoille opi.
      Itsestäsi voit ajatella ylpeänä; olet rehellinen, luottamuksen arvoinen, uskollinen, oikeaan parisuhteeseen kykenevä nainen ja sinulla on tunteet.. voi sitä onnellista miestä joka sinut joskus saa.
      Käsittele pettymyksen tunteet ja suhde loppuun itsessäsi niin että olet sinut sen kanssa, aikaa se ottaa, mutta palkitee jonain päivänä niin että kykenet aloittamaan puhtaalta pöydältä uuden luottamuksellisen suhteen.

      Kaunista syksyä ja alkavaa talvea sinulle !

    • Aaltoilua

      Antaisit tunteillesi niiden vaatimaa aikaa ja tilaa. MUTTA älä kuitenkaan unohda itseäsi, SINUN elämääsi,
      SINUN tulevaisuuttasi ja SINUN hyvinvointiasi. Tapahtuneelle et mitään voi, mutta voit tehdä itsellesi
      mielenkiintoisia hetkiä, ystävien tapaamista, erilaisia harrastuksia, niitä mitä et mitenkään ehtinyt kun olit kiinni suhteessasi. Voit vaikka mennä ulos kävelemään kun ajatukset ovat liian tuskaisia, vaikka yöbaariin istumaan jos sellainen löytyy paikkakunnaltasi.
      Kaikkea hyvää Sinulle!

    • noppa28

      .. ajan kanssa kipu hellittää. Itse olin samassa tilanteessa muuan vuosi sitten ja ystäväni olivat silloin tärkeänä tukena.

      Voimia sulle :)

    • TM

      Itsellä oli ihan samankaltainen tilanne vuosi takaperin, eli tiedän mitä käyt läpi. Tilanne yhtä helvettiä mutta ei sille oikein muuta voi muutakun yrittää kestää. Itse selvisin siitä uusien harrastusten ja kavereiden avulla sekä sillä että yrittää keksiä muuta ajateltavaa/tekemistä. Ei helppoa mutta itsellä auttoi ainakin pahimman yli..

    • VV

      Muista kuitenkin että tämä ei ole sen toisen naisen syytä. Hän rakastui samaan mieheen kuin sinäkin, ihmekös se. Jos ei tämä nainen niin sitten se olisi ollut joku muu. Aika näyttää miten käy, mutta selviät kyllä. Voimia sinulle.

    • tittamarianne

      Jäin itse yksin, kun ex-mies asumuseron päätteeksi olikin tavannut uuden naisen ja halusi hänen kanssaan katsoa mitä siitä tulee. Olin silloin aivan rikki ja juuri tuon kaltaisia ajatuksi pyöri päässäni, ihan samaan tyylin kuin sinullakin, jopa keskellä yötä. Muistan ajatelleeni, että jaksanko elää siihen päivään asti kun kipu hellittää.
      Nyt kun aikaa on kulunut, voin sanoa että kaikesta selviää ja voi jopa todeta, että tapahtunut, niin kipeää kuin se tekeekin, kääntyy lopulta hyväksi.

      Nykyisessä suhteessani jouduin petetyksi, mutta en jätetyksi ja tässäkin olen käynyt läpi samanlaisia mietteitä. Päätimme kuitenkin yhdessä selvitä tästä eteenpäin ja vaikka tie on varmasti pitkä ja kivinen, niin eteenpäin mennään.

      Voimia sinulle. Jonain päivänä huomaat että enää ei koske niin kovasti.

      • allmost evil guy

        Miettikääs nyt naiset vähäsen. Kyse on siitä mitä itse haluatte. Sellaisia "ei pettäviä" miehiä on maailma täynnä. Kyse on nyt siitä, minkälaisen miehen itsellenne valitsette. Jättäkää ne Brad Pittin näköiset pahat pojat yksin, ja ottakaa joku silmälasipäinen nörtti vaihteeksi, tai vaikka se naapurin Jami, joka on aina ollut ihan helvetin mukava, mutta ei kiinnostava. Naiset vaan tuntuu miettivän ihan liikaa kaikkea turhaa. Miehen pitää olla komea, rikas, tyylitajuinen, huumorintajuinen, pitkä, vahva, liikunnallinen, ahkera... jne. Lista vois jatkua loputtomiin. Mitä enemmän vaaditte, sitä suuremmalla todennäköisyydellä vastaan astelee just se mulkku jonka ego on ihan pilvissä, omistaa ehkä jonkun pienen baarin, tarjoaa just sulle ilmaset drinkit, mut oho panee joka toista baarin naista. Järki käteen, niin se oikea ehkä löytyy ilman sukupuolitautia.
        Ja sitten toinen juttu. Se on kanssa väärä tie, että yritätte väkisin lähteä muuttamaan miestä haluamaksenne jos se ei sitä ole. Silloin vika on naisessa, ei miehessä. Kyse ei ole nyt pettämisestä vaan kaikesta muusta. Ei ihminen huutamalla parane. Eikä haukkumalla. Eikä millään mitä toinen sanoo. Jos ihminen haluaa muuttua, se päätös on tehtävä itse. Jos silti kaikesta syytellään ja vaan vittuillaan päivästä toiseen, ei sitä kukaan jaksa. Erohan siitä tulee.


      • Me and myself
        allmost evil guy kirjoitti:

        Miettikääs nyt naiset vähäsen. Kyse on siitä mitä itse haluatte. Sellaisia "ei pettäviä" miehiä on maailma täynnä. Kyse on nyt siitä, minkälaisen miehen itsellenne valitsette. Jättäkää ne Brad Pittin näköiset pahat pojat yksin, ja ottakaa joku silmälasipäinen nörtti vaihteeksi, tai vaikka se naapurin Jami, joka on aina ollut ihan helvetin mukava, mutta ei kiinnostava. Naiset vaan tuntuu miettivän ihan liikaa kaikkea turhaa. Miehen pitää olla komea, rikas, tyylitajuinen, huumorintajuinen, pitkä, vahva, liikunnallinen, ahkera... jne. Lista vois jatkua loputtomiin. Mitä enemmän vaaditte, sitä suuremmalla todennäköisyydellä vastaan astelee just se mulkku jonka ego on ihan pilvissä, omistaa ehkä jonkun pienen baarin, tarjoaa just sulle ilmaset drinkit, mut oho panee joka toista baarin naista. Järki käteen, niin se oikea ehkä löytyy ilman sukupuolitautia.
        Ja sitten toinen juttu. Se on kanssa väärä tie, että yritätte väkisin lähteä muuttamaan miestä haluamaksenne jos se ei sitä ole. Silloin vika on naisessa, ei miehessä. Kyse ei ole nyt pettämisestä vaan kaikesta muusta. Ei ihminen huutamalla parane. Eikä haukkumalla. Eikä millään mitä toinen sanoo. Jos ihminen haluaa muuttua, se päätös on tehtävä itse. Jos silti kaikesta syytellään ja vaan vittuillaan päivästä toiseen, ei sitä kukaan jaksa. Erohan siitä tulee.

        Tai jos tuon sun tekstin laittaisi käänteisenä, elikkä miettikääs nyt miehet vähän....
        Siitä huolimatta, mitä ois maailma ilman kumpaakaan sukupuolta, joten eiköhän haudata ne kirveet ja vasarat ja aleta eleleen ihan vaan sopusasti.:)


      • tervetuloatod.
        allmost evil guy kirjoitti:

        Miettikääs nyt naiset vähäsen. Kyse on siitä mitä itse haluatte. Sellaisia "ei pettäviä" miehiä on maailma täynnä. Kyse on nyt siitä, minkälaisen miehen itsellenne valitsette. Jättäkää ne Brad Pittin näköiset pahat pojat yksin, ja ottakaa joku silmälasipäinen nörtti vaihteeksi, tai vaikka se naapurin Jami, joka on aina ollut ihan helvetin mukava, mutta ei kiinnostava. Naiset vaan tuntuu miettivän ihan liikaa kaikkea turhaa. Miehen pitää olla komea, rikas, tyylitajuinen, huumorintajuinen, pitkä, vahva, liikunnallinen, ahkera... jne. Lista vois jatkua loputtomiin. Mitä enemmän vaaditte, sitä suuremmalla todennäköisyydellä vastaan astelee just se mulkku jonka ego on ihan pilvissä, omistaa ehkä jonkun pienen baarin, tarjoaa just sulle ilmaset drinkit, mut oho panee joka toista baarin naista. Järki käteen, niin se oikea ehkä löytyy ilman sukupuolitautia.
        Ja sitten toinen juttu. Se on kanssa väärä tie, että yritätte väkisin lähteä muuttamaan miestä haluamaksenne jos se ei sitä ole. Silloin vika on naisessa, ei miehessä. Kyse ei ole nyt pettämisestä vaan kaikesta muusta. Ei ihminen huutamalla parane. Eikä haukkumalla. Eikä millään mitä toinen sanoo. Jos ihminen haluaa muuttua, se päätös on tehtävä itse. Jos silti kaikesta syytellään ja vaan vittuillaan päivästä toiseen, ei sitä kukaan jaksa. Erohan siitä tulee.

        tosissaan luulet ettei silmälasipäiset nörtit petä??


    • -Nina-

      ...eteenpäin. Muista että...Kun yksi ovi sulkeutuu ,monta uutta avautuu. Yksipuolisessa suhteessa tuskin olisit halunnut jatkaa..? Ja sitähän se oli miksi terveestä suhteesta ei kukaan lähtisi.... Ja Ihmissuhteet kun ovat vapaaehtoista sitoutumista toiseen ihmiseen..Lähteä tai jäädä/Tuntea tai olla tuntematta on jokaisen oma vapaaehtoinen valinta. En lähtisi syyttelemään toista naista..

    • maaaaija

      Itse koin saman noin vuosi sitten. Olin ihan rikki ex-mieheni takia. Ystäväni saivat suostuteltua minut kanssaan tuulettumaan. Löysin baarista uuden miehen, jonka kanssa olemme nyt melkein vuoden seurustelleet. Itse siis pääsin yli siitä kaikesta uuden miehen voimalla:) Ei minulla ollut tarkoitus alkaa seurustella uudestaan viellä pitkään pitkään aikaan, mutta niin kävi, enkä ole katunut päivääkään. Päinvastoin:)

    • simpsalapimpsala

      ottamalla tumma ja tulinen Bruno ! Ja meno on hurvikasta !!

      • piipitys seis.

        Ei muuta kuin baanalle tyttöjen kanssa ja sieltä uusi kolli.


      • uusilöytö
        piipitys seis. kirjoitti:

        Ei muuta kuin baanalle tyttöjen kanssa ja sieltä uusi kolli.

        Nopeat syövät hitaat kylmä pistää vauhtia hitaisiin..


      • juu'uh
        piipitys seis. kirjoitti:

        Ei muuta kuin baanalle tyttöjen kanssa ja sieltä uusi kolli.

        Ninon, eikun baanalle. Ei exien perään kannata haikailla ja jos vaikka takas exän halauisitkin, tai kaveri haluaisi, niin ei siitä mittään ennee tulis; liikaa onnettoman historian painolastia; syyttelyä, epäilyksiä....mieli mustana ja ei tippaakaan luottamusta...eli kuono (tai nenu) uusiin tuuliin ja uutta onnea etsimään ja voi olla että putkahtaa ihan nurkan takaa.


    • nainen 09

      Jos mies pettää niin tulee 100 varmalla tekee sen myös uuden kanssa muista se!Ole onnellinen ,että pelastuit!Olen kokenut saman ex:sän kans eli petti ja petti ja kierre jatkuu.Tuskan jölkeen olet varmasti onnellisempi kun pettäjä!Voimia ja kaikkea hyvää:)

      • määvaa

        nainen 09 oo viä vähä vauva ?


      • järkinainen

        Pettävä puoliso tekee sen uudestaan. Ajatelkaa naiset, niin että ei ole helppoa seuraavallakaan. Ottakaa itsekin kunnon miehet tilalle, älkääkä jääkö näiden lurjusten perään vonkumaan. Itseänne sillä hakkaatte. Mieheni ns. kaveripiirissä miehiä, joille pettäminen elämäntapa ja kehuskelun paikka. Että joskus ottaa päähän nämä tyypit, kun tietää, että vaimot vain ovat sinisilmäisinä kotona.Työpaikalla riittää kehuskeluja kenen kanssa ja milloin. Ja kaikki nämä miehen tutut sitten jossain vaiheessa eronneet. Mutta roikkumaan ei saa jäädä, yksin tai kakaroiden kanssa pärjää paremmin. Niin itsekkin. Se on huonon itsetunnon merkki vain jos haikailee entistä, joista mitään ei tule. Mulla jo kolmas mies, enkä ikinä ole miettimään jääny. Nyt olen löytänyt sen mitä aina halunnut. Mutta tääkin lähtee, jos alkaa saman tai no yhdessä lähdetään.


      • j112
        määvaa kirjoitti:

        nainen 09 oo viä vähä vauva ?

        Nainen 09 voi olla myös 100-vuotias rouva :P


    • Sekopää

      Tämä pitää vain kestää.. Minulla on samanlainen tunne. Olimme naisen kanssa ainakin viisi vuotta ja nyt hänellä on toinen mies.. Hän ei ole sitä tunnustanut, mutta tiedän sen. Hän on sen kertonut eräällä ystävälleen. Silti hän vielä osoittaa hellyyttä minulle. Toisaalta hän tietää sen, että arvelen hänellä olevan toinen mies. Sydäntäni todella raastaa kun en saa häneen yhteyttä ja arvailen, että hän on toisen miehen sylissä. Tulen melkein hulluksi kun ajattelen, että nyt he rakastelevat keskenään...en minä tiedä miten tästä selvitään..Kuitenkin tiedän hänellä olevan tunteita minuakin kohtaan... ja minä todella rakastan sitä naista.

    • roger30

      Ole kavereittesi kanssa mahdollisimman paljon ja tee asioita vaikka se tuntuisikin raskaalta. Aika parantaa ja hetken päästä huomaat, oho meni päivä että et ajatellut koko asiaa ja pian se jää taka-alalle. Vaikka sitä ei varmasti koskaan unohdakkaan, niin elämän pitää jatkua. Itsekkin olen kokenut vastaavaa. Voimia!

    • petetty ja ukon ulos

      miten jaksat uhrata ajatuksias tollaseen...

      kuule,kun nyt oot vapaa nii alota hurjanmoinen biletys...eläkä jää miettiin menneitä

    • kokenut...

      Usko pois, siitä voi selvitä.
      Oon kokenu saman, ainut että mies ei jättänyt mua vaan vehtasi sen toisen naisen kanssa mun selän takana ja yhtenä päivänä tujakassa humalatilassa tuli mulle tekeen selostusta siitä miten on suuresti rakastunut toiseen naiseen. Se se vasta kirpas, ja kovaa, mutta siitäkin selvisin. Tästä on aikaa jo useempi vuos, painajaiset piinaa mua edelleen lähes viikoittain, mutta elämä jatkuu

      • Painajainen

        vastauksista.
        Juu, kyllä se minunkin mies vehtasi selän takana pari kuukautta. Sitten alkoi yhtäkkiä puhua epämääräisiä erilleen muutosta. Arvasin, että nyt tässä on jotain takana ja pihdeillä sain nyhtää tietoa, ja selvisihän se, että hänellä on toinen nainen ollut pari kk.
        Sitten pyysin, että voisiko hän edes sen aikaa, kun vielä asumme saman katon alla, olla tapaamatta sitä toista. Että saisimme puhuttua ja selvitettyä asioita. Ei voinut. Odotin että hän edes sen verran olisi välittänyt, kaikkien näiden yhteisten vuosien jälkeen...olimme yhdessä 10 v. Vaikeaa oli toki ollut välillä, mutta luulin, että rakkautta on, ja yhdessä kaikesta selvitään ja perustetaan vielä perhe.

        Kamalan vaikea on unohtaa, ja päästä yli. Vaikka mies varmaan kuulostaa aivan paskalta kirjoituksen perusteella, ei hän sitä pohjimmiltaan ole. Siksi kai rakastankin vielä.
        (lukuunottamatta viime aikoja, täytyy minunkin jo myöntää että paskamaisesti teki!). .

        Tavallaan lohdullista, että on muitakin samassa veneessä. Vaikka ei tällaista kyllä kenellekään toivoisi.
        Ihmeeltä tuntuu jos tästä selviää.


      • toivoa 11111
        Painajainen kirjoitti:

        vastauksista.
        Juu, kyllä se minunkin mies vehtasi selän takana pari kuukautta. Sitten alkoi yhtäkkiä puhua epämääräisiä erilleen muutosta. Arvasin, että nyt tässä on jotain takana ja pihdeillä sain nyhtää tietoa, ja selvisihän se, että hänellä on toinen nainen ollut pari kk.
        Sitten pyysin, että voisiko hän edes sen aikaa, kun vielä asumme saman katon alla, olla tapaamatta sitä toista. Että saisimme puhuttua ja selvitettyä asioita. Ei voinut. Odotin että hän edes sen verran olisi välittänyt, kaikkien näiden yhteisten vuosien jälkeen...olimme yhdessä 10 v. Vaikeaa oli toki ollut välillä, mutta luulin, että rakkautta on, ja yhdessä kaikesta selvitään ja perustetaan vielä perhe.

        Kamalan vaikea on unohtaa, ja päästä yli. Vaikka mies varmaan kuulostaa aivan paskalta kirjoituksen perusteella, ei hän sitä pohjimmiltaan ole. Siksi kai rakastankin vielä.
        (lukuunottamatta viime aikoja, täytyy minunkin jo myöntää että paskamaisesti teki!). .

        Tavallaan lohdullista, että on muitakin samassa veneessä. Vaikka ei tällaista kyllä kenellekään toivoisi.
        Ihmeeltä tuntuu jos tästä selviää.

        Kun avomieheni muutti yhteisestä kodistamme hakeuduin perheneuvojalle juttelemaan. Sinne on hyvin vaikea päästä mutta kun mainitsin puhelimessa että olen ajatellut itsemurhaa sain heti ajan psykoterapeutille.
        Olen elämässäni tullut monen miehen hylkäämäksi ja nyt ensimmäistä kertaa osasin hakea ammattiapua.
        Suosittelen ehdottomasti. Terapeutti on aivan ihana ja antaa voimaa katsoa elämässä eteenpäin sekä rehellisesti tarkastella omia heikkouksiani ihmisuhteissa. Uusi mies vie aikansa huomion pois menetyksen tuskasta mutta kun tämän uuden miehen kanssa tulee ero on masennus entistä raskaampi kantaa.

        Painajaiset ovat kuulemma parasta hoitoa ihmiselle. Unestasi tulee mieleen että kukaan ei kuuntele sitä miltä sinusta tuntuu. Myös viha jättäjää kohtaan on parantavaa ja auttaa irrottautumaan suhteesta.
        Vielä haluan sanoa että on Yksi joka ei koskaan hylkää eikä jätä. Löydät Hänet raamatusta.


    • noora-81

      Mä sain reilun vuoden suhteen jälkee tietää etten ollut miesystäväni ainut nainen ja kun sain selville että minkä ikänen ja sen että hänellä on kaksi lasta,nii kauan aikaa aina etsin katseellani juuri siihen kuvaukseen sopivia naisia ja aina ajattelin että hänenkö kanssa miesystäväni petti minua.meni kauan aikaa ennen kuin pystyin sen lopettamaan,mutta monat illat ja yöt itkin.ymmärrän hyvin mitä olet joutunut kokemaan ja ehkä siitä joskus pääset yli.minä en ole vielä erostani yli päässyt ja rakastan edellään sitä miestä vaikka hän satutti minua pahasti.
      on voi muuta kuin toivoa että pääset siitä ajan kanssa yli.yritän sitä sitä samaa.

    • So sorry

      Minulla ja avovaimollani meni huonosti, todella huonosti. Naimisissa oleva narsisti nyttemmin ex-kaverini hyväksikäytti avovaimoni tilannetta omaksi edukseen, tuli "tukemaan" avovaimoani... some friend.. sai aikaan heidän välilleen suhteen, jääneet pari kertaa kiinni, itse olen eronnut jo avovaimostani, yritimme kyllä palata yhteenkin, mutta hän on nyt rakastunut tuohon varattuun mieheen ja tilanteessa ei ole enää mitään mitä minä voin tehdä. Menin itse todella huonoon kuntoon kun yritin pelastaa liittoamme. Itsekin näin kaikenlaisia unia ja enteitä, kaikki toteutui niiden mukaan.

      Pelasta itsesi. Älä jää kiinni. Minä jäin. Minulle kävi todella huonosti. Monet sanoivat minulle, että pelasta itsesi. Sua manipuloidaan, jne. En uskonut. Maksan siitä vielä pitkään. Myös taloudellisesti.

      Pelasta itsesi. En tiedä miten tehdä se. En tiedä auttaako se, että nussit riittävästi muiden kanssa vai se, että keksit muuta tekemistä, vai mikä, mutta toista ihmistä et voi pelastaa, etkä voi pelastaa yksin liittoa joka on jo oikeasti tuhoutunut.

      Pelasta itsesi. Itsesi tähden.

    • The_Evil_Of_Silence

      Kun olin pikkulapsi, aluksi luulin että aikuiset pysyisivät yhdessä koko loppuelämään saakka, mutta asiat eivät menneet niin. Vaikuttaa siltä että ihmiset kärsisivät "seksiriippuvuutta" tai jotenkin. Elämä ei ole koskaan täydellinen, mitä TV-sarjoissa ja elokuvissa näytetään...

      • younow

        kyllä elämä on täydelistä jos sen itse sellaiseksi päätät muodostaa sydämmessäsän,
        puhun nimenomaa sydämmen hyvyydestä ja oikeamielisestä ajattelutavasta en materialiista yms... maallisesta, ja jos kaksi oikeamielistä löytävät toisensa heillä voi ollla ihastuttabva elämä yhdessä jos he päättävät pysyä yhdessä oikeamielisinä ja huumorintajulla varustettuina sillä ilman komikkaa ei tästä elämästä puhtain paperein selviä.


    • sasuli1

      Minusta mies on moukka ja eikä syytön ole myöskään nainen joka hänen kanssan on vehdannut ja tunkenut toisten elämään ja rikkonut suhteen mm. Ihmisen joka ei osaa elää yhden kanssa pari suhteessa ei pitäis edes aloittaa parisuhdetta vaan elää sinkkuna niin vähenmän satuttais ketään... Aloittajan pitäis puhua jollekin tuntemuksista jotta pääsisit yli niistä eikä niille ajatuksille tulis liikaa valtaa, jotta pystyisit vähän omaankin elämään... Toivon sulle stemppiä ja jaksamista vaikeana aikana.. Ero on aina prosessi jota voisi verrata tunne tasolla vaikka läheisen kuolemaan varsinkin jos on todella rakastanut toista, on sitten avoliitiissa, kihloissa tai naimisissa, kuuluu siihen lapsia tai ei se on useinmiten silti oman prosessinsa.

    • :-)

      Tee kovasti duunia ja harrastukset frendit auttaa oloa kummasti:-)

      • J.R -78

        Itsellä myös samankaltainen tilanne, avovaimo ilmotti 3 vuoden jälkeen ettei meillä hänen mielestään mene hyvin ja että hän on jo tapaillut uutta miestä. Siitä on nyt pari kuukautta ja olen ollut aivan rikki koko ajan. Mieli vaihtelee kovasta ikävästä isoon kostonhimoon. Rakastin naista paljon. Todella vaikeata ymmärtää miten tollasta voi tehdä? Olin päättänyt että kun seuraavan kerran näen exäni, annan palaa niin loukkaavaa tekstiä kun vain tiedän, vain saadakseni hänelle mahdollisimman pahan olon. No eipä tuo pieni kosto auttanut yhtään, olo itellä pahempi kuin koskaan.... En tiedä miten tästä selviää...


      • Rakasta vihollistasi
        J.R -78 kirjoitti:

        Itsellä myös samankaltainen tilanne, avovaimo ilmotti 3 vuoden jälkeen ettei meillä hänen mielestään mene hyvin ja että hän on jo tapaillut uutta miestä. Siitä on nyt pari kuukautta ja olen ollut aivan rikki koko ajan. Mieli vaihtelee kovasta ikävästä isoon kostonhimoon. Rakastin naista paljon. Todella vaikeata ymmärtää miten tollasta voi tehdä? Olin päättänyt että kun seuraavan kerran näen exäni, annan palaa niin loukkaavaa tekstiä kun vain tiedän, vain saadakseni hänelle mahdollisimman pahan olon. No eipä tuo pieni kosto auttanut yhtään, olo itellä pahempi kuin koskaan.... En tiedä miten tästä selviää...

        Itsellä mies vain luuli, että petin sitä, vaikka olin uskollinen ja rakastinkin tosi paljon. Lopulta en enään kestänyt kun se syytteli ja syytteli ja käyttäytyi sekopäisesti vainosi ja ei päästänyt lähtemään. Uhkasi lyödäkin minua ja huusi ja karjui ja menetin kotini, kun en uskaltanut sinne enää mennä. Mies haukkui minua tosi rumasti sen jälkeen kun oltiin erottu ja myönnettävä on, että mainitsin miehelle, kun eron jälkeen = yhteinen asunto oli jo myyty yms. ja vaino vain jatkui, niin että olin jonkun toisen kanssa. Ajatus täällä takana oli, että mies olisi tajunnut viimeistään siinä vaiheessa, että jos jotain tekisin, niin kertoisin sen itse, hän ei saisi kuulla ajanpäästä kiertokautta.. No kuitenkin epäonnistuminen tässä rakkaussuhteessa suretti kovasti, koska ihaniakin hetkiä oli. Opiskelin paljon aiheesta ja miten selviytyä..vuoden olin niin, että mies ei saanut minua mistään kiinni, mutta vuoden päästä kohtasin miehen ja aloin itkeä ja pyysin häneltä anteeksi ja sanoin olevani pahoillani ja meille molemmille tuli parempi olo. Mies yhä jatkaa omaa elämäänsä toisaalla ja minä omaani toisaalla, mutta se, että ei ole väliä, kumpi pyytää anteeksi ja vaikka toinen olisi kuinka sekopää, niin aina voi oppia, mitä itse olisi voinut tehdä toisin. Mitä voimavaroja toinen ehkä olisi tarvinnut pysyäkseen suhteessa uskollisena, mitä tarvetta hän todellisuudessa tyydytti, kokiko hän tulleensa kunnioitetuksi, rakastetuksi ja välitetyksi jne. Jos näkee toisen ilkeyden sen sijaan heikkoutena, niin se voi auttaa näkemään maailman kauniina paikkana. Yksin ja erossa viha voi kasvaa liian suureksi.. Aina kannattaa astua pois tilanteesta ja katsella kauempaa ja eri perspektiiveistä..nyt tuntuu kamalalle, mutta myöhemmin voi olla onnellinen, on oppinut jotain itsestään ja valmiimpi panostamaan onnelliseen parisuhteeseen. Katkeruudella, vihalla ja syyllisyydellä vain kulutat ja kiusaat itseäsi, toiselle se ei tee mitään. Kirjoita päiväkirjaa, puhu ja lenkkeile..olet täynnä negatiivista energiaa, jonka voi purkaa johonkin hyödylliseen kuten ajatteluun paperilla tai ääneen tai urheiluun tai vaikka siivoamiseen.. Tsemppiä, kaikesta selviää! :)


      • Rakasta vihollistasi kirjoitti:

        Itsellä mies vain luuli, että petin sitä, vaikka olin uskollinen ja rakastinkin tosi paljon. Lopulta en enään kestänyt kun se syytteli ja syytteli ja käyttäytyi sekopäisesti vainosi ja ei päästänyt lähtemään. Uhkasi lyödäkin minua ja huusi ja karjui ja menetin kotini, kun en uskaltanut sinne enää mennä. Mies haukkui minua tosi rumasti sen jälkeen kun oltiin erottu ja myönnettävä on, että mainitsin miehelle, kun eron jälkeen = yhteinen asunto oli jo myyty yms. ja vaino vain jatkui, niin että olin jonkun toisen kanssa. Ajatus täällä takana oli, että mies olisi tajunnut viimeistään siinä vaiheessa, että jos jotain tekisin, niin kertoisin sen itse, hän ei saisi kuulla ajanpäästä kiertokautta.. No kuitenkin epäonnistuminen tässä rakkaussuhteessa suretti kovasti, koska ihaniakin hetkiä oli. Opiskelin paljon aiheesta ja miten selviytyä..vuoden olin niin, että mies ei saanut minua mistään kiinni, mutta vuoden päästä kohtasin miehen ja aloin itkeä ja pyysin häneltä anteeksi ja sanoin olevani pahoillani ja meille molemmille tuli parempi olo. Mies yhä jatkaa omaa elämäänsä toisaalla ja minä omaani toisaalla, mutta se, että ei ole väliä, kumpi pyytää anteeksi ja vaikka toinen olisi kuinka sekopää, niin aina voi oppia, mitä itse olisi voinut tehdä toisin. Mitä voimavaroja toinen ehkä olisi tarvinnut pysyäkseen suhteessa uskollisena, mitä tarvetta hän todellisuudessa tyydytti, kokiko hän tulleensa kunnioitetuksi, rakastetuksi ja välitetyksi jne. Jos näkee toisen ilkeyden sen sijaan heikkoutena, niin se voi auttaa näkemään maailman kauniina paikkana. Yksin ja erossa viha voi kasvaa liian suureksi.. Aina kannattaa astua pois tilanteesta ja katsella kauempaa ja eri perspektiiveistä..nyt tuntuu kamalalle, mutta myöhemmin voi olla onnellinen, on oppinut jotain itsestään ja valmiimpi panostamaan onnelliseen parisuhteeseen. Katkeruudella, vihalla ja syyllisyydellä vain kulutat ja kiusaat itseäsi, toiselle se ei tee mitään. Kirjoita päiväkirjaa, puhu ja lenkkeile..olet täynnä negatiivista energiaa, jonka voi purkaa johonkin hyödylliseen kuten ajatteluun paperilla tai ääneen tai urheiluun tai vaikka siivoamiseen.. Tsemppiä, kaikesta selviää! :)

        Exäni ei tällähetkellä varsinaisesti vihaa minua, mutta menetetyn luottamuksen palauttamisessa on aika paljon tekemistä.


    • Uskollinen Mies

      Hei,

      Et ole yksin kenellä on sama kohtalo. Olen itse jo aikuinen mies viidenkympin ylittänyt. Minut jätetiin toisen/ toisten vuoksi koska tiedän että ensimmäinen uusi ihastus ei jäänyt ainoaksi ex avopuolisollani, vaan tuli toinen ja en tiedä monesko jo menossa jälkeeni. Jättämisen taustalla oli todennäköisesti "ikärasismi", vaikka sitä minulle ei koskaan sanottu. Olen tilanteessa että elän päättymätöntä rakkautta omalta kohdaltani, ja rakastan häntä yli kaiken edelleen. En voi edes kiinnostua kenestäkään tämän vuoksi.
      Tämä sama on tuttu tunne minullakin, vaikka kaikin keinoin yritän jatkuvasti välttää edes ajatuksissani näitä asioita hereillä ollessani. Nämä samanlaiset unet ovat keskeyttäneet uneni jo kohta vuoden. Lähes joka yö herään nähin ja en todella enää tiedä mitä tekisin...väsymys on päivittäistä ja arkisten asioiden hoitaminen on tuskan takana. Kaikki tapahtuu juuri kertomallasi tavoin myös unissani. Pahimmillaan ne ovat suoraa pilkkaa minua kohtaan näiden toisten kumppaneiden kanssa.
      Se millä tästä selviää elämään takaisin on minulle enemmän kuin lottovoitto, mikä on se lääke jolla saan kaikena sen kaipuun ja tuskan kitkettyä sydämestäni...sitä en ole löytänyt. Tämä kaikki saa minut voimaan henkisesti pahoin, josku tuntuu että myös fyysinen pahoinvointi saavuttaa tämän vuoksi minut.
      Kumpa löytäisin sen tien, sen pienen polun pään mikä johtaisi minut pois tästä ahdistavasta olotilasta.

      Tamperelainen exMies

    • kaamos

      haavat.Voi olla, että miehesi vielä palaa takaisin polvillaan, ei sitä koskaan tiedä.
      Hanki itsellesi tekemistä niin on helpompi unohtaa.....

    • arimikael

      Tuska paranee vaan ajan kanssa,helppo sanoa itselläni meni parivuotta päästä yli vaikka pettäminen ei ollutkaan eron syy.Mitä enemmän keksit itsellesi virikkeitä ja mitä enemmän olet muiden ihmisten seurassa,sen helpompaa sinulla on olla.Yritä olla ajattelematta,älä syyllistä itseäsi,tuskin sinussa on ollut mitään vikaa.Vaan se vika on toisen heikossa itsetunnossa(paras lääke anna paskan olla,kaipaat jotain paljon parempaa ja olet ansainnut sen,opettele vihaamaan ex:äsi ja unohda)Huominen tuo tulleessaan uusia haasteita ole rohkea ota tilaisuudesta kiinni,potut pottuina,näytä et ole yhtään sen huonompi kun kukaan muukaan.Et ole raukkis,sinun ei tarvitse alentua pettämään.voit pelata avoimin kortein tee se.
      KYLLÄ ASIA ON NÄIN TSEMPPIÄ! kaikkea hyvää sinulle.Tv. abylon

    • heihou

      että tajuat vihdoin miten lyhyt on ihmisen elämä ja kuinka pieniä kärpäsen paskoja me ollaan maailmankaikkeudessa ja aina jollain toisella on jossain päin maailmaa suuremmat ongelmat kuin sinulla, ala katsella elämää ikäänkuin avaruudellisesti ns. lintuperspektiivistä, tätä hullua maailman hyörinää.
      Nauti yksin olosta sillä se voi olla parantavaa ja nautittavaa aikaa, sitten katsele ympärillesi kun hyvältä alkaa tuntua josko uusi lempi löytyisi.

    • Maire876

      Kannattaa varmasti käydä suru läpi ja ne ikävät tunteet, jos olis joku hyvä ystävä. Aloita uusi hararstus tjms. Hän ei ollut arvoisesi ja ja jos petti niin voit olla varma että pettää vielä nykyistäkin! Aluksi kun ensihuuma on ohi, sama toistuu.. Inhottavia pettureita...

      • viivi-maria

        ole nyt sinkkuna jonkun aikaa ja nauti vapaudesta. itsekkin olen eronnut. tiedän mistä puhun. on ihana olla yksin omassa kodissa. ei kukaan komentele eikä häiritse. saan tehdä mitä haluan. kun tulen töistä väsyneenä kotiin niin ostan tullessa valmiin ruuan ja syön sen kynttilän valossa. tiskaan milloin huvittaa. loikoilen sohvalla ja nautin hiljaisuudesta. katson lehdestä matkoja etelään jos vaikka syksylomalla lentäisin jonnekkin. nyt voisin käydä vaikka lontoossa entisen koulukaverini luona. nauti sinäkin aloittaja elämästä eläkä vaivu synkkyyteen. miehistä sanoisin seuraavasti. sama paska eri paketissa.


    • Mme X

      ...olen elänyt saman läpi ja jotain ehkä oppinutkin.

      Muista, että et ole muuttunut yhtään sen vähemmän viehättäväksi, haluttavaksi, rakastettavaksi ihmiseksi, vaikka yksi mies on sattunut vaihtamaan sinut toiseen. Se oli hänen valintansa, josta yksin hän on vastuussa. Sinä olet edelleen yhtä hyvä tai huono riippumatta tästä tapauksesta. Olet elänyt tämän parisuhteen tähän (loppuun) asti ja seuraava on sitten ihan toinen tarina. Sure ja mieti aikasi, mutta sitten vain nokka pystyyn ja uutta kohti.

      Yksi virhe, johon naiset yleensä (miehiä useammin) syyllistyvät tultuaan petetyiksi on sen toisen naisen demonisoiminen. OK - jos sen naisen kuvan repiminen tai polttaminen helpottaa, niin anna mennä, mutta älä käytä hänen vihaamiseensa yhtään liikaa energiaa. Hän on ihan samanlainen nainen kuin sinä - ei välttämättä yhtään sen narttumaisempi tai katalampi kuin sinä tai kukaan muukaan. Jos tässä jotain kannattaa vihata tai pistellä nukkeen neuloja, on se tietenkin tämä ukkokulta. Hänhänse tässä on tehnyt keljun tempun, kun on mennyt vaihtamaan lennossa ilman, että sinua juuri taidettiin informoida ennen kuin kaikki oli jo tapahtunut. Reiluahan olisi ollut kertoa, että jokin parisuhteessanne mättää ja hänellä on siksi haku päällä... No, tiedän, että tosi harva toimii näin, mutta eikös sen pitäisi mennä juuri nöin? Harvoinhan se rakastuminen tulee kuin halolla päähän jossain kauppareissulla, vaan kyllähän sitä edeltää vaihe, jolloin olemme alttiimpia houkutuksille ja sitten jos sattuu sopiva kohdalle, niin se on menoa.

      Ukkoa (tai akkaa) voi siis huoleti vihata, jos suhdet päättyi pettämiseen. Jos suhdetta taas päätetään jatkaa pettämisestä huolimattta on petollista puolisoa hankalampi vihata, koska siinä on se rakkausosasto mukana, jota pitäisi ryhtyä vaalimaan. Siinä tilanteessa sen kolmannen osapuolen demonisointi on usein vainoa vaihtoehto. Meillä kotona kävi juuri näin, ryhdyimme yhdessä vihaamaan sitä "kauheaa naista", vaikka itse asiassa kysymys oli ressukasta, joka erehtyi uskomaan ukkomiehen lemmenlurituksia. Minä kuitenkin halusin pitää mieheni ja hän minut, joten ukko jäi hirttämättä munistaan, minkä olisimme ehkä voineet tehdä yhteistuumin sen toisen daamin kanssa.... Naiset kuitenkin hyvin harvoin (jos koskaan) pystyvät tällaiseen solidaarisuuteen. Pettäjämiehestä harvoin saa itselleen kivaa uutta kumppania, mutta kummasti vain ukkomiehet tekevät kauppansa eronneiden ja sinkkujen piirissä.

      Meidän tapauksessamme se nainen kyllä käyttäytyi (oikeastikin) aika katalasti (ryhtyi valehtelemaan ja ahdistelemaan ja heittäytyi muutenkin ikäväksi) ja sikäli jossain määrin ansaitsi tulla demonisoiduksi. Jälkeen päin ajatellen on suorastaan pelottavaa, miten ukon silmät avautuivat muutamassa viikossa. Ensin nainen oli hänelle tärkeintä maailmassa, ihminen, jonka kanssa halusi jakaa kaiken jne. ja parin viikon päästä hän vertasi koko romanssia vessassa käyntiin. Luota sitten tuollaiseen tuuliviiriin.... Asian yli pääseminen kesti meillä vuosia ja joskus olen ajatellut, että parempi olisi ollut erota ja aloittaa uusi elämä puhtaalta pöydältä. Voit siis jopa pitää itseäsi onnekkaana, kun teillä homma levisi reilusti ja sinä ainakin olet uuden alun edessä. Uskollisiakin miehiä löytyy. Tiedän monia sellaisiakin miehiä, jotka ovat uskollisina kärvistelleet tosi kurjassa suhteessa, koska pettäminen ei kuulu heidän moraalikäsitykseensä. Toivon sydämestäni, että pääset mahdollisimman pian selville vesille. Usko minua, sekin päivä tulee, kun ei joka hengenvedolla satu ja pystyt ajattelemaan jotain muutakin kuin tätä tapausta. Vielä kerran: älä hukkaa ruutia sen naisen vihaamiseen, sääli häntä pikemminkin. Jos jotain on pakko vihata, keskity siihen ukkokultaan ja kuvittele vaikka hänet munistaan lipputangossa..... (Älä kuitenkaan missään tapauksessa ryhdy häiriköimään!!)

    • tarmar

      olen itsekin petetty ja jätetty. Potemista on jatkunut nyt puoli vuotta. Mutta ei tässä ole muuta tietä kuin antaa tunteiden ja psyyken tehdä tehtävänsä. Muutos parempaan tulee varmasti, kun pakottamatta itseään mihinkään jippoihin vain suree. Kunnes huomaa, että suree vähemmän ja uudet asiat alkaa kiinnostaa ja alkaa katsella ympärilleen. Vältä kuitenkin surussa ja sellaisissa ajatuksissa rypemistä, jotka saavat in sinut itsesi masentuneeksi. Visioi iltaisin itsellesi , kuinka tapaat elämäsi miehen ja millainen haluat hänen olevan ja anna alitajunnallesi käsky viedä hänet tutkimattomalla tavallaan sen miehen luokse, joka on sun todellinen ja kaikin puolin hyvä rakkaus. käytä mielikuvituksesi energiaa tässä ja nyt oman hyvän tulevaisuutesi kuvittelemiseen mieluummin kuin siihen, mitä ex rakastettusi nyt puuhailee.Visioimalla itsellesi kaikkea hyvää alat vetää sitä hyvää puoleesi. Olet varmasti täysin rakastettava ja rakkauden arvoinen vaikka jokaiselle meistä tulee myös pettymyksiä vastaan ihmissuhteissa. Anna itsellesi arvoa ja tee itsellesi joka päivä jotain hyvää, helli itseäsi vaikka uudella vaatteella tai lähtemällä ulos syömään. Pidä yhteyttä ystäviisi. Tsemppiä! meitä on paljon, jotka käymme samaa läpi kuin sinä, joten ehkä senkin tietäminen jo lohduttaa, että et ole yksin.

    • Sydämetön?

      En tiedä itsekään miten selviän ja samoja asioita mietin joskus kuten sinäkin. Inhottava teko, kun ajattelee,että toinen lupaa rakastaa ikuisesti. Ei rakkaus kuole, tuon on täytynyt olla sitten vain seksiä ja omahyväistä ajattelua. Tuossa ei toisen osapuolen tuskaa ymmärretä - toivoisi vain, että tuo kostautuisi pettureille ja saisivat tuntea saman itse. Oma onni - toisista välittämättä - ehkä sinäkin haluaisit kostaa tuon julmuuden mitä tunnet sydämessäsi...mutta meitähän on miljardeja...sinut ottaisi moni heti omakseen...on varmasti vain niin, että sinä et huoli.

    • mikie79

      koeta jaksaa..kyllä se siitä vähitellen..vasta itse saman kokenut..

    • dear bob

      Kirjoitan parempi enkuksi, elikkä:
      First i want to tell you that i empatize with you, i have been there!
      If one advice i shall give you to get you thru this terrible ordeal where you are now, is that, please try to keep doing what you have been doing before this separation. Keeping as much routine as possible is a life saver in these kind of situations, in my humble opinion. Try not to widraw or do any radical changes yet. Try as much as you can to keep working or studying or whatever you do, for you need that balance making, especially now!
      I don´t think you have to be positive or force yourself to be so, for there is not that much, if any good vibes in this situation. It´s perfectly normal and ok to feel the pain, for it is real!
      It´s ok and therapeutic to cry, to feel rage, hate, disgust whatever you name as long as it´s there, accept it and you´ll make it thru. From my own and friends experiences, i can tell you that staying your true self/you and keeping your own routine alive as much as possible is a big help, of course with close friends and family as a cushion and comfort zone. wish you all the luck, recovery and hope.

    • kret

      Laitan sinulle oheen yhden linkin. Siitä löydät jotain trauman kokemisen jälkeen eteen tulevia vaiheita.

      http://www.traumaterapiakeskus.com/trauma.htm

      Uskon, että jokainen kohtaa ja käy läpi ongelmansa yksilönä. Välineistä yski on aika. Tuntuu pöntöltä hymistellä ajan parantavan, mutta aika antaa meille kuitenkin välimatkaa katsoa tapahtunutta. Anna sinäkin itsellesi mahdollisuus ajassa tunteiden kirjoon.

      Jätetyksi ja petetyksi tuleminen ei ole olenkaan vähäpätöinen traumatekijä. Voimia sinulle.

      • Miroosa

        Joskus elämässä jonkun huonon asia seuraa parempi asia. Tiedän sen kokemuksestani. Se mies ei ollut sinua varteen, saat parempaa miestä. Usko tai älä ja älä masennu. Aja häntä mielestäsi, unohda häntä, mene vaikka shopailemaan tai ystävien luo. Tule aikaa, kun mietit,miksi edes seurustelit ennen hänen kanssa, jos hän jätti sinua....löydät miestä joka ei jätä sinua ja joka tuo sinulle enemmään iloa ja rakkautta. Ei mies voi olla hyvää edes jos jättää noin vain naista toisen naisen takia. Eli hän on huono mies ja etsii toista naista, kuka tietää montako naista hän vielä vaihtaa? Onneksi pääsit eroon hänestä. ole onnellinen kun et näe sen typeryksen naamaa enää ja piristy ja etsi uutta. Onhan Suomi miehiä täynnä, aina löytyy vain parempia ja komeita. Onnea sinulle!


    • Timo-tiikeri_tunnus

      Onnettomaan rakkauteen eli siihen, että toinen pettää... ei ole olemassa kuin yksi todella varma ja tepsivä lääke, joka vielä on mielyttävä nauttia - täytyy rakastua itse uudestaan, johon kuhun toiseen. : )
      Nopeasti rakastuminen muuttaa maailmankuvaa, kaikki muut murheet unohtuvat ja pian sivuutat mielikuvat
      ex:sästä ja toisesta naisesta hymähtäen hymyillen.

      Mutta pieni varoituksen sana. Jos yrität aloittaa uuden rakkauden tarkoituksena saada takaisin tämä ex
      mustasukkaiseksi ja takaisin, niin silloin se ei ole lääke vaan myrkkyä, joka saa sinut voimaan entistäkin
      kaksinverroin pahemmin...puhumattakaan siitä viattomasta joka on ihastunut sinuun !!!

      Vanhassa 60-luvun laulussakin hoilotettiin:
      Jos yksi pettää ja toinen jättää, niin kolmas ystävä on...
      mutta muista: hän on kyyneliisi täysin viaton...

      Nokka pystyy ja vastatuuleen... uusi rakkaus maistuu aina hyvältä... : )

    • Et ole yksin

      Tilanteesi kuullostaa samalta kuin mitä itse koin yli 23 v sitten. Elämäni rakkaus jätti minut ilmoittamalla "ettei seurani enää kiinnostanut" ja sydämeni särkyi. Koin jopa suurta fyysistä särkyä kuvittelemani sydämen kohdalla kehossani. Pohdin myös päivieni päättämisestä omin käsin mutta en kuitenkan halunnut olla "luuseri".
      Alkuaikoina ajattelin ja tunsin samoin kuin sinä nyt, mutta myöhemmin ymmärsin ettei ihmistä voi koskaan omistaa (=mustasukkaisuus) enkä koskaan haluaisikaan omistaa ketään ... eihän tosirakkaus niin teekkään. (Rakkaudesta saa lisätietoa Isosta kirjasta Paavalin 1.kirjeestä Korintolaisille luku. 13). Pahimpina aikoina tästä raamatun kohdasta on ollut minulle suurta lohtua.
      On turhaa miettiä ex partnerin tekemisiä ja paneskelua uuden partnerin kanssa, se on vain fyysistä. Aika näyttää johtaako se mihinkään pysyvämpään... Kannattaa sen sijaan pohtia jäikö hänen sydämensä ja sielunsa kenties jollekkin toiselle ...esimerkiksi sinulle ... ja kuinka näitä käsittelet....
      Ex rakkaani tuli pikkukaupungissa uusien poikakaveriensa kanssa "elvistellen" kadulla vastaan, joten katsoin parhaaksi vaihtaa maisemaa toiseen kaupunkiin (ettei hänen tarvi "elvistellä) ja myöhemmin ulkomaille asti toteuttamaan omia haaveitani sekä antaakseni hänelle aikaa ja tilaa jospa vaikka seurani jossain vaiheessa uudestaan alkaisi kiinnostaa .... Ajattelin häntä pitkään useissa maissa ja maanosissa vieraillessani. Eipä kuulunut toivomaani soittoa tai kirjettä koskaan ...
      Yhä (yli 23 v jälkeen) kuulen hänen tekemisistään yhteisten ystäviemme kautta vaikka en erityisesti kuulumisia kyselekkään. Samoin hän kuulemma kyselee meikäläisen kuulumisia ja vointia.
      Rakkausasioissa ystävät saattavat olla petollisia ja kannustaa tekemään kuten itse ovat menetelleet saadakseen täten hyväksyntää omille valinnoilleen ja teoilleen. (Kannattaa hieman tutkailla kuinka heidän on elämässä käynyt) Pitää muistaa että mikä sopii yhdelle niin ei välttämättä sovi toiselle ja että rakkausasiat ovat kahden kauppa eikä ne kuulu muille. Mustasukkaisuutta ja katkeruutta kannattaa välttää kynsin ja hampain aivan viimeiseen asti, sillä pilaa vain oman elämänsä. Kannattaa myös uhrata hetki ja miettiä tuliko itse oltua "täydellinen" partneri tai puoliso kuitenkin syyllistämättä itseä liikaa (kaikki tekee virheitä). On syytä myös muistaa että ihmissydän on loppujen lopuksi aivan hiton suuri ja anteeksi on opittava pyytämään ja erityisesti antamaan jos aikoo tai haaveilee parisuhteeseen.
      Vanha isoäitini aikoinaan sanoi että "miehen sydämeen mahtuu vain yksi ämmä" Nyt näin vähän varttuneempana miehenä voin todeta että ei se isoäiti aivan idiootti ollutkaan.... :-)
      Olen nyt n. 17 v ollut toisen ihmisen kanssa joista viimeiset 6 v. luottavaisesti naimisissa. Samaan kauppaan tuli myös ihana poika jonka kasvatukseen olen saanut osallistua ja jonka kehitystä sekä kasvua olen päässyt seuraamaan ja tukemaan.
      Yhä aika-ajoin mietin tätä "ensirakkauttani" tosin sillä erolla että toivon koko sydämestäni hänellä olevan kaikki asiat hyvin ja toivon että joskus olisimme kumpikin riittävän kypsiä ihmisenä keskustelemaan eroon johtaneista syistä....
      Toivottavasti tästä oli edes hetken lohtua ja breikkiä ajatuskierteeseesi.....

    • Tättähäärä1

      Huolehdit ja hemmottelet itseäsi...Siis uusia vaatteita, hiusväri, mikä tahansa ja ulos ihmisten seuraan.
      Tanssimaan ihan minne tahansa. Saat uusia tuttuja ja muista Maailma on täynnä Ihania miehiä ja muista että sinä itse olet ihana ihminen ja ansaitset parempaa, kuin kotona sureminen. Mieshän ei arvostanut sinua, oli siis melkoisen hölmö!!!!

    • To be healed

      On ikävää joutua petetyksi. Itse selvisin sillä, että rukoilin paljon, sitouduin antamaan anteeksi ja menemään elämässä eteenpäin yksin. Pyydän, että Jeesus saisi parantaa sinun rikotun sydämesi. Rukous on tie Jumalan luo, ja Hän haluaa sinua auttaa ja parantaa. Itse sain uuden miehen ja kaksi ihanaa lasta. Elämä ei lopu siihen, vaikka se siltä tuntuukin. Rakkauskaan ei heti kuole. Anna menneiden mennä ja odota, että jotakin oikein hyvää tapahtuu sinulle. Helsingissä esim. Tuomasmessu tai Risteyspaikka-seurakunta ovat ihania ja hoitavia paikkoja, minne mennä etsimään uutta suuntaa elämälle.

    • sinkkuuskannattaaaa

      Mielestäni sitoutuminen toiseen ihmiseen on niin iso askel ettei sitä lähes kenenkään kannattaisi ottaa. Baarissa ollessaan huomaa miten siellä miehet hakevat lohtua yhdeksi illaksi kun rakkaastaan ei tarpeeksi saa. En toki kiellä naisten pettämistä, itsekin olen usein sortunut. Ainakin joka 3 avioliitto päätyy eroon, ja yleensä jompikumpi osapuoli loukkaa toista niin pahasti että arvet jäävät pitkäksi aikaa. Niinpä lopettakaa sitoutuminen ja eläkää vapaasti. Hakekaa läheisyyttä ja turvaa ystävyyssuhteista. Säästyy paljon aikaa ja vaivaa, ja elämä on miellyttävämpää kun ei tarvitse kokoaikaa elää epäluulossa toisen uskollisuudesta, ja siinä toivossa että tunteita riittää vielä molemmin puolin. Ihminen on eläin, ja pahasti viettiensä sekä halujensa ohjailtavana, vaikkei sit aina tiedostakkaan!

    • Santeri 70

      Tiedän tunteen hyvin.Vie oman aikansa kun pääsee toisesta lopullisesti eroon tai kun on tullu jätetyksi.Olen itse kokennu aivan saman tilanteen.Yöllä ei saannu unta ajatukset vaan pyöri exäxxä ja mietti mitä hän teki juuri nyt.Mutta onneksi kesä tuli ja kun pääsi merelle niin ajatukset pikku hiljaa hävisivät.Nyt on kaamos aika ja todella varmaan pyörii ajatukset päässä. pitäis päästä auringon valoon/lämpöön niin helpottaaa.T.Sami

    • surusydän

      tuskaasi,vaikka oma tilanteeni oli hieman erillainen. Mutta tunne että rakastaa toista ja ei saa vastakaikua,on tuttu tunne tälläkin hetkellä. Suosittelen ettet jää yksin tuskasi kanssa,vaan etsi keskustelu apua,ihan mistä vain missä sinua kuunnellaan empaattisesti tai ylipäätään kuunnellaan. Tänne kirjoittaminenkin on jo hyvä juttu,varsinkin jos koet tämän auttavan. Tärkeintä ettet käperry itseesi, tuntui sitten kuinka pahalta tahansa. Tuo tuskasi ulos!!

      Toivon paljon voimia ja uskoa tämän kivunkin keskelle. Tiedän osin mitä tunnet,eli et ole yksin!

    • En voi ymmärtää

      Kirjoitat kuin minun tarinaani. Nainen se vaan kehtaa 10 v lapsensa kanssa ottaa minun mieheni asunnolleen P- kadulle, asuu ihan kaikkien seksiliikkeiden vieressä, eli en tiedä onko samaa sorttia, meinaan tämä nainen kun nykyään yh.t sillä tavalla itsensä elättävät. Mutta ilkeintä oli kuula että tätä autoa oli nähty jo aiemmin siinä talon edessä ja naiseuteni mennyt kyllä kokonaan, ihmettelen kuinka hän kehui naista minulle, kun ei ole sukulaisillekaan esitelty kuulema. Kävin ihan kriisikeskuksessa monta viikkoa, kun tämän asian kuulin ja kavereilta kuulin kuinka entisen mieheni auto seisoo siinä talon edessä viikonloppuisin. Sääli sitä lasta..
      En selviä tästä koskaan. EIvätkä lapseni. Vanhin tyttäreni ilmoitti ,ettei enää koskaan sano edes päivää tuolle miehelle, joka aiemmin on pettänyt maksettujen naisten kanssa ja jäänyt kiinni, koska puhelin oli päällä ja kuulin kaiken, kun oli työkaverinsa kanssa Prahassa. Mies varmaan esittää jatain ihanaa eikä kerro näitä totuuksia. aToivon tälle naiselle joka perheemme rikkoi L.desta, että saa sitä mitä nyt tilaa, toivon myös miehelleni että saa sitä mitä tilasi, eli pettävää naista, jota minä en todellakan ollut. Tämä on eliniän kestävä kriisi ja eniten inhottaa että hän muutenkin hyvlännyt entisen liittonsa 14 ja 16 lapset ja nyt minun lapseni, joihin ei pidä mitään yhteyttä ja kaikki meidän mennyt tausta vajaa 7 vuotta aivan hukkaan yhden naisen jos häntö sellaiseksi voi edes nimittää, takia!!Pettynyt todella ja varsinkin petetty

    • eronnut mies

      oma aika kun helpottaa ,mutta varmasti helpotta ennen pitkää. itse olen mies ja minulle kävi samalla tavalla naisen kanssa. heräilin unissani ja koittelin tyynyt eikö ole ketään, mutta ensin kun saa selvitettyä itelleen ettei asialle voi oikeastaan mitään niin kyllä sen sitten hyväksyy ennen pitkään. ja asiat selkenee. yritimme joskus jutella puhelimessa mutta ei tullut mitää kummankaan puolelta no nykyisin en ole vihainen enkä katkera olen jopa käynyt heillä kylässäkin. siihen menee oma aika ennen kuin pytyy käsittelemään asian loppuun asti. Voimia ja jaksamista vaikka tiedän sen olevan alussa hankalaa kun kaikki tunteet tulevat mukaan hyvin voimakkaana. No pärjään paremmin ilman häntä. ja tsemppiä sinulle

    • ka

      moi!

      koin keväällä samankaltaisen tapahtuman. avovaimoni muutti pois, halusi oman asunnon. asuimme n 1,5 v yhdessä, joten isku oli kova.. kuukauden yritettiin "olla kimpassa", jopa pois otetut sormukset laitoimme takaisin sormiin. viikossa tilanne muutui, ja koko maailmani romahti. tilannetta pahensi tieto, että hän oli sen viimeisen viikon aikana köytänyt itselleen jonkun tyypin :( tunnustan, ryyppäsin sitten paljon, ja elämäkä ei tuntunut elämisen arvoiselta, ei ryyppääminen auttanut :( kokeilin jopa suhdetta (3 vk), vuotta nuoremman kuin exä, kanssa. sain tilapäisesti itsetuntoni rippeet kasaan, pitkäaikaista helpotusta se ei tuonut. vielä kuukausi sitten yritin toistakin suhdetta, mutta tajusin nopeasti etten pääse menneisyydestä eroon toimimalla itseäni vastaan... olen vieläkin sinkku ja yritän opetella suhtautuun naisiin jälleen kunnioittavasti, etten heti etsisi uutta, vaan käsittelisin vanhan pois alta.. kuuntelen paljon "meidän musaa", katselen vanhoja valokuvia, joita yksi kerrallaan hävitän. itken myös välillä, se helpottaa =) välillä öisin herään todella vahvoihin uniin, joissa kostan exälle. aamuisin on huomattavasti parempi olo..

      mutta tästä nousen, päivä kerrallaan ja itseäni arvostaen.

      toivotan sulle paljon voimia ja toivottavasti löydä sen oman tapasi terapioida tapahtunutta.

    • Vieläsinglenä

      Moi,
      nyt on aikaa tutustua omaan itseen tarkemmin ja suunnata elämässä eteenpäin.Kaikille käy elämän jossain vaiheessa niin, että joku pettää tai jättää. Tämä henkilö voi olla kaveri tai rakastettu, miksi ei myös perheenjäsen.Psykologiseti tunne muistuttaa sitä kun lapsena pettyy tai tulee kokemuksia hylkäämisestä.Aikuisena nämä tunteet liittyvät usein parisuhteen kiemuroihin, koska henkilö kenenkä kanssa elää on se puoliso, tosisin kuin lapsuudessa se on voinut olla isä,siskot ja veljet tai kaverit, mutta myös isovanhemmat tai muut sukuun kuuluvat henkilöt. Onneksi aikuisena on järkeä ja kokemuksia käsitellä näitä tunne kuohuja taitavammin kuin lapsena. Aivot ovat kehittyneemmät ja pystyvät löytämään toimintamalleja joiden kautta selvityy kurjista tunteista eteenpäin. Tämä onkin varsin hyödyllistä ja loogista, jotta voi jatkaa aikuisen vastuullista arkea eteenpäin.

      • neitsyt -80

        Aikuisen vastuullista arkea on kyllä myös se, että ei petetä ja käsitellään asiat ihmisten kanssa suoraan ja kieroilematta ja venkoilematta. Paskamaiseen vammailuun toisten ihmisten taholta ei tarvitse eikä tule kenenkään aikuisen(kaan) "sopeutua".

        Nämä pettämiset ja muut sekoilut kertovat vain siitä, miten hukassa ns. aikuiset ihmiset ovat itsensä ja ihmissuhteidensa kanssa. Ei voi kuin toivottaa voimia toisten epäkypsästä ja ajattelemattomasta käyttäytymisestä kärsimään joutuneille. Ehkä tosiaan positiivista on se, että pääsee sellaisten ihmisten lähettyviltä sitten itse pois.

        Opetelkaa käsittelemään asioitanne ja olemaan rehellisiä ja suoria toisia kohtaan ja pyrkikää aina tähän. Niin yksinkertaista on paljon kivun ja harmin ja päättömän elämässä hortoilun välttäminen.


    • Kyllä aika parantaa haavat, koin samanlaisen jutun noin kaksikymmenntä vuotta sitten. aluksi kaikki oli ihan hirveää, mutta kun sain ajatukset kulkemaan järkevästi, niin siitä lähtien olen ollut ihan onnellnen. Uuden vaimon kanssa meillä on poika, joka on meille tietenkin kaikki kaikessa. Joskus tulee ajateltua exää ja kuinka heillä menee, mutta asia ei enää häiritse. Voimia sulle, kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin.

    • saman kokenut

      Tutulta kuulostaa. Minulle kävi sama vähän toisinpäin, eli vaimoni rakastui toiseen mieheen ja erosimme. En tässä halua kertoa enempää, kuin sen että tosi rankkaa oli ja on vielä ajoittain edelleen, vaikka erostamme on jo kolme vuotta. Tosin nyt jo huomattavasti helpompaa eikä nuo synkistelyt kestä enää niin kauaa.

      Neuvoisin sinua hakemaan ulkopuolista apua. Itse kävin seurakunnan perheasiain keskuksen terapeutilla (n. 1.5 v enemmän ja vähemmän säännöllisesti), työväenopiston järjestämällä Fisherin eroseminaarilla ja vielä seurakunnan vertaistukiryhmässä. Kaikki kannattivat ehdottomasti! Joten jos asut paikkakunnalla jossa on mahdollisuus johonkin noista tai vastaavaan, suosittelen lämpimästi. Ei kannata jäädä kotiin märehtimään, sitä saa tehdä silti ihan tarpeeksi. Myös liikunta auttaa purkamaan negatiivisia tunteita. Voit mielikuvissa vaikka sotkea exäsi tai hänen uuden kumppaninsa päälle tmv. Ja väsyttää paremmin ja saa nukuttua.

      Toivon sinulle voimia ja jaksamista asian työstämisessä.

    • Rikkinäinen

      Minulla on myös parhaillaan menossa samanlainen murhenäytelmä. Tänään tiedän että exäni (naiseni) on uuden miehensä kanssa viettämässä yhteisiä hetkiä iltaa ja YÖTÄ. Tuntuu niin helvetin pahalle kun muistelee meidän menneitä ihania hetkiä ja tiedän myös hänen muistavan ne suurella lämmöllä.
      Sitä vaan miettii että MIKS MÄ.
      Voimia ja jaksamista sinulle ja koitetaan olla katkeroitumatta koska se viimein tappaa elämän liekin itseltämme.

    • Crash after crash

      Olen samassa tilanteessa, naiseni petti ja samat ajatukset pyörivät päässä. Jos olet ollut rehellinen alusta loppuun ei hätää. Jokainen saa samaa mitä aiheuttaa. Joten miehesi kohtaa oman onnettomuutensa jossain vaiheessa, ja ehkä sinä oma onnellisuutesi. Sinä et ole tarkoitettu hänelle, hän ei ole sinun arvoinen, ehkä et tässä vaiheessa huomaat sitä. Jossain vaiheessa tulet huomaamaan. Onnea matkaan periksi antamatta rakkaudelle.

    • tavallinen jääräpää

      Mulle kävi paljon huonommin,vaimoni petti monta kertaa,ehkä syy oli liiassa alkoholinkäytössä,sitten kun oltiin erottu niin kertoi ett rakastaa mua vieläkin ja olen ykkönen sängyssä.Mut sen jälkeen vasta olen huomannut miten mukavia naisia on olemassa.Sain mukavamman kaverin mut tuli se maksamaan puoli taloa.älkää hyvät naiset roikkuko sellaisissa huorapuk.....on meitä uskollisia kunnon miehiä vielä olemassa.

    • juureva

      Selviät kyllä, vaikka nyt tuntuukin siltä ettei tuska voi ikinä helpottaa. Selviäminen ilman katkeruutta vaatii paljon, mutta ota se johtolangaksesi. Itse olen selvinnyt kuiville vastaavasta tapahtumasta 3 vuotta sitten. Nyt olen NIIN vahva ja aikaansaava, etten ikinä. Luin moneen kertaan kirjaa "Läsnä ja lähellä". Se auttoi ymmärtämään, mistä pettämisessä oikeasti on kysymys. Sinä et ole syy tapahtuneeseen, vaikka kuka sanoisi mitä. Pettäjällä on yleensä omassa elämässään kasvunpaikka, mikä ottaa koville ja johtaa ihastumiseen. Pettäjä elää jonkinlaisessa harhassa, mutta huomaa yleensä pian itsekin tehneensä väärin. Riippuu sitten tyypistä myöntääkö sen vai ei.
      Toivon sinulle rutkasti voimia asian työstämiseen-se vie aikaa, jopa vuosia, mutta voi avartaa ihmisenä. Puhu ja kirjoita tunteistasi mahdollisimman paljon, se helpottaa. Kyllä ne ystävät jaksavat kuunnella.
      Lämmöllä, J

    • 38 mm

      Mulla exmuija veti maton alta vehkeilemällä työpaikkasuhteen verran.Rakastin silloin sitä ja erosta on 4,5 vuotta ja asiat ovat nyt kohdallaan ja olen saanut henkisen ja fyysisen tasapainon takaisin.Kyllä aika parantaa mutta sydän on rikki vielä pitkään.Mutta kaikki selviää ja näin käy sinullekin.Näille paskoille jotka mollaavat sinua niin voit lohduttaa itseäsi sillä että ne ovat juuri näitä pettureita ja paskahousuja todellisuudessa jotka käyvät toisten varattujen niskaan mutta saa nekin vielä osansa.Kyllä sää jaksat niin ollaan me muutkin petetyt vedetty itsemme ojasta ja huomattu että se ei ollut sen arvoinen.

    • LN

      ...tuollaiset kokemukset opettavat meille eniten ja sysäävät pohtimaan, mikä on tärkeää ja mitä omalta elämältä haluaa. Ota reilusti vastaan lämpöä ja huomaavaisuutta, opettele tuntemaan itseäsi, varo katkeroitumista. Ja anna aikaa ja armoa itsellesi: saa tunnustaa, että sattui. (Pakastetuilla tunteilla on ikävä taipumus sulaa esiin vuosikymmentenkin kuluttua.) Oletko kokeillut ajatuksista ja tunteista kirjoittamista? Jotkut tutistani ovat saaneet erilaisista erotyhmistä ja -kursseilta paljon apua, ja löytäneet hyvän elämän sitä kautta. Ero ei jäänyt kalvamaan heitä. Kirjoistakin voi olla puhumisen ja ystävien rinnalla apua.

    • Matti-Matias

      Hei! Tiedän tunteesi..... Itse olen mies ja minulle kävi samoin kuin sinulle. Naiseni teki "saman-tempun" minulle vuosia sitten ja se oli minulle "kuolema", mutta selvisin siitä puhumalla. Nukuin todella hentoa unta kuukausia ja kun näin unia ne olivat kertomasi kaltaisia, kunnes sitten eräänä yönä näin enne-unen junasta, silloin tiesin sisimpäni löytäneen sovun ja siitä alkoi selviytymiseni. Tänä päivänä olen kokeillut jo uutta suhdetta, mutta uusio-perheen perustaminen ei ole helppoa ja tämä yritys kariutui naisystäväni lasten "vastustukseen", mutta se onkin toinen juttu, josta myös olen pikku hiljaa selviytymässä. Kaikkea hyvää elämääsi! Toivoo "Kun-Elämä-Satuttaa"

    • -s26v-

      Kiukulla läpi vaan, pidä suruaika, yritä kuitenkin pitää lippu korkealla äläkä tee samaa virhettä kuin minä. Olin niin vihainen, enkä uskonut asiaa todeksi ja soittelin koko ajan ja lähettelin viestejä että "ollaanhan me ystäviä vielä, rakas koiramme haluaisi sinua vielä nähdä jne jne". Ei toiminut, ei halunnut olla ystäviä ja rupesi sen sijaan vihaamaan minua jostakin syystä. Kaksi ja puoli vuotta erosta mennyt, mutta viiltää sydäntä vieläkin kun ajattelen asiaa. He ovat nyt hankkineet omakotitalon ja elävät onnellisena vielä yhdessä ja minä... no minä deittaan. Rakkaus tuntuu vieläkin sydämessä ja näen unta miehestä usein, mutta en ikinä ottaisi häntä takaisin ja toivon välillä että jotain pahaa tapahtuisi sille lumpulle joka hänet varasti.. vaikka näin ei sais tehdä mutta teenpäs kuitenkin.

      Tsemppiä sinulle.. hän ei ollut se lopunelämän rakkaus, "se oikea" sinulle vaikka tällä hetkellä tuntuu että menetit Hänet. Älä anna jonkun idiootti miehen pilata sun elämääsi, paljon on vielä nähtävää ja koettavaa!
      -s-

      • Jarppa 1975

        Tiedän tunteen. Erostani on vasta 3vuotta ja aina silloin tällöin hän muistuu mukavana mieleeni. Silti kaverini on kysellyt käytänkö jotain lääkitystä kun olen niin tasainen/mukava. (en käytä)....

        Asiaan : Unohda hänet älä anna mitään vastakaikua tai muistoa itsestäsi... edes siinä vaiheessa jos SE (ei hän) tulee rukoilemaan anteeksiantoa. PETTÄMÄLLÄ ALKANEET SUHTEET VAAN PÄÄTTYY PETTÄMISEEN!!!!

        Ensimmäinen vaimoni tuli elämääni oman suhteensa pettämisellä ja niin se myös päättyi. Ei elämä vaan avioliitto.

        Nyt olen tuoreessa avioliitossa. Se oikea vaan osui kohdalle silloin kun vähiten romanssia odotin, eli työpaikalla.


        Luota tulevaan se tulee silloin kun vähiten rakkautta odotat.

        P.s. Sinulla ei mene niin huonosti ettetkö voisi alkoholilla pilata elämääsi vielä huonommaksi
        (tuntematon alkoholisti)


    • Petetty ja jätetty M

      Olen mies jolle kävi noin. Tiedän sen surun ja kamalan tunteen kun mikään ei maistu. Ei työ, ruoka eikä yhtään mikään. Tiedän, että vaika kuka sanoisi mitä ei se meinaa helpottaa. Mutta helpottaa se, pikku hiljaa... Joku kaunis päivä voit sanoa miehesi vieneelle kiitos. Et todellakaan tarvitse sellaista miestä. Jokainen kolahdus ja paha olo tekee sinusta paremman ihmisen. Itse ainakin tiedät miltä petetyksi tuleminen tuntuu. Kun kohtaat sen sielun kumppanin ja rakkaasi joskus tulevaisuudessa, osaat näyttää miten rakastat. Osaat jopa näyttää miten sinua rakastetaan. Usko mua että paha olo menee ohi ja aurinko taas paistaa synkimmänkin yön jälkeen.

    • LoveIsWhatLoveGives

      On ihan turhaa sanoa "älä ajattele häntä". kokemuksesta tiedän se ei ole niin helppoa.
      Puhu jollekkin tästä ystävälle,tuntemattomalle tai vaikka hänelle.Itke,huuda,lyö tyynyä.
      Mieti myös kaikki asiat läpi. "miten voin rakastaa häntä enää?"
      "jos saisin hänet takaisin, tekisikö hän tämän uudestaan"
      Älä kuitenkaan muistele menneitä. Tosin et sitä pysty estämäänkään jos niin tapahtuu mutta voit
      jättää valokuvien katselemisen. Kukaan ei voi auttaa sinua. Tämä on asia mikä sinun pitää yksin kokea
      ja siitä selvitä.

      Kokemuksesta tiedän että sinulla ei todellakaan ole nyt helppoa. Älä vähättele tuskaasi,ikävääsi tai
      tunteitasi. Turruttaisit vain tunteitasi. Ajan myötä kyllä huomaat että hän ei ole sinun arvoinen ja lopulta
      ikävä häviää kokonaan. Et kyllä koskaan unohda rakastasi, se on mahdotonta. Mutta opit hallitsemaan
      ajatuksiasi niin että hän ei enää pelottele unissasi.

      Kaikki kyllä järjestyy. Luota siihen, löydät viellä jonkun (paremman) joka on arvoisesi, rakkautesi arvoinen,
      Loppu elämäsi arvoinen.
      Voimia kuitenkin sinulle. Tarvitset todellakin sitä.

    • Lowia

      Olen kokenut tuon saman tunteen tiedän ,että se tuntuu todella pahalta. On kuin maa olisi vedetty pois jalkain alta. Hyvä jos voisit puhua siitä ystävälle ´,tai mikseipä vaikka terapautilta keskusteluapua ,jos onnistut ajan saamaan.Petetyksi tuleminen tekee mielen todella kipeäksi ja ahdistus ja kipu on päällimmäisenä. Huonommuuden tunne valtaa mielen useasti kysyen ,että miksi minä en riittänyt..Itseäni on auttanut ainakin hetkellisesti syvään hengittäminen .Kun kipu tuntuu kipeimmin ,hengitä syvään monta kertaa rauhallisesti, pidätä hengitystä ikäänkuin ylhäällä, ja annat hengityksen tulla hitaasti ulos.Syvään hengittäminen siirtää ikäänkuin ajatusta pois ja saat ainakin hetkeksi ra uhoittua ja se myöskin rentouttaa .Rauhoittuneena on helpompi käsitellä tunteita.Toivon ,että siitä olisi sinulle tuskaasi apua edes pieneksi hetkeksi. Lämpimin ajatuksin olen tukenasi.

    • blobi

      miestä ei ole luotu vain yhdelle naiselle

    • useasti petetty

      miulle kävi ihan samoin.. mies vannoi rakkautta ja uskollisuutta, ja mitä kävi, mies meni palauttamaan lapsensa hanskat illalla, (minun odottaessa hänen luonaan) päätti hän kuitenkin vähän muistella menneitä ja pitää hauskaa exänsä kanssa. soittaessani miehelle, löi hän luurin korvaan... olen ihan hajalla ja rikki. kamalia ajatuksia pyörii päässä ja hirmuinen ikävä. ystävät höpöttävät että " se ei ollu siun arvoinen" tai "siulle on joku oikea tuolla jossain" "uutta matoa koukkuun" MUTTA kun nuista kommenteista ei tule kun vihaiseksi. mur. mur. ja mur. mitä tollanen miuu nyt auttaa! olen rakastunut ja petetty ja murheellinen. tuntuu pahalta kieltäytyä ystävien seurasta ja piristys yrityksistä, mutta kun oikeasti mikään ei kiinnosta..

    • Mies 73

      Olen äärimmäisen pahoillani, kun sinulle on käynyt tällä tavalla! En käsitä, miten joku voi pettää toista parisuhteessa!! Hän ei rakastanut sinua lainkaan!! Se on ainoa selitys. Itse en voisi pettää parisuhteessa. Itseäni ei ole koskaan petetty fyysisesti, mutta sanallisesti kylläkin. Kerran yksi nainen sanoi minulle, ettei voisi kuvitella elävänsä ilman minua ja sanoi rakastavansa minua koko sydämestään. Itse tunsin samalla tavalla häntä kohtaan. Mutta 2 viikkoa tästä sanomasta tuli tekstari, että rakkaus tuntuu olevan lopussa. Tämä tapahtui 6 vuotta sitten ja olen päässyt kohtuudella asian ylitse, mutta en voi enää luottaa naisiin täydellisesti!! Haluaisin kovasti löytää todellisen rakkauden, mutta vaikeaa se näyttää nykypäivänä olevan. Fyysisestä pettämisestä en varmaan toipuisi koskaan!!

      Sulle toivotan todella kovasti tsemppiä ja ystävien tuella pääset pikku hiljaa eteenpäin
      T:Mies 73

      • Vissi ero

        Jos suhde ei tyydytä, tulee niitä rakastumisia ja sille ei voi kukaa mitään. Se on kuitenkin rakkautta mutta ikävä puoli on, että se toinen joutuu kärsimään. Ja se joka rakastaa suhteessa enemmän, joutuu ikävä kyllä myös kärsimään enemmän.

        Pettäjä pettää pettämästä päästyään. Palaa takaisin ja tekee sen taas uudelleen. Toisille ei sellaista kummpania olekaan, jota ei petettäisi. Tarvittaessa käydään vaikka rahalla jossakin tai naisen kyseessä ollessa vongataan pikkukännissä perse pystyssä yökerhon baaritiskillä.


    • Aino -Järvelä

      miltä tuntuu.Olen itsekkin ollut samassa tilanteessa. Voin vain sanoa että ottaa aikansa ennenkuin siitä pääsee yli. Voimia sinulle!

    • Me and myself

      Toista ei voi pitää vaikka kuinka haluaisi ja rakastaisi. Muistatko kun lapsena ei halunnut antaa lelujaan toisille ja kuitenkin siitä on selvinnyt kun ne kuitenkin joutui jakamaan.:) Löydät vielä itsestäsi sellaisia ihania puolia, joita exäsi ei ikinä enää tule sinusta tuntemaan. Rakasta itseäsi, älä murehdi. Olen kokenut saman ja olen iloinen siitä että löysin itseni ja tulin vahvaksi naiseksi!

    • Dremeli

      Ikäviä juttuja nämä kyllä, itsellä ei ole omakohtaista kokemusta kun en ole koskaan seurustellut mutta tulee mieleen vanhempieni tapaus. 2005 äitini sanoi yhtenä kauniina aamuna että eivät ole enää yhdessä isän kanssa, ja äiti sanoi ettei ole tuntenut 15 vuoteen mitään isääni kohtaan.

      Oma henkilökohtainen alamäkeni alkoi siitä, mikä käsittää alkoholismia ja elämänhalun poissaoloa mutta se on eri tarina.

    • guiodf

      Voimia sinulle selviytymiseen! Aikansa se vie, ja helppoa ei tule aina olemaan, mutta veikkaan että olet sen verran vahva nainen, niin pystyt kyllä elämää jatkamaan!

    • rääkin läpäissyt

      Yritä löytää joku jolle voit puhua sitä samaa tuskaa monta kertaa, joka jaksaa kuunnella. Itselläni oli kaksi saman asian läpikäyneitä ja kuin ihmeen kaupalla jokaisen puhetulvan jälkeen tuli hetkeksi helpompaa. Minun ystävät suhtautuivat niin että puhu puhu, kyllä he jaksavat. Ammattiauttajasta en saanut apua, oli liian teoreettinen. Sitten vain lakkasi puhumisen tarve, mutta rankkaa oli. On kyllä vieläkin joskus hetkiä että on ikävä mutta totuuden nimessä elämäni on nyt monipuolisempaa, mielenkiintoisempaa ja ihan elämisen arvoista. Eli suhteen katkaiseminen oli pidemmän päälle hyvä juttu. Toivon että pääset joskus samaan tunteeseen. Voimia!

    • Curnukka

      Niin mieki sinnuu..

    • Tsemppi

      JOTEN pura tuska johonkin... Urheile vimmatusti, tai tee muuta missä saat fyysisen väsymisen päälle. Tuska kestää aikansa mutta läpi se on mentävä. Tsemppiä!

      Jos et pysty olemaan ajattelematta tee vaikka jääkaapin oveen "vikalista" miehestäsi ja kirjaa kaikki ärsyttävyydet - "jättää sukat lattialle", "valehtelee..(petti)" .... kun ajatuksesi pyörivät hänen ympärillään voi lukaista muutaman kerran listan..... Itsestäsi voi tehdä täydellinen henkilö listan niin pysyy itsetunto korkealla.
      Tuskatta ei onnistu jos rakastit mutta yritä nyt yli päästä!

    • SirZ

      Mulle tehtiin ihan samoin. Nyt oon päässy jotenkin yli miehestä mutta viha kasvaa heitä molempia kohtaan.

    • make 821

      Aika parantaa, itse ollut samassa tilanteessa ja silloin tuntui ettei tästä selviä mitenkään. Mutta ajan myötä kaikki helpottaa ja tunteet vähitellen kuolee. Ja tosiasiahan on se että mies teki valinnan, joten ilmeiseti tämä toinen on nyt sinua parenpi. Ajattelet vaan niin että toinen teki valintansa ja ei ollut se oikea mies joka pysyy rinnalla. Oikea tulee kyllä vastaan vielä.

    • antero02

      Minulla kävi toisella tavalla,ei ollut osapuolta sekottamassa.Kun lähdin yhteisestä asunnosta,oli joulukuun 1 päivä.Meillä oli lapsia,meidän välistä3poikaa.Ajatukseni olivat todella sekavat,ensin ajattelin että haluaisin.Nähdä sen riemun kun he saavat lahjoja.Ja muutenkin ajankohta ei ollut paras mahdollinen.Olin sentään ollut hänen kanssa 16v en tiedä mistä hän sai päähänsä.Että sain lähteä,en ollut agresiivinen en kertaakaan lyönyt,häntä enkä poikia.Tein kaikki kotityöt,en ollut sohvaperuna.Sinulle sanoisin aika haavat parantaa.Voi myös käydä niin,että hän pyytää päästä takaisin.Jos näin käy, älä anna periksi,vaikka kuinka tunteet myllertää sisälläsi.Hän se on joka lähti,näin miehenä olen nähnyt ,kun äijät lähtevät. ja pyytävät että pääsisinkö takaisin.Älä vaan sorru ottamaan takaisin,tekevät sen uudestaan.Sitten sinulle tulee uusi pettymys.Pysy kovana äläkä näytä, tunteita hänelle.Olen aivan varma että ,sinä löydät vielä sen oikean itsellesi.Joka rakastaa sinua,OIKEESTI anna tunteiden tasaantua,olet nyt kaikkien vietävissä,tarkoitan hyväksi käyttäjiä.Jotka osaa puhua,mutta se on vain puhetta.Jaksamiset sinulle,voit aina kirjoittaa.T antero

    • kasaan vaikka väkisi

      Itse tuossa juuri mietin itseäni vuosi takaperin.Luoja mä olin rikki!Mä olin iha ihmisraunio.Siis kirjaimellisesti romahtelin lattialle itkemään ja huutamaan ero tuskaa...:( kamalinta siinä oli vielä se että lapseni oli vieressä tätä kaikkea todistamassa....:( että kiitoksia vain ihana exäni mitä laitoit meidät läpi käymään,se oli todellista helvettiä.Mutta toisaalta;ero oli parasta mitä minulle on tapahtunut se on kasvattanut minua ihmisenä aivan valtavasti.Olen oppinut itsestäni paljon.Tiedän mitä haluan elämältä,ihmis suhteilta,en siedä enää mitä sattuu,osaan vaatia!
      Joo menipäs se ohi aiheen...mutta siis.Anna itsellesi aikaa.Minä kävin puolen vuoden ajan psykologin juttusilla,söin nukuttavia masennuslääkkeitä (koska en saanut öisin unta kun kaikki pyöri mielessä....) ja opettelin elämään uudestaan.Vieläkin välillä kyllä pieni ahdistuksen poikanen jostain yrittää esiin puskea,mutta osaan kääntää huomioni muualle enkä anna sille enää valtaa.
      Jos minä selvisin niin ihan varmasti selviät sinäkin!

    • penukka

      koen samaa joka yö. haluaisin keskustella kanssasi p.0504346247 pentti

    • Painajainen

      painajaiset vaan jatkuu, ja olo on kaamea. Ruoka ei maistu, eikä mikään.
      Kai olen niin heikkoa tekoa, että näin koville ottaa. Tuntuu että maailmassa ei ole enää ketään, joka välittää. Ei ole läheisiä ystäviä.... tai ehkä vika on minussa, en osaa itkeä muille tätä, itku ei tule muiden nähden.
      Minulla on masennukseen taipumusta, josta tosin olin ollut viime ajat voiton puolella. Ja luulin että kaikki oli hyvin.... mutta nyt taitaa tulla romahdusten romahdus.
      Kiitos silti kaikille rohkaisuista.... nyt vain ei tunnu mikään auttavan.

    • vuorenhuippu

      mulla myös samoja kokemuksia.tuntuu ettei millään jaksais.minulle selvisi vasta 28v liiton jälkeen mieheni valehteleminen ja pettäminen ja mitä törkeimmällä tavalla.vedettiin kerralla matto alta pois.mutta elämä jatkuu.ei ole vain ketään kelle kertoisi.

    • Se eräs...

      Nalkutit liikaa ja olit muutenkin ärsyttävä. Sen takia lähdin toisen naisen matkaan. Mutta nyt lopetat tuon pillityksen. Elämä jatkuu vaikka mä en enää olekaan kuvioissa mukana.

      • lisemouse

        kyllä se vaan on niin, että jokainen on sen kanssa, kenen kanssa haluaa olla. on ihan säälittävää ja tyhmää kirjoittaa että kuinka se nyt on kauheaa kun se on toisen kanssa sängyssä.
        elä omaa elämää!


      • vuorenhuippu
        lisemouse kirjoitti:

        kyllä se vaan on niin, että jokainen on sen kanssa, kenen kanssa haluaa olla. on ihan säälittävää ja tyhmää kirjoittaa että kuinka se nyt on kauheaa kun se on toisen kanssa sängyssä.
        elä omaa elämää!

        Ja sinä joka et tiedä minun asiasta yhtään muuta mitä pari lausetta kirjoitin.Voisitko olla puuttumatta asiaan.Vai oletko kenties nainen joka teet just näitä asioita.Toivon että joku muukin huomaa asian mitä yrität ??


    • Sejase

      Mutta koska olit itse niin rakastunut, ei rakkaus lopu heti. Kun toivut pikkuhiljaa surustasi, mieti totuutta. Sehän oli yksinkertaisesti tällainen, että eksäsi uusi nainen elää pettävän niljakkeen kanssa. Vaikkakin sinä rakastit tuota samaista tyyppiä. Mutta ulkopuolisen silmin ajateltuna en ikinä ottaisi itselleni miestä, joka lähtee parisuhteesta noin helpolla. Ole rehellinen ja vastaa itsellesi: ottaisitko sinä?

      Selviät kyllä ja löydät parempaa. Lupaa itsellesi vain se, ettet ota häntä takaisin, kun hän jossain vaiheessa ryömii nolona eteesi.

    • Benan

      Olisikohan teidän hyvä jutella keskenään vielä näistä asioista. Voisit kertoa tunteistasi miehelle. Siis niistä miten järkytyit miehen teosta ja ehkä kysyä syytä pettämiseen. Voisit vähän tuulettaa päätä samalla ja katsoa jos mitään jää jäljelle.

    • slut ny

      Miksi kidutat itseäsi mielikuvilla? Itse en kestänyt ajatella ex miestäni yhtään niitten huorien kanssa joiden kanssa hän mua petti . Yökötti ajatuskin ja koko mies. Niitten jäljiltä en ois voinut kuvitellakaan ottavani häntä takaisin. Kyllä selviät ajan myötä. Oman mieheni pettäminen ja se että jätti koski, mutta noin vuodessa toivuin hyvin. Palaa todellisuuteen, olet nyt yksin ja alt elää omaa elämääsi. Eläkööt mies sen akkansa kanssa heidän elämäänsä. Miksi rakastat miestä joka petti sinut? Mitä rakastettavaa petturissa, epäluotettavassa ihmisessä on ? Älä suostu kynnysmatoksi. Miehesi piti sinua pilkkanaan aikä arvostanut sinun rakkauttasi. Arvosta itseäsi äläkä edes ajattele heidän yököttäviä tekosiaan. Ala keskittyä siihen että pidät huolta itsestäsi ja katso eteenpäin elämässäsi. Mies kuuluu historiaan.

    • Drazir

      Toisaalta tunnnen, että voisin uudestaan kiinostua exästäni, mutta miten on sen luottamuksen kanssa.

    • Saman kokenut

      Kyllä siitä selviää. Tulee shokki, järkytys, viha, suunnattomat tuskan ja yksin olemisen tunteet. Jos luulet, että se on pelkkää onnea ja auvoa uudella parilla, niin erehdyt. Kun pahin psykoosivaihe on mennyt mieheltäsi ohi, voi alkaa todellinen helvetti siinä suhteessa. Kun ne asuu yhdessä menee ehkä noin vuosi, kun arki tulee siihenkin suhteeseen. Mies alkaa vertailemaan nykyistään sinuun ja alkaa tekemään ehkä surutyötä teidän menneestä parisuhteesta. Se voi olla tosi rankkaa sille uudelle, kuulla joka päivä, miten teillä oli. Ja olen huomannut, että jos toinen osapuoli on hiukka viinaan menevä (tapauksessani nainen) kehkeytyy hänestä kohtalaisen hyvä alkoholisti. Mies jos osaa säännöstellä juomisiaan, on täyttä helvettiä katsoa jotain akkaa lärvit yön päivän kanssa. Ukko olis valmis varmaan sitten palaamaan entiseen, mutta entistä ei enään ole. Sinäkin pääset tästä yli. Joka päivä alat tutkaelemaan itseäsi. Esim. minkälaiset hiukset, silmät, kulmakarvat sinulla on, mitä voisit tehdä niille, jotta olisit nyt itsellesi kauniimpi. Mitä puet tänään päälesi, jotain kivaa. Miten olen viehättävämpi j.n.e. Vähän niinkuin teini. Kun alat kiinnittämään itseesi sen huomion, alkaa sen äijän kuva ja tekemiset jäädä taka-alalle. Kyllähän ne sieltä takaumina aina välillä tulee, mutta niin pitääkin. Alat olemaan viehättävä itsellesi ja armahdat itseäsi, niin huomaat, että elämä jatkuu ja tulet tapaamaan uusia mielenkiintoisia ihmisiä, kun avaat silmäsi. Miehesi uusi onni niin hetkellistä ja kaikki voi muuttua päälaelleen. Uskon että ja kun äijäsi huomaa, sinussa tapahtuneen muutoksen, kun alat huomioimaan vain itseäsi, sitä rupee pännimään. Ei ole hänellä ketä kiusata, eikä kukaan ruikuta perään, alkaa ylivoima murtua. Alkaa sekin nähdä asioita uusin silmin. Niin kauan kun näytät heikkoutesi, nöyryytesi ja riipuvuutesi häneen, hän on vahvoilla. Älä näytä niitä, ole olevinasi jotain muuta, jälkeenpäin voi sitten parkua täyttä kurkkua, kun kukaan ei nää, eikä kuule.

    • elämän kirjo

      Se ei ole helppoa mutta se on sinusta itsestäsi kiinni haluatko murehtia ja märehtiä ja miettiä koko miestä. Tarkoitan että menee elämäsi pilalle jos itket jonkun perään.Ei muuta kun ihmisten ilmoille ja nauttimaan ihmisistä.Ties vaikka joku ihana mies tarttuu mukaan ja on sinusta kiinnostunut aidosti.Kuka tietää.Mutta ei pidä jäädä kenenkään perään itkemään.Ja näitä tilanteita tulee kuule vielä paljon eteen jossa saa kyyneliä ja pahottaaa mielensä.Mutta ne vaan täytyy nieleskellä ja ottaa vastaan sellaisena kuin ne ovat.Tässä elämässä on muutakin pohdittavaa kuin miehet.Keskity nyt kuule itseesi ja jatka matkaan elämässäsi!

    • h

      no se on se vanha klisee..että aika parantaa..samat ajatukset ne on täälläkin pyöriny..ensin tuntuu ettei selviä mitenkään ja mikään ei kiinnosta..kohta huomaat et mitä hittoo mä sen perään itken..hölmöä..näin se menee

    • Rami Pussinen

      Yrität palauttaa suhteen, edellyyttää tietysi, että mieskin on sinkku. Minunkin edellinen tyttöystäväni käy toisinaan mielessä. Olenki ajatellut, että tykkäänkö vieläkin hänestä. Sekin on käynyt mielessä, että jos asuisimme yhdessä niin hän voisi olla jopa raskaana. Olen erittäin syvästi katunut tekemääni.

    • meikäläine

      Mies on taipuvainen pettämiseen..se tuli ainakin nyt esille..tuntuu kamalata nyt mutta aika kun kuluu huomaat että näin oli parempi..että lähti pois..löydät joskus jonkun paremman!

      • minä ja sinä

        Minulla kulunut jo kolme vuotta siitä kun mies lähti viimeisen kerran naisen kans jonka kans minua petti useamman vuoden ajan. Nainen itse tuli ja kertoi minulle, mies ei puhunut mitään.
        SIitä seurasi valtava syöksy johonkin tunteiden pyörremyrskyyn, tuskaan ja vihaan. En tiennyt mikä tunne milloinkin hallitsi.
        Nyt kolmen vuoden kuluttua olen jo antanut anteeksi, vaikka en unohda koskaan. Voisin jopa jutella exän kanssa kysyä syytä petokseensa, vaikka ei se mitään muuttaisi, repisi vain auki vanhat haavat joten on parempi vain antaa olla.
        Olen rakentanut elämäni ja olen melko onnellinen nyt. Olen oppinut huomaamaan että onni tulee sisältä itsestä, ei sitä tuo kukaan toinen ihminen. Kun on sinut itsensä ja tunteidensa kanssa niin on onnellinen siihen elämään jota viettää. Minä olen jo sen ikäinen että toinen ihminen ei ole enää niin tärkeä ja olen valinnut elää yksin
        olen onnellinen näin.
        Saan tavata ystäviäni milloin haluan, saan tehdä ihan mitä haluan. Ja nautin siitä, olen sinut itseni ja elämäni kanssa.
        Exän kanssa en koskaan olisi voinut kokea tätä samaa tyytyväisyyttä elämääni mitä koen nyt.


    • kesäsaaressa

      Et ole yksin murheesi kanssa!Minä lopetin eilen neljä vuotta kestäneen suhteen kun sain selville et oli alkanut tapailee naista jota tapaili ennen mua!rakastin häntä ja rakastan vieläkin eihän rakkaus voi yhdessä yössä kadota mutta ainut ratkaisu oli lopettaa koko suhde.Ja on tää rankkaa!sydän räjähtää ja koko kroppa on ihan lukossa !Kirjota mulle [email protected] niin saadaan jutella , ehkä se auttaa selviään tästä kriisistä.

    • kuka voi ola mun kamu?

    • silleeen

      30 vuotta sitten sitä kestettiin yhessä ne alamäetkin, vaan ei nykyään. Sen olen huomannut.

      • I will love again

        Kokemusta on ja voin sanoa vain sen tutun, että aika auttaa.
        Minäkin jäin rakastamaan, mutta niin kummalliselta kun ajatus kuulostaakin, niin ajan myötä rakkauskin vain lakkaa. En ikinä uskonut että rakastaminen voi vaan lakata, mutta näköjään voi. Se laimenee ja haihtuu, jonain päivänä sitä ei vaan ole, eikä tilalla ole välttämättä mitään muuta.
        Tällaisen jälkeen jää tyhjä tila, mutta se ei jää silti mitenkään kipeänä vaivaamaan. Ikuinen(?) kysymysmerkki vain.
        Elämä vaan jatkuu ja joku sytyttää sydämesi uudelleen.


    • taas rikki, todella

      syvältä ;(
      miks tätä tapahtuu kokoajan?
      ei voi luottaa enää keneenkään.

    • mary3434

      Nimeni on Marry, jätän ja työskentelen Cananassa haluaisin, että maailma tietäisi suuresta oikeinkirjoituksesta, joka auttoi minua suhteellisuusongelmassani, kun mieheni huijasi minua toisen naisen kanssa ja uhkasi avioeroa ja voisin myös säilyttää poikamme, ja Katsoin alas, en voinut ajatella hyvin, minusta tuntui, etten ota elämääni, kunnes jaan ongelmani parhaan ystäväni kanssa, ja tunsin turhautuneena, en tiennyt mitä tehdä uudelleen kuin kertoa ystävälleni hänelle, mikä oli tapahtui ja ystäväni esitteli minulle tämän oikeinkirjoituksen ja lähetän hänelle viestin, että otin yhteyttä lääkäriin ja tein kaiken lääkärin pyysi minua tekemään mieheni palannut kahden päivän kuluttua, mieheni muuttui yhtäkkiä rakastajaksi, huolissaan, aina huolestuttava. Olen niin täynnä loitsuja linnoja, jotka olen päättänyt levittää temppelinsä tekemässä sitä samanlaisessa tilassa tänään, se voi saada apua helposti ennen kuin jotain huonoa tapahtuu sen suhteen. Voimakas loitsu on [email protected] tämä on Whatapp-numero 23480887777194, jolla voit vapaasti ottaa yhteyttä häneen elämässäsi, olen kuullut, että voit tehdä paljon enemmän voit ratkaista sen seuraavalla tavalla.
      1. Tapaa rakastaja tai tee se uudelleen
      2. Hengellinen ampuminen
      4. Rahan laiskuus
      5. Pitkäikäisyys
      6. Vaurauden oikeinkirjoitus
      7. # blgtk08 # -suojaus
      8. Hanki työpaikan oikeinkirjoitus
      9. Tule johtajan oikeinkirjoitukseen
      10. Hanki valtava laina maksamatta maksuja
      11. Hanki rahaa bluffista
      12. Lapsuuden viehätys
      13. Raskauden oikeinkirjoitus
      14. Vapauden oikeinkirjoitus
      15. Rakkauden loitsu
      16 puuttuu oikeinkirjoitus
      17. Näkymätön ihmisen oikeinkirjoitus
      18. Menestys tai intohimo
      19. avioliiton huutaminen
      20. Oikeinkirjoitus hylättiin
      21. Suosittu suosio
      22. Tappaa loitsu
      23. Kauhea syöpä
      24. Luonnonvoimien puhkeaminen
      25. hulluuden puhkeaminen
      26. Lainaton laina
      27. Elokuvien ja elokuvien tuotantojakso
      28. HI-viruksen / aidsin puhkeaminen
      29. Tuberkuloosin oikeinkirjoitus
      30. Painon ja oikeinkirjoituksen menettäminen
      31 susi loitsu
      32 kauneuden loitsu
      Vaikka ystäväni eivät piilota tunteitaan, koska ongelmien jakaminen on ongelma ratkaista, älä epäröi ottaa yhteyttä lääkäriin, puhua hänelle eikä valehtele ongelmastasi, ota yhteyttä häneen sähköpostitse; [email protected]
      Whatapp-numero 23480887777194 Luulen, että selität myös oman lausuntonne heti, kun otat häneen yhteyttä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe